Kasper Risgaard

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Hejslet
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. dec 2007, 14:10

Kasper Risgaard

Indlæg af Hejslet » 14. maj 2013, 08:27

Få ham på en fri transfer - fri af kontrakt med Silkeborg.

Vil være en god rutineret spiller at få tilbage i AaB-trøjen - målfarlig, energisk - kan også være backup i forsvaret!

Vil virkelig gerne have ham tilbage, god erfaren spiller som modvægt til de unge talenter vi har.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af hje1980 » 14. maj 2013, 08:31

Hejslet skrev:Få ham på en fri transfer - fri af kontrakt med Silkeborg.

Vil være en god rutineret spiller at få tilbage i AaB-trøjen - målfarlig, energisk - kan også være backup i forsvaret!

Vil virkelig gerne have ham tilbage, god erfaren spiller som modvægt til de unge talenter vi har.
Ellers tak... han har INTET vist i Silkeborg... og vil nødig skubbe spillere som Thomsen, Kusk, Wickmann længere væk fra holdet...

ENESTE spiller i Silkeborg der evt. kunne have interesse er Pourie...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af Pastorius » 14. maj 2013, 08:39

hje1980 skrev:
Hejslet skrev:Få ham på en fri transfer - fri af kontrakt med Silkeborg.

Vil være en god rutineret spiller at få tilbage i AaB-trøjen - målfarlig, energisk - kan også være backup i forsvaret!

Vil virkelig gerne have ham tilbage, god erfaren spiller som modvægt til de unge talenter vi har.
Ellers tak... han har INTET vist i Silkeborg... og vil nødig skubbe spillere som Thomsen, Kusk, Wickmann længere væk fra holdet...

ENESTE spiller i Silkeborg der evt. kunne have interesse er Pourie...
Jeg mener ikke Pourie er interessant - selvom han da kan være god, så er det altså ikke sundt for holdet at få sådan en primadonna ind.

Kasper Risgaard har været diskuteret til hudløshed i en anden tråd.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af Rams » 14. maj 2013, 10:59

Kunsten bliver vel at bygge ovenpå det fundament, som vi har lagt med talentsporet over de sidste par sæsoner. Altså at bevare/styrke en erfaren akse op igennem banen med KEP og Lasse (som jeg dog håber får sit velfortjente udlandsophold), Würtz og Augo, som kan regulere temperaturen på en fodboldkamp undervejs.

Jeg synes klart vi skal give Wichmann, Thomsen, Rye og Bruhn chancen fremfor at hente nyt ind udefra til midtbanen. I forsvaret har vi vel også taget et valg med forlængelsen af Kasper P og med Thelander og Blåbjerg der ligeledes venter på chancen. Det eneste jeg umiddelbart kunne se som interessant var Vejles Thychosen til venstrekanten samt måske målmand Kristian Fæste (såfremt der skulle komme bud på Nicolai).

Pengene skal smides i noget til toppen, og her tror jeg både Yussef Poulsen (LBK) og Pourie (SIF) er urealistiske. Rykker BIF eller Horsens ned kan vi måske tage chancen med en gratis Bernburg eller en Fagerberg/Toft, men ellers må det næsten blive en lottokupon. Skulle komme med vilde (og realistiske) bud, så kunne det være Ondrej Smetana, Hansa Rostock/St. Truiden http://www.transfermarkt.co.uk/en/ondre ... 63982.html" onclick="window.open(this.href);return false; eller Roope Riski, Cesena/Turun http://www.transfermarkt.co.uk/en/roope ... 07577.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In verbis simus faciles

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af jonas386 » 14. maj 2013, 16:12

Bernburg tror jeg sgu ikke er interessant for nogen. Han har vöret skadet i nösten 2 år, og jeg tror ikke på vi nogensinde ser ham på samme niveau som i FCN. Han ryger med ned i 1.division, hvis BIF rykker ned, og så tror jeg ikke vi ser ham i suppen igen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af Lucas Kuskenius » 10. jul 2013, 11:08

Gaarde har udtalt at der ikke er penge til Risgaard, men kan alligevel se at han starter i dagens reserveholdskamp. Med det mulige salg af Lasse in mente, kan det så være at de vil se Risgaard an, og så muligvis finde pengene til ham?

En mulighed er jo Risgaard og en CB, og så satse på de angribere vi har.
En anden mulighed er Risgaard og en angriber og så satse på de forsvarer vi har, og måske lade Augu vikariere i forsvaret.
Der er mange konstellationer (også nogen uden Risgaard), men tror i vi får ham at se i trøjen nu her når et salg af Lasse er på tale?

Mit drømmescenarie ville uden tvivl være Risgaard og Ene og måske en billig reserve til forsvaret, hvor KEP og Thelander så kunne starte. Med Thomsen, Kusk og Ene til at fodre Frede/Spalvis er jeg sikker på at vi kan klare os uden en direkte erstatning for Helle.

Hvad tror i?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af Sauer » 10. jul 2013, 11:22

Lucas Kuskenius skrev:Gaarde har udtalt at der ikke er penge til Risgaard, men kan alligevel se at han starter i dagens reserveholdskamp. Med det mulige salg af Lasse in mente, kan det så være at de vil se Risgaard an, og så muligvis finde pengene til ham?

En mulighed er jo Risgaard og en CB, og så satse på de angribere vi har.
En anden mulighed er Risgaard og en angriber og så satse på de forsvarer vi har, og måske lade Augu vikariere i forsvaret.
Der er mange konstellationer (også nogen uden Risgaard), men tror i vi får ham at se i trøjen nu her når et salg af Lasse er på tale?

Mit drømmescenarie ville uden tvivl være Risgaard og Ene og måske en billig reserve til forsvaret, hvor KEP og Thelander så kunne starte. Med Thomsen, Kusk og Ene til at fodre Frede/Spalvis er jeg sikker på at vi kan klare os uden en direkte erstatning for Helle.

Hvad tror i?
Jeg vil stadig mene at en dygtig angriber bør være førsteprioritet, uanset hvordan man vender og drejer det. Jeg har nok ikke den store fidus til en Curth/Frederiksen-konstellation, og så synes jeg det går lige hurtigt nok med at gøre Spalvis til kompetent Superliga-spiller her på siden. Af Risgaard og Enevoldsen så vil jeg klart foretrække Ene, men er bange for at den mulighed blev lukket med forlængelsen af Dues kontrakt og dét at Enevoldsen viser gode takter dernede i Belgien. Skulle Lasse blive solgt, så håber jeg hellere at fokus fortsat vil være på at hente en dygtig angriber og dernæst en ny central forsvarsspiller, end at man foretager nostalgi-indkøb til en i forvejen godt besat midtbane.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af Tyskeren » 10. jul 2013, 11:36

Kan se at han er i startopstillingen til dagens kamp mod Vendsyssel FF..

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... el-ff.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis Lasse Nielsen ryger, tror jeg på at de henter en ung uprøvet spiller som backup til den plads. På den måde kan der blive frigjort nogle midler til at skrive med Kasper Risgaard.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af Lucas Kuskenius » 10. jul 2013, 11:39

Sauer skrev:
Lucas Kuskenius skrev:Gaarde har udtalt at der ikke er penge til Risgaard, men kan alligevel se at han starter i dagens reserveholdskamp. Med det mulige salg af Lasse in mente, kan det så være at de vil se Risgaard an, og så muligvis finde pengene til ham?

En mulighed er jo Risgaard og en CB, og så satse på de angribere vi har.
En anden mulighed er Risgaard og en angriber og så satse på de forsvarer vi har, og måske lade Augu vikariere i forsvaret.
Der er mange konstellationer (også nogen uden Risgaard), men tror i vi får ham at se i trøjen nu her når et salg af Lasse er på tale?

Mit drømmescenarie ville uden tvivl være Risgaard og Ene og måske en billig reserve til forsvaret, hvor KEP og Thelander så kunne starte. Med Thomsen, Kusk og Ene til at fodre Frede/Spalvis er jeg sikker på at vi kan klare os uden en direkte erstatning for Helle.

Hvad tror i?
Jeg vil stadig mene at en dygtig angriber bør være førsteprioritet, uanset hvordan man vender og drejer det. Jeg har nok ikke den store fidus til en Curth/Frederiksen-konstellation, og så synes jeg det går lige hurtigt nok med at gøre Spalvis til kompetent Superliga-spiller her på siden. Af Risgaard og Enevoldsen så vil jeg klart foretrække Ene, men er bange for at den mulighed blev lukket med forlængelsen af Dues kontrakt og dét at Enevoldsen viser gode takter dernede i Belgien. Skulle Lasse blive solgt, så håber jeg hellere at fokus fortsat vil være på at hente en dygtig angriber og dernæst en ny central forsvarsspiller, end at man foretager nostalgi-indkøb til en i forvejen godt besat midtbane.
Jeg vil ikke spille med to angribere. Frede på toppen, Ene og Thomsen på hver sin kant og så Kusk lige bagved. Ideelt set vil jeg gerne have en stor angriber på toppen, og indtil Spalvis er denne spiller, er Frede/Curth okay som spilstation. Frede i kampene hvor vi kører med kontraspil og Curth i de kampe hvor vi har bolden lidt mere. Og giv så Spalvis sporadiske optrædener.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af Lucas Kuskenius » 10. jul 2013, 11:40

Tyskeren skrev:Kan se at han er i startopstillingen til dagens kamp mod Vendsyssel FF..

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... el-ff.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis Lasse Nielsen ryger, tror jeg på at de henter en ung uprøvet spiller som backup til den plads. På den måde kan der blive frigjort nogle midler til at skrive med Kasper Risgaard.
Det at mere eller mindre det jeg skrev ;-)
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af 12mand » 10. jul 2013, 15:33

Lucas Kuskenius skrev:
Sauer skrev:
Lucas Kuskenius skrev:Gaarde har udtalt at der ikke er penge til Risgaard, men kan alligevel se at han starter i dagens reserveholdskamp. Med det mulige salg af Lasse in mente, kan det så være at de vil se Risgaard an, og så muligvis finde pengene til ham?

En mulighed er jo Risgaard og en CB, og så satse på de angribere vi har.
En anden mulighed er Risgaard og en angriber og så satse på de forsvarer vi har, og måske lade Augu vikariere i forsvaret.
Der er mange konstellationer (også nogen uden Risgaard), men tror i vi får ham at se i trøjen nu her når et salg af Lasse er på tale?

Mit drømmescenarie ville uden tvivl være Risgaard og Ene og måske en billig reserve til forsvaret, hvor KEP og Thelander så kunne starte. Med Thomsen, Kusk og Ene til at fodre Frede/Spalvis er jeg sikker på at vi kan klare os uden en direkte erstatning for Helle.

Hvad tror i?
Jeg vil stadig mene at en dygtig angriber bør være førsteprioritet, uanset hvordan man vender og drejer det. Jeg har nok ikke den store fidus til en Curth/Frederiksen-konstellation, og så synes jeg det går lige hurtigt nok med at gøre Spalvis til kompetent Superliga-spiller her på siden. Af Risgaard og Enevoldsen så vil jeg klart foretrække Ene, men er bange for at den mulighed blev lukket med forlængelsen af Dues kontrakt og dét at Enevoldsen viser gode takter dernede i Belgien. Skulle Lasse blive solgt, så håber jeg hellere at fokus fortsat vil være på at hente en dygtig angriber og dernæst en ny central forsvarsspiller, end at man foretager nostalgi-indkøb til en i forvejen godt besat midtbane.
Jeg vil ikke spille med to angribere. Frede på toppen, Ene og Thomsen på hver sin kant og så Kusk lige bagved. Ideelt set vil jeg gerne have en stor angriber på toppen, og indtil Spalvis er denne spiller, er Frede/Curth okay som spilstation. Frede i kampene hvor vi kører med kontraspil og Curth i de kampe hvor vi har bolden lidt mere. Og giv så Spalvis sporadiske optrædener.
frederiksen på toppen sammen med ham der styrer pølseboden - alle andre end curth på toppen.
lynge er gud!

Hejslet
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. dec 2007, 14:10

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af Hejslet » 19. jul 2013, 12:38

:danmarkfan:

Tak fordi du lyttede Gaarde.

Risgaard bliver vigtig.

Find så en ny angriber - ASAP!

nikolaikoch
Drenge
Drenge
Indlæg: 31
Tilmeldt: 7. jan 2011, 18:35

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af nikolaikoch » 19. jul 2013, 12:39

http://www.bold.dk/nyt/Officielt-Risgaard-tilbage-i-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;

Overraskende!

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af Flower » 19. jul 2013, 12:54

Fedt at der i det mindste sker noget!
Velkommen hjem Risgaard!

:aabfan:
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af Dunkel » 19. jul 2013, 13:45

Risgård er en fin spiller til bredden. Sidst han var i klubben, var han, efter min vurdering, fremragende, og kan han komme i nærheden af det niveau igen, tror jeg, han kan gøre en forskel.

Og så vælger jeg at se helt og aldeles bort fra, at han i Silkeborg var katastrofalt dårlig i store perioder. Vi skal jo kigge fremad.
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af thomasjn » 19. jul 2013, 13:49

Fint han kommer ind, hvis ikke han koster for meget. Håber han finder sit gamle niveau eller tæt derpå og vi kan få den gamle succesfulde centrale midtbane med Augu og Risgård. Det makkerpar var der meget mere dynamik i end Augu/Würtz og da Augu nu engang er holdets vigtige motor ser jeg meget gerne alibispilleren Würtz som udgangspunkt er reserve for Augu og Risgård.

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af svendpoulsen » 19. jul 2013, 14:06

Würtz alibispiller ????.
Det synes jeg er noget af en påstand. Måske han ikke er super fremadrettet, men det er absolut én af de bedste til at bryde modstandernes opspil. Og som med alle andre , kan han jo have mindre gode dage, men alibispiller - nej langt fra :thumbsdown:

AalborgTrendies

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af AalborgTrendies » 19. jul 2013, 14:08

svendpoulsen skrev:Würtz alibispiller ????.
Det synes jeg er noget af en påstand. Måske han ikke er super fremadrettet, men det er absolut én af de bedste til at bryd modstandernes opspil. Og som med alle andre , kan han jo have mindre gode dage, men alibispiller - nej langt fra :thumbsdown:
Han er en god presspiller, ikke så meget andet.
Dårlige pasninger, langsom, middelmådige afslutninger (udover et tordentræf én gang pr. sæson), laver sjældent afgørende afleveringer.

Han er fodboldspiller - altså, skal han kunne spille fodbold, ikke bare løbe.

Han har godt af lidt konkurrence på sin plads.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 19. jul 2013, 15:23

thomasjn skrev:Fint han kommer ind, hvis ikke han koster for meget. Håber han finder sit gamle niveau eller tæt derpå og vi kan få den gamle succesfulde centrale midtbane med Augu og Risgård. Det makkerpar var der meget mere dynamik i end Augu/Würtz og da Augu nu engang er holdets vigtige motor ser jeg meget gerne alibispilleren Würtz som udgangspunkt er reserve for Augu og Risgård.
Nu har vi så 5-6 spillere at vælge imellem til de to centrale midtbanepladser, om end det ikke er ligaens mest kreative flok. Vi er også nogenlunde besat på fløjpladserne.

Til gengæld har vi kun én angriber, vi kan have en vis forventing til i forhold til målscoring (Frederiksen) til to pladser. I midterforsvaret og på backpladserne ser vi også tynde ud i hvert fald i bredden. Der ligger forhåbentligt en mere gennemtænkt strategi bag at bruge vores sparsomme midler på Risgård.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kasper Risgaard

Indlæg af thomasjn » 19. jul 2013, 18:03

AaB 85 95 99 08 skrev:
thomasjn skrev:Fint han kommer ind, hvis ikke han koster for meget. Håber han finder sit gamle niveau eller tæt derpå og vi kan få den gamle succesfulde centrale midtbane med Augu og Risgård. Det makkerpar var der meget mere dynamik i end Augu/Würtz og da Augu nu engang er holdets vigtige motor ser jeg meget gerne alibispilleren Würtz som udgangspunkt er reserve for Augu og Risgård.
Nu har vi så 5-6 spillere at vælge imellem til de to centrale midtbanepladser, om end det ikke er ligaens mest kreative flok. Vi er også nogenlunde besat på fløjpladserne.

Til gengæld har vi kun én angriber, vi kan have en vis forventing til i forhold til målscoring (Frederiksen) til to pladser. I midterforsvaret og på backpladserne ser vi også tynde ud i hvert fald i bredden. Der ligger forhåbentligt en mere gennemtænkt strategi bag at bruge vores sparsomme midler på Risgård.
Mener nu stadig Risgård er en god tilføjelse. Hidtil har de to stærkeste centrale midtbaner været Augu og Würtz som slet ikke bidrager til det offensive spil. Derudover har vi haft Paddy som er lige så kreativ som en sæk kartofler. Thomsen og Wichmann kan mere fremda i banen, men fylder alt for lidt fysisk/defensivt til at være holdbare derinde. Nu får vi et stærkt kort som kan noget fremadrettet derinde og ikke bliver væk på samme måde som Wichmann/Thomsen. Hallur er lidt samme historie som Wichmann/Thomsen.

Besvar