Adam Johansson fra IFK Göteborg

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af jonas386 » 31. okt 2011, 15:13

http://www.bold.dk/nyt/Avis-AaB-taet-paa-svensk-profil" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser spændende ud, hvad siger folk? Jeg forventer at Bøgelund forlader klubben ved kontrakt udløb, og det er vel heller ikke helt skidt når man tænker på alle hans skader osv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Lunding
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13. jun 2008, 01:13

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af Lunding » 31. okt 2011, 15:43

Hvornår har Bøgelund kontraktudløb?

Lyder til det kunne være en et udemærket alternativ til backen, og med vores økonomi in mente!

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af Bong » 31. okt 2011, 15:45

Det virker OK for mig. Bøgelund holder simpelthen ikke til topfodbold længere. Han har vel været mere ude end inde det sidste års tid?

Lasse Nielsen skal ikke permanent på den back - så fint med en udefra og Johansson lyder spændende.
A slightly more sophisticated hooligan...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af jonas386 » 31. okt 2011, 15:47

Lunding skrev:Hvornår har Bøgelund kontraktudløb?

Lyder til det kunne være en et udemærket alternativ til backen, og med vores økonomi in mente!
Mener det er til nytår (altså om godt et år)
Men mon ikke man kan afskibbe Bøgelund inden? Evt til sommer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af Hanga » 31. okt 2011, 16:28

Han lyder umiddelbart spændende og som en oplagt Lynge signing (nordisk spiller på free transfer). Men Bøge har først kontraktudløb 31.12.2012, og da Lasse i øjeblikket gør det fremragende som højre back, kan man diskutere, om det er nu vi har brug for ham. Måske forventer man et salg af enten Bøge eller Lasse - sidstnævnte selvfølgelig mest sandsynligt. Eller også har man planer om, at Lasse skal rykkes ind centralt og tage over for Wæhler, hvis han smutter til sommer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af Funky » 31. okt 2011, 16:56

Hanga skrev:Han lyder umiddelbart spændende og som en oplagt Lynge signing (nordisk spiller på free transfer). Men Bøge har først kontraktudløb 31.12.2012, og da Lasse i øjeblikket gør det fremragende som højre back, kan man diskutere, om det er nu vi har brug for ham. Måske forventer man et salg af enten Bøge eller Lasse - sidstnævnte selvfølgelig mest sandsynligt. Eller også har man planer om, at Lasse skal rykkes ind centralt og tage over for Wæhler, hvis han smutter til sommer.
En kapabel højreback vil under alle omstændigheder gøre det nemmere at håndtere flere forskellige scenarier; flere Bøge-skader, salg af Lasse, hjemrejse til Wæhler.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af Yankee » 31. okt 2011, 16:58

Jeg har umiddelbart tre anker:

- Han har ikke prøvet andet end Allsvenskan. Det er ikke til at sige hvor hurtigt han kan vende sig til det højere tempo og niveau i Superligaen.
- Han er 28. Det er ikke nogen udviklingsspiller, vi har fat i. Er han så sikkert et kort at det kan betale sig?
- Han er højre back. Det giver god mening, hvis Lasse skal tilbage i midterforsvaret. Men er det i forsvaret vi skal ud og bruge flere millioner på et usikkert kort?

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af degn » 31. okt 2011, 17:10

Yankee skrev:Jeg har umiddelbart tre anker:

- Han har ikke prøvet andet end Allsvenskan. Det er ikke til at sige hvor hurtigt han kan vende sig til det højere tempo og niveau i Superligaen.
- Han er 28. Det er ikke nogen udviklingsspiller, vi har fat i. Er han så sikkert et kort at det kan betale sig?
- Han er højre back. Det giver god mening, hvis Lasse skal tilbage i midterforsvaret. Men er det i forsvaret vi skal ud og bruge flere millioner på et usikkert kort?

9 landskampe for sverige, vidner da om ok standard. vil nok mene det ligger over superliga niveau :)

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af limey » 31. okt 2011, 17:12

Funky skrev:En kapabel højreback vil under alle omstændigheder gøre det nemmere at håndtere flere forskellige scenarier; flere Bøge-skader, salg af Lasse, hjemrejse til Wæhler.
Det fremhævede er bestemt ikke et urealistisk scenarie. Måske han allerede er på vej væk?

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af jydenfranord » 31. okt 2011, 17:17

Yankee skrev:Jeg har umiddelbart tre anker:

- Han har ikke prøvet andet end Allsvenskan. Det er ikke til at sige hvor hurtigt han kan vende sig til det højere tempo og niveau i Superligaen.
- Han er 28. Det er ikke nogen udviklingsspiller, vi har fat i. Er han så sikkert et kort at det kan betale sig?
- Han er højre back. Det giver god mening, hvis Lasse skal tilbage i midterforsvaret. Men er det i forsvaret vi skal ud og bruge flere millioner på et usikkert kort?
- eks: Dalsgaard havde ikke prøvet noget i nærheden af superligaen inden han skiftede til klubben.
- Om han er et sikkert kort, det er umuligt at sige før han er her, Chanko har ikke kunne omstille sig.
- Er man et usikkert kort når man har spillet 9 A-landskampe? Han har spillet 120 kampe for Göteborg osv.

Jeg mener det vil være meget fornuftigt med mere sikkerhed på højrebacken, og hvis vi kan hente en spiller med sådan et CV, så tror jeg vi skal være mere end tilfreds

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af Winterburn » 31. okt 2011, 17:25

Har set at han også til nød kan dække venstreback og højre midtbane. Lidt ala Lars Jacobsen.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af Yankee » 31. okt 2011, 18:07

jydenfranord skrev:
- eks: Dalsgaard havde ikke prøvet noget i nærheden af superligaen inden han skiftede til klubben.
- Om han er et sikkert kort, det er umuligt at sige før han er her, Chanko har ikke kunne omstille sig.
- Er man et usikkert kort når man har spillet 9 A-landskampe? Han har spillet 120 kampe for Göteborg osv.
Du understreger præcist mine pointer. Dalsgaard blev hentet til "bankelev-løn" og som udviklingsspiller. Så er historien jo en helt anden. Chanko er kroneksemplet på at springet fra Allsvenskan til Superligaen er stort. Ikke alle klarer det. Derfor skal en Allsvenskan-spiller i mine øjne helst have noget særligt omkring sit CV eller være en rendyrket udviklingsspiller. Johansson har været fast mand for IFK Göteborg, hvilket naturligvis borger for kvalitet. Derfor vil jeg bestemt ikke dømme ham ude. Men jeg synes bestemt ikke han virker som et sikkert kort - især ikke vores nuværende økonomiske situation in mente.

Jeg synes langt hellere vi skulle kigge efter en yngre højre back som FC København og OB har haft held med i form af Wendt, Ruud og nu senest Oviedo. Så kan det være han skal bruge lidt tilvænning, men til gengæld kan han også være vores i 4-6 år hvis alt går vel. Johansson har vi jo kun i de 3 år plus måske et enkelt mere ligesom Wæhler, Johansson, Ericsson, Trond osv. osv. Det sætter os i en presset situation, for det første år har vi stadig Bøgelund på en hundedyr kontrakt og så er Johansson måske kun 2 år fra at forlade klubben. Så skal vi igen til at kigge efter en ny højre back.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af thomasjn » 31. okt 2011, 18:30

Yankee skrev:
jydenfranord skrev:
- eks: Dalsgaard havde ikke prøvet noget i nærheden af superligaen inden han skiftede til klubben.
- Om han er et sikkert kort, det er umuligt at sige før han er her, Chanko har ikke kunne omstille sig.
- Er man et usikkert kort når man har spillet 9 A-landskampe? Han har spillet 120 kampe for Göteborg osv.
Du understreger præcist mine pointer. Dalsgaard blev hentet til "bankelev-løn" og som udviklingsspiller. Så er historien jo en helt anden. Chanko er kroneksemplet på at springet fra Allsvenskan til Superligaen er stort. Ikke alle klarer det. Derfor skal en Allsvenskan-spiller i mine øjne helst have noget særligt omkring sit CV eller være en rendyrket udviklingsspiller. Johansson har været fast mand for IFK Göteborg, hvilket naturligvis borger for kvalitet. Derfor vil jeg bestemt ikke dømme ham ude. Men jeg synes bestemt ikke han virker som et sikkert kort - især ikke vores nuværende økonomiske situation in mente.

Jeg synes langt hellere vi skulle kigge efter en yngre højre back som FC København og OB har haft held med i form af Wendt, Ruud og nu senest Oviedo. Så kan det være han skal bruge lidt tilvænning, men til gengæld kan han også være vores i 4-6 år hvis alt går vel. Johansson har vi jo kun i de 3 år plus måske et enkelt mere ligesom Wæhler, Johansson, Ericsson, Trond osv. osv. Det sætter os i en presset situation, for det første år har vi stadig Bøgelund på en hundedyr kontrakt og så er Johansson måske kun 2 år fra at forlade klubben. Så skal vi igen til at kigge efter en ny højre back.
Nu snakker du om ekstraordinære meritter for en allsvenskan spiller. Det er lidt søgt, hvis du spørger mig. Chanko havde f.eks. haft en hel sæson med 21 kampe i Grækenland samt en svensk double med Djurgården og et mesterskab med Malmö - det er vel ekstraordinært. Omvendt var Lindström og Ericsson jo gode spillere, men havde ikke alverden på CV'et de kom hertil. En Kleber Saarenpää havde ligeledes spillet 10 landskampe ligesom Adam Johansson og var en klassespiller der desværre fik spoleret karrieren pga. fysikken. Så bare fordi vi har været uheldige med Chanko fra Allsvenskan synes jeg altså heller ikke du behøves at være så kritisk. Derudover var Johansson svensk mester med IFK Göteborg i 2007. Derudover lyder det også til han har spillet en del venstre back, http://sv.wikipedia.org/wiki/Adam_Johansson" onclick="window.open(this.href);return false; . Jeg synes absolut han lyder spændende og Allsvenskan fejlkøb betyder jo ikke alle spillere derfra er ringe.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af thomasjn » 31. okt 2011, 18:57

Lyder til det var en and http://onside.dk/nyheder/superligaen/ad ... f-ikke-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunne umuligt se det her være forhandlingstaktik overfor AaB i hvert fald.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af jonas386 » 31. okt 2011, 19:05

thomasjn skrev:Lyder til det var en and http://onside.dk/nyheder/superligaen/ad ... f-ikke-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunne umuligt se det her være forhandlingstaktik overfor AaB i hvert fald.
Giver faktisk også mere mening... AGF har nok mere brug for en højreback end vi har. Hverfald hvis de vil tilbage i toppen af dansk fodbold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Adam Johansson fra IFK Göteborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. okt 2011, 22:02

thomasjn skrev:Lyder til det var en and http://onside.dk/nyheder/superligaen/ad ... f-ikke-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunne umuligt se det her være forhandlingstaktik overfor AaB i hvert fald.
Så er jeg mere rolig, jeg troede fandme de havde fået kuller på Hornevej.

Medmindre både Lasse og Bøgelund skulle være på vej væk samtidig, så ser jeg højre back som den plads vi måske er allerbedst dækket ind på. Udover de to har vi både Gotfredsen og PK som kan dække pladsen, og fremadrettet tror jeg faktisk højre back er Patricks position i AaB, han kan stensikkert blive en rigtig dygtig en af slagsen.

Besvar