Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13643
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Funky » 20. jan 2016, 12:48

le Cid skrev:
Rams skrev:Skal vi have en lille gætte konkurrence om, hvor Spalvis ender?

Jeg kalder RB Salzburg til en transfer på 15 mio. kr.
Jeg er helt sikker på, at hvis han sælges i dette vindue, så ryger prisen et stykker over de 15 mill! Ellers kan man lige så godt beholde ham til sommer og få 12 for ham!
Enig. RB Salzburg er et rigtig godt bud, men han ryger ikke for 15 på nuværende tidspunkt, hvis man kan få 10-12 til sommer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 20. jan 2016, 12:58

Rams skrev:Skal vi have en lille gætte konkurrence om, hvor Spalvis ender?

Jeg kalder RB Salzburg til en transfer på 15 mio. kr.
Jeg har lidt svært ved at se Salzburg hente ham. Ikke hvis der, som nævnt, foreligger en plan med ham. De har dyrt indkøbte Minamino, samt talenterne Prevljak og Hwang til at støtte Soriano, og spiller endda ofte med en mere flagrende angriber udover Soriano. De skulle være på jagt efter Munas Dabbur, israelsk bomber fra Grasshoppers, der er et eller 2 niveauer over Spalvis, særligt når det kommer til hurtighed og udfordringer. Han fungerer også godt som enlig spidsangriber, ligesom Soriano. Og sidstnævnte har altså kontrakt til udgangen af 2018.
På talentholdet (FC Liefering) har de et af Schweiz' største angrebstalenter i årevis, Dimitri Oberlin, på spring.

Det ville undre mig meget, hvis Spalvis foretog det skifte. Ligaen er heller ikke specielt god, mere eller mindre på linie med den danske med 3 gode hold og resten temmeligt middelmådige.
Salzburg spiller ofte på et tomt stadion, og har ikke haft specielt meget held i deres jagt på CL de senere år.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gnu » 20. jan 2016, 13:01

FlæskeFrank skrev:Ja, jeg holder ved, at salg til PrL er langt bedre for AaB-butikken end til obskure asiatiske klubber. Hvis spillerne ved at AaB er gateway til PrL, mens FCN er en gateway til Kina. Så vælger de AaB og lavere løn(!)
Dét er alligevel lidt af en påstand. Kan du underbygge den, eller er det bare hentet ud af den blå luft?

Sidste gang vi afhændede en spiller til PrL kunne han ikke komme på holdet og vendte hjem til AaB efter én sæson og i en miserabel forfatning.
På stort set samme tid solgte FCN Jores Okore til PrL, og der er han endnu.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af frederikshavneren » 20. jan 2016, 13:04

Gamen skrev:
Rams skrev:Skal vi have en lille gætte konkurrence om, hvor Spalvis ender?

Jeg kalder RB Salzburg til en transfer på 15 mio. kr.
Jeg har lidt svært ved at se Salzburg hente ham. Ikke hvis der, som nævnt, foreligger en plan med ham. De har dyrt indkøbte Minamino, samt talenterne Prevljak og Hwang til at støtte Soriano, og spiller endda ofte med en mere flagrende angriber udover Soriano. De skulle være på jagt efter Munas Dabbur, israelsk bomber fra Grasshoppers, der er et niveau over Spalvis. Han fungerer også godt som enlig rigtig spidsangriber, ligesom Soriano. Og sidstnævnte har altså kontrakt til udgangen af 2018.
Det ville undre mig meget, hvis Spalvis foretog det skifte. Ligaen er heller ikke specielt god, mere eller mindre på linie med den danske med 3 gode hold og resten temmeligt middelmådige.
Salzburg spiller ofte på et tomt stadion, og har ikke haft specielt meget held i deres jagt på CL de senere år.
Flot indsigt du har i RB Salzburg.

Jeg gætter på at det er Genk eller Vitesse der forhandler med AaB. Pris ca. 2 mio. euro

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Hanga » 20. jan 2016, 13:04

Maglau skrev:
Du har ret han skulle have haft fingeren til de forhandlinger og fået at vide at han måtte acceptere et tilbud uden klausuler eller så kunne han smutte - til Randers, Brøndby eller et 3. sted.
Tror du helt seriøst at vi som en af landets største klubber, der lige havde vundet the double, der lige havde givet Spalvis sit spillemæssige gennembrud, og som lige havde fået en stor kapitaludvidelse på plads, var sat i en situation, hvor der kun var 2 udfald - give ham klausulen eller lade ham smutte til Randers? Hvis det er tilfældet, er der jo noget andet som er vanvittigt galt.

Det er et spørgsmål om den samlede pakke man tilbyder. Der er ingen tvivl om, at Spalvis kunne se AaB som det perfekte sted at videreudvikle sig. Dét nægter jeg at tro på har været en hindring. Han trives i byen og på holdet. Så er vi nede til de kontraktlige vilkår, og det er her, at der åbenbart sker ting og sager, der gør det nødvendigt at stikke ham en klausul. Jeg kan ikke se det anderledes, end at klausulen må være en kompensation for det lave lønniveau vi har i AaB. Hverken nu eller fremover vil han blive højt lønnet i AaB set ift. superligaens generelle lønniveau. Derfor ønsker han at øge sine muligheder for at kunne skifte, når han ønsker det. Jeg kan naturligvis ikke vide det med sikkerhed, men ser ikke andre sandsynlige årsager.
Maglau skrev: Vi ER helt til grin i hele fodbold Danmark - den klub ingen vil være, det kan der ikke herske tvivl om.
Kun nr2 i ligaen, skal bruge kræfter på en pokalturnering i foråret, og økonomisk kun ca. 50 mio i likvider.
Afgjort er alt det vi er og står for til grin - sportsligt er vi helt håbløse og økonomisk til rotterne sammenlignet med alle vores konkurrenter.
Lad nu vær med at fordreje folks meninger. Der er ingen herinde der mener, at AaB generelt er til grin (selv ikke Allan P, vil jeg tro). Vi er fandens dygtige til mange ting, især til det allervigtigste, nemlig at vinde fodboldkampe og præstere sportsligt. Vi spiller lækker fodbold og har en dejlig kultur omkring klubben. Og det er jeg og mange af de andre kritikere naturligvis meget stolte over... men vi er altså dårlige til at få gode priser for vores spillere. Dette kan man altså godt erkende og kritisere... og ja, jeg mener begrebet "til grin" er berettiget, når vi konstant bliver fanget med bukserne nede om anklerne. Vi havner altid i dårlige salgssituationer! At man ikke kan erkende dette er for mig det samme som når Ikast bønderne æder alt hvad de bliver serveret.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Søgaard » 20. jan 2016, 13:07

Basel, 20 mio.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Kristian » 20. jan 2016, 13:09

frederikshavneren skrev:
Gamen skrev:
Rams skrev:Skal vi have en lille gætte konkurrence om, hvor Spalvis ender?

Jeg kalder RB Salzburg til en transfer på 15 mio. kr.
Jeg har lidt svært ved at se Salzburg hente ham. Ikke hvis der, som nævnt, foreligger en plan med ham. De har dyrt indkøbte Minamino, samt talenterne Prevljak og Hwang til at støtte Soriano, og spiller endda ofte med en mere flagrende angriber udover Soriano. De skulle være på jagt efter Munas Dabbur, israelsk bomber fra Grasshoppers, der er et niveau over Spalvis. Han fungerer også godt som enlig rigtig spidsangriber, ligesom Soriano. Og sidstnævnte har altså kontrakt til udgangen af 2018.
Det ville undre mig meget, hvis Spalvis foretog det skifte. Ligaen er heller ikke specielt god, mere eller mindre på linie med den danske med 3 gode hold og resten temmeligt middelmådige.
Salzburg spiller ofte på et tomt stadion, og har ikke haft specielt meget held i deres jagt på CL de senere år.
Flot indsigt du har i RB Salzburg.

Jeg gætter på at det er Genk eller Vitesse der forhandler med AaB. Pris ca. 2 mio. euro
Der SKAL sælges for min 20 mio, ellers giver et salg i dette vindue ingen mening overhovedet.
------------------
mvh Kristian

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 20. jan 2016, 13:10

Hanga skrev:
Maglau skrev:
Du har ret han skulle have haft fingeren til de forhandlinger og fået at vide at han måtte acceptere et tilbud uden klausuler eller så kunne han smutte - til Randers, Brøndby eller et 3. sted.
Tror du helt seriøst at vi som en af landets største klubber, der lige havde vundet the double, der lige havde givet Spalvis sit spillemæssige gennembrud, og som lige havde fået en stor kapitaludvidelse på plads, var sat i en situation, hvor der kun var 2 udfald - give ham klausulen eller lade ham smutte til Randers? Hvis det er tilfældet, er der jo noget andet som er vanvittigt galt.

Det er et spørgsmål om den samlede pakke man tilbyder. Der er ingen tvivl om, at Spalvis kunne se AaB som det perfekte sted at videreudvikle sig. Dét nægter jeg at tro på har været en hindring. Han trives i byen og på holdet. Så er vi nede til de kontraktlige vilkår, og det er her, at der åbenbart sker ting og sager, der gør det nødvendigt at stikke ham en klausul. Jeg kan ikke se det anderledes, end at klausulen må være en kompensation for det lave lønniveau vi har i AaB. Hverken nu eller fremover vil han blive højt lønnet i AaB set ift. superligaens generelle lønniveau. Derfor ønsker han at øge sine muligheder for at kunne skifte, når han ønsker det. Jeg kan naturligvis ikke vide det med sikkerhed, men ser ikke andre sandsynlige årsager.
Maglau skrev: Vi ER helt til grin i hele fodbold Danmark - den klub ingen vil være, det kan der ikke herske tvivl om.
Kun nr2 i ligaen, skal bruge kræfter på en pokalturnering i foråret, og økonomisk kun ca. 50 mio i likvider.
Afgjort er alt det vi er og står for til grin - sportsligt er vi helt håbløse og økonomisk til rotterne sammenlignet med alle vores konkurrenter.
Lad nu vær med at fordreje folks meninger. Der er ingen herinde der mener, at AaB generelt er til grin (selv ikke Allan P, vil jeg tro). Vi er fandens dygtige til mange ting, især til det allervigtigste, nemlig at vinde fodboldkampe og præstere sportsligt. Vi spiller lækker fodbold og har en dejlig kultur omkring klubben. Og det er jeg og mange af de andre kritikere naturligvis fandens stolte over... men vi er altså satans dårlige til at få gode priser for vores spillere. Dette kan man altså godt erkende og kritisere... og ja, jeg mener begrebet "til grin" er berettiget, når vi konstant bliver fanget med bukserne nede om anklerne. Vi havner altid i dårlige salgssituationer! At man ikke kan erkende dette er for mig det samme som når Ikast bønderne æder alt hvad de bliver serveret.
Citat AllanP
Det gør os da til en grinagtig klub på alle punkter
så jo det mener han faktisk...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 20. jan 2016, 13:11

Martino skrev:
AllanPedersen skrev:Utroligt som i har indsigt..

Så en 19 årig spiller der har spillet 12-14 Superliga kampe i 2014.. Der kan vi enten vælge en lav klausul
Eller gå fallit.... Fordi hans teenagerens løn så ville vælte hele budgettet.. I kontrast til Eks Enevoldsen eller helenius eller jønssons løn..

Jamen ok. Så har i ret.. I så fald tak!!! Tak gaarde og ledelsen for at give Spalvis en lav klausul så vi ikke gik fallit.. Tak for det..

Men lad os da gå hele vejen næste gang.. Giv wurtz en kontrakt til 10k om måneden og en frikøbs klausul på en Fiat 127 Special i Limegrøn
Bliver du aldrig træt af at argumentere så sort/hvidt ?

Med hensyn til Spalvis. Hvis pengene er gode nok, så sælg nu, ellers behold ham indtil sommer. Jeg er klar på at give Helenius og Pohl chancer hvis Spalvis ryger væk nu, istedet for at hente en lottokupon ind her til vinter.
Hvem argumenterer sort hvidt?

jeg får af vide herinde at grunden til Spalvis har en lav klausul, det er fordi vi følger vores forretningsstrategi som er lavet for ikke at gå fallit.
Ergo ville en højere klausul hos SPalvis have sendt os i graven.

Det må jo mere eller mindre samtidig argumenteres for han dermed også er en af de dyreste i hele truppen.
Åbenbart dyrere end Risgaard Wurtz osv.
Vi havde dog stadig fint råd til at betale Helenius løn efter SPalvis blev skadet.. så jeg er lidt forundret.


Det siger noget om vores ambitioner folk sidder her og skyder ham til Salzburg på 15 millioner.
21 år gammel. Superliga topscorer.. 15 million
Der findes ikke en dansk klub der ville gå ned i den pris. heller ikke i første division, andet end AaB.

prøv for engangsskyld at vende den om.. prøv at kigge på markedet lige nu. prøv at kigge på FCK, FCN, Randers, BIF, OB, FCN der sender spillere afsted til mindst 15.

Og så fortæl mig seriøst. i tror andre klubber ville få det samme økonomisk ud af Spalvis, eller de ville få mere end 15mill
og nej jeg mener ikke kun FCK.. jeg snakker dem alle.. lad os også bare sige SønderjyskE
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
benz
Allstar
Allstar
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:03

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af benz » 20. jan 2016, 13:14

Hej alle sammen, husk at bruge Twitter! Spalvis skal så vidt jeg kan se til Galatasaray.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Hanga » 20. jan 2016, 13:17

KlaskmyggenNoah skrev: Citat AllanP
Det gør os da til en grinagtig klub på alle punkter
så jo det mener han faktisk...
Touche... Ingen undtagen AllanP, så...
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Imer » 20. jan 2016, 13:19

benz skrev:Hej alle sammen, husk at bruge Twitter! Spalvis skal så vidt jeg kan se til Galatasaray.
Selvom det nok også er et rygte, så smider man sgu som minimum et link til den pågældende twitter-profil.

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 20. jan 2016, 13:20

Jeg er faktisk lige ved at tro at Grasshoppers er et bedre bud. De har spillet fantastisk fodbold denne sæson, men stort set hele deres sprudlende offensiv er solgt. Og modsat os har de faktisk fået gode penge for deres spillere ;)

Tarashaj solgt for 30 mio. kroner til Italien
Ravet solgt for 10 mio. til Young Boys
Dabbur bliver formodentlig solgt for mellem 60 og 70 mio. kr., der er mange klubber der er ude efter ham.

De spiller nøjagtig samme spil som vi gør, og ligger pt. til CL-kval. - ligaen er ikke specielt meget bedre end den danske, men med tanke på at holdene fra 6. pladsen og ned er ret svage (Sion har en dårlig sæson), så ville det være et sted hvor Spalvis ville være garanteret europæisk fodbold hvert år. De schweiziske topklubber sælger traditionelt mange spillere til nabolandet Tyskland, og Spalvis ville rykke tæt på sin familie. Moren bor stadig i Freiburg, hvorfra der vel er 150 km. eller sådan noget til Zürich.

EDIT: Ja, nu kan jeg se at Galatasaray er på banen. Mellem 1,3 mio. euro og 1,6 mio. euro, + 5 % i videresalgsklausul skriver nogen på Twitter. Det var ikke mange penge.

Der står dog også at både Martin Benitez og Fatoma Diedhiou skulle være emner, så mon ikke det i første omgang er rygtebasis. Det bud siger AaB formentlig aldrig ja til :-)

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Maglau » 20. jan 2016, 13:21

Hanga skrev:
KlaskmyggenNoah skrev: Citat AllanP
Det gør os da til en grinagtig klub på alle punkter
så jo det mener han faktisk...
Touche... Ingen undtagen AllanP, så...
Det var så også ham jeg svarede....Gnuen mener det også.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Spanky » 20. jan 2016, 13:25

Gamen skrev:
Spanky skrev: Du kom mig i forkøbet. Pilen peger på bestyrelsen (ikke Gaarde), som følger den nye startegi 100%. Det er deres penge som er på spil (groft sagt). Når alt kommer til alt, så har de besluttet, at vi under ingen omstændigheder skal køre med underskud på driften. Derfor indføre vi klausulerne for at kompensere for en mindre løn. Selvfølgelig vil bestyrelsen gerne sælge dyrt, hvis muligheden opstår, men kravet med positiv drift vægter højere på nuværende tidspunkt.
Jeg tror ikke 6-800.000 ekstra i løn over 4 år havde væltet læsset for AaB. Derfor er det en lettere naiv måde at forsøge at bortforklare det på. AaB's lønudgifter er IKKE steget synderligt de seneste år.
Man skal ikke være raketforsker for at regne ud, at der skal en ret høj løn til, hvis det skal kunne betale sig at gå glip af store millionbeløb fordi man insisterer på klausuler på tidspunkter hvor det overhovedet ikke burde være nødvendigt. Vi har stadig et lønbudget der er lavt, ifht. de forventninger klubben har sat og som man kan aflæse i strategiplanen. Derfor må der naturligvis være et råderum, der kan udnyttes.

AaB ved da også at der er 2 ting der kan skabe merindtægter. Spillersalg og bedre præstationer på banen end forventet, herunder kval. til europæisk fodbold - ikke at man render og sparer 0,5 % af lønbudgettet årligt ved at være karrig med et talents løn.
Jeg er slet ikke uenig i ovenstående, men vi må bare have respekt for, at dem som har spyttet i kassen vejer positiv drift over store transferindtægter på nuværende tidspunkt.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Maglau » 20. jan 2016, 13:26

Hanga skrev:
Maglau skrev:
Du har ret han skulle have haft fingeren til de forhandlinger og fået at vide at han måtte acceptere et tilbud uden klausuler eller så kunne han smutte - til Randers, Brøndby eller et 3. sted.
Tror du helt seriøst at vi som en af landets største klubber, der lige havde vundet the double, der lige havde givet Spalvis sit spillemæssige gennembrud, og som lige havde fået en stor kapitaludvidelse på plads, var sat i en situation, hvor der kun var 2 udfald - give ham klausulen eller lade ham smutte til Randers? Hvis det er tilfældet, er der jo noget andet som er vanvittigt galt.

Det er et spørgsmål om den samlede pakke man tilbyder. Der er ingen tvivl om, at Spalvis kunne se AaB som det perfekte sted at videreudvikle sig. Dét nægter jeg at tro på har været en hindring. Han trives i byen og på holdet. Så er vi nede til de kontraktlige vilkår, og det er her, at der åbenbart sker ting og sager, der gør det nødvendigt at stikke ham en klausul. Jeg kan ikke se det anderledes, end at klausulen må være en kompensation for det lave lønniveau vi har i AaB. Hverken nu eller fremover vil han blive højt lønnet i AaB set ift. superligaens generelle lønniveau. Derfor ønsker han at øge sine muligheder for at kunne skifte, når han ønsker det. Jeg kan naturligvis ikke vide det med sikkerhed, men ser ikke andre sandsynlige årsager.
Maglau skrev: Vi ER helt til grin i hele fodbold Danmark - den klub ingen vil være, det kan der ikke herske tvivl om.
Kun nr2 i ligaen, skal bruge kræfter på en pokalturnering i foråret, og økonomisk kun ca. 50 mio i likvider.
Afgjort er alt det vi er og står for til grin - sportsligt er vi helt håbløse og økonomisk til rotterne sammenlignet med alle vores konkurrenter.
Lad nu vær med at fordreje folks meninger. Der er ingen herinde der mener, at AaB generelt er til grin (selv ikke Allan P, vil jeg tro). Vi er fandens dygtige til mange ting, især til det allervigtigste, nemlig at vinde fodboldkampe og præstere sportsligt. Vi spiller lækker fodbold og har en dejlig kultur omkring klubben. Og det er jeg og mange af de andre kritikere naturligvis fandens stolte over... men vi er altså satans dårlige til at få gode priser for vores spillere. Dette kan man altså godt erkende og kritisere... og ja, jeg mener begrebet "til grin" er berettiget, når vi konstant bliver fanget med bukserne nede om anklerne. Vi havner altid i dårlige salgssituationer! At man ikke kan erkende dette er for mig det samme som når Ikast bønderne æder alt hvad de bliver serveret.
Du siger det selv - der gør det nødvendigt at stikke ham en klausul.
Det er helt sikkert ikke noget AaB har spillet ud med som det første, men noget de har været nødt til acceptere for at få enderne til at nå sammen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 20. jan 2016, 13:27

Maglau skrev:
Hanga skrev:
KlaskmyggenNoah skrev: Citat AllanP
Det gør os da til en grinagtig klub på alle punkter
så jo det mener han faktisk...
Touche... Ingen undtagen AllanP, så...
Det var så også ham jeg svarede....Gnuen mener det også.
Selvfølgelig er det til grin. Da Kusk røg for 4 millioner var det til grin i hele fodbold danmark.
Så lad da være med at lade some om vi ikke var.

Avis artiklerne lød "Så billig er superliga profilen"
"kun 4 million for Kusk i AaB"
"AaB-stjernen er billig: Topklubber lurer på Kasper Kusk " <-- den var fra BT.

Der er 2 ting der er simpelthen idiotisk.

1: Vi lærer ikke af vores fejle med de her
2: Konstant skal andre herinde argumentere for vi er PISKET ud i de her klausuler, på trods af INGEN andre klubber i landet åbenbart er tvunget ud i dem. (ikke kun de rige)
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Maglau » 20. jan 2016, 13:29

Spanky skrev:
Gamen skrev:
Spanky skrev: Du kom mig i forkøbet. Pilen peger på bestyrelsen (ikke Gaarde), som følger den nye startegi 100%. Det er deres penge som er på spil (groft sagt). Når alt kommer til alt, så har de besluttet, at vi under ingen omstændigheder skal køre med underskud på driften. Derfor indføre vi klausulerne for at kompensere for en mindre løn. Selvfølgelig vil bestyrelsen gerne sælge dyrt, hvis muligheden opstår, men kravet med positiv drift vægter højere på nuværende tidspunkt.
Jeg tror ikke 6-800.000 ekstra i løn over 4 år havde væltet læsset for AaB. Derfor er det en lettere naiv måde at forsøge at bortforklare det på. AaB's lønudgifter er IKKE steget synderligt de seneste år.
Man skal ikke være raketforsker for at regne ud, at der skal en ret høj løn til, hvis det skal kunne betale sig at gå glip af store millionbeløb fordi man insisterer på klausuler på tidspunkter hvor det overhovedet ikke burde være nødvendigt. Vi har stadig et lønbudget der er lavt, ifht. de forventninger klubben har sat og som man kan aflæse i strategiplanen. Derfor må der naturligvis være et råderum, der kan udnyttes.

AaB ved da også at der er 2 ting der kan skabe merindtægter. Spillersalg og bedre præstationer på banen end forventet, herunder kval. til europæisk fodbold - ikke at man render og sparer 0,5 % af lønbudgettet årligt ved at være karrig med et talents løn.
Jeg er slet ikke uenig i ovenstående, men vi må bare have respekt for, at dem som har spyttet i kassen vejer positiv drift over store transferindtægter på nuværende tidspunkt.
Det handler sikkert også om at man ikke ønsker at sprænge den interne lønramme og skabe en opadgående løn spiral overfor de andre medarbejdere kort tid efter man har vundet the double og dermed foranledige at det hele løber løbsk.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 20. jan 2016, 13:30

Må jeg for resten have lov at citere Spalvis i April 2014..
Da den 19 årige spiller blot har spillet et par kampe i AaB trøjen.. en måned inden han forlænger

Jeg er sikker på, at min agent og AaBs ledelse nok skal finde ud af noget, sagde Lukas Spalvis og tilføjede:
- Jeg stortrives i AaB og vil gerne blive her, når min kontrakt udløber næste sommer.


Hvis det var nu vi skulle forlænge Spalvis ville jeg kunne forstå det, men det er simpelthen mangel på logisk forståelse at tro vi var pisket til sådan en klausul med et talent der knap havde trådt ind på holdet, og som meget gerne ville blive.

det var simpelthen fordi vi igen bare var for fedtet... havde vi givet ham 50-70k mere om måneden og skoddet den klausul, havde det ikke gjort en dyt til forskel på budgettet. han får stadig kun det halve af Enevoldsen og Helenius og Wurtz.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Maglau » 20. jan 2016, 13:31

AllanPedersen skrev:
Maglau skrev:
Hanga skrev:
KlaskmyggenNoah skrev: Citat AllanP
Det gør os da til en grinagtig klub på alle punkter
så jo det mener han faktisk...
Touche... Ingen undtagen AllanP, så...
Det var så også ham jeg svarede....Gnuen mener det også.
Selvfølgelig er det til grin. Da Kusk røg for 4 millioner var det til grin i hele fodbold danmark.
Så lad da være med at lade some om vi ikke var.

Avis artiklerne lød "Så billig er superliga profilen"
"kun 4 million for Kusk i AaB"
"AaB-stjernen er billig: Topklubber lurer på Kasper Kusk " <-- den var fra BT.

Der er 2 ting der er simpelthen idiotisk.

1: Vi lærer ikke af vores fejle med de her
2: Konstant skal andre herinde argumentere for vi er PISKET ud i de her klausuler, på trods af INGEN andre klubber i landet åbenbart er tvunget ud i dem. (ikke kun de rige)
Hvad med Erik Svivatjenko? klausul angiveligt på 15 mio.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar