Rasmus Jönsson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Låst
Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Frygah » 9. aug 2013, 13:10

AalborgTrendies skrev:
Frygah skrev: Kovacs, du må jo forstå at man ikke må være begejstret over dette lejemål. Det passer jo ikke ind i at man skal partout være negativ overfor alt hvad der rører sig i AaB, om det så er Gaarde, Würtz, Curth eller Augo.

Derfor er det meget nemmere at kalde det en dyr løsning, uden at man aner noget om økonomien bag. Og at spilleren er småskadet er jo et ekstra plus, for så kan man rigtig sige "I told you so" om et års tid, hvis han ikke bliver en succes.

Debatsiden anno 2013.
Jeg tror nærmere det er ironien der er debatside år 2013.

Det ville være rart, om man kunne debattere sig frem, fremfor at anvende sig af ironiske posts, der får én til at virke betydeligt mere uintelligent end man er.
Fint, så lad os debattere. Får vi så andet end konstant negative konklusioner baseret på gisninger fra din side af, hvis jeg dropper ironien?

Har du set ham spille i Allsvenskan? Ved du noget om prisen for at leje ham i et år? Ved du om der er købsoption?

For i så fald, kunne det være rart du kom med mere end bare "Han er dyr!" konklusionen, uden at du ANER det mindste om hvad Gaarde har forhandlet hjem. Faktisk udtaler Gaarde sig i modsætning til dit automatsvar sig yderst positivt omkring forløbet med Wolfsburg. Det peger i min verden ikke i retning af en voldsomt dyr aftale, hvilket i øvrigt også ville stride i mod ALT hvad vi har gennemført på Hornevej de senere år. Derudover, så peger det nærmere i mod at manden er billig, i og med han ikke skal købes fri, og ikke skal have en overgangssum som ved et permanent skifte. Ved at leje ham i et år, får vi muligheden for at om han er så god at Wolfsburg vil have ham tilbage, eller om han passer perfekt ind i AaB, eller om vi ikke kan bruge ham. Det betyder at vi om et år står i en ganske klar situation hvor vi kan få ham gratis (med kontraktudløb) såfremt Wolfsburg ikke forlænger. Det naturligvis hvis vi vil ham, og han vil os, og økonomien passer sammen. For mig at se er det sgu fornuftigt, for ikke at bruge rettidig omhu.

Derudover kan vi ikke bruge argumentet om at han ikke slog til i Bundesligaen til ret meget, dels fordi vi aldrig ville have en chance for at hente en spiller der HAR slået igennem i Superligaen, dels fordi Prica viste at fordi man ikke slår igennem i Bundesligaen, så kan man godt smadre igennem i Superligaen. Derudover blev Jønsson købt under Felix Magath, og hvis man har fulgt med i Bundesligaen, vil man vide at under Magath har Wolfsburg købt voldsomt meget ind, hvorfor det ikke ligefrem har væltet frem med chancer for en angriber der skal slås med Ivica Olic og Bas Dost.

Jeg glæder mig til at se dine argumenter for hvorfor dette ikke skulle være en god signing? Ja, der er risiko for at manden ikke bliver en succes. Men ud fra de parametre man kan sætte op inden et køb/lejemål af en spiller, synes jeg fandme det er positivt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3251
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Brodernumsi » 9. aug 2013, 13:11

Frygah skrev:
AalborgTrendies skrev:
Frygah skrev: Kovacs, du må jo forstå at man ikke må være begejstret over dette lejemål. Det passer jo ikke ind i at man skal partout være negativ overfor alt hvad der rører sig i AaB, om det så er Gaarde, Würtz, Curth eller Augo.

Derfor er det meget nemmere at kalde det en dyr løsning, uden at man aner noget om økonomien bag. Og at spilleren er småskadet er jo et ekstra plus, for så kan man rigtig sige "I told you so" om et års tid, hvis han ikke bliver en succes.

Debatsiden anno 2013.
Jeg tror nærmere det er ironien der er debatside år 2013.

Det ville være rart, om man kunne debattere sig frem, fremfor at anvende sig af ironiske posts, der får én til at virke betydeligt mere uintelligent end man er.
Fint, så lad os debattere. Får vi så andet end konstant negative konklusioner baseret på gisninger fra din side af, hvis jeg dropper ironien?
:thumbsup:
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Jimo
2. div
2. div
Indlæg: 136
Tilmeldt: 6. jul 2005, 16:14
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Jimo » 9. aug 2013, 13:19

Velkommen til.
Forventer mig meget af "sugerøret" ved siden af "maskingeværet" :P
Det er en kongestart af Gaarde. Risgaard og Rasmus Jönsson og AK som bobler! Det giver
i min bog et solidt 10 tal. Det bliver til et 12 tal hvis man henter Junker til vinter :-)

Som det ser ud, så må vi indstilles os på at sige farvel til Lasse. Han vil gerne prøve noget
nyt og han fortjener det. Han har gjort det godt for os i flere år og med en Thelander i kongeform, skal det nok gå. Det er klart hvis Lasse ryger, at vi må ud og sondere markedet
men denne gang er der vel knap så meget "panik" på, for forsvaret er ok (se bort fra sidste kamp) :@

Men velkommen til Rasmus og tillykke til Gaarde!!

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Remark » 9. aug 2013, 13:22

Jeg er positiv.

Der er vel også denne lille økonomiske finte, at vi i det hele taget har kunne leje en spiller med sådan et navn. Hvem husker ikke Kusi og Dickson for bare tre år siden, hvor vi var helt på røven. Og eneste reelle tilgang de sidste par år udover ungdommen har vel kun været Thelander.

Med Risgård, AK og nu Jönsson er vi tilsyneladende på bedre økonomisk kurs end meget længe. Det vil jeg glæde mig over i aften, når rødvinen skylles ned.

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Sambaman » 9. aug 2013, 13:23

juul77 skrev:
Forza skrev:
juul77 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Han lyder virkelig som en spændende spiller og er da vist også mere kreativ, end nogle af indlæggene i denne tråd antyder. Det store spørgsmål er, hvorfor han er gået i stå i Tyskland, og om lidt kyndig mandskabsbehandling af Kent, Kuhn og PEA kan rette op på det.

Men jeg håber ikke, han først er klar om en måned. Så er der tæt på at være tale om en skandale. Så er der tale om en klassisk AaB-situation, hvor vi lader en tredjedel af sæsonen gå, før truppen er klar. Jeg håber, rygtet ikke er sandt, og at vi er blevet for professionelle til det. Det er slemt nok også st skulle stille op til sæsonens sjette kamp på søndag uden angriber. Lad det være den sidste.

Og mon så ikke, Gaade skal bruge kræfterne resten af vinduet på at få fundet en holdbar løsning i forhold til Curth - fx. et lejeophold i Vendsyssel og 1. divisions tophold Hobro...!
som jeg ser det er det måske fordi han er 1,92 cm og kun vejer ca 70 kg...så er det sgu svært at begå sig i en fysisk meget hård bundesliga......tror jeg :)
Så kan man så undre sig over at de har hentet ham. Iflg. Wikipedia går han under kælenavnet "sugerøret" som uden tvivl henviser til hans klejne fysik.
Har dog store forventer til ham i Superligaen.

Ahahhaaha perfekt vi skal have røde og hvide sugerør en mas så skal der viftes med dem når han har bolden :)
Eller endnu bedre hele stadion skal danne en tifo med røde og hvide sugerør der holdes op, til hans debut kamp! :aabfan:

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. aug 2013, 13:45

Manden er noteret for to A-landskampe og mere end 40 U-landskampe for Sverige. Selvfølgelig er han ikke bare "høj og det er så det", hvad er det for noget idiotisk vrøvl? Kunne man ikke bare glæde sig over at vi har fået tilknyttet en spiller med det potentiale, istedet for at brokke sig over alt og intet uden at tænke på hvad alternativet ville være? Glasset har fandme aldrig været tæt på halvt fyldt på debatsiden.

slammer
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 24. nov 2005, 11:21
Geografisk sted: Malmø

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af slammer » 9. aug 2013, 14:03

Har netop snakket med en indkarneret Helsingborg fan.

Har karakteriserer Rasmus som en god angriber med med mange mål i støvlerne og han er sikker på at han kan blive en succes i Danmark. Minus ved ham er, som tidligere nævnt i tråden, at han er meget klejn og at han trods højden er dårlig med låget (hvem sagde Helenius)...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Gaarde6 » 9. aug 2013, 14:03

Jeg er en af dem, som håbede på et lejemål på et års tid men en spændende ung spiller.
Eller en fast kontrakt med en gut i hans karrieres efterår.

Jeg tror rigtig meget på at Spalvis kan blive vores nye bomber på sigt.

Så en 1 årig lejeaftale af Jönsson lyder slet ikke dumt i mine øre!
Så er Spalvis muligvis moden til førsteholds fodbold, når Jönsson forlader os.

Velkommen til Rasmus Jönsson :thumbsup:

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af A_Strandfelt » 9. aug 2013, 14:17

Vil undlade at konkludere noget på ham ud fra videoerne her, men målet i den første video er sgu da meget godt...





Og 2 mål af ham her:

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. aug 2013, 14:26

RJ på et-årig leje er noget nært perfekt!
Skidegodt, Gaarde.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af budo » 9. aug 2013, 14:33

Pyha, det er en svær en at spå om, den her. Utroligt positivt at Gaarde har ageret på vores kritiske situation og fundet en (må vi gå ud fra) sulten spiller, af en anden type end dem vi har i forvejen. Hans statistik og det Youtube matriale der ligger på ham, kan dog ikke imponerer, hvilket bekymrer mig da de fleste spillere ser bedre ud på Youtube?

Jeg håber så inderligt, at Kent og Gaarde har set rigtigt her og at Rasmus Jönsson bliver en succes af Prica'ske dimensioner. Jeg håber at to nye angribere i truppen, vil skabe noget af den forjættende synergieffekt, så hele vores offensiv løfter sig. Hvis det sker, skal han nok blive en rimelig succes.

Velkommen til AaB Rasmus Jönsson, jeg håber at du lukker munden på alle kritikkere (mig selv inkl.) og at du bliver den første af mange superhandler (ok, sammen med Risgaard og AK), fra vores nye sportsdirektørs hånd :aabfan:
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. aug 2013, 14:35

I det mindste er det ikke panik fem minutter før lukketid med trefarvet is ned af skjorten og et flop fra Esbjerg samt en skadet finsk "topangriber" dene gang. :)

Jeg er ikke super glad for endnu en lejeaftale da der ingen chance for AaB at tjene nogle penge ved at sælge ham videre eller beholde ham i en årrække.

Der kan åbenbart ikke graves en billig angriber frem fra divisionerne eller udlandet et sted, det er selvfølgeligt ærgerligt, dermed har jeg aldrig påstået at det skulle være let at finde en topangriber, selvom AaBs salgspriser giver det indtryk.

Forhåbentligt har Gaarde lært noget af at selv være på angriber jagt og næste gang AaB har en topangriber på kontrakt så ved han hvor svært det er at finde en ny og hvor svært den interesserede klub også har ved at finde kvalificerede angribere. Det håber jeg så på smitter af på prisen næste gang.

Jeg vil heller ikke lægge skjul på at jeg synes det har været en dyr omgang med at sælge Helenius, for blot at få en lejesvend ind af samme kaliber, en angriber der slevfølgelig skal have banket rust af og oven i købet er småskadet.

Hvad end dette lejemål koster og hvad man fastsætter prisen på hvad det har kostet at undvære Heleinus i europa og de første kampe kan man jo så fratrække den transgfersum som AaB fik for Helenius og så se på det overskydende beløb og vurdere om det har været det værd at tage en gambling med denne lejesvend.

Jeg tvivler på at han er billigere at leje end f.eks. Ducan. Så 10 millioner for Helenius minus en leje i Ducanklassen minus en større chance i europa og minus mulige manglende point i superligaen. Mit regnestykke (ja det er et gæt) bliver 10 - 4 (lejen) - 1 (europa chancen) -1 (nederlaget til slagelse) = 4 millioner i fortjeneste mod at gamble på at lejesvenden performer på Helenius niveau. Det sats have jeg ikke taget. Så er han jo heller ikke klar endnu, så tabet i superligaen kan jo blive endnu større.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Frygah » 9. aug 2013, 14:45

Hvad havde alternativet været, Provst?

At have en umotiveret og sur Helenius i truppen i denne sæson(hvor mange mål laver sådan en gut?), hvorefter han smækker med døren og skrider gratis, mens vi bliver udstillet som en klub der ikke vil lade vores spillere skifte til større klubber? Det tror jeg ikke vil give os meget kredit når vi fremadrettet skulle forhandle kontrakter med unge spillere der er slået igennem i klubben.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. aug 2013, 14:46

Provst i Brovst skrev:I det mindste er det ikke panik fem minutter før lukketid med trefarvet is ned af skjorten og et flop fra Esbjerg samt en skadet finsk "topangriber" dene gang. :)

Jeg er ikke super glad for endnu en lejeaftale da der ingen chance for AaB at tjene nogle penge ved at sælge ham videre eller beholde ham i en årrække.

Der kan åbenbart ikke graves en billig angriber frem fra divisionerne eller udlandet et sted, det er selvfølgeligt ærgerligt, dermed har jeg aldrig påstået at det skulle være let at finde en topangriber, selvom AaBs salgspriser giver det indtryk.

Forhåbentligt har Gaarde lært noget af at selv være på angriber jagt og næste gang AaB har en topangriber på kontrakt så ved han hvor svært det er at finde en ny og hvor svært den interesserede klub også har ved at finde kvalificerede angribere. Det håber jeg så på smitter af på prisen næste gang.

Jeg vil heller ikke lægge skjul på at jeg synes det har været en dyr omgang med at sælge Helenius, for blot at få en lejesvend ind af samme kaliber, en angriber der slevfølgelig skal have banket rust af og oven i købet er småskadet.

Hvad end dette lejemål koster og hvad man fastsætter prisen på hvad det har kostet at undvære Heleinus i europa og de første kampe kan man jo så fratrække den transgfersum som AaB fik for Helenius og så se på det overskydende beløb og vurdere om det har været det værd at tage en gambling med denne lejesvend.

Jeg tvivler på at han er billigere at leje end f.eks. Ducan. Så 10 millioner for Helenius minus en leje i Ducanklassen minus en større chance i europa og minus mulige manglende point i superligaen. Mit regnestykke (ja det er et gæt) bliver 10 - 4 (lejen) - 1 (europa chancen) -1 (nederlaget til slagelse) = 4 millioner i fortjeneste mod at gamble på at lejesvenden performer på Helenius niveau. Det sats have jeg ikke taget. Så er han jo heller ikke klar endnu, så tabet i superligaen kan jo blive endnu større.
Vi tabte også kampe med Helenius på holdet, vi kunne sagtens have spillet to ligeså ligegyldige kampe mod Dila Gori med Helenius på holdet og vi kunne i hvertfald sagtens have spillet en lignende kamp mod FCV for det har vi set masser af eksempler på mod andre oprykkere/bundhold. Dit regnestykke er rent gætværk og lidt ubrugeligt, derudover er der jo Helenius selv som måske ikke havde top-præsteret hvis AaB havde spoleret hans mulighed for at komme til Aston Villa.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. aug 2013, 14:53

Det har med større sandsynlighed resulteret i en topmotiveret og super tændt Helenius der ved at det er nu i denne sæson han skal sælge sig selv. Jeg er overbevist om at vi havde set en endnu farligere og giftigere Helenius end før. For han finder jo ikke en ny klub ved at have spillet dårligt og umotiveret det sidste år, vel?

Jeg er sikker på at det vil have resulteret i en top motiveret Helinus både til træning og i kamp.

Men lejesvenden kan da godt ligne en Helenius klon.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af NIN » 9. aug 2013, 14:56

Vi tabte også kampe med Helenius på holdet, vi kunne sagtens have spillet to ligeså ligegyldige kampe mod Dila Gori med Helenius på holdet og vi kunne i hvertfald sagtens have spillet en lignende kamp mod FCV for det har vi set masser af eksempler på mod andre oprykkere/bundhold
Glasset har fandme aldrig været tæt på halvt fyldt på debatsiden. :cheers:
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Martino » 9. aug 2013, 14:59

Jeg er ovenud tilfreds. Så kan vi få spillet de unge ind i løbet af sæsonen og så få skibbet Curth videre(håber jeg). Tror han er en forstærkning. Jeg havde ikke forventet alverden, så en svensker der måske ikke var helt god nok til bundesligaen burde kunne spille sig i form og få noget selvtillid.
Jeg savner Winsnes

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af jensemand57 » 9. aug 2013, 15:08

Jeg er meget tilfreds, fordi det ikke bliver et fem minutter i lukketids køb. Jeg har ingen bekymringer om lejemålet, da jeg tror, at det trods alt er blligere end et køb. Samtidig kan de unge angribere, vi har truppen udvikle sig i et passende tempo igennem denne sæson. Det eneste minus er, at han ikke kan indgå direkte på holdet, grundet skaden. Men jeg håber og tror på, at det skal træner og lægestaben nok få bugt med. Alt i alt et godt stykke arbejde Garde har disket op med.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af BoT » 9. aug 2013, 15:12

Provst i Brovst skrev: Der kan åbenbart ikke graves en billig angriber frem fra divisionerne eller udlandet et sted, det er selvfølgeligt ærgerligt, dermed har jeg aldrig påstået at det skulle være let at finde en topangriber, selvom AaBs salgspriser giver det indtryk.
Anders K. Jacobsen???

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. aug 2013, 15:20

NIN den fromme skrev:
Vi tabte også kampe med Helenius på holdet, vi kunne sagtens have spillet to ligeså ligegyldige kampe mod Dila Gori med Helenius på holdet og vi kunne i hvertfald sagtens have spillet en lignende kamp mod FCV for det har vi set masser af eksempler på mod andre oprykkere/bundhold
Glasset har fandme aldrig været tæt på halvt fyldt på debatsiden. :cheers:

??? Enten forstår du ikke udtrykket, eller også har du misforstået mit indlæg. Jeg taler om muligheden for at kampene ville have udformet sig på samme måde med Helenius i truppen, det er hverken en devaluering af Helenius eller holdet, men en konstatering af at vi kunne have stået i samme situation med Helenius i truppen.

Låst