Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Martino » 26. apr 2016, 15:02

Gamen skrev:
Martino skrev:
Nej selvfølgelig ikke. Det var i forhold til KEP.
KEP laver ikke specielt mange graverende fejl. Men han laver afspilsfejl, har haft mange dårlige aktioner, tager forkerte beslutninger. Det afgør ikke fodboldkampe, men det sætter os under pres. Specielt med tanke på at Kasper P. heller ikke er særlig god på bolden, og vores keeper har spredt rigeligt med usikkerhed de seneste 5-6 kampe.
Præcis. Det mener jeg så bare ikke er noget nyt omkring KEP, så derfor er jeg ikke enig i ideen om at det skyldes at han er fortid i AaB.
Jeg savner Winsnes

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af birk » 26. apr 2016, 17:12

Hvis ikke Spalvis har viljen til at yde noget til træning , fordi det ikke lige kører , er det jo helt galt for ham
Hvordan satan vil han klare den i en storklub i Portugal , hvis han ikke er på hold
Han har tjent pengene ved skiftet , fred være med det
Men tror sgu ikke , han bliver noget særligt , med den manglende vilje , han udviser
Folk svinede Dennis Søndergård i starten af foråret , da han sagde meget negativt om Spalvis træning osv
Manden havde jo ret
Hvis Spalvis står og skændes med staben og andre spillere , er der kun en vej
Ned og træne med U 19 , ikke flere kampe til ham

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Mogens » 26. apr 2016, 21:39

Yankee skrev:Her kan man med rette spørge om den gamle Lynge-flinkeskole-doktrin ikke viser sin bagside. Vi har behandlet Spalvis rigtig, rigtig godt og så forventer vi bare at han på samme måde vil være pligtopfyldende og hårdtarbejdende selvom han har fremtiden på plads og ikke har det store incitament til at yde mere end højst nødvendigt.

Spalvis kommer på godt og ondt med et mindset, hvor det handler om at tage vare på sig selv og sine egne muligheder. Det medfører at han har haft en meget tydelig viljestyrke, men måske også at han lige nu ikke kan finde den store motivation i en situation hvor han reelt ikke har noget at tabe.
Jeg vil nu mene, at han på et par fronter burde have motivationen til at udføre sit job på tilfredsstillende vis for arbejdsgiveren.

1. Det er altid dumt at brænde sine broer og komme dårligt afsted, hvilket han er godt i gang med.
2. Ved at træne igennem og derigennem gøre sig fortjent til en startplads, ville han gøre sig selv en stor tjeneste i forhold til at komme med masser af spilletid (og skarphed) til sin nye arbejdsplads, fremfor at have siddet med splinter i røven og ydet en (halv)sløj indsats i de 20-30 min. han får nu. Derudover er det også et dårligt signal at sende til sin nye klub, som man må formode stadig holder lidt øje med deres nye spiller, at man ikke rigtig gider yde en professionel indsats.

Måske han bare er for ung og ikke fatter den slags, men så burde "en voksen" (træner, agent eller andet) fortælle ham det, så alle kan få det bedste ud af hans sidste tid.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 25. maj 2016, 17:06

Denne tråd kan vel lige så godt fortsætte efter afskeden med Spalvis. Og jeg synes, det her er rigtig god stil fra Gaarde:

http://www.bt.dk/superligaen/ros-fra-aa ... et-eventyr

Jeg håber, at Spalvis får den afsked med fansene, han fortjener. Han sluttede skidt, men historien om ham og AaB er ganske rigtigt et eventyr. Og hvem ved, om det fortsætter en dag? Chancen er i hvert fald nok større, hvis knægten bliver sendt ud i verden med god karma og kærlighed.




Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af 634 » 25. maj 2016, 20:38

sulakvelidze skrev:Denne tråd kan vel lige så godt fortsætte efter afskeden med Spalvis. Og jeg synes, det her er rigtig god stil fra Gaarde:

http://www.bt.dk/superligaen/ros-fra-aa ... et-eventyr

Jeg håber, at Spalvis får den afsked med fansene, han fortjener. Han sluttede skidt, men historien om ham og AaB er ganske rigtigt et eventyr. Og hvem ved, om det fortsætter en dag? Chancen er i hvert fald nok større, hvis knægten bliver sendt ud i verden med god karma og kærlighed.



Jamen det har du helt ret i, men jeg føler stadig smerte over dette forår, og set udefra ser det ud til at netop Spalvis kunne have bidraget mere og bedre
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 4. jul 2013, 22:26
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af ContractManager » 22. jul 2016, 11:00

http://www.sporting.pt/en/news/club/201 ... vis-injury

Lukas er gået i stykker igen... Synd for knægten :(
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Hovedet » 22. jul 2016, 11:29

ContractManager skrev:http://www.sporting.pt/en/news/club/201 ... vis-injury

Lukas er gået i stykker igen... Synd for knægten :(
Ej, det er da helt vildt nederen for ham. Det er mindre end to år siden, at han blev langtidsskadet i AaB.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af doukas » 22. jul 2016, 11:43

Skæbnes ironi - Spalvis "sparede" på kræfterne hele foråret for netop at undgå at blive skadet.

Karma is a bitch.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Funky » 22. jul 2016, 12:40

ContractManager skrev:http://www.sporting.pt/en/news/club/201 ... vis-injury

Lukas er gået i stykker igen... Synd for knægten :(
Føj det må ramme hårdt. Chin up!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Nautrup88 » 2. apr 2023, 09:17

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden

Ægte klubmand👍. En skam det gik så galt for ham.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 2. apr 2023, 09:36

Nautrup88 skrev:
2. apr 2023, 09:17
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden

Ægte klubmand👍. En skam det gik så galt for ham.
Dejligt han hylder AaB-familien som noget specielt. En skam så mange så den som et af problemerne og ville ødelægge den.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Hanga » 2. apr 2023, 10:14

Buzz Killington skrev:
2. apr 2023, 09:36
Nautrup88 skrev:
2. apr 2023, 09:17
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden

Ægte klubmand👍. En skam det gik så galt for ham.
Dejligt han hylder AaB-familien som noget specielt. En skam så mange så den som et af problemerne og ville ødelægge den.
Synd for ham at det er endt som det er endt. Han var godt nok en fantastisk angriber for os, den bedste vi har haft siden Rade Prica, og vi har ikke været i nærheden af at have en lige så god angriber siden.

Det "sjove" er at han i de seneste sæsoner formentlig ville sidde udenfor hos os pga. manglende professionalisme og arbejdsindsats på træningsbanen. Han var angiveligt betydeligt værre end f.eks. Kusk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af jonas386 » 2. apr 2023, 10:15

Buzz Killington skrev:
2. apr 2023, 09:36
Nautrup88 skrev:
2. apr 2023, 09:17
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden

Ægte klubmand👍. En skam det gik så galt for ham.
Dejligt han hylder AaB-familien som noget specielt. En skam så mange så den som et af problemerne og ville ødelægge den.
Jeg holder stadig på, at vi kunne have vundet mesterskab x 2 med Spalvis, hvis ikke han var mentalt i Lissabon et halvt år før tid.

Ærgerligt, at han må stoppe karrieren så tidligt. Tak for minderne, Lukas!
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Nautrup88 » 2. apr 2023, 11:02

Buzz Killington skrev:
2. apr 2023, 09:36
Nautrup88 skrev:
2. apr 2023, 09:17
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden

Ægte klubmand👍. En skam det gik så galt for ham.
Dejligt han hylder AaB-familien som noget specielt. En skam så mange så den som et af problemerne og ville ødelægge den.
Helt enig👍

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af gravballe » 2. apr 2023, 13:24

jonas386 skrev:
2. apr 2023, 10:15
Buzz Killington skrev:
2. apr 2023, 09:36
Nautrup88 skrev:
2. apr 2023, 09:17
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden

Ægte klubmand👍. En skam det gik så galt for ham.
Dejligt han hylder AaB-familien som noget specielt. En skam så mange så den som et af problemerne og ville ødelægge den.
Jeg holder stadig på, at vi kunne have vundet mesterskab x 2 med Spalvis, hvis ikke han var mentalt i Lissabon et halvt år før tid.

Ærgerligt, at han må stoppe karrieren så tidligt. Tak for minderne, Lukas!
Ja det har jeg også sagt. Ufattelig som AaB gik helt ned. Meget havde set abderlddsa ud hvis man havde vundet igen eller i det mindste ende i toppen

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af jonas386 » 2. apr 2023, 13:38

gravballe skrev:
2. apr 2023, 13:24
jonas386 skrev:
2. apr 2023, 10:15
Buzz Killington skrev:
2. apr 2023, 09:36
Nautrup88 skrev:
2. apr 2023, 09:17
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden

Ægte klubmand👍. En skam det gik så galt for ham.
Dejligt han hylder AaB-familien som noget specielt. En skam så mange så den som et af problemerne og ville ødelægge den.
Jeg holder stadig på, at vi kunne have vundet mesterskab x 2 med Spalvis, hvis ikke han var mentalt i Lissabon et halvt år før tid.

Ærgerligt, at han må stoppe karrieren så tidligt. Tak for minderne, Lukas!
Ja det har jeg også sagt. Ufattelig som AaB gik helt ned. Meget havde set abderlddsa ud hvis man havde vundet igen eller i det mindste ende i toppen
I bagklogskabens ulideligt klare lys, var det jo nok det forår, der var begyndelsen på nedturen, og et logisk sted at starte, når historien om vores dans med nedrykning, og generelle deroute skal skrives.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af gravballe » 2. apr 2023, 14:02

jonas386 skrev:
2. apr 2023, 13:38
gravballe skrev:
2. apr 2023, 13:24
jonas386 skrev:
2. apr 2023, 10:15
Buzz Killington skrev:
2. apr 2023, 09:36
Nautrup88 skrev:
2. apr 2023, 09:17
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden

Ægte klubmand👍. En skam det gik så galt for ham.
Dejligt han hylder AaB-familien som noget specielt. En skam så mange så den som et af problemerne og ville ødelægge den.
Jeg holder stadig på, at vi kunne have vundet mesterskab x 2 med Spalvis, hvis ikke han var mentalt i Lissabon et halvt år før tid.

Ærgerligt, at han må stoppe karrieren så tidligt. Tak for minderne, Lukas!
Ja det har jeg også sagt. Ufattelig som AaB gik helt ned. Meget havde set abderlddsa ud hvis man havde vundet igen eller i det mindste ende i toppen
I bagklogskabens ulideligt klare lys, var det jo nok det forår, der var begyndelsen på nedturen, og et logisk sted at starte, når historien om vores dans med nedrykning, og generelle deroute skal skrives.
Ja desværre. Man huske vi spillede sygt godt under søndergaard i det efterår.. Både fcm og FCK var til at tale med.. Hvis fcm endnu engang flippede guldet så havde de nok ikke været hvor de er nu

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jakobsen » 2. apr 2023, 19:48

jonas386 skrev:
gravballe skrev:
2. apr 2023, 13:24
jonas386 skrev:
2. apr 2023, 10:15
Buzz Killington skrev:
2. apr 2023, 09:36
Nautrup88 skrev:
2. apr 2023, 09:17
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden

Ægte klubmandBillede. En skam det gik så galt for ham.
Dejligt han hylder AaB-familien som noget specielt. En skam så mange så den som et af problemerne og ville ødelægge den.
Jeg holder stadig på, at vi kunne have vundet mesterskab x 2 med Spalvis, hvis ikke han var mentalt i Lissabon et halvt år før tid.

Ærgerligt, at han må stoppe karrieren så tidligt. Tak for minderne, Lukas!
Ja det har jeg også sagt. Ufattelig som AaB gik helt ned. Meget havde set abderlddsa ud hvis man havde vundet igen eller i det mindste ende i toppen
I bagklogskabens ulideligt klare lys, var det jo nok det forår, der var begyndelsen på nedturen, og et logisk sted at starte, når historien om vores dans med nedrykning, og generelle deroute skal skrives.
Det var i hvert fald der vi begyndte at se Gasrdes manglende evne til at hente spillere. Det var et kæmpe problem, at man ikke erstattede Dalsgaard i det vindue. Jeg jublede selv over Spalvis konstruktionen dengang, men som leder derude burde Gaarde måske også have spottet at Spalvis mentalt var videre, men Ok når man så på hvad der kom i årene efter er det svært at forestille sig Gasrde caste en dygtig nok angriber som også passede ind.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5173
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af R Rosenberg » 2. apr 2023, 20:05

Jakobsen skrev:
2. apr 2023, 19:48
jonas386 skrev:
gravballe skrev:
2. apr 2023, 13:24
jonas386 skrev:
2. apr 2023, 10:15
Buzz Killington skrev:
2. apr 2023, 09:36
Nautrup88 skrev:
2. apr 2023, 09:17
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -fodbolden

Ægte klubmandBillede. En skam det gik så galt for ham.
Dejligt han hylder AaB-familien som noget specielt. En skam så mange så den som et af problemerne og ville ødelægge den.
Jeg holder stadig på, at vi kunne have vundet mesterskab x 2 med Spalvis, hvis ikke han var mentalt i Lissabon et halvt år før tid.

Ærgerligt, at han må stoppe karrieren så tidligt. Tak for minderne, Lukas!
Ja det har jeg også sagt. Ufattelig som AaB gik helt ned. Meget havde set abderlddsa ud hvis man havde vundet igen eller i det mindste ende i toppen
I bagklogskabens ulideligt klare lys, var det jo nok det forår, der var begyndelsen på nedturen, og et logisk sted at starte, når historien om vores dans med nedrykning, og generelle deroute skal skrives.
Det var i hvert fald der vi begyndte at se Gasrdes manglende evne til at hente spillere. Det var et kæmpe problem, at man ikke erstattede Dalsgaard i det vindue. Jeg jublede selv over Spalvis konstruktionen dengang, men som leder derude burde Gaarde måske også have spottet at Spalvis mentalt var videre, men Ok når man så på hvad der kom i årene efter er det svært at forestille sig Gasrde caste en dygtig nok angriber som også passede ind.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Vi stod lige og talte om AaB's angribere i dag på tribunen.
Der var ret meget konsensus om, at vi har haft ustyrligt mange gode angribere i nyere tid. Spalvis, Prica, Søren F, Steffen Højer, Søren Andersen, Lundberg, m.fl.
Der var dog desværre også konsensus om, at vi ikke har haft den slags målmaskiner siden netop Spalvis. Der har til gengæld været uhyggeligt meget tyndt øl.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jakobsen » 2. apr 2023, 20:35

R Rosenberg skrev:
2. apr 2023, 20:05
Jakobsen skrev:
2. apr 2023, 19:48
jonas386 skrev:
gravballe skrev:
2. apr 2023, 13:24
jonas386 skrev:
2. apr 2023, 10:15
Buzz Killington skrev:
2. apr 2023, 09:36


Dejligt han hylder AaB-familien som noget specielt. En skam så mange så den som et af problemerne og ville ødelægge den.
Jeg holder stadig på, at vi kunne have vundet mesterskab x 2 med Spalvis, hvis ikke han var mentalt i Lissabon et halvt år før tid.

Ærgerligt, at han må stoppe karrieren så tidligt. Tak for minderne, Lukas!
Ja det har jeg også sagt. Ufattelig som AaB gik helt ned. Meget havde set abderlddsa ud hvis man havde vundet igen eller i det mindste ende i toppen
I bagklogskabens ulideligt klare lys, var det jo nok det forår, der var begyndelsen på nedturen, og et logisk sted at starte, når historien om vores dans med nedrykning, og generelle deroute skal skrives.
Det var i hvert fald der vi begyndte at se Gasrdes manglende evne til at hente spillere. Det var et kæmpe problem, at man ikke erstattede Dalsgaard i det vindue. Jeg jublede selv over Spalvis konstruktionen dengang, men som leder derude burde Gaarde måske også have spottet at Spalvis mentalt var videre, men Ok når man så på hvad der kom i årene efter er det svært at forestille sig Gasrde caste en dygtig nok angriber som også passede ind.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Vi stod lige og talte om AaB's angribere i dag på tribunen.
Der var ret meget konsensus om, at vi har haft ustyrligt mange gode angribere i nyere tid. Spalvis, Prica, Søren F, Steffen Højer, Søren Andersen, Lundberg, m.fl.
Der var dog desværre også konsensus om, at vi ikke har haft den slags målmaskiner siden netop Spalvis. Der har til gengæld været uhyggeligt meget tyndt øl.
Man har heller ikke castet særligt godt. Sylvest f.eks. var sandsynligvis en ganske god spiller, men det var jo slet ikke den type angriber holdet stod og manglede dengang og det lignede mere en signing af det man lige faldt over. En spiller som Safranko fik meget røg og han var nok heller ikke god nok, men det hjælper i hvert fald slet ikke at hente den type spiller når man ikke vil spille med indlæg. Det samme kan siges som Makaric som endda har et hæderligt niveua til Superligaen, men slet slet ikke passede til hvordan holdet ellers var sat sammen. Tom van Weert endte med at være placeret alt for meget på kanten og jeg synes det er en skam, at han skulle ofres på IAOs alter.
Vi ser jo faktisk også til dels problemet med Helenius nu, hvor man hidtil ikke har spillet så hans kvaliteter kom til rette.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar