Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Eksil » 31. aug 2012, 10:17

Ajax har en meget bestemt måde at spille på, som kører ned gennem deres hold (det er her DBUs "røde tråd" projekt kommer fra). Ungdomspillerne bliver opflasket i at spille sådan, så det nemmere kan glide ind på holdet når de er gode nok. Derfor giver det ingen mening for dem at udleje Lucas, hvis de køber ham, da han skal skoles ind i deres system.

Håber vi får en bredtespiller ind til kanterne i erstatning, da vi er noget sårbare der (Der er kun Kusk og Due som rigtige kanter). På angriber har vi Helenius, Keyke, Curth og Toft, hvilket burde være nok.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Mr. Larsen » 31. aug 2012, 10:19

Eksil skrev:Ajax har en meget bestemt måde at spille på, som kører ned gennem deres hold (det er her DBUs "røde tråd" projekt kommer fra). Ungdomspillerne bliver opflasket i at spille sådan, så det nemmere kan glide ind på holdet når de er gode nok. Derfor giver det ingen mening for dem at udleje Lucas, hvis de køber ham, da han skal skoles ind i deres system.

Håber vi får en bredtespiller ind til kanterne i erstatning, da vi er noget sårbare der (Der er kun Kusk og Due som rigtige kanter). På angriber har vi Helenius, Keyke, Curth og Toft, hvilket burde være nok.
Sikkert, men isåfald tror jeg ikke han kommer til klubben allerede nu.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 10:20

Artiklen fra hollandske Voetbal!

http://www.vi.nl/nieuws/227036/Ajax-wil ... r-Wiel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Det lyder også til, at Ajax er interesseret i Helenius, men tvivler på at AaB vil sælge begge sine stjernespillere på samme tid! Rent faktisk synes jeg også at 11 mio. for Lucas er lige i underkanten af hvad AaB skal sælge for.. Selvfølgelig alt efter hvordan aftalerne med kreditor osv. er!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Brent » 31. aug 2012, 10:21

Søgaard skrev:
Brent skrev:
556 skrev:11 millioner er helt klart i den lette ende, så Lynge får noget at tænke over. Er sgu også selv meget i tvivl. På den korte bane kan vi bedre undvære Lucas end Helenius, men hans læringskurve i denne sæson er enormt stejl og jeg synes han har løftet sig utroligt meget i forhold til sidste sæson. Fortsætter han dette og hvis vi laver en top 3 placering så er han måske det dobbelte værd til næste sommer? I sidste ende kommer det også an på hvad han vil. Det er en god liga for ham, omvendt mister han helt sikkert spillertid, så måske han slet ikke er interesseret i at skifte nu.

Spændende hvad dagen byder på..

/556
Han er næppe det dobbelte værd i næste vindue med et halvt år til kontraktudløb.
Han har 1½ år til kontraktudløb pt (31/12-2013). Det er heller ikke blevet forbudt at tilbyde ham en ny kontrakt med en lønforhøjelse inden da.

/Søgaard
Srry my bad
AaB - the Nordic gateway to Europe

Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Keri » 31. aug 2012, 10:22

Eksil skrev:Ajax har en meget bestemt måde at spille på, som kører ned gennem deres hold (det er her DBUs "røde tråd" projekt kommer fra). Ungdomspillerne bliver opflasket i at spille sådan, så det nemmere kan glide ind på holdet når de er gode nok. Derfor giver det ingen mening for dem at udleje Lucas, hvis de køber ham, da han skal skoles ind i deres system.

Håber vi får en bredtespiller ind til kanterne i erstatning, da vi er noget sårbare der (Der er kun Kusk og Due som rigtige kanter). På angriber har vi Helenius, Keyke, Curth og Toft, hvilket burde være nok.
Hvordan ville Silberbauer eller måske Absalonsen passe ind?

Tror desværre heller ikke at de skulle være interesseret i at KUN købe for at få ham på et senere tidspunkt. hvis der bliver en handel så rykker han afsted med det samme :-(

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Kunji » 31. aug 2012, 10:26

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 817645.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Der forhandles om detaljerne. Ifølge EB...
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 10:35

Kunji skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 817645.ece

Der forhandles om detaljerne. Ifølge EB...
...Som jo* også påstod AaB havde accepteret et bud fra Brøndby.. Lad os nu se hvad der bliver meldt ud fra de officielle kanaler. Ekstra Bladet er i hvert fald ikke nogen pålidelig kilde i mine øjne!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Funky » 31. aug 2012, 10:37

Kunji skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 817645.ece

Der forhandles om detaljerne. Ifølge EB...
Jeg ville som dansker faktisk nok være en LILLE smule betænkelig ved at skifte til en klub med så stor en "dansker-koloni". Det er selvfølgelig meget rart med nogle danske kolleger, men der er vel også en øvre grænse for, hvor mange danskere et udenlandsk hold vil sætte på holdkortet, og hvem skal så tabe i dét spil?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Kunji » 31. aug 2012, 10:42

AaBlover4ever skrev:
Kunji skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 817645.ece

Der forhandles om detaljerne. Ifølge EB...
...Som jeg også påstod AaB havde accepteret et bud fra Brøndby.. Lad os nu se hvad der bliver meldt ud fra de officielle kanaler. Ekstra Bladet er i hvert fald ikke nogen pålidelig kilde i mine øjne!
Derfor de tre punktummer. ;)
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Sauer » 31. aug 2012, 10:43

Funky skrev:
Kunji skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 817645.ece

Der forhandles om detaljerne. Ifølge EB...
Jeg ville som dansker faktisk nok være en LILLE smule betænkelig ved at skifte til en klub med så stor en "dansker-koloni". Det er selvfølgelig meget rart med nogle danske kolleger, men der er vel også en øvre grænse for, hvor mange danskere et udenlandsk hold vil sætte på holdkortet, og hvem skal så tabe i dét spil?
I Lucas' tilfælde, da ville jeg nok egentlig bare være bekymret over udsigten til ikke at få regelmæssig førsteholdsfodbold, som han ellers har været vant til i noget tid nu. Uden at nedgøre Lucas' evner, som jeg fortsat gerne ser blive i AaB et godt stykke tid endnu, så kan jeg ikke se ham glide direkte ind omkring startopstillingen i Ajax.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Eksil » 31. aug 2012, 10:44

Funky skrev:
Kunji skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 817645.ece

Der forhandles om detaljerne. Ifølge EB...
Jeg ville som dansker faktisk nok være en LILLE smule betænkelig ved at skifte til en klub med så stor en "dansker-koloni". Det er selvfølgelig meget rart med nogle danske kolleger, men der er vel også en øvre grænse for, hvor mange danskere et udenlandsk hold vil sætte på holdkortet, og hvem skal så tabe i dét spil?
Hvor skulle den grænse komme fra?

Lucas vil jo ikke være i konkurrence med Schöne, Poulsen eller Boilesen om pladserne, men kun med Fischer og Eriksen (Hvis de overhovedet når at være på førsteholdet sammen). I CV dagene satte FCK jo gerne et hold med maks 2 danskere på banen og måske et par stykker på bænken, så hvorfor skulle det være anderledes der?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af AllanPedersen » 31. aug 2012, 10:46

Nu tager jeg AaB brillerne på.. og lader som om jeg er ligeglad med Lucas Andersens personlige fremtid..

nr1) Er 10 millioner nok!?... er det fordi vi ikke har råd til at sige nej!?
Jeg troede faktisk et kæmpe talent som ham ville koste endnu mere... ikke kun fordi han er et talent men også fordi han allered i 45 kampe har bevist
han kan spille på senior niavue.. som 17 år.. han er vel egentlig et større talent end Helenius..
jeg synes det lyder af meget lidt...
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af PeterS » 31. aug 2012, 10:47

AllanPedersen skrev:Nu tager jeg AaB brillerne på.. og lader som om jeg er ligeglad med Lucas Andersens personlige fremtid..

nr1) Er 10 millioner nok!?... er det fordi vi ikke har råd til at sige nej!?
Jeg troede faktisk et kæmpe talent som ham ville koste endnu mere... ikke kun fordi han er et talent men også fordi han allered i 45 kampe har bevist
han kan spille på senior niavue.. som 17 år.. han er vel egentlig et større talent end Helenius..
jeg synes det lyder af meget lidt...
10 mio er et gæt. Samtidig ved vi intet om hvad der kommer til at indgå af forskellige klausuler.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Funky » 31. aug 2012, 10:47

Eksil skrev:
Funky skrev:
Kunji skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 817645.ece

Der forhandles om detaljerne. Ifølge EB...
Jeg ville som dansker faktisk nok være en LILLE smule betænkelig ved at skifte til en klub med så stor en "dansker-koloni". Det er selvfølgelig meget rart med nogle danske kolleger, men der er vel også en øvre grænse for, hvor mange danskere et udenlandsk hold vil sætte på holdkortet, og hvem skal så tabe i dét spil?
Hvor skulle den grænse komme fra?

Lucas vil jo ikke være i konkurrence med Schöne, Poulsen eller Boilesen om pladserne, men kun med Fischer og Eriksen (Hvis de overhovedet når at være på førsteholdet sammen). I CV dagene satte FCK jo gerne et hold med maks 2 danskere på banen og måske et par stykker på bænken, så hvorfor skulle det være anderledes der?
Det er det heller ikke sikkert, det er. Det kan også være man har nogle tanker om at nogle af de andre danskere ryger videre. Jeg kunne bare godt forestille mig, at det var en overvejelse i sig selv for en Ajax-træner, om publikummet ville ønske at se hele dansker-kolonien på banen samtidig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Funky » 31. aug 2012, 10:48

AllanPedersen skrev:Nu tager jeg AaB brillerne på.. og lader som om jeg er ligeglad med Lucas Andersens personlige fremtid..

nr1) Er 10 millioner nok!?... er det fordi vi ikke har råd til at sige nej!?
Jeg troede faktisk et kæmpe talent som ham ville koste endnu mere... ikke kun fordi han er et talent men også fordi han allered i 45 kampe har bevist
han kan spille på senior niavue.. som 17 år.. han er vel egentlig et større talent end Helenius..
jeg synes det lyder af meget lidt...
Enig. Jeg synes også den samlede indtægt for AaB bør være på mere end 10 millioner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af AllanPedersen » 31. aug 2012, 10:49

PeterS skrev:
AllanPedersen skrev:Nu tager jeg AaB brillerne på.. og lader som om jeg er ligeglad med Lucas Andersens personlige fremtid..

nr1) Er 10 millioner nok!?... er det fordi vi ikke har råd til at sige nej!?
Jeg troede faktisk et kæmpe talent som ham ville koste endnu mere... ikke kun fordi han er et talent men også fordi han allered i 45 kampe har bevist
han kan spille på senior niavue.. som 17 år.. han er vel egentlig et større talent end Helenius..
jeg synes det lyder af meget lidt...
10 mio er et gæt. Samtidig ved vi intet om hvad der kommer til at indgå af forskellige klausuler.
nej men hvilke slags klausuler skulle opvejre det?.. et stort videresalg?..
der er jo garanteret ingen 'form eller præstations klausul om flere penge.. eftersom han med alt sansynlighed ikke vil få meget spilletid på førsteholdet
måske er jeg også bare en fantast.. men jeg troede virkelig Lucas Andersen mindst ville være 15mill værd... superligaens ubestridte største talent.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Kunji » 31. aug 2012, 10:51

Funky skrev:
AllanPedersen skrev:Nu tager jeg AaB brillerne på.. og lader som om jeg er ligeglad med Lucas Andersens personlige fremtid..

nr1) Er 10 millioner nok!?... er det fordi vi ikke har råd til at sige nej!?
Jeg troede faktisk et kæmpe talent som ham ville koste endnu mere... ikke kun fordi han er et talent men også fordi han allered i 45 kampe har bevist
han kan spille på senior niavue.. som 17 år.. han er vel egentlig et større talent end Helenius..
jeg synes det lyder af meget lidt...
Enig. Jeg synes også den samlede indtægt for AaB bør være på mere end 10 millioner.
Hvis nu prisen er 10 millioner kroner, som trods alt bare er et EB-gæt, så ligger der utvivlsomt flere klausuler indbygget. Jeg kan ikke forestille mig andet end, at vi har både en videresalgsklausul og en klausul vedrørende førsteholdskampe. Dummere er Lynge ikke.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af AllanPedersen » 31. aug 2012, 10:53

Kunji skrev:
Funky skrev:
AllanPedersen skrev:Nu tager jeg AaB brillerne på.. og lader som om jeg er ligeglad med Lucas Andersens personlige fremtid..

nr1) Er 10 millioner nok!?... er det fordi vi ikke har råd til at sige nej!?
Jeg troede faktisk et kæmpe talent som ham ville koste endnu mere... ikke kun fordi han er et talent men også fordi han allered i 45 kampe har bevist
han kan spille på senior niavue.. som 17 år.. han er vel egentlig et større talent end Helenius..
jeg synes det lyder af meget lidt...
Enig. Jeg synes også den samlede indtægt for AaB bør være på mere end 10 millioner.
Hvis nu prisen er 10 millioner kroner, som trods alt bare er et EB-gæt, så ligger der utvivlsomt flere klausuler indbygget. Jeg kan ikke forestille mig andet end, at vi har både en videresalgsklausul og en klausul vedrørende førsteholdskampe. Dummere er Lynge ikke.
Nu har manden i hvert fald lige meldt ud for 12 timer siden at vi pga. af nye investorgruppe ikke behøver sælge medmindre det er en rigtig god deal
og umiddelbart lyder 10mill som en ... sorry to say.. skod deal...
det er simpelthen for lidt for Lucas Andersen, det må alle da være enige om...
så satser på der må være nogle fantastiske klausuler.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af le Cid » 31. aug 2012, 10:55

Hvis vi siger at 10 mill er i det rigtige prisleje, er AaB så ikke forpligtet til at melde noget ud til børsen? Et revideret budget eller lignende?
Men jeg synes stadig 10 mill er for lidt, når nu vi ikke er TVUNGET til at sælge...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Kunji » 31. aug 2012, 10:57

AllanPedersen skrev:Nu har manden i hvert fald lige meldt ud for 12 timer siden at vi pga. af nye investorgruppe ikke behøver sælge medmindre det er en rigtig god deal
og umiddelbart lyder 10mill som en ... sorry to say.. skod deal...
det er simpelthen for lidt for Lucas Andersen, det må alle da være enige om...
så satser på der må være nogle fantastiske klausuler.
Prisen på Lucas er mellem 10-15. Mere er han ikke værd, når han spiller i en klub, der igennem et par år har været truet på eksistensgrundlaget. Det ændrer et halvt års succes ikke på. Slet ikke når vi lige har præsenteret et regnskab med et større underskud end ventet. Uagtet investorgruppe.

Samtidig har Lucas udtalt, at Ajax er en drømmeklub for ham. Vi holder ikke på spillere imod deres vilje, hvis buddet er okay. Og 10 millioner er okay for Lucas. Det er ikke det, som vi kunne have fået, hvis vi var kyniske, men det er okay.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar