Helenius til Roda?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af jydenfranord » 7. mar 2012, 14:29

hje1980 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... us-bejlere

Lader ikke til Lynge stiller sig tilfreds med småpenge, og ved hvilken værdi han har...
Men så er det jo "heldigt" vi har bestyrelsen der sikkert kommer ind og tvinger et salg igennem.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af hje1980 » 7. mar 2012, 15:01

jydenfranord skrev:
hje1980 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... us-bejlere

Lader ikke til Lynge stiller sig tilfreds med småpenge, og ved hvilken værdi han har...
Men så er det jo "heldigt" vi har bestyrelsen der sikkert kommer ind og tvinger et salg igennem.
Tror kun vi skal se salg hvis den kommende (sandsynglige) aktie-emision ikke indbringer nok likvider... og om der er blevet ryddet så meget op, at vi nærmer os noget vi kan være bekendt rent økonomimæssigt...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. mar 2012, 20:32

hje1980 skrev:
jydenfranord skrev:
hje1980 skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... us-bejlere

Lader ikke til Lynge stiller sig tilfreds med småpenge, og ved hvilken værdi han har...
Men så er det jo "heldigt" vi har bestyrelsen der sikkert kommer ind og tvinger et salg igennem.
Tror kun vi skal se salg hvis den kommende (sandsynglige) aktie-emision ikke indbringer nok likvider... og om der er blevet ryddet så meget op, at vi nærmer os noget vi kan være bekendt rent økonomimæssigt...
Jeg kan ikke forestille mig der kommer en ny aktieemision før det kommende transfervindue, det vil godt nok komme bag på mig.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Brent » 8. mar 2012, 19:50

correct if im wrong, men er det ikke noget med at vores investorgruppe der betalte for lejemålene af Duncan og Lumb skal have deres penge tilbage ved spillersalg.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Since » 8. mar 2012, 19:57

Brent skrev:correct if im wrong, men er det ikke noget med at vores investorgruppe der betalte for lejemålene af Duncan og Lumb skal have deres penge tilbage ved spillersalg.
Helt korrekt! Når de har fået deres, er der nok kun lommeuld tilbage. Og så er man lige vidt. :oops:

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Hinrup85 » 9. mar 2012, 13:06

Since skrev:
Brent skrev:correct if im wrong, men er det ikke noget med at vores investorgruppe der betalte for lejemålene af Duncan og Lumb skal have deres penge tilbage ved spillersalg.
Helt korrekt! Når de har fået deres, er der nok kun lommeuld tilbage. Og så er man lige vidt. :oops:
Men var det ikke specificeret på salget af nogle præcise spillere? Jeg kan desværre ikke lige huske hvilke spillere det var.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af A_Strandfelt » 9. mar 2012, 13:11

Hinrup85 skrev:
Since skrev:
Brent skrev:correct if im wrong, men er det ikke noget med at vores investorgruppe der betalte for lejemålene af Duncan og Lumb skal have deres penge tilbage ved spillersalg.
Helt korrekt! Når de har fået deres, er der nok kun lommeuld tilbage. Og så er man lige vidt. :oops:
Men var det ikke specificeret på salget af nogle præcise spillere? Jeg kan desværre ikke lige huske hvilke spillere det var.
Helenius, Wichmann og Lucas, mener jeg. Det er dog frit fra hukommelsen, så der er chance for, at jeg tager fejl.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Hanga » 9. mar 2012, 13:17

A_Strandfelt skrev:
Hinrup85 skrev:
Since skrev:
Brent skrev:correct if im wrong, men er det ikke noget med at vores investorgruppe der betalte for lejemålene af Duncan og Lumb skal have deres penge tilbage ved spillersalg.
Helt korrekt! Når de har fået deres, er der nok kun lommeuld tilbage. Og så er man lige vidt. :oops:
Men var det ikke specificeret på salget af nogle præcise spillere? Jeg kan desværre ikke lige huske hvilke spillere det var.
Helenius, Wichmann og Lucas, mener jeg. Det er dog frit fra hukommelsen, så der er chance for, at jeg tager fejl.
Jeg tror aldrig det blev meldt ud, hvilke spillere der var tale om.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af A_Strandfelt » 9. mar 2012, 13:20

Hanga skrev:
A_Strandfelt skrev:
Hinrup85 skrev:
Since skrev:
Brent skrev:correct if im wrong, men er det ikke noget med at vores investorgruppe der betalte for lejemålene af Duncan og Lumb skal have deres penge tilbage ved spillersalg.
Helt korrekt! Når de har fået deres, er der nok kun lommeuld tilbage. Og så er man lige vidt. :oops:
Men var det ikke specificeret på salget af nogle præcise spillere? Jeg kan desværre ikke lige huske hvilke spillere det var.
Helenius, Wichmann og Lucas, mener jeg. Det er dog frit fra hukommelsen, så der er chance for, at jeg tager fejl.
Jeg tror aldrig det blev meldt ud, hvilke spillere der var tale om.
Så er det sikkert bare bud her fra forum, jeg husker. My bad. :)

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Brent » 12. mar 2012, 18:02

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... i-kulissen" onclick="window.open(this.href);return false;

AaB kræver 5 mil. Det må vist være end and. Forhandlingsudspilleet fra AaB burde være 12-14 mio.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Yankee » 12. mar 2012, 20:58

Brent skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... i-kulissen

AaB kræver 5 mil. Det må vist være end and. Forhandlingsudspilleet fra AaB burde være 12-14 mio.
Det er jo sportsjournalistik, så mon ikke skribenten Torsten Kjems bare kunne huske rygtet om at Roda havde budt 5 mio og så smider tallet ind i sin artikel for at få den til at virke mere troværdig. Lynge var vel netop ude og sige at de henvendelser der har været var på et alt for lavt niveau, og de 5 millioner kunne i forvejen sagens være fabrikeret af Nicklas' agent i forsøget på at presse prisen ned, så han kan få lavet en handel (og kræve ekstra sign-on-fee til Nicklas).

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Funky » 12. mar 2012, 21:51

Yankee skrev:
Brent skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... i-kulissen

AaB kræver 5 mil. Det må vist være end and. Forhandlingsudspilleet fra AaB burde være 12-14 mio.
Det er jo sportsjournalistik, så mon ikke skribenten Torsten Kjems bare kunne huske rygtet om at Roda havde budt 5 mio og så smider tallet ind i sin artikel for at få den til at virke mere troværdig. Lynge var vel netop ude og sige at de henvendelser der har været var på et alt for lavt niveau, og de 5 millioner kunne i forvejen sagens være fabrikeret af Nicklas' agent i forsøget på at presse prisen ned, så han kan få lavet en handel (og kræve ekstra sign-on-fee til Nicklas).
Jeg forstod i hvert fald også på Lynge, at Helenius ikke var til salg for pebernødder, og da han netop meldte det ud efter de 5 millioner var dukket op på rygtebørsen, så læste jeg det som en direkte kommentar fra Lynge til det tal.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Brodernumsi » 13. mar 2012, 07:46

Kunne være vi fik Mads Junker og 5mill. ;)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af hje1980 » 13. mar 2012, 11:30

Brodernumsi skrev:Kunne være vi fik Mads Junker og 5mill. ;)
God handel...

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Maglau » 13. mar 2012, 12:01

hje1980 skrev:
Brodernumsi skrev:Kunne være vi fik Mads Junker og 5mill. ;)
God handel...
Har Junker ikke kontraktudløb til sommer?
I såfald vil det være et lige så dårligt som at sælge Helenius for 5 mill. i ren handel.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Califfen » 21. mar 2012, 11:15

Ifølge en "Roda-hjemmeside", er Roda meget tæt på at lukke handlen med Helenius. Ingen transferbeløb er dog nævnt.
Spændende de også nævner Mads Junker i artiklen, som de regner med smutter til sommer. Lad ham da bare komme herop så :)


http://www.rodajcfansmiddenlimburg.nl/2 ... -helenius/" onclick="window.open(this.href);return false;

Google-oversættelse:

Roda er næsten komplet med nye angriber Nicklas Helenius

- 20 marts, 2012


Roda er interesseret i det danske talent Nicklas Helenius. Den 20-årige angriber er i øjeblikket under kontrakt med Aalborg BK. Helenius har gentagne gange spillet for de unge team af Danmark, kender dette VI at sige.

Den spiller, der i sidste uge blev set af teknisk direktør Gerard Wielaert af Roda, bemærkelsesværdig for sin længde på to meter. I 53 spil til Aalborg Helenius tog indtil nu tretten gange på nettet.

Interessen er sandsynligvis ikke enestående. Helenius ville Limburg hans landsmand, Mads Junker, kan begynde at erstatte de tidligere angivne sin egen vej at gå. En chance han forlader forekommer plausibel.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af limey » 21. mar 2012, 16:32

Er han to meter høj? Det havde jeg trods alt ikke skudt på.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af Califfen » 21. mar 2012, 17:01

limey skrev:Er han to meter høj? Det havde jeg trods alt ikke skudt på.
Bahhh 1,95 ifølge wikipedia. Same same but different

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af limey » 21. mar 2012, 17:20

Califfen skrev:
limey skrev:Er han to meter høj? Det havde jeg trods alt ikke skudt på.
Bahhh 1,95 ifølge wikipedia. Same same but different
Hehe, det skal du ikke sige. Havde jeg haft 5 centimeter mere i højden, ville jeg nok rent faktisk kunne se noget af banen, når jeg står på en fyldt ståtribune. :-)

Aabsport.dk havde ingen data på Helenius' højde - mærkeligt nok.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Helenius til Roda?

Indlæg af A_Strandfelt » 21. mar 2012, 22:48

Det var vist i forbindelse med U21-udtagelse op til EM, at han blev målt til 195 cm til en spillerprofil. Det er samme højde som Augu, så det er vel ikke helt skudt ved siden af.

Besvar