Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Yankee » 30. jul 2014, 13:26

Hvis du mener at lokale U19-spillere er dyrere end udenlandske profiler, så er vi nok ikke på samme planet.

Omkostningerne til talentudvikling kan du heller ikke lægge over på hver enkelt spiller ligesom du kan med en udenlandsk profil. Ungdomsafdelingen spiller en helt central rolle omkring kulturen og miljøet i AaB som klub, og genererer jo også en række indtægter i sig selv via promovering af AaB, opdragelse af AaB-knægte samt selvfølgelig væsentlige tilskud fra især DBU.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kasper Kusk

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jul 2014, 14:28

Yankee skrev:Hvis du mener at lokale U19-spillere er dyrere end udenlandske profiler, så er vi nok ikke på samme planet.

Omkostningerne til talentudvikling kan du heller ikke lægge over på hver enkelt spiller ligesom du kan med en udenlandsk profil. Ungdomsafdelingen spiller en helt central rolle omkring kulturen og miljøet i AaB som klub, og genererer jo også en række indtægter i sig selv via promovering af AaB, opdragelse af AaB-knægte samt selvfølgelig væsentlige tilskud fra især DBU.
Selvfølgelig er 3. reserve hentet fra U19 holdet ikke ligeså dyr som en udenlandsk profil.

Men hvis du skal kunne sammenligne de to spillere, så koster U19-spilleren altså også penge. Der er udgifter til talentudviklingen. Det koster uanset hvor pengene bliver bliver betalt. "Figo" går altså ikke gratis rundt i klubben eller de øvrige. Min pointe er, at når vi henter Andreas Johansson til klubben, så skal han ikke talentudvikles. Det skal U19 spilleren. Før U19 spilleren er blevet en profil svarende til den udenlandske kan vi jo have betalt løn for ham i flere år. Det beløb kan du ikke ignorerer. Selvfølgelig kan du sige, at vi skulle alligevel have brugt penge på en breddespiller, men kunne en brasiliansk elevlønspiller ikke være en billigere løsning ? Og det er jo også tilladt for en brasilianer at blive en succes i AaB.

Den med, at udgifter til talentudviklingen ligepludselig skal legaliseres ved promovering af AaB osv. Det er bare en dårlig undskyldning for ikke at skulle redegøre for brugen af midlerne. Jeg er enig i, at AaB skal talentudvikle, men vi er bare nød til at forholde os til hvad vi bruger af penge.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Yankee » 31. jul 2014, 08:55

FlæskeFrank skrev: Den med, at udgifter til talentudviklingen ligepludselig skal legaliseres ved promovering af AaB osv. Det er bare en dårlig undskyldning for ikke at skulle redegøre for brugen af midlerne. Jeg er enig i, at AaB skal talentudvikle, men vi er bare nød til at forholde os til hvad vi bruger af penge.
Hvordan er det en dårlig undskyldning? Det forstår jeg virkelig ikke. Jeg forholder mig jo netop til hvad vi får for pengene, når de investeres i lokale knægte.

Hvis vi siger at AaB bruger X millioner på talentudvikling kan du jo ikke bare dividere de X millioner ud på de 1-2 spillere, vi typisk henter op fra hver årgang. Dels er der en lang række langsigtede økonomiske gevinster ved en stærk og bred ungdomsafdeling. Samtlige de knægte fra 4 til 19 år, der render rundt i den bolsjestribede hver tirsdag og torsdag, fungerer som ambassadører for vores klub, og skaber en meget betydelig immateriel værdi for klubben.

Samtidig må du huske, at langt størstedelen af talentudviklingen foregår i 1885, hvor udgifterne finansieres af kontingenter, donationer og ikke mindst af tipsmidlerne. Derfor er det typisk kun de bedste par elitehold, der drives af A/S, og de finansieres delvist af DBU's ITU-tilskud samt dedikerede sponsorer og andre samarbejdspartnere. Jeg tror ikke AaBs nettoudgifter til talentudviklingen er særlig betydelig sammenlignet med de transfersummer og præmiepenge, vi henter på vores lokale spillere og de stærkt sammentømrede hold, de udgør. Gang på gang udkonkurrerer vores egne knægte med deres sammenhold og stærke samarbejde jo de dyrere hold fra resten af landet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kasper Kusk

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jul 2014, 09:27

Yankee skrev:Samtidig må du huske, at langt størstedelen af talentudviklingen foregår i 1885, hvor udgifterne finansieres af kontingenter, donationer og ikke mindst af tipsmidlerne. Derfor er det typisk kun de bedste par elitehold, der drives af A/S, og de finansieres delvist af DBU's ITU-tilskud samt dedikerede sponsorer og andre samarbejdspartnere. Jeg tror ikke AaBs nettoudgifter til talentudviklingen er særlig betydelig sammenlignet med de transfersummer og præmiepenge, vi henter på vores lokale spillere og de stærkt sammentømrede hold, de udgør.
Det er jo netop relevant ikke at snakke om U9-holdet, hvis de finansieringsmæssigt intet med AaB prof at gøre.

Nu kan man brande på mange måde. Hvis det koster X-millioner, men vi kunne med ½X-millioner få den samme effekt - hvad enten det var med et reduceret setup eller i ren annoncering - så skal ledelsen vel kunne forklare, hvorfor de bruger det dobbelte beløb ?! Sådan gælder det i den virksomhed, som jeg er ansat. Problemet er, at hvis man pludselig begynder at hive "særlig betydning" ind, som man ikke mener, at man skal redegøre for, så er det tit fordi tallene ikke i sig selv kan begrundes. Det svarer - og nu skal vi ikke starte den diskussion - til snakken om Kongehuset. De er så vigtige for det danske samfund, altså må man ikke diskutere om, det er rimeligt hvad foretagende koster. Det er den samme argumentation, som du pludselig bringer ind i ligningen nu.
Yankee skrev:Gang på gang udkonkurrerer vores egne knægte med deres sammenhold og stærke samarbejde jo de dyrere hold fra resten af landet.
Skal vi ikke blive enige om, at det er kun sket to gange det sidste årtusind, nemlig i 1995 og 2014.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Yankee » 31. jul 2014, 10:39

FlæskeFrank skrev:Nu kan man brande på mange måde. Hvis det koster X-millioner, men vi kunne med ½X-millioner få den samme effekt - hvad enten det var med et reduceret setup eller i ren annoncering - så skal ledelsen vel kunne forklare, hvorfor de bruger det dobbelte beløb ?! Sådan gælder det i den virksomhed, som jeg er ansat. Problemet er, at hvis man pludselig begynder at hive "særlig betydning" ind, som man ikke mener, at man skal redegøre for, så er det tit fordi tallene ikke i sig selv kan begrundes. Det svarer - og nu skal vi ikke starte den diskussion - til snakken om Kongehuset. De er så vigtige for det danske samfund, altså må man ikke diskutere om, det er rimeligt hvad foretagende koster. Det er den samme argumentation, som du pludselig bringer ind i ligningen nu.
Kan du udpege hvor i mit indlæg jeg skriver om "særlig betydning"? Det er ikke værd at debattere hvis du lægger ord i munden på mig.
FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Gang på gang udkonkurrerer vores egne knægte med deres sammenhold og stærke samarbejde jo de dyrere hold fra resten af landet.
Skal vi ikke blive enige om, at det er kun sket to gange det sidste årtusind, nemlig i 1995 og 2014.
Det kan vi ikke blive enige om, nej.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kasper Kusk

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jul 2014, 10:52

Yankee skrev:Hvis vi siger at AaB bruger X millioner på talentudvikling kan du jo ikke bare dividere de X millioner ud på de 1-2 spillere, vi typisk henter op fra hver årgang. Dels er der en lang række langsigtede økonomiske gevinster ved en stærk og bred ungdomsafdeling. Samtlige de knægte fra 4 til 19 år, der render rundt i den bolsjestribede hver tirsdag og torsdag, fungerer som ambassadører for vores klub, og skaber en meget betydelig immateriel værdi for klubben.
Samtidig må du huske, at langt størstedelen af talentudviklingen foregår i 1885, hvor udgifterne finansieres af kontingenter, donationer og ikke mindst af tipsmidlerne. Derfor er det typisk kun de bedste par elitehold, der drives af A/S, og de finansieres delvist af DBU's ITU-tilskud samt dedikerede sponsorer og andre samarbejdspartnere. Jeg tror ikke AaBs nettoudgifter til talentudviklingen er særlig betydelig sammenlignet med de transfersummer og præmiepenge, vi henter på vores lokale spillere og de stærkt sammentømrede hold, de udgør. Gang på gang udkonkurrerer vores egne knægte med deres sammenhold og stærke samarbejde jo de dyrere hold fra resten af landet.
Her taler du klart om al den merværdi det giver - som ikke kan måles.

Og hvornår udkonkurrerer vores egne knægte de dyrere hold fra resten af landet udover de to gange, som jeg nævner ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Yankee » 31. jul 2014, 12:04

FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Hvis vi siger at AaB bruger X millioner på talentudvikling kan du jo ikke bare dividere de X millioner ud på de 1-2 spillere, vi typisk henter op fra hver årgang. Dels er der en lang række langsigtede økonomiske gevinster ved en stærk og bred ungdomsafdeling. Samtlige de knægte fra 4 til 19 år, der render rundt i den bolsjestribede hver tirsdag og torsdag, fungerer som ambassadører for vores klub, og skaber en meget betydelig immateriel værdi for klubben.
Samtidig må du huske, at langt størstedelen af talentudviklingen foregår i 1885, hvor udgifterne finansieres af kontingenter, donationer og ikke mindst af tipsmidlerne. Derfor er det typisk kun de bedste par elitehold, der drives af A/S, og de finansieres delvist af DBU's ITU-tilskud samt dedikerede sponsorer og andre samarbejdspartnere. Jeg tror ikke AaBs nettoudgifter til talentudviklingen er særlig betydelig sammenlignet med de transfersummer og præmiepenge, vi henter på vores lokale spillere og de stærkt sammentømrede hold, de udgør. Gang på gang udkonkurrerer vores egne knægte med deres sammenhold og stærke samarbejde jo de dyrere hold fra resten af landet.
Her taler du klart om al den merværdi det giver - som ikke kan måles.
Nej, det gør jeg ikke. En immateriel værdi kan sagtens måles og regnskabsføres. Det gør stort set alle virksomheder.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Eksil » 31. jul 2014, 13:09

Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Hvis vi siger at AaB bruger X millioner på talentudvikling kan du jo ikke bare dividere de X millioner ud på de 1-2 spillere, vi typisk henter op fra hver årgang. Dels er der en lang række langsigtede økonomiske gevinster ved en stærk og bred ungdomsafdeling. Samtlige de knægte fra 4 til 19 år, der render rundt i den bolsjestribede hver tirsdag og torsdag, fungerer som ambassadører for vores klub, og skaber en meget betydelig immateriel værdi for klubben.
Samtidig må du huske, at langt størstedelen af talentudviklingen foregår i 1885, hvor udgifterne finansieres af kontingenter, donationer og ikke mindst af tipsmidlerne. Derfor er det typisk kun de bedste par elitehold, der drives af A/S, og de finansieres delvist af DBU's ITU-tilskud samt dedikerede sponsorer og andre samarbejdspartnere. Jeg tror ikke AaBs nettoudgifter til talentudviklingen er særlig betydelig sammenlignet med de transfersummer og præmiepenge, vi henter på vores lokale spillere og de stærkt sammentømrede hold, de udgør. Gang på gang udkonkurrerer vores egne knægte med deres sammenhold og stærke samarbejde jo de dyrere hold fra resten af landet.
Her taler du klart om al den merværdi det giver - som ikke kan måles.
Nej, det gør jeg ikke. En immateriel værdi kan sagtens måles og regnskabsføres. Det gør stort set alle virksomheder.
Er den under kolonnen med moralske sejre?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Yankee » 31. jul 2014, 13:28

Eksil skrev:
Yankee skrev:Nej, det gør jeg ikke. En immateriel værdi kan sagtens måles og regnskabsføres. Det gør stort set alle virksomheder.
Er den under kolonnen med moralske sejre?
Nej. Immaterielle rettigheder, herunder brand og goodwill, bogføres som et aktiv i regnskabets balanceopgørelse. Det er dog næppe relevant for denne debat.

http://www.pwc.dk/da/vaerdiansaettelse/ ... eder.jhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kasper Kusk

Indlæg af FlæskeFrank » 31. jul 2014, 13:52

Yankee skrev:
Eksil skrev:
Yankee skrev:Nej, det gør jeg ikke. En immateriel værdi kan sagtens måles og regnskabsføres. Det gør stort set alle virksomheder.
Er den under kolonnen med moralske sejre?
Nej. Immaterielle rettigheder, herunder brand og goodwill, bogføres som et aktiv i regnskabets balanceopgørelse. Det er dog næppe relevant for denne debat.

http://www.pwc.dk/da/vaerdiansaettelse/ ... eder.jhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Er det bevidst, at du ikke vil svare på spørgsmålene ? Hvor findes de beløb i AaBs regnskab og hvis de kan gøres op, så er det vel også ligeså nemt, at vurdere om udgifterne til dette er pengene værd ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Yankee » 31. jul 2014, 14:46

FlæskeFrank skrev:Er det bevidst, at du ikke vil svare på spørgsmålene ? Hvor findes de beløb i AaBs regnskab og hvis de kan gøres op, så er det vel også ligeså nemt, at vurdere om udgifterne til dette er pengene værd ?
Jeg aner ikke hvordan AaB bogfører disse værdier eller om de overhovedet gør det. Og jeg synes stadig ikke alle disse regnskabstekniske spørgsmål er særlig interessante eller relevante, så dem gider jeg ikke svare på flere af. Det er logisk at AaBs ungdomsarbejde skaber en værdi i form af positiv branding og goodwill.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Brodernumsi » 31. jul 2014, 15:33

Troede denne her tråd hed "Kasper Kusk".....
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar