Rasmus Jönsson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Låst
AalborgTrendies

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af AalborgTrendies » 9. aug 2013, 12:20

Funky skrev: Jeg skal skynde mig at sige, at jeg muligvis har overfortolket på mandens skade; jeg kan efterfølgende ikke se nogle steder, at der specifikt står "ude 1 måned".
AaB skriver selv på hjemmesiden, at de forventer debut indenfor en måned.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7808
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Forza » 9. aug 2013, 12:23

Kunne godt tænke mig at vide om der er en købsklausul (ikke at det betyder så meget, da vi sandsynligvis ikke henter ham uanset hvor godt han gør det).

Synes umiddelbart det er en god signing. En hovedstødsstærk spiller på en 1-årig lejekontrakt, som giver folk som AK, Rolf og SF lidt tid til at udvikle sig uden det store pres om at de SKAL score og spille i alle kampe.

Desuden havde alternativt været en dyr spiller på en 3 årig forskerordnings kontrakt, hvoraf vi dels ikke ved om han ville slå til i AaB og sandsynligvis først skulle spille 1 år som minimumfør han eventuelt kunne nå at bevise noget. Altså ville vi i bedste fald stå tilbage med en 2-årig på en mand der nok ikke ville forlænge hvis det går ham godt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af astonvilla » 9. aug 2013, 12:25

Det er fanme et scoop. Kæmpe!! Jeg bobler af lykke!

Tillykke til Gaarde. Smukt arbejde. Også vigtigt at han "kommer i gang" på en god måde. Scoop - flot arbejde.

Jönsson bliver et hit. I LOVE IT!!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 9. aug 2013, 12:30

AalborgTrendies skrev:
Funky skrev: Jeg skal skynde mig at sige, at jeg muligvis har overfortolket på mandens skade; jeg kan efterfølgende ikke se nogle steder, at der specifikt står "ude 1 måned".
AaB skriver selv på hjemmesiden, at de forventer debut indenfor en måned.
Puha. "Forventer" og "inden for en måned" tegner ikke lovende. Hvis man skal bruge en bil her og nu, lejer man sgu da ikke én, det skal på værksted en måned - uanset hvor fed den er. Hvis det holder, er det ikke godt nok i vores akutte situation, især når vi kun har ham et år.
Fodbold skal ses med hjertet!

AalborgTrendies

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af AalborgTrendies » 9. aug 2013, 12:30

Forventeligt, men jeg skal nok komme med mit besyv senere.

Af det der var derude, så var han ikke den værste vi kunne hive ind. Men det er også en spiller der er blevet alvorligt ramt på sin selvtillid. Spændende at se hvordan han klarer sig.
At kalde det et scoop er vist lige voldsomt nok - det er en nem, men dyr, løsning. Vi får en småskadet, ung mand der er alvorligt ramt på selvtilliden - han laver næppe mål fra dag 1. Men kan han nu bare skabe mere plads til de øvrige spillere, så er det også fint nok.

Men det er uambitiøst med de lejeaftaler, det er et meget dyrt sats.

Lad os så bare håbe at det er et tegn på at vi får ryddet op i angriberudbuddet om et halvt år, og at vi får mindst 2 af de nuværende sendt væk. Vi har brug for nyt, permanent blod i front.

marshmellow
Superliga
Superliga
Indlæg: 661
Tilmeldt: 3. nov 2008, 15:55

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af marshmellow » 9. aug 2013, 12:31

AllanPedersen skrev:Det er en lejeaftale fordi vi tydeligvis satser 100% på Lukas Spalvis fra næste sæson af.
og han skal så fases ind i løbet af denne sæson.
Hvis vi gav en spiller en 3 årig kontrakt så ville vi have 6 angribere næste sæson.

Det er i hvert fald sådan jeg ser det

han er lejet fordi vi ikke har råd til at købe......

og mon ikke gode gamle matthias lindström har haft en finger med i denne kontakt og anbefalet klubben til spilleren og visa verse
at"frede" træneren betyder at fyre træneren inden for de næste tre uger

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Califfen » 9. aug 2013, 12:35

AalborgTrendies skrev:Forventeligt, men jeg skal nok komme med mit besyv senere.

Af det der var derude, så var han ikke den værste vi kunne hive ind. Men det er også en spiller der er blevet alvorligt ramt på sin selvtillid. Spændende at se hvordan han klarer sig.
At kalde det et scoop er vist lige voldsomt nok - det er en nem, men dyr, løsning. Vi får en småskadet, ung mand der er alvorligt ramt på selvtilliden - han laver næppe mål fra dag 1. Men kan han nu bare skabe mere plads til de øvrige spillere, så er det også fint nok.

Men det er uambitiøst med de lejeaftaler, det er et meget dyrt sats.

Lad os så bare håbe at det er et tegn på at vi får ryddet op i angriberudbuddet om et halvt år, og at vi får mindst 2 af de nuværende sendt væk. Vi har brug for nyt, permanent blod i front.
Hvordan er det dyrt?

juul77
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 6. mar 2008, 09:51

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af juul77 » 9. aug 2013, 12:45

AaB 85 95 99 08 skrev:Han lyder virkelig som en spændende spiller og er da vist også mere kreativ, end nogle af indlæggene i denne tråd antyder. Det store spørgsmål er, hvorfor han er gået i stå i Tyskland, og om lidt kyndig mandskabsbehandling af Kent, Kuhn og PEA kan rette op på det.

Men jeg håber ikke, han først er klar om en måned. Så er der tæt på at være tale om en skandale. Så er der tale om en klassisk AaB-situation, hvor vi lader en tredjedel af sæsonen gå, før truppen er klar. Jeg håber, rygtet ikke er sandt, og at vi er blevet for professionelle til det. Det er slemt nok også st skulle stille op til sæsonens sjette kamp på søndag uden angriber. Lad det være den sidste.

Og mon så ikke, Gaade skal bruge kræfterne resten af vinduet på at få fundet en holdbar løsning i forhold til Curth - fx. et lejeophold i Vendsyssel og 1. divisions tophold Hobro...!
som jeg ser det er det måske fordi han er 1,92 cm og kun vejer ca 70 kg...så er det sgu svært at begå sig i en fysisk meget hård bundesliga......tror jeg :)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7808
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Forza » 9. aug 2013, 12:48

juul77 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Han lyder virkelig som en spændende spiller og er da vist også mere kreativ, end nogle af indlæggene i denne tråd antyder. Det store spørgsmål er, hvorfor han er gået i stå i Tyskland, og om lidt kyndig mandskabsbehandling af Kent, Kuhn og PEA kan rette op på det.

Men jeg håber ikke, han først er klar om en måned. Så er der tæt på at være tale om en skandale. Så er der tale om en klassisk AaB-situation, hvor vi lader en tredjedel af sæsonen gå, før truppen er klar. Jeg håber, rygtet ikke er sandt, og at vi er blevet for professionelle til det. Det er slemt nok også st skulle stille op til sæsonens sjette kamp på søndag uden angriber. Lad det være den sidste.

Og mon så ikke, Gaade skal bruge kræfterne resten af vinduet på at få fundet en holdbar løsning i forhold til Curth - fx. et lejeophold i Vendsyssel og 1. divisions tophold Hobro...!
som jeg ser det er det måske fordi han er 1,92 cm og kun vejer ca 70 kg...så er det sgu svært at begå sig i en fysisk meget hård bundesliga......tror jeg :)
Så kan man så undre sig over at de har hentet ham. Iflg. Wikipedia går han under kælenavnet "sugerøret" som uden tvivl henviser til hans klejne fysik.
Har dog store forventer til ham i Superligaen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 743
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Kovacs » 9. aug 2013, 12:49

Jeg bliver sindssyg over folk herinde!

Hvad pokker forventer folk? At vi henter en 21 årig fast landsholdsangriber, med 100 mål i Premier League scoret på 15 kampe, og så på en fri transfer??

Jeg synes ham her lyder rigtig, rigtig spændende, og en lejeaftale på en hel sæson, er da ganske fornuftig. Hans data er vel ikke meget ringere end Helenius' er, hvis han vel og mærke ikke slår igennem i Aston Villa?

STORT VELKOMMEN TIL!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3166
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Gnu » 9. aug 2013, 12:50

frederikshavneren skrev:
Yankee skrev:Jeg må indrømme at jeg er meget negativ overfor denne transfer. Rasmus Jönsson er en fattig mands Simon Makienok og bestemt ikke en "kreativ oplægger". Han er høj, og det er så det. I Tyskland har han været en regulær fiasko.

Nå, men han er da sikkert bedre end vores nuværende angribere. Men endnu en lejeaftale? Og så uden købsoption (hvilket også ville være omsonst, selvfølgelig)? Hmm.. Jeg er bestemt ikke imponeret, men i det mindste har vi nu en solid, bred trup og kan vel begynde at skære 1-2 spillere fra.

Velkommen og fuld støtte til Rasmus!
Jeg har et helt andet syn på Rasmus Jönsson. Ja han floppede i Tyskland, men nu er Wolfsburg heller ik den nemmeste klub at være i. Se bare på spillere som Simon Kjær, Kahlenberg og Diego.
RJ var en profil i Allsvenskan på et godt Helsingborg hold. I topform vil RJ være en stor forstærkning af vores angreb. Han er meget bedre end Curth, SF og Toft.
RJ er god i hovedspillet og har en udmærket teknik trods højden.
En ting er at gå i stå i Wolfsburg, men han kunne jo heller ikke en skid i 2. bundesliga. Hans Allsvenskan-cv er altså heller ikke specielt imponerende. Og så endnu en forpulet lejeaftale. Af en skadet mand. Argh!
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Frygah » 9. aug 2013, 12:51

Kovacs skrev:Jeg bliver sindssyg over folk herinde!

Hvad pokker forventer folk? At vi henter en 21 årig fast landsholdsangriber, med 100 mål i Premier League scoret på 15 kampe, og så på en fri transfer??

Jeg synes ham her lyder rigtig, rigtig spændende, og en lejeaftale på en hel sæson, er da ganske fornuftig. Hans data er vel ikke meget ringere end Helenius' er, hvis han vel og mærke ikke slår igennem i Aston Villa?

STORT VELKOMMEN TIL!
Kovacs, du må jo forstå at man ikke må være begejstret over dette lejemål. Det passer jo ikke ind i at man skal partout være negativ overfor alt hvad der rører sig i AaB, om det så er Gaarde, Würtz, Curth eller Augo.

Derfor er det meget nemmere at kalde det en dyr løsning, uden at man aner noget om økonomien bag. Og at spilleren er småskadet er jo et ekstra plus, for så kan man rigtig sige "I told you so" om et års tid, hvis han ikke bliver en succes.

Debatsiden anno 2013.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

AalborgTrendies

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af AalborgTrendies » 9. aug 2013, 12:51

Califfen skrev: Hvordan er det dyrt?
Fordi han sidder på en kanon-kontrakt dernede ifht. Helsingborg hvor han fik omkring 550.000 om året. Og fordi han stadig vurderes til at kunne sælges for et forholdsvis højt beløb.

Han er næppe gået til AaB for pebernødder. Selvom Wolfsburg betaler en del af hans leje, så vil han stadig være rigtig, rigtig godt betalt. Og det for en spiller vi hverken har option på, eller kan få penge ud af. Men det er præmissen for lejeaftaler.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7808
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Forza » 9. aug 2013, 12:52

AalborgTrendies skrev:Forventeligt, men jeg skal nok komme med mit besyv senere.

Af det der var derude, så var han ikke den værste vi kunne hive ind. Men det er også en spiller der er blevet alvorligt ramt på sin selvtillid. Spændende at se hvordan han klarer sig.
At kalde det et scoop er vist lige voldsomt nok - det er en nem, men dyr, løsning. Vi får en småskadet, ung mand der er alvorligt ramt på selvtilliden - han laver næppe mål fra dag 1. Men kan han nu bare skabe mere plads til de øvrige spillere, så er det også fint nok.

Men det er uambitiøst med de lejeaftaler, det er et meget dyrt sats.

Lad os så bare håbe at det er et tegn på at vi får ryddet op i angriberudbuddet om et halvt år, og at vi får mindst 2 af de nuværende sendt væk. Vi har brug for nyt, permanent blod i front.
Vil give dig helt ret i det sidste du skriver.

Dog ved jeg ikke hvilket belæg du har for at kalde en lejeaftale en dyr løsning? Som jeg ser det er der også meget der taler for at det er en fornuftig økonomi i sådan en aftale ift. man har manden i et år. Han har uden tvivl en store løn i Tyskland, men det er jo ofte set før at klubber hjælper med betalingen af spillerne så deres spiller kan komme ud og få erfaring/succes/kampe i benene/slipper af med dem hvis de ikke vil beholde dem.

Alternativet er at hente en ny spiller som uden tvivl skal have en god signon fee+kontrakt og dertil kommer et eventuelt transferfee til den aktuelle klub.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7808
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Forza » 9. aug 2013, 12:54

AalborgTrendies skrev:
Califfen skrev: Hvordan er det dyrt?
Fordi han sidder på en kanon-kontrakt dernede ifht. Helsingborg hvor han fik omkring 550.000 om året. Og fordi han stadig vurderes til at kunne sælges for et forholdsvis højt beløb.

Han er næppe gået til AaB for pebernødder. Selvom Wolfsburg betaler en del af hans leje, så vil han stadig være rigtig, rigtig godt betalt. Og det for en spiller vi hverken har option på, eller kan få penge ud af. Men det er præmissen for lejeaftaler.
Ved du at vi ikke har en option på ham?

Vi kan ikke tjene penge på ham nej, men hentede vi eksempelvist en Mads Junker på en 2-3 årig kontrakt vil det uden tvivl også være pebret med kontrakt,transfer, signon fee og han ville heller ikke have nogen videresalgsværdi for os grundet hans alder. SÅdan er gamet jo.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AalborgTrendies

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af AalborgTrendies » 9. aug 2013, 12:55

Frygah skrev: Kovacs, du må jo forstå at man ikke må være begejstret over dette lejemål. Det passer jo ikke ind i at man skal partout være negativ overfor alt hvad der rører sig i AaB, om det så er Gaarde, Würtz, Curth eller Augo.

Derfor er det meget nemmere at kalde det en dyr løsning, uden at man aner noget om økonomien bag. Og at spilleren er småskadet er jo et ekstra plus, for så kan man rigtig sige "I told you so" om et års tid, hvis han ikke bliver en succes.

Debatsiden anno 2013.
Jeg tror nærmere det er ironien der er debatside år 2013.

Det ville være rart, om man kunne debattere sig frem, fremfor at anvende sig af ironiske posts, der får én til at virke betydeligt mere uintelligent end man er.

juul77
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 6. mar 2008, 09:51

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af juul77 » 9. aug 2013, 12:56

Forza skrev:
juul77 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Han lyder virkelig som en spændende spiller og er da vist også mere kreativ, end nogle af indlæggene i denne tråd antyder. Det store spørgsmål er, hvorfor han er gået i stå i Tyskland, og om lidt kyndig mandskabsbehandling af Kent, Kuhn og PEA kan rette op på det.

Men jeg håber ikke, han først er klar om en måned. Så er der tæt på at være tale om en skandale. Så er der tale om en klassisk AaB-situation, hvor vi lader en tredjedel af sæsonen gå, før truppen er klar. Jeg håber, rygtet ikke er sandt, og at vi er blevet for professionelle til det. Det er slemt nok også st skulle stille op til sæsonens sjette kamp på søndag uden angriber. Lad det være den sidste.

Og mon så ikke, Gaade skal bruge kræfterne resten af vinduet på at få fundet en holdbar løsning i forhold til Curth - fx. et lejeophold i Vendsyssel og 1. divisions tophold Hobro...!
som jeg ser det er det måske fordi han er 1,92 cm og kun vejer ca 70 kg...så er det sgu svært at begå sig i en fysisk meget hård bundesliga......tror jeg :)
Så kan man så undre sig over at de har hentet ham. Iflg. Wikipedia går han under kælenavnet "sugerøret" som uden tvivl henviser til hans klejne fysik.
Har dog store forventer til ham i Superligaen.

Ahahhaaha perfekt vi skal have røde og hvide sugerør en mas så skal der viftes med dem når han har bolden :)

AalborgTrendies

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af AalborgTrendies » 9. aug 2013, 12:57

Forza skrev:Ved du at vi ikke har en option på ham?

Vi kan ikke tjene penge på ham nej, men hentede vi eksempelvist en Mads Junker på en 2-3 årig kontrakt vil det uden tvivl også være pebret med kontrakt,transfer, signon fee og han ville heller ikke have nogen videresalgsværdi for os grundet hans alder. SÅdan er gamet jo.
Jeg er 100 % sikker på at vi ikke har en option på ham, under alle omstændigheder ikke en vi nogensinde vil kunne indfri.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af BoT » 9. aug 2013, 13:07

Lige som med Rade Prica er det MEGET svært at sige, om dette er en god signing eller ej. Jeg har aldrig set manden spille og aner ikke, hvilken forfatning, han er i. Men det mest interessante er jo heller ikke, hvordan han har klaret sig i Wolfsburg, men hvordan kombinationen Rasmus><AaB udfolder sig. Prica><AaB var et perfekt match, mens vi har været uheldige/udygtige i mange andre tilfælde.
Jeg har dog tillid til, at den sportlige ledelse har gjort sit forarbejde grundigt, og at man kan få det allerbedste ud af Rasmus - og dermed have sikret sig en giftig offensiv forstærkning. At det er blevet på leje siger vel mere om AaBs økonomiske muligheder, end om tilliden til spilleren. Jeg vil da i hvert fald foretrække en god angriber i een sæson, fremfor en mindre god angriber i 3 sæsoner. Sidstnævnte har vi jo rigeligt af i forvejen.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af hje1980 » 9. aug 2013, 13:09

AalborgTrendies skrev:
Califfen skrev: Hvordan er det dyrt?
Fordi han sidder på en kanon-kontrakt dernede ifht. Helsingborg hvor han fik omkring 550.000 om året. Og fordi han stadig vurderes til at kunne sælges for et forholdsvis højt beløb.

Han er næppe gået til AaB for pebernødder. Selvom Wolfsburg betaler en del af hans leje, så vil han stadig være rigtig, rigtig godt betalt. Og det for en spiller vi hverken har option på, eller kan få penge ud af. Men det er præmissen for lejeaftaler.
Så du ved hvad han tjener i Wolfsburg?
Så du ved hvad hvor stor en del AaB betaler i det år?
Så du ved hvor lidt/meget AaB havde at gøre med af penge?
Du har fået tilsendt en kopi af kontrakten fra Gaarde?

Med al din viden kan du så ikke give mig denne uges lottotal.

Af det er en lejekontrakt synes jeg er fint. AaB ligner en klub der regner med at en Spalvis kan gøre en forskel om et års tid.
Til den tid kan en Curth også være fortid i klubben. AK er kommet ind og der er også Toft. Det ligner en generationsskifte på toppen i løbet af det næste års tid.
At manden er gået i stå i Tyskland... Vi har før hentet den slags med STOR succes... Både med køb og leje...

Låst