Lasse Nielsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Lasse Nielsen

Indlæg af BBS » 10. jul 2013, 00:31

Ifølge Nordjyske er belgiske Gent interesseret i at hente Lasse Nielsen, som har et år tilbage af kontrakten.

De skriver desuden at AaB allerede er i gang med at kigge efter en afløser (rimelig nemt købt, da man selvfølgelig altid kigger på alle positioner).

Vil det være smartest at sælge nu eller holde fast i ham?

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Dot Bot » 10. jul 2013, 00:32

BBS skrev:Ifølge Nordjyske er belgiske Gent interesseret i at hente Lasse Nielsen, som har et år tilbage af kontrakten.

De skriver desuden at AaB allerede er i gang med at kigge efter en afløser (rimelig nemt købt, da man selvfølgelig altid kigger på alle positioner).

Vil det være smartest at sælge nu eller holde fast i ham?
Kommer vel an på prisen?

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af AaB1978 » 10. jul 2013, 00:44

Sælg Lasse nu, så AaB får en økonomisk gevinst, inden hans kontrakt løber ud

Hent Magnus Troest på en fri transfer
http://www.bold.dk/nyt/Troest-skifter-k ... or-Danmark" onclick="window.open(this.href);return false;

Lasse Nielsen får sin udlandsdrøm opfyldt, mens AaB får penge
AaB får en spiller ind, som i min optik er bedre end Lasse Nielsen

Everyones a winner :)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af FlæskeFrank » 10. jul 2013, 01:37

Hvis nu man skal bygge videre på den historie, så har Marc Pedersen, Djurgården, jo tidligere oplyst, at han havde skrevet med en dansk klub, men det først skulle offentliggøres midt i juli. Det kunne jo være erstatningen for Lasse Nielsen, men det skjulte var afhængig af forhandlingerne med Lasse og Gent.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Sauer » 10. jul 2013, 01:55

Er det i papirudgaven at historien findes?

Skulle den have noget på sig, så vil jeg umiddelbart tro at afløseren for Lasse vil blive Thelander, og at man så henter en ny og forholdsvist billig mand ind til at kæmpe med om en plads, som det har været tilfældet med Thelander. Så skulle der hentes en ny forsvarsspiller, så tror jeg det bliver en spiller der er indforstået med at han ikke er garanteret en plads i startopstillingen, da der skal gøres plads til at Thelander får muligheden for at slå igennem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af frederikshavneren » 10. jul 2013, 06:25

Hvis rygtet er sandt er det temmelig overraskende. Gent er en pæn stor klub og det er ret overraskende hvis de er interesserede i Lasse. Bevares Lasse har udviklet sig og er blevet en nøglespiller, men han har stadigvæk store mangler (teknisk, opspilsmæssigt og placeringsmæssigt). Derudover begår han stadigvæk altfor mange uprovokerede fejl. Det illustreres bedst af kampene i Parken hvor Lasse og KEP altid sejler rundt.

Gent er en interessant klub og de har netop købt Nicklas Pedersen. Jeg kan sagtens forstå hvis Lasse gerne vil skifte til belgierne.

Blir Lasse solgt så skal der hentes erstatning udefra. Jeg tror at Thelander har et udmærket potentiale, men der vil mangle back up for KEP og Thelander. Det er stadigvæk tvivlsomt om Kasper P. har superliga niveau. Blåbjerg er næppe endnu klar til superliga bold.

Hvis Magnus Troest er fit og skadesfri kan han være et interessant emne. Spørgsmålet er om AaB har økonomien til at aflønnes Troest. Det kan jeg godt tvivle på.

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af BBS » 10. jul 2013, 08:57

Sauer skrev:Er det i papirudgaven at historien findes?
Ja :)

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Mr Alex » 10. jul 2013, 09:05

Den er også her:
http://nordjyske.dk/nyheder/naeste-AaB- ... b0a/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Mellem 500.000-750.000 euro.. Vil jeg mene er okay

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14627
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Hanga » 10. jul 2013, 09:08

Mr Alex skrev:Den er også her:
http://nordjyske.dk/nyheder/naeste-AaB- ... b0a/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Mellem 500.000-750.000 euro.. Vil jeg mene er okay
Har vi råd til at miste endnu en profil på holdet? Jeg synes ikke det er værd at tage chancen ud fra den nævnte pris.

Åååhhh hvor jeg dog håber vi indenfor overskuelig fremtid får plads til højere budgetter, så vi ikke behøver sælge hele tiden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Eksil » 10. jul 2013, 09:20

Hanga skrev:
Mr Alex skrev:Den er også her:
http://nordjyske.dk/nyheder/naeste-AaB- ... b0a/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Mellem 500.000-750.000 euro.. Vil jeg mene er okay
Har vi råd til at miste endnu en profil på holdet? Jeg synes ikke det er værd at tage chancen ud fra den nævnte pris.

Åååhhh hvor jeg dog håber vi indenfor overskuelig fremtid får plads til højere budgetter, så vi ikke behøver sælge hele tiden.
Synes det er en fair pris. Lasse er solid og har et højt bundniveau, men synes han er ret begrænset fysisk og teknisk.

Vil klart hellere have 5 mio. nu, som kan sætte ind i banken. Det betyder, at vi skal sælge for 5 mio mindre næste sommer, hvor han alligevel smutter afsted gratis.

En løsning kunne være Michael Jacobsen, som næsten ikke har spillet en kamp for FCK siden han kom hjem. Lej ham for et år, mens de unge forsvarsspillere i truppes modnes lidt.

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Mr Alex » 10. jul 2013, 09:30

Jeg håber og tror, at det bliver Thelander der får chancen, hvis Lasse nu skulle ryge

Brugeravatar
Bohemka
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 28. jun 2007, 14:56
Geografisk sted: Strandhusene/Ticino

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Bohemka » 10. jul 2013, 09:42

Afsted med dig, Lasse.

Gent er en skøn by, hvor man kan leve et endog særdeles komfortabelt liv. AaB får en fornuftig pris for dig, og du kommer til en liga, hvor du burde have niveauet til at kunne konkurrere. Det er et superskifte for alle parter, hvis det lykkes.
This Heaven Gives Me Migraine

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Rams » 10. jul 2013, 10:05

Har tidligere skrevet, at jeg virkelig under Lasse chancen for at komme udenlands, og en pris på 5+ mio. er vel forventelig, når man ser på det ligaer, hvor Lasse reelt vil kunne komme på hold.

Umiddelbart synes jeg ikke vi bør tage nogen ind, men i stedet forlænge Thelanders nuværende kontrakt, der udløber om et år med yderligere 2-3 år. Det var et scoop, da vi hentede Thelander - der er et af landets største forsvarstalenter - og selvfølgelig skal han have chancen nu. Jeg er helt tryg ved at lade Kasper P og Blåbjerg garderer på pladsen, hvor Augo i øvrigt også kan spille. Min tvivl ift forsvaret går mere på KEP, men det er en helt anden diskussion, der blev lukket med den seneste kontraktforlængelse.

Henter vi erstatning ind kunne et frækt bud være Michael Jakobsen - der med Mellbergs ankomst til FCK er røget endnu længere væk fra start-11eren. Han har jo også familierelationer til Aalborg, så vil han sluge en lønnedgang, og er FCK parat til at lade ham smutte efter "Søren F-modellen", kunne det være en mulighed.
Ellers er der jo som nævnt også transferfrie Marc P eller Egholm.
In verbis simus faciles

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 10. jul 2013, 10:31

Har siddet og fulgt Stryger-sagen på bold.dk og kan se at BIF med salget til FCN går glip af ca. 4 mill. , da han skifter til en klub i samme liga. Er der nogle, som ved om dette også er nogle penge som vi eventuelt også skulle have, hvis vi lader kontrakten løbe ud (og Lasse derefter tager til udlandet)? Hvis det er det, ville det måske være smartere at lade ham blive. Derudover mener jeg, som jeg har sagt tidligere, at vi skal lade Lasse gå. Ikke fordi, at han ikke er god nok, men simpelthen fordi han fortjener et udlandseventyr.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Mr. Larsen » 10. jul 2013, 10:42

Velfortjent skifte (hvis det går igennem). Lasse får sjældent den ros i medierne som han fortjener, jeg håber og tror stærkt på at han kan komme ind og gøre en stor forskel på Gent´s hold.

Og vi har alternativerne i truppen klar. Thelander er klar, også har vi Kasper P i kulissen til at ta over når der er skader og karantæner.

så afsted med ham :cool:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Martino » 10. jul 2013, 10:49

Hvis Lasse ryger kommer vi til at mangle en hurtig forsvarsspiller!
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
viper_dk
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:16
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af viper_dk » 10. jul 2013, 10:51

"Nu vil jeg ikke sige, at du lyver, men det er jo direkte usandt det du står og siger"

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af hje1980 » 10. jul 2013, 11:23

Så er det da bare at smide en mail til FCK... om ikke de skulle sende Michael Jakobsen til Aalborg... han er da vist lige kommet i overskud efter de har hente Melberg...

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af jensemand57 » 10. jul 2013, 11:25

Fint hvis Lasse sælges til Gent, men, men så må der altså også til at ske noget den anden vej.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Reyad » 10. jul 2013, 11:35

Det ligner godt nok et farvel. Men tror egentlig ikke det bliver det store minus for AaB. Lasse Nielsen har ikke imponeret mig i foråret og for en gang skyld har vi været forudseende i vores transferpolitik og allerede hentet afløseren i form af Thelander. Dermed ikke sagt, at vi ikke skal lede efter en forstærkning, når Lasse ryger, men den nye spiller burde være en spiller der skal bruge et halvt år på tilvænning. Et bud kunne være Niels Bisp fra Vejle eller et andet talent der render rundt i dansk, svensk eller norsk fodbold.

Besvar