At få skudt Chanko afsted?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Flower » 2. dec 2011, 11:59

Hanga skrev:http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... Dfejlk%F8b

Man må trække lidt på smilebåndet her. Den må Lynge altså længere ud på landet med.

Vi hiver manden ind i forventning om, at han blev vores nye midtbaneprofil, hvorfor han formentlig er truppens dyreste spiller. Alligevel har han aldrig nogensinde gjort en forskel på vores hold. Lynge har ret i at han da har spillet en del kampe, men det har jo ikke været fordi han var god, men fordi man ikke bare sådan lige smider sin dyreste mand ud af truppen.

Lynge har helt ret i, at det lignede et godt køb dengang, og jeg var bestemt også positiv i starten. Men erkend dog at Chanko på ingen måde har passet ind i AaB, da slet ikke når man valgte at sætte ham sammen med Rasmus Würtz. Han er et fejlkøb og en af de største vi har haft længe.

Jeg håber meget det lykkes at få ham sendt afsted i dette vindue, så vi kan lukke det kapitel.
Kan Lynge spille lidt for galleriet her? Chanko bliver jo et ringere salgsobjekt hvis han stempler ham som fejlkøb og så videre. Hvis du spørger Lynge igen efter et evt. salg, kan jeg forestille mig et andet svar :)
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Hanga » 2. dec 2011, 12:03

Flower skrev:
Kan Lynge spille lidt for galleriet her? Chanko bliver jo et ringere salgsobjekt hvis han stempler ham som fejlkøb og så videre. Hvis du spørger Lynge igen efter et evt. salg, kan jeg forestille mig et andet svar :)
Den køber jeg ikke helt. Det er ikke ligefrem nogen hemmelighed at Chanko er uønsket i AaB, og man kan jo bare starte med at se på vores trupper henover efteråret. Chanko er ikke et salgsobjekt - vi skal simpelthen bare have ham løst fra kontrakten, og det har vi da heller ikke været blege for at reklamere for.

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... rtid-i-AaB
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Flower » 2. dec 2011, 12:22

Hanga skrev:
Flower skrev:
Kan Lynge spille lidt for galleriet her? Chanko bliver jo et ringere salgsobjekt hvis han stempler ham som fejlkøb og så videre. Hvis du spørger Lynge igen efter et evt. salg, kan jeg forestille mig et andet svar :)
Den køber jeg ikke helt. Det er ikke ligefrem nogen hemmelighed at Chanko er uønsket i AaB, og man kan jo bare starte med at se på vores trupper henover efteråret. Chanko er ikke et salgsobjekt - vi skal simpelthen bare have ham løst fra kontrakten, og det har vi da heller ikke været blege for at reklamere for.

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... rtid-i-AaB
Enig, men hvis du skal købe et brugt TV, bliver du så mere eller mindre tilbøjelig til et køb hvis sælger siger "Puuuha et fejlkøb, den passer slet ikke ind i stuen og den kan ikke engang vise HD", fremfor "Vi var glade for den og den kunne en masse smarte ting - desværre passede den ikke ind i stuen" ?
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Hanga » 2. dec 2011, 12:26

Flower skrev:
Enig, men hvis du skal købe et brugt TV, bliver du så mere eller mindre tilbøjelig til et køb hvis sælger siger "Puuuha et fejlkøb, den passer slet ikke ind i stuen og den kan ikke engang vise HD", fremfor "Vi var glade for den og den kunne en masse smarte ting - desværre passede den ikke ind i stuen" ?
Jeg tror potentielle køberer er ret ligeglad med, om Lynge vil indrømme et åbenlyst fejlkøb eller ej. Han kan jo godt gøre det, uden at stemple Chanko som uduelig. I og med at Chanko ikke har passet ind i AaB, er han jo et fejlkøb. Det behøver ikke betyde, at Chanko ikke kan blive en succes et andet sted.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Funky » 2. dec 2011, 14:23

Hanga skrev:http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... Dfejlk%F8b

Man må trække lidt på smilebåndet her. Den må Lynge altså længere ud på landet med.

Vi hiver manden ind i forventning om, at han blev vores nye midtbaneprofil, hvorfor han formentlig er truppens dyreste spiller. Alligevel har han aldrig nogensinde gjort en forskel på vores hold. Lynge har ret i at han da har spillet en del kampe, men det har jo ikke været fordi han var god, men fordi man ikke bare sådan lige smider sin dyreste mand ud af truppen.

Lynge har helt ret i, at det lignede et godt køb dengang, og jeg var bestemt også positiv i starten. Men erkend dog at Chanko på ingen måde har passet ind i AaB, da slet ikke når man valgte at sætte ham sammen med Rasmus Würtz. Han er et fejlkøb og en af de største vi har haft længe.

Jeg håber meget det lykkes at få ham sendt afsted i dette vindue, så vi kan lukke det kapitel.
Jeg synes han siger så klart som man anstændigvis kan om en spiller, som stadig er i truppen, at det ikke har været så godt som man havde håbet på. Jeg synes i øvrigt også det er tæt på ligegyldigt, om man synes Chanko er et fejlkøb i dag. Han blev købt på den daværende cheftræners indstilling, og der lød ikke mange kritiske røster.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af NIN » 2. dec 2011, 15:44

Funky skrev:
Hanga skrev:http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... Dfejlk%F8b

Man må trække lidt på smilebåndet her. Den må Lynge altså længere ud på landet med.

Vi hiver manden ind i forventning om, at han blev vores nye midtbaneprofil, hvorfor han formentlig er truppens dyreste spiller. Alligevel har han aldrig nogensinde gjort en forskel på vores hold. Lynge har ret i at han da har spillet en del kampe, men det har jo ikke været fordi han var god, men fordi man ikke bare sådan lige smider sin dyreste mand ud af truppen.

Lynge har helt ret i, at det lignede et godt køb dengang, og jeg var bestemt også positiv i starten. Men erkend dog at Chanko på ingen måde har passet ind i AaB, da slet ikke når man valgte at sætte ham sammen med Rasmus Würtz. Han er et fejlkøb og en af de største vi har haft længe.

Jeg håber meget det lykkes at få ham sendt afsted i dette vindue, så vi kan lukke det kapitel.
Jeg synes han siger så klart som man anstændigvis kan om en spiller, som stadig er i truppen, at det ikke har været så godt som man havde håbet på. Jeg synes i øvrigt også det er tæt på ligegyldigt, om man synes Chanko er et fejlkøb i dag. Han blev købt på den daværende cheftræners indstilling, og der lød ikke mange kritiske røster.
Normen for de fleste handler her i livet er vel, at man først evaluere på om købet, har opfyldt den eller de målsætninger og ønsker, man havde med det efter en given periode? Ved du på forhånd, at det efter alt sandsynlighed er et fejlkøb, ja så beholder man vel læderet i baglommen? Nu kan fejlkøb jo også betyde mange ting. Det behøves jo ikke nødvendigvis ene og alene at være, som i dette tilfælde, når vi taler en fodboldspiller, at det er dennes evner der er noget galt med. Andre faktorer spiller jo også ind. Spillestil, træner, klubbens situation, hvordan man bruger spillerens kompetencer osv. Det er jo ikke så sjældent endda, at en spiller er et fejlkøb (flop) et sted og en succes et andet. Mht. Chanko så skal man vist have mange, mange, penge på kistebunden og et yderst large syn på begrebet succes for at mene, at hans kostpris, løn, samt spilletid og bidrag til AaB har været af en sådan størrelse. Ikke mindst vores økonomiske råderum in mente de sidste par år.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Funky » 2. dec 2011, 16:25

NIN den fromme skrev: Normen for de fleste handler her i livet er vel, at man først evaluere på om købet, har opfyldt den eller de målsætninger og ønsker, man havde med det efter en given periode? Ved du på forhånd, at det efter alt sandsynlighed er et fejlkøb, ja så beholder man vel læderet i baglommen? Nu kan fejlkøb jo også betyde mange ting. Det behøves jo ikke nødvendigvis ene og alene at være, som i dette tilfælde, når vi taler en fodboldspiller, at det er dennes evner der er noget galt med. Andre faktorer spiller jo også ind. Spillestil, træner, klubbens situation, hvordan man bruger spillerens kompetencer osv. Det er jo ikke så sjældent endda, at en spiller er et fejlkøb (flop) et sted og en succes et andet. Mht. Chanko så skal man vist have mange, mange, penge på kistebunden og et yderst large syn på begrebet succes for at mene, at hans kostpris, løn, samt spilletid og bidrag til AaB har været af en sådan størrelse. Ikke mindst vores økonomiske råderum in mente de sidste par år.
Det er en strid om ord; naturligvis er jeg med på, at man først ordentligt kan evaluere et køb efter at have haft tid til at besigtige "varen". Hvad jeg mener er, at det i forhold til fremtidige handler er ret ligegyldigt, om Chanko i dag stemples som det ene eller det andet, for forudsætningerne for Chanko-handlen var sådant set i orden. Det er vel rimelig god skik at en ny træner får lov at pege på spillere, han ønsker at bygge noget nyt op omkring, og Chanko fik i øvrigt pæne skudsmål med på vejen (og spillede godt de første kampe - ligesom jeg da gerne vil sige, at jeg synes hans seneste indhop på 1.holdet var helt okay), så det jeg mener er, at der i mine øjne ikke rigtigt er noget at "lære" ud fra Chanko-sagen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af NIN » 2. dec 2011, 17:21

Funky skrev:
NIN den fromme skrev: Normen for de fleste handler her i livet er vel, at man først evaluere på om købet, har opfyldt den eller de målsætninger og ønsker, man havde med det efter en given periode? Ved du på forhånd, at det efter alt sandsynlighed er et fejlkøb, ja så beholder man vel læderet i baglommen? Nu kan fejlkøb jo også betyde mange ting. Det behøves jo ikke nødvendigvis ene og alene at være, som i dette tilfælde, når vi taler en fodboldspiller, at det er dennes evner der er noget galt med. Andre faktorer spiller jo også ind. Spillestil, træner, klubbens situation, hvordan man bruger spillerens kompetencer osv. Det er jo ikke så sjældent endda, at en spiller er et fejlkøb (flop) et sted og en succes et andet. Mht. Chanko så skal man vist have mange, mange, penge på kistebunden og et yderst large syn på begrebet succes for at mene, at hans kostpris, løn, samt spilletid og bidrag til AaB har været af en sådan størrelse. Ikke mindst vores økonomiske råderum in mente de sidste par år.
Det er en strid om ord; naturligvis er jeg med på, at man først ordentligt kan evaluere et køb efter at have haft tid til at besigtige "varen". Hvad jeg mener er, at det i forhold til fremtidige handler er ret ligegyldigt, om Chanko i dag stemples som det ene eller det andet, for forudsætningerne for Chanko-handlen var sådant set i orden. Det er vel rimelig god skik at en ny træner får lov at pege på spillere, han ønsker at bygge noget nyt op omkring, og Chanko fik i øvrigt pæne skudsmål med på vejen (og spillede godt de første kampe - ligesom jeg da gerne vil sige, at jeg synes hans seneste indhop på 1.holdet var helt okay), så det jeg mener er, at der i mine øjne ikke rigtigt er noget at "lære" ud fra Chanko-sagen.

Jeg er sådan set helt enig i dine pointer. Chanko var (er) jo en spiller med kvalitet, og han var ikke en af de berømte/betrygtede "lottokuponer" der engang i mellem forsager alvorlige bølgeskvulp på debatsiden. Tvært imod en profil med et godt cv, fast spilletid og rosene ord i bagagen. Så på den baggrund var der vel næppe heller grund til for AaB fans, at tage sig til hovedet da Lynge præsenterede ham. At Chanko så ikke er blevet den profil i hverken ligaen eller AaB, som Lynge forudsagde han ville blive, ja det kan man jo altid diskuterer årsagen til. Skal man forsvare Chanko, har det været en temmelig turbulent periode han har været i klubben. Omvendt så har han selv nu og da, båret brænde til bålet med en kritisabel indstilling. Men som sagt at postulere, at Chanko er et fejlkøb ud fra hvad man "kunne tænke sig til" er jeg helt enig i, vil være at stramme buen. Det betyder jo så samtidig ikke, at han ikke var det. Eller måske mere korrekt, Chanko og AaB var ikke det rette mix. Men det sker jo selv med spillere som hedder Zlatan og Anelka.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

marshmellow
Superliga
Superliga
Indlæg: 661
Tilmeldt: 3. nov 2008, 15:55

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af marshmellow » 3. dec 2011, 19:31

NIN den fromme skrev:
Funky skrev:
NIN den fromme skrev: Normen for de fleste handler her i livet er vel, at man først evaluere på om købet, har opfyldt den eller de målsætninger og ønsker, man havde med det efter en given periode? Ved du på forhånd, at det efter alt sandsynlighed er et fejlkøb, ja så beholder man vel læderet i baglommen? Nu kan fejlkøb jo også betyde mange ting. Det behøves jo ikke nødvendigvis ene og alene at være, som i dette tilfælde, når vi taler en fodboldspiller, at det er dennes evner der er noget galt med. Andre faktorer spiller jo også ind. Spillestil, træner, klubbens situation, hvordan man bruger spillerens kompetencer osv. Det er jo ikke så sjældent endda, at en spiller er et fejlkøb (flop) et sted og en succes et andet. Mht. Chanko så skal man vist have mange, mange, penge på kistebunden og et yderst large syn på begrebet succes for at mene, at hans kostpris, løn, samt spilletid og bidrag til AaB har været af en sådan størrelse. Ikke mindst vores økonomiske råderum in mente de sidste par år.
Det er en strid om ord; naturligvis er jeg med på, at man først ordentligt kan evaluere et køb efter at have haft tid til at besigtige "varen". Hvad jeg mener er, at det i forhold til fremtidige handler er ret ligegyldigt, om Chanko i dag stemples som det ene eller det andet, for forudsætningerne for Chanko-handlen var sådant set i orden. Det er vel rimelig god skik at en ny træner får lov at pege på spillere, han ønsker at bygge noget nyt op omkring, og Chanko fik i øvrigt pæne skudsmål med på vejen (og spillede godt de første kampe - ligesom jeg da gerne vil sige, at jeg synes hans seneste indhop på 1.holdet var helt okay), så det jeg mener er, at der i mine øjne ikke rigtigt er noget at "lære" ud fra Chanko-sagen.

Jeg er sådan set helt enig i dine pointer. Chanko var (er) jo en spiller med kvalitet, og han var ikke en af de berømte/betrygtede "lottokuponer" der engang i mellem forsager alvorlige bølgeskvulp på debatsiden. Tvært imod en profil med et godt cv, fast spilletid og rosene ord i bagagen. Så på den baggrund var der vel næppe heller grund til for AaB fans, at tage sig til hovedet da Lynge præsenterede ham. At Chanko så ikke er blevet den profil i hverken ligaen eller AaB, som Lynge forudsagde han ville blive, ja det kan man jo altid diskuterer årsagen til. Skal man forsvare Chanko, har det været en temmelig turbulent periode han har været i klubben. Omvendt så har han selv nu og da, båret brænde til bålet med en kritisabel indstilling. Men som sagt at postulere, at Chanko er et fejlkøb ud fra hvad man "kunne tænke sig til" er jeg helt enig i, vil være at stramme buen. Det betyder jo så samtidig ikke, at han ikke var det. Eller måske mere korrekt, Chanko og AaB var ikke det rette mix. Men det sker jo selv med spillere som hedder Zlatan og Anelka.

sikke engang bavl...

man har købt en der løber meget , og forvekslet det med at kunne spille fodbold for DET kan han sgu ikke, men det er måske godt nok i assyriska, men heldigvis ikke hos os.....jo fejlkøb....af en fejlkøbt træner...pinefuldt men sandt
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

Toarn
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 30. maj 2008, 11:43
Favoritspiller: Burke Henry
Geografisk sted: Westside 9000

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Toarn » 4. dec 2011, 06:18

Når Lynge udtaler sig at Chanko ikke er et fejlkøb, må man jo tage det som en yderst politisk ladet udtalelse; hvis Lynge havde udtalt sig kritisk og reelt givet Chanko en sviner, havde manden sikkert ikke haft specielt travlt med at skulle skifte klub i vinter, men istedet have givet Lynge og klubben fingeren og bare hævet lønnen indtil kontraktudløb (tiden vil vise om det sker alligevel). At Lynge forsøger at lefle lidt og spiller til Chankos ego ser jeg sådan set ikke noget galt i, for jeg er sikker på Lynge ikke mener at Chanko har været en værdifuld eller endda ok investering, hvilket man jo kunne tolke udtalelsen til at mene når nu han ikke er et fejlkøb.

Jeg mener helt sikkert at Chanko er et fejlkøb på niveau med Jan Kristiansen der render rundt i BIF til 475.000kr/md. Jo før Lynge lykkes med at sende manden videre jo bedre; om det så koster lidt brown nosing, så er det fint med mig.
In Åke we trust

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Aabwibz » 10. dec 2011, 14:04

Så ser det ud til der sker noget :aabfan:
http://www.bold.dk/nyt/Chanko-skal-moedes-med-Syrianska" onclick="window.open(this.href);return false;
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af 9382'eren » 10. dec 2011, 14:07

Aabwibz skrev:Så ser det ud til der sker noget :aabfan:
http://www.bold.dk/nyt/Chanko-skal-moedes-med-Syrianska" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, for helvede... Smut. Smut!!
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Funky » 11. dec 2011, 00:47

9382'eren skrev:
Aabwibz skrev:Så ser det ud til der sker noget :aabfan:
http://www.bold.dk/nyt/Chanko-skal-moedes-med-Syrianska" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, for helvede... Smut. Smut!!
Mon ikke han håber lige så inderligt på en løsning som alle os andre... Men tænk sig, at han ikke bare er iblandt det højstlønnede - nej, han er DEN højstlønnede i truppen!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af AaB1978 » 23. dec 2011, 09:23

Lidt nyt i sagen

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... engene-med" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Mr. Larsen » 23. dec 2011, 10:48

AaB1978 skrev:Lidt nyt i sagen

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... engene-med" onclick="window.open(this.href);return false;
Den mand skal bare ha lov til at sidde på bænken 6 måneder mere. Heller ha en ekstra spiller til bredden end at betale manden for at skride.

Chanko må sgu vælge er det pengene eller spilletid !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

seamann

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af seamann » 23. dec 2011, 11:02

Mr. Larsen skrev:
AaB1978 skrev:Lidt nyt i sagen

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... engene-med" onclick="window.open(this.href);return false;
Den mand skal bare ha lov til at sidde på bænken 6 måneder mere. Heller ha en ekstra spiller til bredden end at betale manden for at skride.

Chanko må sgu vælge er det pengene eller spilletid !

Øhh - er det ikke ligepræcis det han gør - altså vælger at sige, at han ikke vil gå væsentligt ned i løn for at få spilletid ?

Selvom AaB betaler en del af hans løn i et halvt år i Syrianska, vil AaB jo fortsat have sparet den - mindre del - som Syrianska betaler (forskerordning besværliggør det måske).

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Mr. Larsen » 23. dec 2011, 11:12

seamann skrev:
Mr. Larsen skrev:
AaB1978 skrev:Lidt nyt i sagen

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/5/ ... engene-med" onclick="window.open(this.href);return false;
Den mand skal bare ha lov til at sidde på bænken 6 måneder mere. Heller ha en ekstra spiller til bredden end at betale manden for at skride.

Chanko må sgu vælge er det pengene eller spilletid !

Øhh - er det ikke ligepræcis det han gør - altså vælger at sige, at han ikke vil gå væsentligt ned i løn for at få spilletid ?

Selvom AaB betaler en del af hans løn i et halvt år i Syrianska, vil AaB jo fortsat have sparet den - mindre del - som Syrianska betaler (forskerordning besværliggør det måske).
Jeg kan ikke se hvorfor vi skal betale ham for at skride, vi mister en breddespiller også skal vi tilmed betale for det !

Jeg kan godt se at det er træls for Chanko at skulle gå ned i løn, men så man han jo selv afgøre hvad der er vigtigst for ham de næste 6 måneder, penge eller spilletid.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Hanga » 23. dec 2011, 11:36

Situationen er som forventet må vi sige. Der foregår en intern kamp mellem AaB og Chanko, om at rive kontrakten over til bedst mulige økonomi. Vi må håbe at Chanko til sidst er så opsat på et skifte, at han er villig til at acceptere, at han ikke kan få en stor del af sin løn med sig herfra. Jeg frygter dog at han er mere end villig til at blive sidende et halvt år endnu, hvis det betyder flere penge på kontoen.

Det mest frustrerende ved det her, er hvor tætte vi var på at sælge ham for 7,5 millioner for halvandet år siden. Foruden transferindtægten havde vi sparet den skyhøje løn, han så har indkasseret i 1½ år mere, med et minimalt udbytte for AaB.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... di-arabien
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 310
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Dr. Holst » 23. dec 2011, 13:07

http://www.fotbolldirekt.se/klart-super ... till-koeln

Nu har assyriska da lidt knaster at smide med. Et angrebstalent skal til Köln for at høre på den uforståelige norsker. Köln betaler efter sigende 300.000 EUR (2.25mio DKr) for spilleren (Mikael Ishak).

Tyske gryn i vores for -jatak!

Yngvesson
Superliga
Superliga
Indlæg: 573
Tilmeldt: 14. feb 2009, 18:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: At få skudt Chanko afsted?

Indlæg af Yngvesson » 23. dec 2011, 15:05

Dr. Holst skrev:http://www.fotbolldirekt.se/klart-super ... till-koeln

Nu har assyriska da lidt knaster at smide med. Et angrebstalent skal til Köln for at høre på den uforståelige norsker. Köln betaler efter sigende 300.000 EUR (2.25mio DKr) for spilleren (Mikael Ishak).

Tyske gryn i vores for -jatak!
Så er det bare ærgerligt at det er Syrianska der er interesserede i Chanko.

Besvar