Gnu skrev:Jesper Schmidt skrev:Gnu skrev:Jesper Schmidt skrev:Gnu skrev:Det her citat er fra 7. oktober 2015:
Jesper Schmidt skrev:Jeg er enig så langt at der er plads til forbedring når det gælder salg af spillere, og var AaB lige så gode til at sælge dyrt som man har været til at købe billigt - så så det sgu godt ud. Jeg synes billedet der tit tegnes er overdrevet, men samtidig vil jeg da også sige at hvis vi mister Dalsgaard på fri transfer, hvis Thomsen ikke sælges for et to cifret mio. beløb, og hvis Spalvis ikke indbringer kassen om 1-1½ år, så er min mening nok lidt anderledes.
Men i dag er Spalvis' salgspris åbenbart totalt uinteressant at diskutere, må man forstå. OK.
I den virkelighed som klausulen har affødt - ja, det synes jeg den er. Derudover ændrer prisen sig jo ikke udfra diskussionerne herinde, og det var sådan set min pointe.
Min holdning til klausulen kan du finde længere tilbage i denne tråd, hvis det skulle have interesse, nu du åbenbart synes at mine gamle indlæg er så spændende.
Du skal dog også have med, at forudsætningerne i dag er anderledes, med udsigter til chancerne for stor gevinst ved at holde på eksempelvis Thomsen i dette vindue, og måske også til sommer. I dag vil jeg afgjort foretrække at vi holder på Thomsen kontrakten ud.
Altså den samme gamle sang om at "jamen han havde også en klausul, jamen efter omstændighederne er det da maje godt." Ingen refleksion over, hvad man kunne have gjort for at forhindre disse situationer. AaB kan åbenbart ikke gøre noget forkert. OK.
Jeg tror aldrig jeg har oplevet et indlæg, som på trods af at det er så kort, lægger så mange ord i min mund. Hvis du vil kritisere mine holdninger så læs i det mindste mine indlæg. Jeg har sagt min mening og har ikke noget behov for at gentage den side op og side ned, og hvis du iøvrigt mener at jeg har pligt til at gøre alle mine meninger tilgængeligt på debatsiden, skulle du måske få dig et liv.
Jeg har da ikke bedt dig om at fremlægge alle dine holdninger, det styrer du jo selv. Jeg synes bare, det er interessant, at man kan flygte sådan fra noget man mente for så få måneder siden.
I oktober ville det ifølge dig være en fiasko, hvis Dalsgaard gik gratis, hvis ikke Spalvis blev vores bedste salg nogen sinde, og vi skulle have et tocifret millionbeløb for Thomsen.
Men i dag er det åbenbart helt uinteressant at diskutere. På trods af at Dalsgaard altså netop gik gratis, Spalvis blev solgt alt for billigt og et tocifret millionbeløb for Thomsen virker fuldstændig utopisk.
Jeg flygter ingen steder - forudsætningerne ser bare ikke ud som jeg troede de var på det tidspunkt, det burde da være oplagt. Det ville vel ikke være seriøst at forvente et kæmpesalg af Spalvis efter det viste sig der var en klausul, som gør at vi ikke kan beholde ham længe nok til at pengene blev rigtigt store. Det jeg synes var uinteressant at diskutere, er om vi så har fået det ene eller andet beløb udover klausulen... mest af alt fordi det er rent gætværk i godt og vel det næste års tid, og selv der ved vi ikke hvilke bonusaftaler som har været aftalt.
Dalsgaard - Tja, det er da noget lort han gik gratis, men man kan jo ikke tvinge manden til at blive. Skulle han have været solgt før? Måske, men jeg synes det var en ok beslutning at lade kontrakten løbe ud og forsøge til det sidste at forlænge den.
Thomsen - Jeg er mere end tilfreds med at han ikke er blevet solgt, og har intet imod hvis han kommer til at gå på en fri transfer til næste vinter. Det er satset værd.
Vi har et af ligaens bedste hold (måske det bedste), vi har vundet alle kampe i de sidste 5 måneder, og vi går et forår i møde med næsten intakt trup, og har masser af muligheder for at spille med om medaljer og måske mesterskab... hvad vil du have jeg skal kritisere?
Forløbet omkring Spalvis klausulen synes jeg fortsat ikke om. Jeg er ikke sikker på at man ikke havde kunnet handle anderledes, men det er jo rene gætterier, og ikke noget som gør at jeg kommer til at tage dig i hånden og kræve der skal rulle hoveder...det har jeg iøvrigt heller aldrig udtalt at jeg mente der skulle gøre, ligesom fiasko ikke er et ord jeg har brugt - du må gerne citere mig korrekt en anden gang.