Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af doukas » 8. feb 2016, 16:53

AllanPedersen skrev:Doukas stop dig selv..
Jeg er ligeglad hvad du synes om DR eller tipsbladet.. eller Ekstrabladet for den sagsskyld..
Jeg kom med det du bad om... danske aviser der har et bud på beløbet.

Du har postet et twitter link til en portugiser..

Du får ret Doukas.. vi har fået 20 millioner for Spalvis
og eftersom opjusteringen kun er 7-12mill.. så glæder jeg mig til at se
hvordan vi udover ordinær drift og allerede besluttet tiltag skal bruge 10-13millioner i den kommende tid.

nyt rygte.. Neymar til AaB..
Du skrev, at alle medier konkluderede det samme. Og det er en lodret løgn. Hverken EB, BT, Onside, TV2 Sporten, Nordjyske eller bold.dk konkludere nogetsomhelst. Så stop dig selv Allan. Venligst. Nu.
Men igen, du er lovligt undskyldt, hvis du vitterligt tror, at dr.dk og Tipsbladet laver andet end gætværk, som jo var din underbyggede pointe.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 16:56

Nej du har ret alle medier i hele verden siger det ikke..
Men hvorfor stoppe ved Ekstrabladet(nice reference til et medie for resten) og tv2... hvad med alle lokal radiostationerne og radio læsø?
er det ikke også medier? eller kun de 4-5 du opridser som jeg skal ramme rigtigt på
hvad med Ramasjang.. det er også en tv kanal.

tag dig sammen...

jeg kan finde flere urelateret store danske medier der peger på en pris, og det har jeg gjort..
Du kan ikke finde en eneste.. færdig. :danmarkfan:
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FlæskeFrank » 8. feb 2016, 17:00

AllanPedersen skrev:Du får ret Doukas.. vi har fået 20 millioner for Spalvis
Hvorfor kigger I, hvad medierne tror, at vi har fået for Spalvis. Når Allan som altid ved hvordan tingene er her på debatside.dk har skrevet at vi har fået 20 mio kr.

Indrømmet jeg troede det var lidt mindre, men Allan har fastslået beløbet. EOD

Godt gået Gaarde. :aabfan:
- FlæskeFrank

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af doukas » 8. feb 2016, 17:03

AllanPedersen skrev:Nej du har ret alle medier i hele verden siger det ikke..
Men hvorfor stoppe ved Ekstrabladet og tv2... hvad med alle lokal radiostationerne og radio læsø?
er det ikke også medier? eller kun de 4-5 du opridser som jeg skal ramme rigtigt på
hvad med Ramasjang.. det er også en tv kanal.

tag dig sammen...
Hahahahahaha - er den svær at sluge, at blive taget i en lodret løgn? :aabfan:

Hvis du finder en kilde på dr.dk/ramasjang på, at Spalvis er solgt til klausulprisen, så vil jeg bakke dig op i alle debatter i alle tider (håber ikke Lynge gør comeback!)

Indtil da, skal vi så ikke blive enige om, at ingen aner om Spalvis er solgt til klausulprisen eller 4-6 mio kr. over?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. feb 2016, 17:06

AllanPedersen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AllanPedersen skrev: Jeg tror så man sætter tallet ned til 7mill fordi så har man 5mill ud af de 12 og gøre godt med
ift. til spiller investeringer og andre tiltag i 2016...
Ingen af os ved hvad der er rigtigt så ja vi kan kun gætte
Hvis vi går ud fra et, for AllanPedersen usandsynligt scenarie, nemlig at AaB overholder landets love og fortæller sandheden, så er det han her ridser op ikke en mulighed. De nævnte investeringer ligger udover de nævnte beløb, det står meget tydeligt.

Det som man ikke kan aflæse, er blandt andet også om salget betyder at man fremrykker investeringer som ikke oprindeligt var planlagt til 2016.

Det eneste man kan aflæse med sikkerhed er at man har fået mere end 7-12 mio., og alle er vel enige om at vi næppe har solgt ham til under klausulprisen.
hvad i al verden snakker du om...


AaB’s resultatforventninger for regnskabsåret 2016 er et overskud før skat i niveauet 2 - 7 mio. kr. Heri er indeholdt yderligere strategiske investeringer i både kommerciel udvikling, faciliteter og spillere som følge af både dette salg samt tidligere realiseret overskud. Investeringer der vil fortsætte i 2017 og 2018.



Skal du have hjælp linje for linje så sig bare til
Jeg tror de fleste godt kender betydningen af ordet "yderligere". Man udsender ikke en opjustering af forventningerne på grund af ting man allerede kendte til før salget. At tidligere overskud også er en del af grunden til at man foretager sig yderligere (som skal ses i forhold til en tidligere forventning om underskud på 5 mio.) er i og for sig uvedkommende i forhold til min pointe.

Man kan på ingen måde konkludere en salgspris ud fra udmeldingen, det eneste vi ved med sikkerhed er som sagt at den er større end det udmeldte, for ellers ville afsnittet om yderligere investeringer ikke have været der. Det afsnit kan i princippet dække over alt fra 1 krone til langt større beløb. Der er ingen af os som ved om det f.eks. dækker over forventede større transfers af en eller flere spillere. Det kunne være KEP's afløser, og det kunne endda være endnu en ny signing som eksempelvis en proaktiv signing af Thomsens afløser.

Endelig er der jo også den mulighed at man i forvejen har budgetteret med spillersalg, hvilket langt fra er umuligt eftersom man jo også i går vidste, at sandsynligheden for at Spalvis sælges i 2016 var 99,99%.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af raekkeettre » 8. feb 2016, 18:01

Jesper Schmidt skrev:
AllanPedersen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
AllanPedersen skrev: Jeg tror så man sætter tallet ned til 7mill fordi så har man 5mill ud af de 12 og gøre godt med
ift. til spiller investeringer og andre tiltag i 2016...
Ingen af os ved hvad der er rigtigt så ja vi kan kun gætte
Hvis vi går ud fra et, for AllanPedersen usandsynligt scenarie, nemlig at AaB overholder landets love og fortæller sandheden, så er det han her ridser op ikke en mulighed. De nævnte investeringer ligger udover de nævnte beløb, det står meget tydeligt.

Det som man ikke kan aflæse, er blandt andet også om salget betyder at man fremrykker investeringer som ikke oprindeligt var planlagt til 2016.

Det eneste man kan aflæse med sikkerhed er at man har fået mere end 7-12 mio., og alle er vel enige om at vi næppe har solgt ham til under klausulprisen.
hvad i al verden snakker du om...


AaB’s resultatforventninger for regnskabsåret 2016 er et overskud før skat i niveauet 2 - 7 mio. kr. Heri er indeholdt yderligere strategiske investeringer i både kommerciel udvikling, faciliteter og spillere som følge af både dette salg samt tidligere realiseret overskud. Investeringer der vil fortsætte i 2017 og 2018.



Skal du have hjælp linje for linje så sig bare til
Jeg tror de fleste godt kender betydningen af ordet "yderligere". Man udsender ikke en opjustering af forventningerne på grund af ting man allerede kendte til før salget. At tidligere overskud også er en del af grunden til at man foretager sig yderligere (som skal ses i forhold til en tidligere forventning om underskud på 5 mio.) er i og for sig uvedkommende i forhold til min pointe.

Man kan på ingen måde konkludere en salgspris ud fra udmeldingen, det eneste vi ved med sikkerhed er som sagt at den er større end det udmeldte, for ellers ville afsnittet om yderligere investeringer ikke have været der. Det afsnit kan i princippet dække over alt fra 1 krone til langt større beløb. Der er ingen af os som ved om det f.eks. dækker over forventede større transfers af en eller flere spillere. Det kunne være KEP's afløser, og det kunne endda være endnu en ny signing som eksempelvis en proaktiv signing af Thomsens afløser.

Endelig er der jo også den mulighed at man i forvejen har budgetteret med spillersalg, hvilket langt fra er umuligt eftersom man jo også i går vidste, at sandsynligheden for at Spalvis sælges i 2016 var 99,99%.
I glemmer altså også at indregne at Spalvis har en bogført værdi som er aktiveret i balancen, som med salget af manden skal afskrives, og det har direkte indflydelse på resultatet. Vi aner ikke hvad den pris er og derfor ved vi heller ikke hvor meget der er afskrevet. Men manden har 2 år tilbage af kontrakten, så noget af betydning er der da. Jeg gætter på der er foretaget en afskrivning, som er medregnet i udmeldingen omkring opjustering, på 2-3 millioner....

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FCM » 8. feb 2016, 18:28

raekkeettre skrev:I glemmer altså også at indregne at Spalvis har en bogført værdi som er aktiveret i balancen, som med salget af manden skal afskrives, og det har direkte indflydelse på resultatet. Vi aner ikke hvad den pris er og derfor ved vi heller ikke hvor meget der er afskrevet. Men manden har 2 år tilbage af kontrakten, så noget af betydning er der da. Jeg gætter på der er foretaget en afskrivning, som er medregnet i udmeldingen omkring opjustering, på 2-3 millioner....
I så fald skulle Spalvis regnskabsmæssigt alene stå for halvdelen af AaBs trups værdi, og have fået en sign-on bonus på 4-6 mio kr, da han skrev under på forlængelsen. Med en klausul på 10-12 mio er det nok ikke videre sandsynligt (det ville være rimelig dumt at give en mand, som man max kunne få 12 mio for, 6 mio kr i hånden dag 1). Alt tyder på, at Spalvis ikke har haft nogen nævneværdig regnskabsmæssig værdi.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Provst i Brovst » 8. feb 2016, 18:30

raekkeettre skrev: I glemmer altså også at indregne at Spalvis har en bogført værdi som er aktiveret i balancen, som med salget af manden skal afskrives, og det har direkte indflydelse på resultatet. Vi aner ikke hvad den pris er og derfor ved vi heller ikke hvor meget der er afskrevet. Men manden har 2 år tilbage af kontrakten, så noget af betydning er der da. Jeg gætter på der er foretaget en afskrivning, som er medregnet i udmeldingen omkring opjustering, på 2-3 millioner....
Jeg tror han stod til 0,- Det tror jeg alle spillere der ikke er betalt transfer for gør.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FCM » 8. feb 2016, 18:34

Provst i Brovst skrev:
raekkeettre skrev: I glemmer altså også at indregne at Spalvis har en bogført værdi som er aktiveret i balancen, som med salget af manden skal afskrives, og det har direkte indflydelse på resultatet. Vi aner ikke hvad den pris er og derfor ved vi heller ikke hvor meget der er afskrevet. Men manden har 2 år tilbage af kontrakten, så noget af betydning er der da. Jeg gætter på der er foretaget en afskrivning, som er medregnet i udmeldingen omkring opjustering, på 2-3 millioner....
Jeg tror han stod til 0,- Det tror jeg alle spillere der ikke er betalt transfer for gør.
Den regnskabsmæssige værdi er transfer + sign-on. Transfer er lig 0, så den eneste værdi han kan have er i fald han har fået et sign-on. Det er ikke utænkeligt, men vil næppe være et beløb, der er større end 0.5-1 mio kr (hvoraf halvdelen så allerede er afskrevet).

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. feb 2016, 20:15

FCM skrev:
Provst i Brovst skrev:
raekkeettre skrev: I glemmer altså også at indregne at Spalvis har en bogført værdi som er aktiveret i balancen, som med salget af manden skal afskrives, og det har direkte indflydelse på resultatet. Vi aner ikke hvad den pris er og derfor ved vi heller ikke hvor meget der er afskrevet. Men manden har 2 år tilbage af kontrakten, så noget af betydning er der da. Jeg gætter på der er foretaget en afskrivning, som er medregnet i udmeldingen omkring opjustering, på 2-3 millioner....
Jeg tror han stod til 0,- Det tror jeg alle spillere der ikke er betalt transfer for gør.
Den regnskabsmæssige værdi er transfer + sign-on. Transfer er lig 0, så den eneste værdi han kan have er i fald han har fået et sign-on. Det er ikke utænkeligt, men vil næppe være et beløb, der er større end 0.5-1 mio kr (hvoraf halvdelen så allerede er afskrevet).
Jeg vil tro det er meget forskelligt om man bruger sign-on som værdi i regnskabet. I princippet er det jo bare en forudbetalt løn og ikke noget som fortæller om hvilken værdi spilleren har.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af raekkeettre » 8. feb 2016, 20:40

FCM skrev:
Provst i Brovst skrev:
raekkeettre skrev: I glemmer altså også at indregne at Spalvis har en bogført værdi som er aktiveret i balancen, som med salget af manden skal afskrives, og det har direkte indflydelse på resultatet. Vi aner ikke hvad den pris er og derfor ved vi heller ikke hvor meget der er afskrevet. Men manden har 2 år tilbage af kontrakten, så noget af betydning er der da. Jeg gætter på der er foretaget en afskrivning, som er medregnet i udmeldingen omkring opjustering, på 2-3 millioner....
Jeg tror han stod til 0,- Det tror jeg alle spillere der ikke er betalt transfer for gør.
Den regnskabsmæssige værdi er transfer + sign-on. Transfer er lig 0, så den eneste værdi han kan have er i fald han har fået et sign-on. Det er ikke utænkeligt, men vil næppe være et beløb, der er større end 0.5-1 mio kr (hvoraf halvdelen så allerede er afskrevet).
Okay...jeg troede sgu alle spillere havde en bogført værdi som blev sat udfra nogle regnskabsmæssigr principper. Ligesom når man har udviklet et produkt som man mener med tiden bliver penge værd kan man bogføre den som et aktiv. Derfor troede jeg at spillerne havde en værdi som kunne være spillernes løn gange med en faktor 5 eller sådan noget...men okay...my bad...:)

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FCM » 8. feb 2016, 20:58

Jesper Schmidt skrev:
FCM skrev:
Provst i Brovst skrev:
raekkeettre skrev: I glemmer altså også at indregne at Spalvis har en bogført værdi som er aktiveret i balancen, som med salget af manden skal afskrives, og det har direkte indflydelse på resultatet. Vi aner ikke hvad den pris er og derfor ved vi heller ikke hvor meget der er afskrevet. Men manden har 2 år tilbage af kontrakten, så noget af betydning er der da. Jeg gætter på der er foretaget en afskrivning, som er medregnet i udmeldingen omkring opjustering, på 2-3 millioner....
Jeg tror han stod til 0,- Det tror jeg alle spillere der ikke er betalt transfer for gør.
Den regnskabsmæssige værdi er transfer + sign-on. Transfer er lig 0, så den eneste værdi han kan have er i fald han har fået et sign-on. Det er ikke utænkeligt, men vil næppe være et beløb, der er større end 0.5-1 mio kr (hvoraf halvdelen så allerede er afskrevet).
Jeg vil tro det er meget forskelligt om man bruger sign-on som værdi i regnskabet. I princippet er det jo bare en forudbetalt løn og ikke noget som fortæller om hvilken værdi spilleren har.
Nej, det er ikke forskelligt. Det er den gængse regnskabsmæssige praksis, at spillernes værdi anføres som omkostningen ved at erhverve transferrettighederne, dvs transfer + signon. Sign-on er ikke forudbetalt løn. Jeg ved godt, at nogle spillere af skattetekniske årsager vælger at få en stor sign-on mod lavere løn, men regnskabsmæssigt går det altå ind og bliver en del af spillerens værdi.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 8. feb 2016, 22:27

EB skriver 12 mio kroner + 10 % på en videresalgsklausul. I betragtning af den famøse klausul er det godt arbejde at få både det høje beløb og procenterne.

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 8. feb 2016, 22:33

Eksil skrev:EB skriver 12 mio kroner + 10 % på en videresalgsklausul. I betragtning af den famøse klausul er det godt arbejde at få både det høje beløb og procenterne.
Jeg ved ikke om der er noget godt arbejde over det. Det tyder på, at vi har valgt videresalgsklausulen over ekstra penge nu og her, hvis deres tal holder. Vi stod til at få næsten 12, når man tæller træningskompensation med, og tog udgangspunkt i de 10 mio. + videresalgsklausul. Så der er nok ikke blevet forhandlet noget ekstra. Og selv hvis der er: Bliver Spalvis solgt igen for f.eks. 20 mio. om et par år, så får vi 1 mio. ud af videresalgsklausulen. Så det er ikke nogen guldgrube :-)

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 8. feb 2016, 22:37

Gamen skrev:
Eksil skrev:EB skriver 12 mio kroner + 10 % på en videresalgsklausul. I betragtning af den famøse klausul er det godt arbejde at få både det høje beløb og procenterne.
Jeg ved ikke om der er noget godt arbejde over det. Det tyder på, at vi har valgt videresalgsklausulen over ekstra penge nu og her, hvis deres tal holder. Vi stod til at få næsten 12, når man tæller træningskompensation med, og tog udgangspunkt i de 10 mio. + videresalgsklausul. Så der er nok ikke blevet forhandlet noget ekstra. Og bliver Spalvis solgt igen for f.eks. 20 mio. om et par år, så får vi 1 mio. ud af videresalgsklausulen. Så det er ikke nogen guldgrube :-)
Tror ikke vi kan frasige os udviklingspenge. Klausulen direkte på, så de 20 mio ville give 2 til klubben.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. feb 2016, 22:41

FCM skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FCM skrev:
Provst i Brovst skrev:
raekkeettre skrev: I glemmer altså også at indregne at Spalvis har en bogført værdi som er aktiveret i balancen, som med salget af manden skal afskrives, og det har direkte indflydelse på resultatet. Vi aner ikke hvad den pris er og derfor ved vi heller ikke hvor meget der er afskrevet. Men manden har 2 år tilbage af kontrakten, så noget af betydning er der da. Jeg gætter på der er foretaget en afskrivning, som er medregnet i udmeldingen omkring opjustering, på 2-3 millioner....
Jeg tror han stod til 0,- Det tror jeg alle spillere der ikke er betalt transfer for gør.
Den regnskabsmæssige værdi er transfer + sign-on. Transfer er lig 0, så den eneste værdi han kan have er i fald han har fået et sign-on. Det er ikke utænkeligt, men vil næppe være et beløb, der er større end 0.5-1 mio kr (hvoraf halvdelen så allerede er afskrevet).
Jeg vil tro det er meget forskelligt om man bruger sign-on som værdi i regnskabet. I princippet er det jo bare en forudbetalt løn og ikke noget som fortæller om hvilken værdi spilleren har.
Nej, det er ikke forskelligt. Det er den gængse regnskabsmæssige praksis, at spillernes værdi anføres som omkostningen ved at erhverve transferrettighederne, dvs transfer + signon. Sign-on er ikke forudbetalt løn. Jeg ved godt, at nogle spillere af skattetekniske årsager vælger at få en stor sign-on mod lavere løn, men regnskabsmæssigt går det altå ind og bliver en del af spillerens værdi.
Det er muligt du har ret, jeg ved det ikke. Forudbetalt løn var måske forkert formuleret, men reelt er det jo det som sker... feriepengemæssigt ligestilles det jo også med løn, det har vi jo lært med dyre lærepenge.

Jeg synes nu iøvrigt ikke det hænger sammen med hvad jeg kan huske fra AaB's regnskaber, hvis sign-on så skulle være medregnet under transferrettigheder... så har vi købt spillere noget billigere end jeg troede.

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 8. feb 2016, 22:46

Eksil skrev:
Tror ikke vi kan frasige os udviklingspenge. Klausulen direkte på, så de 20 mio ville give 2 til klubben.
Nej, ifølge EB's eksempel er det 10 % af provenuet ved videresalg, hvilket er ret normalt.

Udviklingspengene er ofte en del af forhandlingen ved internationale spillerhandler, særligt ved de spillere der skifter lige inden grænsen ved de 23 år. Købet af Simon Kroon i Malmö betød f.eks. at en i princippet gratis spiller stod til at koste SønderjyskE næsten 5 mio. i udviklingspenge, men der var rygter om at de var lykkedes med at forhandle det beløb ned. Noget der også var i Malmö's interesse - havde han valgt en svensk klub havde de fået langt, langt mindre grundet reglerne om træningskompensation mellem klubber i samme land.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. feb 2016, 22:47

Gamen skrev:
Eksil skrev:EB skriver 12 mio kroner + 10 % på en videresalgsklausul. I betragtning af den famøse klausul er det godt arbejde at få både det høje beløb og procenterne.
Jeg ved ikke om der er noget godt arbejde over det. Det tyder på, at vi har valgt videresalgsklausulen over ekstra penge nu og her, hvis deres tal holder. Vi stod til at få næsten 12, når man tæller træningskompensation med, og tog udgangspunkt i de 10 mio. + videresalgsklausul. Så der er nok ikke blevet forhandlet noget ekstra. Og selv hvis der er: Bliver Spalvis solgt igen for f.eks. 20 mio. om et par år, så får vi 1 mio. ud af videresalgsklausulen. Så det er ikke nogen guldgrube :-)
Mon ikke de 12 er den rene transfer? Jeg synes ikke vi plejer at høre snak om i medierne at eventuelle kompensationer osv. er en del af det, det tror jeg sgu ærlig talt er for omstændigt for dem.

Men derudover kan der vel sagtens være nogle bonusbetalinger involveret for x-antal kampe, mål osv.

Endelig kan Spalvis jo også blive solgt til 3 cifrede millionbeløb, og så er det ikke helt dumt at have noget videresalg med.

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 8. feb 2016, 22:53

Jesper Schmidt skrev: Mon ikke de 12 er den rene transfer? Jeg synes ikke vi plejer at høre snak om i medierne at eventuelle kompensationer osv. er en del af det, det tror jeg sgu ærlig talt er for omstændigt for dem.

Men derudover kan der vel sagtens være nogle bonusbetalinger involveret for x-antal kampe, mål osv.

Endelig kan Spalvis jo også blive solgt til 3 cifrede millionbeløb, og så er det ikke helt dumt at have noget videresalg med.
Der er ikke bonusbeløb. Klausulen er en ren transfer - dvs. at AaB i realiteten absolut intet har haft at forhandle med, når først de 10 eller 12 mio. er budt. Ikke andet end at håbe på en hurtig afslutning, så Spalvis kan koncentrere sig om foråret i AaB og man kan begynde at lede efter erstatninger på de nævnte pladser. Igen: der bliver hverken budkrig eller noget at forhandle om, når han er handlet op til det transfervindue hvor klausulen gælder.

Hvis Spalvis skydes afsted for et tre-cifret beløb så løber jeg nøgen fra banegården og ud til stadion - der må være grænser for hypen. Lad os nu først se om ham få førsteholds-kampe i Sporting. Det kræver i hvert fald at Teo Gutierrez og Slimani ryger, for de er begge 1-2 klasser over ham. Og så har de i øvrigt lige hentet Barcos i Kina - også til samme position.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gnu » 8. feb 2016, 23:01

Det her citat er fra 7. oktober 2015:
Jesper Schmidt skrev:Jeg er enig så langt at der er plads til forbedring når det gælder salg af spillere, og var AaB lige så gode til at sælge dyrt som man har været til at købe billigt - så så det sgu godt ud. Jeg synes billedet der tit tegnes er overdrevet, men samtidig vil jeg da også sige at hvis vi mister Dalsgaard på fri transfer, hvis Thomsen ikke sælges for et to cifret mio. beløb, og hvis Spalvis ikke indbringer kassen om 1-1½ år, så er min mening nok lidt anderledes.
Men i dag er Spalvis' salgspris åbenbart totalt uinteressant at diskutere, må man forstå. OK.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar