Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Lucas Andersen

Indlæg af Brent » 12. jan 2012, 20:18

Der forhandles angiveligt meget seriøst om et salg af Lucas, der er to klubber der har afgivet bud. Vender tilbage når min kilde ved mere.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Walther » 12. jan 2012, 20:23

Brent skrev:Der forhandles angiveligt meget seriøst om et salg af Lucas, der er to klubber der har afgivet bud. Vender tilbage når min kilde ved mere.
En meget pålidelig kilde?
Med de seneste udmeldinger omkring at Ajax og Liverpool skulle have et godt øje til ham, undrer det mig ikke hvis der skulle være kommet et par bud nu.
Jeg ville dog være utrolig ked af at slippe Lucas, da jeg mener at han stadig kan udvikle sig som spiller i AaB, og med en god halvsæson på i Superligaen kan han booste sin markedsværdi betydeligt.
Men, det kan også gå den anden vej..
Med tanke på den nuværende økonomiske situation, tør man så tage nogle chancer og afslå et konkret bud?

I sidste ende er det jo også op til Lucas.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af alithebeast » 12. jan 2012, 20:27

Og ikke mindst hans familie.
Hader København!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af limey » 12. jan 2012, 20:43

Brent skrev:Der forhandles angiveligt meget seriøst om et salg af Lucas, der er to klubber der har afgivet bud. Vender tilbage når min kilde ved mere.
Er det noget med nogle somaliske kvindespillere der ryger den anden vej*?

*Sorry, kunne ikke dy mig.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af MrBangDK » 12. jan 2012, 21:21

Brent skrev:Der forhandles angiveligt meget seriøst om et salg af Lucas, der er to klubber der har afgivet bud. Vender tilbage når min kilde ved mere.


Dine kilder nede fra Frederikstorv? Hvor er det useriøst med dine gentagne indlæg om køb og salg, som aldrig bliver til noget.... :thumbsdown:
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Walther » 12. jan 2012, 21:58

MrBangDK skrev:
Brent skrev:Der forhandles angiveligt meget seriøst om et salg af Lucas, der er to klubber der har afgivet bud. Vender tilbage når min kilde ved mere.


Dine kilder nede fra Frederikstorv? Hvor er det useriøst med dine gentagne indlæg om køb og salg, som aldrig bliver til noget.... :thumbsdown:
Yesh.. jeg har så været for inaktiv til at opdage at dette er endnu en and, fra en af de famøse "andemagere?".
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Hanga » 12. jan 2012, 22:00

Walther skrev:
MrBangDK skrev:
Brent skrev:Der forhandles angiveligt meget seriøst om et salg af Lucas, der er to klubber der har afgivet bud. Vender tilbage når min kilde ved mere.


Dine kilder nede fra Frederikstorv? Hvor er det useriøst med dine gentagne indlæg om køb og salg, som aldrig bliver til noget.... :thumbsdown:
Yesh.. jeg har så været for inaktiv til at opdage at dette er endnu en and, fra en af de famøse "andemagere?".
Hvorvidt dette er en and er vel svært at sige. Den er jo ret nem at fyre af. Alle ved der er stor interesse for Lucas.

Men vi ser Brent komme med rygter hvert vindue, og jeg mindes ingen af dem blive til noget. Særligt den med den somaliske angriber var griner. Bevares, jeg kan ikke udelukke at noget af det er rigtigt, men jeg har mine tvivl.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Glenn Francisco
Superliga
Superliga
Indlæg: 724
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:08
Favoritspiller: Søren Frederiksen
Geografisk sted: København

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Glenn Francisco » 12. jan 2012, 22:22

Hanga skrev:
Walther skrev:
MrBangDK skrev:
Brent skrev:Der forhandles angiveligt meget seriøst om et salg af Lucas, der er to klubber der har afgivet bud. Vender tilbage når min kilde ved mere.


Dine kilder nede fra Frederikstorv? Hvor er det useriøst med dine gentagne indlæg om køb og salg, som aldrig bliver til noget.... :thumbsdown:
Yesh.. jeg har så været for inaktiv til at opdage at dette er endnu en and, fra en af de famøse "andemagere?".
Hvorvidt dette er en and er vel svært at sige. Den er jo ret nem at fyre af. Alle ved der er stor interesse for Lucas.

Men vi ser Brent komme med rygter hvert vindue, og jeg mindes ingen af dem blive til noget. Særligt den med den somaliske angriber var griner. Bevares, jeg kan ikke udelukke at noget af det er rigtigt, men jeg har mine tvivl.
Om det er rigtigt eller ikke kan jeg kun gætte på - men det er godt nok befriende at der endelig kommer lidt liv i transfersnakken ;)
En rigtig AaB fan råber såååå'uuh!

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Aabwibz » 12. jan 2012, 22:27

Håber da han bliver! Lucas er, som mange andre nok også betragter ham som, vores største salgsobjekt, og jeg vil mene vi snildt kan få lige så meget for ham, som vi fik for Grønkjær (+19mio?).. Men håber da vi for alt i verdenen kan beholde ham mindst til sommer, så han kan få vist sig endnu mere frem her i foråret og hans salgspris så kan stige endnu mere.. Han har i hvert fald potentialet, så hvorfor ikke strække det så langt som muligt i AaB?
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Yankee » 12. jan 2012, 22:38

Problemet er som jeg ser det, at Lucas slet ikke passer ind på vores nuværende hold og til den spillestil, Kent lægger for dagen. Derfor ser vi på en situation, hvor Lucas næppe får særlig meget spilletid i foråret. Derudover er Lucas stadig kun 17 år, og der kan nå at ske rigtig meget inden han i givet fald ville blive en nøglespiller på vores hold.

Derfor mener jeg det set fra AaBs synsvinkel ville være en rigtig god idé at sælge Lucas her og nu hvis vi kan få 10-15 millioner for ham. Det er penge i banken som ville give råd til Wæhler og måske en ny offensiv profil uden på nogen måde at svække vores førstehold. Tværtimod ville det være et kæmpe boost for klubben og give os økonomisk og sportslig sikkerhed også ind i 2012/13-sæsonen.

For Lucas selv mener jeg også det vil være det rigtige at gøre. Ret beset mener jeg faktisk ikke vejen til førsteholdet behøver være ret meget længere i Ajax, PSV eller Feyenoord end den er i AaB. Ikke fordi de ikke har bedre spillere - for det har de bestemt. Men for at komme på holdet i AaB skal han altså være så god at han får Kent til at ændre sin spillestil radikalt eller alternativt blive en meget mere solid og defensivt stærk to-vejs-spiller. Ingen af delene kommer til at ske i løbet af foråret og måske heller ikke efteråret 2012, og jeg ser en stor fare for at Lucas ikke får den rette sparring og træning i sine spidskompetencer. Tværtimod hører man ofte at han skal blive stærkere fysisk og defensivt, hvilket efter min mening er en kæmpe fejl. Men alt i alt synes jeg ikke der er ret meget der taler for at beholde Lucas hvis vi skulle få et tilbud i omegnen af 10-15 millioner kroner.

AMRDK
2. div
2. div
Indlæg: 237
Tilmeldt: 13. jul 2010, 01:37
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af AMRDK » 12. jan 2012, 23:31

BK Frem skulle også vise interesse...

Brugeravatar
0542
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 12. jul 2005, 10:50
Favoritspiller: RADE!!!
Geografisk sted: Houston, Tx

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af 0542 » 13. jan 2012, 00:16

Aabwibz skrev:Håber da han bliver! Lucas er, som mange andre nok også betragter ham som, vores største salgsobjekt, og jeg vil mene vi snildt kan få lige så meget for ham, som vi fik for Grønkjær (+19mio?).. Men håber da vi for alt i verdenen kan beholde ham mindst til sommer, så han kan få vist sig endnu mere frem her i foråret og hans salgspris så kan stige endnu mere.. Han har i hvert fald potentialet, så hvorfor ikke strække det så langt som muligt i AaB?
Vi fik 32 mill for Groenkjaer - kunne vaere fedt hvis det samme sket med Lucas, men det tillader jeg mig alligevel at tvivle paa ;)
Mvh
0542

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af jydenfranord » 13. jan 2012, 08:02

Brent skrev:Der forhandles angiveligt meget seriøst om et salg af Lucas, der er to klubber der har afgivet bud. Vender tilbage når min kilde ved mere.
Hmm er det så omkring kl. 20 i aften når tv2nord har haft deres udsendelse? De kunne jo nævne at rygtet ville vide at Liverpool, Ajax og Dortmund alle var ude efter ham. Lynge ville ikke sige noget konkret ud over der var henvendelser ang. Lukas. Tv2nords kilde var iøvrigt BT.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Brent » 13. jan 2012, 09:10

Ifølge mine kilder har AaB modtaget et bud på "et mindre tocifret millionbeløb" som min kilde formulerer det. AaB tygger på buddet og så skal Lucas og hans familie drøfte muligheden.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af BBS » 13. jan 2012, 09:51

AMRDK skrev:BK Frem skulle også vise interesse...
Ja, det er Carsten Werge som har scoutet.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Soren » 13. jan 2012, 11:30

Yankee skrev:Problemet er som jeg ser det, at Lucas slet ikke passer ind på vores nuværende hold og til den spillestil, Kent lægger for dagen. Derfor ser vi på en situation, hvor Lucas næppe får særlig meget spilletid i foråret. Derudover er Lucas stadig kun 17 år, og der kan nå at ske rigtig meget inden han i givet fald ville blive en nøglespiller på vores hold.

Derfor mener jeg det set fra AaBs synsvinkel ville være en rigtig god idé at sælge Lucas her og nu hvis vi kan få 10-15 millioner for ham. Det er penge i banken som ville give råd til Wæhler og måske en ny offensiv profil uden på nogen måde at svække vores førstehold. Tværtimod ville det være et kæmpe boost for klubben og give os økonomisk og sportslig sikkerhed også ind i 2012/13-sæsonen.

For Lucas selv mener jeg også det vil være det rigtige at gøre. Ret beset mener jeg faktisk ikke vejen til førsteholdet behøver være ret meget længere i Ajax, PSV eller Feyenoord end den er i AaB. Ikke fordi de ikke har bedre spillere - for det har de bestemt. Men for at komme på holdet i AaB skal han altså være så god at han får Kent til at ændre sin spillestil radikalt eller alternativt blive en meget mere solid og defensivt stærk to-vejs-spiller. Ingen af delene kommer til at ske i løbet af foråret og måske heller ikke efteråret 2012, og jeg ser en stor fare for at Lucas ikke får den rette sparring og træning i sine spidskompetencer. Tværtimod hører man ofte at han skal blive stærkere fysisk og defensivt, hvilket efter min mening er en kæmpe fejl. Men alt i alt synes jeg ikke der er ret meget der taler for at beholde Lucas hvis vi skulle få et tilbud i omegnen af 10-15 millioner kroner.
Præsis, Yankee. Lucas´problem i AaB er, at vores kantspillere ligger for langt tilbage på banen. Derfor vil han ofte skulle afdrible mere end én spiller for at komme fri til indlæg eller afslutning. Som type passer Lucas perfekt ind i en 433, hvor han ligger helt fremme som højre angriber. her vil han ofte "kun" skulle afdrible backen for at være fri til skud eller et oplæg. Så det bedste for hans udvikling vil helt klart være at komme afsted til Ajax med det samme. Hvis vi kan få en OK pris, og en videresalgsklausul, vil det være det bedste for alle parter lige pt.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Brent » 15. jan 2012, 00:03

update, ifølge min kilde forhandles der stadig med to klubber, en tysk og en italiensk, den italienske klub er angiveligt Juventus. Men min kilde var ikke helt sikker. Vender tilbage når der er nyt.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Funky » 15. jan 2012, 10:40

Brent skrev:update, ifølge min kilde forhandles der stadig med to klubber, en tysk og en italiensk, den italienske klub er angiveligt Juventus. Men min kilde var ikke helt sikker. Vender tilbage når der er nyt.
Juventus, uha da. Et salg til 15-20 millioner, videresalgsklausul og træningskamp mod Juve på Aalborg stadion, tak. :D
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Holm-o1 » 15. jan 2012, 11:29

Funky skrev:
Brent skrev:update, ifølge min kilde forhandles der stadig med to klubber, en tysk og en italiensk, den italienske klub er angiveligt Juventus. Men min kilde var ikke helt sikker. Vender tilbage når der er nyt.
Juventus, uha da. Et salg til 15-20 millioner, videresalgsklausul og træningskamp mod Juve på Aalborg stadion, tak. :D
Og det er ikke ham venstre backen der forhandles med Juve om?
..

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Provst i Brovst » 15. jan 2012, 11:41

Jeg ved at Lucas skifter til Somaliland, nærmere bestemt storklubben Puntland Mudug Jihadis for mange millioner Somalisk shillings (SOS!!!). Skiftet bliver gennemført når det næste rederi udbetaler løsessum eller FN giver en check.

Lulululululululululululu Lucas!!!
Billede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar