Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af raekkeettre » 21. jan 2016, 18:07

Jeg tænker nogle gange...hvad ville der sker hvis AaB startede ud med at sige...Spalvis koster 50 millioner. Og så se hvad der sker...jeg synes altid vi starter ud pisse lavt...eller det er hvad vi høre igennem pressen Jeg tænker bare....du kan jo ikke nævne i FCK spiller før de siger 30 millioner....jeg tror også Kusk koster 10 millioner nu hvis du vil købe ham....

Spalvis 50 millioner...og så lander vi måske på 35 millioner...og ikke Spalvis 15 millioner og så lander vi på 12 millioner...

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Dot Bot » 21. jan 2016, 18:10

Paulius Cubera ‏@PauliusCubera 4 minutter siden
According to @EkstraBladet Chinese club #HenanJianye offered 2,8 M euros for #LukasSpalvis . #SportingLisbon offered about 1,8 M

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af N » 21. jan 2016, 18:55

AllanPedersen skrev:fordi forstår du ikke at hvis vi vil hæve lukas spalvis klausul fra 10mill til 15mill

ville han i stedet for måske 100k om måneden.. skulle have 800k .. og det ville sprænge budgettet.. og vi ville gå fallit og derfor skulle sige nej
og vi vil aldrig nogensinde igen nogensinde få talenter der acceptere kontrakter uden lave klausuler..

og lad være med at fortæl mig at alle andre klubber kan finde ud af at lave de kontrakter uden klausuler med deres talenter
tror du måske du er bedre end Allan Gaarde hva?! HVA HVA !

Det er enten 4 millioner for kusk.. er 0 medaljer nogensinde igen.. !!!


:aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:
AllanP, spil nu lidt cm01/02 og så bliver du glad igen. Tror det passer lidt bedre på din virkelighed

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 21. jan 2016, 19:28

Det fede ved dig AllanP er, at selv når jeg er enig med dig, så har du så ulidelig en måde at udtrykke dig på, at jeg får lyst til at tage det modsatte synspunkt.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 21. jan 2016, 19:43

Eksil skrev:Det fede ved dig AllanP er, at selv når jeg er enig med dig, så har du så ulidelig en måde at udtrykke dig på, at jeg får lyst til at tage det modsatte synspunkt.
Det lyder som en mand med en urokkelig etik og morale.

har du prøvet nationen på EB? ;)
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Tyskeren » 21. jan 2016, 21:59

Rams skrev:
Lindvang skrev:Så mindre snak om klausuler, flere rygter...
Hvor er Tyskeren?
Jeg er lige her :aabfan:

Gaarde vil under ingen omstændigheder sælge Spalvis for det som Sporting har budt. Men den efterspørgsel der er efter Spalvis, så er vi på et niveau omkring 18-20 millioner, eller en ekstra ordinær videresalgs klausul, før Gaarde overvejer et salg.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Rams » 21. jan 2016, 22:20

Ahhh. Præcis den udmelding jeg havde brug for inden jeg går til køjs. Ved du om der sker noget på Thomsen-fronten?
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af frederikshavneren » 21. jan 2016, 22:32

Rams skrev:Ahhh. Præcis den udmelding jeg havde brug for inden jeg går til køjs. Ved du om der sker noget på Thomsen-fronten?
I mandagens udgave af Nordjyske blev der spekuleret i at Thomsen ryger til Frankrig eller Belgien i dette vindue, men det lød snarere som spekulation fremfor baseret på kilder.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Rams » 21. jan 2016, 22:35

Det ambitiøse mål må stadig være ca 27-30 mio kr for duoen
In verbis simus faciles

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Mogens » 21. jan 2016, 22:49

white splash skrev:
AllanPedersen skrev:Fantastisk af Kakeeto.. den dreng kan blive god.. vi må hurtigst muligt få tegnet en klausul med ham...

Jeg mener en kontrakt!
Du er sgu lidt nærig med de punktummer!
Og lidt trættende i længden.

Allan, vi har fattet, at du synes det er det værste ever (og du er ikke den eneste). For dem, der ser på det på en lidt anden måde end dig, bliver det dog ikke mere sandhed, at du skriver det 25, 50 eller 100 gange.

Hvis man VIL beholde Spalvis, man samtidig mener, at han vitterligt ikke skal have mere i løn end man har tilbudt, og man ikke umiddelbart tror, at han vil indbringe mere end 15 mio. ved et salg, så er klausulen netop et ok udgangspunkt - specielt, hvis det er et krav fra Spalvis (igen, hvis man VIL beholde ham). Jeg køber den med, at hans udgangspunkt til forhandlingerne ikke nødvendigvis var supergode, men ikke desto mindre, så kunne han vælge at sige nej tak for efterfølgende at tage et andet sted hen. Det er ikke sikkert, at han ville have fået en guldrandet kontrakt, men som transferfri kunne han sikkert score "ikke mindre" end hvad han fik/får i AaB.
For bare at slå det fast, så er jeg da også træt af klausulerne, men jeg er bare ikke blind for, at det kan være en måde at holde lønningerne nede på. At specielt Kusks klausul var latterligt lav (og Spalvis´) også er for lav, vil jeg ikke anfægte.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Mogens » 21. jan 2016, 22:53

AllanPedersen skrev:Hvem gør det enkelt?

'Du kan ikke lave en bedre klausul med Spalvis, ungt talent fordi så sprænger han lønloftet og vi går fallit
Han har alle kort på hånden og vi er pisket til at indgå en aftale 100% på hans præmisser'

... Og desuden rammer en meteor vores trænings anlæg
AaB har ALLE kort på hånden, og Spalvis og manager har INTET at skulle have sagt. Alle forsøg på forhandlinger fra spiller/manager-side skal ignoreres og de skal TVINGES til at acceptere AaB´s udspil.

Sådan kunne et ligeså plat indlæg se ud.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
AltidPaaTvaers
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 21. dec 2015, 17:57
Favoritspiller: En håndtrold på Vesttribunen
Geografisk sted: 9000

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AltidPaaTvaers » 21. jan 2016, 23:16

Ifølge nedenstående link er Lukas blevet kædet sammen med Galatasaray - folk ville have flere rygter og jeg leverer. (Tag jer ikke af Google Translate som mener at Lukas er forsanger. Det kan ske han kan synge, who knows...)

https://translate.googleusercontent.com ... 8yzM4orSeA
Det her er internettet. Slap af.

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Lindvang » 21. jan 2016, 23:22

AltidPaaTvaers skrev:Ifølge nedenstående link er Lukas blevet kædet sammen med Galatasaray - folk ville have flere rygter og jeg leverer. (Tag jer ikke af Google Translate som mener at Lukas er forsanger. Det kan ske han kan synge, who knows...)

https://translate.googleusercontent.com ... 8yzM4orSeA
Old news!

Dog er denne interessant:
Aalborg hold indrømmer, at L.Spalvis i januar er solgt, forventer klubben at foretage en række litauere.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Tyskeren » 21. jan 2016, 23:46

Rams skrev:Ahhh. Præcis den udmelding jeg havde brug for inden jeg går til køjs. Ved du om der sker noget på Thomsen-fronten?
Der er ikke rigtig nogle konkrete bud på Thomsen. Men en del forespørgsler. Gent, Zulte, Guingamp, Nantes er nogle af dem som er mest ivrige - men ikk noget konkret. Pris for Thomsen ligger på 1 - 1,5 million euro.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 22. jan 2016, 01:52

Mogens skrev:
AllanPedersen skrev:Hvem gør det enkelt?

'Du kan ikke lave en bedre klausul med Spalvis, ungt talent fordi så sprænger han lønloftet og vi går fallit
Han har alle kort på hånden og vi er pisket til at indgå en aftale 100% på hans præmisser'

... Og desuden rammer en meteor vores trænings anlæg
AaB har ALLE kort på hånden, og Spalvis og manager har INTET at skulle have sagt. Alle forsøg på forhandlinger fra spiller/manager-side skal ignoreres og de skal TVINGES til at acceptere AaB´s udspil.

Sådan kunne et ligeså plat indlæg se ud.
Den der ser meget mere spiselig ud i den aktuelle sag.

Men du forstår ikke pointen med indlægget(kunne jeg sige til mange)

Det er nemlig ikke sort Hvidt som en af de 2.. Derfor siger jeg man har fejlet på klausulen hvor primitive svar som Eks dem maglau giver er bare at man kunne ikke have gjort det bedre.. Fordi ellers var vi gået fallit.. Basta..

Jeg mener Dog vi lever i en så ekstremt nuanceret verden at Gaarde kunne have pillet ved den klausul uden at sprænge et lønloft eller overhovedet komme i nærheden af det..

Hvad tror du ang. Det?
Tror du vi ville have sprunget lønloftet hvis den klausul var 15-20mill?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Pastorius » 22. jan 2016, 07:38

Tyskeren skrev:
Rams skrev:Ahhh. Præcis den udmelding jeg havde brug for inden jeg går til køjs. Ved du om der sker noget på Thomsen-fronten?
Der er ikke rigtig nogle konkrete bud på Thomsen. Men en del forespørgsler. Gent, Zulte, Guingamp, Nantes er nogle af dem som er mest ivrige - men ikk noget konkret. Pris for Thomsen ligger på 1 - 1,5 million euro.
Fedt med lidt info der har en snert af troværdighed over sig. Det er påskønnet!
Med venlig Hilsen
--
Robert

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af N » 22. jan 2016, 08:36

AllanPedersen skrev:
Mogens skrev:
AllanPedersen skrev:Hvem gør det enkelt?

'Du kan ikke lave en bedre klausul med Spalvis, ungt talent fordi så sprænger han lønloftet og vi går fallit
Han har alle kort på hånden og vi er pisket til at indgå en aftale 100% på hans præmisser'

... Og desuden rammer en meteor vores trænings anlæg
AaB har ALLE kort på hånden, og Spalvis og manager har INTET at skulle have sagt. Alle forsøg på forhandlinger fra spiller/manager-side skal ignoreres og de skal TVINGES til at acceptere AaB´s udspil.

Sådan kunne et ligeså plat indlæg se ud.
Den der ser meget mere spiselig ud i den aktuelle sag.

Men du forstår ikke pointen med indlægget(kunne jeg sige til mange)

Det er nemlig ikke sort Hvidt som en af de 2.. Derfor siger jeg man har fejlet på klausulen hvor primitive svar som Eks dem maglau giver er bare at man kunne ikke have gjort det bedre.. Fordi ellers var vi gået fallit.. Basta..

Jeg mener Dog vi lever i en så ekstremt nuanceret verden at Gaarde kunne have pillet ved den klausul uden at sprænge et lønloft eller overhovedet komme i nærheden af det..

Hvad tror du ang. Det?
Tror du vi ville have sprunget lønloftet hvis den klausul var 15-20mill?
Forstår du at klausulen har direkte indvirkning på spillerens næste kontrakt. Den kan nærmest omregnes direkte. Var klausulen blevet sat højere ville man bare skulle kompencere for det spænd. Bortset fra vi på daværende tidspunkt nærmest var fallit, så er jeg sikker på at det ikke er det nogle har ment. Vi stod midt i en kapitaludvidelse og mantraen var at nu overholdt man budgetter uanset hvad - ellers ja så var der ingen tillid.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6394
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jan 2016, 09:12

Hvordan ville man have reageret i sommeren 2014, hvis 19 årige Spalvis med 17 kampe(8 mål) havde fået en ny kontrakt. Gået fra f.eks. 250.000 kr. om året til ny voksen kontrakt på nu f.eks. 750.000 kr. med en salgsklausul, hvis ikke han bliver solgt inden sommeren 16 er prisen herefter x

Det var vel hvad der skete. Det viste ansvarlighed og blot fordi man havde lovning på 60 mio kr. så skiftede man ikke spor og begyndte at bruge penge man ikke havde(som man havde gjort de foregående mange år).

Havde man skrevet kontrakt uden klausul og så måske skulle have lagt 1,25 mio kr. om året for en uprøvet mand, så ville I have hylet op om, at AaB blot sagde et(ansvarlighed), men gjorde som de altid havde gjort(overforbrug). Særligt når han så 2-3 måneder senere blev langtidsskadet.

I ved godt, at mange af spillerne kræver frikøbsklausulen ikke af frygt for at rådne op i den klub, men fordi de tror på deres egen værdi og siger, at så er de ved et skifte sikret flere penge end en månedlig lønsum ?
- FlæskeFrank

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 22. jan 2016, 09:29

AllanPedersen skrev:
Eksil skrev:Det fede ved dig AllanP er, at selv når jeg er enig med dig, så har du så ulidelig en måde at udtrykke dig på, at jeg får lyst til at tage det modsatte synspunkt.
Det lyder som en mand med en urokkelig etik og morale.

har du prøvet nationen på EB? ;)
Jeg holder også af dig Allan, det er lidt den samme fornemmelse som da jeg var knægt og løb rundt og spillede mur... :D
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 22. jan 2016, 09:31

Hvis AaB/Gaarde vil sælge nu for 15-16 mio kr., så må de internt vurdere, at han ikke er det værd til sommer, for forskellen er minimal til 10/12 mio kr. Måske ser de hans efterår som en "boble"?

Besvar