Lucas Andersen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Halil » 8. nov 2013, 13:36

Enig med Jesper.

At begynde, at betvivle Lucas Andersens psyke er til pro football i udlandet er i bedste fald spekulation, men formentlig bare ligegyldigt ævl uden hold i virkeligheden. Der er talrige eksempler på spillere der har gennemgået den proces som Andersen har gennemgået/er igang med og fået stor succes senere hen. Se blot på Eriksen og Zlatan i Ajax.

Lucas Andersen har gennem hele sin karriere været udsat for pres/forventninger fra omgivelserne og jeg synes han har leveret, hver gang. Vi kan stille det sådan op:

1. Lucas Andersen bliver en af de yngste spillere til at løbe på banen for AaB i suppesammenhæng. Han viser lidt i form af ekstrem god teknik. Forventningerne stiger til hans rolle hos AaB og han indfrier dem ved at blive toneangivende med mål og assists. --> Solgt til Ajax for et pænt millionbeløb.

2. Andersen skal have en tilvænningsperiode i Ajax, med en plan der foreskriver ungdomsfobol og at han skal have opbygget sin fysik inden han får for mange kampe på førsteholdet. Et år senere er han begyndt at spille fast på Ajax førsteholdet og har alle muligheder for at forsætte med det.

Virker det som en spiller der har en ringe psyke og bukker under for pres? Jeg synes det ikke.
Uden Synd Ingen Frelse

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. nov 2013, 13:40

- Vi har fået en henvendelse fra Ajax, der dokumenter, at Lucas rent fysisk desværre ikke er der, hvor han skal være for at kunne bidrage til U21-landsholdet. Og det har jeg fået bekræftet efter selv at have snakket med Lucas. Derfor har vi valgt at erstatte ham med Christian Nørgaard, som i øjeblikket spiller aldeles fremragende for Brøndby, siger U21-landstræner Jess Thorup til DBU’s hjemmeside.

Og her har vi så vist forklaringen på at Lucas ikke startede inde mod Celtic forleden...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Buzz Killington » 17. mar 2014, 16:55

Lucas, du skal bare komme hjem, og det mættevuns. Jeg aner ikke hvad det er der sker nede i Holland, og hvad den langsigtede plan er. Men de få gange jeg ham på holdet, har han været annonym, og nærmest virket bange for bolden. Han spiller som en uden selvtillid og spilleglæde. Det er sgu trist at så stort et talent nu skal finde sig i sporadiske kampe i den hollandske andendivision, fremfor at spille med om guld, på et hold som AaB, hvor han med garanti kunne præge spillet og udvikle sit potentiale.

Når Kusk og måske Thomsen forsvinder næste sæson, og vi formegentlig har et par kroner at gøre godt med, så håber jeg man undersøger muligheden for at hente Lucas tilbage, hvad enten det er på leje, eller permanent. Det må både være bedst for alle. Han bliver 20 til september og der skal til at ske noget hvis han skal nå at blive den storspiller vi alle kunne se tegningerne til. Og 20 år er en del for en Ajax-spiller, med tanke på den talentfabrik de har stablet på benene dernede, og pt. ser det ud som Ricardo Kishna og Lesley De Sa har overhalet ham (afhængigt af hvor De Boer ser ham spille).

Kom hjem Lucas.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. mar 2014, 17:40

MHJ skrev:
Kom hjem Lucas.
Enig, jeg tror også det ville være godt for Lucas at komme hjem en sæson eller to og blive voksen, både som fodboldspiller og som menneske.

Jeg er nu ikke så sikker som mange på at Kusk og Thomsen er væk til sommer, ja heller ikke Jönsson for den sags skyld. Men derfor kunne et lejeophold til Lucas vel sagtens blive aktuelt, hvis vi kan holde mindst den nuværende placering, og har den ene eller anden type gruppespil (+ deraffølgende $$$) at se frem til.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af YesAaBcan » 17. mar 2014, 19:53

Helt uden sammenligning iøvrigt , med de tre "no-brainer" parter i det jeg refererer til, så må AaB da gerne lave en A. Cornelius med Ajax/Lucas.

Efter en pause på en isvinters tid, er Lucas i dag tilbage på twit'en, selvfølgelig med hilsen til vores drenge. Så who knows. :aabfan:
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af frederikshavneren » 3. maj 2014, 13:41

Schøne mener stadigvæk at Lucas nok skal slå igennem i Ajax http://tipsbladet.dk/nyhed/benelux/scho ... r-skal-til" onclick="window.open(this.href);return false;
Rygter har travlt med at sende Frank de Boer til Tottenham, hvilket også kan gavne Lucas. FDB har bestemt ikke set Lucas´vej, men når der sandsynligvis kommer en ny træner til sommer kan det måske hjælpe Lucas. Talentet og potentialet er uomtvisteligt så Lucas skal nok slå igennem på et tidspunkt, men om det bliver i Ajax er svært at sige.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Buzz Killington » 3. maj 2014, 14:14

frederikshavneren skrev:Schøne mener stadigvæk at Lucas nok skal slå igennem i Ajax http://tipsbladet.dk/nyhed/benelux/scho ... r-skal-til" onclick="window.open(this.href);return false;
Rygter har travlt med at sende Frank de Boer til Tottenham, hvilket også kan gavne Lucas. FDB har bestemt ikke set Lucas´vej, men når der sandsynligvis kommer en ny træner til sommer kan det måske hjælpe Lucas. Talentet og potentialet er uomtvisteligt så Lucas skal nok slå igennem på et tidspunkt, men om det bliver i Ajax er svært at sige.
Eftersom det netop var Frank der hentede Lucas hjem, og gav ham en stribe kampe (hvor han ikke slog til) er det godt nok et sats for Lucas at blive endnu en saeson i Ajax. En ny traener skal vinde fra dag 1, og vil formentlig vaelge de sikre kort. Og her maa man bare vaere aerlig og sige, at Lucas ikke har grebet chancen samt at andre talenter har overhalet ham nedefra, i hvert fald i forhold til spilletid.

Pt. render han rundt i jupiler league, som maa siges at vaere et niveau under superligaen, som han ellers spillede fast i for to aar siden. Saa hvis han ikke er nogenlunde garanteret spilletid paa hoejt niveau naeste saeson, saa skal han sgu videre. Alt andet er spild at talent.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af frederikshavneren » 26. jun 2014, 09:55

Lucas runder snart et skarpt hjørne (20 år som er en forholdsvis høj alder i Ajax terminologi) og hvis han skal slå igennem for hollænderne så skal det snart være.
Nu fravalgte Tottenham FDB til fordel for Pochettino, det kan både være godt og skidt for Lucas. Det er selvfølgelig uheldigt for ham, men i det mindste kan Lucas i det næste lange stykke tid se bort fra konkurrence fra V.Fischer http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 315041.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Eksil » 26. jun 2014, 10:32

frederikshavneren skrev:Lucas runder snart et skarpt hjørne (20 år som er en forholdsvis høj alder i Ajax terminologi) og hvis han skal slå igennem for hollænderne så skal det snart være.
Nu fravalgte Tottenham FDB til fordel for Pochettino, det kan både være godt og skidt for Lucas. Det er selvfølgelig uheldigt for ham, men i det mindste kan Lucas i det næste lange stykke tid se bort fra konkurrence fra V.Fischer http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 315041.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er vel sidste år i Ajax for ham, hvis det ikke går godt. Som du skriver, er han i den alder hvor han skal spille hvis der skal ske noget i hans udvikling.

Næste år kan han hentes billigt hjem, hvis både han og klubben er interesseret.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af frederikshavneren » 26. jun 2014, 15:21

Eksil skrev:
frederikshavneren skrev:Lucas runder snart et skarpt hjørne (20 år som er en forholdsvis høj alder i Ajax terminologi) og hvis han skal slå igennem for hollænderne så skal det snart være.
Nu fravalgte Tottenham FDB til fordel for Pochettino, det kan både være godt og skidt for Lucas. Det er selvfølgelig uheldigt for ham, men i det mindste kan Lucas i det næste lange stykke tid se bort fra konkurrence fra V.Fischer http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 315041.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er vel sidste år i Ajax for ham, hvis det ikke går godt. Som du skriver, er han i den alder hvor han skal spille hvis der skal ske noget i hans udvikling.

Næste år kan han hentes billigt hjem, hvis både han og klubben er interesseret.
Lucas skal for alvor vise sit værd i den kommende sæson, ellers ligner det et farvel til klubben som han ellers selv anså som en drømmeklub. Jeg er ikke i tvivl om at Lucas har potentialet til at spille i Ajax og han er da også ofte blevet rost for sin store kunnen til træningerne, men det hjælper ikke meget når han ikke kan overføre de gode takter til kampene.

Der er sikkert flere der er uenige med mig, men jeg tror at Lucas´ største hæmsko er om han har psyken til at slå igennem i en klub som Ajax. Han er uden tvivl super flink, men i en klub som Ajax/udlandet der skal man være mentalt stærk for at kunne håndtere den modgang som der næsten uvægerligt vil komme. Selvfølgelig er det svært for en ung spiller at slå igennem i en storklub som Ajax, men de andre unge danskere som i nyere tid er hentet før Lucas er alle mere eller mindre slået igennem med pæn stor succes (Eriksen, Boilesen og Fischer).

Spændende bliver det under alle omstændigheder at følge Lucas i den kommende sæson. Han får sikkert chancen på et tidspunkt, spørgsmålet er så om Lucas evner at gribe muligheden.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Buzz Killington » 26. jun 2014, 16:59

frederikshavneren skrev:
Eksil skrev:
frederikshavneren skrev:Lucas runder snart et skarpt hjørne (20 år som er en forholdsvis høj alder i Ajax terminologi) og hvis han skal slå igennem for hollænderne så skal det snart være.
Nu fravalgte Tottenham FDB til fordel for Pochettino, det kan både være godt og skidt for Lucas. Det er selvfølgelig uheldigt for ham, men i det mindste kan Lucas i det næste lange stykke tid se bort fra konkurrence fra V.Fischer http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 315041.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er vel sidste år i Ajax for ham, hvis det ikke går godt. Som du skriver, er han i den alder hvor han skal spille hvis der skal ske noget i hans udvikling.

Næste år kan han hentes billigt hjem, hvis både han og klubben er interesseret.
Lucas skal for alvor vise sit værd i den kommende sæson, ellers ligner det et farvel til klubben som han ellers selv anså som en drømmeklub. Jeg er ikke i tvivl om at Lucas har potentialet til at spille i Ajax og han er da også ofte blevet rost for sin store kunnen til træningerne, men det hjælper ikke meget når han ikke kan overføre de gode takter til kampene.

Der er sikkert flere der er uenige med mig, men jeg tror at Lucas´ største hæmsko er om han har psyken til at slå igennem i en klub som Ajax. Han er uden tvivl super flink, men i en klub som Ajax/udlandet der skal man være mentalt stærk for at kunne håndtere den modgang som der næsten uvægerligt vil komme. Selvfølgelig er det svært for en ung spiller at slå igennem i en storklub som Ajax, men de andre unge danskere som i nyere tid er hentet før Lucas er alle mere eller mindre slået igennem med pæn stor succes (Eriksen, Boilesen og Fischer).

Spændende bliver det under alle omstændigheder at følge Lucas i den kommende sæson. Han får sikkert chancen på et tidspunkt, spørgsmålet er så om Lucas evner at gribe muligheden.
Det er ikke et spørgsmål om folk er enige eller uenige i din dom omkring hans psyke. Det er det faktum at du intet har at basere det på der er problemet. Vi er alle tilskuere til det der sker på banen, men vi aner vitterligt intet om hvordan han fungerer på indersiden af hovedet. Din vurdering er helt gratis, da ingen af os kender ham, men det er også hamrende ligegyldig, med mindre du er i stand til at underbygge at der skulle være noget specielt vattet ved Lucas.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af frederikshavneren » 28. jun 2014, 18:13

Ajax spillede i eftermiddags deres første træningskamp forud for den nye sæson. Lucas startede inde i kampen mod Putten som Ajax vandt 13-1. Lucas scorede til 2-0.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Eksil » 29. jun 2014, 22:23

frederikshavneren skrev:Ajax spillede i eftermiddags deres første træningskamp forud for den nye sæson. Lucas startede inde i kampen mod Putten som Ajax vandt 13-1. Lucas scorede til 2-0.
Godt for ham. Håber oprigtigt, at det bliver hans år.

Dog fatter jeg ikke pointen for storthold i at lammetæve en divisionshold

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af Brodernumsi » 30. jun 2014, 01:20

frederikshavneren skrev:Ajax spillede i eftermiddags deres første træningskamp forud for den nye sæson. Lucas startede inde i kampen mod Putten som Ajax vandt 13-1. Lucas scorede til 2-0.
Nu kender jeg ikke Ajax's start 11'er, men har de ikke en del folk til VM, og det er derfor LA starter inde?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lucas Andersen salg nært forestående

Indlæg af frederikshavneren » 30. jun 2014, 01:32

Brodernumsi skrev:
frederikshavneren skrev:Ajax spillede i eftermiddags deres første træningskamp forud for den nye sæson. Lucas startede inde i kampen mod Putten som Ajax vandt 13-1. Lucas scorede til 2-0.
Nu kender jeg ikke Ajax's start 11'er, men har de ikke en del folk til VM, og det er derfor LA starter inde?
Ajax har et par spillere med til VM. Blandt andet hollændernes målmand og venstre backen Blind er fra Ajax.

Nej man skal ikke ligge det store i at Lucas startede inde mod et serie hold, men måske det kan give ham selvtillid at han kom på måltavlen.

Ajax' kommende testkampe (bl.a. Innsbruck, AaB og R. Sociedad) giver et tydeligere billede af hvor Lucas er i forhold til ideal opstillingen.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Soren » 5. jul 2016, 19:33

Gad vide, om der var en videresalgsklausul, der giver lidt?

Formentlig dig ikke alverden...

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/lu ... l-schweiz/

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. jul 2016, 19:36

Det var dog et mærkværdigt skifte.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Funky » 5. jul 2016, 20:12

Jesper Schmidt skrev:Det var dog et mærkværdigt skifte.
Hvorfor mærkværdigt?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Reyad » 5. jul 2016, 20:44

Naturligt skifte. Pengene (og niveauet) i Schweiz er noget højere end i Danmark, og så vidt jeg husker, så har Grashoppers været interesseret i Lucas altid.

Lucas har behov for selvtillid og tillid. Så kommer han til at dominere i Schweiz, og hvis han også bygger på fysikken, så kunne der sagtens vente større udfordringer i fremtiden.

Alt i alt fornuftigt af den gode Hr. Andersen. Jeg har hele tiden anset det som yderst urealistisk, at han skulle vende hjem til AaB allerede. Vi må vente 10 år endnu. Hans forhåbentlige store karriere er knap begyndt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lucas Andersen

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. jul 2016, 21:13

Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:Det var dog et mærkværdigt skifte.
Hvorfor mærkværdigt?
Tja, hvis det er rigtigt at de har været interesseret i ham længe, giver det måske ganske god mening... men jeg havde forestillet mig at en midterklub i Holland, eller en af de større klubber i Belgien var et logisk næste skridt for Lucas. Schweizisk fodbold har det med at være en endestation i glemsel for danske spillere, og det er efter min mening absolut en risiko for Lucas med dette skifte. Det ville være synd og skam, hvis han kommer til at dele skæbne med Silber f.eks.

Besvar