Søren Frederiksen til AaB!

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1308
Tilmeldt: 10. jul 2005, 11:44
Geografisk sted: 9000

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af -Larsen » 31. jan 2013, 15:23

Først og fremmest velkommen til - det var mere 'navn' end forventet. Jeg forstår både dem der er skeptiske og dem der er positive. Jeg kan nemlig sagtens se et uforløst potentiale i Søren Frederiksen og som 23-årig kan man sagtens lægge på i sit spil.

Men først og fremmest ser jeg ham som en god indskifter, i hvert fald i starten. Han kan måske give lidt af det vildskab den sidste fase af kampene har manglet fra vores side. Jeg husker ham ærlig talt ikke så godt, men han har spillet på et benhårdt SønderJyske hold.

Derudover kan han måske bidrage med noget konkurrence. For selvom Kayke har været i truppen, så har han jo reelt ikke udgjort nogen større trussel for de andre. En starter og fire indskiftninger so far - i alt 100 min.. Forhåbentlig skærper specielt Curth sig med ankomsten af Søren Frederiksen. Men forhåbentlig også Due vil føle sig presset af ham og den forventelige gejst han må have.

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2009, 11:11
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Walther » 31. jan 2013, 15:45

BUM!

Billede

1½ time i stiv kuling og nær ved frostgrader og så er det her endda det eneste billede jeg gider uploade.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af mich1596 » 31. jan 2013, 18:01

Jeg er positivt overrasket :thumbsup: havde ikke forventet mig ret meget i dette transfervindue......syntes de forlængelser der er indgået på hornevej, peger i retningen af at der er ved at være styr på biletterne derude.

Dog er jeg lidt nede over at Kayke ikke slog igennem.det havde jeg forventet, men nok om ham, Godtfredsen smutter,sådan må det være, jeg tilslutter mig også koret der syntes at duen bør være fortid snarrest muligt. Han har været os en god mand men virker til at være for nedadgående.

I det lys bliver signingen af en hurtig, stærk venstrebensspiller endog særdeles interesant.

Velkommen til.....GIV DEN GAS SØREN
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af AllanPedersen » 31. jan 2013, 19:52

Mine holdninger (som jeg ved i elsker)

Søren Frederiksen: Fint med lidt bredde i truppen længere oppe på banen, han er jo ikke ligefrem kendt for at score mål
Men det er augo heller ikke. Jeg ser det som der kan ske 2 ting her..
1: Han får nogle indhop og er ikke videre imponerende, og vil overtid miste mere plads på banen til Nikolaj Thomsen
2: Han gør det rigtig godt og får meget spilletid efter sommer
Jeg tror ikke på han falder helt igennem, det er han allerede for erfaren i superligaen til at gøre

På trods af nogen vil sige 'hvad med Nikolaj Thomsen, eller Hallur til den offensive midtbane'
Der skal nok også blive plads til deres indhop, men mener ikke nogen af de 2 er helt superliga klar..


Nicolas Godtfredsen: Det er lidt synd for ham at han ikke fik spillet sig til holdet
Men jeg må indrømme jeg mistede lidt lysten til at se på ham da han beklagede sig og tudede i medierne over vi havde hentet Rasmus Thelander
Thelander virker tilgengæld som en fyr der ved hvor han er i hireakiet samtidig med han har ambitioner om at spille med på banen.

Kayke: Jeg kan godt lide Kayke, måske fordi jeg følger hans twitter meget men han er en flink fyr.
Det er ærgeligt han ikke fik mere spilletid, måske var han ikke god nok, men han havde kvaliteter..
Men som en sports kommentator der sammenlignede ham med CaCa (type mæsisgt) sagde:
Han er den slags joker spillere klubber kan have når det går rigtig godt, men han er ikke værd at have for en klub der kæmper med økonomien
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af jonas386 » 31. jan 2013, 20:14

Jeg tror altså ikke at det er Thomsen han skal konkurrere med. Men derimod Duen på venstrekanten. Jeg er mere end overbevist om at han skal dække wingen frem for midten af banen. Og derfor er jeg glad for dette køb. Der var tale om Jradi tidligere, og Uffe Bech som jeg selv gerne så, men tror Frederiksen bliver en gevinst for os.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. feb 2013, 16:21

http://www.youtube.com/watch?v=yMXjcPPxm6Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg fandt lige denne video fra starten af sæsonen 10/11, hvor man virkelig kan se hans kvaliteter.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af FlæskeFrank » 5. feb 2013, 00:10

Se man det youtubeklip, så får man store forventninger til Frederiksen og AaBs forår.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Sv: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af budo » 5. feb 2013, 11:45

Det ser ud til, at Helenius kan kommer til at få noget at arbejde med, hvis SF finder sin gamle form igen.

Ser rigtig spændene ud.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af mich1596 » 20. apr 2013, 21:31

HE HE :thumbsup:

Sjovt at læse en gammel tråd igennem....
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Winnie/BR
2. div
2. div
Indlæg: 189
Tilmeldt: 8. jul 2005, 20:19
Favoritspiller: KEP
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Winnie/BR » 20. apr 2013, 23:18

Ifølge en artikel på AaBinside, så fik vi ikke bare SF på en fri transfer - vi får tilmed et tilskud til lønnen fra FCK. Det må være en slags kompensation for at "overtage" hans kontrakt, således at han ikke skulle for langt ned i løn i forhold til sin tidligere kontrakt samtidig med at vi kunne være med til atmøde de krav han nu engang måtte have til en bruttoløn. Uanset hvad, så virker det til at være en fremragende handel for os - især set i lyset af hans positive start!
Vangens Fineste...

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Steve-Dave » 21. apr 2013, 07:52

Winnie/BR skrev:Ifølge en artikel på AaBinside, så fik vi ikke bare SF på en fri transfer - vi får tilmed et tilskud til lønnen fra FCK. Det må være en slags kompensation for at "overtage" hans kontrakt, således at han ikke skulle for langt ned i løn i forhold til sin tidligere kontrakt samtidig med at vi kunne være med til atmøde de krav han nu engang måtte have til en bruttoløn. Uanset hvad, så virker det til at være en fremragende handel for os - især set i lyset af hans positive start!
Det er godt pranget. Han har sikkert fået lidt reservedele med til Mercedesen også.
Billede

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af frederikshavneren » 7. okt 2014, 20:35

AaB har ikke tilbudt SF en ny kontrakt. Med mindre han begynder at spille rigtig godt i den resterende del af efterårssæsonen ligner sønderjyden en færdig spiller i klubben til vinter.
http://mobil.bold.dk/#/nyt/soeren-f-nok ... -tid-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af BoomZ0R » 7. okt 2014, 23:49

Han viser til tider fornuftigt spil, men desværre alt for sjældent. Jeg tror han kunne gøre sig godt i en lidt mindre klub med fast spilletid.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Funky » 13. okt 2014, 21:35

Zee skrev:Han viser til tider fornuftigt spil, men desværre alt for sjældent. Jeg tror han kunne gøre sig godt i en lidt mindre klub med fast spilletid.
Han vandt sig evig hæder for det fjerde mål i pokalfinalen mod FCK. Fantastisk lækkert mål, som reelt set lukkede kampen ned. Det skulle ikke undre mig om han blomstrer op hvis han kommer til en klub, som satser lidt mere på ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Sv: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af BoomZ0R » 13. okt 2014, 21:41

Funky skrev:
Zee skrev:Han viser til tider fornuftigt spil, men desværre alt for sjældent. Jeg tror han kunne gøre sig godt i en lidt mindre klub med fast spilletid.
Han vandt sig evig hæder for det fjerde mål i pokalfinalen mod FCK. Fantastisk lækkert mål, som reelt set lukkede kampen ned. Det skulle ikke undre mig om han blomstrer op hvis han kommer til en klub, som satser lidt mere på ham.
Præcis! Han skal bare klippes ;-)

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Eksil » 13. okt 2014, 21:58

Funky skrev:
Zee skrev:Han viser til tider fornuftigt spil, men desværre alt for sjældent. Jeg tror han kunne gøre sig godt i en lidt mindre klub med fast spilletid.
Han vandt sig evig hæder for det fjerde mål i pokalfinalen mod FCK. Fantastisk lækkert mål, som reelt set lukkede kampen ned. Det skulle ikke undre mig om han blomstrer op hvis han kommer til en klub, som satser lidt mere på ham.
Vil godt væde gode penge på, at han er i Viborg inden foråret starter. De kan bare ikke sige nej til en Søren Frederiksen (og så mangler den en angriber/kant)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af FlæskeFrank » 24. okt 2014, 09:13

Hans start i klubben - foråret 2013, hvor han lavede nogle vigtige mål - samt pokalfinalemålet og måske også assisten i går er med til skabe plads i hukommelsen til Søren Frederiksen.

Jeg er klar på at forlænge hans kontrakt sæsonen ud.

Han brokker sig ikke og det virker til, at han er på vej op i gear og så kan han spille nogle pladser, hvor vi er lidt sårbare. Forlæng Gaarde til sommer eller med et år - det vil vi ikke fortryde.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Eksil » 24. okt 2014, 09:21

FlæskeFrank skrev:Hans start i klubben - foråret 2013, hvor han lavede nogle vigtige mål - samt pokalfinalemålet og måske også assisten i går er med til skabe plads i hukommelsen til Søren Frederiksen.

Jeg er klar på at forlænge hans kontrakt sæsonen ud.

Han brokker sig ikke og det virker til, at han er på vej op i gear og så kan han spille nogle pladser, hvor vi er lidt sårbare. Forlæng Gaarde til sommer eller med et år - det vil vi ikke fortryde.
Hvis trænerne tror, at den yngre Ahlmann kan gøres klar til at udfylde den rolle som offensiv indhopper så synes jeg det er splid af penge.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af FlæskeFrank » 24. okt 2014, 10:25

Eksil skrev:Hvis trænerne tror, at den yngre Ahlmann kan gøres klar til at udfylde den rolle som offensiv indhopper så synes jeg det er splid af penge.
Numerisk mangler vi så bare en angriber. Modsat Ahlmann så har Søren Frederiksen også spillet andre pladser, så der har han noget kvalitet Ahlmann ikke besidder.

Hvis der var et talent i U19, som var så god, så var han vel hentet ind omkring førsteholdstruppen. Synes iøvrigt det er længe siden, at AaB har skrevet om et talent som tages med op til de stores træning. Men om det er fordi det er hverdagskost eller ?
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Søren Frederiksen til AaB!

Indlæg af Eksil » 24. okt 2014, 10:49

FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:Hvis trænerne tror, at den yngre Ahlmann kan gøres klar til at udfylde den rolle som offensiv indhopper så synes jeg det er splid af penge.
Numerisk mangler vi så bare en angriber. Modsat Ahlmann så har Søren Frederiksen også spillet andre pladser, så der har han noget kvalitet Ahlmann ikke besidder.

Hvis der var et talent i U19, som var så god, så var han vel hentet ind omkring førsteholdstruppen. Synes iøvrigt det er længe siden, at AaB har skrevet om et talent som tages med op til de stores træning. Men om det er fordi det er hverdagskost eller ?
Well. Der er Jannik Pohl, som er udtaget til u19 landsholdet som angriber. Hvorfor ikke, eller om han træner med landsholdet, aner jeg ikke, men det kan handle om skolegang?

Hvis kvaliteten er i Viktor ser jeg intet problem i at lade Søren Frederiksen rejse videre.

Besvar