Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. aug 2012, 15:56

AllanPedersen skrev:
Jeg har et par optimistiske punkter..

1) Der har været bud på helenius, AaB har sagt nej.. det viser et trods alt smalt økonomisk overskud
2) Jeg tror vi lander mange flere tv penge end først forventet her op mod jul
3) Jeg tror vi kan sælge Helenius stort når han ryger og Lucas ligeså.. og deres værdi tror jeg er mere end forventet da man planlagde 2012..
Jeg har ikke købt aktier for de skal blive penge værd de næste par dage.. lidt længere jeg tænker frem :)

4) folk undervurdere simpelthen den økonomi sportslige succes avler.. hvis vi kan få en god placering i år.. så ryger der en del penge ind i regnskabet som ikke er forventeligt.
Jeg er faktisk enig, HVIS man vil købe AaB aktier med et langsigtet mål om at kunne tjene lidt penge på dem, er det ikke det værste tidspunkt at købe dem nu hvor skuden tydeligvis er ved at vende. Jeg tror dog måske nok man skal kigge lidt længere frem end til næste sommer, og så er jeg, belært af fortiden, ikke specielt optimistisk hvad angår dagens kvartalsregnskab, så jeg tror sådan set næste uge havde været et bedre tidspunkt at købe på... men hvem ved, jeg håber da at jeg tager fejl :)

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Helenius

Indlæg af Gaarde6 » 30. aug 2012, 16:13

AllanPedersen skrev:
hje1980 skrev:
MikkelPa skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg har lige købt 4500 aktier i AaB :P.. til 1.4kr stykket..
min kammerat synes det er dumt...

jeg forventer at de er 4-5x værd til sommer ;)
jeg må støtte din kammerat. Halvårsregnskabet bliver vel præsenteret i dag og viser efter min bedste overbevisning et negativt tal som nærmer sig et 2-cifret millionbeløb. ;-) Man kan så håbe, at dem der har AaB aktier ikke sælger fordi de har dem med hjertet og ikke hjernen ;-)
Har du siddet med ved bordet da der blev bogført eller hos revisoren...?
Jeg har et par optimistiske punkter..

1) Der har været bud på helenius, AaB har sagt nej.. det viser et trods alt smalt økonomisk overskud
2) Jeg tror vi lander mange flere tv penge end først forventet her op mod jul
3) Jeg tror vi kan sælge Helenius stort når han ryger og Lucas ligeså.. og deres værdi tror jeg er mere end forventet da man planlagde 2012..
Jeg har ikke købt aktier for de skal blive penge værd de næste par dage.. lidt længere jeg tænker frem :)

4) folk undervurdere simpelthen den økonomi sportslige succes avler.. hvis vi kan få en god placering i år.. så ryger der en del penge ind i regnskabet som ikke er forventeligt.
Jeg tror ikke at EN ENESTE herinde ikke ved, at sportslig succes giver flere penge.
Jeg tror bar et 99% af os er bange for, hvis IKKE satsningen (ved at holde på holdet) giver succes på den lange bane.
Så er vi faretruende tæt på konkurs.

Prica
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 98
Tilmeldt: 13. jan 2007, 13:43
Geografisk sted: Nr.sundby

Re: Helenius

Indlæg af Prica » 30. aug 2012, 16:40

MikkelPa skrev:
AllanPedersen skrev:Jeg har lige købt 4500 aktier i AaB :P.. til 1.4kr stykket..
min kammerat synes det er dumt...

jeg forventer at de er 4-5x værd til sommer ;)
jeg må støtte din kammerat. Halvårsregnskabet bliver vel præsenteret i dag og viser efter min bedste overbevisning et negativt tal som nærmer sig et 2-cifret millionbeløb. ;-) Man kan så håbe, at dem der har AaB aktier ikke sælger fordi de har dem med hjertet og ikke hjernen ;-)
Tror ikke det er så slemt.. så har lige købt 3600 stk aktier... :)

Masser af salgsemner og jeg tror også det går fremad med økonomien, så ser bestemt et AaB i langsom men sikker bedring...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Helenius

Indlæg af Gaarde6 » 30. aug 2012, 17:34

Jeg er med på at Helenius ikke kan koste det samme som Dame N'doye.
Men nu læser jeg så at Everton har budt 5 mill pund (Et gæt fra pressen) På Oviedo.

Det er godt nok på tide at vores kære Lynge får skruet lidt op for prisen på Helenius!!!
Hvis det passer at Sportings bud på 2 mill Euro blev godtaget. Så er det jo nærmest til at græde over!

Hvis FCK sælger Oviedo til 5 mill Pund.
Skal Helenius så ikke koste min 3 mill pund ?!?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. aug 2012, 18:31

Gaarde6 skrev:Jeg er med på at Helenius ikke kan koste det samme som Dame N'doye.
Men nu læser jeg så at Everton har budt 5 mill pund (Et gæt fra pressen) På Oviedo.

Det er godt nok på tide at vores kære Lynge får skruet lidt op for prisen på Helenius!!!
Hvis det passer at Sportings bud på 2 mill Euro blev godtaget. Så er det jo nærmest til at græde over!

Hvis FCK sælger Oviedo til 5 mill Pund.
Skal Helenius så ikke koste min 3 mill pund ?!?
Der spekuleres i at det beløb skulle være en samlet pris inkl. sign-on og løn til Oviedo. Transfersummen skulle udgøre mellem 15 og 20 mio. hvilket lyder langt mere realistisk.

Jeg tror nu også det skal tages med et gran salt at AaB skulle have accepteret Sportings bud - Lynge har jo sagt præcist det modsatte.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Helenius

Indlæg af Gaarde6 » 30. aug 2012, 18:56

Jesper Schmidt skrev:
Gaarde6 skrev:Jeg er med på at Helenius ikke kan koste det samme som Dame N'doye.
Men nu læser jeg så at Everton har budt 5 mill pund (Et gæt fra pressen) På Oviedo.

Det er godt nok på tide at vores kære Lynge får skruet lidt op for prisen på Helenius!!!
Hvis det passer at Sportings bud på 2 mill Euro blev godtaget. Så er det jo nærmest til at græde over!

Hvis FCK sælger Oviedo til 5 mill Pund.
Skal Helenius så ikke koste min 3 mill pund ?!?
Der spekuleres i at det beløb skulle være en samlet pris inkl. sign-on og løn til Oviedo. Transfersummen skulle udgøre mellem 15 og 20 mio. hvilket lyder langt mere realistisk.

Jeg tror nu også det skal tages med et gran salt at AaB skulle have accepteret Sportings bud - Lynge har jo sagt præcist det modsatte.
Ok det lyder da mere realistisk!

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af AaBlover4ever » 31. aug 2012, 10:20

Ajax er i følge Voetbal interesseret i Helenius:

http://www.vi.nl/nieuws/227036/Ajax-wil ... r-Wiel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Helenius

Indlæg af Klaus » 1. sep 2012, 00:11

AaBlover4ever skrev:Ajax er i følge Voetbal interesseret i Helenius:

http://www.vi.nl/nieuws/227036/Ajax-wil ... r-Wiel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Så er klokken over 0000000000000000.... Vinduet er lukket, Helenius bliver. Pyyyyyyy, så er en godnatbajer vist på sin plads :-)

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af jydenfranord » 1. sep 2012, 00:17

Klaus skrev:
AaBlover4ever skrev:Ajax er i følge Voetbal interesseret i Helenius:

http://www.vi.nl/nieuws/227036/Ajax-wil ... r-Wiel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Så er klokken over 0000000000000000.... Vinduet er lukket, Helenius bliver. Pyyyyyyy, så er en godnatbajer vist på sin plads :-)
Synes der flere gange tidligere er dukket transfers op dagen efter vinduet er lukket. Tænk bare på da vi lejede Duncan.....

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 1. sep 2012, 00:20

Klaus skrev:
AaBlover4ever skrev:Ajax er i følge Voetbal interesseret i Helenius:

http://www.vi.nl/nieuws/227036/Ajax-wil ... r-Wiel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Så er klokken over 0000000000000000.... Vinduet er lukket, Helenius bliver. Pyyyyyyy, så er en godnatbajer vist på sin plads :-)
altså egentlig lukker det danske vindue vel først Mandag...
så FCK, FCN eller noget kan teoretisk set nå at hive ham fra os
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Helenius

Indlæg af Kunji » 1. sep 2012, 00:23

AllanPedersen skrev:
Klaus skrev:
AaBlover4ever skrev:Ajax er i følge Voetbal interesseret i Helenius:

http://www.vi.nl/nieuws/227036/Ajax-wil ... r-Wiel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Så er klokken over 0000000000000000.... Vinduet er lukket, Helenius bliver. Pyyyyyyy, så er en godnatbajer vist på sin plads :-)
altså egentlig lukker det danske vindue vel først Mandag...
så FCK, FCN eller noget kan teoretisk set nå at hive ham fra os
Det franske vindue er vist også åbent nogle dage endnu.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af NIN » 1. sep 2012, 00:25

Hvad er baggrunden for, at nogle lande er bevilliget (?) et længere vindue end andre?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
AaBlover4ever
Allstar
Allstar
Indlæg: 2368
Tilmeldt: 18. aug 2005, 19:49
Favoritspiller: Thomas Augustinussen, Søren Frederiksen
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af AaBlover4ever » 1. sep 2012, 10:09

NIN den fromme skrev:Hvad er baggrunden for, at nogle lande er bevilliget (?) et længere vindue end andre?
Så vidt jeg ved er det faktisk op til de nationale forbund at bestemme. Og for Danmarks vedkommende giver det jo god mening at have en dag mere end de store, da der så kan falde lidt af af dem der ikkeblev afskippet. At det så er tre dage mere denne gang skyldes kun at den 1. september falder en lørdag!

Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

Re: Helenius

Indlæg af Keri » 6. sep 2012, 07:54

Gad vide om de har lavet en forhånds aftale?

http://tipsbladet.dk/nyhed/generelle/er ... e-til-ajax" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis der skulle komme yderligere en dansker kunne jeg forestille mig en type som Rasmus Falk.

Men dette er jo kun gætterier og Henelius er helt klart meget dyrere til vinter :cool:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Helenius

Indlæg af astonvilla » 6. sep 2012, 09:02

Keri skrev:Gad vide om de har lavet en forhånds aftale?

http://tipsbladet.dk/nyhed/generelle/er ... e-til-ajax" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis der skulle komme yderligere en dansker kunne jeg forestille mig en type som Rasmus Falk.

Men dette er jo kun gætterier og Henelius er helt klart meget dyrere til vinter :cool:
Det lyder samsynligt! Helenius virker til at have ekstremt meget ro på for tiden - kunne være at transfer er aftalt til næste sommer.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 6. sep 2012, 11:20

astonvilla skrev:
Keri skrev:Gad vide om de har lavet en forhånds aftale?

http://tipsbladet.dk/nyhed/generelle/er ... e-til-ajax" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis der skulle komme yderligere en dansker kunne jeg forestille mig en type som Rasmus Falk.

Men dette er jo kun gætterier og Henelius er helt klart meget dyrere til vinter :cool:
Det lyder samsynligt! Helenius virker til at have ekstremt meget ro på for tiden - kunne være at transfer er aftalt til næste sommer.
I så fald, hvorfor holde det hemmeligt?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Helenius

Indlæg af rAaBe » 6. sep 2012, 14:05

På trods af denne artikels lidt polemiske overskrift, så må man sk' sige at det virker til at Helenius både har hoved og hjerte godt med: Onside.dk: helenius-min-agent-skal-ogsa-vaere-glad-for-ny-klub :thumbsup:

DanishDynamite
Miniput
Miniput
Indlæg: 5
Tilmeldt: 31. aug 2012, 11:47

Re: Helenius

Indlæg af DanishDynamite » 14. sep 2012, 10:33

Sigthorsson is again injured for another 5 months. I remember one member claiming here that Ajax offered DDK 10 million a few weeks ago, but there's a big chance we'll be coming back for Helenius in the winter as we've only got Siem de Jong as central striker whom officially is a midfielder. Ryan Babel can play as central striker too, but he'll be moving next summer again.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 14. sep 2012, 20:29

DanishDynamite skrev:Sigthorsson is again injured for another 5 months. I remember one member claiming here that Ajax offered DDK 10 million a few weeks ago, but there's a big chance we'll be coming back for Helenius in the winter as we've only got Siem de Jong as central striker whom officially is a midfielder. Ryan Babel can play as central striker too, but he'll be moving next summer again.
I can't imagine a better club for him. It shouldn't be a problem to negotiate a transfer for him either. You may not be aware of this, but this week, a danish court ruled that many danish clubs - including AaB - have to repay current and former players a lot of money. It is speculated that AaB specifically is indebted by more than 15 million DKK, which basically ruins the club. So we can expect a lot of players to leave our club next transfer window.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Gentleman Finn » 14. sep 2012, 21:15

Ahhh, we have no idea how many will take the money from us yet. And the number is not confirmed at all either, it was just a guess from a tabloid newspaper. Its highly unlikely to rise above 15 m. DKK as it would mean we have spend 150 mi. DKK on signon and bonus, but lets see.

We will most likely sell Helenius next window, or in the summer. But luckily for us, Helenius is showing his class at the moment, and is also called up for the national team. If he continues his development, the many clubs who are following him will have to compete, which means he gets more expensive.

Besvar