Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Gnu » 14. feb 2012, 10:58

Billede
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af JFL » 14. feb 2012, 11:02

Yankee skrev:
Gnu skrev:Det er bare Jonas, der vrøvler. Selvfølgelig vil det være mest optimalt for Lucas at komme til Ajax. Klubbens akademi har i årtier været kendt for at udvikle talenter, og det samme kan man vist ikke sige om Nice, Lille og Auxerre, selvom de måtte give talenterne en chance lige nu. Setuppet i Ajax er bare noget helt, helt andet.
Utroligt så meget man kan skrive om noget, man ikke aner noget om. Auxerre har udviklet topspillere som Laurent Blanc, Enzo Scifo, Basile Boli, Bruno Martini, Eric Cantona og Phillippe Mexés. Det er intet mindre en hån mod en af de allerstørste talentfabrikker i europæisk fodbold.

Ligeledes har Lille været et springbræt for verdensklassespillere som Gervinho, Michel Bastos, Jocelyn Angloma Moussa Sow og selvfølgelig Eden Hazard, mens Nice må huskes for spillere som Just Fontaine (for 60 år siden, ganske vist), Ederson Campos og Hugo Lloris, så det er ganske enkelt noget vrøvl du skriver.
Fin namedropping, Yankee, men det ændrer vel ikke på, at det er bedst for Lucas at tage til Ajax fremfor en Auxerre, Lille, Nice osv. Eller det mener du måske det gør?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Pastorius » 14. feb 2012, 11:10

JFL skrev: Fin namedropping, Yankee, men det ændrer vel ikke på, at det er bedst for Lucas at tage til Ajax fremfor en Auxerre, Lille, Nice osv. Eller det mener du måske det gør?
Det gør jeg. Jeg kan ikke umiddelbart se at Holland skulle være en kæmpestor fordel fremfor Frankrig. Så svært er det altså ikke at lære et nyt sprog.

Jeg er enig i at en klub med en veludviklet talentafdeling og et ry for at give unge spillere chancen er en fordel, men Ajax er ikke den eneste klub med den profil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af le Cid » 14. feb 2012, 11:27

Jeg skal ikke kunne vurdere de franske klubber, men når man ser på listen af talenter fra Ajax, så kan man altså ikke andet end være dybt imponeret! Jeg faldt over denne liste med udelukkende hollandske spillere fra akademiet:

Johan Cruyff
Marco Van Basten
Johan Neeskens
Frank Rijkaard
Edgar Davids
Dennis Bergkamp
Ronald De Boer
Patrick Kluivert
Marc Overmars
Clarence Seedorf
Edwin Van Der Saar
Wesley Sneijder
Rafael Van Der Vaart
Klaas Jan Huntelaar
Ryan Babel
Nigel De Jong
Maarten Stekelenburg
Thomas Vermaelen
Steven Pienaar
Danny Blind
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Yankee » 14. feb 2012, 13:42

JFL skrev:
Fin namedropping, Yankee, men det ændrer vel ikke på, at det er bedst for Lucas at tage til Ajax fremfor en Auxerre, Lille, Nice osv. Eller det mener du måske det gør?
Hvis man havde lidt overblik og kiggede tilbage til starten af denne tråd argumenterer jeg rent faktisk for at et januar-skifte til PSV, Feyenoord eller Ajax ville være en rigtig god idé, så jeg forstår ikke at du forsøger at lægge disse ord i munden på mig.

Hvorvidt Ajax så er bedre end Auxerre kan jeg slet ikke vurdere. Det kommer an på hvilken klub, der betaler mest til AaB og hvilken klub, der har den bedste plan for Lucas. Et skifte til Lille virker meget usandsynligt, da det er en af de stærkeste klubber i Frankrig og Lucas vil have meget langt til førsteholdet. Ajax er et formidabelt springbræt, men der er bestemt ingen grund til at udelukke eksempelvis franske klubber - og det går mig naturligvis på når man kritiserer andre debattører for at vrøvle for i samme post at udråbe Auxerre til en klub, der ikke satser på talenter. Så ved man vitterligt intet om fransk og europæisk fodbold.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af JFL » 14. feb 2012, 13:56

Yankee skrev:
JFL skrev:
Fin namedropping, Yankee, men det ændrer vel ikke på, at det er bedst for Lucas at tage til Ajax fremfor en Auxerre, Lille, Nice osv. Eller det mener du måske det gør?
Hvis man havde lidt overblik og kiggede tilbage til starten af denne tråd argumenterer jeg rent faktisk for at et januar-skifte til PSV, Feyenoord eller Ajax ville være en rigtig god idé, så jeg forstår ikke at du forsøger at lægge disse ord i munden på mig.

Hvorvidt Ajax så er bedre end Auxerre kan jeg slet ikke vurdere. Det kommer an på hvilken klub, der betaler mest til AaB og hvilken klub, der har den bedste plan for Lucas. Et skifte til Lille virker meget usandsynligt, da det er en af de stærkeste klubber i Frankrig og Lucas vil have meget langt til førsteholdet. Ajax er et formidabelt springbræt, men der er bestemt ingen grund til at udelukke eksempelvis franske klubber - og det går mig naturligvis på når man kritiserer andre debattører for at vrøvle for i samme post at udråbe Auxerre til en klub, der ikke satser på talenter. Så ved man vitterligt intet om fransk og europæisk fodbold.
Ok, kan se, at spørgsmålet nærmere skulle rettes mod Pastorius..

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Gnu » 14. feb 2012, 14:13

Yankee skrev:
JFL skrev:
Fin namedropping, Yankee, men det ændrer vel ikke på, at det er bedst for Lucas at tage til Ajax fremfor en Auxerre, Lille, Nice osv. Eller det mener du måske det gør?
Hvis man havde lidt overblik og kiggede tilbage til starten af denne tråd argumenterer jeg rent faktisk for at et januar-skifte til PSV, Feyenoord eller Ajax ville være en rigtig god idé, så jeg forstår ikke at du forsøger at lægge disse ord i munden på mig.

Hvorvidt Ajax så er bedre end Auxerre kan jeg slet ikke vurdere. Det kommer an på hvilken klub, der betaler mest til AaB og hvilken klub, der har den bedste plan for Lucas. Et skifte til Lille virker meget usandsynligt, da det er en af de stærkeste klubber i Frankrig og Lucas vil have meget langt til førsteholdet. Ajax er et formidabelt springbræt, men der er bestemt ingen grund til at udelukke eksempelvis franske klubber - og det går mig naturligvis på når man kritiserer andre debattører for at vrøvle for i samme post at udråbe Auxerre til en klub, der ikke satser på talenter. Så ved man vitterligt intet om fransk og europæisk fodbold.
Nu gik diskussionen jo på, om det var bedst for Lucas at skifte til Ajax, og det er du tilsyneladende ikke uenig i. Hertil tæller som tidligere nævnt også kultur, sprog, spillesystem, etc.

I øvrigt er det at udvande begrebet 'verdensklasse-spiller' lidt rigeligt, når man putter spillere som Moussa Sow, Gervinho, etc. i dén kategori. Desuden er der flere spillere på din liste, hvis udvikling næppe kan tilskrives de klubber, du nævner. Michel Bastos, Gervinho og Enzo Scifo var for eksempel alle 22-23 år, da de ankom til hhv. Lille og Auxerre, og havde allerede fået deres fodboldopdragelse andetsteds.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Pastorius » 14. feb 2012, 14:15

JFL skrev: Ok, kan se, at spørgsmålet nærmere skulle rettes mod Pastorius..
Det eneste jeg reagerede på var at Frankrig blev afskrevet pga. sprog og kultur. Jeg har selv tilbragt en tid dernede (de jeg var omkring Lucas' alder), uden at have nogen som helst forudsætninger på forhånd. Det faldt mig ikke meget sværere end de 8 måneder jeg efterfølgende boede i England, hvor jeg i forvejen kunne sproget godt. Umiddelbart vil jeg vurdere Hollandsk til at være sværere at lære end fransk.

Jeg har lige så dårlige muligheder for at vurdere de enkelte klubber som Yankee. Det kræver jo vi ved hvilken aftale de forskellige klubber vil tilbyde. Det vigtigste er at finde en klub som gerne vil gøre noget seriøst ved at udvikle Lucas, samtidig med de også har økonomien til at det bliver en god forretning for ham og AaB. En ting der kunne tale imod Ajax var hvis de har flere større talenter end ham der spiller på nogenlunde samme plads. Ajax (eller en hvilken som helst anden klub) vil kun være god for ham, hvis det ender med at han får jævnlig spilletid på førsteholdet. Så gælder det om at finde den klub hvor der er en rimelig garanti for det, som spiller i den bedst mulige liga.

Hvis Barcelona var en mulighed, vil jeg da fx mene at de var et bedre bud på en god klub en Ajax.
EDIT: Hvis ellers han selv tror på sine chancer for at få spilletid
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Yankee » 14. feb 2012, 14:20

Gnu skrev: Nu gik diskussionen jo på, om det var bedst for Lucas at skifte til Ajax, og det er du tilsyneladende ikke uenig i. Hertil tæller som tidligere nævnt også kultur, sprog, spillesystem, etc.
Ved du overhovedet hvilket spillesystem man praktiserer i Auxerre eller Lille?
Gnu skrev:I øvrigt er det at udvande begrebet 'verdensklasse-spiller' lidt rigeligt, når man putter spillere som Moussa Sow, Gervinho, etc. i dén kategori. Desuden er der flere spillere på din liste, hvis udvikling næppe kan tilskrives de klubber, du nævner. Michel Bastos, Gervinho og Enzo Scifo var for eksempel alle 22-23 år, da de ankom til hhv. Lille og Auxerre, og havde allerede fået deres fodboldopdragelse andetsteds.
Du fastholder altså at Auxerre ikke er dygtige til at udvikle klassespillere? Jeg skriver netop at Lille er et godt springbræt, og Auxerre er en decideret talentfabrik.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Gnu » 14. feb 2012, 14:28

Nej, jeg fastholder, at Ajax er bedre destination for Lucas Andersen.

Er Moussa Sow en verdensklassespiller?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Yankee » 14. feb 2012, 14:48

Gnu skrev: Er Moussa Sow en verdensklassespiller?
Det er jo pinligt, det der.

Jeg er ikke uenig i, at Ajax ville være en rigtig god destination, men man skal bestemt ikke udelukke andre muligheder. Ajax spiller en meget indirekte og metodisk gang fodbold, hvilket på kort sigt passer godt til Lucas, der ikke ville være meget længere fra førsteholdet end han er hos os. Dog må man også være åben for at matchningen i den franske liga (og reserveliga) er væsentligt hårdere og spillestilen hurtigere og mere målsøgende. Det tror jeg imidlertid godt Lucas kunne lære idet han har spilforståelsen og speed'en til at begå sig i selv ligaer som den franske og den spanske - på sigt. Og så ville han pludselig have en helt anden ballast end "bare" fra at være reserve for Viktor Fischer hos Jong Ajax.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Gnu » 14. feb 2012, 15:07

Godt så. Vi er altså enige om, at rent fodboldmæssigt er Ajax et godt skifte, mens Lille nok er for stærke.

Hvad der efter min mening også tæller for Ajax er bl.a. sprog og kultur. Holland ligner Danmark noget mere end Frankrig, og alle taler engelsk, hvorfor det allerede fra starten er muligt at kommunikere med medspillere og trænere. Det halter stadig en hel del med engelsk i Frankrig. I Ajax får hen desuden tre danske holdkammerater.

I øvrigt ligger Nice og Auxerre i øjeblikket til nedrykning, og hvis det sker, gør det dem i mine øjne mindre interessante. Ligue 2 er ganske givet en stærk liga, men at komme som helt ung dansker til et hold, der formentlig skal rekonstrueres, er nok ikke verdens nemmeste opgave.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Walther » 14. feb 2012, 19:21

Jeg tror ikke man skal undervurdere hvor vigtigt det vil være for en spiller i hans alder, at komme til en klub hvor der er nogen til at tage ham "under vingerne" fra starten.
Jeg ser Ajax som et perfekt match, da det jo efterhånden vrimler med danskere dernede, og specielt danskere omkring hans egen alder. Jeg tror han vil blomstre som en vild påskelilje, og skyde som en raket mod månen (rødvin der snakker lige nu).

Jeg kender absolut intet til fransk fodbold (på trods af at have været i landet 5 gange efterhånden), og kan derfor ikke udtale mig om diverse talentfabrikker eller spillestile. Men jeg ville da klart vælge en klub som Ajax, med de ting de har der taler for dem, frem for en klub hvor meget få taler engelsk, man ikke kender nogle spillere, og angiveligt har langt til førsteholdet. Nøj jeg ville føle mig palle alene i verden.
Men man kan jo tage fejl.

I min optik ville Ajax bare være 2-3 gange bedre end den franske liga for Lucas.
Udelukkende baseret på mine egne meninger, og så absolut ikke baseret på fakta.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
chander
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. aug 2007, 08:59

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af chander » 14. feb 2012, 19:44

Bare lige for at ødelægge jeres fine diskussion om, hvilket land der er bedste udviklingsmuligeder i (så kan vi også få emnet til at handle om det det egentligt var tiltænkt), så kan jeg informere jer om, at Borussia Mönchengladbach sportsdirektør i dag stod på sidelinjen ved AaB's kamp i Portugal, for at kigge på Lucas :-)
Lucas spillede dog ikke sin bedste kamp i dag, så det var et lidt ærgeligt sammentraf. Men mon ikke de godt ved hvad han står for.
Jeg ska' lig' snak mæ' dig

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af limey » 14. feb 2012, 20:35

Jeg forstår ikke, at I kan udtale jer om hvad der passer bedst til Lucas. Det ved han næppe heller selv, før end han står i det.

Lille er i øvrigt slet ikke et hul, men en rigtig hyggelig by. Mere proviensiel end Amsterdam, men mindre provensiel end Aalborg.

seamann

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af seamann » 14. feb 2012, 20:42

limey skrev: Mere proviensiel end Amsterdam, men mindre provensiel end Aalborg.
Hov, hov - hvad er nu det for noget københavnerårhuseri. Har Sting måske spillet i Lille ?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Pastorius » 14. feb 2012, 20:45

seamann skrev:
limey skrev: Mere proviensiel end Amsterdam, men mindre provensiel end Aalborg.
Hov, hov - hvad er nu det for noget københavnerårhuseri. Har Sting måske spillet i Lille ?
Det varer ikke længe: http://www.songkick.com/concerts/109821 ... -at-zenith" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af limey » 14. feb 2012, 21:28

Pastorius skrev:
seamann skrev:
limey skrev: Mere proviensiel end Amsterdam, men mindre provensiel end Aalborg.
Hov, hov - hvad er nu det for noget københavnerårhuseri. Har Sting måske spillet i Lille ?
Det varer ikke længe: http://www.songkick.com/concerts/109821 ... -at-zenith" onclick="window.open(this.href);return false;

At han spiller der, må være det endelige bevis på, hvor ringe han er, hvor gammelt et segment han henvender sig til, og dermed være det der afgør at Lucas skal holde sig fra byen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Pastorius » 14. feb 2012, 21:32

limey skrev:
Pastorius skrev:
seamann skrev:
limey skrev: Mere proviensiel end Amsterdam, men mindre provensiel end Aalborg.
Hov, hov - hvad er nu det for noget københavnerårhuseri. Har Sting måske spillet i Lille ?
Det varer ikke længe: http://www.songkick.com/concerts/109821 ... -at-zenith" onclick="window.open(this.href);return false;

At han spiller der, må være det endelige bevis på, hvor ringe han er, hvor gammelt et segment han henvender sig til, og dermed være det der afgør at Lucas skal holde sig fra byen.
Hvordan står vi så i forhold til at Politiken ikke har nævnt koncerten med et eneste ord?
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af seamann » 14. feb 2012, 21:42

Pastorius skrev:
limey skrev:
Pastorius skrev:
seamann skrev:
limey skrev: Mere proviensiel end Amsterdam, men mindre provensiel end Aalborg.
Hov, hov - hvad er nu det for noget københavnerårhuseri. Har Sting måske spillet i Lille ?
Det varer ikke længe: http://www.songkick.com/concerts/109821 ... -at-zenith" onclick="window.open(this.href);return false;

At han spiller der, må være det endelige bevis på, hvor ringe han er, hvor gammelt et segment han henvender sig til, og dermed være det der afgør at Lucas skal holde sig fra byen.
Hvordan står vi så i forhold til at Politiken ikke har nævnt koncerten med et eneste ord?

http://ibyen.dk/musik/koncert-beat/article1537557.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar