Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Helenius

Indlæg af FlæskeFrank » 18. jun 2013, 21:09

Klaus skrev:
Funky skrev:Peter Bonde, Gammelsmølftens apologetiske højre hånd og bredt anerkendt Bundesligahår-bærer, øser her ud af sit helt særlige indblik i fodboldverdenens mysterier.

http://www.bold.dk/nyt/Bonde-Superskift ... us-spiller" onclick="window.open(this.href);return false;
Mystisk... Landstræneren har da længe bevist, at man sagtens kan komme på landsholdet uden at spille på sit klubhold.Såfremt Helenius rent faktisk får masser af spilletid i sin første sæson, vil han sammen med Agger være undtagelsen, der bekræfter reglen om, at danskere ikke kan slå igennem i de store ligaer.
Det er da helt sikkert at han bliver udtaget til landsholdet i august inden den engelske liga er startet. Det er set før og meldingen vil være, at han har trænet sammen med bedre spillere og derfor nu udtages og iøvrigt havde været på tegnebrættet til junikampene.
- FlæskeFrank

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Helenius

Indlæg af svendpoulsen » 18. jun 2013, 22:01

Provst i Brovst skrev:Lynge, så gjorde du det igen! :(

Dit farvel kommer mange år for sent.

EDIT: Hvis de 10 millioner er i transfer og 132 000 dkk om måneden er korrekte så er han købt som backup på andetholdet. Han kommer til BIF eller FCN om 18 måneder.

Det er jo til grin, både AaB og Helenius kunne jo få samme deal herhjemme.
Hvi du ikke kan se /fatte hvad Lynge har gjort for vores stolthed - så er der skisme noget galt i din første sal :danmarkfan: :aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 18. jun 2013, 22:31

Tillykke til Helenius med det imponerende skifte til Aston Villa. Temmelig vildt at AaB har solgt en spiller til en stor Premier League klub.

:aabfan:

Helenius får det uden tvivl meget svært i England, men jeg tror at det er godt for Helenius' udvikling at han skal bevise sit værd igen. Jeg kan sagtens forstå hvorfor Helenius skifter til AV da det er en unik chance, men der er selvfølgelig en ikke ubetydelig risiko for at opholdet ender som en nedtur.
Helenius virker meget målbevidst om egne styrker og svagheder, hvilket jeg tror er et stort plus. Jeg tror at Helenius har hårdheden mentalt til at begå sig i et benhårdt professionelt miljø i England. Derimod kan jeg godt frygte om Lucas er "hård" nok til, at begå sig i en storklub som Ajax. Nu er der selvfølgelig aldersforskel på Helenius og Lucas, men der skal en helt anden hård attitude til ude i Europa sammenlignet med den trygge tilværelse i AaB.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Helenius

Indlæg af BBS » 18. jun 2013, 22:36

Lynge har lige været i TV2 Nord. Han var noget fåmælt mht. prisen, men nævnte, at man havde budgetteret med 5 mio. salg og siden man har opjusteret forventningerne til regnskabet, så har man fået mere end det.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 18. jun 2013, 22:59

Holm-o1 skrev:Billede
Helenius ligner en der skal bruge lidt tid i styrketræningslokalet før han eventuelt er klar til Premier League. Ellers risikerer han at blive kvast af fysisk stærke centerforsvarere som eksempelvis Kompany, Vidic, Chico, Ivanovic mv.

I TV Nords indslag virkede Gaarde/Lynge meget glade over salget (herunder også transferbeløbet). Glæden over prisen har jeg lidt svært ved at forstå.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af white splash » 18. jun 2013, 23:00

frederikshavneren skrev:
Holm-o1 skrev:Billede
Helenius ligner en der skal bruge lidt tid i styrketræningslokalet før han eventuelt er klar til Premier League. Ellers risikerer han at blive kvast af fysisk stærke centerforsvarere som eksempelvis Kompany, Vidic, Chico, Ivanovic mv.

I TV Nords indslag virkede Gaarde/Lynge meget glade over salget (herunder også transferbeløbet). Glæden over prisen har jeg lidt svært ved at forstå.
Kender du prisen?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
sir-kargo
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 4. jul 2007, 13:58

Re: Helenius

Indlæg af sir-kargo » 18. jun 2013, 23:01

Express and Star: Aston Villa today completed the signing of Nicklas Helenius after he penned a three-year deal. The 6ft 5in striker has joined from Aalborg for around £1.2million, plus add-ons which could rise to up to £2million.

ESPN: Paul Lambert is convinced Nicklas Helenius can follow in the footsteps of Christian Benteke and make a Premier League impact with Aston Villa. Helenius has completed his £2 million move to Villa Park from Danish club Aalborg BK, signing a three-year contract, to become Lambert's fourth signing of the season.
"He swaggered in, collar turned up, back straight, his chest stuck out, raised his head and surveyed everything as though he were asking "I'm Cantona, how big are you? Are you big enough for me?".

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 18. jun 2013, 23:12

white splash skrev:
frederikshavneren skrev:
Holm-o1 skrev:Billede
Helenius ligner en der skal bruge lidt tid i styrketræningslokalet før han eventuelt er klar til Premier League. Ellers risikerer han at blive kvast af fysisk stærke centerforsvarere som eksempelvis Kompany, Vidic, Chico, Ivanovic mv.

I TV Nords indslag virkede Gaarde/Lynge meget glade over salget (herunder også transferbeløbet). Glæden over prisen har jeg lidt svært ved at forstå.
Kender du prisen?
Jeg formoder at prisen er 1,2 mio. pund plus bonusser, men det er selvfølgelig kun et gæt. Ligesom alle andre kender jeg ikke prisen med sikkerhed.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af white splash » 18. jun 2013, 23:15

frederikshavneren skrev:
white splash skrev:
frederikshavneren skrev:
Holm-o1 skrev:Billede
Helenius ligner en der skal bruge lidt tid i styrketræningslokalet før han eventuelt er klar til Premier League. Ellers risikerer han at blive kvast af fysisk stærke centerforsvarere som eksempelvis Kompany, Vidic, Chico, Ivanovic mv.

I TV Nords indslag virkede Gaarde/Lynge meget glade over salget (herunder også transferbeløbet). Glæden over prisen har jeg lidt svært ved at forstå.
Kender du prisen?
Jeg formoder at prisen er 1,2 mio. pund plus bonusser, men det er selvfølgelig kun et gæt. Ligesom alle andre kender jeg ikke prisen med sikkerhed.
Okay :) Hvis det er prisen, er det selvfølgelig ikke godt nok. Men håber at det bare er gætværk fra mediernes side..
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 18. jun 2013, 23:30

sir-kargo skrev:Express and Star: Aston Villa today completed the signing of Nicklas Helenius after he penned a three-year deal. The 6ft 5in striker has joined from Aalborg for around £1.2million, plus add-ons which could rise to up to £2million.

ESPN: Paul Lambert is convinced Nicklas Helenius can follow in the footsteps of Christian Benteke and make a Premier League impact with Aston Villa. Helenius has completed his £2 million move to Villa Park from Danish club Aalborg BK, signing a three-year contract, to become Lambert's fourth signing of the season.
£2 mill = ca. d.kr. 17,5 mill. Det er vel ikke så ringe endda.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Gentleman Finn » 18. jun 2013, 23:38

sir-kargo skrev:Express and Star: Aston Villa today completed the signing of Nicklas Helenius after he penned a three-year deal. The 6ft 5in striker has joined from Aalborg for around £1.2million, plus add-ons which could rise to up to £2million.

ESPN: Paul Lambert is convinced Nicklas Helenius can follow in the footsteps of Christian Benteke and make a Premier League impact with Aston Villa. Helenius has completed his £2 million move to Villa Park from Danish club Aalborg BK, signing a three-year contract, to become Lambert's fourth signing of the season.
Det lyder til at være en godkendt handel. Man må lige minde folk om at Nicklas ville smutte gratis til næste sommer, og næsten gratis til vinter. Den eneste fejl vi muligvis har begået, er hvis vi har kunne fået en længere kontrakt med Nicklas, lige da han var begyndt at vise sit store potentiale. Men det er jo langt fra sikkert var muligt.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 19. jun 2013, 00:28

de skriver 1.2mill .. de sidste 800k er jo potentiel addon.

sikkert hvis manden spiller 20 League kampe eller noget i den stil
sådan noget har vi også på lucas andersen.

men nytter jo ikke hvis han flopper.. så har vi stadig kun lige fået ca 10mill for ham.
hvilket er da 'fint nok' men kan virkelig ikke se nogen grund til at fejre den pris

det er trods alt manden der har lavet flest mål i superligaen de sidste 2 år der ryger.
ham der står bag 30% af alle dem vi laver..
så ja vi er i en presset forhandlings situation, men betyder ikke jeg går ud på bar og skåler på 10mill
det burde jo nærmere have været 20... og det ved alle jo godt.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius

Indlæg af Gentleman Finn » 19. jun 2013, 00:37

Hvis han havde længere kontrakt, kan vi godt blive enige om at de sidste 7 mio skulle være med i handlen og ikke som addon. Men med 12 mdr tilbage på kontrakten ville vi ikke få silly money medmindre en eller anden russisk olieklub bød ind a la Movsisyan, og Helenius gad til de breddegrader.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Helenius

Indlæg af BBS » 19. jun 2013, 00:38

AllanPedersen skrev:de skriver 1.2mill .. de sidste 800k er jo potentiel addon.

sikkert hvis manden spiller 20 League kampe eller noget i den stil
sådan noget har vi også på lucas andersen.

men nytter jo ikke hvis han flopper.. så har vi stadig kun lige fået ca 10mill for ham.
hvilket er da 'fint nok' men kan virkelig ikke se nogen grund til at fejre den pris

det er trods alt manden der har lavet flest mål i superligaen de sidste 2 år der ryger.
ham der står bag 30% af alle dem vi laver..
så ja vi er i en presset forhandlings situation, men betyder ikke jeg går ud på bar og skåler på 10mill
det burde jo nærmere have været 20... og det ved alle jo godt.
Skal vi komme videre i teksten? Du er af en holdning, andre er af en anden. Jeg er virkelig træt af at læse det samme bavl fra dig hele tiden.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Helenius

Indlæg af AllanPedersen » 19. jun 2013, 00:41

Gentleman Finn skrev:Hvis han havde længere kontrakt, kan vi godt blive enige om at de sidste 7 mio skulle være med i handlen og ikke som addon. Men med 12 mdr tilbage på kontrakten ville vi ikke få silly money medmindre en eller anden russisk olieklub bød ind a la Movsisyan, og Helenius gad til de breddegrader.
Nej men jeg synes også vi har været enormt dårlige til at fange vores talenter i de rigtige kontrakt situationer
sidste sommer var der allerede kæmpe rift om Helenius.. og han scorede stribevis af mål forrige sæson.. der kunne vi have forsøgt at forlænge.. han ville jo gerne blive i AaB og udvikle sig
det samme med Kusk.. vi venter til sidste øjeblik og skal pludselig have store penge på bordet for at beholde ham.

Og så spørger du nok 'hvordan ville du gøre det anerledes'

jeg ville bruge beløningssystemet som så mange andre klubber bruger.
Helenius render rundt til 30.000kr om måneden.. så banker han 16kasser ind i en sæson
så skriv en ny kontrakt med ham der sætter ham op til 50.000kr og skriver ham 3 nye år frem.

det gør de i England så snart en ung spiller begynder at bide sig fast på førsteholdet, så ligemeget om han har 2 eller 4 år tilbage af kontrakten laver de en ny.
i stedet venter vi til de alle kun har 1 år tilbage af den, og det sætter os i rigtig dårlig forhandlingssituation.
Koster det ikke flere penge at sætte hans løn op? ..jo, tilgengæld har vi flere år tilbage af kontrakten når vi sælger ham
og kan lettere sige 'hvis ikke i vil betale 15, så lader vi ham blive et år mere'
Derudover er en spiller der er blevet belønnet med en ny kontrakt og har et par år tilbage af den også mere tilbøjelig til at ville blive
end en gut med et år tilbage af sin kontrakt som stadig løber rundt på lærlinge løn.

BBS: tror langt de fleste herinde er af den holdning prisen er for lille
Derudover er Helenius lige blevet solgt, så ældre er emnet ikke
og Bare fordi du skriver det der, skal jeg se om jeg kan skrue lidt mere op for de her posts over de næste par dage.. okay?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Helenius

Indlæg af Søgaard » 19. jun 2013, 01:06

Synes det er et fint salg. Er han ikke god nok til PL, så er han heller ikke mere end 10 værd efter min mening. Men kan han lave et mini-gennembrud er 17 en fin pris i mine ører. Husk nu det ene års kontrakt tilbage.

Er så vidt enig i, at vi burde have sat ham op i løn og givet ham et år mere sidste sommer. Men det er naivt at tro han gider gå fra 30.000 til 50.000, det var blevet dyrere. Han ville allerede videre sidste år, men viste bare en god ro og ventede. Lynge har tit været lidt sent ude på den front, vi ser det også med Kusk som har 1 år næste sommer når han skal skydes af. Vi har tidligere lavet nogle lange kontrakter på spillere som blev skadet, måske han har brændt nallerne en gang for meget gennem tiderne. Og så er vi bare fattige og har ikke råd til det, selvom vi nu kan sige "jamen de penge var kommet ind igen" - hvem vidste det for et år siden hvor buddene var under 10 mio. med 2 år igen af kontrakten.

Som sagt. Synes det er et helt fint salg. Kunne vi have ønsket os 4 mill pund - ja, selvfølgelig. Det er han bare ikke værd og så er den ikke længere. Han mangler udvikling på en del områder, hvorimod Okore er mere komplet og kan gå ind i deres start-11'er. Der har ikke været nogle der har forsøgt at kapre ham mens han har forhandlet en uge med Villa, så tror ikke på at vi kan sige, "Jamen, bare vent til slutningen af vinduet, vi kan altid få 12 millioner". Jeg tror på at han er handlet til det han er værd.
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Helenius

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jun 2013, 01:54

AllanPedersen skrev:jeg ville bruge beløningssystemet som så mange andre klubber bruger.
Helenius render rundt til 30.000kr om måneden.. så banker han 16kasser ind i en sæson
så skriv en ny kontrakt med ham der sætter ham op til 50.000kr og skriver ham 3 nye år frem.
Tror du selv Helenius havde accepteret tre års forlængelse efter en sæson, hvor han havde banket 14 mål ind for skaldet 20.000 kr. ekstra om måneden. Det er 250.000 kr. om året.

Det tror jeg ikke, så hellere æde en dårlig kontrakt, men vide, at man kan score hele overgangssummen om to år - hvilket nok er mere end 500.000 kr.

Du kan selvfølgelig sige, at tallene er lidt underordnede, men det mener jeg ikke og det tror jeg heller ikke hans rådgiver mener. Skulle vi have forlænget sidste sommer var prisen for Helenius helt sikkert havnet i mindst 75.000 kr. om måneden. Hvis man havde givet ham det sidste år, så havde vi måske ikke haft råd til Søren Frederiksen i vinters. Ville du have accepteret en længere kontrakt til Helenius og ingen Søren F2?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius

Indlæg af Funky » 19. jun 2013, 08:18

BT mener at vide, at Helenius allerede fik 50k om måneden i AaB. Så I skal nok skrue noget mere op for seddel-pressen, hvis I går i tanker om, at AaB 'bare' skulle have tilbudt ham mere i løn for at få en længere kontrakt på ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Helenius

Indlæg af frederikshavneren » 19. jun 2013, 09:25

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/he ... tige-maade" onclick="window.open(this.href);return false;
Interessant Helenius interview i Tipsbladet. Interviewet er fra marts

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Helenius

Indlæg af Søgaard » 19. jun 2013, 10:42

Funky skrev:BT mener at vide, at Helenius allerede fik 50k om måneden i AaB. Så I skal nok skrue noget mere op for seddel-pressen, hvis I går i tanker om, at AaB 'bare' skulle have tilbudt ham mere i løn for at få en længere kontrakt på ham.
Jeg tror at man måske kunne have slippet af sted med at lave et år ekstra sidste sommer, ved at give ham 100k ekstra om måneden, mod at man lovede at lytte til bud denne sommer. Lynge plejer ikke at løbe fra aftaler. Så kan vi diskutere om det ville have givet os mere i transfer. Gaarde afslører bl.a. på bold i dag, at der ikke har været andre bejlere end Villa. Så er det unægteligt sværere at presse citronen...
Aalborg BK 1885!

Besvar