Lasse Nielsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Yankee » 29. jan 2014, 13:39

Jeg håber afgjort vi siger ja til 2,1 millioner. Det kan sikkert forhandles lidt op, og hvis Lasse er frisk er det altså en glimrende handel for AaB.

2,1 millioner er mange penge. Mange flere end hvad Lasse kan gøre for os i forårssæsonen - selvom han er en fremragende spiller.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af AaB-Jones » 29. jan 2014, 13:42

Eksil skrev:
AaB-Jones skrev:
Hanga skrev:2,1 millioner er i mine øjne et forventeligt bud på en dygtig spiller, der kun har 5 måneder tilbage af sin kontrakt, og som stensikkert forlader os til sommer. Hvorvidt vi accepterer det, afhænger af hvor presset vi er økonomisk, og hvor meget vi tør satse på et stærkt forår. Jeg tror personligt at vi slipper ham, både for at opfylde Lasses ønske, men også fordi vi er udmærket dækket ind på pladsen.
Det gør så bare ondt at læse, at Nantes køber Kian Hansen (som jeg ikke ville bytte med Lasse) for små 8 mio. - begge spilleres kontrakter udløber til sommer, og de har begge meldt ud, at de vil væk fra deres klubber..

2,1 mio. bør afføde et kontant "nej, tak"!
Kian Hansen har udløb i 2016

At få 2.1 mio svarer stadig til 140.000 kr per kamp i foråret (2.100.0000/15 kamp) eller cirka halvdele af det budgeterede salg.
Min fejl - jeg har åbenbart kun forholdt mig til snakken om, at Kian Hansen var væk senest til sommer. Det sætter den handel i et andet perspektiv - jeg vil dog fastholde, at vi ikke bør sælge Lasse til den pris til en klub, der samtidig hænger med røven i vandskorpen..

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Sauer » 29. jan 2014, 13:44

Rams skrev:AaB har vel tidligere vedstået, at de har en gentleman-aftale med Lasse om ikke at stå i vejen for et skifte, så mon ikke han smutter. Vi har fire stoppere i truppen med Thelander, KEP, Kasper P og Blåbjerg. Er Thelander og KEP for ens, kan det give muligheder for Kasper P, der er en mere spillende forsvarstype.
Jeg tror Gaarde ender med at takke ja til tilbuddet, men også at Lasse takker nej til Nijmegen. Selvom at Æresdivisionen er ret tæt i bunden (seks point adskiller Nijmegen på 18.-pladsen fra PEC Zwolle på 9.-pladsen), så vil det bare være et ret stort sats for en spiller som Lasse, der i løbet af flere sæsoner har arbejdet frem mod et fornuftigt skifte udenlands. Jeg tror på, at han må have andre og bedre muligheder - hvis ikke nu, så til sommer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Pastorius » 29. jan 2014, 13:46

Yankee skrev:Jeg håber afgjort vi siger ja til 2,1 millioner. Det kan sikkert forhandles lidt op, og hvis Lasse er frisk er det altså en glimrende handel for AaB.

2,1 millioner er mange penge. Mange flere end hvad Lasse kan gøre for os i forårssæsonen - selvom han er en fremragende spiller.
Jeg er klart uenig. Mest fordi jeg er sikker på at vores forsvar står og falder med Lasse. Sælges han, uden der kommer en afløser ind, der kan overtage pladsen fra enten KEP eller Thelander, så tror jeg vi har solgt vores chance for et mesterskab.

Det kan godt være at der ikke kan laves en økonomisk business case på det er forsvarligt, og det kan sagtens gå galt, selv med Lasse i truppen. Så der kan sagtens findes argumenter for at sælge ham, men står det så sløjt til at vi er nødt til at takke ja til det tilbud, så kommer der til at gå mange sæsoner før vi igen kan spille med om medaljer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af astonvilla » 29. jan 2014, 13:50

Tror I ikke det er en ren teoretisk debat?
Jeg kan da ikke forestille mig at Lasse vil til bundproppen i Æresdivisionen, med stor risiko for nedrykning til næstbedste række i Holland.
Det vil da være den ultimative one-way-ticket ud i glemslen.

Lasse skal bare vente til en bedre klub byder sig til - og det bliver nok først til sommer. Og så er vi glade.
Bienvenu Bassogog!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Forza » 29. jan 2014, 13:51

astonvilla skrev:Tror I ikke det er en ren teoretisk debat?
Jeg kan da ikke forestille mig at Lasse vil til bundproppen i Æresdivisionen, med stor risiko for nedrykning til næstbedste række i Holland.
Det vil da være den ultimative one-way-ticket ud i glemslen.

Lasse skal bare vente til en bedre klub byder sig til - og det bliver nok først til sommer. Og så er vi glade.
Tror jeg virkelig heller ikke. Så skal de i hvert fald punge en voldsom løn afsted i hans retning og hvis buddet kun er på så lavt et beløb, så tvivler jeg på det er tilfældet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Forza » 29. jan 2014, 13:56

Gaardes kommentar til emnet:
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ga ... -afvejning" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af AaB-Jones » 29. jan 2014, 14:01

Forza skrev:Gaardes kommentar til emnet:
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ga ... -afvejning" onclick="window.open(this.href);return false;
Den artikel kan jeg desværre kun tolke som om, at Lasse er interesseret og AaB ikke vil stå i vejen.. Puha, det bliver en hård kamp at holde fast i top 4 nu, er jeg bange for.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Reyad » 29. jan 2014, 14:09

Jeg kan sagtens forstå, at Gaarde og AaB accepterer et bud på Lasse. Men jeg vil aldrig kunne forstå, hvis han gerne vil skifte til en bundklub i Holland. En bundklub i Tyskland eller Frankrig ville jeg sagtens kunne forstå - endda en bundklub i Championship. Derfor håber jeg for AaB og for Lasse at handlen ikke bliver til noget. Kommer der derimod et, for mig, sportsligt attraktivt tilbud til Lasse og AaB, så synes jeg, at AaB skal overholde deres gentlemen-aftale og sende ham afsted. Og i øvrigt sige, at han altid er velkommen tilbage i det nordjyske.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af gravballe » 29. jan 2014, 14:30

hvis vi sælger ryger vores chance for top 3 ihvertifalde helt Men fair nok, det er vilkårene når man er røv fattig.

Jeg mener ikke vi skal ud og købe andre, vi skal satse på vores talenter, her tænker jeg på Kasper især, meget let kunne blive en glimrende erstatning for lasse. Telander syntes jeg minder for meget om kenneth emil.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af degn » 29. jan 2014, 14:34

Det vil være fint hvis han rykker til Nijmegen, et sted hvor han vil have mulighed for spilletid. Dog skal han huske en nedrykningsklausul. Rykker de så ned, skal han da være mere end velkommen tilbage til sommer :) Så har han også fået prøvet sit udlandseventyr.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Lindmark » 29. jan 2014, 14:38

degn skrev:Det vil være fint hvis han rykker til Nijmegen, et sted hvor han vil have mulighed for spilletid. Dog skal han huske en nedrykningsklausul. Rykker de så ned, skal han da være mere end velkommen tilbage til sommer :) Så har han også fået prøvet sit udlandseventyr.
Præcis. Og så kan han komme med os ud i Europa på første klasse :money:

Seriøst, så synes jeg også at alt over 2 mio.kr. er mange penge for 5 måneder (15/17/18 kampe). Og han vil jo så frygteligt gerne afsted.
Lindmark / Vendelbokartellet

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af svendpoulsen » 29. jan 2014, 15:32

Det er da et fandens dilemma, at det der i gamle dage hed klubfølelse helt er væk - men der e kommet alt for mange penge ind i - selv dansk - fodbold.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Kristian » 29. jan 2014, 15:45

Ærgeligt at Lasse Nielsen ikke bare ville forlænge 1 eller 2 år. Ved godt det virker åndsvagt, men mangler altså nogle gange, at nogle spillere gad gøre sådanne ting for klubben, for en ting er sikkert. Hvis Lasse Nielsen er god nok til udlandet, skal der nok komme en klub og købe ham for penge og ikke kun når han er gratis. Er bange for, at hvis han skifter til NEC, så ender det som alle de andre vi har sendt afsted, og det er nedad.
------------------
mvh Kristian

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Forza » 29. jan 2014, 15:53

svendpoulsen skrev:Det er da et fandens dilemma, at det der i gamle dage hed klubfølelse helt er væk - men der e kommet alt for mange penge ind i - selv dansk - fodbold.
Jeg vil nu mene at LN har en stor klubfølelse. At han for lang tid siden har meldt ud at han gerne vil prøve sig af i udlandet har jeg stor respekt for med tanke på hans store indsats i den rød/hvide trøje over årene.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Hanga » 29. jan 2014, 16:04

Forza skrev:
svendpoulsen skrev:Det er da et fandens dilemma, at det der i gamle dage hed klubfølelse helt er væk - men der e kommet alt for mange penge ind i - selv dansk - fodbold.
Jeg vil nu mene at LN har en stor klubfølelse. At han for lang tid siden har meldt ud at han gerne vil prøve sig af i udlandet har jeg stor respekt for med tanke på hans store indsats i den rød/hvide trøje over årene.
Helt enig, Lasse har da været loyal overfor AaB hele vejen igennem, selvom det er længe siden, at hans udlandslængsel startede. Han har ikke brokket sig over tilbud der er blevet afslået, eller virket mindre motiveret på banen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af andreasaab89 » 29. jan 2014, 20:39

Det mest afgørende for Lasse må vel være at have en klausul i hans kontrakt der gør at han kan købe sig ud af sin kontrakt ved nedrykning eller at han har en lav frikøbsklausul der udløses ved nedrykning eller sådan noget.
For den næstbedste hollandske række er altså ikke bedre end viasat sport ligaen nærmest.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Freddie » 29. jan 2014, 20:56

degn skrev:Det vil være fint hvis han rykker til Nijmegen, et sted hvor han vil have mulighed for spilletid. Dog skal han huske en nedrykningsklausul. Rykker de så ned, skal han da være mere end velkommen tilbage til sommer :) Så har han også fået prøvet sit udlandseventyr.
Nøjagtigt. De samme mennesker, der aldrig ville acceptere en halvårs lejeaftale med en god spiller, vil med glæde argumentere imod et salg af en forsvarsspiller, der har meldt ud, at han ikke vil være her længere, og som derfor allerede er fortid. Hvis Lasse vil rejse, er der da kun en ting. Lad ham gå, og stryg pengene.
Jeg ved ikke om Nijmegen er den rigtige klub for Lasse, men han vil næppe få spilletid i en hollandsk topklub, og han ønsker sig næppe væk for at sidde og glane på bænken og spillere reservekampe.
Desuden har Rasmus Thelander bevist, at han sagtens kan gå ind på holdet, så AaB er vel forberedt. Når Rasmus har kunnet erstatte Kenneth Emil Petersen, kan han naturligvis også erstatte Lasse Nielsen, der ligner ham meget mere som type. Vi skal jo heller ikke glemme, at at AaB har nogle meget fornemme talenter omkring holdet. Jeg har før advokeret for Kasper Petersen. Det vil jeg gerne gøre igen. Bare fordi han ikke er kendt i den store offentlighed, kan han sagtens være en kompetent forsvarsspiller. I sidste instans har vi også en rutineret topspiller som Thomas Augustinussen i overskud. En plads i centerforsvaret kunne være designet lige til ham.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Yankee » 29. jan 2014, 22:57

gravballe skrev:hvis vi sælger ryger vores chance for top 3 ihvertifalde helt Men fair nok, det er vilkårene når man er røv fattig.
Der er masser af hold, der er havnet i top-3 uden Lasse Nielsen tidligere. Selvfølgelig kan vi gå i top-3. Det vil være en væsentlig svækkelse, men vi må også tænke på næste sæson, hvor Lasse Nielsen alligevel ikke er en faktor. Det kan 2,1 million og et sammenspillet stopperpar til gengæld være.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. jan 2014, 01:49

Jeg håber virkelig vi kan beholde Lasse i foråret, men omvendt kan jeg godt forstå hvis dette er fristende for Lasse. NEC er en etableret hollandsk klub, som selv hvis de skulle rykke ned, uden tvivl vil vende hurtigt tilbage til æresdivisionen. Desuden har de danskere i stalden i forvejen, hvilket også må være et stort plus.

For AaB's vedkommende tror jeg ikke vi skal undervurdere hvor stor betydning 2-3 mio. kan have i den nuværende situation. Måske kan et "lille" salg af Lasse nu gøre at vi ikke er så tvungne til at sælge spillere til sommer, eller måske kan det lige præcist være beløbet som gør at likviditeten, som må være presset, får et skub der gør vi kan klare os et kvartal eller 3 mere uden at få en kapitaltilførsel. Under alle omstændigheder er sandheden jo at der ikke er meget guld på bunden af kisten i øjeblikket, og det kan sagtens ende med at blive beslutning der iskoldt er baseret på den kortsigtede økonomi.

Og så er det iøvrigt heller ikke værre, vi har trods alt en fremragende stopper som afløser for Lasse, som har bevist hvad han kan. Vi mister noget fart, og det kan da godt ske det koster. Til gengæld er der også gevinster ved at have Thelander på banen - jeg synes hans evne til at stå det rigtige sted og rage kastanjerne ud af ilden er forrygende, især i de kampe hvor alt ikke foregår på vores præmisser. Og som Yankee rigtigt skriver, kan det også vise sig at være en rigtig fornuftig fremtidsinvestering at vi har brugt et halvt år på at spille et nyt midterforsvar sammen, når vi til sommer efter al sandsynlighed mister flere spillere i offensiven.

Men som sagt - Lasse må for min skyld MEGET gerne blive, og jeg mener bestemt vores chancer for en topplacering er større med ham på holdet.

Besvar