Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af jydenfranord » 16. apr 2012, 22:51

MrBangDK skrev:Rolfe i øjeblikkelig transfer tilbage til Chicago Fire...

Den havde jeg ikke set komme!!!
Det er jeg personligt ked af, tror han havde meget mere at byde på end det vi så. Han var her i flere år, men alligevel synes jeg ikke han fik mulighed for at vise hvad han kunne, pga. skader og ja skiftende trænere osv.

Men håber han finder tilbage til den form han havde tidligere.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af MrBangDK » 16. apr 2012, 22:52

Provst i Brovst skrev:Overraskende men godt.

Han har aldrig overbevist andet en i glimt. Fejlkøb som de fleste har været i de sidste år.
Helt uenig... Hvis han havde fået flere chancer var han slået igennem.. Sporadiske indskiftninger og halve kampe giver ikke et fair billede.. modsat de fleste på holdet i dag, så har han en kvalitet vi kommer til at savne - evnen til bare at klappe til bolden (kvalitativt) i stedet for at fedte den rundt og tænke "uha nej, jeg skal ikke være den der sparker óg ikke rammer"...
Ska' vi hak'?

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Remark » 16. apr 2012, 22:54

signed as a free agent....

Nu har vi så givet Wæhler, Chanko og Rolfe væk bare for at slippe for lønnen....

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Søgaard » 16. apr 2012, 22:54

fornuftigt, vi sparer vel lidt løn og KN vil lige så gerne bruge Kusk pt... Tror desværre ikke vi får en halv lunken fad i transfer.. :) Tak for alt til Rolfe, han viste i glimt at han kunne være blevet en fremragende spiller for os. Blev det bare desværre aldrig konsistent.

Men truppen ser mig lidt smal ud efterhånden, håber det giver plads til at agere en smule til sommer..
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Provst i Brovst » 16. apr 2012, 22:55

MrBangDK skrev:
Provst i Brovst skrev:Overraskende men godt.

Han har aldrig overbevist andet en i glimt. Fejlkøb som de fleste har været i de sidste år.
Helt uenig... Hvis han havde fået flere chancer var han slået igennem.. Sporadiske indskiftninger og halve kampe giver ikke et fair billede.. modsat de fleste på holdet i dag, så har han en kvalitet vi kommer til at savne - evnen til bare at klappe til bolden (kvalitativt) i stedet for at fedte den rundt og tænke "uha nej, jeg skal ikke være den der sparker óg ikke rammer"...
En amerikansk landsholdspiller skal ikke have chancer, han skal tage dem. bare det at det primært er blevet til enkelte kampe her og der siger alt.
Würtz kan sparke udefra lige så godt.

Kan Curth ikke også komme til the us of a?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af thomasjn » 16. apr 2012, 22:58

Tjaeh ser Rolfe som en middelmådig spiller og ikke som en ideel kanttype selvom han har nogle åbenlyse kvaliteter. Men stadig ikke et tab jeg vil ligge søvnløs over i flere uger. Han kom i de fede tider og tror han hævede en ret fed løn som nok ikke harmonerede med det middelmådige niveau. Bevares han har da givet os lidt gode mål og vist ting i glimt, men synes ikke han har været en stabil bærende kræft. Gerne samme vej med Due, KEP og Bøgelund. Ingen af førnævnte er tilnærmelsesvis værdige som bærende rutinerede spillere i AaB (Bøge var hvis ikke han var 75% fodboldinvalid). Når disse tre er ude og erstattet kan Curth og Würtz passende følge efter.

Oder
2. div
2. div
Indlæg: 159
Tilmeldt: 18. sep 2009, 00:20
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Oder » 16. apr 2012, 22:59

MrBangDK skrev:
Provst i Brovst skrev:Overraskende men godt.

Han har aldrig overbevist andet en i glimt. Fejlkøb som de fleste har været i de sidste år.
Helt uenig... Hvis han havde fået flere chancer var han slået igennem.. Sporadiske indskiftninger og halve kampe giver ikke et fair billede.. modsat de fleste på holdet i dag, så har han en kvalitet vi kommer til at savne - evnen til bare at klappe til bolden (kvalitativt) i stedet for at fedte den rundt og tænke "uha nej, jeg skal ikke være den der sparker óg ikke rammer"...
Kasper Kusk har da de sidste par kampe vist at han heller ikke er bange for at gøre det.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af BoomZ0R » 17. apr 2012, 10:11

Oder skrev:
MrBangDK skrev:
Provst i Brovst skrev:Overraskende men godt.

Han har aldrig overbevist andet en i glimt. Fejlkøb som de fleste har været i de sidste år.
Helt uenig... Hvis han havde fået flere chancer var han slået igennem.. Sporadiske indskiftninger og halve kampe giver ikke et fair billede.. modsat de fleste på holdet i dag, så har han en kvalitet vi kommer til at savne - evnen til bare at klappe til bolden (kvalitativt) i stedet for at fedte den rundt og tænke "uha nej, jeg skal ikke være den der sparker óg ikke rammer"...
Kasper Kusk har da de sidste par kampe vist at han heller ikke er bange for at gøre det.
Det var præcist det samme jeg ville skrive. Den knægt kan sq sparke! Senest i går, havde han to fantastiske afslutninger! Den knægt skal bare have lov til at sparke, hver gang han befinder sig mindre end 5 meter fra feltet!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Yankee » 17. apr 2012, 12:48

Jeg tror primært vores bevæggrunde har været at det ser skidt ud med at betale løn 30. april og 31. maj. Nu er kravet måske blevet 100-150.000 mindre, og det er immervæk lidt af en hjælp. Vi må krydse fingre.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Freddie » 18. apr 2012, 08:39

Det er da helt sikkert, at pengene betyder noget, men det er jo også en kendsgerning, at Chris var faldet ud af startopstillingen, og konkurrenterne til den har jo overhalet Chris indenom, udenom, ovenom og nedenom bare i de to kampe han har været karantæneramt.
Når Chris gerne ville hjem var det da et fuldkommen logisk udfald.
Skal man gætte på hvem der nu kan stå for tur, må det være Kasper Bøgelund.
Yankee skrev:Jeg tror primært vores bevæggrunde har været at det ser skidt ud med at betale løn 30. april og 31. maj. Nu er kravet måske blevet 100-150.000 mindre, og det er immervæk lidt af en hjælp. Vi må krydse fingre.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af le Cid » 18. apr 2012, 08:58

Freddie skrev:Det er da helt sikkert, at pengene betyder noget, men det er jo også en kendsgerning, at Chris var faldet ud af startopstillingen, og konkurrenterne til den har jo overhalet Chris indenom, udenom, ovenom og nedenom bare i de to kampe han har været karantæneramt.
Når Chris gerne ville hjem var det da et fuldkommen logisk udfald.
Skal man gætte på hvem der nu kan stå for tur, må det være Kasper Bøgelund.
Yankee skrev:Jeg tror primært vores bevæggrunde har været at det ser skidt ud med at betale løn 30. april og 31. maj. Nu er kravet måske blevet 100-150.000 mindre, og det er immervæk lidt af en hjælp. Vi må krydse fingre.
Bøgelund er vel næppe lige så let at skibe afsted til nogenlunde samme løn, så jeg forventer at han fortsætter i AaB til kontraktudløb. En skadesfri Bøgelund (yeah - right!) vil også altid være mit førstevalg på højre back.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Jacob » 18. apr 2012, 09:46

Yankee skrev:Jeg tror primært vores bevæggrunde har været at det ser skidt ud med at betale løn 30. april og 31. maj. Nu er kravet måske blevet 100-150.000 mindre, og det er immervæk lidt af en hjælp. Vi må krydse fingre.
Mon ikke også den amerikanske transfer deadline her medio april, samt Rolfe's pænt store lønsum resten af året indtil 31. december har været en faktor i at skippe ham afsted, når nu forsøget med Kusk og Lucas på kanterne er gået ok (samtidig med at vi har en del andre spillere som f.eks. Due, PK, Dalsgaard osv der også kan spille derude).
http://www.bold.dk/nyt/Lynge-Svaert-at- ... -med-Rolfe" onclick="window.open(this.href);return false;

Alt i alt syntes jeg, at det giver god mening givet vores økonomiske situation.

Forøvrigt, er jeg enig, i med Lynges kommentar om at Rolfe m.fl. fik meget høje kontrakter dengang ifht nu, kan man godt have bange anelser for hvor meget vi egentlig betaler Bøgelund per aktiv kamp i disse år, med hans mange skader taget i betragtning. Men er han ikke den eneste vi har tilbage af kontrakter fra dengang? Eller render Würtz og evt KEP også rundt med gyldne lønninger? (selvfølgelig ikke i samme høje lønniveau som Bøgelund, men alligevel)
Life is good..... AaB is better!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Freddie » 18. apr 2012, 22:07

Jeg er enig med dig. Jeg ser gerne Bøgelund i topform på højre back, men det er efterhånden svært at tro på, at det nogensinde kommer til at ske.

Det handler vel i en eller anden grad om at finde en god fremtidssikret jobmulighed til Bøgelund. Han er vel heller ikke særlig interesseret i at skulle genoptræne 10-15 gange i de kommende par år, så naturligvis kan det lade sig gøre. I hvert fald skal parterne finde ud af hvor de har fælles interesser og sammen udnytte dem.
le Cid skrev: Bøgelund er vel næppe lige så let at skibe afsted til nogenlunde samme løn, så jeg forventer at han fortsætter i AaB til kontraktudløb. En skadesfri Bøgelund (yeah - right!) vil også altid være mit førstevalg på højre back.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af salling23 » 18. apr 2012, 22:16

Yankee skrev:Jeg tror primært vores bevæggrunde har været at det ser skidt ud med at betale løn 30. april og 31. maj. Nu er kravet måske blevet 100-150.000 mindre, og det er immervæk lidt af en hjælp. Vi må krydse fingre.
Min første tanke da jeg så det var: Nu er AaB sikre på at overleve, så her kunne man spare lidt lønkroner.
Ved godt at det ikke stå så godt til med økonomien oppe hos jer, men der har alligevel været nogle indtægter i de sidste par måneder, så så galt står det vel heller ikke til - eller hvad
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Brent » 18. apr 2012, 22:58

Freddie skrev:Jeg er enig med dig. Jeg ser gerne Bøgelund i topform på højre back, men det er efterhånden svært at tro på, at det nogensinde kommer til at ske.

Det handler vel i en eller anden grad om at finde en god fremtidssikret jobmulighed til Bøgelund. Han er vel heller ikke særlig interesseret i at skulle genoptræne 10-15 gange i de kommende par år, så naturligvis kan det lade sig gøre. I hvert fald skal parterne finde ud af hvor de har fælles interesser og sammen udnytte dem.
le Cid skrev: Bøgelund er vel næppe lige så let at skibe afsted til nogenlunde samme løn, så jeg forventer at han fortsætter i AaB til kontraktudløb. En skadesfri Bøgelund (yeah - right!) vil også altid være mit førstevalg på højre back.
Han har kun kontrakt et år mere 30.juni 2013 mere præcist, så mon ikke bare den løber tiden ud.. desværre, med mindre han stopper karrieren før tid grundet skaderne.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Yankee » 19. apr 2012, 08:35

salling23 skrev:
Yankee skrev:Jeg tror primært vores bevæggrunde har været at det ser skidt ud med at betale løn 30. april og 31. maj. Nu er kravet måske blevet 100-150.000 mindre, og det er immervæk lidt af en hjælp. Vi må krydse fingre.
Min første tanke da jeg så det var: Nu er AaB sikre på at overleve, så her kunne man spare lidt lønkroner.
Ved godt at det ikke stå så godt til med økonomien oppe hos jer, men der har alligevel været nogle indtægter i de sidste par måneder, så så galt står det vel heller ikke til - eller hvad
Det gør det. AaB er bestemt ikke sikre på at overleve - faktisk er det eneste, vi kan være sikre på, en betalingstandsning i løbet af 2012 hvis ikke der bliver tilført ny kapital. Det kunne være via et spillersalg, investorer/sponsorer eller forhøjet kassekredit hos Nordea. Derfor er det måske skudt lidt over målet at Rolfes sparede løn skulle redde situationen i april og maj, men omvendt har vi ikke set ret meget, der peger i den anden retning.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Funky » 19. apr 2012, 08:41

Yankee skrev:
salling23 skrev:
Yankee skrev:Jeg tror primært vores bevæggrunde har været at det ser skidt ud med at betale løn 30. april og 31. maj. Nu er kravet måske blevet 100-150.000 mindre, og det er immervæk lidt af en hjælp. Vi må krydse fingre.
Min første tanke da jeg så det var: Nu er AaB sikre på at overleve, så her kunne man spare lidt lønkroner.
Ved godt at det ikke stå så godt til med økonomien oppe hos jer, men der har alligevel været nogle indtægter i de sidste par måneder, så så galt står det vel heller ikke til - eller hvad
Det gør det. AaB er bestemt ikke sikre på at overleve - faktisk er det eneste, vi kan være sikre på, en betalingstandsning i løbet af 2012 hvis ikke der bliver tilført ny kapital. Det kunne være via et spillersalg, investorer/sponsorer eller forhøjet kassekredit hos Nordea. Derfor er det måske skudt lidt over målet at Rolfes sparede løn skulle redde situationen i april og maj, men omvendt har vi ikke set ret meget, der peger i den anden retning.
Der er intet som helst nyt i, at man skal have tilført kapital; det har man sagt lige siden sidste aktie-emision.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Yankee » 19. apr 2012, 08:57

Funky skrev:
Yankee skrev:
salling23 skrev:
Yankee skrev:Jeg tror primært vores bevæggrunde har været at det ser skidt ud med at betale løn 30. april og 31. maj. Nu er kravet måske blevet 100-150.000 mindre, og det er immervæk lidt af en hjælp. Vi må krydse fingre.
Min første tanke da jeg så det var: Nu er AaB sikre på at overleve, så her kunne man spare lidt lønkroner.
Ved godt at det ikke stå så godt til med økonomien oppe hos jer, men der har alligevel været nogle indtægter i de sidste par måneder, så så galt står det vel heller ikke til - eller hvad
Det gør det. AaB er bestemt ikke sikre på at overleve - faktisk er det eneste, vi kan være sikre på, en betalingstandsning i løbet af 2012 hvis ikke der bliver tilført ny kapital. Det kunne være via et spillersalg, investorer/sponsorer eller forhøjet kassekredit hos Nordea. Derfor er det måske skudt lidt over målet at Rolfes sparede løn skulle redde situationen i april og maj, men omvendt har vi ikke set ret meget, der peger i den anden retning.
Der er intet som helst nyt i, at man skal have tilført kapital; det har man sagt lige siden sidste aktie-emision.
Ja, det er jo sådan set det jeg siger :)

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Freddie » 19. apr 2012, 09:05

Jeg ved ikke hvorfor du fremturer på den måde. Rent faktisk fornemmer man en vis optimisme omkring AaB i forbindelse med finanserne, hvilket bekræftes af, at Lynge melder ud, at afgangen af Chris Rolfe betyder muligheder på sommerens transfermarked, lige som ansættelsen af Pol i foråret peger i den retning. Tror du virkelig at Lynge melder sådan ud, og ansætter folk, hvis selskabet styrer direkte mod en financiel grav? Man skal da på det nærmeste være ignorant for at blive ved med at komme med den slags dommedagsprofetier, når den gamle udtaleler sig på den måde.

Modsat ville det være rart hvis du kom frem med nogle argumenter, der understøtter dit udsagn bare en lille smule, når du virker så skråsikker. Hvis det er regnskabet, der er dit argument, må man bare sige, at regnskaber beretter om tiden bagud, mens budgetter beretter om fremtiden, og AaB budgetterer efter sigende, støttet af Lynges udtalelser, med et rent 0.
Yankee skrev: Det gør det. AaB er bestemt ikke sikre på at overleve - faktisk er det eneste, vi kan være sikre på, en betalingstandsning i løbet af 2012 hvis ikke der bliver tilført ny kapital. Det kunne være via et spillersalg, investorer/sponsorer eller forhøjet kassekredit hos Nordea. Derfor er det måske skudt lidt over målet at Rolfes sparede løn skulle redde situationen i april og maj, men omvendt har vi ikke set ret meget, der peger i den anden retning.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Rygte: Chris Rolfe til Brøndby IF

Indlæg af Brent » 19. apr 2012, 09:58

Freddie skrev:Jeg ved ikke hvorfor du fremturer på den måde. Rent faktisk fornemmer man en vis optimisme omkring AaB i forbindelse med finanserne, hvilket bekræftes af, at Lynge melder ud, at afgangen af Chris Rolfe betyder muligheder på sommerens transfermarked, lige som ansættelsen af Pol i foråret peger i den retning. Tror du virkelig at Lynge melder sådan ud, og ansætter folk, hvis selskabet styrer direkte mod en financiel grav? Man skal da på det nærmeste være ignorant for at blive ved med at komme med den slags dommedagsprofetier, når den gamle udtaleler sig på den måde.

Modsat ville det være rart hvis du kom frem med nogle argumenter, der understøtter dit udsagn bare en lille smule, når du virker så skråsikker. Hvis det er regnskabet, der er dit argument, må man bare sige, at regnskaber beretter om tiden bagud, mens budgetter beretter om fremtiden, og AaB budgetterer efter sigende, støttet af Lynges udtalelser, med et rent 0.
Yankee skrev: Det gør det. AaB er bestemt ikke sikre på at overleve - faktisk er det eneste, vi kan være sikre på, en betalingstandsning i løbet af 2012 hvis ikke der bliver tilført ny kapital. Det kunne være via et spillersalg, investorer/sponsorer eller forhøjet kassekredit hos Nordea. Derfor er det måske skudt lidt over målet at Rolfes sparede løn skulle redde situationen i april og maj, men omvendt har vi ikke set ret meget, der peger i den anden retning.
Og AaB har en historisk god evne til at holde budgetterne, så man kan rolig tage AaBs budgetudmeldinger for gode vare.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Besvar