Søren Frederiksen til AaB!

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af FlæskeFrank » 24. okt 2014, 12:06

Eksil skrev:
FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:Hvis trænerne tror, at den yngre Ahlmann kan gøres klar til at udfylde den rolle som offensiv indhopper så synes jeg det er splid af penge.
Numerisk mangler vi så bare en angriber. Modsat Ahlmann så har Søren Frederiksen også spillet andre pladser, så der har han noget kvalitet Ahlmann ikke besidder.

Hvis der var et talent i U19, som var så god, så var han vel hentet ind omkring førsteholdstruppen. Synes iøvrigt det er længe siden, at AaB har skrevet om et talent som tages med op til de stores træning. Men om det er fordi det er hverdagskost eller ?
Well. Der er Jannik Pohl, som er udtaget til u19 landsholdet som angriber. Hvorfor ikke, eller om han træner med landsholdet, aner jeg ikke, men det kan handle om skolegang?

Hvis kvaliteten er i Viktor ser jeg intet problem i at lade Søren Frederiksen rejse videre.
At en spiller bliver udtaget til U19-landsholdet er vist ikke nogen garanti for, at han nogensinde vil kunne begå sig på et superligahold. Jannik Pohl skal udtages til bruttotruppen, før vi kan forvente noget af ham.

Og det ændrer jo ikke ved, at vi numerisk mangler en angriber. Selvom vi spiller færre kampe i foråret. Alt mellem 16 SL samt maks. 4 kampe i pokalen, og - maks. 9 kampe EL kampe. Altså 16-29 kampe, hvor vi i efteråret spiller 28-29 kampe (17+1-2+10). Kampprogrammet for foråret(februar-juni) er så en måned kortere end efteråret(juli-december). Efterår giver~4,8 kamp pr. måned, mens foråret giver mellem 3,2 og 5,8. Kommer vi i pokalfinalen, men spiller ikke EL i foråret så hedder snittet 4,0 kamp pr. måned. Så skærer man ikke truppen ned ift. efteråret. Hvis vi ser skadeshistorikken, så kom skaderne til os efter, at de havde spillet rigtig meget i mesterskabssæsonen. Her kan vi afbøde det ved at have den ekstra spiller i truppen også for foråret. Men taber vi torsdag til Vejle i pokalen, så ligner det maks. 18 kampe i efteråret og så kan der måske skæres ned.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Erasmus Montanus » 24. okt 2014, 12:43

FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:Hvis trænerne tror, at den yngre Ahlmann kan gøres klar til at udfylde den rolle som offensiv indhopper så synes jeg det er splid af penge.
Numerisk mangler vi så bare en angriber. Modsat Ahlmann så har Søren Frederiksen også spillet andre pladser, så der har han noget kvalitet Ahlmann ikke besidder.

Hvis der var et talent i U19, som var så god, så var han vel hentet ind omkring førsteholdstruppen. Synes iøvrigt det er længe siden, at AaB har skrevet om et talent som tages med op til de stores træning. Men om det er fordi det er hverdagskost eller ?
Søren Frederiksen kan dække flere pladser, ja. Viktor Ahlmann vil overhale SF på de offensive positioner på et års tid, ja. SF har løftet sig, ja.

Selvfølgelig er der ikke et talent fra u19, som lige smutter ind i truppen på bekostning af SF, for det ville være mere end blot eklatant, og så skulle vi nok høre ham brokke sig, for så var det berettiget. Vi har ikke u19-spillere siddende på bænken, når vi har erfarne superligaspillere til rådighed.
Når det er sagt, så skal du ikke være i tvivl om, at mange af u19 spillerne træner med førsteholdet fra tid til anden, selvom jeg ikke har indblik i det præcise omfang. De artikler du tænker på, hvor det fremhæves, hvem der hives med, omhandler de spillere vi tager med på træningslejr. Der havde vi Moses Opondo med sidste gang (mest fordi vi havde en 4-5 spillere fra u19 på landsholdsopgaver). De fire årgange som render rundt på u17-u19 er nogle af de mest talentfulde længe set. Årgang 96 indeholder måske mindst talent, selvom der er gode spillere som Abildgaard og især Pohl. Årgang 97 er utrolig bred, og potentialet er stort. Årgang 98 har dygtige spillere (også nogen som DBU er vilde med, hvilket ikke er normalt for AaB - Tved og Ramkilde - men også andre). Årgang 98 forventer jeg mig selv meget af, hor vi har dygtige offensivspillere og dygtige backs bl.a.
U15 er mere et spørgsmålstegn. Jeg tror på, at der er et godt og stort potentiale, men jeg hører, at det ikke er så markant, som det har været de sidste par år. Her kan vi dog krydre det hele med hjælp fra vores norske venner fra Vigør, som har Tobias Christensen rendende. Han er af vores allesammens Gaardehader og voldspsykopat, David Nielsen, blevet beskrevet som norges største talent i sin årgang. Han har været i england til noget prøvetræning allerede som 13-årig, hvor PL-klubben Fulham fik set ham an, og de ville gerne se mere. Han har også haft nogle ophold i AaB.

Men summa summarum: Vejen til at blive professionel fodboldspiller er en odyssé, og man kan ikke bedømme noget ud fra succes på u-holdene. Derfor ser vi spillere som Kusk, Thomsen og Børsting komme fra baghjul, mens de "store talenter" ikke blomstrer på samme måde. Al den virak der er omkring talenterne er måske ikke så gavnlig, og man kunne vel nærmest klandre den for at være intetsigende, men du må endelig ikke tvivle på, at der er u19-spillere der træner med førsteholdet. Sådan er det hvert år.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Søgaard » 24. okt 2014, 14:29

FlæskeFrank skrev:..Og det ændrer jo ikke ved, at vi numerisk mangler en angriber..
Ved godt du siger at skaderne er en konstant - men vi har to mand ude fuld tid lige nu, hvor i hvert fald den ene gerne skulle komme tilbage, og den anden i løbet af foråret (hhv. Jönsson og Spalvis). Desuden har vi haft Helenius i svært dårlig form. V. Ahlmann har alligevel kun fået 1 fra start og 3 indskiftninger I SL. Søren F. har 1 fra start og 2 indskiftninger. Det er jeg overbevist om, at V. Ahlmann kunne dække. Alternativt har vi også en Blåbjerg, hvis det er de kampe SF har dækket defensivt. Han har stort set ikke spillet siden Gorter kom til. Jeg kan slet ikke se, at selv med Spalvis, Jönsson og J. Ahlmann ude I hele foråret også, at vi ikke kan absorbere den smule tid SF har fået, i den nuværende trup. Og skulle skadehelvedet fortsætte - så må vi leve med at der er en ung knægt der får chancen på bænken en to-tre kampe.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af limey » 25. okt 2014, 13:58

Er det ikke typisk at netop som SF er vurderet for let i AaB i forhold til ny kontrakt (og vurderet til verdens ringeste fodboldspiller af debatsiden), tager han skeen i den anden hånd og laver nogle flotte indhop?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Hanga » 25. okt 2014, 14:03

limey skrev:Er det ikke typisk at netop som SF er vurderet for let i AaB i forhold til ny kontrakt (og vurderet til verdens ringeste fodboldspiller af debatsiden), tager han skeen i den anden hånd og laver nogle flotte indhop?
Det er i hvert fald set før med andre spillere må man sige. Hvis SF kan fortsætte med at levere som han gør nu, er han absolut en fin backup spiller at have. Spørgsmålet er så, om han kan acceptere denne rolle og arbejde lige så hårdt fremadrettet?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Pastorius » 25. okt 2014, 14:40

limey skrev:Er det ikke typisk at netop som SF er vurderet for let i AaB i forhold til ny kontrakt (og vurderet til verdens ringeste fodboldspiller af debatsiden), tager han skeen i den anden hånd og laver nogle flotte indhop?
Har han overhovedet været med i en betydende kamp siden pokalfinalen, hvor han IKKE har haft foden med i et mål?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af astonvilla » 25. okt 2014, 20:29

Pastorius skrev:
limey skrev:Er det ikke typisk at netop som SF er vurderet for let i AaB i forhold til ny kontrakt (og vurderet til verdens ringeste fodboldspiller af debatsiden), tager han skeen i den anden hånd og laver nogle flotte indhop?
Har han overhovedet været med i en betydende kamp siden pokalfinalen, hvor han IKKE har haft foden med i et mål?
Bukarest *host*
Bienvenu Bassogog!

Kreddy
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 17. maj 2013, 00:06

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Kreddy » 28. okt 2014, 10:28

Han er vel ved at lave en decideret Anders Due? Dvs. spiller godt lige før kontraktudløb.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af AaB1978 » 4. nov 2014, 11:24

Gaarde bekræfter, at Søren Frederiksen ikke får forlænget

http://www.bold.dk/nyt/gaarde-forventer ... AaB-vindue" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Funky » 4. nov 2014, 11:32

AaB1978 skrev:Gaarde bekræfter, at Søren Frederiksen ikke får forlænget

http://www.bold.dk/nyt/gaarde-forventer ... AaB-vindue" onclick="window.open(this.href);return false;
Den ligger vist lige til højrebenet for Silkeborg, Vendsyssel eller Viborg...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Eksil » 4. nov 2014, 11:59

Funky skrev:
AaB1978 skrev:Gaarde bekræfter, at Søren Frederiksen ikke får forlænget

http://www.bold.dk/nyt/gaarde-forventer ... AaB-vindue" onclick="window.open(this.href);return false;
Den ligger vist lige til højrebenet for Silkeborg, Vendsyssel eller Viborg...
Viborgs sportsdirektør solgt ham i sin tid til FCK og de har meldt ud, at de vil have 1-2 ind. Ser det som det mest oplagte bud for en klub der skal være sikker på at komme op i år.

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 618
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Frank Buck » 4. nov 2014, 12:19

Trist at vi heller ikke kunne få det fulde potentiale forløst.
Ingen tvivl om at Søren Frederiksen er en dygtig fodboldspiller, der burde kunne være en profil på de fleste Superliga hold. Han har bare aldrig vist det i AaB, og gjorde det heller ikke i FCK. Ærgerligt.
Men godt at Gaarde tager konsekvensen og stopper samarbejdet.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Rams » 4. nov 2014, 12:26

Gaarde har vel vurderet, at han - ift. den løn han hæver - ikke har gjort det bedre end et af vores egne talenter ville kunne gøre. Jeg er enig med Gaarde. Vi har spændende kanttalenter på vej og i front er det vel på sigt også trængt, hvis Viktor Ahlmann skal have chancen, og vi inden for en overskuelig tid (til sommer?) hiver Pohl op sammen med Rokkedal.
In verbis simus faciles

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Reyad » 4. nov 2014, 12:28

Jeg tror ikke SF har niveauet til en topklub i Superligaen. Det tekniske niveau er desværre for lavt. Jeg kan heller ikke se, hvordan han kan forstærke VFF. Deble og Curth virker til at være en giftig duo med Stankov som back-up og Danilo på vej tilbage. SF's alsidighed kan dog sikre ham en plads i mange mindre Superliga-klubber eller toppen af 1.div, der har behov for polyvante spillere, der kan dække mange pladser.

Held og lykke til SF. Han har gjort det fint, men hans navn lovede mere, end han kunne indfri.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Arendt » 4. nov 2014, 14:06

Den helt rigtige beslutning efter min overbevisning, da Søren Frederiksen ikke har udviklet sig nok i AaB.

Han har dog scoret vigtige mål for os, så derfor fortjener han en værdig afsked med klubben.
Det betyder sandsynligvis, at vi henter en angriber ind til vinter, da det er usikkert hvornår Lukas Spalvis og Rasmus Jönsson kommer på banen igen.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Buzz Killington » 4. nov 2014, 15:08

Arendt skrev:Den helt rigtige beslutning efter min overbevisning, da Søren Frederiksen ikke har udviklet sig nok i AaB.

Han har dog scoret vigtige mål for os, så derfor fortjener han en værdig afsked med klubben.
Det betyder sandsynligvis, at vi henter en angriber ind til vinter, da det er usikkert hvornår Lukas Spalvis og Rasmus Jönsson kommer på banen igen.
Sådan lyder det ellers ikke på Gaarde, omend det ville være mærkeligt hvis der ikke kom et par lottokuponer til prøvetræning i vinterpausen. Og med Enevoldsens nye rolle som angriber, syntes jeg egentlig heller ikke det er nødvendigt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af thomasjn » 6. nov 2014, 09:46

Synes Vendsyssel ville være oplagt. Han virker til at trives socialt med resten af truppen og på den måde ville han kunne blive i Aalborg. Tilmed er hans niveu nok cirka til toppen af 1. division/bunden af Suppen og tror han passer godt til Ove Cs kontrabold. Derudover kunne det være klasse med endnu et nordjysk hold i Suppen. Det vil vel også være sjovere at slås for oprykning end at være nedrykker med Silkeborgs-agterlanterne.

Besvar