Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2011
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Helenius

Indlæg af 9520AaB » 1. aug 2013, 17:53

Allan det har jeg læst:-) Villa fans har også en side der hedder " my old man said". Der var begejstringen for Helenius ikke så stor da han blev signed. Overskriften var " Who the Hell is Niclas Helenius". Også her er folk blevet meget begejstret for ham.
Blandt Villa fans generelt er der dog større tiltro til Okore end Helenius, men som AaB fan også, håber jeg meget at Helenius modbeviser dem.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2866
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Helenius

Indlæg af Eksil » 1. aug 2013, 17:56

9520AaB skrev: Blandt Villa fans generelt er der dog større tiltro til Okore end Helenius, men som AaB fan også, håber jeg meget at Helenius modbeviser dem.
For ukendte spillere er fansenes tiltro ofte 100 procent sammenhængende med hvor mange penge klubben har brugt

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2011
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Helenius

Indlæg af 9520AaB » 1. aug 2013, 17:59

Eksil skrev:
9520AaB skrev: Blandt Villa fans generelt er der dog større tiltro til Okore end Helenius, men som AaB fan også, håber jeg meget at Helenius modbeviser dem.
For ukendte spillere er fansenes tiltro ofte 100 procent sammenhængende med hvor mange penge klubben har brugt
Jep, det er rigtig, men en af trådene i Villa talk, går også på at Villa har købt den rigtige danske angriber, og ikke Cardiff;-)
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2866
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Helenius

Indlæg af Eksil » 1. aug 2013, 18:02

9520AaB skrev:
Eksil skrev:
9520AaB skrev: Blandt Villa fans generelt er der dog større tiltro til Okore end Helenius, men som AaB fan også, håber jeg meget at Helenius modbeviser dem.
For ukendte spillere er fansenes tiltro ofte 100 procent sammenhængende med hvor mange penge klubben har brugt
Jep, det er rigtig, men en af trådene i Villa talk, går også på at Villa har købt den rigtige danske angriber, og ikke Cardiff;-)
Tror, modsat de fleste herinde, at Cornelius er end bedre angriber. Dog har Villa fået langt mere angriber for pengene, især hvis de kan lave Helenius til en 10'er med mål i støvlerne.

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Helenius

Indlæg af Kovacs » 1. aug 2013, 19:47

Der kan vel slet ikke herske tvivl om at Cornelius er i en klasse for sig selv, og også noget kun bedre end Helenius. Folk der påstår andet, de bør gå ud trække noget luft..

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Helenius

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. aug 2013, 19:59

Kovacs skrev:Der kan vel slet ikke herske tvivl om at Cornelius er i en klasse for sig selv, og også noget kun bedre end Helenius. Folk der påstår andet, de bør gå ud trække noget luft..
Sjovt, jeg mener akkurat det samme om de der mener Cornelius er bedre end Helenius. Så vi ses udenfor om 5 min...
Janteloven eksisterer IKKE!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2011
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Helenius

Indlæg af 9520AaB » 1. aug 2013, 20:16

Køllen I Møllen skrev:
Kovacs skrev:Der kan vel slet ikke herske tvivl om at Cornelius er i en klasse for sig selv, og også noget kun bedre end Helenius. Folk der påstår andet, de bør gå ud trække noget luft..
Sjovt, jeg mener akkurat det samme om de der mener Cornelius er bedre end Helenius. Så vi ses udenfor om 5 min...
Sjovt nok mener jeg at duoen Prica/Curth er den bedste nogensinde i AaB, så jeg kommer også ud;-)
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Helenius

Indlæg af Frygah » 1. aug 2013, 21:51

Nu synes jeg måske vi lige skal holde fødderne begravet i den nordjyske muld. Ja, Helenius har gjort det godt og vist fine ting mod nogle tyske sekunda hold og mod Walsall fra league 1. Det er altså ikke ensbetydende Vidic, Terry og hvad de ellers hedder i Premier League giver ham lige meget tid og plads til at lege Maradona. Helenius har klare svagheder som vil blive udstillet i PL, og selvom jeg håber og tror han godt kan slå igennem i Premier League, så synes jeg lidt sammenligningen med Benteke på Villatalk er noget overdrevet.

Jeg ville også umiddelbart være mere begrejstret over en spiller som Okore, der rent fysisk og tempomæssigt forholdsvis hurtigt kan slå igennem (Hvis fucking Winston Reid kan, så kan Okore også), hvorimod Helenius' plads kræver noget mere fysik end han er vant til, skarpe tæmninger og afleveringer, samt et betydeligt bedre hovedspil end vi så i AaB.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 2. aug 2013, 01:06

Utroligt at folk altid skal undergrave præstationerne han gør i Villa med det er mod dårlige hold

Når Helenius scorer til 1-0 som er kampes resultat.. så skriver danskere 'ja ja.. men det er jo et skod hold'
men glemmer det faktum at 10 andre Villa spillere også var på banen i samme kamp.. uden at kunne score..
er de så ENDNU dårligere end Helenius?

hvordan hænger logikken sammen
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Mr. Larsen » 2. aug 2013, 04:59

Frygah skrev:Nu synes jeg måske vi lige skal holde fødderne begravet i den nordjyske muld. Ja, Helenius har gjort det godt og vist fine ting mod nogle tyske sekunda hold og mod Walsall fra league 1. Det er altså ikke ensbetydende Vidic, Terry og hvad de ellers hedder i Premier League giver ham lige meget tid og plads til at lege Maradona. Helenius har klare svagheder som vil blive udstillet i PL, og selvom jeg håber og tror han godt kan slå igennem i Premier League, så synes jeg lidt sammenligningen med Benteke på Villatalk er noget overdrevet.

Jeg ville også umiddelbart være mere begrejstret over en spiller som Okore, der rent fysisk og tempomæssigt forholdsvis hurtigt kan slå igennem (Hvis fucking Winston Reid kan, så kan Okore også), hvorimod Helenius' plads kræver noget mere fysik end han er vant til, skarpe tæmninger og afleveringer, samt et betydeligt bedre hovedspil end vi så i AaB.
Jeg kan ikke se hvorfor Okore skulle havde det lettere med at slå til end Helenius, (Jeg er godt klar over den Medie Hype der har været omkring manden, den vogn hopper jeg sgu ikke så let på). der er sgu en grund til at han starter inde i alle træningskampene (eller mange af dem), han leverer som han skal, de viser ham stor tillid og det er guld værd for en spiller som Helenius.

Bliver han topscore i PL den første sæson? Selvfølgelig gør han ikke det, men han skal nok sætte sit præg på den liga de kommende år, han oser af talent, også vil jeg ellers skide på hvad holdning de danske sportsjournalister eller vores inkompetente landstræner har til Nicklas Helenius, klasse har knægten det er derfor han blev hentet til Aston Villa.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: Helenius

Indlæg af abbifar » 2. aug 2013, 07:52

Mr. Larsen skrev:
Frygah skrev:Nu synes jeg måske vi lige skal holde fødderne begravet i den nordjyske muld. Ja, Helenius har gjort det godt og vist fine ting mod nogle tyske sekunda hold og mod Walsall fra league 1. Det er altså ikke ensbetydende Vidic, Terry og hvad de ellers hedder i Premier League giver ham lige meget tid og plads til at lege Maradona. Helenius har klare svagheder som vil blive udstillet i PL, og selvom jeg håber og tror han godt kan slå igennem i Premier League, så synes jeg lidt sammenligningen med Benteke på Villatalk er noget overdrevet.

Jeg ville også umiddelbart være mere begrejstret over en spiller som Okore, der rent fysisk og tempomæssigt forholdsvis hurtigt kan slå igennem (Hvis fucking Winston Reid kan, så kan Okore også), hvorimod Helenius' plads kræver noget mere fysik end han er vant til, skarpe tæmninger og afleveringer, samt et betydeligt bedre hovedspil end vi så i AaB.
Jeg kan ikke se hvorfor Okore skulle havde det lettere med at slå til end Helenius, (Jeg er godt klar over den Medie Hype der har været omkring manden, den vogn hopper jeg sgu ikke så let på). der er sgu en grund til at han starter inde i alle træningskampene (eller mange af dem), han leverer som han skal, de viser ham stor tillid og det er guld værd for en spiller som Helenius.

Bliver han topscore i PL den første sæson? Selvfølgelig gør han ikke det, men han skal nok sætte sit præg på den liga de kommende år, han oser af talent, også vil jeg ellers skide på hvad holdning de danske sportsjournalister eller vores inkompetente landstræner har til Nicklas Helenius, klasse har knægten det er derfor han blev hentet til Aston Villa.
Lige for at bringe lidt fakta på banen - Helenius er IKKE startet inde i hverken alle eller mange af træningskampene. Han er kommet på banen med 45 eller 30 minutter igen på second squad. Også kampen som Ekstrabladet skrev om sidst, hvor journalisten skriver, at Helenius startede inde på banen i 10'er positionen - det er strengt taget korrekt, men det giver indtryk af at han startede på banen... Det gjorde han ikke, da han kom på efter 60 minutter.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af Mr. Larsen » 2. aug 2013, 08:17

abbifar skrev:
Lige for at bringe lidt fakta på banen - Helenius er IKKE startet inde i hverken alle eller mange af træningskampene. Han er kommet på banen med 45 eller 30 minutter igen på second squad. Også kampen som Ekstrabladet skrev om sidst, hvor journalisten skriver, at Helenius startede inde på banen i 10'er positionen - det er strengt taget korrekt, men det giver indtryk af at han startede på banen... Det gjorde han ikke, da han kom på efter 60 minutter.
Fair nok han har ikke startet inde i alle kampene, men han har deltaget og leveret i 4 ud af de 6 træningskampe 1 holdet har spillet her i opstarten. Det er ret godt klaret når man tænker på han havde problemer med ryggen fornylig, (isåfald var han nok indblandet i 2 andre kampe).

At der er meget udskiftning på holdet, er jo ikke noget unormalt, det er jo træningskampe og trænerne vil jo se så mange spiller i aktion som muligt.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2011
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Helenius

Indlæg af 9520AaB » 2. aug 2013, 09:23

Vil så blot tilføje, at second squad i nogen af kampene har været identisk med førsteholdet i Villa. Og nej man regner ikke med at Helenius er fast starter i den nye sæson, meeeeeen han har altså fået trøje nr 9, han har "stjålet" den fra Villas dyreste indkøb nogensinde Darren Bent. Det er altså lidt af et signal at sende.
Man regner med i mange kampe at ville spille med Agbonlahor på venstre, Weimann på højre, Benteke helt på top, og Helenius lige bagved. Altså kæmper han ikke som frygtet med man superangribere om pladsen, men bliver i stedet en brik på midtbanen, og vil komme til at spille 10'er mod de svagere modstandere, hvorimod at han nok bænkes mod de formodede tophold.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Sv: Helenius

Indlæg af fish » 2. aug 2013, 09:34

Kan vi ikke bare blive enige om at det er lækkert at knægten fortsætter sin udvikling og ikke har været total anonym efter hans skifte.
Og så være stolte af at AaB har leveret en dansk angriber der arbejder stenhårdt for at nå sine mål og frem for alt ikke har behov for bombastiske udmeldinger og konstante selviscenesættelser?

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Sv: Helenius

Indlæg af Mr. Larsen » 2. aug 2013, 10:22

fish skrev:Kan vi ikke bare blive enige om at det er lækkert at knægten fortsætter sin udvikling og ikke har været total anonym efter hans skifte.
Og så være stolte af at AaB har leveret en dansk angriber der arbejder stenhårdt for at nå sine mål og frem for alt ikke har behov for bombastiske udmeldinger og konstante selviscenesættelser?
Jo da, men derfor er der ingen grund til at underspille knægtens præstationer eller talent :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Helenius

Indlæg af Kempes » 5. aug 2013, 11:49

Bliver spændende at se om Helenius bliver udtaget til landskampen mod Polen d. 14. August.

Cornelius er tilsyneladende skadet, Bendtner er en tragikomisk fjols og Makienok har ikke scoret i Superligaen denne sæson.

Det bliver nok et valg mellem Helenius, Braithwaite og Schwartz.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2011
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Helenius

Indlæg af 9520AaB » 5. aug 2013, 12:01

Kempes skrev:Bliver spændende at se om Helenius bliver udtaget til landskampen mod Polen d. 14. August.

Cornelius er tilsyneladende skadet, Bendtner er en tragikomisk fjols og Makienok har ikke scoret i Superligaen denne sæson.

Det bliver nok et valg mellem Helenius, Braithwaite og Schwartz.
Du glemmer ca. 20 spillere fra Brøndby, FCK og FCN's reservehold der står foran jyske spillere i rækken. Morten O har aldrig hørt om Schwartz.
Bare min mening.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7819
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Helenius

Indlæg af Forza » 5. aug 2013, 12:45

9520AaB skrev:
Kempes skrev:Bliver spændende at se om Helenius bliver udtaget til landskampen mod Polen d. 14. August.

Cornelius er tilsyneladende skadet, Bendtner er en tragikomisk fjols og Makienok har ikke scoret i Superligaen denne sæson.

Det bliver nok et valg mellem Helenius, Braithwaite og Schwartz.
Du glemmer ca. 20 spillere fra Brøndby, FCK og FCN's reservehold der står foran jyske spillere i rækken. Morten O har aldrig hørt om Schwartz.
Bare min mening.
Jeg vil give dig helt ret! Dog skal man ikke undervurdere spillere der forlader AaB, så er turen til landsholdet pludselig meget lettere. Makienok bliver 100% udtager - fast mand for Brøndby, hvad mere er der at diskutere?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2011
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Helenius

Indlæg af 9520AaB » 6. aug 2013, 11:17

http://mobile.avfc.co.uk/default.aspx?s ... id=3338772" onclick="window.open(this.href);return false;

Lidt news om Helenius fra the Boss Lambert.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Helenius

Indlæg af 9382'eren » 18. aug 2013, 13:34

http://www.sportsmole.co.uk/football/as ... 99291.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, og grise kan flyve...
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

Besvar