Rasmus Jönsson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Låst
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Rasmus Jönsson

Indlæg af Funky » 9. aug 2013, 11:44

På leje. Skadet. Kan spille om en måneds tid måske. Gentlemen, start your screaming.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af doukas » 9. aug 2013, 11:46

Spændende! Spørgsmålet er så om der er en "realistisk" frikøbsklausul?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Funky » 9. aug 2013, 11:48

doukas skrev:Spændende! Spørgsmålet er så om der er en "realistisk" frikøbsklausul?
Mon ikke du nærmere mener "urealistisk" - hvis tanken er, at AaB skal have råd til ham på længere sigt? :D

Men nu hvor vi er i gang med at gætte på økonomien i det, så kan jeg da godt forestille mig, at en del af lønnen betales af tyskerne det næste års tid.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af doukas » 9. aug 2013, 11:48

Helt underligt at han sådan er blevet listet ind - helt uden nogen form for sladder og rygter.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Hinrup85 » 9. aug 2013, 11:50

doukas skrev:Helt underligt at han sådan er blevet listet ind - helt uden nogen form for sladder og rygter.
Han har været på tale for en måneds tid siden. Der udtalte han at det ikke umiddelbart var attraktivt at komme til Danmark.
Så dette er vel et godt eksempel på at vinde ved at have is i maven?

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ra ... il-AaB-nja" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af doukas » 9. aug 2013, 11:52

Hinrup85 skrev:
doukas skrev:Helt underligt at han sådan er blevet listet ind - helt uden nogen form for sladder og rygter.
Han har været på tale for en måneds tid siden. Der udtalte han at det ikke umiddelbart var attraktivt at komme til Danmark.
Så dette er vel et godt eksempel på at vinde ved at have is i maven?

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ra ... il-AaB-nja" onclick="window.open(this.href);return false;
Han udtaler vel, at han ikke ved om det er attraktivt?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af frederikshavneren » 9. aug 2013, 11:54

doukas skrev:Helt underligt at han sådan er blevet listet ind - helt uden nogen form for sladder og rygter.
Det er ikke en bombe at Rasmus Jönsson er det nye angrebshåb. Han er blevet nævnt flere gange i transfertråden samt i Nordjyske.

Jeg har flere gange selv fremhævet Rasmus Jönsson, som en meget interessant spiller. Desværre er der kun tale om en lejeaftale, men realistisk set har vi ikke råd til at købe svenskeren.
Super spændende tilgang. Godt gået Gaarde!

Det mest problematiske ved lejemålet er, at Jönsson er småskadet.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af doukas » 9. aug 2013, 11:55

Hans kontrakt med Wolfsburg løber til 2015, så måske er han ikke super-urealistisk at hente permanent. På den anden side, så virker det utvivlsomt til at han kun ser AaB som et springbræt
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af le Cid » 9. aug 2013, 11:57

Nu hvor det skal være et lejemål, så er det rart, at det er for hele sæsonen. :-)
Glæder mig til at se ham i aktion - tror aldrig jeg har set ham spille...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af doukas » 9. aug 2013, 11:57

frederikshavneren skrev:
doukas skrev:Helt underligt at han sådan er blevet listet ind - helt uden nogen form for sladder og rygter.
Det er ikke en bombe at Rasmus Jönsson er det nye angrebshåb. Han er blevet nævnt flere gange i transfertråden samt i Nordjyske.

Jeg har flere gange selv fremhævet Rasmus Jönsson, som en meget interessant spiller. Desværre er der kun tale om en lejeaftale, men realistisk set har vi ikke råd til at købe svenskeren.
Super spændende tilgang. Godt gået Gaarde!

Det mest problematiske ved lejemålet er, at Jönsson er småskadet.
Der plejer bare at være noget snakken i krogene optil at en spiller bliver hentet, som senest set med AK. Der har jo været helt dødt omkring ham i 1. mdr.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Forza » 9. aug 2013, 11:57

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... riber.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

nu på AaB's hjemmeside.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Forza » 9. aug 2013, 12:00

Nogle der kan beskrive giraffens spillestil/styrker/svagheder? :aabfan:
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af doukas » 9. aug 2013, 12:00

Btw - i forhold til han er skadet, så kan det jo ikke være helt slemt når han træner med allerede i dag. Forhåbentlig drejer det sig blot om at spille ham i form før debut
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Funky » 9. aug 2013, 12:01

doukas skrev:Hans kontrakt med Wolfsburg løber til 2015, så måske er han ikke super-urealistisk at hente permanent. På den anden side, så virker det utvivlsomt til at han kun ser AaB som et springbræt
Tjah, i forvejen er vi jo vant til, at de dyre udlændinge kun er i AaB indtil deres forsker-rabat udløber - hvis overhovedet så langt. Jeg tror det er fremtiden for AaB. Hverken vi som klub eller ligaen i det hele taget har formatet til at holde på de rigtig dygtige folk, så en lejesoldat hentet ind på en kort kontrakt til at tage lidt af presset fra de unge talenter, som får et år mere til at modnes, er nok vejen frem. Vi må bare håbe, han er god nok til ikke at skulle bruge lang tid på at finde ind på holdet i en nyttig rolle.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Yankee » 9. aug 2013, 12:02

Jeg må indrømme at jeg er meget negativ overfor denne transfer. Rasmus Jönsson er en fattig mands Simon Makienok og bestemt ikke en "kreativ oplægger". Han er høj, og det er så det. I Tyskland har han været en regulær fiasko.

Nå, men han er da sikkert bedre end vores nuværende angribere. Men endnu en lejeaftale? Og så uden købsoption (hvilket også ville være omsonst, selvfølgelig)? Hmm.. Jeg er bestemt ikke imponeret, men i det mindste har vi nu en solid, bred trup og kan vel begynde at skære 1-2 spillere fra.

Velkommen og fuld støtte til Rasmus!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af AllanPedersen » 9. aug 2013, 12:03

Det er en lejeaftale fordi vi tydeligvis satser 100% på Lukas Spalvis fra næste sæson af.
og han skal så fases ind i løbet af denne sæson.
Hvis vi gav en spiller en 3 årig kontrakt så ville vi have 6 angribere næste sæson.

Det er i hvert fald sådan jeg ser det
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Sambaman » 9. aug 2013, 12:15

Fantastisk Gaarde! :aabfan:

Her og nu løsning (jeg tror ikke han er ude så forfærdelig længe), der giver tid til at AK, Rolf og Spalvis kan spille sig ligeså stille ind på holdet. Dog mener jeg en af dem skal lejes ud, helst Rolf.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 9. aug 2013, 12:16

Han lyder virkelig som en spændende spiller og er da vist også mere kreativ, end nogle af indlæggene i denne tråd antyder. Det store spørgsmål er, hvorfor han er gået i stå i Tyskland, og om lidt kyndig mandskabsbehandling af Kent, Kuhn og PEA kan rette op på det.

Men jeg håber ikke, han først er klar om en måned. Så er der tæt på at være tale om en skandale. Så er der tale om en klassisk AaB-situation, hvor vi lader en tredjedel af sæsonen gå, før truppen er klar. Jeg håber, rygtet ikke er sandt, og at vi er blevet for professionelle til det. Det er slemt nok også st skulle stille op til sæsonens sjette kamp på søndag uden angriber. Lad det være den sidste.

Og mon så ikke, Gaade skal bruge kræfterne resten af vinduet på at få fundet en holdbar løsning i forhold til Curth - fx. et lejeophold i Vendsyssel og 1. divisions tophold Hobro...!
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af Funky » 9. aug 2013, 12:18

AaB 85 95 99 08 skrev:Han lyder virkelig som en spændende spiller og er da vist også mere kreativ, end nogle af indlæggene i denne tråd antyder. Det store spørgsmål er, hvorfor han er gået i stå i Tyskland, og om lidt kyndig mandskabsbehandling af Kent, Kuhn og PEA kan rette op på det.

Men jeg håber ikke, han først er klar om en måned. Så er der tæt på at være tale om en skandale. Så er der tale om en klassisk AaB-situation, hvor vi lader en tredjedel af sæsonen gå, før truppen er klar. Jeg håber, rygtet ikke er sandt, og at vi er blevet for professionelle til det. Det er slemt nok også st skulle stille op til sæsonens sjette kamp på søndag uden angriber. Lad det være den sidste.

Og mon så ikke, Gaade skal bruge kræfterne resten af vinduet på at få fundet en holdbar løsning i forhold til Curth - fx. et lejeophold i Vendsyssel og 1. divisions tophold Hobro...!
Jeg skal skynde mig at sige, at jeg muligvis har overfortolket på mandens skade; jeg kan efterfølgende ikke se nogle steder, at der specifikt står "ude 1 måned".
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Velkommen til Rasmus Jönsson.

Indlæg af frederikshavneren » 9. aug 2013, 12:19

Yankee skrev:Jeg må indrømme at jeg er meget negativ overfor denne transfer. Rasmus Jönsson er en fattig mands Simon Makienok og bestemt ikke en "kreativ oplægger". Han er høj, og det er så det. I Tyskland har han været en regulær fiasko.

Nå, men han er da sikkert bedre end vores nuværende angribere. Men endnu en lejeaftale? Og så uden købsoption (hvilket også ville være omsonst, selvfølgelig)? Hmm.. Jeg er bestemt ikke imponeret, men i det mindste har vi nu en solid, bred trup og kan vel begynde at skære 1-2 spillere fra.

Velkommen og fuld støtte til Rasmus!
Jeg har et helt andet syn på Rasmus Jönsson. Ja han floppede i Tyskland, men nu er Wolfsburg heller ik den nemmeste klub at være i. Se bare på spillere som Simon Kjær, Kahlenberg og Diego.
RJ var en profil i Allsvenskan på et godt Helsingborg hold. I topform vil RJ være en stor forstærkning af vores angreb. Han er meget bedre end Curth, SF og Toft.
RJ er god i hovedspillet og har en udmærket teknik trods højden.

Låst