Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af BoomZ0R » 21. nov 2011, 12:20

Lidt shared info til mine med AaB'ere.

Jeg har hørt, fra en normalt meget pålidelig kilde, at Lasse Nielsen skulle være på vej til en spansk klub.
Det skulle eftersigende være så tæt på, at det formenligt bliver allerede i vinterpausen.

Jeg havde godt nok håbet, at Lasse ville blive i klubben og tage over for Wæhler, når han formentlig snart går på pension. Vi kommer virkelig til at mangle en kaptajn i forsvaret, og der så jeg Lasse som den perfekte afløser.
KEP er en dygtig spiller, men jeg ser ham slet ikk som den naturlige forsvarskaptajn.

Lasse har udviklet sig voldsomt i løbet af de sidste 2 sæsoner. Han var en lettere usikker spiller i starten af sidste sæson, og blev haglet ned over sit spil på backen. Nu er han meget sikker i sit spil og arbejder benhårdt i hver kamp. Han er uden tvivl den der har udviklet sig mest, i hvert fald set med mine øjne.
Senest rettet af Debatjuntaen 21. nov 2011, 13:04, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift ændret, da evt. salg ikke er bekræftet

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af BoT » 21. nov 2011, 12:23

Men til gengæld får vi jo sikkert en 6-700.00 kr i transfer!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af astonvilla » 21. nov 2011, 12:24

Jeg håber af hele mit hjerte at du er fejlinformeret!
Jeg vil virkelig begræde Lasses afgang - og så på nuværende tidspunkt.

Men det passer da meget godt med at de har taget ham fra Færørerne til prøvetræning (han kunne vist også spille centralt).

Uden Lasse kommer vi i hvert fald til a mangle noget speed centralt. KEP er ikke den hurtigste må man sige...
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af Funky » 21. nov 2011, 12:38

Lasse spiller lige nu på et niveau, hvor man naturligvis må begræde, hvis han ryger. Omvendt er vi nødt til at holde fast i, at det er en succes-historie hver gang et ungt talent kan tage vejen ud i Europa gennem AaB. Det er godt for spilleren, det er godt for AaB's økonomi (vi SKAL, og har stort set altid skullet sælge spillere), og det er godt for AaB's image blandt spillere. Hver gang en tidligere AaB'er gør det godt i en ny klub, ja, så bliver han omtalt som tidligere AaB'er. Kan vi ikke sælge folk som Lasse, som HAR talentet til mere end Danmark, så er vi ikke nær så attraktive for de talenter, vi gerne vil være med i konkurrencen om at tiltrække.

Jeg håber på en salgsaftale som træder i kraft til sommer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af Mogens » 21. nov 2011, 12:43

Så er det jo dejligt, at han netop har været udtaget til landsholdet, så han må synes endnu mere interessant og prisen kan højnes. Vi SKAL have to-cifret mio. beløb for ham... Jeg så dog gerne, at han blev noget tid endnu, men pengene falder jo et tørt sted, og man kan vel ikke fortænke ham i at have samme drøm, som "alle" andre - at komme til udlandet og spille og score flere pengen end herhjemme i AaB.

Jeg håber dog, at han minimum spiller sæsonen færdig, så vi kan færdiggøre den pludselig spændende sæson, som det pt ser ud til, at vi har gang i. Således vil vi også have rigtig god tid til at hente en ny mand, som vi kan "være sikker" på er den rigtige afløser.

Kunne tråden i øvrigt ikke ændres til "Rygte - ...". Da jeg læste overskriften ville jeg jo straks se, hvor han skulle spille og hvad vi havde fået for ham...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af Hanga » 21. nov 2011, 13:00

Jeg har hørt det samme, omend det ikke er et rygte, jeg ved om jeg stoler 100% på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Worminator
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:18
Geografisk sted: Ho Chi Minh City

Re: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af Worminator » 21. nov 2011, 16:32

Mogens skrev:Så er det jo dejligt, at han netop har været udtaget til landsholdet, så han må synes endnu mere interessant og prisen kan højnes. Vi SKAL have to-cifret mio. beløb for ham... Jeg så dog gerne, at han blev noget tid endnu, men pengene falder jo et tørt sted, og man kan vel ikke fortænke ham i at have samme drøm, som "alle" andre - at komme til udlandet og spille og score flere pengen end herhjemme i AaB.
To cifre foran seks nuller kunne være lækkert men jeg tvivler. Det må naturligvis trække op at han kan bruges både i midterfosvaret og som back, men landsholdsudtagelsen tror jeg ikke du skal lægge så meget i. Det var trods alt kun som 2. reserve og han fik ingen spilletid. Det trækker til gengæld ned (prismæssigt) at:

- han er forsvarer
- det er bestemt ikke sælgers marked
- hans europæiske erfaring er relativt begrænset (ved godt han fik spilletid i CL, men alligevel)
- AaB har brug for penge - salget kan dermed blive vigtigere end prisen
- AaB er - modsat f.eks. FCM - ikke just kendt som en klub der ligefrem får overpris for sine spillere
Worminator

Billede
Mattæus 27.46.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af Gaarde6 » 21. nov 2011, 16:56

Dette lyder grovere end det skal.

Men ALT skal sælges når vi får muligheden!

Bevares. Lasse spiller kanon! Og han bliver ikke nem at undvære!
Men et kig på vores regnskab og et kig på de manglende handler rundt om i verden, gør at når tilbudet kommer.
Så SKAL der sælges (Hvis tilbudet er det rigtige)

Med de talenter vi har rendende på diverse U landshold, er det også det helt rigtige signal at sende.
At de får chancen i AaB og muligheden for en kontrakt i udlandet er til stede.

Lasse vil HELT SIKKERT blive savnet herfra, hvis rygtet taler sandt!
Men pengene er simpelthen er must at få i kassen!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af jonas386 » 21. nov 2011, 17:04

Ikke helt enig må jeg indrømme. Jeg mener at Lynge og resten af AaB ledelsen vil dumpe med et brag hvis de sælger noget som helst der er i nærheden af 1. holdet i vinterpausen. Udelukkende fordi at holdet er en stærk enhed efterhånden, og den eventuelle økonomiske gevinst kan blive noget større hvis man venter det halve år. Både fordi AaB kan komme i top 4 og derved få chancen for at hente de små 20 millioner der er at hente i EL, men også fordi Lasse kan vise han kan holde niveau over en hel sæson og det kan altså forhøje prisen med et par millioner eller 3.

Så derfor ser jeg det som værende af yderste nødvendighed at man beholder ALLE de spillere der har en rolle at spille for holdet sæsonen ud, og derefter kan man så sende en spiller som Lasse videre. En aftale alá den aftale FCN lavede omkring Bjelland er bestemt at foretrække. Synes jeg, det tror jeg også man vinder meget mere på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af limey » 21. nov 2011, 17:06

Spanien var nok den sidste liga jeg kunne forestille mig Lasse i. Umiddelbart tænkte jeg bundesliga eller championship.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af Yankee » 21. nov 2011, 17:22

Meget enig, Gaarde6. Vi er inde i en rigtig dårlig stime hvad angår salg af spillere, og har vel reelt ikke solgt en spiller siden Caca og Enevoldsen - altså 4 transfervinduer i træk!

Dermed ikke sagt at vi skal sælge bare for at sælge. Men når omstændighederne alligevel er så gode og vi har en brandvarm spiller, der måske også har spillet lidt over evne her i efteråret er det bare med at få solgt. Ingen kan vide om Lasse falder i niveau eller bliver skadet op til forårssæsonen, og så er vi gået glip af en værdifuld kapital-indsprøjtning. Derudover er Lasse ikke nødvendigvis den sværeste at erstatte. Selv uden ham har vi en udmærket besætning i forsvaret:

Ahlmann/Lucho - Wæhler/?? - KEP/Godtfredsen - Bøgelund/Patrick

Så selvom jeg for nyligt har undervurderet Lasses popularitet gevaldigt synes jeg simpelthen ikke vi kan sige nej til 7-9 millioner - allerhelst med virkning fra 1/7.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af Holm-o1 » 21. nov 2011, 18:47

Nogle der ved hvilken klub der er tale om?
..

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4716
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af Maglau » 21. nov 2011, 19:47

Holm-o1 skrev:Nogle der ved hvilken klub der er tale om?
Vi kan jo se på hvem der åbenlyst mangler en Lasse Nielsen type. Et bud er at Puyol holder ikke forevigt.:)
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af thomasjn » 21. nov 2011, 19:53

jonas386 skrev:Ikke helt enig må jeg indrømme. Jeg mener at Lynge og resten af AaB ledelsen vil dumpe med et brag hvis de sælger noget som helst der er i nærheden af 1. holdet i vinterpausen. Udelukkende fordi at holdet er en stærk enhed efterhånden, og den eventuelle økonomiske gevinst kan blive noget større hvis man venter det halve år. Både fordi AaB kan komme i top 4 og derved få chancen for at hente de små 20 millioner der er at hente i EL, men også fordi Lasse kan vise han kan holde niveau over en hel sæson og det kan altså forhøje prisen med et par millioner eller 3.

Så derfor ser jeg det som værende af yderste nødvendighed at man beholder ALLE de spillere der har en rolle at spille for holdet sæsonen ud, og derefter kan man så sende en spiller som Lasse videre. En aftale alá den aftale FCN lavede omkring Bjelland er bestemt at foretrække. Synes jeg, det tror jeg også man vinder meget mere på.
Du siger noget meget centralt - den eventuelle økonomiske gevinst ved at blive nr. 4 og komme i Europa og derved få muligheden for at tjene 20 millioner mod meget sværere hold. En aftale ala. Bjellands ville være god, men skal køber bruger ham til vinter tvivler jeg på vi kan sige nej. I den danske liga er det pt. alt alt for usikkert at satse på europæisk bold - det kan man ikke budgettere med og er kun bonus. Men jeg så da også meget gerne Lasse blive og kan i i øvrigt ikke se hvad han rent sportsligt skulle få ud af at spille i Spanien.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af Mogens » 21. nov 2011, 20:15

Såfremt Lasse ryger for et "godt antal" mio. håber jeg, at vi kigger en anelse mod syd - nærmere bestemt mod rend os, hvor Mads Fenger kunne være en interessant, ung fyr at holde øje med.

Fenger er mig bekendt 21 år, og han dækker/dækkede vist de samme pladser som Lasse. Mads Fenger formåede i modsætning til Lasse at få spilletid i alle 3 kampe under den kiksede slutrunde - den ene kamp fuld spilletid, de andre to kampe, som indskifter for henholdsvis Wass og Nicolaj Jørgensen.

Mit bud er, at han vil kunne købes for ca. 1/3-1/4 af Lasses evt. salgspris.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af MrBangDK » 21. nov 2011, 21:01

jonas386 skrev:Ikke helt enig må jeg indrømme. Jeg mener at Lynge og resten af AaB ledelsen vil dumpe med et brag hvis de sælger noget som helst der er i nærheden af 1. holdet i vinterpausen. Udelukkende fordi at holdet er en stærk enhed efterhånden, og den eventuelle økonomiske gevinst kan blive noget større hvis man venter det halve år. Både fordi AaB kan komme i top 4 og derved få chancen for at hente de små 20 millioner der er at hente i EL, men også fordi Lasse kan vise han kan holde niveau over en hel sæson og det kan altså forhøje prisen med et par millioner eller 3.
Det lyder lidt som de argumenter der kom frem da Prica blev solgt... og hvad skete der efterfølgende?? :)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 21. nov 2011, 21:06

MrBangDK skrev:
jonas386 skrev:Ikke helt enig må jeg indrømme. Jeg mener at Lynge og resten af AaB ledelsen vil dumpe med et brag hvis de sælger noget som helst der er i nærheden af 1. holdet i vinterpausen. Udelukkende fordi at holdet er en stærk enhed efterhånden, og den eventuelle økonomiske gevinst kan blive noget større hvis man venter det halve år. Både fordi AaB kan komme i top 4 og derved få chancen for at hente de små 20 millioner der er at hente i EL, men også fordi Lasse kan vise han kan holde niveau over en hel sæson og det kan altså forhøje prisen med et par millioner eller 3.
Det lyder lidt som de argumenter der kom frem da Prica blev solgt... og hvad skete der efterfølgende?? :)
Vi stod uden en ordentlig angriber i flere år?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af MrBangDK » 21. nov 2011, 21:38

Poker-One-Kenobi skrev:
MrBangDK skrev:
jonas386 skrev:Ikke helt enig må jeg indrømme. Jeg mener at Lynge og resten af AaB ledelsen vil dumpe med et brag hvis de sælger noget som helst der er i nærheden af 1. holdet i vinterpausen. Udelukkende fordi at holdet er en stærk enhed efterhånden, og den eventuelle økonomiske gevinst kan blive noget større hvis man venter det halve år. Både fordi AaB kan komme i top 4 og derved få chancen for at hente de små 20 millioner der er at hente i EL, men også fordi Lasse kan vise han kan holde niveau over en hel sæson og det kan altså forhøje prisen med et par millioner eller 3.
Det lyder lidt som de argumenter der kom frem da Prica blev solgt... og hvad skete der efterfølgende?? :)
Vi stod uden en ordentlig angriber i flere år?
Vi blev mestre...
Ska' vi hak'?

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af Pollack2 » 21. nov 2011, 23:06

limey skrev:Spanien var nok den sidste liga jeg kunne forestille mig Lasse i. Umiddelbart tænkte jeg bundesliga eller championship.
Fuldstændig enig - nordiske forsvarsspillere passer ikke til spansk prinsessefodbold. Nej, skal han afsted håber jeg for Lasses skyld at det bliver en mere fysisk betonet liga.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Rygte: Lasse Nielsen til Spanien

Indlæg af Gnu » 22. nov 2011, 00:28

MrBangDK skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
MrBangDK skrev:
jonas386 skrev:Ikke helt enig må jeg indrømme. Jeg mener at Lynge og resten af AaB ledelsen vil dumpe med et brag hvis de sælger noget som helst der er i nærheden af 1. holdet i vinterpausen. Udelukkende fordi at holdet er en stærk enhed efterhånden, og den eventuelle økonomiske gevinst kan blive noget større hvis man venter det halve år. Både fordi AaB kan komme i top 4 og derved få chancen for at hente de små 20 millioner der er at hente i EL, men også fordi Lasse kan vise han kan holde niveau over en hel sæson og det kan altså forhøje prisen med et par millioner eller 3.
Det lyder lidt som de argumenter der kom frem da Prica blev solgt... og hvad skete der efterfølgende?? :)
Vi stod uden en ordentlig angriber i flere år?
Vi blev mestre...
HVAD?! Det anede jeg ikke.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar