Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
nikolaikoch
Drenge
Drenge
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7. jan 2011, 18:35

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af nikolaikoch » 31. aug 2012, 16:14

http://onside.dk/nyheder/superligaen/av ... ilberbauer" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af Funky » 31. aug 2012, 16:21

Grinetid hvis Silber også afviser BIF.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af thomasjn » 31. aug 2012, 16:33

Funky skrev:Grinetid hvis Silber også afviser BIF.
Ser sådan ud :-) http://www.bold.dk/nyt/Avis-Broendby-fo ... uer-bliver" onclick="window.open(this.href);return false;

Alle BIFs transferemner flygter fra dem. Absalonsen er lige smuttet til SE.

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af YesAaBcan » 31. aug 2012, 16:36

Kunne bedst ligne AaB, sådan at bruge pengene, nærmest inden de er tjent. Men i denne omgang bliver det heldigvis nok ikke tilfældet. Så nej tak Silber herfra! Få nu Kayke igang og sats iøvrigt på vores unge talenter.
Zee skrev:Såfremt at Lucas bliver solgt, kunne jeg sagtens se idéen i at hente Silber, jeg er bare ret sikker på han er for dyr.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Prica
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 98
Tilmeldt: 13. jan 2007, 13:43
Geografisk sted: Nr.sundby

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af Prica » 31. aug 2012, 17:33

YesAaBcan skrev:Kunne bedst ligne AaB, sådan at bruge pengene, nærmest inden de er tjent. Men i denne omgang bliver det heldigvis nok ikke tilfældet. Så nej tak Silber herfra! Få nu Kayke igang og sats iøvrigt på vores unge talenter.
Zee skrev:Såfremt at Lucas bliver solgt, kunne jeg sagtens se idéen i at hente Silber, jeg er bare ret sikker på han er for dyr.
men er det nok med en trup på 20 spillere?? - jeg tvivler..

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. sep 2012, 01:24

Vi har selvfølgelig ikke råd til at købe Silber fri, eller betale hele hans løn for den sags skyld, men kunne man forestille sig at Lynge sidder med is i maven lige nu og venter på at klokken er et par minutter i det danske transfervindue lukker, og foreslår en lejeperiode med forkøbsret, hvis ellers den påståede (og helt abnormt ulækre) interesse fra Brøndby går i vasken? Vi står vel i en situation hvor et salg af Helenius til vinter mere og mere ligner noget som er decideret uundgåeligt, og det burde jo alt andet lige give en vis portion handlefrihed, ligesom et par dyre kontrakter (Bøge+Würtz) udløber næste sommer.

Måske er det ren ønsketænkning, det skal jeg ikke kunne afvise, men for mig lyder det som et muligt scenarie.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. sep 2012, 01:38

Prica skrev:
men er det nok med en trup på 20 spillere?? - jeg tvivler..
Det tror jeg til gengæld sagtens det kan være, for vi har altså en fantastisk trupsammensætning i øjeblikket, og vi ser rigtigt mange spillere komme ind og sætte sig igennem. Se bare PK i dagens kamp, hvor jeg virkelig var nervøs for at vi skulle undvære Würtz, Wichmanns vikariat for Due, og selvfølgelig ikke mindst de nye unge stamspillere på rekordtid - Kusk, Dalsgaard og Ahlmann, som har gjort at breddespillerne i dag er spillere med langt mere erfaring end for bare 6 mdr. siden, nu hvor det f.eks. ikke er Ahlmann og Dalsgaard som sidder på bænken, men Bøge og PK. Vi har altså en rigtig god blanding af ungt talent og erfaring blandt de første 17-18 spillere, samtidig med at vi er godt dækket ind positionsmæssigt også.

Så længe Helenius spiller alle kampe for os, og Würtz og Augo ikke er ude samtidigt, tror jeg absolut nok det skal gå.

Det var ekstremt vigtigt at vi nu har fået Wichmann op på det niveau man har håbet på han har, og lur mig om vi ikke også får flere "gennembrud" her i efteråret... Jeg tror f.eks. meget på at vi snart ser Nikolaj Thomsen brage igennem.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af hje1980 » 1. sep 2012, 08:40

Jesper Schmidt skrev:Vi har selvfølgelig ikke råd til at købe Silber fri, eller betale hele hans løn for den sags skyld, men kunne man forestille sig at Lynge sidder med is i maven lige nu og venter på at klokken er et par minutter i det danske transfervindue lukker, og foreslår en lejeperiode med forkøbsret, hvis ellers den påståede (og helt abnormt ulækre) interesse fra Brøndby går i vasken? Vi står vel i en situation hvor et salg af Helenius til vinter mere og mere ligner noget som er decideret uundgåeligt, og det burde jo alt andet lige give en vis portion handlefrihed, ligesom et par dyre kontrakter (Bøge+Würtz) udløber næste sommer.

Måske er det ren ønsketænkning, det skal jeg ikke kunne afvise, men for mig lyder det som et muligt scenarie.
Würtz vil så få forlænget... Men til en lavere løn, men stadig i den høje ende i truppen...

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af jernskjorten » 1. sep 2012, 09:29

Mht. Silberbauer gik rygterne vel på, at BIF ikke kunne imødekomme hans lønkrav. Måske overvurderer jeg BIF's nuværende økonomiske formåen, men jeg har svært ved at se, at AaB kan betale en højere løn end BIF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af Funky » 1. sep 2012, 09:32

jernskjorten skrev:Mht. Silberbauer gik rygterne vel på, at BIF ikke kunne imødekomme hans lønkrav. Måske overvurderer jeg BIF's nuværende økonomiske formåen, men jeg har svært ved at se, at AaB kan betale en højere løn end BIF.
Manden har naturligvis skullet have et enormt smuds-tillæg for at trække den gule rædsel over hovedet. Husk lige det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 09:33

jernskjorten skrev:Mht. Silberbauer gik rygterne vel på, at BIF ikke kunne imødekomme hans lønkrav. Måske overvurderer jeg BIF's nuværende økonomiske formåen, men jeg har svært ved at se, at AaB kan betale en højere løn end BIF.
Det kan vi heller ikke, hvis han skal have det samme som i Young Boys, men jeg vil tro at jo tættere vi kommer på transferdeadline, jo mere er YB villig til at blive ved med at betale af hans løn, fremfor at have ham gående i reservertruppen til fuld løn.

Det kan selvfølgelig være det har været et spil for at få en dyr spiller solgt, og de så bruger ham alligevel, når det viser sig at de ikke kan få ham solgt uden at smide en del penge efter ham.

Uanset, så er han ikke realistisk i AaB, medmindre han eller YB selv smider penge med i kassen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 09:36

Funky skrev:
jernskjorten skrev:Mht. Silberbauer gik rygterne vel på, at BIF ikke kunne imødekomme hans lønkrav. Måske overvurderer jeg BIF's nuværende økonomiske formåen, men jeg har svært ved at se, at AaB kan betale en højere løn end BIF.
Manden har naturligvis skullet have et enormt smuds-tillæg for at trække den gule rædsel over hovedet. Husk lige det.
Hvis vi skal tage den neutrale udlægning af det udsagn, så tror jeg ikke at BIF er ønskeklubben for nogensomhelst der ikke i forvejen er påvirket at de rusmidler der florerer i stort omfang på vestegnen. De præsterer dårligt, der er stor fokus på dem alligevel, og det vil være svært at vise sig frem på den baggrund. BIF får rigtig svært ved at gøre noget fornuftigt mht. transfer i det næste lange stykke tid. De har ikke mange penge, og de er ikke ret attraktive - selv hvis de skaffer ekstra midler. Det er da en smule hyggeligt at betragte.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af jernskjorten » 1. sep 2012, 10:03

Pastorius skrev:
jernskjorten skrev:Mht. Silberbauer gik rygterne vel på, at BIF ikke kunne imødekomme hans lønkrav. Måske overvurderer jeg BIF's nuværende økonomiske formåen, men jeg har svært ved at se, at AaB kan betale en højere løn end BIF.
Det kan vi heller ikke, hvis han skal have det samme som i Young Boys, men jeg vil tro at jo tættere vi kommer på transferdeadline, jo mere er YB villig til at blive ved med at betale af hans løn, fremfor at have ham gående i reservertruppen til fuld løn.

Det kan selvfølgelig være det har været et spil for at få en dyr spiller solgt, og de så bruger ham alligevel, når det viser sig at de ikke kan få ham solgt uden at smide en del penge efter ham.

Uanset, så er han ikke realistisk i AaB, medmindre han eller YB selv smider penge med i kassen.
Jeg vil nok have den forventning, at der i så fald vil være andre danske klubber, der kommer os i forkøbet. OB, AGF eller FCM er bedre stillet økonomisk end os, og Silberbauer vil vel pynte betragteligt på de hold.

Vi får se, om Lynge trækker kaniner op ad hatten inden tirsdag. Men det er svært at vurdere, om han i det hele taget har noget at handle med på baggrund af det seneste regnskab.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af Pastorius » 1. sep 2012, 10:18

jernskjorten skrev: Jeg vil nok have den forventning, at der i så fald vil være andre danske klubber, der kommer os i forkøbet. OB, AGF eller FCM er bedre stillet økonomisk end os, og Silberbauer vil vel pynte betragteligt på de hold.

Vi får se, om Lynge trækker kaniner op ad hatten inden tirsdag. Men det er svært at vurdere, om han i det hele taget har noget at handle med på baggrund af det seneste regnskab.
Jeg tror ikke du skal regne med at FCM har væsentlig mere at gøre med end os... AGF har jeg ikke rigtig føling med, men de har da været lidt stille indtil videre, så måske er de godt tilfreds med deres trup (og placering(!) ).

OB har midlerne, men jeg ved ikke om de stadig mener de har behov for forstærkninger eller om Silber lige er svaret på deres bønner. Hvis jeg var dem, tror jeg at jeg ville kigge på et nyt midterforsvar.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af NIN » 1. sep 2012, 11:39

Pastorius skrev:
jernskjorten skrev: Jeg vil nok have den forventning, at der i så fald vil være andre danske klubber, der kommer os i forkøbet. OB, AGF eller FCM er bedre stillet økonomisk end os, og Silberbauer vil vel pynte betragteligt på de hold.

Vi får se, om Lynge trækker kaniner op ad hatten inden tirsdag. Men det er svært at vurdere, om han i det hele taget har noget at handle med på baggrund af det seneste regnskab.
Jeg tror ikke du skal regne med at FCM har væsentlig mere at gøre med end os... AGF har jeg ikke rigtig føling med, men de har da været lidt stille indtil videre, så måske er de godt tilfreds med deres trup (og placering(!) ).

OB har midlerne, men jeg ved ikke om de stadig mener de har behov for forstærkninger eller om Silber lige er svaret på deres bønner. Hvis jeg var dem, tror jeg at jeg ville kigge på et nyt midterforsvar.
Vurderet på det interview der var med Brian Steen forud for kampen mod Horsens, hvor der blev spurgt til forstærkning på back og angrebspladsen og hvad der ville ske. Der er der vist ingen tvivl om, at AGF ikke har noget at gøre med. Brian Steen virkede nærmest til at more sig over, at der blev spekuleret i hans muligheder på transfermarkedet.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af Klaus » 1. sep 2012, 11:47

Det ville være en drøm af de større, hvis Silber kom hjem ;)

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af jydenfranord » 1. sep 2012, 13:41

Mon ikke silber minder om Augo der inden han skiftede tilbage til AaB udtalte at han helst ville tilbage til AaB, også selvom det ikke var dem der kunne give den største løn.

Naturligvis vil en spiller som Silber ikke gå til ekstremt lav løn, men omvendt tror jeg har er villig til at gå mere ned i løn for AaB, end han er for Brøndby, eller andre danske klubber. Men måske er jeg en håbløs romantiker

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af frederikshavneren » 1. sep 2012, 13:57

Nu har jeg bestemt ikke noget imod Silberbauer, men modsat mange andre debattører håber jeg ikke at Lynge forsøger at signe Silberbauer. Vi har masser af rutine i truppen (KEP, Lasse, Augu, Würtz, Curth, Bøgelund, Patrick mv.), så vi har ikke behov for endnu en rutineret spiller.
Derudover er Silberbauer også 31 år. Han er med andre ord midt i karrierens efterår og risikoen er at han er ved at være
"over the hill". Vi har ikke behov for at hente en spiller der ønsker at bruge AaB som en "retrætepost".

Der er meget mere fremtid og perspektiver i at hente en ung og fremadstormende type som Lyngbys Uffe Bech (hvis vi ellers har råd til det).

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af le Cid » 1. sep 2012, 14:22

frederikshavneren skrev:Nu har jeg bestemt ikke noget imod Silberbauer, men modsat mange andre debattører håber jeg ikke at Lynge forsøger at signe Silberbauer. Vi har masser af rutine i truppen (KEP, Lasse, Augu, Würtz, Curth, Bøgelund, Patrick mv.), så vi har ikke behov for endnu en rutineret spiller.
Derudover er Silberbauer også 31 år. Han er med andre ord midt i karrierens efterår og risikoen er at han er ved at være
"over the hill". Vi har ikke behov for at hente en spiller der ønsker at bruge AaB som en "retrætepost".

Der er meget mere fremtid og perspektiver i at hente en ung og fremadstormende type som Lyngbys Uffe Bech (hvis vi ellers har råd til det).
Jeg er helt med på, at der er mere fremtid i Bech, men at mene at Silber skulle være over the Hill som 31årig, minder mig om nogle af de tåbelige indlæg der kom, den gang vi signede Wæhler! Silber ville gå direkte ind på holdet og være vores bedste spiller!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Silberbauer skifter til AaB (ikke officielt)

Indlæg af Since » 1. sep 2012, 16:53

Måske ender han i OB efter de har solgt Kalilue Traore. Silber dækker jo mange pladser.

Besvar