Lasse Nielsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Sauer » 30. jan 2014, 14:39

Kristian skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Kasper skrev:
Forza skrev:
Kasper skrev:Pis. Endnu en profil på vej væk for pebernødder. Bare ikke godt nok.
Nu ville denne profil jo forlade os til sommer alligevel, så det er lidt svært at klandre Gaarde/AaB for atspillekan få særlig meget for ham.
Det er jeg klar over. Jeg synes bare det er et hamrende useriøst signal at sende. Hvis det er af nød, så falder den for mig tilbage på den latterlige pris Helenius blev solgt for i sommers.
Helt enig. Det er for mig at se himmelråbende oplagt, at AaB er elendige til at sælge spillere. De forsvinder altid for småpenge eller på en fri transfer. Se nu bare, hvordan de i Herning endnu engang laver en handel, hvor man tænker: Hvordan gik det lige til. 5 mio kr. for en 1¨7-årig forsvarer.
Jeg synes det er tankevækkende at vi aldrig kan skrive lange kontrakter med vores spillere. Hvorfor fik sådan en som kusk ikke 4 år eller for den sags skyld Lasse. Det er altid 2 eller 2,5 år. Spillerne når at præstere godt for os en sæson for derefter at spilleren skal sælges for at vi bare kan tjene lidt på dem. Ikke ambitiøst nok af AaB desværre. Kan godt være det lyder hårdt. Med de talenter AaB har rendende så skriv da for pokker nogle kontrakter der siger til omverdenen at, hvis i vil købe vores bedste spillere, så må i punge ud. Vi kommer ingen steder med det andet.
..................

Sidst Lasse Nielsen underskrev en kontrakt med AaB, det skete i 2010, da han underskrev en fireårig kontrakt. Et salg af Lasse har efterhånden været på tale i noget tid, og var det også allerede dengang, men det er i mine øjne først i løbet af det seneste år eller halvandet, at han for alvor er trådt i karakter. Kan slet ikke genkende at han skulle være faldet i niveau, som en anden skriver. Men derfor står Lasse nu også i en situation, hvor han med nogenlunde sikkerhed kan afvise at forlænge, da der er andre og mere interessante muligheder. Længere er den vel ikke. Kusks kontrakt, og konteksten hvori den blev forhandlet, er blevet diskuteret vældigt, og der kan her på debatside.dk læses mange gode argumenter for, hvorfor at Kusk stod i den bedste forhandlingsposition - og derfor bl.a. ikke underskrev en 4-5 årig kontrakt.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Forza » 30. jan 2014, 14:52

Kristian skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
Kasper skrev:
Forza skrev:
Kasper skrev:Pis. Endnu en profil på vej væk for pebernødder. Bare ikke godt nok.
Nu ville denne profil jo forlade os til sommer alligevel, så det er lidt svært at klandre Gaarde/AaB for atspillekan få særlig meget for ham.
Det er jeg klar over. Jeg synes bare det er et hamrende useriøst signal at sende. Hvis det er af nød, så falder den for mig tilbage på den latterlige pris Helenius blev solgt for i sommers.
Helt enig. Det er for mig at se himmelråbende oplagt, at AaB er elendige til at sælge spillere. De forsvinder altid for småpenge eller på en fri transfer. Se nu bare, hvordan de i Herning endnu engang laver en handel, hvor man tænker: Hvordan gik det lige til. 5 mio kr. for en 1¨7-årig forsvarer.
Jeg synes det er tankevækkende at vi aldrig kan skrive lange kontrakter med vores spillere. Hvorfor fik sådan en som kusk ikke 4 år eller for den sags skyld Lasse. Det er altid 2 eller 2,5 år. Spillerne når at præstere godt for os en sæson for derefter at spilleren skal sælges for at vi bare kan tjene lidt på dem. Ikke ambitiøst nok af AaB desværre. Kan godt være det lyder hårdt. Med de talenter AaB har rendende så skriv da for pokker nogle kontrakter der siger til omverdenen at, hvis i vil købe vores bedste spillere, så må i punge ud. Vi kommer ingen steder med det andet.
Jeg er helt enig. Lasse og Kusk seneste kontrakter er ikke eksempler herpå, men generelt har man i mange år haft en tendens til meget sjældent at skrive 4-5 årige kontrakter. Dalsgaard, Ahlmann, Thomsen, N. Larsen osv. Selvfølgelige ligger der en risiko i at hvis spilleren falder i niveau at man hænger på ham, men omvendt er dette også skylden i at vi meget sjældent får de store salg.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Yankee » 30. jan 2014, 15:14

Det er åbenbart stadig ikke gået op for folk at den her klub har været på falittens rand i flere år. AaB har ikke haft lov til at skrive så lange kontrakter. Hvis ikke DBU har truet med kontraktforbud har banken sagt nej. Så simpelt er det når vi snakker før 2013. Efter at der er kommet lidt bedre styr på sagerne har vi blandt andet forlænget med både Kasper Pedersen og Nicolaj Thomsen indtil 2017 og dermed vist at vi er mere end villige til at skrive lange kontrakter sålænge vi har lov til det.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Forza » 30. jan 2014, 15:43

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... elsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

så er skiftet officielt.

Du vil blive savnet Lasse, men tillykke med det!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Kristian » 30. jan 2014, 15:57

Tillykke til Lasse :-) vi får lidt penge og vi kan udvikle Thelander. Håber det kommer til at gå godt uden vores bedste forsvarsspiller siden jozo.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af thomasjn » 30. jan 2014, 16:25

Det er uambitiøst at sælge Lasse på nuværende tidspunkt. Vi havde en stærk midterakse med Lasse og KEP/Thelander ved siden af og sælger nu den bedste stopper for cirka 2 millioner. Det er nok hans pris ifht. at kontraktudløb og hvad en købende klub vil smide, men når vi nu ligger fantastisk til i ligaen og lige så godt kan vinde ligaen som de to andre guldkandiater synes jeg godt nok det er uambitiøst at sælge ud af holdets base. Det havde været flere penge værd for AaB at holde sammen på holdet til sommer og så lade Lasse smutte der. Så medmindre Lasse har været decideret umotiveret eller vi har et akut likviditetsbehov synes jeg det er mangel på ambition. Om KEP-Thelander kan blive lige så godt er svært at sige, men jeg er umiddelbart ikke så tryg ved det. KEP virker bare ikke til at have overblikket til at kunne lede et forsvar og de to er lidt for ens. Derudover kan jeg ikke se hvad pokker Lasse vil i en hollandsk bundklub. Hvorfor bliver han ikke her, spiller AaB i Europa og i øvrigt scorer et fedt sign-on fee ved at skifte til sommer?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jan 2014, 16:54

thomasjn skrev:Det er uambitiøst at sælge Lasse på nuværende tidspunkt. Vi havde en stærk midterakse med Lasse og KEP/Thelander ved siden af og sælger nu den bedste stopper for cirka 2 millioner. Det er nok hans pris ifht. at kontraktudløb og hvad en købende klub vil smide, men når vi nu ligger fantastisk til i ligaen og lige så godt kan vinde ligaen som de to andre guldkandiater synes jeg godt nok det er uambitiøst at sælge ud af holdets base. Det havde været flere penge værd for AaB at holde sammen på holdet til sommer og så lade Lasse smutte der. Så medmindre Lasse har været decideret umotiveret eller vi har et akut likviditetsbehov synes jeg det er mangel på ambition. Om KEP-Thelander kan blive lige så godt er svært at sige, men jeg er umiddelbart ikke så tryg ved det. KEP virker bare ikke til at have overblikket til at kunne lede et forsvar og de to er lidt for ens. Derudover kan jeg ikke se hvad pokker Lasse vil i en hollandsk bundklub. Hvorfor bliver han ikke her, spiller AaB i Europa og i øvrigt scorer et fedt sign-on fee ved at skifte til sommer?
Det lyder lidt som den gang, vi solgte Prica. Januar 2008 - det forår blev da ikke det værste i vores historie.

Jeg glæder mig allerede.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Erasmus Montanus » 30. jan 2014, 17:27

FlæskeFrank skrev:
thomasjn skrev:Det er uambitiøst at sælge Lasse på nuværende tidspunkt. Vi havde en stærk midterakse med Lasse og KEP/Thelander ved siden af og sælger nu den bedste stopper for cirka 2 millioner. Det er nok hans pris ifht. at kontraktudløb og hvad en købende klub vil smide, men når vi nu ligger fantastisk til i ligaen og lige så godt kan vinde ligaen som de to andre guldkandiater synes jeg godt nok det er uambitiøst at sælge ud af holdets base. Det havde været flere penge værd for AaB at holde sammen på holdet til sommer og så lade Lasse smutte der. Så medmindre Lasse har været decideret umotiveret eller vi har et akut likviditetsbehov synes jeg det er mangel på ambition. Om KEP-Thelander kan blive lige så godt er svært at sige, men jeg er umiddelbart ikke så tryg ved det. KEP virker bare ikke til at have overblikket til at kunne lede et forsvar og de to er lidt for ens. Derudover kan jeg ikke se hvad pokker Lasse vil i en hollandsk bundklub. Hvorfor bliver han ikke her, spiller AaB i Europa og i øvrigt scorer et fedt sign-on fee ved at skifte til sommer?
Det lyder lidt som den gang, vi solgte Prica. Januar 2008 - det forår blev da ikke det værste i vores historie.

Jeg glæder mig allerede.
Billede

Spændt på det guld salget bringer
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Frygah » 30. jan 2014, 17:31

Derudover, så synes jeg sgu også det er et sympatisk og rigtigt karaktertræk vores klub har, at vi faktisk lytter til hvad vores spillere ønsker. Jeg synes det havde været dårlig stil at tvinge en klubmand som Lasse til at blive en halv sæson mere, hvis han virkelig gerne vil ud at prøve sig af. De mere pessimistiske herinde vil nok sige at vi sgu bare skulle tvinge ham til at blive, men der er altså også noget signalværdi i det her, ligesom da vi lavede en kontrakt med Augo, der så kvitterede med at give os en god slat penge ved skiftet til Salzburg.

Hvis salg som disse af LN gør at vores kommende stjerner gerne binder sig til længere kontrakter, fordi de ved AaB ikke står i vejen for et salg, så mener jeg på sigt at det er godt givet ud af AaB.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Erasmus Montanus » 30. jan 2014, 17:43

Jeg forventer en tilgang. Gerne af en fyr som ham der var til prøvetræning fra Hamburg. Han kunne både dække venstre back og det centrale forsvar. En fin reserve til både det centrale forsvar, men især til vores Ahlmann.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Buzz Killington » 30. jan 2014, 18:10

Oldager skrev:Jeg forventer en tilgang. Gerne af en fyr som ham der var til prøvetræning fra Hamburg. Han kunne både dække venstre back og det centrale forsvar. En fin reserve til både det centrale forsvar, men især til vores Ahlmann.
Naa ja, Lennard Sowah. Hvad blev der af ham? Hans wiki afsloerer ikke noget.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af 12mand » 30. jan 2014, 18:15

forstår simpelthen ikk hvorfor vi slipper ham nu - medmindre han bare VIL væk nu. for forskellen mellem at bliver nummer 3 og 6, og miste tv-indtægter, og eventuelt misse en europa turnering, er jo enorm, bare se hvor meget esbjerg har tjent på at komme i europa.
lynge er gud!

Uffe
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 12. jul 2005, 22:23
Geografisk sted: 8220 Brabrand

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af Uffe » 30. jan 2014, 19:54

12mand skrev:forstår simpelthen ikk hvorfor vi slipper ham nu - medmindre han bare VIL væk nu. for forskellen mellem at bliver nummer 3 og 6, og miste tv-indtægter, og eventuelt misse en europa turnering, er jo enorm, bare se hvor meget esbjerg har tjent på at komme i europa.
Minder lige om, at vi også var i Europa....

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af 12mand » 30. jan 2014, 20:10

Uffe skrev:
12mand skrev:forstår simpelthen ikk hvorfor vi slipper ham nu - medmindre han bare VIL væk nu. for forskellen mellem at bliver nummer 3 og 6, og miste tv-indtægter, og eventuelt misse en europa turnering, er jo enorm, bare se hvor meget esbjerg har tjent på at komme i europa.
Minder lige om, at vi også var i Europa....
mener jo europa gruppespil...
lynge er gud!

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af BoomZ0R » 31. jan 2014, 13:04

Fedt for Lasse, det ved vi alle han har kæmpet for længe.
Jeg er dog mere nervøs for at vi kun har fået 2 mio. for ham, som der står i artikler rundt omkring. Det kan jeg på ingen måde få til at passe på Lasse.

Bliver fedt med Thelander som fast mand i forsvaret. Han bliver en vigtig spiller!

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af birk » 31. jan 2014, 13:26

Jamen hvor meget havde du regnet med, manden er færdig til sommer. Hvis AaB har fået 2 mill er det godt
Du kan da ikke forvente man vil smide 4-5 mill efter ham ?

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af 12mand » 31. jan 2014, 17:21

birk skrev:Jamen hvor meget havde du regnet med, manden er færdig til sommer. Hvis AaB har fået 2 mill er det godt
Du kan da ikke forvente man vil smide 4-5 mill efter ham ?
nej bestemt ikke. men som jeg også har skrevet andre steder, så medmindre at han bare VIL væk nu, eller at kassen er så tom at vi er nødt til at sælge, forstår jeg simpelthen ikke vi slipper ham nu, med tanke på at vi (måske) kan ende højere i tabellen (flere tv-penge) og kvalificere os til europa, og dermed tjene de der 2.2 millioner mange gange ind igen.
lynge er gud!

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af birk » 31. jan 2014, 18:07

Det var nu henvendt til ZEE :)

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 31. jan 2014, 19:01

Mon ikke Gaardes afvisnign af at hente en direkte erstatning for Lasse skal ses som udtryk for, at der i løbet af aftenen landes en mere offensiv erstatning. Ellers er salget godt nok en falliterklæring, og hvis foråret bliver en fiasko, kan pilen meget hurtigt pege i retning af den disposition.

Men god vind til Lasse i Holland. Jeg håber for ham, at han i sin kontrakt har sikret sig i tilfælde af nedrykning, hvilket jo er en ganske realistiks mulighed.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Lasse Nielsen

Indlæg af MrBangDK » 31. jan 2014, 19:53

AaB 85 95 99 08 skrev:Mon ikke Gaardes afvisnign af at hente en direkte erstatning for Lasse skal ses som udtryk for, at der i løbet af aftenen landes en mere offensiv erstatning. Ellers er salget godt nok en falliterklæring, og hvis foråret bliver en fiasko, kan pilen meget hurtigt pege i retning af den disposition.

Men god vind til Lasse i Holland. Jeg håber for ham, at han i sin kontrakt har sikret sig i tilfælde af nedrykning, hvilket jo er en ganske realistiks mulighed.
Ja, for hvis foråret bliver en fiasko er det jo 120% sikkert pga salget. Er du ved at gardere dig på alle pladser, så lige meget hvad der måtte ske , så kan du kaste svineri afsted mod Gaarde?!
Ska' vi hak'?

Besvar