Lasse Nielsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af thomasjn » 10. jul 2013, 11:39

Prisen er jo fornuftig, men jeg vil godt nok helst beholde Lasse. Er slet ikke tryg ved at KEP skal være den rutinerede og ledende spiller i vores midterforsvar. Dels får KEP hans temeperemantmæssige blackouts i løbet af en sæson, som jo altid giver karantæne dage. Udover hans figther attitude er det ligeledes et problem, at han halvdelen af tiden virker passiv og f.eks. flere gange i den overståede sæson bare har stået helt stille ved mål og nærmest lignet en der har spillet på mål imod AaB. Jeg synes ikke KEP er god nok til at skulle være vores leder i forsvaret og jeg synes ikke det er en spiller de unge kan læne sig opad. Så jeg vil godt nok meget gerne have en afløser for Lasse og så kan vi spille Thelander ind i stedet for KEP om et års tid. Man kan derudover også frygte, at Thelander og KEP vil blive to lidt for ens spillere i centerforsvaret.

AalborgTrendies

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af AalborgTrendies » 10. jul 2013, 11:42

Ikke det store tab. Lasse er en meget ordinær forsvarsspiller, der har levet meget på sin hurtighed. Han laver, hvis man kigger på antal kampe under bæltet, stadig for mange simple fejl.

Ingen tvivl om, at han har været rigtig god i perioder, men han har også haft udfald. Og et af AaB's største problemer har været antal mål man har lukket ind, hvilket bl.a. må tilskrives manglende kvalitet i det centrale forsvar.

At få 5 mio. for ham 1 år før kontraktudløb er rigtigt fint, og er rygterne sande, så ryger han jo fra 9000 Aalborg til 9000 Gent :-) En herlig by med masser af historie, og et fodboldhold der er middelmådigt nu, hvis man sammenligner med for bare et par år siden. De står også til at miste deres topscorer Mboyo, samtidig med at klubber som Zulte Waregem og Lokeren er begyndt at markere sig igen.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af degn » 10. jul 2013, 11:42

Marc pedersen, den tidligere vejle spiller(kan ikke huske hvilken svensk klub han var i) er vist nok transferfri. En herlig kontant forsvarsspiller, fin alder.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Gentleman Finn » 10. jul 2013, 11:43

Men 5 mio dkr vil også være absolut minimum. Jeg synes dog ikke vi skal reinvestere pengene i en afløser hvis vi sælger Lasse, med Thelander i truppen vil jeg hellere se pengene investeret offensivt. Kasper Pedersen kan vi vel godt satse på som backup, selvom det indrømmet er et lille sats

AalborgTrendies

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af AalborgTrendies » 10. jul 2013, 11:44

degn skrev:Marc pedersen, den tidligere vejle spiller(kan ikke huske hvilken svensk klub han var i) er vist nok transferfri. En herlig kontant forsvarsspiller, fin alder.
Djurgården. Kontant, ja, men med en kæmpe fejlrate. Og desuden håbløs med fødderne. Vi skal ikke have endnu en boldmongol ned i det centerforsvar.

Har jo fået chancen i Randers før, hvor han ikke kunne slå nogen af deres normale centerforsvarere af.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Kasper » 10. jul 2013, 11:54

Forstår heller ikke lige hvorfor der er så mange der skriger efter Marc Pedersen. Har I overhovedet set manden spille? Han er elendig.

Har altid godt kunne lide Lasse, måske især p.g.a. hans hurtighed. Der er ikke mange angribere i superligaen der kan løbe fra ham.

Håber at man giver Thelander chancen, men er godt nok ikke helt tryg ved at have Kasper P. og Blåbjerg som 3. og 4. valg dernede, omend Kasper P. gjorde det fornuftigt i de kampe han fik i foråret.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Erasmus Montanus » 10. jul 2013, 12:03

Jeg vil ikke have noget problem med Kasper Pedersen og Blåbjerg fom 3. og 4. valg i det centrale forsvar. Jeg er overbevist om, at Blåbjerg er fast mand i centerforsvaret i en alder af 20 år.

Pengene skal i stedet bruges på en angriber. Håber på en kvlitetsangriber eller en Ene.

Hvis vi ender med Ene, hvilket jo ikke vil være dårligt, så kunne man stille med denne opstilling:

-------------Larsen--------------
Dalsgaard-KEP-Thelander-Ahlmann
---------Würtz--Augo------------
-----Ene----Kusk----Thomsen----
-------------Frederiksen---------

Ikke nogen fuldblodsangriber, men jeg ville ikke frygte for målscoringen med den opstilling.

Dertil ser jeg gerne en backup til venstre back. Tror PK er bedre på højre back, for på venstre er han da intet værd mere.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Martino » 10. jul 2013, 13:30

Hvis der kun er penge til en forstærkning vil jeg foretrække Enevoldsen og så give Spalvis og Rolf Toft en reel chance indtil vinter. Så må det briste eller bære.
Jeg savner Winsnes

markaab
Superliga
Superliga
Indlæg: 723
Tilmeldt: 28. jan 2006, 22:14
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af markaab » 10. jul 2013, 13:51

Er et eventuelt salg af Lasse Nielsen så galt, som mange gerne vil gøre det til?

Hvis vi leger den leg, at man vælger at satse på et centralt forsvar med KEP og Thelander. Så bør det vel frigøre en slat ekstra penge i bestræbelserne på både at få hentet Ene og en angriber?

Thelander virker i min optik ganske ok. Føler man alligevel, det bliver en tand for smalt, kan der vel hentes en back-up/konkurrent ind til relativt få penge.

I hvert fald vil jeg hellere miste nogle få procenter nede i bagkæden, end jeg vil spille hele efteråret med en markant svækket offensiv.
100 % respekt for Allan Kuhn!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Martino » 10. jul 2013, 13:55

markaab skrev:Er et eventuelt salg af Lasse Nielsen så galt, som mange gerne vil gøre det til?

Hvis vi leger den leg, at man vælger at satse på et centralt forsvar med KEP og Thelander. Så bør det vel frigøre en slat ekstra penge i bestræbelserne på både at få hentet Ene og en angriber?

Thelander virker i min optik ganske ok. Føler man alligevel, det bliver en tand for smalt, kan der vel hentes en back-up/konkurrent ind til relativt få penge.

I hvert fald vil jeg hellere miste nogle få procenter nede i bagkæden, end jeg vil spille hele efteråret med en markant svækket offensiv.
Jeg er på sin vis enig med dig. Jeg frygter bare lidt for at vi får en centralt forsvar som er langsomt. Det skal spillestilen ihvertfald justeres efter, men se hvordan det er gået med OB og et langsomt forsvar i sidste sæson...
Skal lige siges jeg ikke ved hvor hurtig Blåbjerg er men resten er ikke hurtige ihvertfald.
Jeg savner Winsnes

markaab
Superliga
Superliga
Indlæg: 723
Tilmeldt: 28. jan 2006, 22:14
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af markaab » 10. jul 2013, 14:01

Martino skrev:
markaab skrev:Er et eventuelt salg af Lasse Nielsen så galt, som mange gerne vil gøre det til?

Hvis vi leger den leg, at man vælger at satse på et centralt forsvar med KEP og Thelander. Så bør det vel frigøre en slat ekstra penge i bestræbelserne på både at få hentet Ene og en angriber?

Thelander virker i min optik ganske ok. Føler man alligevel, det bliver en tand for smalt, kan der vel hentes en back-up/konkurrent ind til relativt få penge.

I hvert fald vil jeg hellere miste nogle få procenter nede i bagkæden, end jeg vil spille hele efteråret med en markant svækket offensiv.
Jeg er på sin vis enig med dig. Jeg frygter bare lidt for at vi får en centralt forsvar som er langsomt. Det skal spillestilen ihvertfald justeres efter, men se hvordan det er gået med OB og et langsomt forsvar i sidste sæson...
Skal lige siges jeg ikke ved hvor hurtig Blåbjerg er men resten er ikke hurtige ihvertfald.
Spillestilen skal helt klart tilpasses, og man skal mildt sagt ikke stå ret langt fremme på banen med bagkæden. Måske spiller min fodboldfilosofi også lidt ind her. Jeg vil langt hellere se en fodboldkamp, som ender 3-2, end en småheldig 1-0'er. Specielt fordi unge spillertrupper tit har svært ved at holde de spinkle 1-0 føringer hjem.
100 % respekt for Allan Kuhn!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af hje1980 » 10. jul 2013, 16:14

Martino skrev:
markaab skrev:Er et eventuelt salg af Lasse Nielsen så galt, som mange gerne vil gøre det til?

Hvis vi leger den leg, at man vælger at satse på et centralt forsvar med KEP og Thelander. Så bør det vel frigøre en slat ekstra penge i bestræbelserne på både at få hentet Ene og en angriber?

Thelander virker i min optik ganske ok. Føler man alligevel, det bliver en tand for smalt, kan der vel hentes en back-up/konkurrent ind til relativt få penge.

I hvert fald vil jeg hellere miste nogle få procenter nede i bagkæden, end jeg vil spille hele efteråret med en markant svækket offensiv.
Jeg er på sin vis enig med dig. Jeg frygter bare lidt for at vi får en centralt forsvar som er langsomt. Det skal spillestilen ihvertfald justeres efter, men se hvordan det er gået med OB og et langsomt forsvar i sidste sæson...
Skal lige siges jeg ikke ved hvor hurtig Blåbjerg er men resten er ikke hurtige ihvertfald.
Nu behøver fart ikke altid være alfa omega... Matovac var heller ikke videre hurtig, men han læste spillet eminent, og derfor oftest stod rigtigt - også overfor hurtigere spillere end ham selv.

Brugeravatar
nulle666
1. div
1. div
Indlæg: 459
Tilmeldt: 3. apr 2006, 12:41
Geografisk sted: Støvring

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af nulle666 » 10. jul 2013, 16:15

Reyad skrev:Det ligner godt nok et farvel. Men tror egentlig ikke det bliver det store minus for AaB. Lasse Nielsen har ikke imponeret mig i foråret og for en gang skyld har vi været forudseende i vores transferpolitik og allerede hentet afløseren i form af Thelander. Dermed ikke sagt, at vi ikke skal lede efter en forstærkning, når Lasse ryger, men den nye spiller burde være en spiller der skal bruge et halvt år på tilvænning. Et bud kunne være Niels Bisp fra Vejle eller et andet talent der render rundt i dansk, svensk eller norsk fodbold.
Husker jeg forkert, eller havde han ikke det højeste karaktergennemsnit i medierne i foråret?
DET HANDLER IKKE OM AT VÆRE MED, MEN OM AT VINDE.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Reyad » 10. jul 2013, 20:28

Det skal jeg ikke kunne sige, men giver generelt ikke meget for karaktergivning i diverse medier. De bliver sgu giver som vinden blæser. Jeg siger ikke, at Lasse ikke er en god spiller. Han er bare ikke uerstattelig i samme grad som Helenius. Thelander kan sikkert løfte opgaven, selvom der selvfølgelig vil være udfald. Men sådan er udviklingen i en klub som AaB. En god spiller forsvinder og en lidt ringere med stort potentiale tager over, også må man leve tilvænningsperioden.

Eller der hentes alternativt en spiller der har oplevet et knæk og derfor også kræver en længere indkøringsperiode.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Elscorpio » 10. jul 2013, 20:35

Mon et salg af Lasse kan bane være vejen for Kasper Pedersens gennembrud?

Håber dog at Lasse vil være med til at spille os i EL gruppespillet før han smutter :P

Mr Alex
2. div
2. div
Indlæg: 188
Tilmeldt: 28. jan 2011, 20:03

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Mr Alex » 12. jul 2013, 19:38

Jeg vil mene, at et interessant navn til forsvaret, hvis ikke Thelander skal derind permanent (som jeg håber), vil være Sölvi Ottesen. Han står pt. uden kontrakt, og har en god erfaring og en god fysik. Spørgsmålet er bare økonomien, efter min mening.

AalborgTrendies

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af AalborgTrendies » 12. jul 2013, 19:44

Mr Alex skrev:Jeg vil mene, at et interessant navn til forsvaret, hvis ikke Thelander skal derind permanent (som jeg håber), vil være Sölvi Ottesen. Han står pt. uden kontrakt, og har en god erfaring og en god fysik. Spørgsmålet er bare økonomien, efter min mening.
En forsvarsspiller, som er blandt de dårligste i ligaen med fødderne? Nej tak.

Kjeldgaard
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. dec 2005, 10:11

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Kjeldgaard » 12. jul 2013, 23:36

Hvad med kæmpen fra Hjørring (Babajide Ogunbiyi) så ham mod AaB i vinter, syntes han gjorde det godt

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/am ... uperligaen" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af AaB1978 » 13. jul 2013, 00:02

Mr Alex skrev:Jeg vil mene, at et interessant navn til forsvaret, hvis ikke Thelander skal derind permanent (som jeg håber), vil være Sölvi Ottesen. Han står pt. uden kontrakt, og har en god erfaring og en god fysik. Spørgsmålet er bare økonomien, efter min mening.
Ottesen kan ikke længere gøre brug af forskerordningen og ønsker derfor ikke at skifte til en anden dansk klub.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ed-danmark" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af budo » 4. aug 2013, 00:03

Hmm, det ser ikke ud til, at de udenlandske klubber sparker dørene ind på Hornevej, for at sikrer sig Lasse? Med forbehold for muligt Lynge inspireret spin, fra Gaardes side, er der vist ikke usandsynligt at han også spiller i AaB i efteråret.
http://www.bold.dk/nyt/AaB-chef-Ingen-k ... a-profiler
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Besvar