Nikolaj Thomsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
JMJ1406
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. nov 2015, 10:01
Favoritspiller: Jeppe C

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af JMJ1406 » 1. jun 2016, 11:35

Martino skrev:Hvis han skydes afsted, skal vi altså prøve at lokke Pierre Kanstrup herop. Han kan spille ved siden af Holgersson, og kan vikariere på 6'er positionen, hvor vi ellers kun har Kakeeto og til dels Abildgaard.
Derudover må en højre back være 1.prioritet!
Omend jeg virkelig gerne så Pierre Kanstrup (i mine øjne ligaens bedste midtstopper i den netop afsluttede sæson) i den rød/hvide trøje, er jeg desværre bange for, at en sådan handel vil være urealistisk.
Så vidt jeg kan forstå har der været udenlandske følere på Kanstrup, hvilket alt andet end lige må lokke en smule mere end Nordjylland.
Og skulle han vælge at blive i DK, bliver det formentlig i SønderjyskE som jo, modsat visse andre hold spiller europæisk næste sæson.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Martino » 1. jun 2016, 11:39

Jesper Schmidt skrev:
Martino skrev:
Jeg mener faktisk at vi på centerforsvaret godt kan styrke os yderligere. Kasper P er ok, og det samme er Blåbjerg, men kunne være fedt at sætte baren lidt højere. Kanstrup synes jeg er aktuel fordi han også kan spille midtbane.
Hele fidusen ved at bruge unge talenter, er vel at de med tiden forventes at løfte deres niveau. Det er ikke en variabel som ret mange på debatsiden har med i regnestykket, når der tales transfers og forstærkninger. Det ville i min verden være at sætte barren lavere, hvis vi begynder at skubbe vore egne talenter ud af startopstillingen til fordel for spillere udefra, medmindre vi taler om spillere af noget højere klasse end Kanstrup - som, bevares, er en fin spiller, men ikke af en kaliber som ville retfærdiggøre at man pludselig ændrede totalt strategi i forhold til Blåbjerg, Kasper P og Rokkedal, som er spillere man har troet på i flere år, og som viser en fin udvikling.

Selvfølgelig skal det være de rigtige talenter man tror på, men man er jo nødt til at gå all-in på dem man vælger at tro på, ellers kommer gevinsten i hvert fald med sikkerhed aldrig.

Nå ja....Thomsen handlede tråden om :)

Jeg synes det lyder som en rigtig fin handel, hvis han kan sælges til 4,5 mio. Det vil helt klart være det bedste for alle parter, og selv om det piner mig voldsomt at han må videre, så mener jeg at tidspunktet er rigtigt. Det kan kun gå for langsomt med at komme i gang med arbejdet med at skabe et nyt skelet på vores hold, og jeg vil sgu næsten ikke kunne bære en situation hvor Thomsen ikke kan finde motivationen til at give den process 100%.
Er sådan set fuldstændig enig Jesper. Jeg har bare min tvivl om hvorvidt Kasper P nogensinde bliver andet end en hæderlig spiller. Rokkedal har LANG vej før han kan spille centerforsvarer på superliga niveau. Han fylder for lidt endnu. Blåbjerg er hurtig og venstrebenet men mangler lidt højde. Ser dog et større potentiale i ham end i Kasper P. Holder dog meget af Kasper P, men ja...en Kanstrup ville gøre underværker fordi han kan dække den 6'er position hvor vi er sårbare. Jeg vil selvfølgelig hellere have en ny højre back - det er mere akut.
Et Thomsen salg er jo forventet og alt hvad vi kan skrabe sammen et halvt år før kontraktudløb er vel en succés.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. jun 2016, 11:47

jernskjorten skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Knap så mio er jo egentlig en god pris for en spiller med et halvt år.

Men endnu engang må man bare sige, at AaB har bragt sig selv i en position, hvor en af de største profiler ryger for småpenge. Det er vildt, at det bliver ved.
Jeg synes ikke, at det i Thomsens tilfælde er AaB, der bringer sig selv i denne situation. De havde det gode bud på +10 millioner kr. sidste sommer, men Nantes forsøger så at lave en fræk handel ved pludselig at være overrasket over Thomsens nedsatte syn. Det kan man jo ikke klandre AaB for. I vinterens transfervindue var der - mig bekendt - ingen konkrete bud på Thomsen.

Jeg ved ikke om AaB har tilbudt Thomsen en forlængelse eller om det har været så klart mellem parterne, at Thomsen skulle/ville videre under alle omstændigheder. Kan i hvert fald ikke helt se, hvordan AaB skulle kunne presse 10 millioner mere ud af Thomsen, når nu Nantes sprang fra sidste år.
Der kan jo altid konstrueres en forklaring i hvert enkelt tilfælde i de her sager. Derfor er det også berettiget at hæfte sig ved den generelle tendens og sige, at det i mange år har været håndteret meget uprofessionelt ud fra et forretningsmæssigt perspektiv. For så mange uheldige, tilfældige omstændigheder kan der trods alt ikke være tale om.
Fodbold skal ses med hjertet!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af FlæskeFrank » 1. jun 2016, 12:14

Jeg er glad for at vi ikke sagde ja til 10 mio kr. sidste sommer fra Nantes.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af jernskjorten » 1. jun 2016, 12:16

AaB 85 95 99 08 skrev:
jernskjorten skrev: Jeg synes ikke, at det i Thomsens tilfælde er AaB, der bringer sig selv i denne situation. De havde det gode bud på +10 millioner kr. sidste sommer, men Nantes forsøger så at lave en fræk handel ved pludselig at være overrasket over Thomsens nedsatte syn. Det kan man jo ikke klandre AaB for. I vinterens transfervindue var der - mig bekendt - ingen konkrete bud på Thomsen.

Jeg ved ikke om AaB har tilbudt Thomsen en forlængelse eller om det har været så klart mellem parterne, at Thomsen skulle/ville videre under alle omstændigheder. Kan i hvert fald ikke helt se, hvordan AaB skulle kunne presse 10 millioner mere ud af Thomsen, når nu Nantes sprang fra sidste år.
Der kan jo altid konstrueres en forklaring i hvert enkelt tilfælde i de her sager. Derfor er det også berettiget at hæfte sig ved den generelle tendens og sige, at det i mange år har været håndteret meget uprofessionelt ud fra et forretningsmæssigt perspektiv. For så mange uheldige, tilfældige omstændigheder kan der trods alt ikke være tale om.
Jeg mener ikke, at jeg konstruerer en forklaring angående Thomsen og AaB's aktie i, at vi ikke får den pris, han reelt er værd. Jeg kan ikke få øje på, hvor i dette forløb AaB har dummet sig.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. jun 2016, 13:13

jernskjorten skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
jernskjorten skrev: Jeg synes ikke, at det i Thomsens tilfælde er AaB, der bringer sig selv i denne situation. De havde det gode bud på +10 millioner kr. sidste sommer, men Nantes forsøger så at lave en fræk handel ved pludselig at være overrasket over Thomsens nedsatte syn. Det kan man jo ikke klandre AaB for. I vinterens transfervindue var der - mig bekendt - ingen konkrete bud på Thomsen.

Jeg ved ikke om AaB har tilbudt Thomsen en forlængelse eller om det har været så klart mellem parterne, at Thomsen skulle/ville videre under alle omstændigheder. Kan i hvert fald ikke helt se, hvordan AaB skulle kunne presse 10 millioner mere ud af Thomsen, når nu Nantes sprang fra sidste år.
Der kan jo altid konstrueres en forklaring i hvert enkelt tilfælde i de her sager. Derfor er det også berettiget at hæfte sig ved den generelle tendens og sige, at det i mange år har været håndteret meget uprofessionelt ud fra et forretningsmæssigt perspektiv. For så mange uheldige, tilfældige omstændigheder kan der trods alt ikke være tale om.
Jeg mener ikke, at jeg konstruerer en forklaring angående Thomsen og AaB's aktie i, at vi ikke får den pris, han reelt er værd. Jeg kan ikke få øje på, hvor i dette forløb AaB har dummet sig.
AaB har generelt dummet sig, ved generelt at komme i en situation, hvor profiler ryger gratis eller til småpenge. Det er den tendens, som der nærmest er en fornægtelse af herinde, men som jeg ikke desto mindre bør have mere fokus.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af jernskjorten » 1. jun 2016, 13:24

AaB 85 95 99 08 skrev: AaB har generelt dummet sig, ved generelt at komme i en situation, hvor profiler ryger gratis eller til småpenge. Det er den tendens, som der nærmest er en fornægtelse af herinde, men som jeg ikke desto mindre bør have mere fokus.
Og du nævner Thomsen som en af disse situationer, men jeg kan ikke se, hvor AaB har fejlet i denne konkrete situation. Hvor er det, at du mener de har fejlet? Som sagt tvivler jeg på, at Thomsen har været indstillet på at forlænge.

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Imer » 1. jun 2016, 13:29

AaB 85 95 99 08 skrev:
jernskjorten skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
jernskjorten skrev: Jeg synes ikke, at det i Thomsens tilfælde er AaB, der bringer sig selv i denne situation. De havde det gode bud på +10 millioner kr. sidste sommer, men Nantes forsøger så at lave en fræk handel ved pludselig at være overrasket over Thomsens nedsatte syn. Det kan man jo ikke klandre AaB for. I vinterens transfervindue var der - mig bekendt - ingen konkrete bud på Thomsen.

Jeg ved ikke om AaB har tilbudt Thomsen en forlængelse eller om det har været så klart mellem parterne, at Thomsen skulle/ville videre under alle omstændigheder. Kan i hvert fald ikke helt se, hvordan AaB skulle kunne presse 10 millioner mere ud af Thomsen, når nu Nantes sprang fra sidste år.
Der kan jo altid konstrueres en forklaring i hvert enkelt tilfælde i de her sager. Derfor er det også berettiget at hæfte sig ved den generelle tendens og sige, at det i mange år har været håndteret meget uprofessionelt ud fra et forretningsmæssigt perspektiv. For så mange uheldige, tilfældige omstændigheder kan der trods alt ikke være tale om.
Jeg mener ikke, at jeg konstruerer en forklaring angående Thomsen og AaB's aktie i, at vi ikke får den pris, han reelt er værd. Jeg kan ikke få øje på, hvor i dette forløb AaB har dummet sig.
AaB har generelt dummet sig, ved generelt at komme i en situation, hvor profiler ryger gratis eller til småpenge. Det er den tendens, som der nærmest er en fornægtelse af herinde, men som jeg ikke desto mindre bør have mere fokus.
Jeg tror da, at der er mange herinde, som er enige med dig i, at AaB har haft en tendens til at sælge vores spillere relativt billigt. Men når du nævner Thomsen som et eksempel, så er det jo håbløst, når vi har vist i de seneste 2-3 vinduer, at Thomsen ikke vil forlænge og gerne vil prøve noget nyt. Jeg ved ikke, hvordan du ellers ville have tacklet situationen, når man havde overholdt sine dele af aftalerne, da Nantes bød 10+ millioner.
Så begynder du så efterfølgende at skrive generelt, men det ændrer jo ikke ved, at du mener, at AaB har dummet sig med Thomsen uden at komme med noget, som kan argumentere for det.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. jun 2016, 13:34

jernskjorten skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: AaB har generelt dummet sig, ved generelt at komme i en situation, hvor profiler ryger gratis eller til småpenge. Det er den tendens, som der nærmest er en fornægtelse af herinde, men som jeg ikke desto mindre bør have mere fokus.
Og du nævner Thomsen som en af disse situationer, men jeg kan ikke se, hvor AaB har fejlet i denne konkrete situation. Hvor er det, at du mener de har fejlet? Som sagt tvivler jeg på, at Thomsen har været indstillet på at forlænge.
Og gad vide, hvilke bestræbelser AaB har udfoldet, på at få ham solgt rigtigt - evt på et tidligere tidspunkt. Hvilke tråde er der trukket i, hvordan er han blvevet "markedsført" osv, som det sker i de dygtige af de andre klubber.

Det kan sagtens være, at lige denne her sag er kørt efter en streg ( der er der næppe nogen af os der ved, men jeg tror det ikke), men tendensen er helt klart, at AaB ikke evner denne vigtige del af det at drive fodboldforretning.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af jernskjorten » 1. jun 2016, 13:40

AaB 85 95 99 08 skrev:
jernskjorten skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: AaB har generelt dummet sig, ved generelt at komme i en situation, hvor profiler ryger gratis eller til småpenge. Det er den tendens, som der nærmest er en fornægtelse af herinde, men som jeg ikke desto mindre bør have mere fokus.
Og du nævner Thomsen som en af disse situationer, men jeg kan ikke se, hvor AaB har fejlet i denne konkrete situation. Hvor er det, at du mener de har fejlet? Som sagt tvivler jeg på, at Thomsen har været indstillet på at forlænge.
Og gad vide, hvilke bestræbelser AaB har udfoldet, på at få ham solgt rigtigt - evt på et tidligere tidspunkt. Hvilke tråde er der trukket i, hvordan er han blvevet "markedsført" osv, som det sker i de dygtige af de andre klubber.

Det kan sagtens være, at lige denne her sag er kørt efter en streg ( der er der næppe nogen af os der ved, men jeg tror det ikke), men tendensen er helt klart, at AaB ikke evner denne vigtige del af det at drive fodboldforretning.
Nej, men lad os da så bare køre ud af den tangent, at eftersom vi ikke har beviser (eller antydninger) for noget, så må AaB have dummet sig!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af KJ » 1. jun 2016, 13:50

Telefonnummer - hvem er bedre end AaB til at købe og sælge spillere?

FCM? Deres seneste årsrapporter viser følgende resultater:

2010: -40 mio.
2011: -24 mio.
2012: -28 mio.
2013: -7 mio.
2014: -14 mio.
2015: - 65 mio.

FCM er med andre ord elendige købmand, der ikke forstår at tegne de rigtige kontrakter eller købe og sælge de rigtige spillere.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Brent » 1. jun 2016, 18:47

AaB 85 95 99 08 skrev:
jernskjorten skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Knap så mio er jo egentlig en god pris for en spiller med et halvt år.

Men endnu engang må man bare sige, at AaB har bragt sig selv i en position, hvor en af de største profiler ryger for småpenge. Det er vildt, at det bliver ved.
Jeg synes ikke, at det i Thomsens tilfælde er AaB, der bringer sig selv i denne situation. De havde det gode bud på +10 millioner kr. sidste sommer, men Nantes forsøger så at lave en fræk handel ved pludselig at være overrasket over Thomsens nedsatte syn. Det kan man jo ikke klandre AaB for. I vinterens transfervindue var der - mig bekendt - ingen konkrete bud på Thomsen.

Jeg ved ikke om AaB har tilbudt Thomsen en forlængelse eller om det har været så klart mellem parterne, at Thomsen skulle/ville videre under alle omstændigheder. Kan i hvert fald ikke helt se, hvordan AaB skulle kunne presse 10 millioner mere ud af Thomsen, når nu Nantes sprang fra sidste år.
Der kan jo altid konstrueres en forklaring i hvert enkelt tilfælde i de her sager. Derfor er det også berettiget at hæfte sig ved den generelle tendens og sige, at det i mange år har været håndteret meget uprofessionelt ud fra et forretningsmæssigt perspektiv. For så mange uheldige, tilfældige omstændigheder kan der trods alt ikke være tale om.
Det er en omgang ævl du kommer med. Thomsen har haft et brændende ønske om at komme til udlandet de sidste to vinduer og som nævnt kan man ikke klandre AaB for at Nantes pludselig fik kolde fødder. Så du my forklare dig lidt bedre. Hvordan mener du helt konkret AaB skulle have ageret anderledes omkring Thomsen ?
AaB - the Nordic gateway to Europe

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jun 2016, 13:07

Hvad er grunden til, at man ikke har set en børsmeddelelse fra AaB om, at Thomsen er i kontakt med en fransk klub ?

Det undrer mig, når Thomsen netop har sagt, at der var noget om snakken.

Er vi blevet så rige, at 5 mio kr. ikke betyder noget ?
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af hje1980 » 2. jun 2016, 13:11

FlæskeFrank skrev:Hvad er grunden til, at man ikke har set en børsmeddelelse fra AaB om, at Thomsen er i kontakt med en fransk klub ?

Det undrer mig, når Thomsen netop har sagt, at der var noget om snakken.

Er vi blevet så rige, at 5 mio kr. ikke betyder noget ?
Tror ikke det salg vil påvirke kursen, og det er det der er det afgørende om børsen skal have en melding... sammenholdt med at AaB skal have indledt forhandlinger.
At Nantes har spurgt agenten er mellem dem...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jun 2016, 13:17

hje1980 skrev:Tror ikke det salg vil påvirke kursen, og det er det der er det afgørende om børsen skal have en melding... sammenholdt med at AaB skal have indledt forhandlinger.
At Nantes har spurgt agenten er mellem dem...
Nantes må jo netop ikke spørge agenten uden AaBs accept.

Men kan godt være at de 5 mio kr. er under mindstemål for en af Skandinavien top6-8 klubber.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Gamen » 2. jun 2016, 13:29

FlæskeFrank skrev: Nantes må jo netop ikke spørge agenten uden AaBs accept.
Men kan godt være at de 5 mio kr. er under mindstemål for en af Skandinavien top6-8 klubber.
Det er da bedøvende ligegyldigt, hvis ikke det ændrer nævneværdigt på hvad vi har meldt ud af forventninger til regnskabsåret. Og det gør det vel næppe.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jun 2016, 13:38

Gamen skrev:Det er da bedøvende ligegyldigt, hvis ikke det ændrer nævneværdigt på hvad vi har meldt ud af forventninger til regnskabsåret. Og det gør det vel næppe.
Det er jo netop, det som jeg spørger til.

Ændrer salget nævneværdigt ift. vores forventninger. Om Brøndby gjorde det for det positive eller af nød, men de meldte Durmisi-drøftelserne ud, selvom det ikke ændrede noget for årets resultat.

Og de 5 mio kr. skal jo bogføres et eller andet sted.

Jeg antager, at bruger vi ikke pengene, så er AaB igen nød til at opjustere overskuddet - og det skal børsen vel have at vide !
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Yankee » 2. jun 2016, 14:01

Det har vel hele tiden været forventningen, at vi solgte Thomsen til omtrent den pris. Derfor er der næppe sket ændringer i forventningerne til årets resultat.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jun 2016, 14:05

Jeg tror ikke AaB - med det forsigtighedsprincip de fører - efter justeringen med Spalvis-salget sagde, at vi skal stadig sælge for 5 mio kr.

Jeg er ikke i tvivl om, at pengene geninvesteres i Zlatan eller deromkring. Men hvis de ikke gør, så må det vel give yderligere overskud.

Der er vel ingen her, som tror, at sælger vi ikke Thomsen men lader kontrakten løbe ud, så nedjusterer AaB med 5 mio kr. ???
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Pastorius » 2. jun 2016, 14:06

Yankee skrev:Det har vel hele tiden været forventningen, at vi solgte Thomsen til omtrent den pris. Derfor er der næppe sket ændringer i forventningerne til årets resultat.
Er forventningerne ikke netop meldt ud under indtægter fra transfers?
(Har ikke tjekket, det mener jeg bare de har været i al den tid man har kunnet regne med at forventningerne rent faktisk holdt).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar