Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 25. jan 2016, 15:30

Spanky skrev:
Er du sikker på vi vil få udviklingspenge ved et evt. videresalg?
Det vil vi få uanset hvad. Både træningskompensation og solidaritetsbetaling. Han har trods alt været her siden han var 18 år, så vi får en smule.
Solidaritetsbetalingen afhænger af kontrakttilbud, såvidt jeg husker, men vi har jo netop tilbudt ham en bedre kontrakt som han har afslået. Så de 5 % af transfersummen får vi også lidt del i, men de skal så også fordeles videre til bl.a. Freiburg.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Yankee » 25. jan 2016, 16:18

hje1980 skrev: Vi får ca. samme pris som FCN fik for Bruniho (som vi jo blev enige om kan sammenlignes med ham)
Stop lige dér. Ingen er enige i at vi kan sidestille Bruninho og Spalvis.

1) Spalvis er fem år yngre
2) Spalvis har vist MEGET mere end hvad Bruninho har
3) AaB er en meget større klub end FC Nordsjælland.

Den eneste grund til at Spalvis sælges for under 30 millioner kroner er den famøse klausul. Lad os ikke bestride det.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 549
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Trickster » 25. jan 2016, 16:46

Yankee skrev:
hje1980 skrev: Vi får ca. samme pris som FCN fik for Bruniho (som vi jo blev enige om kan sammenlignes med ham)
Stop lige dér. Ingen er enige i at vi kan sidestille Bruninho og Spalvis.

1) Spalvis er fem år yngre
2) Spalvis har vist MEGET mere end hvad Bruninho har
3) AaB er en meget større klub end FC Nordsjælland.

Den eneste grund til at Spalvis sælges for under 30 millioner kroner er den famøse klausul. Lad os ikke bestride det.
Jeg er enig i, at man ikke kan sidestille Bruninho og Spalvis, hverken som spillertypr eller som salg. Vi synes alle, at prisen for Bruninho er uhørt høj, og det er langt henad vejen et udtryk for, at køber er en kinesisk klub. Mads Davidsen, der er assistenttræner for svenske Sven-Göran Eriksson i Shanghai, har i flere omgange forklaret, at man i Kina kigger efter angribere, der kan skabe en masse på egen hånd. Her passer Bruninho meget bedre til kinesisk fodbold sammenlignet med Spalvis, som vi ved er en udpræget boksspiller, der skal sættes op af holdkammerater hver eneste gang.

Jeg finder det mere realistisk, at vesteuropæiske klubber maskmalt ville give 10 millioner for Bruninho, og at 20-25 millioner for Spalvis mere afspejler den reelle markedspris.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2204
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Sauer » 25. jan 2016, 16:54

Tyskeren skrev:Lægetjekket skulle eftersigende være på plads. Nu mangler de sidste detaljer (lidt personlige detaljer) og så skulle den være lukket. Galatasaray ER faktisk interesseret, men det er Spalvis selv som foretrækker Sporting.
Hørt noget nyt siden sidst? For eksempel en pris? :)

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Lindvang » 25. jan 2016, 17:38

Yankee skrev:
hje1980 skrev: Vi får ca. samme pris som FCN fik for Bruniho (som vi jo blev enige om kan sammenlignes med ham)
Stop lige dér. Ingen er enige i at vi kan sidestille Bruninho og Spalvis.

1) Spalvis er fem år yngre
2) Spalvis har vist MEGET mere end hvad Bruninho har
3) AaB er en meget større klub end FC Nordsjælland.

Den eneste grund til at Spalvis sælges for under 30 millioner kroner er den famøse klausul. Lad os ikke bestride det.
Og en anden lille grund kunne være, at han har været korsbåndsskadet. Jeg er ikke i tvivl om, at sådan en - nok en af de alvorligste ledskader - er noget, man som køber naturligvis vil bruge i en forhandlingssituation.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Søgaard » 25. jan 2016, 17:47

Yankee skrev:
hje1980 skrev: Vi får ca. samme pris som FCN fik for Bruniho (som vi jo blev enige om kan sammenlignes med ham)
Stop lige dér. Ingen er enige i at vi kan sidestille Bruninho og Spalvis.

1) Spalvis er fem år yngre
2) Spalvis har vist MEGET mere end hvad Bruninho har
3) AaB er en meget større klub end FC Nordsjælland.

Den eneste grund til at Spalvis sælges for under 30 millioner kroner er den famøse klausul. Lad os ikke bestride det.
Hvorfor kan det ikke bestrides, fordi du siger det? Hvordan kommer du lige frem til det er 30 millioner, hvorfor er det ikke 50 når vi er i gang? Hvad er argumentet for 30 millioner, du siger lige han slet ikke kan sidestilles med Bruninho, så hvem bruger du som udgangspunkt for de 30 millioner?

Det er fair nok, at nogle af jer har forventet mere. Jeg forstår bare ikke den totale mangel på argumentation. Hvis han var 30-40-50 mio. værd, hvorfor er det så kun Sporting der gider snuppe ham for en slik nu? Fordi alle de storklubber der har råd og burde være ville til at smide 30-40 millioner, hellere lige vi vente til han koster 10?
Aalborg BK 1885!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Freddie » 25. jan 2016, 18:03

Søgaard skrev:
Yankee skrev:
hje1980 skrev: Vi får ca. samme pris som FCN fik for Bruniho (som vi jo blev enige om kan sammenlignes med ham)
Stop lige dér. Ingen er enige i at vi kan sidestille Bruninho og Spalvis.

1) Spalvis er fem år yngre
2) Spalvis har vist MEGET mere end hvad Bruninho har
3) AaB er en meget større klub end FC Nordsjælland.

Den eneste grund til at Spalvis sælges for under 30 millioner kroner er den famøse klausul. Lad os ikke bestride det.
Hvorfor kan det ikke bestrides, fordi du siger det? Hvordan kommer du lige frem til det er 30 millioner, hvorfor er det ikke 50 når vi er i gang? Hvad er argumentet for 30 millioner, du siger lige han slet ikke kan sidestilles med Bruninho, så hvem bruger du som udgangspunkt for de 30 millioner?

Det er fair nok, at nogle af jer har forventet mere. Jeg forstår bare ikke den totale mangel på argumentation. Hvis han var 30-40-50 mio. værd, hvorfor er det så kun Sporting der gider snuppe ham for en slik nu? Fordi alle de storklubber der har råd og burde være ville til at smide 30-40 millioner, hellere lige vi vente til han koster 10?
Måske betyder det også lidt, at Spalvis har valgt Lissabon. Det sætter reelt konkurrencen ud af kraft, og tvinger AaB til at blive enig med portugiserne. Hvis han havde været vild med at komme til Kina, kunne prisen have været i et andet leje.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Søgaard » 25. jan 2016, 19:31

Freddie skrev:
Søgaard skrev:
Yankee skrev:
hje1980 skrev: Vi får ca. samme pris som FCN fik for Bruniho (som vi jo blev enige om kan sammenlignes med ham)
Stop lige dér. Ingen er enige i at vi kan sidestille Bruninho og Spalvis.

1) Spalvis er fem år yngre
2) Spalvis har vist MEGET mere end hvad Bruninho har
3) AaB er en meget større klub end FC Nordsjælland.

Den eneste grund til at Spalvis sælges for under 30 millioner kroner er den famøse klausul. Lad os ikke bestride det.
Hvorfor kan det ikke bestrides, fordi du siger det? Hvordan kommer du lige frem til det er 30 millioner, hvorfor er det ikke 50 når vi er i gang? Hvad er argumentet for 30 millioner, du siger lige han slet ikke kan sidestilles med Bruninho, så hvem bruger du som udgangspunkt for de 30 millioner?

Det er fair nok, at nogle af jer har forventet mere. Jeg forstår bare ikke den totale mangel på argumentation. Hvis han var 30-40-50 mio. værd, hvorfor er det så kun Sporting der gider snuppe ham for en slik nu? Fordi alle de storklubber der har råd og burde være ville til at smide 30-40 millioner, hellere lige vi vente til han koster 10?
Måske betyder det også lidt, at Spalvis har valgt Lissabon. Det sætter reelt konkurrencen ud af kraft, og tvinger AaB til at blive enig med portugiserne. Hvis han havde været vild med at komme til Kina, kunne prisen have været i et andet leje.
Måske og hvis. Ja, Kina er self. en ting der kunne presse prisen op fordi de er villige til at overbetale på transfer og løn, men uanset klausul eller ej, ville han jo ikke afsted. Så du mener eksempelvis ikke, at et matchet bud fra en tysk/fransk/engelsk klub, kunne true Sporting? Hvorfor er Sporting den eneste vesteuropæiske storklub, der kan se at der er et åbenlyst talent til halv pris her? Galatasaray er eneste indtil videre nævneværdige konkurrent.

Jeg vil give AllanP, at man kan spekulere i om han kunne blive mere værd og tiltrække bud i den størrelsesorden på sigt, hvis udviklingen fortsætter. Hvis Spalvis bomber et halvt år mere, ville jeg gerne gå med på at lege med 30 millioner, hvis der er 20 mio. i bud nu - og det kan godt være der er en klausul, som forhindrer os i at spekulere i den værdistigning, som er plausibel. Men det kan self. også gå den anden vej, med endnu en korsbåndsskade. Men at sige at 16-20 sikre millioner i dette vindue og at transferen først effektueres til sommer så vi også får det sportslige med - at det skulle være helt håbløst af Gaarde. Det synes jeg er at stramme den. Det er i hvert fald ikke noget jeg vil græde over, selv uden klausul snakken. Ender det med 12-15 mio. og transfer nu - så vil jeg godt være med til at knibe en tåre...
Aalborg BK 1885!

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Freddie » 25. jan 2016, 20:39

Søgaard skrev:
Måske og hvis. Ja, Kina er self. en ting der kunne presse prisen op fordi de er villige til at overbetale på transfer og løn, men uanset klausul eller ej, ville han jo ikke afsted. Så du mener eksempelvis ikke, at et matchet bud fra en tysk/fransk/engelsk klub, kunne true Sporting? Hvorfor er Sporting den eneste vesteuropæiske storklub, der kan se at der er et åbenlyst talent til halv pris her? Galatasaray er eneste indtil videre nævneværdige konkurrent.

Jeg vil give AllanP, at man kan spekulere i om han kunne blive mere værd og tiltrække bud i den størrelsesorden på sigt, hvis udviklingen fortsætter. Hvis Spalvis bomber et halvt år mere, ville jeg gerne gå med på at lege med 30 millioner, hvis der er 20 mio. i bud nu - og det kan godt være der er en klausul, som forhindrer os i at spekulere i den værdistigning, som er plausibel. Men det kan self. også gå den anden vej, med endnu en korsbåndsskade. Men at sige at 16-20 sikre millioner i dette vindue og at transferen først effektueres til sommer så vi også får det sportslige med - at det skulle være helt håbløst af Gaarde. Det synes jeg er at stramme den. Det er i hvert fald ikke noget jeg vil græde over, selv uden klausul snakken. Ender det med 12-15 mio. og transfer nu - så vil jeg godt være med til at knibe en tåre...
Du spekulerer, men fakta er, at Spalvis har bestemt sig. Det ser ud til, at hans drømmeskifte er Sporting Lissabon. Det er sandsynligvis et passende niveauskifte rent ligamæssigt. Hold som Rio Ave vil næppe gøre det umuligt for ham at få succes dernede. Et klogt valg af Lukas.

Dermed er det udelukket, at der kommer andre til fadet, og dermed er det også udelukket at priserne bliver skruet højere op, end Allan Gaarde kan få gennemført gennem forhandling. Måske kunne man forestille sig, at hvis Lukas hamrer 12-15 kasser ind, gør os til dobbeltmestre igen og den slags, at det kan forhøje prisskiltet i form af en klausul. Bortset fra det er det vel heller ikke nogen dårlig forretning at få i nærheden af 20 mio for en spiller, der aldrig har kostet en bønne. Jeg ser det som en drømmehandel. Det kan godt være at Allan P. synes det er for lidt. Fred være med det.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Søgaard » 25. jan 2016, 20:59

Freddie skrev:
Søgaard skrev:
Måske og hvis. Ja, Kina er self. en ting der kunne presse prisen op fordi de er villige til at overbetale på transfer og løn, men uanset klausul eller ej, ville han jo ikke afsted. Så du mener eksempelvis ikke, at et matchet bud fra en tysk/fransk/engelsk klub, kunne true Sporting? Hvorfor er Sporting den eneste vesteuropæiske storklub, der kan se at der er et åbenlyst talent til halv pris her? Galatasaray er eneste indtil videre nævneværdige konkurrent.

Jeg vil give AllanP, at man kan spekulere i om han kunne blive mere værd og tiltrække bud i den størrelsesorden på sigt, hvis udviklingen fortsætter. Hvis Spalvis bomber et halvt år mere, ville jeg gerne gå med på at lege med 30 millioner, hvis der er 20 mio. i bud nu - og det kan godt være der er en klausul, som forhindrer os i at spekulere i den værdistigning, som er plausibel. Men det kan self. også gå den anden vej, med endnu en korsbåndsskade. Men at sige at 16-20 sikre millioner i dette vindue og at transferen først effektueres til sommer så vi også får det sportslige med - at det skulle være helt håbløst af Gaarde. Det synes jeg er at stramme den. Det er i hvert fald ikke noget jeg vil græde over, selv uden klausul snakken. Ender det med 12-15 mio. og transfer nu - så vil jeg godt være med til at knibe en tåre...
Du spekulerer, men fakta er, at Spalvis har bestemt sig. Det ser ud til, at hans drømmeskifte er Sporting Lissabon. Det er sandsynligvis et passende niveauskifte rent ligamæssigt. Hold som Rio Ave vil næppe gøre det umuligt for ham at få succes dernede. Et klogt valg af Lukas.

Dermed er det udelukket, at der kommer andre til fadet, og dermed er det også udelukket at priserne bliver skruet højere op, end Allan Gaarde kan få gennemført gennem forhandling. Måske kunne man forestille sig, at hvis Lukas hamrer 12-15 kasser ind, gør os til dobbeltmestre igen og den slags, at det kan forhøje prisskiltet i form af en klausul. Bortset fra det er det vel heller ikke nogen dårlig forretning at få i nærheden af 20 mio for en spiller, der aldrig har kostet en bønne. Jeg ser det som en drømmehandel. Det kan godt være at Allan P. synes det er for lidt. Fred være med det.
Det er da dig der spekulerer. Hvem siger, at eksempelvis Dortmund med en perfekt udviklingsplan ikke kunne trumfe Sportings nuværende bud? Vil han gerne til Sporting - helt klart. Men tror du seriøst han ville afvise alt andet? Han har jo tidligere sagt at bl.a. bundesligaen var en drømmedestination.

Men ellers er jeg enig. Både i at de virker til at være et klogt valg, hvor han kan få succes hvis han får chancen - samt at det også i min optik er en fin handel, hvis de seneste priser holder :)
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 373
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af 556 » 25. jan 2016, 21:06

Uanset omm prisen er god nok eller ej, er det her en rigtig fin tråd at læse igennem fra starten.

Debatside.dk var i hvert fald aldrig i tvivl om, at Spalvis var en spændende spiller. Der skal heller ikke læses længe før man første gang støder på hans 2-måls vane. :P :cheers:
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 25. jan 2016, 21:15

556 skrev:Uanset omm prisen er god nok eller ej, er det her en rigtig fin tråd at læse igennem fra starten.

Debatside.dk var i hvert fald aldrig i tvivl om, at Spalvis var en spændende spiller. Der skal heller ikke læses længe før man første gang støder på hans 2-måls vane. :P :cheers:
Hvor mange timer har du brugt på det?

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 373
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af 556 » 25. jan 2016, 21:17

Gamen skrev:
556 skrev:Uanset omm prisen er god nok eller ej, er det her en rigtig fin tråd at læse igennem fra starten.

Debatside.dk var i hvert fald aldrig i tvivl om, at Spalvis var en spændende spiller. Der skal heller ikke læses længe før man første gang støder på hans 2-måls vane. :P :cheers:
Hvor mange timer har du brugt på det?
Det tager ikke lige frem timer.. og det er tilladt at skimme :-)
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 25. jan 2016, 21:22

556 skrev:Uanset omm prisen er god nok eller ej, er det her en rigtig fin tråd at læse igennem fra starten.

Debatside.dk var i hvert fald aldrig i tvivl om, at Spalvis var en spændende spiller. Der skal heller ikke læses længe før man første gang støder på hans 2-måls vane. :P :cheers:
Ha ha. Side 1:

"Spændende, selvom det måske ikke ligefrem er offensive kræfter vi mangler. Kan han score mål, kan det nu nok være at vi kan bruge ham alligevel. Det er jo ikke ligefrem skarpheden der præger vores angribere p.t. hvis man ser bort fra en vis Hr Helenius"

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Pollack2 » 25. jan 2016, 23:20

Jeg kunne heller lade være med at genlæse tråden ;) Se hvad jeg fandt - skrevet (uredigeret) » 26 feb 2014 21:53
Yankee skrev:Det er allerede ved at være for sent. Spalvis er ved at spille sig ind som fast mand i AK's fravær og har chancen for at være stamspiller fra næste sæson. Hans lønkrav er sikkert allerede steget gevaldigt, og inden længe vil han sikkert også have en klausul.

Det ville nu heller ikke gøre noget med en klausul på fx 2 millioner €, hvis vi så til gengæld kan skrive en kontrakt til 2018 eller 2019. Spalvis er en meget spændende spiller, der i værste fald kan blive en god joker i kraft af sin størrelse.


Det er så vildt set, Yankee. Respekt!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 26. jan 2016, 00:46

Pollack2 skrev:Jeg kunne heller lade være med at genlæse tråden ;) Se hvad jeg fandt - skrevet (uredigeret) » 26 feb 2014 21:53
Yankee skrev:Det er allerede ved at være for sent. Spalvis er ved at spille sig ind som fast mand i AK's fravær og har chancen for at være stamspiller fra næste sæson. Hans lønkrav er sikkert allerede steget gevaldigt, og inden længe vil han sikkert også have en klausul.

Det ville nu heller ikke gøre noget med en klausul på fx 2 millioner €, hvis vi så til gengæld kan skrive en kontrakt til 2018 eller 2019. Spalvis er en meget spændende spiller, der i værste fald kan blive en god joker i kraft af sin størrelse.


Det er så vildt set, Yankee. Respekt!
gid han havde haft ret med klausulen. som jo åbenbart er nærmere 1,3
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Yankee » 26. jan 2016, 08:21

Pollack2 skrev:Jeg kunne heller lade være med at genlæse tråden ;) Se hvad jeg fandt - skrevet (uredigeret) » 26 feb 2014 21:53
Yankee skrev:Det er allerede ved at være for sent. Spalvis er ved at spille sig ind som fast mand i AK's fravær og har chancen for at være stamspiller fra næste sæson. Hans lønkrav er sikkert allerede steget gevaldigt, og inden længe vil han sikkert også have en klausul.

Det ville nu heller ikke gøre noget med en klausul på fx 2 millioner €, hvis vi så til gengæld kan skrive en kontrakt til 2018 eller 2019. Spalvis er en meget spændende spiller, der i værste fald kan blive en god joker i kraft af sin størrelse.


Det er så vildt set, Yankee. Respekt!
Det viser i hvert fald at vi var alt for sent ude i maj 2014. Og det viser også at ingen kunne have forudset at han ville stige så meget i værdi.

Generelt er der ikke noget i vejen med klausuler - de skal bare være så høje at de ikke i større grad påvirker klubbens handlefrihed.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af hje1980 » 26. jan 2016, 09:11

Yankee skrev:
Pollack2 skrev:Jeg kunne heller lade være med at genlæse tråden ;) Se hvad jeg fandt - skrevet (uredigeret) » 26 feb 2014 21:53
Yankee skrev:Det er allerede ved at være for sent. Spalvis er ved at spille sig ind som fast mand i AK's fravær og har chancen for at være stamspiller fra næste sæson. Hans lønkrav er sikkert allerede steget gevaldigt, og inden længe vil han sikkert også have en klausul.

Det ville nu heller ikke gøre noget med en klausul på fx 2 millioner €, hvis vi så til gengæld kan skrive en kontrakt til 2018 eller 2019. Spalvis er en meget spændende spiller, der i værste fald kan blive en god joker i kraft af sin størrelse.


Det er så vildt set, Yankee. Respekt!
Det viser i hvert fald at vi var alt for sent ude i maj 2014. Og det viser også at ingen kunne have forudset at han ville stige så meget i værdi.

Generelt er der ikke noget i vejen med klausuler - de skal bare være så høje at de ikke i større grad påvirker klubbens handlefrihed.
Tvivler på at der findes spillere der ønsker MEGET HØJE frikøbsklausuler...?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Søgaard » 26. jan 2016, 09:54

Yankee skrev:
Pollack2 skrev:Jeg kunne heller lade være med at genlæse tråden ;) Se hvad jeg fandt - skrevet (uredigeret) » 26 feb 2014 21:53
Yankee skrev:Det er allerede ved at være for sent. Spalvis er ved at spille sig ind som fast mand i AK's fravær og har chancen for at være stamspiller fra næste sæson. Hans lønkrav er sikkert allerede steget gevaldigt, og inden længe vil han sikkert også have en klausul.

Det ville nu heller ikke gøre noget med en klausul på fx 2 millioner €, hvis vi så til gengæld kan skrive en kontrakt til 2018 eller 2019. Spalvis er en meget spændende spiller, der i værste fald kan blive en god joker i kraft af sin størrelse.


Det er så vildt set, Yankee. Respekt!
Det viser i hvert fald at vi var alt for sent ude i maj 2014. Og det viser også at ingen kunne have forudset at han ville stige så meget i værdi.

Generelt er der ikke noget i vejen med klausuler - de skal bare være så høje at de ikke i større grad påvirker klubbens handlefrihed.
5. april 2014: Spalvis spiller sin 6. SL-kamp fra start, første gang med fuld tid og laver for 2. gang 2 mål i en SL kamp.
13. april 2014: Spalvis scorer igen 2. Efterfølgende er der snak om forlængelse i medierne. Kent udtaler, han er overrasket over hvor hurtigt han har vænnet sig til SL-bold.
20. maj 2014: Spalvis forlænger.

Altså. Man kunne nærmest ikke være hurtigere ude med den forlængelse, efter at han begynder at vise han kan tage steppet op. Det eneste man kunne have gjort er, at man havde signet en 4-5 årig med ham, da han blev rykket op fra U19-holdet, eller givet ham en 4-5 årig i vinterpausen efter 48 minutters spilletid i ligaen i efteråret. Men der har man jo stadig ingen ide om han kan tage steppet op, det svarer til at give Kakeeto eller Pohl 5 år nu. Det kan man self. sagtens gøre, men så bliver det nok til en anden løn, end der er på vores nuværende indslusningskontrakter, samt med en noget anden risiko.
Aalborg BK 1885!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af 9800 » 26. jan 2016, 09:55

Nogen der ved hvad der trækker tiden ud? Er i Dominikanskw Republik med en kammerat, og vi følger sagen med spænding.
Når sagerne nu engang er som de er, så er 18-20 mio og et skifte til sommer en rigtig god løsning :-)

Besvar