Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 13:17

Det giver ingen mening at klubben skulle sætte sig selv i den position.

Hvis alle trænerne rendte rundt og kunne tjene penge på Spalvis skred fra klubben.
Så kan jeg da først forstå hvis vi har spillerflugt.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Søgaard » 8. feb 2016, 13:20

Gamen skrev:
AllanPedersen skrev: Tvivler seriøst på man har indblandet placeringspenge.. sidste sæson startede vi også ud med -5mill-0 ...

så vidt jeg husker fra sidste års regnskab, så sætter man feriepengene på en fast placering .. (nr. 6) eller sådan noget og bruger det som pegefingeren
Feriepengene? :-)

Ja, præcis - man kan jo sagtens opjustere det beløb allerede, vores resultater in mente.
Jf. de opgørelser der er lavet over TV penge, herunder eksempelvis i tipsbladet, er det ikke voldsomt mange millioner der er i forskel, jo mindre vi holder os i top 3 de første 4 runder efter pausen. Med 5 point ned til Brøndby er der gode muligheder for et fint beløb efter 22. runde, men tror langt fra det er sikkert nok til, at man har justeret budgettet. Det er trods alt"kun" 1,4 mio. fra 6. til 3. pladsen.

Efter runde 11, 22, 33:
Nummer 1: 5,9 millioner kroner.
Nummer 2: 4,3 millioner kroner.
Nummer 3: 3,2 millioner kroner.
Nummer 4: 2,5 millioner kroner.
Nummer 5: 2,2 millioner kroner.
Nummer 6: 1,8 millioner kroner.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-runde-11
Aalborg BK 1885!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Freddie » 8. feb 2016, 13:23

AllanPedersen skrev:Det giver ingen mening at klubben skulle sætte sig selv i den position.

Hvis alle trænerne rendte rundt og kunne tjene penge på Spalvis skred fra klubben.
Så kan jeg da først forstå hvis vi har spillerflugt.
Jeg spørger bare, Allan. Der er åbenbart mange, der ved præcis hvordan det er strikket sammen, så det er sikkert bare mig, der er en gammel mistænksom stodder. For øvrigt tænker jeg nu ikke på alle mulige trænere i Danmark, men glem bare, at jeg pirkede til din hverdagsbevidsthed. Som du ser, Gamen, er det her også et svar til dig.

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 8. feb 2016, 13:24

Maglau skrev: Ja det lyder ret mærkværdigt at det gælder en cheftræner på førsteholdet. Kan sagtens se logikken i at ungdomstrænere har det som en bonus i lønpakken.
Det kan sikkert findes nogen meget, meget få steder, men åbner op for en diskussion omkring hvor man placerer sin loyalitet. Skal man anbefale spilleren et klubskifte så man selv får sin bonus, eller skal man overtale vedkommende til at fortsætte sin udvikling i klubben.

Det ville da aldrig nogensinde gå i en privat virksomhed, at man plejer egeninteresser før sin arbejdsgivers interesser. Og det går naturligvis heller ikke i en fodboldklub.

Jeg tror mere på bonusordning ifht. hvor mange spillere fra de årgange man træner, der kan tage steppet op fra ungdomsfodbold til seniorfodbold og ikke mindst mulighed for avancement hvis man klarer sit arbejde godt, som det har været tilfældet for Jacob Friis.

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 8. feb 2016, 13:25

Freddie skrev: Jeg spørger bare, Allan. Der er åbenbart mange, der ved præcis hvordan det er strikket sammen, så det er sikkert bare mig, der er en gammel mistænksom stodder. For øvrigt tænker jeg nu ikke på alle mulige trænere i Danmark, men glem bare, at jeg pirkede til din hverdagsbevidsthed. Som du ser, Gamen, er det her også et svar til dig.
Det handler om hvad der er logik. Lige i dit tilfælde er jeg dog ret sikker på, at den logik befinder sig i lidt andre luftlag (hint: Blomqvist)

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 13:27

Jeg synes det lyder meget søgt det hele:

De her bonus ordninger som i pludselig griber ud af luften (hvis man spørger mig)
Det lyder fuldstændig tosset for AaB at sætte sig selv i.

Hvis trænerne får penge for spillerne skifter.. så vil de opfordrer spillerne til at skride hele tiden (loyalitet eller ej)
Hvis trænerne får penge for hvor mange unge der kommer på førsteholdet (som Gamen siger)
Så vil de jo stille 6-7 spillere op hver sæson og sige 'de her bliver stjerner'

placerings bonus.. den giver mening.. fordi den er der ikke en bagside til..
men jeg forventer godt nok AaB er smarte nok til ikke at bruge bonusser som kan have en negativ værdi.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 8. feb 2016, 13:28

Søgaard skrev: Jf. de opgørelser der er lavet over TV penge, herunder eksempelvis i tipsbladet, er det ikke voldsomt mange millioner der er i forskel, jo mindre vi holder os i top 3 de første 4 runder efter pausen. Med 5 point ned til Brøndby er der gode muligheder for et fint beløb efter 22. runde, men tror langt fra det er sikkert nok til, at man har justeret budgettet. Det er trods alt"kun" 1,4 mio. fra 6. til 3. pladsen.

Efter runde 11, 22, 33:
Nummer 1: 5,9 millioner kroner.
Nummer 2: 4,3 millioner kroner.
Nummer 3: 3,2 millioner kroner.
Nummer 4: 2,5 millioner kroner.
Nummer 5: 2,2 millioner kroner.
Nummer 6: 1,8 millioner kroner.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-runde-11
Du har nok ret. Vi lå selvfølgelig også kun nummer 5 efter de første 11 runder.

Og så skal man lige huske på, at den bonusaftale spillerrepræsentanten (Würtz) indgår med Gaarde inden sæsonen, selvfølgelig betyder at de også får væsentligt flere penge ved en god placering ifht. den placering der er budgetteret med.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Pastorius » 8. feb 2016, 13:33

Freddie skrev:
Pastorius skrev: Man kan gætte på hvad som helst, udfra selv det tyndeste grundlag. Problemerne kommer når folk ikke forstår hvad det betyder at gætte.
Havde man alle parametre var det ikke nødvendigt at gætte.
Det kan man selvfølgelig, men hvis der skal være nogen substans i gætterierne, skal det efter min mening være så virkelighedsnært som muligt.
Derfor mit lille indspark, fordi jeg tilfældigvis undrer mig lidt over, hvorfor Erik Hamren stille og roligt fandt sig i at Rade Prica blev solgt ved udgangen af 2007, kort før en seriøs mesterskabskamp, og det var det eneste mulige svar.
Med de eksempler du har delagtiggjort os i her, er min konklusion at du strækker værdien af kendsgerningerne udover al rimelighed.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Pastorius » 8. feb 2016, 13:37

Søgaard skrev:
Gamen skrev:
AllanPedersen skrev: Tvivler seriøst på man har indblandet placeringspenge.. sidste sæson startede vi også ud med -5mill-0 ...

så vidt jeg husker fra sidste års regnskab, så sætter man feriepengene på en fast placering .. (nr. 6) eller sådan noget og bruger det som pegefingeren
Feriepengene? :-)

Ja, præcis - man kan jo sagtens opjustere det beløb allerede, vores resultater in mente.
Jf. de opgørelser der er lavet over TV penge, herunder eksempelvis i tipsbladet, er det ikke voldsomt mange millioner der er i forskel, jo mindre vi holder os i top 3 de første 4 runder efter pausen. Med 5 point ned til Brøndby er der gode muligheder for et fint beløb efter 22. runde, men tror langt fra det er sikkert nok til, at man har justeret budgettet. Det er trods alt"kun" 1,4 mio. fra 6. til 3. pladsen.

Efter runde 11, 22, 33:
Nummer 1: 5,9 millioner kroner.
Nummer 2: 4,3 millioner kroner.
Nummer 3: 3,2 millioner kroner.
Nummer 4: 2,5 millioner kroner.
Nummer 5: 2,2 millioner kroner.
Nummer 6: 1,8 millioner kroner.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-runde-11
AaB har ret konsekvent ventet med at justere forventninger til at evt. indtægter er helt sikre de seneste år.

Du kan trygt gå ud fra det ikke har ændret sig. Så længe det er matematisk muligt at ende dårligere end fx en tredjeplads kan du godt forvente at der ikke bliver justeret i resultatet på den baggrund.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Freddie » 8. feb 2016, 13:52

Pastorius skrev:
Med de eksempler du har delagtiggjort os i her, er min konklusion at du strækker værdien af kendsgerningerne udover al rimelighed.
Du må jo selv om hvilken værdi, du tillægger mine input. Har du tænkt over, at de måske ligefrem er sande, at jeg ikke bringer en eller anden fantasihistorie på banen. Jeg kan da være ligeglad med, om folk gætter helt i skoven på salgsprisen på Spalvis og peger blot på, at der er adskillige parametre, der ikke er tænkt på. Men jeg logger ud på den historie nu, og så kan du jo tænke over, om der ikke er noget om det alligevel.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Søgaard » 8. feb 2016, 13:57

Men tilbage til topic, mr. Spalvis. Tillykke til ham, tror på han er stærk nok til at blive en succes i udlandet - nu skal han bare lige bombe færdig for os, tak :)

Jeg ved ikke om vi er blevet meget klogere på transfersummen. Opjusteringen peger for mig også mere mod de berygtede 12 millioner end 30, hvilket man selvfølgelig altid kunne have drømt om. Men vi aner så ikke ret meget om eventuelle videresalgsklausuler. Hvis man tror på Dennis Søndergaard, så er vi nu en klausul-fri klub - lesson learned.

Selvom beløbet ikke er voldsomt, synes jeg det er rart at have på plads, der er tilsyneladende penge til at smide i truppen til sommer, hvor vi kan miste en del flere fra start 11'eren end bare KEP og Spalvis. Dernæst får vi lov at beholde Spalvis i foråret, så vi forhåbentlig har en bedre chance for top 3. Bomber han 10 mål mere, går vi self. glip af lidt transfer-upside (hvilket vi alligevel var, hvis der er en klausul), men går han i stykker er det på Sportings konto. Only time will show. Jeg er ret tilfreds.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Pastorius » 8. feb 2016, 13:58

Freddie skrev:
Pastorius skrev:
Med de eksempler du har delagtiggjort os i her, er min konklusion at du strækker værdien af kendsgerningerne udover al rimelighed.
Du må jo selv om hvilken værdi, du tillægger mine input. Har du tænkt over, at de måske ligefrem er sande, at jeg ikke bringer en eller anden fantasihistorie på banen. Jeg kan da være ligeglad med, om folk gætter helt i skoven på salgsprisen på Spalvis og peger blot på, at der er adskillige parametre, der ikke er tænkt på. Men jeg logger ud på den historie nu, og så kan du jo tænke over, om der ikke er noget om det alligevel.
Dine argumenter giver ikke anledning til at jeg tror på der den slags bonusordningerm, måske véd du mere end hvad du siger? Jeg har ingen idé om hvordan tingene rent faktisk fungerer i AaB, udover hvad de melder offenligt ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 14:04

Søgaard skrev:Men tilbage til topic, mr. Spalvis. Tillykke til ham, tror på han er stærk nok til at blive en succes i udlandet - nu skal han bare lige bombe færdig for os, tak :)

Jeg ved ikke om vi er blevet meget klogere på transfersummen. Opjusteringen peger for mig også mere mod de berygtede 12 millioner end 30, hvilket man selvfølgelig altid kunne have drømt om. Men vi aner så ikke ret meget om eventuelle videresalgsklausuler. Hvis man tror på Dennis Søndergaard, så er vi nu en klausul-fri klub - lesson learned.

Selvom beløbet ikke er voldsomt, synes jeg det er rart at have på plads, der er tilsyneladende penge til at smide i truppen til sommer, hvor vi kan miste en del flere fra start 11'eren end bare KEP og Spalvis. Dernæst får vi lov at beholde Spalvis i foråret, så vi forhåbentlig har en bedre chance for top 3. Bomber han 10 mål mere, går vi self. glip af lidt transfer-upside (hvilket vi alligevel var, hvis der er en klausul), men går han i stykker er det på Sportings konto. Only time will show. Jeg er ret tilfreds.
Det lyder bare lidt sort gør det ikke?

At Spalvis som netop var rykket op i truppen.. og i gang med at få sin første proff kontrakt.. kan få påtvunget os den slags klausuler.
Men vi kan afvise Helenius og Enevoldsen, Jønsson og andre med samme slags.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

seamann

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af seamann » 8. feb 2016, 14:14

AllanPedersen skrev:
Søgaard skrev:Men tilbage til topic, mr. Spalvis. Tillykke til ham, tror på han er stærk nok til at blive en succes i udlandet - nu skal han bare lige bombe færdig for os, tak :)

Jeg ved ikke om vi er blevet meget klogere på transfersummen. Opjusteringen peger for mig også mere mod de berygtede 12 millioner end 30, hvilket man selvfølgelig altid kunne have drømt om. Men vi aner så ikke ret meget om eventuelle videresalgsklausuler. Hvis man tror på Dennis Søndergaard, så er vi nu en klausul-fri klub - lesson learned.

Selvom beløbet ikke er voldsomt, synes jeg det er rart at have på plads, der er tilsyneladende penge til at smide i truppen til sommer, hvor vi kan miste en del flere fra start 11'eren end bare KEP og Spalvis. Dernæst får vi lov at beholde Spalvis i foråret, så vi forhåbentlig har en bedre chance for top 3. Bomber han 10 mål mere, går vi self. glip af lidt transfer-upside (hvilket vi alligevel var, hvis der er en klausul), men går han i stykker er det på Sportings konto. Only time will show. Jeg er ret tilfreds.
Det lyder bare lidt sort gør det ikke?

At Spalvis som netop var rykket op i truppen.. og i gang med at få sin første proff kontrakt.. kan få påtvunget os den slags klausuler.
mens en Aston Villa spiller og en tidligere landsholdspiller i samme vindue blot en måned senere ikke kan få indarbejdet de klausuler.
Vil du ikke være sød at gentage, hvad du mener her. Der kunne være en enkelt ordblind, der endnu ikke har forstået din holdning.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af doukas » 8. feb 2016, 14:41

Godt gået af Gaarde at hive 20 mio kr. hjem for Spalvis og vi beholder ham frem til sommer. Win-win :thumbsup:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 14:47

doukas skrev:Godt gået af Gaarde at hive 20 mio kr. hjem for Spalvis og vi beholder ham frem til sommer. Win-win :thumbsup:
Billede
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 8. feb 2016, 14:59

Hvis man troller trolden, hvem er så den sande trold?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af doukas » 8. feb 2016, 15:08

Eksil skrev:Hvis man troller trolden, hvem er så den sande trold?
:D
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Søgaard » 8. feb 2016, 15:09

AllanPedersen skrev:
Søgaard skrev:Men tilbage til topic, mr. Spalvis. Tillykke til ham, tror på han er stærk nok til at blive en succes i udlandet - nu skal han bare lige bombe færdig for os, tak :)

Jeg ved ikke om vi er blevet meget klogere på transfersummen. Opjusteringen peger for mig også mere mod de berygtede 12 millioner end 30, hvilket man selvfølgelig altid kunne have drømt om. Men vi aner så ikke ret meget om eventuelle videresalgsklausuler. Hvis man tror på Dennis Søndergaard, så er vi nu en klausul-fri klub - lesson learned.

Selvom beløbet ikke er voldsomt, synes jeg det er rart at have på plads, der er tilsyneladende penge til at smide i truppen til sommer, hvor vi kan miste en del flere fra start 11'eren end bare KEP og Spalvis. Dernæst får vi lov at beholde Spalvis i foråret, så vi forhåbentlig har en bedre chance for top 3. Bomber han 10 mål mere, går vi self. glip af lidt transfer-upside (hvilket vi alligevel var, hvis der er en klausul), men går han i stykker er det på Sportings konto. Only time will show. Jeg er ret tilfreds.
Det lyder bare lidt sort gør det ikke?

At Spalvis som netop var rykket op i truppen.. og i gang med at få sin første proff kontrakt.. kan få påtvunget os den slags klausuler.
mens en Aston Villa spiller og en tidligere landsholdspiller i samme vindue blot en måned senere ikke kan få indarbejdet de klausuler.
Nej, det synes jeg ikke - jeg ved godt du ikke helt kan forstå Spalvis, der alternativt bare kunne lade være med at skrive en ny kontrakt, fik en klausul. En ung gut med øjeblikkelig succes, der gerne vil udenlands snart og skriver en 4'årig. Hvorimod Helenius, en lidt ældre gut, der gerne vil hjem i trygge rammer med familien der skal bruge lidt ro og skriver en 2'årig. Jeg synes det lyder lidt sort at sætte dem i samme bås til gengæld.

Hvis jeg skulle frygte klausuler, så ved jeg sku snart ikke hvor jeg skal kigge hen i truppen pt. Ahlmann og Ene har alligevel kun 1 år igen til sommer, så de vil alligevel blive skudt af for et 'mindre' beløb til sommer (3-5 mio. tænker jeg..). Det samme med Thomsen, der kun har et halvt år. Så det er et kontraktlængde-issue. Men vi havde god nok længde på Thomsen, der har bare stadig ikke været nogen der ville betale for ham. Og det er jeg egentlig mere bekymret for, Gaarde skal lære noget som Lynge heller ikke mestrede - nemlig at markedsføre vores talenter. Nu har vi efterhånden en god portion spillere, der har etableret sig udenfor landets grænser (Lucas der self. kan tage et step mere op, Lasse, Thelander, Dalsgaard der ser ud til at få succes). Det må man kunne markedsføre sig på.

Men det er nu man også skal vise, at man har lært af fortiden. Nu ved vi der skal findes en Spalvis-afløser internt og vi har lidt ekstra på kistebunden. Ene, Jönne og Helenius tror jeg ikke alle 3 er her næste sommer. Tror man på Pohl, er det nu der skal forlænges. Det samme med kanterne. Thomsen er snart væk - dem man tror på, som Børsting, skal forlænges. Gilli og Blåbjerg har 'kun' til '18 - satser vi på dem, skal der mere på i min verden. De nye unge, skal have smækket nogle lange kontrakter med fine lønninger, så snart det lugter af at de kommer til at spille fast en gang. Og så må vi leve med, at vi måske står med en Victor Ahlmann til sommer, hvis han ikke slår igennem i Vendsyssel, og har 2 år igen - så må han have et løbepas.
Aalborg BK 1885!

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 8. feb 2016, 15:33

Mogens skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:
Frygah skrev:Jeg ved snart ikke hvem der smadrer dette forum mest. De besynderlige AllanP indlæg, eller den lille gruppe af brugere der ikke fatter bare at lade være med at svare. Men det er pisseirriterende efterhånden!

Jeg forstår ikke den kryptiske udmelding fra AaB omkring økonomien, må jeg indrømme. Men spændende hvilken effekt det får i foråret, og om det betyder Pohl kan komme mere i spil som indskifter.
Altså nu er jeg jo bestemt heller ikke enige i Allans konklusioner, men kommentere dem gerne når jeg har tid og det bliver jeg nok ved med...

Hvis debat irreterer dig i et debatforum, er du så også træt af jordbær i jordbæris... ??
Dårlig sammenligning. Alle ved jo, at der ikke er skyggen af jordbær i jordbæris.
Jo der er, du er bare for nærig når du køber is :cool: ...men vi laver en anden tråd til at diskutere is i ... ;)
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Besvar