Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af hje1980 » 22. jan 2016, 13:36

jayC skrev::oops: Hvis Spalvis ryger, håber jeg meget at AaB er med ikapløbet omkring Islændingen Vidar Kristjanson fra den kinesiske klub - ham spilleren som AGF angiveligt er meget interesseret - hvis de kan købe ham, kan vi også ved salg af Spalvis :oops:
Vil du have AaB med i det kapløb fordi AGF viser interesse, eller ved du om han har nogle kvaliteter der passer til vores spillestil?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Hanga » 22. jan 2016, 13:39

Gnu skrev: /Cx
Det er meget hvis-og-hvis. Spiller han sig ikke på holdet, er videresalgsklausulen jo værdiløs. Så vil jeg langt foretrække flere penge i hånden og ingen videresalgsklausul.[/quote]

Enig - historisk set har vi fået mig lidt ud af videresalgsklausuler! Spalvis må naturligvis gerne bryde den tendens.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Yankee » 22. jan 2016, 13:40

hje1980 skrev: Derfor er en vurding af Spalvis til 30-40 mio helt ude hvor kun vandvidhandlen med Cornelius kan komme...
Nej, det er det ikke - sikke dog noget vrøvl at skrive.

30-40 millioner er den prisklasse hvor vi finder Winston Reid, Djiby Fall, Bryan Oviedo, og Jores Okore. Det er hylden for spillere, der i en ung alder har etableret sig som Superliga-stjerner og har fremvist et meget stort potentiale. Det er faktisk lige præcis på den hylde, jeg ville placere Lukas Spalvis, hvis ikke han havde en klausul.

Når Sporting Lissabon og Galatasaray er ude efter en spiller, så skal han aldrig koste under 30 millioner kroner.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 22. jan 2016, 13:57

Hanga skrev:
Gnu skrev: /Cx
Det er meget hvis-og-hvis. Spiller han sig ikke på holdet, er videresalgsklausulen jo værdiløs. Så vil jeg langt foretrække flere penge i hånden og ingen videresalgsklausul.
Enig - historisk set har vi fået mig lidt ud af videresalgsklausuler! Spalvis må naturligvis gerne bryde den tendens.[/quote]

Jeg kan ikke komme paa andre eksempler end Lucas, som vi bestemt stadig kan naa at blive rige paa. Er der andre jeg overser?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 22. jan 2016, 14:03

hje1980 skrev:
AllanPedersen skrev:
hje1980 skrev:
AllanPedersen skrev:Foreskellen på os to pastorious..

Er du forholder dig til hvad der muligvis kan ske
Jeg forholder mig til hvad der sker.

Spalvis er den bedste angriber pt. i superligaen.
Der er intet der peger på det ikke skulle fortsætte resten af sæsonnen.
Ergo er han for os mere værd end 3 millioner.
Både i tv penge, pokalen, præmie penge, og specielt ift. til europæisk placering.

de ting du argumentere for, er ulogiske teorier.. som at SPalvis pludselig ikke kan score mål for os mere.

Når du er klar til at tage det sagligt fremfor blot korte tilsvinings svar. så sig endelig til
Det er jo ikke korrekt... du forholder dig også til hvad der KUNNE ske hvis en benhård forretningsmand var der istede for Gaarde med hensyn til kontrakt med Kusk (som VILLE have en klausul), Dalsgaard som VILLE prøve noget andet end AaB, AK som ikke ville forlænge for at prøve udlandet (at det så blev OB er en anden sag - men er han savnet, næææ).
Og nu siger du Spalvis bliver solgt til en 1/3 af hans værdi... tvivler på vi kan få mellem 30-40 mio for Spalvis. Tvivler på at Gaarde er SÅ dårlig til at sælge hvis det var hans reele værdi...

Du tvivler på 10-12 mill er en 1/3 af hans værdi.. i forhold til hvad.. Bruninho?
Swartz? Makienok? .. hvem må jeg sammenligne ham med .. hvis vi snakker kvalitet..
For så vil jeg sammenligne på den pris andre har fået efterfølgende.
Vil gerne sammenligne med Bruninho som blev solgt for ca. 20 mio... og i den pris ligger måske også noget pr. værdi I at han kommer fra Brasilien som normalt gør en spiller mere spændende end Litauen. Det afspejler altså også på prisen.
Solgt til Kina, som AaB også havde bud fra og accepteret og som også var ca. 20 mio.

Derfor er en vurding af Spalvis til 30-40 mio helt ude hvor kun vandvidhandlen med Cornelius kan komme...
Så hvis Gaarde lander en handle nu på ca. 2 mio EUR + nogle vilde klausuler (som Tyskeren har oplyst) så tror jeg vi skal være glade.

Så kan man altid til sommer diskutere - afhængig af vores placering til den tid - om det var bedre at have ventet. Men det er kun noget man kan gætte sig til... ingen ved det.
Og nu har vi jo solgt spillere før i vinterpausen, hvor medierne og også herinde har sagt at nu vinder vi da slet ikke noget, og alligevel stået med pokalen til sidst.

25mill angiveligt for brunihno så altså det dobbelte af hvad vi står til at få.. men jeg kan godt se det er nemmere at bare runde ned.

Amartey koster 50mill ?
Sisto 50-60 mill? Bare lige for at slå fast hvad du mener når du siger +30mill kun er Cornelius der kan være med på.

Synes du der er en stor forskel på 12mill og 25mill? .. eller lad os bare sige 20mill .. synes du der er en stor forskel på 12 mill og 20mill?
for en klub som AaB.. eller er det sådan lidt 'blaaaaah...'

forsøger bare at styre ind på din mentalitet... for den difference vi snakker om lige nu.. er 5x Thelander's salgsværdi
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 22. jan 2016, 14:04

Cx skrev:Et salg til Sporting vil være fantastisk... de ligger pt. 1'er - sidste år 3'er. Champions League i 2014/15 og Europa League i år, hvor de skal møde Leverkusen!

Kunne Spalvis spille sig på holdet dernede - og blive en profil, så er der for alvor åbnet op for væsentlig flere penge ift. videresalg. De portugisiske topklubber sælger rigtig dyre spillere - mere end vi nogensinde kan komme i nærheden af! Klasser over et salg til enten Kina, Galatasaray eller eks. ligegyldige Celtic!

/Cx
OG.. OG:. HVIS han nu vinder Ballon D'or 2 gange .. så stiger han endnu mere i værdi!!!! :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af troelsh » 22. jan 2016, 14:08

Yankee skrev:
hje1980 skrev: Derfor er en vurding af Spalvis til 30-40 mio helt ude hvor kun vandvidhandlen med Cornelius kan komme...
Nej, det er det ikke - sikke dog noget vrøvl at skrive.

30-40 millioner er den prisklasse hvor vi finder Winston Reid, Djiby Fall, Bryan Oviedo, og Jores Okore. Det er hylden for spillere, der i en ung alder har etableret sig som Superliga-stjerner og har fremvist et meget stort potentiale. Det er faktisk lige præcis på den hylde, jeg ville placere Lukas Spalvis, hvis ikke han havde en klausul.

Når Sporting Lissabon og Galatasaray er ude efter en spiller, så skal han aldrig koste under 30 millioner kroner.

De bud der kommer frem i pressen menes at ligge omkring 2 mio euro, det bekræfter desværre i mine øjne at spalvis har en klausul til sommer.
Spalvis burde koste et sted mellem 3 og 4 mio euro, en ung angriber med et unikt talent og målnæse.
Også har han vel kun scoret et par mål mindre end Cornelius scorede på en hel sæson da han blev solgt til Cardiff, og ja jeg ved godt det var et vanvidssalg vi ikke skal måle os med men just sayin' :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 22. jan 2016, 14:19

AllanPedersen skrev:
Cx skrev:Et salg til Sporting vil være fantastisk... de ligger pt. 1'er - sidste år 3'er. Champions League i 2014/15 og Europa League i år, hvor de skal møde Leverkusen!

Kunne Spalvis spille sig på holdet dernede - og blive en profil, så er der for alvor åbnet op for væsentlig flere penge ift. videresalg. De portugisiske topklubber sælger rigtig dyre spillere - mere end vi nogensinde kan komme i nærheden af! Klasser over et salg til enten Kina, Galatasaray eller eks. ligegyldige Celtic!

/Cx
OG.. OG:. HVIS han nu vinder Ballon D'or 2 gange .. så stiger han endnu mere i værdi!!!! :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
Det er godt nok svaert at tolke hvad din pointe er her. Mener du ikke at man ikke kan spekulere i videresalg overhovedet? Mener du Sporting er en daarlig klub mht. videresalg? Hvad?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af N » 22. jan 2016, 14:23

AllanPedersen skrev:
hje1980 skrev:
AllanPedersen skrev:
hje1980 skrev:
AllanPedersen skrev:Foreskellen på os to pastorious..

Er du forholder dig til hvad der muligvis kan ske
Jeg forholder mig til hvad der sker.

Spalvis er den bedste angriber pt. i superligaen.
Der er intet der peger på det ikke skulle fortsætte resten af sæsonnen.
Ergo er han for os mere værd end 3 millioner.
Både i tv penge, pokalen, præmie penge, og specielt ift. til europæisk placering.

de ting du argumentere for, er ulogiske teorier.. som at SPalvis pludselig ikke kan score mål for os mere.

Når du er klar til at tage det sagligt fremfor blot korte tilsvinings svar. så sig endelig til
Det er jo ikke korrekt... du forholder dig også til hvad der KUNNE ske hvis en benhård forretningsmand var der istede for Gaarde med hensyn til kontrakt med Kusk (som VILLE have en klausul), Dalsgaard som VILLE prøve noget andet end AaB, AK som ikke ville forlænge for at prøve udlandet (at det så blev OB er en anden sag - men er han savnet, næææ).
Og nu siger du Spalvis bliver solgt til en 1/3 af hans værdi... tvivler på vi kan få mellem 30-40 mio for Spalvis. Tvivler på at Gaarde er SÅ dårlig til at sælge hvis det var hans reele værdi...

Du tvivler på 10-12 mill er en 1/3 af hans værdi.. i forhold til hvad.. Bruninho?
Swartz? Makienok? .. hvem må jeg sammenligne ham med .. hvis vi snakker kvalitet..
For så vil jeg sammenligne på den pris andre har fået efterfølgende.
Vil gerne sammenligne med Bruninho som blev solgt for ca. 20 mio... og i den pris ligger måske også noget pr. værdi I at han kommer fra Brasilien som normalt gør en spiller mere spændende end Litauen. Det afspejler altså også på prisen.
Solgt til Kina, som AaB også havde bud fra og accepteret og som også var ca. 20 mio.

Derfor er en vurding af Spalvis til 30-40 mio helt ude hvor kun vandvidhandlen med Cornelius kan komme...
Så hvis Gaarde lander en handle nu på ca. 2 mio EUR + nogle vilde klausuler (som Tyskeren har oplyst) så tror jeg vi skal være glade.

Så kan man altid til sommer diskutere - afhængig af vores placering til den tid - om det var bedre at have ventet. Men det er kun noget man kan gætte sig til... ingen ved det.
Og nu har vi jo solgt spillere før i vinterpausen, hvor medierne og også herinde har sagt at nu vinder vi da slet ikke noget, og alligevel stået med pokalen til sidst.

25mill angiveligt for brunihno så altså det dobbelte af hvad vi står til at få.. men jeg kan godt se det er nemmere at bare runde ned.

Amartey koster 50mill ?
Sisto 50-60 mill? Bare lige for at slå fast hvad du mener når du siger +30mill kun er Cornelius der kan være med på.

Synes du der er en stor forskel på 12mill og 25mill? .. eller lad os bare sige 20mill .. synes du der er en stor forskel på 12 mill og 20mill?
for en klub som AaB.. eller er det sådan lidt 'blaaaaah...'

forsøger bare at styre ind på din mentalitet... for den difference vi snakker om lige nu.. er 5x Thelander's salgsværdi
haha fedt at starte et modargument med 'angiveligt'

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gnu » 22. jan 2016, 14:25

Buzz Killington skrev:
Hanga skrev:
Gnu skrev: Det er meget hvis-og-hvis. Spiller han sig ikke på holdet, er videresalgsklausulen jo værdiløs. Så vil jeg langt foretrække flere penge i hånden og ingen videresalgsklausul.
Enig - historisk set har vi fået mig lidt ud af videresalgsklausuler! Spalvis må naturligvis gerne bryde den tendens.
Jeg kan ikke komme paa andre eksempler end Lucas, som vi bestemt stadig kan naa at blive rige paa. Er der andre jeg overser?
Hvis du spørger om, hvem vi har haft videresalgsklausuler på, så ved jeg det ikke, men antallet af ex-AaB'ere, hvis udlandseventyr er blevet en succes, er bestemt til at overse.

I en lidt anden boldgade, så havde vi også en klausul på Daniel Holm om en pose penge, hvis han rundede et bestemt antal kampe for Rosenborg. Så stoppede de da bare med at bruge ham, da han nærmede sig grænsen, og skibede ham videre.

Jeg foretrækker i langt højere grad pengene i hånden frem for klausuler om dit og dat.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 22. jan 2016, 14:25

Men det er jo ikke kun længere Cornelius der er en case.

Hvis Spalvis sælges for 12 millioner ca.
Så er her en liste af superliga spillere der har været mere værd (åbenbart) indenfor de sidste 3 sæsonner bare.
Og har sikkert glemt nogle.

(De her har deres klubber ALLE tjent mere på end 12 mill)

Amartey(må vi forvente)
Ronnie Swartz
Makienok
Okore
Bruninho
Cornelius
Bjelland
N'Doye
Oviedo
Siggurdson
Vetokele
Peter Ankersen
Hradecky
Erik Sviatchenko


Bare lige for at sætte lidt i perspektiv.. hvor vi er henne med handler... men får nærmest lyst til at nævne små begreber som bare inflation.
Den her liste er en del større hvis vi skruer ned til de 10 millioner der angiveligt er hans klausul. En hel del. SÅ er han faktisk udenfor top 25.
Ja han er faktisk under vores egen kære Helenius

Hvilket vil sige at vi reelt set på det tidspunkt hvor vi laver den klausul ikke regner med han kan blive blandt de 25 største salgsobjekter på 3 år.
25 spillere der er mere værd på 3 år.. hvilket er 8 fordelt på et år.
reelt set regner vi med der på det tidspunkt må være mindst 8 i ligaen som kan og har potentialet til at blive mere værd end Spalvis
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af N » 22. jan 2016, 14:33

AllanPedersen skrev:Men det er jo ikke kun længere Cornelius der er en case.

Hvis Spalvis sælges for 12 millioner ca.
Så er her en liste af superliga spillere der har været mere værd (åbenbart) indenfor de sidste 3 sæsonner bare.
Og har sikkert glemt nogle.

(De her har deres klubber ALLE tjent mere på end 12 mill)

Amartey(må vi forvente)
Ronnie Swartz
Makienok
Okore
Bruninho
Cornelius
Bjelland
N'Doye
Oviedo
Siggurdson
Vetokele
Peter Ankersen
Hradecky
Erik Sviatchenko


Bare lige for at sætte lidt i perspektiv.. hvor vi er henne med handler... men får nærmest lyst til at nævne små begreber som bare inflation.
Den her liste er en del større hvis vi skruer ned til de 10 millioner der angiveligt er hans klausul. En hel del. SÅ er han faktisk udenfor top 25.

Hvilket vil sige at vi reelt set på det tidspunkt hvor vi laver den klausul ikke regner med han kan blive blandt de 25 største salgsobjekter på 3 år.
25 spillere der er mere værd på 3 år.. hvilket er 8 fordelt på et år.
reelt set regner vi med der på det tidspunkt må være mindst 8 i ligaen som kan og har potentialet til at blive mere værd end Spalvis
Hvorfor bliver du ved med at gentage at VI har lavet den klausul, som om at det var Gaarde's ønske? Ville du hellere ha undladt en kontrakt forlængelse og ingen klausul? (forudsat den eksisterende ikke indeholdt en).

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 22. jan 2016, 14:34

Gnu skrev:
Buzz Killington skrev:
Hanga skrev:
Gnu skrev: Det er meget hvis-og-hvis. Spiller han sig ikke på holdet, er videresalgsklausulen jo værdiløs. Så vil jeg langt foretrække flere penge i hånden og ingen videresalgsklausul.
Enig - historisk set har vi fået mig lidt ud af videresalgsklausuler! Spalvis må naturligvis gerne bryde den tendens.
Jeg kan ikke komme paa andre eksempler end Lucas, som vi bestemt stadig kan naa at blive rige paa. Er der andre jeg overser?
Hvis du spørger om, hvem vi har haft videresalgsklausuler på, så ved jeg det ikke, men antallet af ex-AaB'ere, hvis udlandseventyr er blevet en succes, er bestemt til at overse.

I en lidt anden boldgade, så havde vi også en klausul på Daniel Holm om en pose penge, hvis han rundede et bestemt antal kampe for Rosenborg. Så stoppede de da bare med at bruge ham, da han nærmede sig grænsen, og skibede ham videre.

Jeg foretrækker i langt højere grad pengene i hånden frem for klausuler om dit og dat.
Jep, den med Daniel var maaske ikke saa smart, specielt det ikke var en helt vanvittig formodning at han nok ikke ville slaa igennem alligevel, selv hvis han kunne have undgaaet skader.

Men i forhold til videresalg, saa skal man se paa spillerne lidt mere isoleret set i mine oejne, med mindre vi skal til at antage at vore klus spillere er forheksede eller noget i den stil. Derudover, hvis vi f.eks. vurderer at det er usandsynligt at Spalvis slaar igennem, saa foelger det jo ogsaa at han slet ikke er god nok til at vi kan forvente et stoerre millionbeloeb for ham, og saa skal vi heller ikke blive skuffede over et mindre salg.

Men nu gaar de fleste af os nok alligevel rundt med fornemmelsen af at faktisk er en fantastisk spiller, som er pengene vaerd, og som kan slaa igennem i en liga paa niveau med den Portugisiske. Saa har vi nogen grunde til at tro et videresalg er usandsynligt? En anden ting der er vaerd at tage med her, er at hvis vi koeber ham tilbage, som vi har for vane, saa vil en videresalgsklausul vaere ligmed en rabat paa det beloeb, da de penge kommer tilbage i vores kasse.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af le Cid » 22. jan 2016, 14:37

Buzz Killington skrev:En anden ting der er vaerd at tage med her, er at hvis vi koeber ham tilbage, som vi har for vane, saa vil en videresalgsklausul vaere ligmed en rabat paa det beloeb, da de penge kommer tilbage i vores kasse.
Som jeg forstår den slags klausuler, så er det kun xx% af det overskud som en spiller giver. Hvis vi sælger for 15, og de sælger ham for 45, så får vi xx% af 30...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 22. jan 2016, 14:38

N skrev:
AllanPedersen skrev:Men det er jo ikke kun længere Cornelius der er en case.

Hvis Spalvis sælges for 12 millioner ca.
Så er her en liste af superliga spillere der har været mere værd (åbenbart) indenfor de sidste 3 sæsonner bare.
Og har sikkert glemt nogle.

(De her har deres klubber ALLE tjent mere på end 12 mill)

Amartey(må vi forvente)
Ronnie Swartz
Makienok
Okore
Bruninho
Cornelius
Bjelland
N'Doye
Oviedo
Siggurdson
Vetokele
Peter Ankersen
Hradecky
Erik Sviatchenko


Bare lige for at sætte lidt i perspektiv.. hvor vi er henne med handler... men får nærmest lyst til at nævne små begreber som bare inflation.
Den her liste er en del større hvis vi skruer ned til de 10 millioner der angiveligt er hans klausul. En hel del. SÅ er han faktisk udenfor top 25.

Hvilket vil sige at vi reelt set på det tidspunkt hvor vi laver den klausul ikke regner med han kan blive blandt de 25 største salgsobjekter på 3 år.
25 spillere der er mere værd på 3 år.. hvilket er 8 fordelt på et år.
reelt set regner vi med der på det tidspunkt må være mindst 8 i ligaen som kan og har potentialet til at blive mere værd end Spalvis
Hvorfor bliver du ved med at gentage at VI har lavet den klausul, som om at det var Gaarde's ønske? Ville du hellere ha undladt en kontrakt forlængelse og ingen klausul? (forudsat den eksisterende ikke indeholdt en).
VI har lavet den klausul fordi vi har lavet kontrakt udspillet og vi har skrevet under på den, ligemeget hvem der har bedt om hvad har VI lavet den klausul. Det er os der har signet en kontrakt med Spalvis.. Og vores ansvar hvad der står i den.

Hvorfor bliver du ved med at tale som om vi ikke kunne have gjort noget anerledes? Og at det eneste alternativ til en 15-20millioners klausul ville have været ingen forlængelse.. tror du selv det er virkeligheden?.. Hvad tror du reelt det ville have kostet os hvis klausulen sagde 15mill
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 22. jan 2016, 14:39

le Cid skrev:
Buzz Killington skrev:En anden ting der er vaerd at tage med her, er at hvis vi koeber ham tilbage, som vi har for vane, saa vil en videresalgsklausul vaere ligmed en rabat paa det beloeb, da de penge kommer tilbage i vores kasse.
Som jeg forstår den slags klausuler, så er det kun xx% af det overskud som en spiller giver. Hvis vi sælger for 15, og de sælger ham for 45, så får vi xx% af 30...
Jeg har spillet nok manager til at vide at begge type klausuler findes :thumbsup:

Aner naturligvis intet om hvorvidt begge slags findes ude i den virkelige verden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af N » 22. jan 2016, 14:48

AllanPedersen skrev:
N skrev:
AllanPedersen skrev:Men det er jo ikke kun længere Cornelius der er en case.

Hvis Spalvis sælges for 12 millioner ca.
Så er her en liste af superliga spillere der har været mere værd (åbenbart) indenfor de sidste 3 sæsonner bare.
Og har sikkert glemt nogle.

(De her har deres klubber ALLE tjent mere på end 12 mill)

Amartey(må vi forvente)
Ronnie Swartz
Makienok
Okore
Bruninho
Cornelius
Bjelland
N'Doye
Oviedo
Siggurdson
Vetokele
Peter Ankersen
Hradecky
Erik Sviatchenko


Bare lige for at sætte lidt i perspektiv.. hvor vi er henne med handler... men får nærmest lyst til at nævne små begreber som bare inflation.
Den her liste er en del større hvis vi skruer ned til de 10 millioner der angiveligt er hans klausul. En hel del. SÅ er han faktisk udenfor top 25.

Hvilket vil sige at vi reelt set på det tidspunkt hvor vi laver den klausul ikke regner med han kan blive blandt de 25 største salgsobjekter på 3 år.
25 spillere der er mere værd på 3 år.. hvilket er 8 fordelt på et år.
reelt set regner vi med der på det tidspunkt må være mindst 8 i ligaen som kan og har potentialet til at blive mere værd end Spalvis
Hvorfor bliver du ved med at gentage at VI har lavet den klausul, som om at det var Gaarde's ønske? Ville du hellere ha undladt en kontrakt forlængelse og ingen klausul? (forudsat den eksisterende ikke indeholdt en).
VI har lavet den klausul fordi vi har lavet kontrakt udspillet og vi har skrevet under på den, ligemeget hvem der har bedt om hvad har VI lavet den klausul. Det er os der har signet en kontrakt med Spalvis.. Og vores ansvar hvad der står i den.

Hvorfor bliver du ved med at tale som om vi ikke kunne have gjort noget anerledes? Og at det eneste alternativ til en 15-20millioners klausul ville have været ingen forlængelse.. tror du selv det er virkeligheden?.. Hvad tror du reelt det ville have kostet os hvis klausulen sagde 15mill
Jeg viste ikke at vi havde lavet kontrakt udspillet nej, der taler jeg mod bedrevidende kan jeg godt se.

Til det andet. Øhh ja!!! 19 år og havde skudt AaB til et mesterskab, tror du ikke han ku finde en anden klub?

Der var 6 måneder til at han kunne forhandle frit med andre og der skulle handles hurtigt på trods af stramme midler. Husk på at kassen er TOM som i tom. Man får en lang kontrakt som inkluderer en klausul der træder i kraft efter 2 år på 10 mill plus videresalg. Det er altså ikke himmelråbende i min verden. Og jo nu kan man da ærgre sig gul og blå, men kunne ikke være anderledes.

Hvad det havde kostet os med klausul på 15 imod 10 mill... hmm 5 mill er mit gæt. Det er hvad agent og spiller ku forlange mindre i deres pris til næste klub.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 22. jan 2016, 15:00

N skrev:
AllanPedersen skrev:
N skrev:
AllanPedersen skrev:Men det er jo ikke kun længere Cornelius der er en case.

Hvis Spalvis sælges for 12 millioner ca.
Så er her en liste af superliga spillere der har været mere værd (åbenbart) indenfor de sidste 3 sæsonner bare.
Og har sikkert glemt nogle.

(De her har deres klubber ALLE tjent mere på end 12 mill)

Amartey(må vi forvente)
Ronnie Swartz
Makienok
Okore
Bruninho
Cornelius
Bjelland
N'Doye
Oviedo
Siggurdson
Vetokele
Peter Ankersen
Hradecky
Erik Sviatchenko


Bare lige for at sætte lidt i perspektiv.. hvor vi er henne med handler... men får nærmest lyst til at nævne små begreber som bare inflation.
Den her liste er en del større hvis vi skruer ned til de 10 millioner der angiveligt er hans klausul. En hel del. SÅ er han faktisk udenfor top 25.

Hvilket vil sige at vi reelt set på det tidspunkt hvor vi laver den klausul ikke regner med han kan blive blandt de 25 største salgsobjekter på 3 år.
25 spillere der er mere værd på 3 år.. hvilket er 8 fordelt på et år.
reelt set regner vi med der på det tidspunkt må være mindst 8 i ligaen som kan og har potentialet til at blive mere værd end Spalvis
Hvorfor bliver du ved med at gentage at VI har lavet den klausul, som om at det var Gaarde's ønske? Ville du hellere ha undladt en kontrakt forlængelse og ingen klausul? (forudsat den eksisterende ikke indeholdt en).
VI har lavet den klausul fordi vi har lavet kontrakt udspillet og vi har skrevet under på den, ligemeget hvem der har bedt om hvad har VI lavet den klausul. Det er os der har signet en kontrakt med Spalvis.. Og vores ansvar hvad der står i den.

Hvorfor bliver du ved med at tale som om vi ikke kunne have gjort noget anerledes? Og at det eneste alternativ til en 15-20millioners klausul ville have været ingen forlængelse.. tror du selv det er virkeligheden?.. Hvad tror du reelt det ville have kostet os hvis klausulen sagde 15mill
Jeg viste ikke at vi havde lavet kontrakt udspillet nej, der taler jeg mod bedrevidende kan jeg godt se.

Til det andet. Øhh ja!!! 19 år og havde skudt AaB til et mesterskab, tror du ikke han ku finde en anden klub?

Der var 6 måneder til at han kunne forhandle frit med andre og der skulle handles hurtigt på trods af stramme midler. Husk på at kassen er TOM som i tom. Man får en lang kontrakt som inkluderer en klausul der træder i kraft efter 2 år på 10 mill plus videresalg. Det er altså ikke himmelråbende i min verden. Og jo nu kan man da ærgre sig gul og blå, men kunne ikke være anderledes.

Hvad det havde kostet os med klausul på 15 imod 10 mill... hmm 5 mill er mit gæt. Det er hvad agent og spiller ku forlange mindre i deres pris til næste klub.
N ...stop det, vi har været der, og det er skønne spildte kræfter...Gaarde og før ham Lynge var et par inkompetente fjolser :cool:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af jayC » 22. jan 2016, 15:05

hje1980 skrev:
jayC skrev::oops: Hvis Spalvis ryger, håber jeg meget at AaB er med ikapløbet omkring Islændingen Vidar Kristjanson fra den kinesiske klub - ham spilleren som AGF angiveligt er meget interesseret - hvis de kan købe ham, kan vi også ved salg af Spalvis :oops:
Vil du have AaB med i det kapløb fordi AGF viser interesse, eller ved du om han har nogle kvaliteter der passer til vores spillestil?
Jeg vil have ham til AaB, da han har kvaliteter alla Spalvis, og han er garant for mål - har scoret mange mål i Norge samt i Kina .. Blev allerede rygtet til DK da han skiftede fra Norge, men klubben i Kina ville give dobbelt pris .. Han skulle dog være mulig at købe for mindre , da han gerne selv tilbage til Europa :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af N » 22. jan 2016, 15:09

KlaskmyggenNoah skrev:
N skrev:
AllanPedersen skrev:
N skrev:
AllanPedersen skrev:Men det er jo ikke kun længere Cornelius der er en case.

Hvis Spalvis sælges for 12 millioner ca.
Så er her en liste af superliga spillere der har været mere værd (åbenbart) indenfor de sidste 3 sæsonner bare.
Og har sikkert glemt nogle.

(De her har deres klubber ALLE tjent mere på end 12 mill)

Amartey(må vi forvente)
Ronnie Swartz
Makienok
Okore
Bruninho
Cornelius
Bjelland
N'Doye
Oviedo
Siggurdson
Vetokele
Peter Ankersen
Hradecky
Erik Sviatchenko


Bare lige for at sætte lidt i perspektiv.. hvor vi er henne med handler... men får nærmest lyst til at nævne små begreber som bare inflation.
Den her liste er en del større hvis vi skruer ned til de 10 millioner der angiveligt er hans klausul. En hel del. SÅ er han faktisk udenfor top 25.

Hvilket vil sige at vi reelt set på det tidspunkt hvor vi laver den klausul ikke regner med han kan blive blandt de 25 største salgsobjekter på 3 år.
25 spillere der er mere værd på 3 år.. hvilket er 8 fordelt på et år.
reelt set regner vi med der på det tidspunkt må være mindst 8 i ligaen som kan og har potentialet til at blive mere værd end Spalvis
Hvorfor bliver du ved med at gentage at VI har lavet den klausul, som om at det var Gaarde's ønske? Ville du hellere ha undladt en kontrakt forlængelse og ingen klausul? (forudsat den eksisterende ikke indeholdt en).
VI har lavet den klausul fordi vi har lavet kontrakt udspillet og vi har skrevet under på den, ligemeget hvem der har bedt om hvad har VI lavet den klausul. Det er os der har signet en kontrakt med Spalvis.. Og vores ansvar hvad der står i den.

Hvorfor bliver du ved med at tale som om vi ikke kunne have gjort noget anerledes? Og at det eneste alternativ til en 15-20millioners klausul ville have været ingen forlængelse.. tror du selv det er virkeligheden?.. Hvad tror du reelt det ville have kostet os hvis klausulen sagde 15mill
Jeg viste ikke at vi havde lavet kontrakt udspillet nej, der taler jeg mod bedrevidende kan jeg godt se.

Til det andet. Øhh ja!!! 19 år og havde skudt AaB til et mesterskab, tror du ikke han ku finde en anden klub?

Der var 6 måneder til at han kunne forhandle frit med andre og der skulle handles hurtigt på trods af stramme midler. Husk på at kassen er TOM som i tom. Man får en lang kontrakt som inkluderer en klausul der træder i kraft efter 2 år på 10 mill plus videresalg. Det er altså ikke himmelråbende i min verden. Og jo nu kan man da ærgre sig gul og blå, men kunne ikke være anderledes.

Hvad det havde kostet os med klausul på 15 imod 10 mill... hmm 5 mill er mit gæt. Det er hvad agent og spiller ku forlange mindre i deres pris til næste klub.
N ...stop det, vi har været der, og det er skønne spildte kræfter...Gaarde og før ham Lynge var et par inkompetente fjolser :cool:
Haha ja, man sidder lidt med samme fornemmelse som når man er røget i en troll :) Savner Nielse! der blev man trods alt glad.

Besvar