Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Jakobsen » 27. feb 2017, 19:29

Helenius's anden tid i AaB har jeg virkelig mange blandede følelser om. Jeg var kæmpe fan af ham da han kom op på førsteholdet og var virkelig en af dem der slog på tromme for, at man skulle prioritere Helenius's udvikling fremfor at spille med f.eks. Curth fast. Og der kom gudskelov også en masse godt ud af, at vi gav ham chancen.

Hans tilbagekomst havde jeg det meget blandet med. Generelt er jeg altid lidt ulden ved når spillere kommer hjem efter år. Kan de tåle at starte forfra, hvad er deres psykiske tilstand, har de stadig niveau og kan de leve i en ny rolle med højere forventningsniveau? Jeg var faktisk ret lunken på trods af, at jeg var meget ked af vi lod Helenius smutte. Jeg anede selvfølgelig ikke, at han havde personlige problemer og at han havde været syg. Det virkede bare ikke rigtigt, at han skulle tilbage til AaB på det tidspunkt. Derudover var det et helt andet AaB han kom tilbage til. I det AaB han forlod var han "stjernen" , men det han kom tilbage til var en klub med stor konkurrence AK, Spalvis, Jönsson og Ene og et sted med forventninger fremfor et underdog AaB. Ikke det mest oplagte for en rusten spiller der har brug for tid og plads og slet ikke det det rigtige for en der også var psykisk nede.
På trods af det hele fik han jo faktisk rigelig med spilletid under Kent, men der var ikke rigtigt nogen fremgang, hvor man tænkte "Nu er Helenius (snart) tilbage".

Så kom tiden under Søndergaard, hvor jeg dog synes der var for meget piveri. Selvfølgelig skiller Søndergaard ikke Spalvis og Ene når de bomber på den måde og Helenius beviste ikke, at han skulle spille mere i hans indhop. Han mistede konstant bolden og havde ikke den bevægelighed han havde i sine yngre dage. Derfor synes jeg også det var lidt fjollet at brokke sig til en udlejning. Han kunne have brugt vinterpausen på at komme i perfekt form og taget konkurrencen op. I sommer havde jeg det dog faktisk sådan, at vi skulle have givet ham 5-6 kampe til at finde sig selv, men jeg har også fuld forståelse for, at han måtte videre når trænerne ikke så hans vej. Taget i betragtning, hvor mange andre der efter Søndergaard er smuttet har løftet sig kan jeg dog nok godt se, at der nok også var et problem med vores træner og jeg synes jo heller ikke ligefrem vi vadede i angribere, men med alt den tid og chancer der er givet kan han ikke bebrejde AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Søgaard » 2. mar 2017, 14:28

Hanga skrev:
Søgaard skrev:
Tja, han fik fint med spilletid i 1. sæson og så erobrede andre pladsen i 15/16-sæsonen. Der kunne han godt have fået chancen i lidt højere grad i 2. halvdel af sæsonen, da Spalvis kogte sammen.. Synes nu ikke han udtaler sig i så skarpe vendinger, han siger som han har sagt før, at det ikke var et match med ham og AaB i 2. omgang. At han begynder at skyde efter Friis, PEA og LS, burde han holde sig for god til, for som du siger, han har fået chancer.

Han er skuffet, det er sådan han reflekterer over det åbenbart. Lad os nu bare alle sammen komme videre.
Han kunne ikke få chancen i det famøse forår 2016 fordi han var udlejet til Paderborn.

Personligt synes jeg han har fået pænt med chancer efter sin tilbagekomst, men lad nu det ligge. Lad alle parter komme videre.
My bad. Den havde jeg allerede svedt ud :)
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Jakobsen » 4. mar 2017, 11:34

Kan heller ikke se Helenius har noget at komme efter ang. chaner. I 15/16 da LS kom til prøvede han lidt forskelligt, men vi så hurtigt at Spalvis og Ene var det der virkede. Når Helenius fik indhop var han tilmed ringe og huskeer mest hans indhop for, at han modtager bolden og mister den igen med det samme. At han var ude at brokke sig på det tidspunkt var allerede helt uforståeligt. Det havde klædt ham mere at vise noget mentalt styrke og professionalisme og blive at kæmpe i foråret 2016. Tilgengæld var 2014/2015 en lang gang elendighed fra Helenius på trods af alle løfterne om, at "Nu kommer den gamle Helenius tilbage".
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Søgaard » 4. mar 2017, 22:20

Jakobsen skrev:Kan heller ikke se Helenius har noget at komme efter ang. chaner. I 15/16 da LS kom til prøvede han lidt forskelligt, men vi så hurtigt at Spalvis og Ene var det der virkede. Når Helenius fik indhop var han tilmed ringe og huskeer mest hans indhop for, at han modtager bolden og mister den igen med det samme. At han var ude at brokke sig på det tidspunkt var allerede helt uforståeligt. Det havde klædt ham mere at vise noget mentalt styrke og professionalisme og blive at kæmpe i foråret 2016. Tilgengæld var 2014/2015 en lang gang elendighed fra Helenius på trods af alle løfterne om, at "Nu kommer den gamle Helenius tilbage".
Jeg kan godt tilgive ham for 15/16, for han kom hjem i en elendig forfatning. Især psykisk. Det tager tid at komme sig over, hvad han var igennem. Men han skal holde op med kritikken. Han fik 1½ sæson med ret mange chancer og en udlejning derefter. Personligt havde jeg gerne set ham få et år mere, men man valgte at sende ham videre, og det har jeg egentlig også respekt for. Det bør Helenius også have, han har fået tillid eller chancen for at komme på andet græs, man holdte ikke på ham, som en luksus-indskifter.

Jeg håber man vil lade være med at buhe af ham. Det har han ikke fortjent trods alt. Til trods for udtalelserne. Vi skal videre og Helenius passede desværre ikke ind. Desværre for os og for ham.
Aalborg BK 1885!

Besvar