Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gnu » 20. jan 2016, 09:25

Lomaha skrev: Og et eller andet sted forstår jeg godt AaB - hvem kunne vide, om han blev fodboldinvalid efter korsbåndsskaden? Det er jo nemt NU og sidde og sige at det var dumt, men dengang de lavede aftalen så verden jo anderledes ud.
Spalvis var jo ikke skadet, da kontrakten blev forlænget. Forlængelsen blev offentliggjort i maj 2014 og han blev skadet i august.

Det er simpelthen på alle måder håbløst, at vi ikke kan forlænge uden klausuler med en teenager med et halvt års superligaerfaring. Endnu engang er vi til grin.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Funky » 20. jan 2016, 09:27

10-12 millioner frikøbsklausul til sommer. Okay. Hvor meget mere tror folk herinde, at vi realistisk kan sælge Spalvis for nu og her? Er det så meget mere, at det giver en væsentlig forskel i fht hvis Spalvis bliver og forhåbentlig hjælper klubben til sportslig succes i foråret? Det er et gamble, ja, men det er det samme gamble, som Spalvis' næste arbejdsgiver er ude i. Læg dertil de lønpenge, man så har sparet ved en billig kontrakt til Spalvis i de sidste par år, kontra hvis han havde rendt rundt på en dyr. Det skal også regnes med. Og ihukom venligst, at han har været igennem en potentielt set invaliderende skade. Det er lidt sjovt at se, at fordi sol, måne og stjerner står rigtigt lige nu for et monstersalg - bortset fra det lille aber dabei med klausuler - så får folk dollartegn i øjnene og glemmer, at det ikke var dem, der skulle tage risikoen 2 år tidligere.

AaB havde også helst været de der klausuler foruden - det bekræfter forsøget på at at forlænge knægtens kontrakt i efteråret. Jeg synes det er interessant at filosofere over, hvem der mon har lækket oplysningerne. Og så er Spalvis altså også selv ude i et gamble. Han har sagt nej til en sikkert klækkelig lønforhøjelse i AaB, for selv at kunne score kassen til sommer. Fair nok, men en frikøbsklausul på 10-12 mille er altså ikke småpenge. Hvis han flopper til sommer, så tror jeg IKKE han finder en klub, som BÅDE vil betale den slags penge til AaB, OG forgylde ham. Så kan han fortsætte på en lærlingekontrakt i en anden, større klub, hvor han skal starte forfra. Der er i dén grad pres på Spalvis for at levere i foråret.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 20. jan 2016, 09:33

Gnu skrev:
Lomaha skrev: Og et eller andet sted forstår jeg godt AaB - hvem kunne vide, om han blev fodboldinvalid efter korsbåndsskaden? Det er jo nemt NU og sidde og sige at det var dumt, men dengang de lavede aftalen så verden jo anderledes ud.
Spalvis var jo ikke skadet, da kontrakten blev forlænget. Forlængelsen blev offentliggjort i maj 2014 og han blev skadet i august.

Det er simpelthen på alle måder håbløst, at vi ikke kan forlænge uden klausuler med en teenager med et halvt års superligaerfaring. Endnu engang er vi til grin.
Ja AaB er en helt igennem en håbløs klub, som alle i hele fodbolddanmark bare griner ad, gid jeg var fan af .........nåeee nej Irony off
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 20. jan 2016, 09:34

Funky skrev:10-12 millioner frikøbsklausul til sommer. Okay. Hvor meget mere tror folk herinde, at vi realistisk kan sælge Spalvis for nu og her?
Det dobbelte eller mere. Freelanceren Søren Sorgenfri skrev, at der var interesse fra Kina i laget 2.6 mio euro, før forhandlinger.

Er differencen mellem det og 10-12 mio. mindre værdien end tabet af point/placeringer. Only Benhams computer knows.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gnu » 20. jan 2016, 09:39

KlaskmyggenNoah skrev:
Gnu skrev:
Lomaha skrev: Og et eller andet sted forstår jeg godt AaB - hvem kunne vide, om han blev fodboldinvalid efter korsbåndsskaden? Det er jo nemt NU og sidde og sige at det var dumt, men dengang de lavede aftalen så verden jo anderledes ud.
Spalvis var jo ikke skadet, da kontrakten blev forlænget. Forlængelsen blev offentliggjort i maj 2014 og han blev skadet i august.

Det er simpelthen på alle måder håbløst, at vi ikke kan forlænge uden klausuler med en teenager med et halvt års superligaerfaring. Endnu engang er vi til grin.
Ja AaB er en helt igennem en håbløs klub, som alle i hele fodbolddanmark bare griner ad, gid jeg var fan af .........nåeee nej Irony off
Selvfølgelig bliver der klukket af AaB som bare ikke kan finde ud af at lave penge på sine spillere. Men du synes måske det er helt fint med den slags klausuler, eller hvad mener du egentlig?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af MrBangDK » 20. jan 2016, 09:43

Eksil skrev:
Funky skrev:10-12 millioner frikøbsklausul til sommer. Okay. Hvor meget mere tror folk herinde, at vi realistisk kan sælge Spalvis for nu og her?
Det dobbelte eller mere. Freelanceren Søren Sorgenfri skrev, at der var interesse fra Kina i laget 2.6 mio euro, før forhandlinger.

Er differencen mellem det og 10-12 mio. mindre værdien end tabet af point/placeringer. Only Benhams computer knows.
Jeg tager ikke bud fra Kina seriøst. Jeg har det på fuldstændigt samme måde med Bruninho.. Flot salg af FCN, men who the fuck gider spille i Kina?De monguler der sidder og køber ind derude er så loadede at prisen mere eller mindre er underordnet. Så hvad de vil give derude er i min optik irrelevant. Lad os sammenligne med de bud der kommer fra Europæiske klubber - det vil være et fair sammenligningsgrundlag.
Ska' vi hak'?

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af KJ » 20. jan 2016, 09:44

Det er vigtigt at huske på, at der altid kun er én part i en kontraktforhandling. Jeg tror, Gaarde hader AaB, og derfor - med primært sigte at pisse fansene af - besluttede at give Spalvis en frikøbsklausul på 10 mio. til sommer. Spalvis og hans agent har sikkert kæmpet indædt for et højere beløb, for nu at hjælpe AaB mest muligt. FFS.... Jeg tror virkelig, der er nogle herinde der spiller for meget Football Manager....

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Kunji » 20. jan 2016, 09:47

Lort, hvis der er en klausul. Det er ringe arbejde af Gaarde.

Jeg er dog langt mere interesseret i, hvem fanden det er, der har adgang til kontrakter og udleverer klausuler til pressen. Pressen ved nærmest aldrig, hvem vi signer før, vi er godt i gang, men når der er en klausul, så ved de det med det samme.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 20. jan 2016, 09:48

MrBangDK skrev:
Eksil skrev:
Funky skrev:10-12 millioner frikøbsklausul til sommer. Okay. Hvor meget mere tror folk herinde, at vi realistisk kan sælge Spalvis for nu og her?
Det dobbelte eller mere. Freelanceren Søren Sorgenfri skrev, at der var interesse fra Kina i laget 2.6 mio euro, før forhandlinger.

Er differencen mellem det og 10-12 mio. mindre værdien end tabet af point/placeringer. Only Benhams computer knows.
Jeg tager ikke bud fra Kina seriøst. Jeg har det på fuldstændigt samme måde med Bruninho.. Flot salg af FCN, men who the fuck gider spille i Kina?De monguler der sidder og køber ind derude er så loadede at prisen mere eller mindre er underordnet. Så hvad de vil give derude er i min optik irrelevant. Lad os sammenligne med de bud der kommer fra Europæiske klubber - det vil være et fair sammenligningsgrundlag.
Hvis de betaler, så er pengene vel gode nok? Spalvis kan score kassen over 2-3-4 år. Forstår ikke det snobberi ifht. hvor AaB sender spillere hen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Hanga » 20. jan 2016, 09:50

Kunji skrev:Lort, hvis der er en klausul. Det er ringe arbejde af Gaarde.

Jeg er dog langt mere interesseret i, hvem fanden det er, der har adgang til kontrakter og udleverer klausuler til pressen. Pressen ved nærmest aldrig, hvem vi signer før, vi er godt i gang, men når der er en klausul, så ved de det med det samme.
Alt andet lige er det spilleren der har en interesse i, at klausulen bliver offentlig kendt, hvorfor det er nærliggende at tro, at det er fra den lejr lækket kommer.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 20. jan 2016, 09:54

Gnu skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
Gnu skrev:
Lomaha skrev: Og et eller andet sted forstår jeg godt AaB - hvem kunne vide, om han blev fodboldinvalid efter korsbåndsskaden? Det er jo nemt NU og sidde og sige at det var dumt, men dengang de lavede aftalen så verden jo anderledes ud.
Spalvis var jo ikke skadet, da kontrakten blev forlænget. Forlængelsen blev offentliggjort i maj 2014 og han blev skadet i august.

Det er simpelthen på alle måder håbløst, at vi ikke kan forlænge uden klausuler med en teenager med et halvt års superligaerfaring. Endnu engang er vi til grin.
Ja AaB er en helt igennem en håbløs klub, som alle i hele fodbolddanmark bare griner ad, gid jeg var fan af .........nåeee nej Irony off
Selvfølgelig bliver der klukket af AaB som bare ikke kan finde ud af at lave penge på sine spillere. Men du synes måske det er helt fint med den slags klausuler, eller hvad mener du egentlig?
Jeg er fuldstændig pisse igonorant overfor om AaB tjener penge på transfer eller ej, bare vi engang imellem løfter en pokal...og det gør vi. hvis vi nu scorede den ene kæmpe transfer efter den anden på at sælge lottokuponer til Kina, men aldrig opnåede andre resultater, ville du så være lykkelig?

Vi vandt the double 2014...kom videre fra E league i 2015.. 0g vi ligger godt til både i superligaen og pokalen her i starter af 2016. Så er det da muligt vi ikke lige har solgt en ex-Køge Brasser til Kina for 25 mill..Who cares...I don't....

Når det så er sagt ville jeg da ønske Spalvis ikke havde den klausul...men derfra og til at påstå at vi er til grin....er til grin..
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af MrBangDK » 20. jan 2016, 09:55

Eksil skrev:
MrBangDK skrev:
Eksil skrev:
Funky skrev:10-12 millioner frikøbsklausul til sommer. Okay. Hvor meget mere tror folk herinde, at vi realistisk kan sælge Spalvis for nu og her?
Det dobbelte eller mere. Freelanceren Søren Sorgenfri skrev, at der var interesse fra Kina i laget 2.6 mio euro, før forhandlinger.

Er differencen mellem det og 10-12 mio. mindre værdien end tabet af point/placeringer. Only Benhams computer knows.
Jeg tager ikke bud fra Kina seriøst. Jeg har det på fuldstændigt samme måde med Bruninho.. Flot salg af FCN, men who the fuck gider spille i Kina?De monguler der sidder og køber ind derude er så loadede at prisen mere eller mindre er underordnet. Så hvad de vil give derude er i min optik irrelevant. Lad os sammenligne med de bud der kommer fra Europæiske klubber - det vil være et fair sammenligningsgrundlag.
Hvis de betaler, så er pengene vel gode nok? Spalvis kan score kassen over 2-3-4 år. Forstår ikke det snobberi ifht. hvor AaB sender spillere hen.
Ja, pengene er fine nok. Det er de da.. Men prisen de giver afspejler nok ikke den reelle værdi spilleren har. Tror du at en spiller som Spalvis er fuldstændig ligeglad med hvor han skal spille bare pengene er gode nok? Tror du at det at tage til Kina at spille er mega attraktivt? Det har ikke noget med snobberi at gøre.. Det har noget at gøre med, om man blot vil sælge til en hvilken som helst random klub hvis prisen er høj nok, eller om man vil vise, at man kan sælge til en stor klub i Europa. Jeg synes der er en kæmpe forskel. Jeg tør, 99,9% sikkert, garantere, at du ikke kommer til at høre noget som helst om Bruninho's præstationer i Kina. Det samme vil ske med Spalvis. Med andre ord, så vil et salg til Kina skæppe i kassen, men vil ikke på sigt fortælle en positive historie om AaB.
Ska' vi hak'?

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 20. jan 2016, 09:57

MrBangDK skrev:
Eksil skrev:
MrBangDK skrev:
Eksil skrev:
Funky skrev:10-12 millioner frikøbsklausul til sommer. Okay. Hvor meget mere tror folk herinde, at vi realistisk kan sælge Spalvis for nu og her?
Det dobbelte eller mere. Freelanceren Søren Sorgenfri skrev, at der var interesse fra Kina i laget 2.6 mio euro, før forhandlinger.

Er differencen mellem det og 10-12 mio. mindre værdien end tabet af point/placeringer. Only Benhams computer knows.
Jeg tager ikke bud fra Kina seriøst. Jeg har det på fuldstændigt samme måde med Bruninho.. Flot salg af FCN, men who the fuck gider spille i Kina?De monguler der sidder og køber ind derude er så loadede at prisen mere eller mindre er underordnet. Så hvad de vil give derude er i min optik irrelevant. Lad os sammenligne med de bud der kommer fra Europæiske klubber - det vil være et fair sammenligningsgrundlag.
Hvis de betaler, så er pengene vel gode nok? Spalvis kan score kassen over 2-3-4 år. Forstår ikke det snobberi ifht. hvor AaB sender spillere hen.
Ja, pengene er fine nok. Det er de da.. Men prisen de giver afspejler nok ikke den reelle værdi spilleren har. Tror du at en spiller som Spalvis er fuldstændig ligeglad med hvor han skal spille bare pengene er gode nok? Tror du at det at tage til Kina at spille er mega attraktivt? Det har ikke noget med snobberi at gøre.. Det har noget at gøre med, om man blot vil sælge til en hvilken som helst random klub hvis prisen er høj nok, eller om man vil vise, at man kan sælge til en stor klub i Europa. Jeg synes der er en kæmpe forskel. Jeg tør, 99,9% sikkert, garantere, at du ikke kommer til at høre noget som helst om Bruninho's præstationer i Kina. Det samme vil ske med Spalvis. Med andre ord, så vil et salg til Kina skæppe i kassen, men vil ikke på sigt fortælle en positive historie om AaB.
Desuden kan vi jo ikke bare sælge spillere til Kina, det er jo ikke hvid slavehandel, tvivler på Spalvis selv vil til Kina på det her tidspunkt i hans karriere...(edit havde vist ikke læst indlægget godt nok inden jeg svarede, pointen var allerede der :cool: )
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af 9800 » 20. jan 2016, 10:07

20 mio nu eller 12 til sommer? Jeg tar de 12 til sommer. I mine øjne er jeg ikke i tvivl om at guldet kommer hjem til 9000 hvis Spalvis laver 14 mål i foråret, vi mangler ikke pengene, og fodbold klubber der bare tjener penge er ligegyldige.
Drop nu den der med at de kan gen investeres, det kan de ikke! Lønbudgettet er det samme, så skal det være en ny spiller med høj sign on og lavere løn.

Jeg er umådelig skuffet over den klausul, hvis den findes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Yankee » 20. jan 2016, 10:18

KlaskmyggenNoah skrev:
Desuden kan vi jo ikke bare sælge spillere til Kina, det er jo ikke hvid slavehandel, tvivler på Spalvis selv vil til Kina på det her tidspunkt i hans karriere...(edit havde vist ikke læst indlægget godt nok inden jeg svarede, pointen var allerede der :cool: )
Men det tyder jo på at vi vil presse et salg igennem her i januar, selvom Spalvis gerne vil blive - så det er vel ikke så langt ude?

Og et salg til Kina vil da uden tvivl være det bedste. Stort set alle andre profklubber herhjemme har solgt spillere for kæmpebeløb til Rusland og Kina, så hvorfor ikke os?

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 20. jan 2016, 10:18

Lidt off topic, så er det jo sjovt at se at eb.dk syns det er en tophistorie...mens nordjyske mener at en taberdømt bordtennisklub er tophistorien.. :D
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 20. jan 2016, 10:20

Yankee skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
Desuden kan vi jo ikke bare sælge spillere til Kina, det er jo ikke hvid slavehandel, tvivler på Spalvis selv vil til Kina på det her tidspunkt i hans karriere...(edit havde vist ikke læst indlægget godt nok inden jeg svarede, pointen var allerede der :cool: )
Men det tyder jo på at vi vil presse et salg igennem her i januar, selvom Spalvis gerne vil blive - så det er vel ikke så langt ude?

Og et salg til Kina vil da uden tvivl være det bedste. Stort set alle andre profklubber herhjemme har solgt spillere for kæmpebeløb til Rusland og Kina, så hvorfor ikke os?
Fordi hvis Spalvis ikke vil til Kina eller Rusland, så er det jo ligegyldigt om vi kan få en højere pris der...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Kenneth K » 20. jan 2016, 10:35

Satans til pis og lort! Et forår der ser utroligt spændende ud står godt nok på et noget mere spinkelt fundament uden Spalvis.

Sælges Spalvis, så står Helenius overfor sin ultimative prøve - kan han igen blive den topspiller han var, så er det i foråret, han skal bevise det. Ellers hedder den desværre nok segundafodbold eller reserverolle resten af hans karriere. Det må alt andet lige motivere ham.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gnu » 20. jan 2016, 10:35

KlaskmyggenNoah skrev:
Gnu skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
Gnu skrev:
Lomaha skrev: Og et eller andet sted forstår jeg godt AaB - hvem kunne vide, om han blev fodboldinvalid efter korsbåndsskaden? Det er jo nemt NU og sidde og sige at det var dumt, men dengang de lavede aftalen så verden jo anderledes ud.
Spalvis var jo ikke skadet, da kontrakten blev forlænget. Forlængelsen blev offentliggjort i maj 2014 og han blev skadet i august.

Det er simpelthen på alle måder håbløst, at vi ikke kan forlænge uden klausuler med en teenager med et halvt års superligaerfaring. Endnu engang er vi til grin.
Ja AaB er en helt igennem en håbløs klub, som alle i hele fodbolddanmark bare griner ad, gid jeg var fan af .........nåeee nej Irony off
Selvfølgelig bliver der klukket af AaB som bare ikke kan finde ud af at lave penge på sine spillere. Men du synes måske det er helt fint med den slags klausuler, eller hvad mener du egentlig?
Jeg er fuldstændig pisse igonorant overfor om AaB tjener penge på transfer eller ej, bare vi engang imellem løfter en pokal...og det gør vi. hvis vi nu scorede den ene kæmpe transfer efter den anden på at sælge lottokuponer til Kina, men aldrig opnåede andre resultater, ville du så være lykkelig?

Vi vandt the double 2014...kom videre fra E league i 2015.. 0g vi ligger godt til både i superligaen og pokalen her i starter af 2016. Så er det da muligt vi ikke lige har solgt en ex-Køge Brasser til Kina for 25 mill..Who cares...I don't....

Når det så er sagt ville jeg da ønske Spalvis ikke havde den klausul...men derfra og til at påstå at vi er til grin....er til grin..
Hvis vi nu bare en gang imellem fik lavet et godt salg på det rigtige tidspunkt, kunne vi jo få lidt mønter til at løfte klubben yderligere. Så kunne det jo være, at vi vandt pokaler lidt oftere. Har du tænkt på det?

I tilfældet Spalvis gør hans klausul jo, at Gaarde må presse på for et salg nu for at undgå klausulen, selvom det sportsligt måtte give mening at beholde ham til sommer og selvom Spalvis måske helst vil vente. Har du tænkt på det?

Og ja, det er sgu til grin at selv teenagere får frikøbsklausuler, når de forlænger med AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Frygah » 20. jan 2016, 10:38

Jeg synes fandme det er vagt! Er det nu sådan at man i AaB på baggrund af en enkelt god halvsæson, kan få klausuler indført ind i kontrakten? Det er altså ikke et super fedt signal der bliver sendt til agenter for øvrige talenter, at klausuler stadig er noget man i AaB går med til.

Jeg er med på der er 2 til forhandling, og at det kunne have været et ultimativt krav fra Spalvis' side. Men for fanden, jeg har selv siddet herinde og forsvaret klubbens ageren med gentleman-aftaler og hvad har vi, fordi det jo netop skulle munde ud i at AaB er en klub hvor klausuler IKKE er nødvendige, da klubben ikke stiller sig i vejen for de drømmetransfers som vores spillere engang imellem får mulighederne for at få gennemført. Og nu skal vi så sidde og læse, at på trods af AaB umådeligt længe har kørt den flinke stil i vores behandling af spillere, at vi alligevel er nødt til at få klausuler indført. Så sidder jeg tilbage og tænker: Hvad fanden får vi ud af at lege flinkeskole, når det tilsyneladende ikke giver igen i den anden ende...

Hvis spillere og agenter alligevel kører den benhårde stil, så synes jeg ærlig talt også vi skal til at køre den mere hård, og droppe det der med "Hvis den rigtige mulighed opstår, vil vi ikke stå i vejen.." og "vi er en sælgende klub..." retorik. Så må det fremover hedde "Han er ikke til salg, medmindre der virkelig bliver givet et stort bud!". For jeg har svært ved at se vi får ret meget ud af vores flinke-skole retorik og handling, sammenlignet med vores konkurrenter.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar