Rasmus Jönsson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Låst
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Søgaard » 9. aug 2013, 15:23

Vil sige, at jeg lidt havde frygtet en lejeaftale, men den er heldigvis gældende for hele sæsonen i modsætning til tidligere, så det ser egentlig ret spændende ud. Håber han hurtigt kommer sig over skaden og viser noget af tidligere tiders potentiale. Fin transfer, hvis vi ikke har givet ret meget for at låne ham.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af NIN » 9. aug 2013, 15:30

Poker-One-Kenobi skrev:
NIN den fromme skrev:
Vi tabte også kampe med Helenius på holdet, vi kunne sagtens have spillet to ligeså ligegyldige kampe mod Dila Gori med Helenius på holdet og vi kunne i hvertfald sagtens have spillet en lignende kamp mod FCV for det har vi set masser af eksempler på mod andre oprykkere/bundhold
Glasset har fandme aldrig været tæt på halvt fyldt på debatsiden. :cheers:

??? Enten forstår du ikke udtrykket, eller også har du misforstået mit indlæg. Jeg taler om muligheden for at kampene ville have udformet sig på samme måde med Helenius i truppen, det er hverken en devaluering af Helenius eller holdet, men en konstatering af at vi kunne have stået i samme situation med Helenius i truppen.
Der er vel intet forskel på dit scenarie og alle de andre du beskylder for at spilde de dyrbare dråber. Du vælger blot at se din hypotese om nederlag i en anden kontekst, men det er stadig med udsyn til et mere end halvt tomt glas. Var det ikke det, havde vi selvfølgelig vundet stort med Helenius og der med haft et halvt fuldt glas.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Hovedet » 9. aug 2013, 15:34

Jeg synes bestemt, at Allan Gaardes første transfervindue har været godkendt. Jeg er absolut tilfreds. Salget af Helenius var slet og ret uundgåeligt - smerteligt utvivlsomt, men med ham vandt AaB altså kun 7 af de sidste 24 kampe i forrige sæson, heraf 3 i forårets 14 kampe. Kampe som mod Slagelse i mandags har der desværre været en del af de senere år. Overordnet set er 6 point i de første 3 kampe helt ok - at man alligevel er lidt skuffet, skyldes naturligvis, at de 6 point var i hus allerede efter de første 2 kampe mod - på papiret - bedre modstandere.

Risgaard en rigtig fin signing, AK 47 kender jeg intet til, og idéen med lejemål af Rasmus Jönsson kan jeg sagtens tilslutte mig, hvis målet er at spille Lukas Spalvis ind. Det tæller naturligvis ned, at manden er småskadet og skal have banket rust af, hvorfor vi reelt først kan forvente ham i ordentlig form om et par måneder.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. aug 2013, 15:40

NIN den fromme skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
NIN den fromme skrev:
Vi tabte også kampe med Helenius på holdet, vi kunne sagtens have spillet to ligeså ligegyldige kampe mod Dila Gori med Helenius på holdet og vi kunne i hvertfald sagtens have spillet en lignende kamp mod FCV for det har vi set masser af eksempler på mod andre oprykkere/bundhold
Glasset har fandme aldrig været tæt på halvt fyldt på debatsiden. :cheers:

??? Enten forstår du ikke udtrykket, eller også har du misforstået mit indlæg. Jeg taler om muligheden for at kampene ville have udformet sig på samme måde med Helenius i truppen, det er hverken en devaluering af Helenius eller holdet, men en konstatering af at vi kunne have stået i samme situation med Helenius i truppen.
Der er vel intet forskel på dit scenarie og alle de andre du beskylder for at spilde de dyrbare dråber. Du vælger blot at se din hypotese om nederlag i en anden kontekst, men det er stadig med udsyn til et mere end halvt tomt glas. Var det ikke det, havde vi selvfølgelig vundet stort med Helenius og der med haft et halvt fuldt glas.
Der er selvfølgelig forskel på at beskrive en spiller med 2 A landskampe og 40 u-landskampe på bæltet som en "fattigmands-Makienok" der blot er høj men uden teknik, allerede inden man har set ham spille, og så på at påpege at vi har tabt kampe med Helenius før og derfor ikke blot kan gå udfra at vi havde vundet dem, havde han stadig været hos os. Det kan du jo også godt se, hvis du da vil.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Funky » 9. aug 2013, 15:46

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ervindue-i" onclick="window.open(this.href);return false;

At bedømme efter hvad Gaarde siger hér, så kan vi vist godt glemme alt om at tilknytte Rasmus J. efter denne sæson. Jeg vil tro, at det kun kan lade sig gøre hvis manden bliver så stort et hit, at lokale rigmænd får lyst til at kaste penge efter et player-sponsorat. Samtidig ville masser af succes til Rasmus J. nok betyde, at prøjserne vil være ganske interesserede i at få ham tilbage. Så det bliver nok svært...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. aug 2013, 16:15

BoT skrev:
Provst i Brovst skrev: Der kan åbenbart ikke graves en billig angriber frem fra divisionerne eller udlandet et sted, det er selvfølgeligt ærgerligt, dermed har jeg aldrig påstået at det skulle være let at finde en topangriber, selvom AaBs salgspriser giver det indtryk.
Anders K. Jacobsen???
Som AaB tydeligvis ikke mener kan erstatte Helenius, det siger Gaarde og vigtigst de har lige investeret i en dyr lejesvend der spiller samme position.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Frygah » 9. aug 2013, 16:20

Provst i Brovst skrev:
BoT skrev:
Provst i Brovst skrev: Der kan åbenbart ikke graves en billig angriber frem fra divisionerne eller udlandet et sted, det er selvfølgeligt ærgerligt, dermed har jeg aldrig påstået at det skulle være let at finde en topangriber, selvom AaBs salgspriser giver det indtryk.
Anders K. Jacobsen???
Som AaB tydeligvis ikke mener kan erstatte Helenius, det siger Gaarde og vigtigst de har lige investeret i en dyr lejesvend der spiller samme position.
Nej, de har investeret i en lejesvend. Du aner ikke om han er dyr eller ej. Udtalelsen fra Gaarde tyder på AaB har gjort et særdeles biligt lejemål, hvilket tiden siden Duncan og Lumb kun kan styrke vores tro på?

Og der findes jo ingen spiller i de danske divisioner der kan erstatte Helenius. AK kan måske om 6-12 måneder banke kasser ind, hvorfor vores lejemål med Rasmus giver god mening.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. aug 2013, 16:28

Frygah skrev:Udtalelsen fra Gaarde tyder på AaB har gjort et særdeles biligt lejemål
Hvilken, om at det er gået så godt og alt var så fantastisk? Det siger intet om prisen. Det kan jo ligeså godt betyde at Gaarde har forhørt sig om prisen og straks sagt top og derfor har fået delux behandlingen af Wolfsburg.

Han kom jo også med lignende udtalelser efter salget af Helenius, det skulle jo så tyde på at Helenius blev solgt for topdollar, men det blev han jo ikke, 10 millioner og AaB var fantastisk glade for forløbet.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Frygah » 9. aug 2013, 16:29

Provst i Brovst skrev:
Frygah skrev:Udtalelsen fra Gaarde tyder på AaB har gjort et særdeles biligt lejemål
Hvilken, om at det er gået så godt og alt var så fantastisk? Det siger intet om prisen. Dte kan jo liegså godt betyde at Gaarde har forhørt sig om prisen og straks sagt top og derfor har fået delux behandlingen af Wolsburg.

Han kom jo også med lignende udtaleser efter salget af Helenius, det kunne jo også tyde på at Helenius blev solgt for topdollar, men det blev han jo ikke, 10 millioner og AaB var fantastisk glade for forløbet.
Når det intet siger om prisen, hvordan kan du så konstatere at lejemålet var dyrt? Og hvad er dyrt i øvrigt i dine termer? Jeg synes faktisk at når Gaarde roser dialogen og forløbet med Wolfsburg som fantastisk, og det faktum at han er småskadet, giver indikationer på at manden er billig.

Hvilke forhold mener du gør at han åbenbart er så vildt dyr at det er skidt?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. aug 2013, 16:31

Frygah skrev:
Provst i Brovst skrev:
Frygah skrev:Udtalelsen fra Gaarde tyder på AaB har gjort et særdeles biligt lejemål
Hvilken, om at det er gået så godt og alt var så fantastisk? Det siger intet om prisen. Dte kan jo liegså godt betyde at Gaarde har forhørt sig om prisen og straks sagt top og derfor har fået delux behandlingen af Wolsburg.

Han kom jo også med lignende udtaleser efter salget af Helenius, det kunne jo også tyde på at Helenius blev solgt for topdollar, men det blev han jo ikke, 10 millioner og AaB var fantastisk glade for forløbet.
Når det intet siger om prisen, hvordan kan du så konstatere at lejemålet var dyrt? Og hvad er dyrt i øvrigt i dine termer?

Eller er det bare noget du gætter dig frem til?
Selvfølgelig er det et gæt, et gæt som baserer sig på tidligere og lignende lejemål som klubben har lavet, altså et gæt med bagrund i noget andet end ønsketænkning.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Frygah » 9. aug 2013, 16:36

Provst i Brovst skrev:
Frygah skrev:
Provst i Brovst skrev:
Frygah skrev:Udtalelsen fra Gaarde tyder på AaB har gjort et særdeles biligt lejemål
Hvilken, om at det er gået så godt og alt var så fantastisk? Det siger intet om prisen. Dte kan jo liegså godt betyde at Gaarde har forhørt sig om prisen og straks sagt top og derfor har fået delux behandlingen af Wolsburg.

Han kom jo også med lignende udtaleser efter salget af Helenius, det kunne jo også tyde på at Helenius blev solgt for topdollar, men det blev han jo ikke, 10 millioner og AaB var fantastisk glade for forløbet.
Når det intet siger om prisen, hvordan kan du så konstatere at lejemålet var dyrt? Og hvad er dyrt i øvrigt i dine termer?

Eller er det bare noget du gætter dig frem til?
Selvfølgelig er det et gæt, et gæt som baserer sig på tidligere og lignende lejemål som klubben har lavet, altså et gæt med bagrund i noget andet end ønsketænkning.
Så vores utrolig skarpe fokus på økonomien de seneste 2 sæsoner hvor vi knap har købt en spiller, det faktum at vores ledelse er begejstrede over forhandlingerne, at spilleren er skadet og ude i kulden i sin klub, hvor hans løn er pebernødder, er altsammen ønsketænkning og faktorer vi skal ignorerenår vi vurderer hvad han mon koster os? Og så konstatere at fordi vi lejede Duncan og Lumb med hjælp fra erhvervslivet da vi sloges for livet i bunden af ligaen, er samtlige fremtidige lejemål lige så dyre som disse og dermed skidt?

Så foretrækker jeg mit "ønsketænkning" frem for dine gæt, og har mere tiltro til at vores ledelse ikke bare kaster al økonomisk fornuft over styr, for at leje en uønsket skadet spiller i en klub hvor kompensationen vi kan diske op med er ligegyldige.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. aug 2013, 17:07

Frygah skrev:
Provst i Brovst skrev:
Frygah skrev:
Provst i Brovst skrev:
Frygah skrev:Udtalelsen fra Gaarde tyder på AaB har gjort et særdeles biligt lejemål
Hvilken, om at det er gået så godt og alt var så fantastisk? Det siger intet om prisen. Dte kan jo liegså godt betyde at Gaarde har forhørt sig om prisen og straks sagt top og derfor har fået delux behandlingen af Wolsburg.

Han kom jo også med lignende udtaleser efter salget af Helenius, det kunne jo også tyde på at Helenius blev solgt for topdollar, men det blev han jo ikke, 10 millioner og AaB var fantastisk glade for forløbet.
Når det intet siger om prisen, hvordan kan du så konstatere at lejemålet var dyrt? Og hvad er dyrt i øvrigt i dine termer?

Eller er det bare noget du gætter dig frem til?
Selvfølgelig er det et gæt, et gæt som baserer sig på tidligere og lignende lejemål som klubben har lavet, altså et gæt med bagrund i noget andet end ønsketænkning.
Så vores utrolig skarpe fokus på økonomien de seneste 2 sæsoner hvor vi knap har købt en spiller, det faktum at vores ledelse er begejstrede over forhandlingerne, at spilleren er skadet og ude i kulden i sin klub, hvor hans løn er pebernødder, er altsammen ønsketænkning og faktorer vi skal ignorerenår vi vurderer hvad han mon koster os? Og så konstatere at fordi vi lejede Duncan og Lumb med hjælp fra erhvervslivet da vi sloges for livet i bunden af ligaen, er samtlige fremtidige lejemål lige så dyre som disse og dermed skidt?

Så foretrækker jeg mit "ønsketænkning" frem for dine gæt, og har mere tiltro til at vores ledelse ikke bare kaster al økonomisk fornuft over styr, for at leje en uønsket skadet spiller i en klub hvor kompensationen vi kan diske op med er ligegyldige.
Kan vi ikke bare fastslå at alle herinde gætter, der er ingen der sidder med kontrakter eller ser Gaarde over skulderen på webcam. Det er jo mildest talt ingen afsløring at hverken du eller jeg har nogen konkret viden.

Men AaBs økonomiske situation påvirker ikke prisen på Wolfsburgs spillere, angribere med landskampe og som spiller for en stor klub i en stor liga koster mange penge at leje. Det nærmeste jeg har at sammenligne med er Duncan, jeg vurderer at svenskeren er sammenlignelig med Duncan, derfor antager jeg også at han koster det ca. det samme.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

AalborgTrendies

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af AalborgTrendies » 9. aug 2013, 17:53

Provst i Brovst skrev:Det nærmeste jeg har at sammenligne med er Duncan, jeg vurderer at svenskeren er sammenlignelig med Duncan, derfor antager jeg også at han koster det ca. det samme.
Jönsson er billigere - Duncan lå på 2,5-3 mio for et halvt år.
Jönsson er slet, slet ikke i den prisklasse, men han er oppe hvor han er i nærheden af at være vores bedst betalte spiller. Det vurderer jeg ud fra de klubber der tidligere har vurderet at han var for dyr.
Og at det sidste år kun var 2. Bundesliga-klubber der var inde i billedet til et lejemål + hans grundløn i Wolfsburg (som man sagtens kan gætte sig nogenlunde frem til på baggrund af lønniveauet i tysk fodbold) fortæller også meget om, at vi ikke bare har fået smidt ham i nakken.

Jeg skal nok lige poste min vurdering af ham senere, indtil da synes jeg godt enkelte debattører kunne skrue lidt ned for de skingre indlæg. Specielt når jeres indlæg i løbet af transfervinduet afspejler at I ikke aner et klap om de andre nordiske ligaer/europæisk fodbold, når ikke det lige drejer om PL eller Superligaen.

Jeg tror i øvrigt at det er Jönsson man tidligere har forhandlet med, som man så bremsede pga. hans skade - og genoptog for ganske nylig i erkendelse af at man skal have en ny angriber integreret på holdet nu.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af 9520AaB » 9. aug 2013, 18:30

Forstår ikke en skid. Uanset hvem vi får eller har(Curth, AK, Toft......), så er det bare aldrig godt nok!! Synes at Gaarde har gjort det langt over forventet i dette vindue. Rasmus J, er velkommen. Bliver han en succes, gavner det os i et år, flopper han, har vi ham heldigvis kun et år. Ingen over klubben. Velkommen Rasmus.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Pastorius » 9. aug 2013, 18:36

Jeg er ikke skuffet over Rasmus Jønsson, men jeg er edermame skuffet over vi laver en lejeaftale, uanset hvor længe den løber.

Det giver endnu et års dødvande hvor vi reelt bare træder vande. Det vi skal leve af er at udvikle et nyt koncept og nye spillere. Ikke at skaffe resultater ved at hente lejespillere ind, medmindre der er en klar forventning om at det er spillere vi kan tilslutte fast på længere sigt. Jeg havde hellere set et år med vores nuværende tandløse angreb uden yderligere forstærkning, end med Rasmus Jönsson.

Øv :-(
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af alithebeast » 9. aug 2013, 18:54

AalborgTrendies skrev:
Provst i Brovst skrev:Det nærmeste jeg har at sammenligne med er Duncan, jeg vurderer at svenskeren er sammenlignelig med Duncan, derfor antager jeg også at han koster det ca. det samme.
Jönsson er billigere - Duncan lå på 2,5-3 mio for et halvt år.
Det er jo et beløb du selv har fundet på. Jeg tror han kostede mindst 600 mio om MÅNEDEN!

Mere seriøst:
Formandsberetning 2011 skrev:...På trods af de ekstraordinære omkostninger på ca. fem mio. DKK. til fodboldspillere i første halvår i bestræbelserne på at sikre Superliga overlevelse er de samlede fodbold...
Ind i transfervinduet i forbindelse med første halvår kom Thomas Augustinussen, Michael Lumb, Morten "Duncan" Rasmussen , Kayke Rodrigues og Ibekwe Chijioke Leonard. Så Dunken skulle simpelthen have kostet lige så meget som 2 spiller med landsholdserfaring, en spiller der scorede over 200 mål for Flamengo på ungdomsplan og en lykkeridder?
Hader København!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. aug 2013, 19:02

AalborgTrendies skrev: Jeg skal nok lige poste min vurdering af ham senere.
Jo tak, du behøver ikke at skynde dig.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Frygah » 9. aug 2013, 19:03

Pastorius skrev:Jeg er ikke skuffet over Rasmus Jønsson, men jeg er edermame skuffet over vi laver en lejeaftale, uanset hvor længe den løber.

Det giver endnu et års dødvande hvor vi reelt bare træder vande. Det vi skal leve af er at udvikle et nyt koncept og nye spillere. Ikke at skaffe resultater ved at hente lejespillere ind, medmindre der er en klar forventning om at det er spillere vi kan tilslutte fast på længere sigt. Jeg havde hellere set et år med vores nuværende tandløse angreb uden yderligere forstærkning, end med Rasmus Jönsson.

Øv :-(
Sjovt, jeg er fuldstændig uenig med dig, Pastorious.

Jeg ser det ikke som dødvande, men nærmere en tiltro til at AK og Spalvis (og til dels SF) nok skal blive gode nok, mens de får tid og ro til at udvikle sig uden at skulle forceres ind på et niveau de måske ikke er klar til. At de får et år med en "udlandsprof" i front de kan både kæmpe med og lære af, ser jeg kun som et plus. Og i modsætning til tidligere lejemål, er han her jo for hele sæsonen.

Jeg er helt enig i at vi skal udvikle nye spillere, men når vi mister så stor en profil som Helenius, synes jeg det er utopi at tro vi kan udvikle den næste bomber i Suppen. At vi har en sæson som denne hvor vi har en spiller som Rasmus Jönsson ser jeg som en naturlig udvikling, hvor vi ikke vil/kan give 3-4 årige kontrakter til spillere fra større ligaer, og derfor nøjes med at leje dem ind i en sæson, hvor vi har mistet store profiler.

Ovenstående er naturligvis uden at kende Rasmus Jönssons reelle niveau og om han slår til eller ej. Men sådan er det jo selvfølgelig hver gang vi henter en spiller ind.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Provst i Brovst » 9. aug 2013, 19:06

alithebeast skrev:
AalborgTrendies skrev:
Provst i Brovst skrev:Det nærmeste jeg har at sammenligne med er Duncan, jeg vurderer at svenskeren er sammenlignelig med Duncan, derfor antager jeg også at han koster det ca. det samme.
Jönsson er billigere - Duncan lå på 2,5-3 mio for et halvt år.
Det er jo et beløb du selv har fundet på. Jeg tror han kostede mindst 600 mio om MÅNEDEN!

Mere seriøst:
Formandsberetning 2011 skrev:...På trods af de ekstraordinære omkostninger på ca. fem mio. DKK. til fodboldspillere i første halvår i bestræbelserne på at sikre Superliga overlevelse er de samlede fodbold...
Ind i transfervinduet i forbindelse med første halvår kom Thomas Augustinussen, Michael Lumb, Morten "Duncan" Rasmussen , Kayke Rodrigues og Ibekwe Chijioke Leonard. Så Dunken skulle simpelthen have kostet lige så meget som 2 spiller med landsholdserfaring, en spiller der scorede over 200 mål for Flamengo på ungdomsplan og en lykkeridder?
De ekstraordinære spillere må næsten være panik lejemålene af Lumb og Duncan. Det er ikke de andre spillere.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Pastorius » 9. aug 2013, 19:08

Frygah skrev:
Pastorius skrev:Jeg er ikke skuffet over Rasmus Jønsson, men jeg er edermame skuffet over vi laver en lejeaftale, uanset hvor længe den løber.

Det giver endnu et års dødvande hvor vi reelt bare træder vande. Det vi skal leve af er at udvikle et nyt koncept og nye spillere. Ikke at skaffe resultater ved at hente lejespillere ind, medmindre der er en klar forventning om at det er spillere vi kan tilslutte fast på længere sigt. Jeg havde hellere set et år med vores nuværende tandløse angreb uden yderligere forstærkning, end med Rasmus Jönsson.

Øv :-(
Sjovt, jeg er fuldstændig uenig med dig, Pastorious.

Jeg ser det ikke som dødvande, men nærmere en tiltro til at AK og Spalvis (og til dels SF) nok skal blive gode nok, mens de får tid og ro til at udvikle sig uden at skulle forceres ind på et niveau de måske ikke er klar til. At de får et år med en "udlandsprof" i front de kan både kæmpe med og lære af, ser jeg kun som et plus. Og i modsætning til tidligere lejemål, er han her jo for hele sæsonen.

Jeg er helt enig i at vi skal udvikle nye spillere, men når vi mister så stor en profil som Helenius, synes jeg det er utopi at tro vi kan udvikle den næste bomber i Suppen. At vi har en sæson som denne hvor vi har en spiller som Rasmus Jönsson ser jeg som en naturlig udvikling, hvor vi ikke vil/kan give 3-4 årige kontrakter til spillere fra større ligaer, og derfor nøjes med at leje dem ind i en sæson, hvor vi har mistet store profiler.

Ovenstående er naturligvis uden at kende Rasmus Jönssons reelle niveau og om han slår til eller ej. Men sådan er det jo selvfølgelig hver gang vi henter en spiller ind.
Det er fint du er uenig, men jeg har nu ret :-)

Jeg mener ikke kun det er spillere vi skal udvikle, det er hele klubben der skal udvikles, og det sker ikke ved kortsigtede lejeaftaler (et år er kort tid).

Det er et udtryk for at man ikke har kunnet finde en løsning man selv tror på, og det er er dét jeg er træt af. Jeg ved godt det ikke er nemt, men jeg havde godt nok håbet man havde kunnet komme op med noget der var måske knap så ambisiøst spillemæssigt, men så i hvert fald noget mere langsigtet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst