Jeppe Curth

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Elscorpio » 4. sep 2013, 21:27

FCM må godt beholde og betale Curths løn resten af hans kontraktperiode. Faktum er at han har haft måltørke i 5 år nu og det kan vi ikke bruge til noget når han i sin tid blev købt som angriber. Vi skulle have solgt ham efter guldsæsonen, uanset hvor god en personlighed han har og hvor hårdt arbejdende han er.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Curth vil væk!

Indlæg af doukas » 5. sep 2013, 06:37

Sgu ikke for kønt.....

Billede
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. sep 2013, 07:05

doukas skrev:Sgu ikke for kønt.....

Billede
Billede
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
9382'eren
Superliga
Superliga
Indlæg: 519
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:20
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Curth vil væk!

Indlæg af 9382'eren » 5. sep 2013, 08:42

doukas skrev:Sgu ikke for kønt.....

Billede
Nej, det er det sgu ikke, men forestil dig, at han havde overskud til at stikke tomlerne op samtidig med han holder trøjen...
Let's Kick Money Out Of Football!
jernskjorten skrev:Infatil opførsel er en grundpille i dansk fankultur.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Curth vil væk!

Indlæg af JFL » 5. sep 2013, 09:48

Elscorpio skrev:FCM må godt beholde og betale Curths løn resten af hans kontraktperiode. Faktum er at han har haft måltørke i 5 år nu og det kan vi ikke bruge til noget når han i sin tid blev købt som angriber. Vi skulle have solgt ham efter guldsæsonen, uanset hvor god en personlighed han har og hvor hårdt arbejdende han er.
Hele den der med den gode personlighed tror jeg ikke har gældt indadtil i AaB-lejren, i den periode, hvor han ikke har været på hold. Han har altid vist gode manerer udadtil fx til pressen, men efter hvad jeg hører fra folk tæt på klubben, så har han, mens han har været bænket, skabt dårlig kemi i truppen, fordi han er sur over ikke at spille.
Det synes jeg egentlig også passer okay med den mini-sviner til Kent, som Curth kom med om, at der blev skiftet for meget på angrebspladserne og igen med dagens udtalelser om, at han nu i FCM har fået en træner, der tror på ham og hans iøvrigt "ingen kommentarer" til spørgsmålet om forholdet til Kent.

Alt i alt er det hvis bedst for alle, at Curth ikke er i AaB mere. Der er ikke mere godt at hente i ham for AaB, og det har der ikke været i flere sæsoner nu. Lad ham komme videre og lad os komme videre.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Forza » 5. sep 2013, 10:11

JFL skrev:
Elscorpio skrev:FCM må godt beholde og betale Curths løn resten af hans kontraktperiode. Faktum er at han har haft måltørke i 5 år nu og det kan vi ikke bruge til noget når han i sin tid blev købt som angriber. Vi skulle have solgt ham efter guldsæsonen, uanset hvor god en personlighed han har og hvor hårdt arbejdende han er.
Hele den der med den gode personlighed tror jeg ikke har gældt indadtil i AaB-lejren, i den periode, hvor han ikke har været på hold. Han har altid vist gode manerer udadtil fx til pressen, men efter hvad jeg hører fra folk tæt på klubben, så har han, mens han har været bænket, skabt dårlig kemi i truppen, fordi han er sur over ikke at spille.
Det synes jeg egentlig også passer okay med den mini-sviner til Kent, som Curth kom med om, at der blev skiftet for meget på angrebspladserne og igen med dagens udtalelser om, at han nu i FCM har fået en træner, der tror på ham og hans iøvrigt "ingen kommentarer" til spørgsmålet om forholdet til Kent.
Alt i alt er det hvis bedst for alle, at Curth ikke er i AaB mere. Der er ikke mere godt at hente i ham for AaB, og det har der ikke været i flere sæsoner nu. Lad ham komme videre og lad os komme videre.
Har du et link til interviewet hvor han siger "ingen kommentar" for det er gået forbi min næse :)
Det lyder umiddelbart ikke så godt. Havde egentligt også et positivt indtryk af hans personlighed i truppen, men det gør utvivlsomt noget for en spiller højt i hierakiet at blive vraget. Jeg hørte også rygter om sidste jul hvor han vist også havde gået og fortalt at han ikke var specielt tilfreds med KN ude på hornevej.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Curth vil væk!

Indlæg af JFL » 5. sep 2013, 10:19

Forza skrev:
JFL skrev:
Elscorpio skrev:FCM må godt beholde og betale Curths løn resten af hans kontraktperiode. Faktum er at han har haft måltørke i 5 år nu og det kan vi ikke bruge til noget når han i sin tid blev købt som angriber. Vi skulle have solgt ham efter guldsæsonen, uanset hvor god en personlighed han har og hvor hårdt arbejdende han er.
Hele den der med den gode personlighed tror jeg ikke har gældt indadtil i AaB-lejren, i den periode, hvor han ikke har været på hold. Han har altid vist gode manerer udadtil fx til pressen, men efter hvad jeg hører fra folk tæt på klubben, så har han, mens han har været bænket, skabt dårlig kemi i truppen, fordi han er sur over ikke at spille.
Det synes jeg egentlig også passer okay med den mini-sviner til Kent, som Curth kom med om, at der blev skiftet for meget på angrebspladserne og igen med dagens udtalelser om, at han nu i FCM har fået en træner, der tror på ham og hans iøvrigt "ingen kommentarer" til spørgsmålet om forholdet til Kent.
Alt i alt er det hvis bedst for alle, at Curth ikke er i AaB mere. Der er ikke mere godt at hente i ham for AaB, og det har der ikke været i flere sæsoner nu. Lad ham komme videre og lad os komme videre.
Har du et link til interviewet hvor han siger "ingen kommentar" for det er gået forbi min næse :)
Det lyder umiddelbart ikke så godt. Havde egentligt også et positivt indtryk af hans personlighed i truppen, men det gør utvivlsomt noget for en spiller højt i hierakiet at blive vraget. Jeg hørte også rygter om sidste jul hvor han vist også havde gået og fortalt at han ikke var specielt tilfreds med KN ude på hornevej.
http://nordjyske.dk/sport/curth--traene ... 1e/24/1547

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Forza » 5. sep 2013, 10:21

JFL skrev:
Forza skrev:
JFL skrev:
Elscorpio skrev:FCM må godt beholde og betale Curths løn resten af hans kontraktperiode. Faktum er at han har haft måltørke i 5 år nu og det kan vi ikke bruge til noget når han i sin tid blev købt som angriber. Vi skulle have solgt ham efter guldsæsonen, uanset hvor god en personlighed han har og hvor hårdt arbejdende han er.
Hele den der med den gode personlighed tror jeg ikke har gældt indadtil i AaB-lejren, i den periode, hvor han ikke har været på hold. Han har altid vist gode manerer udadtil fx til pressen, men efter hvad jeg hører fra folk tæt på klubben, så har han, mens han har været bænket, skabt dårlig kemi i truppen, fordi han er sur over ikke at spille.
Det synes jeg egentlig også passer okay med den mini-sviner til Kent, som Curth kom med om, at der blev skiftet for meget på angrebspladserne og igen med dagens udtalelser om, at han nu i FCM har fået en træner, der tror på ham og hans iøvrigt "ingen kommentarer" til spørgsmålet om forholdet til Kent.
Alt i alt er det hvis bedst for alle, at Curth ikke er i AaB mere. Der er ikke mere godt at hente i ham for AaB, og det har der ikke været i flere sæsoner nu. Lad ham komme videre og lad os komme videre.
Har du et link til interviewet hvor han siger "ingen kommentar" for det er gået forbi min næse :)
Det lyder umiddelbart ikke så godt. Havde egentligt også et positivt indtryk af hans personlighed i truppen, men det gør utvivlsomt noget for en spiller højt i hierakiet at blive vraget. Jeg hørte også rygter om sidste jul hvor han vist også havde gået og fortalt at han ikke var specielt tilfreds med KN ude på hornevej.
http://nordjyske.dk/sport/curth--traene ... 1e/24/1547
takker :)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Keri
Drenge
Drenge
Indlæg: 39
Tilmeldt: 13. aug 2012, 20:03
Favoritspiller: Kusk

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Keri » 5. sep 2013, 10:52

Jeppe Curth skriver ny kontakt med AaB efter sit lejeophold i FCM. det tror jeg Neppe Curth :P

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Curth vil væk!

Indlæg af hje1980 » 5. sep 2013, 11:14

Hvad jeg har hørt så kan tilliden fra Kent til Curth ligge på et MEGET lille sted... især over Curths manglende indsats til træningen også kontra den løn han får i klubben.
Så mon ikke Curth har et halvt år tilbage i AaB til foråret, og så er det tak for mange års tro tjeneste...

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Remark » 5. sep 2013, 11:43

Jeg kender ikke noget til stemningen i AaB-truppen, Kents og Curths mangel på gensidig tillid, så det vil jeg ikke kloge mig på.

Curth har været en central person i AaB, og lavet fremragende og vigtige mål. Men han har ikke præsteret på det niveau, vi har set ham tidligere. Tag lige et kig på hans SL-stats.

2005/2006: 23 kampe / 6 mål
2006/2007: 31 / 8
2007/2008: 33/17

og så går det galt

2008/2009: 22/3
2009/2010: 26/4
2010/2011: 24/3
2011/2012: 30/5
2012/2013: 26/4

Altså, det er en målkonto for en angriber, der knapt er blevet åbnet. Og det er ikke fordi, han ikke har fået chancerne.

Så alt held og lykke til Curth, der virker sympatisk. Han har fået meget, meget lang snor.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. sep 2013, 11:53

Remark skrev:Jeg kender ikke noget til stemningen i AaB-truppen, Kents og Curths mangel på gensidig tillid, så det vil jeg ikke kloge mig på.

Curth har været en central person i AaB, og lavet fremragende og vigtige mål. Men han har ikke præsteret på det niveau, vi har set ham tidligere. Tag lige et kig på hans SL-stats.

2005/2006: 23 kampe / 6 mål
2006/2007: 31 / 8
2007/2008: 33/17

og så går det galt

2008/2009: 22/3
2009/2010: 26/4
2010/2011: 24/3
2011/2012: 30/5
2012/2013: 26/4

Altså, det er en målkonto for en angriber, der knapt er blevet åbnet. Og det er ikke fordi, han ikke har fået chancerne.

Så alt held og lykke til Curth, der virker sympatisk. Han har fået meget, meget lang snor.
Den statistik siger alt.
Og dog er der vist noget med at I AaB tæller man det som en kamp hvis man sidder alle 90 min på bænkes. Modsat alle andre klubber.
Det ændrer dog ikke på at Curths sidste 5 år har været rædderlige og at den snor han har fået er historisk lang. Håber aldrig den bliver overgået i AaB...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Funky » 5. sep 2013, 11:56

Statistikken nævner heller ikke noget om Curths skades-perioder. Jeg tror fortsat, at hans karriere i AaB havde været meget anderledes, hvis ikke han var blevet savet totalt over dengang nede i SønderJyske (ustraffet, i øvrigt).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Klaus » 5. sep 2013, 21:16

Remark skrev:Jeg kender ikke noget til stemningen i AaB-truppen, Kents og Curths mangel på gensidig tillid, så det vil jeg ikke kloge mig på.

Curth har været en central person i AaB, og lavet fremragende og vigtige mål. Men han har ikke præsteret på det niveau, vi har set ham tidligere. Tag lige et kig på hans SL-stats.

2005/2006: 23 kampe / 6 mål
2006/2007: 31 / 8
2007/2008: 33/17

og så går det galt

2008/2009: 22/3
2009/2010: 26/4
2010/2011: 24/3
2011/2012: 30/5
2012/2013: 26/4

Altså, det er en målkonto for en angriber, der knapt er blevet åbnet. Og det er ikke fordi, han ikke har fået chancerne.

Så alt held og lykke til Curth, der virker sympatisk. Han har fået meget, meget lang snor.
Det her er næsten principielt, fordi det handler om den måde man ser spillerne/klubben på. I min bog, som godt nok både er gammeldags og sikkert også håbløs romantisk, betyder stats ikke alt. For mig er det vigtigere, at spilleren rent faktisk gider AaB. At spilleren altid tager sig tid til en snak, give ungerne en autograf og i det hele taget er et rart menneske. At spilleren ikke ene og alene er her for pengenes skyld, men måske endda er gået ned i løn, da det så værst ud for klubbens økonomi. Sådan noget betyder noget mere end stats, især hvis spilleren altid gjorde sit bedste...... Når Duncan bankede et straffe ind i hans lejeperiode, var det da fedt - meget endda. Men følelsen var altså ikke den samme som når Curth scorede.

Da vi vandt det første mesterskab, var det ikke kun fordi, det var første gang, at det står som noget specielt. Spillerne på det hold gad AaB, nogen var her hele karrieren eller i hvert fald næsten. I dag er AaB et springbræt, til noget større. Derfor tillader jeg mig at holde ekstra meget af de spillere, som rent faktisk bliver her i nogle år. Stats eller ej, så vækker det simpelthen en glæde for mig at se dem på stadion, om det så er i hele kampe eller som indhop. At se Augu lave et af sine sjældne mål, tæller altså noget mere end vores svenske lejesvend, på mit helt eget personlige barometer.

Set i det lys er jeg ked af Curths skifte. På trods af brændte chancer og dårlig statistik, var han gennem sine mange år blevet en del af AaB. En spiller som altid gjorde sit bedste, og så kan man vel ret beset ikke forlange mere.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Hovedet » 5. sep 2013, 22:04

Jeppe Curth har jo - med undtagelse af mesterskabssæsonen - aldrig på noget tidspunkt i sin tid i AaB været en flittig målscorer. I de to sæsoner, der førte op til mesterskabet, lå hans scoringssnit blot marginalt højere end i sæsonerne, der fulgte efter - som i øvrigt til al overflod har været præget af skader.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Pastorius » 5. sep 2013, 22:17

Klaus skrev: Det her er næsten principielt, fordi det handler om den måde man ser spillerne/klubben på. I min bog, som godt nok både er gammeldags og sikkert også håbløs romantisk, betyder stats ikke alt. For mig er det vigtigere, at spilleren rent faktisk gider AaB. At spilleren altid tager sig tid til en snak, give ungerne en autograf og i det hele taget er et rart menneske. At spilleren ikke ene og alene er her for pengenes skyld, men måske endda er gået ned i løn, da det så værst ud for klubbens økonomi. Sådan noget betyder noget mere end stats, især hvis spilleren altid gjorde sit bedste...... Når Duncan bankede et straffe ind i hans lejeperiode, var det da fedt - meget endda. Men følelsen var altså ikke den samme som når Curth scorede.

Da vi vandt det første mesterskab, var det ikke kun fordi, det var første gang, at det står som noget specielt. Spillerne på det hold gad AaB, nogen var her hele karrieren eller i hvert fald næsten. I dag er AaB et springbræt, til noget større. Derfor tillader jeg mig at holde ekstra meget af de spillere, som rent faktisk bliver her i nogle år. Stats eller ej, så vækker det simpelthen en glæde for mig at se dem på stadion, om det så er i hele kampe eller som indhop. At se Augu lave et af sine sjældne mål, tæller altså noget mere end vores svenske lejesvend, på mit helt eget personlige barometer.

Set i det lys er jeg ked af Curths skifte. På trods af brændte chancer og dårlig statistik, var han gennem sine mange år blevet en del af AaB. En spiller som altid gjorde sit bedste, og så kan man vel ret beset ikke forlange mere.
Hørt. Mesterskabet i 1995 var det største, fordi det kom af et langsigtet arbejde, og med en træner og spillere som for en stor dels vedkommmende var AaB'ere og nordjyder.
Op gennem 90'erne var der flere spillere på holdet, som jeg kendte selv, eller som i det mindste var i min omgangskreds. En enkelt var en gammel holdkammerat. Det er altså noget andet end Ståle, bette Anders og Strandli, selvom det da også var en god tid.

Held og lykke til Curth, og tak for alt gennem årene.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Curth vil væk!

Indlæg af seamann » 5. sep 2013, 23:19

Køllen I Møllen skrev:
Remark skrev:Jeg kender ikke noget til stemningen i AaB-truppen, Kents og Curths mangel på gensidig tillid, så det vil jeg ikke kloge mig på.

Curth har været en central person i AaB, og lavet fremragende og vigtige mål. Men han har ikke præsteret på det niveau, vi har set ham tidligere. Tag lige et kig på hans SL-stats.

2005/2006: 23 kampe / 6 mål
2006/2007: 31 / 8
2007/2008: 33/17

og så går det galt

2008/2009: 22/3
2009/2010: 26/4
2010/2011: 24/3
2011/2012: 30/5
2012/2013: 26/4

Altså, det er en målkonto for en angriber, der knapt er blevet åbnet. Og det er ikke fordi, han ikke har fået chancerne.

Så alt held og lykke til Curth, der virker sympatisk. Han har fået meget, meget lang snor.
Den statistik siger alt.
Og dog er der vist noget med at I AaB tæller man det som en kamp hvis man sidder alle 90 min på bænkes. Modsat alle andre klubber.
Det ændrer dog ikke på at Curths sidste 5 år har været rædderlige og at den snor han har fået er historisk lang. Håber aldrig den bliver overgået i AaB...
Den statistik siger nada. Jeg har tidligere forsøgt at lave en lidt mere objektiv statistik (mål pr spilletid) i stedet for dette - mål pr kamp, som er mere end tvivlsomt. Indhop på 5-10 min = en kamp.

I min optik er Curth ikke meget bedre eller ringere end hvad han hele tiden har været. Skadesfri og ca fuld spilletid = ca 10 - 12 mål pr sæson.

Håber aldrig den personlige hetz bliver overgået i AaB.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Funky » 5. sep 2013, 23:29

seamann skrev:
I min optik er Curth ikke meget bedre eller ringere end hvad han hele tiden har været. Skadesfri og ca fuld spilletid = ca 10 - 12 mål pr sæson.

Håber aldrig den personlige hetz bliver overgået i AaB.
Curths skadesfrekvens har så forhindret ham i at leve op til det skudsmål - desværre. Havde han rent faktisk scoret 10-12 mål pr. sæson rendte han ikke rundt på heden lige nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

seamann

Re: Curth vil væk!

Indlæg af seamann » 6. sep 2013, 00:07

Funky skrev:
seamann skrev:
I min optik er Curth ikke meget bedre eller ringere end hvad han hele tiden har været. Skadesfri og ca fuld spilletid = ca 10 - 12 mål pr sæson.

Håber aldrig den personlige hetz bliver overgået i AaB.
Curths skadesfrekvens har så forhindret ham i at leve op til det skudsmål - desværre. Havde han rent faktisk scoret 10-12 mål pr. sæson rendte han ikke rundt på heden lige nu.
Helt enig. Men, man må forvente at de mest standhaftige Curth hadere her på siden også kan sætte sig ind i de mest basale statistikker - ups, dog statistikker, der går lidt videre end mål pr kamp spilleren har deltaget i.

Iøvrigt har jeg personligt aldrig syntes at JC var en "goldgetter" - de første sæsoner var jeg meget negativ overfor hans præstationer/talent - langsom og tvivlsom teknik. Men det nytter sgu da ikke noget at blive ved med det bavl, som kommer fra en del sider nu. Der er ikke noget nyt under solen i mandens præstationer. Der er dog noget nyt (gammelt) under solen i nogles tilgang til det - og det vendte lige præcis ifm en svensk færgetur.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Curth vil væk!

Indlæg af Funky » 6. sep 2013, 00:23

seamann skrev: og det vendte lige præcis ifm en svensk færgetur.
Kan du uddybe? Jeg husker noget om et par spillere, som ikke mødte op til aftalt tid til noget frokost på sveriges-båden da Pehrsson var træner, men jeg mener da ikke, at JC var en af dem...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar