Nikolaj Thomsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Yankee » 16. jun 2016, 21:50

Vi må bare konstatere tre ting om perioden efter vores mesterskab:

- Vores Double-hold er spredt for alle vinde og vi står nu i et nyt "år 0" og skal bygge et hold op fra scratch.
- Vi har indkasseret ca. 30 mio. kr. på salget af Double-holdet.
- Vi har siden mesterskabet opnået to femtepladser, men også gået videre fra EL-gruppespil.

Med andre ord er vorse Double-hold spredt for alle vinde og vi har hverken slået sportslig eller økonomisk kapital af det fantastiske spillermateriale vi stod med i 2014.

Det er altid nemt at være bagklog, men det er også for dumt ikke at lære af sine fejl. Det allerværste ved ovenstående pointer er jo at det er nøjagtig samme udvkling vi så efter mesterskaberne i 1999 og 2008.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Freddie » 16. jun 2016, 22:27

Yankee skrev:Vi må bare konstatere tre ting om perioden efter vores mesterskab:

- Vores Double-hold er spredt for alle vinde og vi står nu i et nyt "år 0" og skal bygge et hold op fra scratch.
- Vi har indkasseret ca. 30 mio. kr. på salget af Double-holdet.
- Vi har siden mesterskabet opnået to femtepladser, men også gået videre fra EL-gruppespil.

Med andre ord er vorse Double-hold spredt for alle vinde og vi har hverken slået sportslig eller økonomisk kapital af det fantastiske spillermateriale vi stod med i 2014.

Det er altid nemt at være bagklog, men det er også for dumt ikke at lære af sine fejl. Det allerværste ved ovenstående pointer er jo at det er nøjagtig samme udvkling vi så efter mesterskaberne i 1999 og 2008.
Du glemmer vist lige, Yankee, at AaB teknisk set var konkurs i starten af 2014. Der verserede en feriepengesag mod AaB på mere end 20 mio. i tilgift til at selskabet ikke ejede en rød øre. Selskabet måtte låne af moderklubben til lønninger og levede på bankens nåde og barmhjertelighed. Der var strengt taget ingen fremtid for AaB. En eneste forkert beslutning kunne vælte hele læsset.
Den situation ligger bag os takket være The Double i 2014. Nu bestemmer AaB selv. Der er sat penge af til straksinvesteringer i truppen, der er fornuftigt overskud på driften for tredje år i træk, og der er desuden masser af penge på bogen. Der investeres i træningsmiljø og i udenomsfaciliteter. Som jeg ser det, er AaB langt, langt bedre rustet til fremtiden end i starten af 2014, og ingen fodboldselskaber i Danmark når AaB til sokkeholderne.
AaB har virkelig profiteret af The Double i 2014, og situationen ligner overhovedet ikke 2008, hvor verden stod på tærsklen til gigantkrise, med AaB som den største taber i Danmark og måske i hele Skandinavien.
Er der virkelig nogen, der i fuldt alvor ønsker AaB tilbage til situationen i starten af 2014? Hvis det er venner af AaB, så behøver vi ingen fjender!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Gnu » 16. jun 2016, 22:47

FlæskeFrank skrev:
Gnu skrev:
FlæskeFrank skrev:Jo, det har noget med sagen at gøre.
Fortæl, fortæl.
AaB laver en god handel og skaber en sund forretning.

At du så gerne vil have et monstersalg og kunne måle tissemand med BIF og FCM, det er så dit behov, at du så også kan måle underskud er en sideeffekt, som vi om nogen har lidt under, glemmes nemt.

Du kan sagtens finde klubber, som har lavet gode handler, men overordnet er der ikke ret mange af de klubbers helhedsindtryk, som du er misundelige over. FCK måtte også på vejen til en stærk økonomi sælge deres bedste spiller til Brøndby for billige penge(Allan Nielsen).

Hvorfor gør et dyrt salg dig lykkeligere ?
Du kan jo spørge dig selv, hvad der er bedst for AaBs sunde forretning. Er det fire eller 15 millioner i kassen?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Arendt » 16. jun 2016, 22:53

Freddie skrev:
Yankee skrev:Vi må bare konstatere tre ting om perioden efter vores mesterskab:

- Vores Double-hold er spredt for alle vinde og vi står nu i et nyt "år 0" og skal bygge et hold op fra scratch.
- Vi har indkasseret ca. 30 mio. kr. på salget af Double-holdet.
- Vi har siden mesterskabet opnået to femtepladser, men også gået videre fra EL-gruppespil.

Med andre ord er vorse Double-hold spredt for alle vinde og vi har hverken slået sportslig eller økonomisk kapital af det fantastiske spillermateriale vi stod med i 2014.

Det er altid nemt at være bagklog, men det er også for dumt ikke at lære af sine fejl. Det allerværste ved ovenstående pointer er jo at det er nøjagtig samme udvkling vi så efter mesterskaberne i 1999 og 2008.
Du glemmer vist lige, Yankee, at AaB teknisk set var konkurs i starten af 2014. Der verserede en feriepengesag mod AaB på mere end 20 mio. i tilgift til at selskabet ikke ejede en rød øre. Selskabet måtte låne af moderklubben til lønninger og levede på bankens nåde og barmhjertelighed. Der var strengt taget ingen fremtid for AaB. En eneste forkert beslutning kunne vælte hele læsset.
Den situation ligger bag os takket være The Double i 2014. Nu bestemmer AaB selv. Der er sat penge af til straksinvesteringer i truppen, der er fornuftigt overskud på driften for tredje år i træk, og der er desuden masser af penge på bogen. Der investeres i træningsmiljø og i udenomsfaciliteter. Som jeg ser det, er AaB langt, langt bedre rustet til fremtiden end i starten af 2014, og ingen fodboldselskaber i Danmark når AaB til sokkeholderne.
AaB har virkelig profiteret af The Double i 2014, og situationen ligner overhovedet ikke 2008, hvor verden stod på tærsklen til gigantkrise, med AaB som den største taber i Danmark og måske i hele Skandinavien.
Er der virkelig nogen, der i fuldt alvor ønsker AaB tilbage til situationen i starten af 2014? Hvis det er venner af AaB, så behøver vi ingen fjender!
Endvidere har vi tjent 30 mio. kr. på EL, så vores tilkomne økonomiske kapital på baggrund af The Double-holdet er 60 mio. kr.

Ellers enig med Freddie i, at vores forudsætninger for at etablere os som tophold er blevet stærkere efter vores kapitalindsprøjtning og vores investeringer i vores faciliteter og talentsektoren.

Anno transfervinduet 2016 står vi i en situation, hvor vi har brug for etablerede spillere til startelleve, som kan erstatte Thomsen og Jönsson på kanterne. Vi har brug for en 6'er, der kan presse Würtz og tage over for ham, når han er ukampdygtig ved karantæne eller en skade.

Slutteligt mener jeg også, at vi har brug for endnu en central forsvarsspiller, da vi kun har 4, hvilket er én for lidt.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Yankee » 16. jun 2016, 22:54

Freddie skrev:
Du glemmer vist lige, Yankee, at AaB teknisk set var konkurs i starten af 2014.
Ja, netop. Mon ikke det havde hjulpet på situationen at få markedsført vores spillere og gennemført nogle store salg mens spillere som Thomsen og Spalvis var brand-varme i sommeren 2014? Det er fint nok at vi har holdt på dem, men det har potentielt kostet rigtig mange penge og kun kastet to femtepladser af sig.

Prøv lige at tænke dig tilbage til sommeren 2014. Hvis du fik at vide at mesterskabet ville blive fulgt op af 2 sæsoner hvor vi solgte 2/3 af double-holdet for 30 millioner og kørte to femtepladser hjem - ville du så være tilfreds?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af NIN » 16. jun 2016, 22:55

Gnu skrev:
FlæskeFrank skrev:
Gnu skrev:
FlæskeFrank skrev:Jo, det har noget med sagen at gøre.
Fortæl, fortæl.
AaB laver en god handel og skaber en sund forretning.

At du så gerne vil have et monstersalg og kunne måle tissemand med BIF og FCM, det er så dit behov, at du så også kan måle underskud er en sideeffekt, som vi om nogen har lidt under, glemmes nemt.

Du kan sagtens finde klubber, som har lavet gode handler, men overordnet er der ikke ret mange af de klubbers helhedsindtryk, som du er misundelige over. FCK måtte også på vejen til en stærk økonomi sælge deres bedste spiller til Brøndby for billige penge(Allan Nielsen).

Hvorfor gør et dyrt salg dig lykkeligere ?
Du kan jo spørge dig selv, hvad der er bedst for AaBs sunde forretning. Er det fire eller 15 millioner i kassen?
Sælg så billigt som muligt. Penge gør ingen lykkelig - har jeg hørt.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Arendt » 16. jun 2016, 22:58

NIN skrev:
Gnu skrev:
FlæskeFrank skrev:
Gnu skrev:
FlæskeFrank skrev:Jo, det har noget med sagen at gøre.
Fortæl, fortæl.
AaB laver en god handel og skaber en sund forretning.

At du så gerne vil have et monstersalg og kunne måle tissemand med BIF og FCM, det er så dit behov, at du så også kan måle underskud er en sideeffekt, som vi om nogen har lidt under, glemmes nemt.

Du kan sagtens finde klubber, som har lavet gode handler, men overordnet er der ikke ret mange af de klubbers helhedsindtryk, som du er misundelige over. FCK måtte også på vejen til en stærk økonomi sælge deres bedste spiller til Brøndby for billige penge(Allan Nielsen).

Hvorfor gør et dyrt salg dig lykkeligere ?
Du kan jo spørge dig selv, hvad der er bedst for AaBs sunde forretning. Er det fire eller 15 millioner i kassen?
Sælg så billigt som muligt. Penge gør ingen lykkelig - har jeg hørt.
Det er jo i et fact, at Nantes ikke ville give 15 mio. kr. og forsøgte at presse prisen efter, at de brugte Thomsens ene øje som undskyldning. Thomsen var en væsentlig brik i, at vi lå nr. 2 ved vinterpausen og herfor skovlede vi penge ind på baggrund af vores placering. Det gjorde vi både i 11. og 22. spillerunde.

Herudover lavede han den ene lækre assist til Spalvis således, at vi kunne skyde ham afsted til et flot millionbeløb. Hvad bitcher du over?
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Yankee » 16. jun 2016, 23:07

Arendt skrev:
Det er jo i et fact, at Nantes ikke ville give 15 mio. kr. og forsøgte at presse prisen efter, at de brugte Thomsens ene øje som undskyldning. Thomsen var en væsentlig brik i, at vi lå nr. 2 ved vinterpausen og herfor skovlede vi penge ind på baggrund af vores placering. Det gjorde vi både i 11. og 22. spillerunde.
Hvis man ikke har fremprovokeret tilbud fra andre end Nantes, så er det simpelthen grotesk amatøragtigt af AaB. Selvfølgelig kan andre klubber end Nantes fange interesse for så dygtig en spiller som Nicolaj Thomsen - det kræver bare at man som sælgende klub ikke blot sidder på hænderne og venter på at spillerens kontrakt løber ud.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Arendt » 16. jun 2016, 23:49

Yankee skrev:
Arendt skrev:
Det er jo i et fact, at Nantes ikke ville give 15 mio. kr. og forsøgte at presse prisen efter, at de brugte Thomsens ene øje som undskyldning. Thomsen var en væsentlig brik i, at vi lå nr. 2 ved vinterpausen og herfor skovlede vi penge ind på baggrund af vores placering. Det gjorde vi både i 11. og 22. spillerunde.
Hvis man ikke har fremprovokeret tilbud fra andre end Nantes, så er det simpelthen grotesk amatøragtigt af AaB. Selvfølgelig kan andre klubber end Nantes fange interesse for så dygtig en spiller som Nicolaj Thomsen - det kræver bare at man som sælgende klub ikke blot sidder på hænderne og venter på at spillerens kontrakt løber ud.
Og det vil du påstå Allan Gaarde har gjort? Kæft en lad sportsdirektør vi har, som bevidst sælger alt for billigt, eller endnu bedre lader kontrakterne på vores spillere løbe ud.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af FlæskeFrank » 16. jun 2016, 23:52

Gnu skrev:Du kan jo spørge dig selv, hvad der er bedst for AaBs sunde forretning. Er det fire eller 15 millioner i kassen?
Det er jo nemt at være bagudskuende hele tiden. Vi kunne jo altid have gjort det lidt bedre.

Din tilgang til, at vi har solgt for billigt, hører intelligensmæssigt bare hjemme på Ekstrabladets nationens side.
Lige præcis med Thomsen gjorde AaB det som du ville have, sige nej til lavt bud og have is i maven. Men da den "stensikre" løsning faldt igennem bræger du, så op med at AaB er dårlige handelsfolk.

Derudover så konstaterer jeg bare at nogle af de fandens dygtige klubber, som der henvises til omkring salg, åbenbart også er nogle af de ringeste klubber til at drive en klub bedømt på deres økonomi. Så i min verden kan jeg godt leve med, at AaB henter Thelander'ere billigt i 1. division og efterfølgende sælger dem "for billigt" efter din smag, så længe det får AaBs økonomi til at vokse(og det gør den positive spiral, som vi er i) - og vi laver fine resultater.

Mht. transfersum, så kan vores mesterskab fra 2014 sammenlignet med FCM's 2015 godt tåle dagens lys. De er altså ved at miste deres mesterskabshold for et beløb, som ikke er meget større end det, som vi har fået for vores mesterhold. FCM har indtil videre mistet Izunna, Duncan, Sviatchenko, Bach Bak, Igboun, Jim Larsen m.fl. for et beløb, som nok ikke er højere end de 30 mio kr., som en sagde, at vi havde fået for vores 2014 holds afgange
- FlæskeFrank

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Soren » 17. jun 2016, 08:42

Billede

Thomsen har fået tatoveringer!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Yankee » 17. jun 2016, 09:21

Arendt skrev:Og det vil du påstå Allan Gaarde har gjort? Kæft en lad sportsdirektør vi har, som bevidst sælger alt for billigt, eller endnu bedre lader kontrakterne på vores spillere løbe ud.
Det har jeg af ingen anelse om. Men det må være én af to ting:

1) AaB har prioriteret at holde på Thomsen indtil et halvt år før kontraktudløb. Det har kun kastet en femteplads af sig og måske kostet 5-10 millioner i transferindtægter.

2) AaB ville gerne sælge Thomsen til en høj pris f.eks. sidste sommer, men fik ikke andre tilbud end fra Nantes. I så fald har man været ualmindeligt dårlige til at markedsføre en så interessant spiller som Thomsen.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af AnyFellow » 17. jun 2016, 09:35

Yankee skrev: 1) AaB har prioriteret at holde på Thomsen indtil et halvt år før kontraktudløb. Det har kun kastet en femteplads af sig og måske kostet 5-10 millioner i transferindtægter.
Jeg synes det var en god prioritering. At det endte som det gjorde, lå vel ikke i kortene? Vi havde spillet fantastisk i slutningen af efteråret, og lå til at skulle spille med om guldet.
Yankee skrev: 2) AaB ville gerne sælge Thomsen til en høj pris f.eks. sidste sommer, men fik ikke andre tilbud end fra Nantes. I så fald har man været ualmindeligt dårlige til at markedsføre en så interessant spiller som Thomsen.
Det kunne også være at man ret tidlig indikerede et prisleje andre ikke var interesseret i at betale. Havde man solgt ham i vinterpausen for 7 millioner ville Gaarde da først have fået hug, både for prisen med også på ambitionsniveauet (i forhold til at man lå til at kunne spille med om guldet).

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Gnu » 17. jun 2016, 09:51

FlæskeFrank skrev:
Gnu skrev:Du kan jo spørge dig selv, hvad der er bedst for AaBs sunde forretning. Er det fire eller 15 millioner i kassen?
Det er jo nemt at være bagudskuende hele tiden. Vi kunne jo altid have gjort det lidt bedre.

Din tilgang til, at vi har solgt for billigt, hører intelligensmæssigt bare hjemme på Ekstrabladets nationens side.
Lige præcis med Thomsen gjorde AaB det som du ville have, sige nej til lavt bud og have is i maven. Men da den "stensikre" løsning faldt igennem bræger du, så op med at AaB er dårlige handelsfolk.

Derudover så konstaterer jeg bare at nogle af de fandens dygtige klubber, som der henvises til omkring salg, åbenbart også er nogle af de ringeste klubber til at drive en klub bedømt på deres økonomi. Så i min verden kan jeg godt leve med, at AaB henter Thelander'ere billigt i 1. division og efterfølgende sælger dem "for billigt" efter din smag, så længe det får AaBs økonomi til at vokse(og det gør den positive spiral, som vi er i) - og vi laver fine resultater.

Mht. transfersum, så kan vores mesterskab fra 2014 sammenlignet med FCM's 2015 godt tåle dagens lys. De er altså ved at miste deres mesterskabshold for et beløb, som ikke er meget større end det, som vi har fået for vores mesterhold. FCM har indtil videre mistet Izunna, Duncan, Sviatchenko, Bach Bak, Igboun, Jim Larsen m.fl. for et beløb, som nok ikke er højere end de 30 mio kr., som en sagde, at vi havde fået for vores 2014 holds afgange
Du vrøvler i - selv for debatsiden - i helt uhørt grad. Den eneste her, der henviser til FCM, Brøndby etc. er dig, og det er i en eller anden mærkværdig slutning om, at de klubber som sælger dyrt også får dårlig økonomi. Det er en logisk fejlslutning. Det er ren Erasmus Montanus. Morlil er en sten. I så fald burde vi jo sælge så billigt som muligt, hvis dit ævl skal give mening. Måske skulle vi bare helt lade være med at tegne kontrakter.

Ved du hvad, jeg synes faktisk at AaB skal fortsætte sit fremragende arbejde med at fremavle talenter og hente 1. divisions Thelande're. Men vi skal sgu da sælge dem så dyrt som muligt. Hvorfor i alverden skulle vi ikke det? Det ville jo selvfølgelig få økonomien til at vokse ENDNU mere og give os ENDNU bedre betingelser.

At vi laver fine resultater er således også en sandhed med modifikationer. Vi stod med et doublehold, men det er nu spredt for alle vinde, vi har fået ungefähr 30 millioner for dem og to femtepladser. Det er dælme ikke fine resultater i min bog.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af FlæskeFrank » 17. jun 2016, 10:28

Gnu skrev:...og det er i en eller anden mærkværdig slutning om, at de klubber som sælger dyrt også får dårlig økonomi. Det er en logisk fejlslutning. Det er ren Erasmus Montanus. Morlil er en sten. I så fald burde vi jo sælge så billigt som muligt, hvis dit ævl skal give mening.
Jeg er bare træt af dem, som kun kigger på indtægtssiden for at afgøre, om klubben er en succes. Det er lidt mere nuanceret end som så.

Vi ønsker alle, at vores klub skal være så stærk som muligt. Men jeg pointerede blot, at flere af de klubber, som sælger væsentlig dyrere end os, åbenbart har en minusside på det økonomiske, som jeg ikke kan redegøre for. Jeg kan blot sige, at jeg ikke er imponeret over deres regnskaber.

Og den pointe bliver glemt, når man vil kritisere AaBs salgsevner.

Vi havde tidligere snakken om Lynge og Jens Ørgaard. De var de bedste på hvert deres felt, den ene som køber, den anden som sælger. Kloningen ville være fantastisk(++ ikke --), men findes nok ikke, og så vælger jeg Lynge-vejen...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Buzz Killington » 17. jun 2016, 10:42

FlæskeFrank skrev:
Gnu skrev:...og det er i en eller anden mærkværdig slutning om, at de klubber som sælger dyrt også får dårlig økonomi. Det er en logisk fejlslutning. Det er ren Erasmus Montanus. Morlil er en sten. I så fald burde vi jo sælge så billigt som muligt, hvis dit ævl skal give mening.
Jeg er bare træt af dem, som kun kigger på indtægtssiden for at afgøre, om klubben er en succes. Det er lidt mere nuanceret end som så.

Vi ønsker alle, at vores klub skal være så stærk som muligt. Men jeg pointerede blot, at flere af de klubber, som sælger væsentlig dyrere end os, åbenbart har en minusside på det økonomiske, som jeg ikke kan redegøre for. Jeg kan blot sige, at jeg ikke er imponeret over deres regnskaber.

Og den pointe bliver glemt, når man vil kritisere AaBs salgsevner.

Vi havde tidligere snakken om Lynge og Jens Ørgaard. De var de bedste på hvert deres felt, den ene som køber, den anden som sælger. Kloningen ville være fantastisk(++ ikke --), men findes nok ikke, og så vælger jeg Lynge-vejen...
Men du bliver jo noedt til at redegoere for at der er en sammenhaeng mellem salgsaevner og indtaegter her. Ellers er det et fuldstaendigt aabent spoergsmaal om de to ting har noget som helst med hinanden at goere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Yankee » 17. jun 2016, 10:47

AnyFellow skrev:
Yankee skrev: 1) AaB har prioriteret at holde på Thomsen indtil et halvt år før kontraktudløb. Det har kun kastet en femteplads af sig og måske kostet 5-10 millioner i transferindtægter.
Jeg synes det var en god prioritering. At det endte som det gjorde, lå vel ikke i kortene? Vi havde spillet fantastisk i slutningen af efteråret, og lå til at skulle spille med om guldet.
Yankee skrev: 2) AaB ville gerne sælge Thomsen til en høj pris f.eks. sidste sommer, men fik ikke andre tilbud end fra Nantes. I så fald har man været ualmindeligt dårlige til at markedsføre en så interessant spiller som Thomsen.
Det kunne også være at man ret tidlig indikerede et prisleje andre ikke var interesseret i at betale. Havde man solgt ham i vinterpausen for 7 millioner ville Gaarde da først have fået hug, både for prisen med også på ambitionsniveauet (i forhold til at man lå til at kunne spille med om guldet).
Du overser det centrale problem: Vi stod med et double-vindende hold. Hvorfor har 2/3 af det hold forladt AaB på bare to sæsoner? Det er jo ikke fordi vi har fået boksen for at sælge dem - så hvorfor?

Hvorfor var det attraktivt at tage til konkursboet FC Twente, galehuset Panathinaikos eller fucking OB når man i AaB kunne komme på landsholdet, spille EL-gruppespil og vinde titler?

Hvorfor var der ingen af de spillere (eller vores direktører!), der lagde vægt på at AaB også skulle have en god handel ud af det? Det hører man hele tiden i andre klubber, så hvorfor ikke i AaB, hvor vi jo gør så meget ud af at behandle spillerne ordentligt?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af hje1980 » 17. jun 2016, 10:52

Yankee skrev:
AnyFellow skrev:
Yankee skrev: 1) AaB har prioriteret at holde på Thomsen indtil et halvt år før kontraktudløb. Det har kun kastet en femteplads af sig og måske kostet 5-10 millioner i transferindtægter.
Jeg synes det var en god prioritering. At det endte som det gjorde, lå vel ikke i kortene? Vi havde spillet fantastisk i slutningen af efteråret, og lå til at skulle spille med om guldet.
Yankee skrev: 2) AaB ville gerne sælge Thomsen til en høj pris f.eks. sidste sommer, men fik ikke andre tilbud end fra Nantes. I så fald har man været ualmindeligt dårlige til at markedsføre en så interessant spiller som Thomsen.
Det kunne også være at man ret tidlig indikerede et prisleje andre ikke var interesseret i at betale. Havde man solgt ham i vinterpausen for 7 millioner ville Gaarde da først have fået hug, både for prisen med også på ambitionsniveauet (i forhold til at man lå til at kunne spille med om guldet).
Du overser det centrale problem: Vi stod med et double-vindende hold. Hvorfor har 2/3 af det hold forladt AaB på bare to sæsoner? Det er jo ikke fordi vi har fået boksen for at sælge dem - så hvorfor?

Hvorfor var det attraktivt at tage til konkursboet FC Twente, galehuset Panathinaikos eller fucking OB når man i AaB kunne komme på landsholdet, spille EL-gruppespil og vinde titler?

Hvorfor var der ingen af de spillere (eller vores direktører!), der lagde vægt på at AaB også skulle have en god handel ud af det? Det hører man hele tiden i andre klubber, så hvorfor ikke i AaB, hvor vi jo gør så meget ud af at behandle spillerne ordentligt?
Hvorfor skifter "almindelige" mennesker arbejdsplads engang i mellem... for at prøve noget nyt.
Udlandet trækker nok for mange, da det er en oplevelse som menneske at leve i et andet land... nu siger du selv galehuset Panathinaikos. Mig bekendt går det ret godt for Thelander dernede.
Kan sgu godt forstå hvorfor spillerne gerne vil til udlandet - uanset niveauet stort set.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Yankee » 17. jun 2016, 11:03

hje1980 skrev: Hvorfor skifter "almindelige" mennesker arbejdsplads engang i mellem... for at prøve noget nyt.
Udlandet trækker nok for mange, da det er en oplevelse som menneske at leve i et andet land... nu siger du selv galehuset Panathinaikos. Mig bekendt går det ret godt for Thelander dernede.
Kan sgu godt forstå hvorfor spillerne gerne vil til udlandet - uanset niveauet stort set.
Jada, det kan vi alle sammen forstå. Det kan bare ikke være rigtigt at AaB bukker sig forover og lader 2/3 af holdet forsvinde på 2 sæsoner til spotpris. Hvad har strategien bag det været?

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 17. jun 2016, 11:08

Yankee skrev:Hvorfor var der ingen af de spillere (eller vores direktører!), der lagde vægt på at AaB også skulle have en god handel ud af det? Det hører man hele tiden i andre klubber, så hvorfor ikke i AaB, hvor vi jo gør så meget ud af at behandle spillerne ordentligt?
Nikolaj er citeret i Nordjyske for:
- Jeg ser virkelig frem til min nye udfordring i Frankrig, men det betyder også meget for mig, at AaB dermed tjener penge på mig.
Men det er jo det muliges kunst - grundlæggende har jeg ufatteligt svært ved at tro, at AaB ikke gør sit bedste for at få så gode transfers hjem som muligt - og vi har da forlænget med mange spillere, hvor de kunne have skiftet transferfrit med lidt is i maven - senest har Jacob Ahlmann forlænget, selvom han ikke "behøvede" det.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Besvar