Rasmus Jönsson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Låst
A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af A_Strandfelt » 1. okt 2014, 12:19

gravballe skrev:Som jeg skrev for nogle mdr siden. Det giver ingen mening at man ikke har givet ham en 3 års.. Går ud fra vi ikke betaler meget for ham. Her tænker jeg på manden kommer nok først igang efter vinter pausen, så skal der lige bruges et ½ år at komme i form igen, og så har vi ham i et år der efter.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-klar-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Måske er manden villig til at forlænge kontrakten med den klub, der har hjulpet ham fit? Og ellers vil jeg sige, at jeg sagtens kunne se os sælge ham til nytår næste år, hvis han har spillet og været fit hele 2015. Så sælger vi ham med et halvt år tilbage af udløb og vil nok få vores transfersum tjent ind med overskud.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af gravballe » 1. okt 2014, 12:34

A_Strandfelt skrev:
gravballe skrev:Som jeg skrev for nogle mdr siden. Det giver ingen mening at man ikke har givet ham en 3 års.. Går ud fra vi ikke betaler meget for ham. Her tænker jeg på manden kommer nok først igang efter vinter pausen, så skal der lige bruges et ½ år at komme i form igen, og så har vi ham i et år der efter.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-klar-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Måske er manden villig til at forlænge kontrakten med den klub, der har hjulpet ham fit? Og ellers vil jeg sige, at jeg sagtens kunne se os sælge ham til nytår næste år, hvis han har spillet og været fit hele 2015. Så sælger vi ham med et halvt år tilbage af udløb og vil nok få vores transfersum tjent ind med overskud.
Sandt nok, grunden til jeg skriver som jeg gør, er jeg havde et håb om han kunne være med til at skabe noge tfor os i hele 2015, så man faktisk kan få en offensiv der kan lidt på egen hånd igen :) Jeg er udemærket klar over, hvis han rammer 100% så er han for god til ligaen.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Eksil » 1. okt 2014, 14:04

gravballe skrev:Som jeg skrev for nogle mdr siden. Det giver ingen mening at man ikke har givet ham en 3 års.. Går ud fra vi ikke betaler meget for ham. Her tænker jeg på manden kommer nok først igang efter vinter pausen, så skal der lige bruges et ½ år at komme i form igen, og så har vi ham i et år der efter.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-klar-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Men hvis nu hans knæ aldrig bliver godt igen er det nok meget rart, ikke at skulle betale et ekstra års løn. Jønsson er en kalkuleret risiko - high risk, high reward - som Børsentyperne ville sige det.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Frygah » 2. okt 2014, 00:09

gravballe skrev:Som jeg skrev for nogle mdr siden. Det giver ingen mening at man ikke har givet ham en 3 års.. Går ud fra vi ikke betaler meget for ham. Her tænker jeg på manden kommer nok først igang efter vinter pausen, så skal der lige bruges et ½ år at komme i form igen, og så har vi ham i et år der efter.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-klar-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Derudover kan vi jo heller ikke tvinge manden til at skrive under på en 3-årig kontrakt... Hvis han i første omgang kun ville skrive for 2, så har man taget en chance, hvilket jeg syntes hans spil for os i sidste sæson er værd at tage.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Maglau » 2. okt 2014, 09:06

Eksil skrev:
gravballe skrev:Som jeg skrev for nogle mdr siden. Det giver ingen mening at man ikke har givet ham en 3 års.. Går ud fra vi ikke betaler meget for ham. Her tænker jeg på manden kommer nok først igang efter vinter pausen, så skal der lige bruges et ½ år at komme i form igen, og så har vi ham i et år der efter.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-klar-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Men hvis nu hans knæ aldrig bliver godt igen er det nok meget rart, ikke at skulle betale et ekstra års løn. Jønsson er en kalkuleret risiko - high risk, high reward - som Børsentyperne ville sige det.
For fanden er hans knæ nu også skadet...sindsygt uheldigt
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af dyhrmaN » 2. okt 2014, 11:55

Maglau skrev:
Eksil skrev:
gravballe skrev:Som jeg skrev for nogle mdr siden. Det giver ingen mening at man ikke har givet ham en 3 års.. Går ud fra vi ikke betaler meget for ham. Her tænker jeg på manden kommer nok først igang efter vinter pausen, så skal der lige bruges et ½ år at komme i form igen, og så har vi ham i et år der efter.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-klar-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Men hvis nu hans knæ aldrig bliver godt igen er det nok meget rart, ikke at skulle betale et ekstra års løn. Jønsson er en kalkuleret risiko - high risk, high reward - som Børsentyperne ville sige det.
For fanden er hans knæ nu også skadet...sindsygt uheldigt
Hvor kommer det med knæet fra?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Eksil » 2. okt 2014, 12:05

dyhrmaN skrev:
Maglau skrev:
Eksil skrev:
gravballe skrev:Som jeg skrev for nogle mdr siden. Det giver ingen mening at man ikke har givet ham en 3 års.. Går ud fra vi ikke betaler meget for ham. Her tænker jeg på manden kommer nok først igang efter vinter pausen, så skal der lige bruges et ½ år at komme i form igen, og så har vi ham i et år der efter.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-klar-AaB" onclick="window.open(this.href);return false;
Men hvis nu hans knæ aldrig bliver godt igen er det nok meget rart, ikke at skulle betale et ekstra års løn. Jønsson er en kalkuleret risiko - high risk, high reward - som Børsentyperne ville sige det.
For fanden er hans knæ nu også skadet...sindsygt uheldigt
Hvor kommer det med knæet fra?
Mig der roder rundt i hvilke spillere der har ondt i hvilke kropsdele. Beklager. Ingen nye skavanker til svensken

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 5. okt 2014, 08:32

Nu hedder det oktober, og vi ligger og flirter med nedrykningsstregen, med et scoringssnit, der ville gøre selv nordtyskere deprimerede, og uden at man fandt anledning til at hente en afløser for Spalvis, som vel var tiltænkt rollen som førsteangriber sammen med AK.

Og der er stadig ingen tegn på at Jønsson er klar. Det tyder på, at vi i den pressede situation, som en nedrykningsstreg lige i nakken jo er, har valgt at lukke øjnene for det, for at smide et halvt års lønkroner efter, at han kan genoptræne langsomt. Er der nogen, som har sovet i timen, da hans skade blev vurderet, før man skrev kontrakt?
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af jernskjorten » 5. okt 2014, 10:04

AaB 85 95 99 08 skrev:Nu hedder det oktober, og vi ligger og flirter med nedrykningsstregen, med et scoringssnit, der ville gøre selv nordtyskere deprimerede, og uden at man fandt anledning til at hente en afløser for Spalvis, som vel var tiltænkt rollen som førsteangriber sammen med AK.

Og der er stadig ingen tegn på at Jønsson er klar. Det tyder på, at vi i den pressede situation, som en nedrykningsstreg lige i nakken jo er, har valgt at lukke øjnene for det, for at smide et halvt års lønkroner efter, at han kan genoptræne langsomt. Er der nogen, som har sovet i timen, da hans skade blev vurderet, før man skrev kontrakt?
Hvor ser du Helenius - nu da vores førsteangribere efter din mening hedder Spalvis og AK?
Og hvor er det efterhånden trættende, at du igen og igen kommer med disse små stik mod Gaarde, der skal få nogen med på din antipati mod manden. Så meld dog klart ud, at du ikke bryder dig om ham, og at du ikke mener, at han gør det godt. Prøv så lige i den forbindelse at reflekter over, at klubben lige har vundet the double med selvsamme person med det overordnede sportslige ansvar.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 5. okt 2014, 11:55

jernskjorten skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Nu hedder det oktober, og vi ligger og flirter med nedrykningsstregen, med et scoringssnit, der ville gøre selv nordtyskere deprimerede, og uden at man fandt anledning til at hente en afløser for Spalvis, som vel var tiltænkt rollen som førsteangriber sammen med AK.

Og der er stadig ingen tegn på at Jønsson er klar. Det tyder på, at vi i den pressede situation, som en nedrykningsstreg lige i nakken jo er, har valgt at lukke øjnene for det, for at smide et halvt års lønkroner efter, at han kan genoptræne langsomt. Er der nogen, som har sovet i timen, da hans skade blev vurderet, før man skrev kontrakt?
Hvor ser du Helenius - nu da vores førsteangribere efter din mening hedder Spalvis og AK?
Og hvor er det efterhånden trættende, at du igen og igen kommer med disse små stik mod Gaarde, der skal få nogen med på din antipati mod manden. Så meld dog klart ud, at du ikke bryder dig om ham, og at du ikke mener, at han gør det godt. Prøv så lige i den forbindelse at reflekter over, at klubben lige har vundet the double med selvsamme person med det overordnede sportslige ansvar.
Jeg ser klart Helenius som efter Spalvis i hierarkiet og selvfølgelig også efter Jønsson, når han er klar. Med hans sygdomshistorik ville det da også være vanvittigt at købe ham hjem som førsteangriber.

Jeg synes, Gaarde kørte et rigtig fint vindue, bortset fra at han ikke erstattede Spalvis. Det kan få alvorlige konsekvenser. Men vi var jo også stillet i udsigt, at Jønsson var klar til oktober, så det rejser det spørgsmål, om Gaarde er blevet rådgivet dårligt.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 5. okt 2014, 11:55

jernskjorten skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Nu hedder det oktober, og vi ligger og flirter med nedrykningsstregen, med et scoringssnit, der ville gøre selv nordtyskere deprimerede, og uden at man fandt anledning til at hente en afløser for Spalvis, som vel var tiltænkt rollen som førsteangriber sammen med AK.

Og der er stadig ingen tegn på at Jønsson er klar. Det tyder på, at vi i den pressede situation, som en nedrykningsstreg lige i nakken jo er, har valgt at lukke øjnene for det, for at smide et halvt års lønkroner efter, at han kan genoptræne langsomt. Er der nogen, som har sovet i timen, da hans skade blev vurderet, før man skrev kontrakt?
Hvor ser du Helenius - nu da vores førsteangribere efter din mening hedder Spalvis og AK?
Og hvor er det efterhånden trættende, at du igen og igen kommer med disse små stik mod Gaarde, der skal få nogen med på din antipati mod manden. Så meld dog klart ud, at du ikke bryder dig om ham, og at du ikke mener, at han gør det godt. Prøv så lige i den forbindelse at reflekter over, at klubben lige har vundet the double med selvsamme person med det overordnede sportslige ansvar.
Jeg ser klart Helenius som efter Spalvis i hierarkiet og selvfølgelig også efter Jønsson, når han er klar. Med hans sygdomshistorik ville det da også være vanvittigt at købe ham hjem som førsteangriber.

Jeg synes, Gaarde kørte et rigtig fint vindue, bortset fra at han ikke erstattede Spalvis. Det kan få alvorlige konsekvenser. Men vi var jo også stillet i udsigt, at Jønsson var klar til oktober, så det rejser det spørgsmål, om Gaarde er blevet rådgivet dårligt.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Elscorpio » 5. okt 2014, 11:56

Jeg synes ikke man skal presse Jönsson klar, da det er en 2-årig kontrakt vi har med ham. Vi ved hvor meget han kan med en bold, så uden Jönsson i den nuværende trup, vil jeg mene den optimale start 11er er:

Larsen
Dalsgård- KEP- Thelander-Gorter
Børsting-Würtz-Risgård-NT
Helenius-AK

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 5. okt 2014, 12:23

Elscorpio skrev:Jeg synes ikke man skal presse Jönsson klar, da det er en 2-årig kontrakt vi har med ham. Vi ved hvor meget han kan med en bold, så uden Jönsson i den nuværende trup, vil jeg mene den optimale start 11er er:

Larsen
Dalsgård- KEP- Thelander-Gorter
Børsting-Würtz-Risgård-NT
Helenius-AK
Enig i dem start-11'er, bortset fra at jeg hellere ville spille med Pedersen end med KEP, hvilket dog virker urealistisk med Kent som træner.

Men det er sgu hårdt at undvære ligaens suverænt bedste venstre back plus 2 angribere, der begge burde være plads til inde omkring startopstillingen. Og hvor passer Patrick K. ind. Største skuffelse er vel Ene.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Pastorius » 5. okt 2014, 13:32

AaB 85 95 99 08 skrev: Jeg synes, Gaarde kørte et rigtig fint vindue, bortset fra at han ikke erstattede Spalvis. Det kan få alvorlige konsekvenser. Men vi var jo også stillet i udsigt, at Jønsson var klar til oktober, så det rejser det spørgsmål, om Gaarde er blevet rådgivet dårligt.
Gaarde har ellers udtalt at alt vi fik fra Jönsson inden nytår var en bonus.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 5. okt 2014, 17:48

Pastorius skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev: Jeg synes, Gaarde kørte et rigtig fint vindue, bortset fra at han ikke erstattede Spalvis. Det kan få alvorlige konsekvenser. Men vi var jo også stillet i udsigt, at Jønsson var klar til oktober, så det rejser det spørgsmål, om Gaarde er blevet rådgivet dårligt.
Gaarde har ellers udtalt at alt vi fik fra Jönsson inden nytår var en bonus.
Ja, det har jeg godt set, den blev justeret til, og det er jo fint spin i forhold til at lægge et røgslør ud i forhold til tidligere forkerte udmeldinger - et trick du tilsyneladende også er faldet for.

Men det ændrer ikke ved, at den oprindelige melding var, at Jønsson skulle være klar til kamp - måske ikke 90 minutter - til november. Jeg tillader mig bare at rejse det spørgsmål, hvad der er gået galt der, og linke det til spørgsmålet om, hvorfor der ikke blev hentet en erstatning, da Spalvis blev skadet, hvilket jeg hele tiden har ment var en fejl. Og det bekræfter vores historisk lave scoringsgennemsnit jo også.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Ham der Emil » 16. okt 2014, 15:38

Ved nogen om Jönsson er begyndt at træne med bold/resten af truppen?
Et Hjerte - En Klub

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Forza » 17. okt 2014, 09:22

Ham der Emil skrev:Ved nogen om Jönsson er begyndt at træne med bold/resten af truppen?
Så vidt jeg er orienteret er han ikke begyndt at træne med bold endnu. Tværtimod skulle der vist ikke en gang være en udsigt på hvornår han bliver klar igen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af jensemand57 » 17. okt 2014, 12:26

Forza skrev:
Ham der Emil skrev:Ved nogen om Jönsson er begyndt at træne med bold/resten af truppen?
Så vidt jeg er orienteret er han ikke begyndt at træne med bold endnu. Tværtimod skulle der vist ikke en gang være en udsigt på hvornår han bliver klar igen.
Hvis det er sandt, at man ved hvornår han bliver klar igen, er det lige før, at jeg mener, at det er et dårligt køb. Ikke på baggrund af hans kvaliteter, men man kunne måske ha brugt pengene på en spiller, som kunne gå ind på holdet, men fra en lavere hylde. Men lad os nu se.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 17. okt 2014, 15:49

jensemand57 skrev:
Forza skrev:
Ham der Emil skrev:Ved nogen om Jönsson er begyndt at træne med bold/resten af truppen?
Så vidt jeg er orienteret er han ikke begyndt at træne med bold endnu. Tværtimod skulle der vist ikke en gang være en udsigt på hvornår han bliver klar igen.
Hvis det er sandt, at man ved hvornår han bliver klar igen, er det lige før, at jeg mener, at det er et dårligt køb. Ikke på baggrund af hans kvaliteter, men man kunne måske ha brugt pengene på en spiller, som kunne gå ind på holdet, men fra en lavere hylde. Men lad os nu se.
Der mangler i hvert fald en fornuftig forklaring på, hvorfor man enten ikke kunne forudsige dette, da Spalvis blev skadet, eller undlod at hente en anrgriber ind, da Spalvis blev skadet, med den offensiv, vi i øvrigt råder over. Er det Gaarde eller sundhedsfolkene, der har vurderet forkert?
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Søgaard » 17. okt 2014, 16:08

Helenius og AK er et rigeligt potent angreb, set I forhold til at vi har Jönsson og Spalvis ude. Vi har ikke penge til at hente en 5. angriber ind - og hvad skal vi så gøre med Victor? At hente en fra en lavere hylde er heller ikke nogen garanti for at det ville have gjort vores angreb bedre og at han ikke blev skadet.

Og nej, lejeaftale er heller ikke en reel mulighed, vi regner med at Jönsson og Spalvis er tilbage til foråret, så det ville blive et ½års leje - hvornår har vi nogenside haft held med det?

Synes Gaarde har handlet rigtigt. Det er en skam Jönsson ikke er klar, men man kan jo ikke altid forudsige et genoptræningsforløb. Det er så nemt at være bagklog, men Jönsson er klasse og jeg synes man har gjort det helt rigtige i, at forsøge at investere i ham og få ham op i niveau.
Aalborg BK 1885!

Låst