Lasse Nielsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af BBS » 5. aug 2013, 13:19

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/st ... se-nielsen" onclick="window.open(this.href);return false; Den er åbenbart ikke helt død endnu.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af doukas » 5. aug 2013, 13:54

AaB skal godt nok tænke sig rigtig grundigt om før LN skydes afsted. Den pris der må forventes budt på ham kan ikke være særlig høj med tanke på hans kontraktudløb næste sommer, så bud vil jeg tro vil ligge i omegnen af 300.000-500.000 € - beløb der hurtigt kan tjene sig hjem ved at beholde LN og få en bedre placering i ligaen.

Tror heller ikke LN vil have noget imod at blive i klubben kontrakten ud, og så dermed score en bedre kontrakt om et års tid på en transferfri
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2013, 14:00

BBS skrev:http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/st ... se-nielsen Den er åbenbart ikke helt død endnu.
Det der lyder mest som agent-snak for at piske en stemning op.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Mr. Larsen » 5. aug 2013, 14:05

doukas skrev:AaB skal godt nok tænke sig rigtig grundigt om før LN skydes afsted. Den pris der må forventes budt på ham kan ikke være særlig høj med tanke på hans kontraktudløb næste sommer, så bud vil jeg tro vil ligge i omegnen af 300.000-500.000 € - beløb der hurtigt kan tjene sig hjem ved at beholde LN og få en bedre placering i ligaen.

Tror heller ikke LN vil have noget imod at blive i klubben kontrakten ud, og så dermed score en bedre kontrakt om et års tid på en transferfri
Jeg ku forestille mig det er en af grundene til at Lasse stadig er her, bud tror jeg helt sikkert der har været, men som du selv siger det skal kunne forsvares i forhold hvad han er værd for klubben at holde.

Det kunne også tænkes han er her til Vinter, også har vi nogen måneder til at spille et nyt forsvar sammen, også får vi en lille skilling for at la ham gå 6 måneder før tid.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Pastorius » 5. aug 2013, 14:28

Mr. Larsen skrev:
doukas skrev:AaB skal godt nok tænke sig rigtig grundigt om før LN skydes afsted. Den pris der må forventes budt på ham kan ikke være særlig høj med tanke på hans kontraktudløb næste sommer, så bud vil jeg tro vil ligge i omegnen af 300.000-500.000 € - beløb der hurtigt kan tjene sig hjem ved at beholde LN og få en bedre placering i ligaen.

Tror heller ikke LN vil have noget imod at blive i klubben kontrakten ud, og så dermed score en bedre kontrakt om et års tid på en transferfri
Jeg ku forestille mig det er en af grundene til at Lasse stadig er her, bud tror jeg helt sikkert der har været, men som du selv siger det skal kunne forsvares i forhold hvad han er værd for klubben at holde.

Det kunne også tænkes han er her til Vinter, også har vi nogen måneder til at spille et nyt forsvar sammen, også får vi en lille skilling for at la ham gå 6 måneder før tid.
Jeg tror ikke på der er kommet seriøse bud, i omegnen af det beløb der er nævnt. Så var han blevet solgt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 22. aug 2013, 09:44

Lasse bliver vist: http://www.bold.dk/nyt/Lasse-N-Ingen-vi ... -AaBs-pris" onclick="window.open(this.href);return false;
Da ingen vil betale prisen. Han syntes dog det er fair nok og vil gerne blive kontraktperioden ud. Lyder som det bedste for AaB, da hans fart er er vigtig til at supplere de to andre, og forholdvis ens, midtstoppere.

Da han desuden er egen avl, tror jeg der er noget uddannelseskompensation, som der også var tale om i Jens Stryger Larsens skifte. En som sandsynligvis er det samme som er nævnt i denne artikel: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -millioner" onclick="window.open(this.href);return false;
Spørgsmålet er som om der er nogen klubber som vil betale den pris. Tror alle herinde er enige om at det er billigt, men det er vel meget tæt på hvad AaB vil have for ham nu, så det er måske ikke så sandsynligt. Ville være katastrofalt hvis man om et år skulle læse nyheden om at han skifter til en anden dansk klub, men hans store loyalitet overfor AaB taler forhåbentligt imod dette.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Gnu » 22. aug 2013, 10:14

Jeg tror, der er en hel del spillere med udlandsdrømme, som trænger til et realititetstjek. Det er altså ikke så nemt at score sig en udlandskontrakt som tidligere for pengene er små i stort set hele fodboldeuropa. Kahlenberg ville også helst være blevet i udlandet, men tilbuddet kom aldrig, og Spellman måtte også tage til takke med OB trods englandsdrøm og to agenter på sagen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af alithebeast » 22. aug 2013, 11:30

Gnu skrev:Jeg tror, der er en hel del spillere med udlandsdrømme, som trænger til et realititetstjek. Det er altså ikke så nemt at score sig en udlandskontrakt som tidligere for pengene er små i stort set hele fodboldeuropa. Kahlenberg ville også helst være blevet i udlandet, men tilbuddet kom aldrig, og Spellman måtte også tage til takke med OB trods englandsdrøm og to agenter på sagen.
Spelmann skulle dælme også langt ned i rækkerne i England for at han skulle kunne finde en klub, der ville kunne bruge ham.
Hader København!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Forza » 22. aug 2013, 11:32

alithebeast skrev:
Gnu skrev:Jeg tror, der er en hel del spillere med udlandsdrømme, som trænger til et realititetstjek. Det er altså ikke så nemt at score sig en udlandskontrakt som tidligere for pengene er små i stort set hele fodboldeuropa. Kahlenberg ville også helst være blevet i udlandet, men tilbuddet kom aldrig, og Spellman måtte også tage til takke med OB trods englandsdrøm og to agenter på sagen.
Spelmann skulle dælme også langt ned i rækkerne i England for at han skulle kunne finde en klub, der ville kunne bruge ham.
Vil mene at LN vil ha noget lettere ved at finde en kvaliceret klub end Spelmann. Belgien eller Holland lyder som oplagte muligheder for ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af alithebeast » 22. aug 2013, 11:41

Forza skrev:
alithebeast skrev:
Gnu skrev:Jeg tror, der er en hel del spillere med udlandsdrømme, som trænger til et realititetstjek. Det er altså ikke så nemt at score sig en udlandskontrakt som tidligere for pengene er små i stort set hele fodboldeuropa. Kahlenberg ville også helst være blevet i udlandet, men tilbuddet kom aldrig, og Spellman måtte også tage til takke med OB trods englandsdrøm og to agenter på sagen.
Spelmann skulle dælme også langt ned i rækkerne i England for at han skulle kunne finde en klub, der ville kunne bruge ham.
Vil mene at LN vil ha noget lettere ved at finde en kvaliceret klub end Spelmann. Belgien eller Holland lyder som oplagte muligheder for ham.
LN har nogle kvaliteter man ikke ser så tit hos en forsvarsspiller. Selvfølgelig kan han begå sig i Belgien og Holland han kan vel også klare sig i den franske liga, men han burde også, med en smule flere muskler på kroppen, kunne begå sig i en bundklub i den bedste række i Tyskland eller England.
Hader København!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Forza » 22. aug 2013, 12:00

alithebeast skrev:
Forza skrev:
alithebeast skrev:
Gnu skrev:Jeg tror, der er en hel del spillere med udlandsdrømme, som trænger til et realititetstjek. Det er altså ikke så nemt at score sig en udlandskontrakt som tidligere for pengene er små i stort set hele fodboldeuropa. Kahlenberg ville også helst være blevet i udlandet, men tilbuddet kom aldrig, og Spellman måtte også tage til takke med OB trods englandsdrøm og to agenter på sagen.
Spelmann skulle dælme også langt ned i rækkerne i England for at han skulle kunne finde en klub, der ville kunne bruge ham.
Vil mene at LN vil ha noget lettere ved at finde en kvaliceret klub end Spelmann. Belgien eller Holland lyder som oplagte muligheder for ham.
LN har nogle kvaliteter man ikke ser så tit hos en forsvarsspiller. Selvfølgelig kan han begå sig i Belgien og Holland han kan vel også klare sig i den franske liga, men han burde også, med en smule flere muskler på kroppen, kunne begå sig i en bundklub i den bedste række i Tyskland eller England.
LN har de fleste kvaliteter det kræver. Han er hurtig, hovedstødstærk og stærk mand mod mand. Hans store problem er at han er en kæmpe tryghedsnarkoman, så han skal nok bruge en del kampe for at føle sig "hjemme" på holdet. Samtidig har han en gang imellem nogle hjernedøde fejl i kampe og så er hans spil med bolden horribelt. Derfor tror jeg ikke frankrig eller England ville fungere for ham, ligesom Spanien er helt udelukket.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af limey » 22. aug 2013, 13:18

alithebeast skrev: LN har nogle kvaliteter man ikke ser så tit hos en forsvarsspiller. Selvfølgelig kan han begå sig i Belgien og Holland han kan vel også klare sig i den franske liga, men han burde også, med en smule flere muskler på kroppen, kunne begå sig i en bundklub i den bedste række i Tyskland eller England.
Tænk, jeg ser det lige omvendt. Jeg synes Lasse er guld værd for holdet og at han, optimalt set, skal blive her hele karrieren, men dette skyldes, at netop hans type er der tonsvis af i Europa. En stabil hårdtarbejdende spiller der dog aldrig træder for alvor ud af anonymitetens skygge.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Frygah » 22. aug 2013, 16:32

limey skrev:
alithebeast skrev: LN har nogle kvaliteter man ikke ser så tit hos en forsvarsspiller. Selvfølgelig kan han begå sig i Belgien og Holland han kan vel også klare sig i den franske liga, men han burde også, med en smule flere muskler på kroppen, kunne begå sig i en bundklub i den bedste række i Tyskland eller England.
Tænk, jeg ser det lige omvendt. Jeg synes Lasse er guld værd for holdet og at han, optimalt set, skal blive her hele karrieren, men dette skyldes, at netop hans type er der tonsvis af i Europa. En stabil hårdtarbejdende spiller der dog aldrig træder for alvor ud af anonymitetens skygge.
Jeg synes måske lige netop hans hurtighed ikke er kendetegnende for "mange" forsvarsspillere rundt om i klubberne. Spørgsmålet er så om Lasse er hurtig nok til at fange eventuelle angribere i større ligaer.

Jeg tror såmænd også han ville kunne gøre sig i klubber i Holland/Belgien. Men så snart vi snakker Frankrig eller England, mener jeg ikke han har det der skal til.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Provst i Brovst » 22. aug 2013, 19:03

Lasse skal spille højre back, det er også en plads der vil gøre ham mere attraktiv for andre klubber og han er rigtig god som back.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Martino » 22. aug 2013, 19:17

Lasses hurtighed er selvfølgelig en ting vi vil komme til at savne når han smutter. Kan man få penge for ham nu er det med at få ham solgt vil jeg mene. Vi har Thelander og KEP og så har vi faktisk en del backup til pladsen udover Blåbjerg og Kasper P - her tænker jeg på Augo og i nødstilfælde Risgård(han skal nødig undværes på midten).
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af BBS » 30. aug 2013, 21:24


frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Lasse Nielsen

Indlæg af frederikshavneren » 16. jan 2014, 15:32

Jeg opretter lige en seperat Lasse N. tråd. Mit indlæg i Kusk/Lasse tråden "druknede".

Som sagt så har FCK netop solgt forsvarsspilleren Ragnar Sigurdsson til en russisk klub. Måske FCK overvejer at hente Lasse som erstatning?
FCK kan sagtens betale de pebernødder som Lasse koster, men om københavnerne overhovedet er interesseret i Lasse er usikkert. Jeg er ikke sikker på om Lasse har niveauet til FCK, men måske københavnerne overvejer at anvende Bayern München taktikken (svække konkurrenterne). I dette tilfælde er der under 6 måneder til kontraktudløb, hvorfor FCK selvfølgelig gerne må forhandle med Lasse...

Lasse virker meget opsat på at skifte til udlandet, hvilket vil være ham vel undt. Alligevel er vi tidligere blevet skuffet over profiler der har snakket åbenlyst om deres store ønske om at komme til udlandet, hvorefter de alligevel er skiftet til de unævnelige på Østre Allé (Silber og Würtz).

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lasse

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. jan 2014, 16:32

frederikshavneren skrev:Jeg opretter lige en seperat Lasse N. tråd. Mit indlæg i Kusk/Lasse tråden "druknede".

Som sagt så har FCK netop solgt forsvarsspilleren Ragnar Sigurdsson til en russisk klub. Måske FCK overvejer at hente Lasse som erstatning?
FCK kan sagtens betale de pebernødder som Lasse koster, men om københavnerne overhovedet er interesseret i Lasse er usikkert. Jeg er ikke sikker på om Lasse har niveauet til FCK, men måske københavnerne overvejer at anvende Bayern München taktikken (svække konkurrenterne). I dette tilfælde er der under 6 måneder til kontraktudløb, hvorfor FCK selvfølgelig gerne må forhandle med Lasse...

Lasse virker meget opsat på at skifte til udlandet, hvilket vil være ham vel undt. Alligevel er vi tidligere blevet skuffet over profiler der har snakket åbenlyst om deres store ønske om at komme til udlandet, hvorefter de alligevel er skiftet til de unævnelige på Østre Allé (Silber og Würtz).
Lasse er på ingen måde en spiller som jeg kan forestille mig Ståle ser noget stort lys i. Ståles forsvarskoncept er helt fast sat op, og han forventer spillerne gør som forventet indenfor disse rammer... det er ikke den type spiller Lasse er, han er faktisk på mange måder bedst i situationer hvor det planlagte forsvarsspil svigter, hvorimod han kan lave nogle ret uforståelige fejl i ganske ufarlige situationer.

Nej Lasse ender ikke i FCK, det kan jeg absolut ikke forestille mig. Jeg synes faktisk det er så usandsynligt at det ikke er særlig interessant.

Til gengæld synes jeg det er interessant at FCK har solgt en af deres allerstørste profiler og forsvarsstyrmand, og at de dermed godt kunne se en smule svækkede ud - de kommer til at skulle lave en del udskiftninger i denne vinter, også i startopstillingen, og jeg ser det absolut ikke som særlig optimalt for dem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Lasse

Indlæg af Provst i Brovst » 16. jan 2014, 17:15

Ståle Solbakken mener, at AaB også har mulighed for at blande sig i guldkampen.

- Aalborg har et højt niveau. De har en fin balance på holdet, og jeg kan godt lide begge deres kanter (Kasper Kusk og Nicolaj Thomsen, red.). Og hvis Rasmus Jönsson fortsætter, og Risgård er kommet tilbage, og Würtz har været bedre, end jeg har set ham længe, og Lasse Nielsen er en af Superligaens bedste stoppere…
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lasse

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. jan 2014, 17:32

Provst i Brovst skrev:
Ståle Solbakken mener, at AaB også har mulighed for at blande sig i guldkampen.

- Aalborg har et højt niveau. De har en fin balance på holdet, og jeg kan godt lide begge deres kanter (Kasper Kusk og Nicolaj Thomsen, red.). Og hvis Rasmus Jönsson fortsætter, og Risgård er kommet tilbage, og Würtz har været bedre, end jeg har set ham længe, og Lasse Nielsen er en af Superligaens bedste stoppere…
Mit indlæg fortæller vist ganske tydeligt hvad det er jeg mener, og der er på ingen måde modsætninger mellem at Ståle synes Lasse er en af ligaens bedste forsvarsspillere, og det jeg skriver om at jeg på ingen måde tror han er "Ståles type". Han passer som type ikke ind i FCK's system, og derfor er han ikke aktuel eller interessant for FCK eller Ståle.

Besvar