Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Lukas Spalvis

Indlæg af Simon » 18. apr 2012, 22:54

http://www.bold.dk/nyt/AaB-tester-litauisk-angriber" onclick="window.open(this.href);return false;

Spændende, selvom det måske ikke ligefrem er offensive kræfter vi mangler. Kan han score mål, kan det nu nok være at vi kan bruge ham alligevel. Det er jo ikke ligefrem skarpheden der præger vores angribere p.t. hvis man ser bort fra en vis Hr Helenius :)

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Meelsen » 19. apr 2012, 11:51

Jeg kunne forestille mig at det var som en erstatning for netop Helenius, som efter alt at dømme er væk til sommer.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af astonvilla » 23. maj 2012, 09:33

Nogen der ved om Spalvis fortsat er i Aalborg?
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Walther » 23. maj 2012, 19:22

astonvilla skrev:Nogen der ved om Spalvis fortsat er i Aalborg?
I så fald gemmer han sig godt. Træningen i mandags var han ikke at finde på Hornevej, og heller ikke ugen før.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Winterburn » 24. maj 2012, 13:55

Ved ikke helt hvordan han ser ud, men sad ved siden af 2 tysktalende knæjter på toget mellem Aalborg og Fredericia. Den ene havde t-shirt på fra AaB College. Kunne se de skulle videre til Aachen (men han kom vidst fra Freiburg??).

Ham i t-shirten var høj, lidt ranglet og med krølet hår. Er det Spalvis?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Walther » 24. maj 2012, 14:04

Winterburn skrev:Ved ikke helt hvordan han ser ud, men sad ved siden af 2 tysktalende knæjter på toget mellem Aalborg og Fredericia. Den ene havde t-shirt på fra AaB College. Kunne se de skulle videre til Aachen (men han kom vidst fra Freiburg??).

Ham i t-shirten var høj, lidt ranglet og med krølet hår. Er det Spalvis?
Spalvis er hvert fald rimelig høj og lidt ranglet. Men det krøllede hår siger mig ikke lige en masse.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gaarde6 » 5. jun 2012, 16:32

Mærkeligt at vi slet ikke hørte mere til ham ???
Han lød jo sindssyg spændende!

JLB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 15. mar 2007, 20:59
Geografisk sted: Her

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af JLB » 5. jun 2012, 16:40

Han skulle, efter sigende, være hjemme på ferie, og komme igen her i løbet af sommeren
Hvem der bare var irsk

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gaarde6 » 5. jun 2012, 18:23

JLB skrev:Han skulle, efter sigende, være hjemme på ferie, og komme igen her i løbet af sommeren
Perfekt :thumbsup:

LordMessi
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 29. jan 2011, 17:17
Geografisk sted: Ørsø, Nordjylland

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af LordMessi » 19. jul 2012, 09:36

JLB skrev:Han skulle, efter sigende, være hjemme på ferie, og komme igen her i løbet af sommeren
Nogen der hørte mere til ham?

Starup

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Holm-o1 » 19. jul 2012, 11:19

Nu ved jeg ikke hvad man skal tage det for, men han har da opdateret hans facebook til at arbejde i Aalborg BK.

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/lukas.spalvis" onclick="window.open(this.href);return false;

Men igen, ved da ikke om man kan bruge det til så meget.
..

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gaarde6 » 19. jul 2012, 15:11

Holm-o1 skrev:Nu ved jeg ikke hvad man skal tage det for, men han har da opdateret hans facebook til at arbejde i Aalborg BK.

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/lukas.spalvis" onclick="window.open(this.href);return false;

Men igen, ved da ikke om man kan bruge det til så meget.
Er du venner med ham på facebook ?
Kan ikke se noget, når jeg går ind på ham.

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Mr Alex » 19. jul 2012, 15:26

Gaarde6 skrev:
Holm-o1 skrev:Nu ved jeg ikke hvad man skal tage det for, men han har da opdateret hans facebook til at arbejde i Aalborg BK.

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/lukas.spalvis" onclick="window.open(this.href);return false;

Men igen, ved da ikke om man kan bruge det til så meget.
Er du venner med ham på facebook ?
Kan ikke se noget, når jeg går ind på ham.
Jeg kan sagtens se det.
Det kunne godt se ud til at er ved at blive hentet! Bor i Aalborg, og arbejdsgiver er Aalborg BK. Og så er han også venner med Kayke, Patrick Kristensen og Nicolaj Thomsen, så det vil jeg da også mene at det er et yderligere tegn på at godt kunne være på vej herop!

Jim k
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. jan 2011, 15:53
Geografisk sted: Skovby, Galten

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jim k » 19. jul 2012, 15:47

Mr Alex skrev:
Gaarde6 skrev:
Holm-o1 skrev:Nu ved jeg ikke hvad man skal tage det for, men han har da opdateret hans facebook til at arbejde i Aalborg BK.

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/lukas.spalvis" onclick="window.open(this.href);return false;

Men igen, ved da ikke om man kan bruge det til så meget.
Er du venner med ham på facebook ?
Kan ikke se noget, når jeg går ind på ham.
Jeg kan sagtens se det.
Det kunne godt se ud til at er ved at blive hentet! Bor i Aalborg, og arbejdsgiver er Aalborg BK. Og så er han også venner med Kayke, Patrick Kristensen og Nicolaj Thomsen, så det vil jeg da også mene at det er et yderligere tegn på at godt kunne være på vej herop!
Rolig nu, mig bekendt lagde han de arbejdsgiver oplysninger ud, da han var til prøvetræning. Vi higer vist alle efter at få gang i rygtestrømmen - og dermed transfertråden. Men lyt nu til Lynges udmeldinger og til den manglende rygtestrøm.

Det bliver et larmende stille vindue, medmindre vi sælger !!!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Dot Bot » 19. jul 2012, 16:00

Mr Alex skrev:
Gaarde6 skrev:
Holm-o1 skrev:Nu ved jeg ikke hvad man skal tage det for, men han har da opdateret hans facebook til at arbejde i Aalborg BK.

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/lukas.spalvis" onclick="window.open(this.href);return false;

Men igen, ved da ikke om man kan bruge det til så meget.
Er du venner med ham på facebook ?
Kan ikke se noget, når jeg går ind på ham.
Jeg kan sagtens se det.
Det kunne godt se ud til at er ved at blive hentet! Bor i Aalborg, og arbejdsgiver er Aalborg BK. Og så er han også venner med Kayke, Patrick Kristensen og Nicolaj Thomsen, så det vil jeg da også mene at det er et yderligere tegn på at godt kunne være på vej herop!
Derudover kommer han også sammen med Katharina Thoma.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Elscorpio » 19. jul 2012, 20:22

Har ham Lukas nr. 2 imponeret i prøvetræningen og hvordan med målscoringen og som type hvad er han der?

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af rAaBe » 19. jul 2012, 22:11

Elscorpio skrev:Har ham Lukas nr. 2 imponeret i prøvetræningen og hvordan med målscoringen og som type hvad er han der?
Han er blevet beskrevet som en kummefryser og tank centerforward... Jeg fandt lidt info via søge funktionen (søgning på Spalvis), nedenfor de tilsyneladende mest informative
viewtopic.php?f=1&t=14916&p=371388&hili ... is#p371388" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=1&t=14916&p=370920&hili ... is#p370920" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=1&t=14916&p=370929&hili ... is#p370929" onclick="window.open(this.href);return false;

Lyder bestemt interessant! Nogen der ved mere?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Elscorpio » 20. jul 2012, 14:33

Det lyder lidt som en afløser for Helenius hvis han skulle ryge i dette transfervindue.

Er han fri af sin kontrakt nede i Freiburg?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2012, 14:49

Elscorpio skrev:Det lyder lidt som en afløser for Helenius hvis han skulle ryge i dette transfervindue.

Er han fri af sin kontrakt nede i Freiburg?
Hvis Helenius bliver solgt i dette transfervindue så tvivler jeg godt nok på, at Lukal Spalvis kan overtage Helenius´plads i front. Spalvis er altså kun 17-18 år gammel (ud fra en bold.dk artikel hvor han var 17 år i april). Spalvis har gjort det godt under prøvetræning, men at formode at en så ung angriber umiddelbart vil kunne overtage efter en af superligaens mest spændende unge angribere, det vil godt nok være noget af en gambling.

Det er muligt at Spalvis kan overraske positivt, jeg må indrømme at jeg aldrig har set ham. Hvis Helenius bliver solgt så håber jeg godt nok at der vil være økonomi til at hente en mere etableret angriber. Spalvis er muligvis et stort talent på sigt, men her og nu tvivler jeg på at han kan gå direkte ind i startopstillingen hvis Helenius bliver solgt.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Indlæg: 581
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af rAaBe » 20. jul 2012, 15:06

frederikshavneren skrev:
Elscorpio skrev:Det lyder lidt som en afløser for Helenius hvis han skulle ryge i dette transfervindue.

Er han fri af sin kontrakt nede i Freiburg?
Hvis Helenius bliver solgt i dette transfervindue så tvivler jeg godt nok på, at Lukal Spalvis kan overtage Helenius´plads i front. Spalvis er altså kun 17-18 år gammel (ud fra en bold.dk artikel hvor han var 17 år i april). Spalvis har gjort det godt under prøvetræning, men at formode at en så ung angriber umiddelbart vil kunne overtage efter en af superligaens mest spændende unge angribere, det vil godt nok være noget af en gambling.

Det er muligt at Spalvis kan overraske positivt, jeg må indrømme at jeg aldrig har set ham. Hvis Helenius bliver solgt så håber jeg godt nok at der vil være økonomi til at hente en mere etableret angriber. Spalvis er muligvis et stort talent på sigt, men her og nu tvivler jeg på at han kan gå direkte ind i startopstillingen hvis Helenius bliver solgt.
Jeg håber også at man vil kunne finde en fuldgod erstatning for Helenius for mindre end vi evt. får for ham, men realistisk set så tror jeg ikke vi skal regne med en een-til-een erstatning - det er der formentlig ikke råd til. Det er svært at vurdere Spalvis konkret (når man som jeg hverken har set ham eller har forstand), men som koncept så tror jeg på at det er det rigtige. At finde en ung gut med fysik og potentiale, som kan blive forløst med den rette trænings- og kampsparing.

Besvar