Thomas Dalgaard

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af jensemand57 » 5. jul 2013, 12:24

I følge Bold.dk afviser Viborg AaB ang. Dalgaard.

http://www.bold.dk/nyt/Viborg-afviser-A ... r-Dalgaard" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af Holm-o1 » 5. jul 2013, 13:11

jensemand57 skrev:I følge Bold.dk afviser Viborg AaB ang. Dalgaard.

http://www.bold.dk/nyt/Viborg-afviser-A ... r-Dalgaard" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvilket man vel godt kan forstå. Det gælder jo for Viborg om at skrabe så mange point sammen i starten som muligt. Og så har de indtil vinter til at finde en afløser, hvor de måske har lidt flere penge at gøre med end de har nu.
..

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af Jacob » 5. jul 2013, 13:27

Gentleman Finn skrev:Så må vi tegne kontrakt med Dalgaard og vente på den nuværende løber ud. Det der normalt sker, er at VFF ombestemmer sig, når de finder ud af at de intet får ud af at have en spiller gående, der alligevel skifter til vinter. Så tager de imod de par 100.000 de kan få. Dalgaard virker til at være et ok sats, der er ingen garanti om mål fra ham, men han er sulten for at vise sig frem i ligaen.
Tjahh.... hvis nu de laver samme kalkulation ifht tv-penge og værdi af en bedre placering som Dalgaard kan give dem, som der tidligere blev lavet herinde ifht Helenius salgsbeløb debatten, så bliver det hurtigt til en del mere end et par hundrede tusinde. Som økonomien er skruet sammen forstår jeg godt, at de holder fast. De håber, at det giver dem både flere point og flere tv-penge ved at beholde Dalgaard til kontraktudløb. Hvis der overfor det står AaB med et beløb under 1 mio DKK, så virker valget ret nemt.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Popnizzen
Landshold
Landshold
Indlæg: 960
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:14
Geografisk sted: Fredericia

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af Popnizzen » 5. jul 2013, 14:06

Manden har så lige smasket 2 ind imod AGF og fortsætte dermed sin stime af mål.
„The less you care, the happier you will be.“

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af hje1980 » 5. jul 2013, 14:27

Håber AaB forsøger den anden vej rundt... få skrevet kontrakt med ham pr. 1. januar 2014. Når den er på plads så læg pres på Viborg om overtagelse nu...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af Yankee » 5. jul 2013, 16:10

hje1980 skrev:Håber AaB forsøger den anden vej rundt... få skrevet kontrakt med ham pr. 1. januar 2014. Når den er på plads så læg pres på Viborg om overtagelse nu...
Problemet er selvfølgelig at Dalgaard ikke er helt så attraktiv om et halvt år. For det første er det jo strukturelt sådan at efteråret er meget, meget vigtigere end foråret. Dels tæller de første 11 runder jo med til alle tre TV-udbetalinger, hvor de sidste 11 kun tæller med til den sidste. Derudover er det jo altid vigtigt at få en god start - og så skal vi jo altså ud og spille Europa League om mindre end to uger.

Derudover kan vi ikke ændre på at Viborg enormt gerne vil beholde Dalgaard. Det er uden tvivl deres bedste chance for overlevelse at Dalgaard smider mål ind fra runde ét. Og da vi næppe kan/vil betale mere end 2-3 millioner er det simpelthen ikke en god forretning for Viborg, da en erstatning vil være meget, meget dyrere i løn.

Nej, jeg synes vi bør droppe Dalgaard hvis ikke Viborg vil sælge her og nu. Viborg vil stadig være iskolde hvis vi skriver en kontrakt med ham, og han er ikke nær så meget værd for os hvis ikke han kommer i løbet af juli måned.

Brugeravatar
DEG
2. div
2. div
Indlæg: 122
Tilmeldt: 21. aug 2010, 20:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af DEG » 5. jul 2013, 19:29

Jeg vil også prioritere at kigge andre steder, når vff vil have sig alt for godt betalt for en mand ingen af os ved om vil slå til i suppen, der har under 6 mdr tilbage på kontrakten. Så må det være op til Dalgaard at tvinge sig væk, hvis han er interesseret i et skifte. Vi bliver nødt til at bruge de penge vi har med omhu. Pourie kan, hvis han ikke er afsat, muligvis købes for et beløb der ligger omkring 4 mio senere i vinduet, hvis min sif vens ord står til troende. De afslog godt nok et 3 mio kr's bud sidste uge. Og hvis Dalgaard så bare koster i nærheden af 1 mio, så vil jeg foretrække at vi lagde lidt ekstra for Pourie, han har bevist sig i ligaen og har videresalgspotentiale.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af Brent » 5. jul 2013, 20:54

DEG skrev:Jeg vil også prioritere at kigge andre steder, når vff vil have sig alt for godt betalt for en mand ingen af os ved om vil slå til i suppen, der har under 6 mdr tilbage på kontrakten. Så må det være op til Dalgaard at tvinge sig væk, hvis han er interesseret i et skifte. Vi bliver nødt til at bruge de penge vi har med omhu. Pourie kan, hvis han ikke er afsat, muligvis købes for et beløb der ligger omkring 4 mio senere i vinduet, hvis min sif vens ord står til troende. De afslog godt nok et 3 mio kr's bud sidste uge. Og hvis Dalgaard så bare koster i nærheden af 1 mio, så vil jeg foretrække at vi lagde lidt ekstra for Pourie, han har bevist sig i ligaen og har videresalgspotentiale.
Ja Purie er uden tvivl en stærk angriber. Men hans primadonnanykker og store armbevægelser passer dårligt til AaB. Derudover har ligger han jo ikke skjul på at hans ambitioner er til meget mere en superliga.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af Elscorpio » 5. jul 2013, 21:03

Brent skrev:
DEG skrev:Jeg vil også prioritere at kigge andre steder, når vff vil have sig alt for godt betalt for en mand ingen af os ved om vil slå til i suppen, der har under 6 mdr tilbage på kontrakten. Så må det være op til Dalgaard at tvinge sig væk, hvis han er interesseret i et skifte. Vi bliver nødt til at bruge de penge vi har med omhu. Pourie kan, hvis han ikke er afsat, muligvis købes for et beløb der ligger omkring 4 mio senere i vinduet, hvis min sif vens ord står til troende. De afslog godt nok et 3 mio kr's bud sidste uge. Og hvis Dalgaard så bare koster i nærheden af 1 mio, så vil jeg foretrække at vi lagde lidt ekstra for Pourie, han har bevist sig i ligaen og har videresalgspotentiale.
Ja Purie er uden tvivl en stærk angriber. Men hans primadonnanykker og store armbevægelser passer dårligt til AaB. Derudover har ligger han jo ikke skjul på at hans ambitioner er til meget mere en superliga.
Ifølge Tipsbladet er Zulte Waregem i Belgien også interesseret i Pourie, men vil ikke give Silkeborg 1,5 mill euro. Det tror jeg heller ikke Gaarde går med på:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... rie-skifte" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af AaB1978 » 8. jul 2013, 20:43

Ser ud til, at Dalgaard kan streges endeligt fra emnelisten

http://www.bold.dk/nyt/Dalgaard-forlaenger-med-Viborg" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af Gentleman Finn » 8. jul 2013, 20:50

Gad vide hvor konkret vores interesse var i ham. Når han nu vælger at forlænge kontrakten med en klub der sandsynligvis rykker direkte ud igen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af Funky » 8. jul 2013, 20:58

AaB's interesse har vel været på et niveau, som såvel sportsligt som økonomisk virkede ansvarligt. Nu tænker mange måske, at manden er dum fordi han forlænger med en nedrykker-favorit, men det lyder til, at VFF har smadret sparegrisen for ham, og han er sikker på masser af spilletid. Spørgsmålet er, om en etableret superligaklub kunne garantere ham den samme mængde spilletid. Han har immervæk en alder, hvor han ikke 'bør' sidde en hel masse på bænken.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af frederikshavneren » 8. jul 2013, 21:39

Gentleman Finn skrev:Gad vide hvor konkret vores interesse var i ham. Når han nu vælger at forlænge kontrakten med en klub der sandsynligvis rykker direkte ud igen.
Fornuftigt at Dalgaard forlænger med Viborg. Hos Viborg er han garanteret en masse spilletid. Dalgaard passer også rigtig godt ind i tude Oves koncept.

Må ærligt indrømme at det er super, at Dalgaard ikke kommer til AaB. Der findes meget bedre angribere ude på markedet.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. jul 2013, 21:53

Ærgerligt. Havde gerne set ham i AaB.
Janteloven eksisterer IKKE!

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af 12mand » 8. jul 2013, 22:01

jeg er faktisk glad for det. jeg tror ikke på ham i superligaen - hvert fald ikke i aalborg.
jeg håber at han og viborg overrasker positivt i suppen (bare ikke mod os)
jeg har altid godt kunne li alt ved viborg, både deres spillestil, og i særdeleshed deres fans, der selvom de har været en masse igennem, stadig bakker op om holdet - lige meget om de spiller i 1 division, i jylland, eller på sjælland. så jeg glæder mig til at se dem igen.
lynge er gud!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. jul 2013, 23:09

Eneste hold, udover AaB, jeg aldrig har haft noget imod. Viborg tilbage er fantastisk!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af thomasjn » 8. jul 2013, 23:17

Nordjyske skriver, at Dalgaard ikke har været et seriøst emne i AaB, men at rygtet blev startet af hans agent.

http://nordjyske.dk/sport/AaB-gik-ikke- ... 82/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af Brent » 9. jul 2013, 08:11

så kan vi vist godt glemme ham http://www.bold.dk/nyt/Dalgaard-forlaenger-med-Viborg" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af Forza » 9. jul 2013, 08:39

Brent skrev:så kan vi vist godt glemme ham http://www.bold.dk/nyt/Dalgaard-forlaenger-med-Viborg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak for linket. Havde du nu lige kigget op ville du se at det var opslået samt diskuteret lige over dit indlæg. Måske du skulle holde dit fokus på at finde den næste somalske angriber som AaB angiveligt er i forhandlinger med.

Topic: er lidt ambivalent ift det. Glæder mig til at se hvad Gaarde hiver op af hatten, men umiddelbart ville en angriber med 27 mål i førstedivision sidste år ikke være dårligt, ift. hvilket prisniveauet jeg tror vi kan være med i.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Thomas Dalgaard

Indlæg af Provst i Brovst » 9. jul 2013, 11:16

Så smuttede han. http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... topscorer/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar