Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Søgaard » 15. jul 2014, 13:35

Brent skrev:
Pastorius skrev:
Yankee skrev:Jeg vil meget hellere beholde Kasper Kusk et halvt år end at få Rasmus Jönsson ind uanset kontraktlængden. Kusk vil være et langt større aktiv i de næste par måneder, som bliver ganske vitale for klubben. Derudover eksisterer jo også muligheden for at man kan strikke en Louay Chanko-kontrakt sammen til Kusk når kapitaludvidelsen er på plads.
Jeg er helt uenig. Kusk er her max et halvt år mere (med en mulig undtagelse hvis vi når gruppespillet i CL). Men uanset hvor stærkt et hold Gaarde får samlet i år (Kusk, Thomsen og Ahlmann bliver og vi får Jönsson og Lucas Andersen tilbage fx.) så er gruppespil i Europa stadig noget der kræver vi overrasker positivt - næsten uanset lodtrækning, men nærmest fuldstændig urealistisk hvis vi har en smule lodtrækningsuheld.

En kontrakt med Jönsson er noget der rækker ud i fremtiden, både sportsligt og økonomisk, mens Kusk til kontraktudløb på alle måder bliver en kortsigtet handling. Jeg tror ikke på at AaB's indgangsvinkel til de næste halvsæsoner vil være kortsigtede medmindre vi kommer til at ligge og rode i nedrykningsfare. Jeg tror heller ikke at kæmpe store forskelle i spillerkontrakter bliver noget vi kommer til se fremover. Kapitaludvidelsen skal bruges til langsigtede konservative investeringer.

Europæisk gruppespil ville være så fedt, men det bliver altså uanset hvad megasvært at opnå, og det vil altså være en overraskelse hvis det lykkes.

...men hvis Kusk ikke kommer afsted, tror jeg ikke på at der bliver skrevet med Jönsson.
Hvorfor mener du at det bliver megasvært at kvalificere sig til gruppespil i Europa League?
Det er vel fordi vi skal forbi en seedet modstander. Og falder vi i 3. kvalrunde i CL, så er der også ret mange umulige modstandere i EL 4. runde. Jeg ser det bestemt heller ikke som værende +50% chance for at vi kommer i grp.spil. Lodtrækningen fredag kan self. give os bedre udsigter, men umiddelbart er der flere svære end nemme modstandere i begge lodtrækninger. Svære, ikke umulige.
Aalborg BK 1885!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Hovedet » 15. jul 2014, 13:41

Jeg er enig i, at det under alle omstændigheder bliver uhyre vanskeligt og ved lodtrækningsuheld tæt på umuligt at kvalificere sig til et europæisk gruppespil. Render vi ind i eksempelvis Salzburg, er det ligegyldigt, om vi har Kusk til rådighed eller ej.

Man kan sige, at AaB denne gang har "mistimet" et uventet mesterskab, der ud fra den europæiske vinkel skulle have fundet sted i 2012. Derfor må hovedfokus ligge på Superligaen med Europa Cup i ascedanten. Man ved jo aldrig ...

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kasper Kusk

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 15. jul 2014, 13:53

Pastorius skrev:
Brent skrev:
Pastorius skrev:
Yankee skrev:Jeg vil meget hellere beholde Kasper Kusk et halvt år end at få Rasmus Jönsson ind uanset kontraktlængden. Kusk vil være et langt større aktiv i de næste par måneder, som bliver ganske vitale for klubben. Derudover eksisterer jo også muligheden for at man kan strikke en Louay Chanko-kontrakt sammen til Kusk når kapitaludvidelsen er på plads.
Jeg er helt uenig. Kusk er her max et halvt år mere (med en mulig undtagelse hvis vi når gruppespillet i CL). Men uanset hvor stærkt et hold Gaarde får samlet i år (Kusk, Thomsen og Ahlmann bliver og vi får Jönsson og Lucas Andersen tilbage fx.) så er gruppespil i Europa stadig noget der kræver vi overrasker positivt - næsten uanset lodtrækning, men nærmest fuldstændig urealistisk hvis vi har en smule lodtrækningsuheld.

En kontrakt med Jönsson er noget der rækker ud i fremtiden, både sportsligt og økonomisk, mens Kusk til kontraktudløb på alle måder bliver en kortsigtet handling. Jeg tror ikke på at AaB's indgangsvinkel til de næste halvsæsoner vil være kortsigtede medmindre vi kommer til at ligge og rode i nedrykningsfare. Jeg tror heller ikke at kæmpe store forskelle i spillerkontrakter bliver noget vi kommer til se fremover. Kapitaludvidelsen skal bruges til langsigtede konservative investeringer.

Europæisk gruppespil ville være så fedt, men det bliver altså uanset hvad megasvært at opnå, og det vil altså være en overraskelse hvis det lykkes.

...men hvis Kusk ikke kommer afsted, tror jeg ikke på at der bliver skrevet med Jönsson.
Hvorfor mener du at det bliver megasvært at kvalificere sig til gruppespil i Europa League?
Fordi vi ikke er seedet i første omgang CL-kval. Svjv så er vi udenfor alt gruppespil hvis vi taber der.
Nej, hvis vi ryger ud i 3. kval-runde til CL (hvor vi indtræder), går vi videre til play off (sidste kval.-runde) til EL, så der er altså et ektra skud.
Fodbold skal ses med hjertet!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kasper Kusk

Indlæg af hje1980 » 15. jul 2014, 14:53

AaB er garanteret min. 2 runder europæisk runder... Med 2 mulige gruppespil.
Absolut ikke umuligt. Nu skal vi heller ikke underspille chancen i Morten Olsen stil.

Ja gu bliver det svært. Men vi har altså et godt hold. Med flere spillere der har spillet i Europa og mon ikke kampene sidst har givet...
Tror vi kommer i gruppespil... spørgsmålet et bare hvilket.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk

Indlæg af AllanPedersen » 15. jul 2014, 15:55

Er det ikke kun hvis vi når til knockouten i champions league og så taber den at vi får lov til at spille med om EL?


Forstår ikke hvor i allesammen vil have Jønsson hen... med en skadet thomsen, og et muligt Kusk salg.. og en kun halv klar enevoldsen.
Så er det da for alvor på fløjene vi mangler opbakning?

I angrebet har vi nu

Helenius - Spalvis - AK - Søren Frederiksen - Vikthor Ahlmann

Hvis vi fik Jønsson hvad ville i så gøre der?.. smide Spalvis på bænken?
Hvordan ville det gavne hans udvikling, og han har da fortjent at spille efter det forår..
Det ville også samtidig sende AK ned og blive 4. valg, hans spilletid ville ikke afspejle hans kvalitet

Søren Frederiksen kunne i hvert fald godt se sig om efter en anden klub så, og det ville blive tæt på umuligt for Ahlmann at få
nogle indskiftninger.

Og vi ville stadig være tynde på midtbanen, tvunget til at have Andreas Bruhn, en ret så uprøvet spiller i vores start 11'er det meste af efteråret.
Og en Thrane der i hvert fald først skal vænne sig til tempoet.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Provst i Brovst » 15. jul 2014, 16:25

AllanPedersen skrev: Hvis vi fik Jønsson hvad ville i så gøre der?.. smide Spalvis på bænken?
Hvordan ville det gavne hans udvikling, og han har da fortjent at spille efter det forår..
Det ville også samtidig sende AK ned og blive 4. valg, hans spilletid ville ikke afspejle hans kvalitet

Søren Frederiksen kunne i hvert fald godt se sig om efter en anden klub så, og det ville blive tæt på umuligt for Ahlmann at få
nogle indskiftninger.
Ja, så skal AK og Spalvis på bænken. Søren Fredriksens kontrakt udløber til vinter og han scorer ikke mange mål som angriber. Hvis han skal blive i AaB er det pga. han er venstrebenet og skal bruges som back eller kant.

Helenius, Jönsson, AK og Spalvis er et godt angreb og der er noget at variere med alt efter form eller modstander. Jönsson kan også spille wing selvom jeg synes det er spild af talent. Jeg er sikker på AaB arbejder på at hente Jönsson inden transferdeadline.

Jeg er desuden også sikker på at Kent Nielsen foretrækker AKJ fremfor Spalvis.

Enevoldsen er også mere end halv klar.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Søgaard » 15. jul 2014, 16:41

AllanPedersen skrev:Er det ikke kun hvis vi når til knockouten i champions league og så taber den at vi får lov til at spille med om EL?
Vi er allerede i knockouten til CL ;) Men ryger vi i den første runde vi indtræder i (3. runde), så skal vi spille 4. runde af EL-kvallen. Går vi videre i CL-kval til 4. runde og taber her, så ryger vi videre i EL-gruppespillet. Så vi skal "bare" vinde en af de to runder, så får vi et eller andet gruppespil. Men det er som sagt svære modstandere - vores bedste mulighed er klart at vinde 3. runde i CL-kvallen - da der er nogle ret grimme modstandere i 4. EL-kval.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Elscorpio » 15. jul 2014, 16:55

Prag away kunne ikke være så tosset. Billige øl, smuk by og smukke kvinder, hvad mere kan man ønske sig? Selvfølgelig en sejr til de røeee

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Lucas Kuskenius » 15. jul 2014, 17:17

Så er det bekræftet af Gaarde.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kasper Kusk

Indlæg af doukas » 15. jul 2014, 17:18

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... wente.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Svært at tyde på om Gaarde har tænkt sig at han skal erstattes ude eller indefra
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Mr. Larsen » 15. jul 2014, 17:29

Super, så kan vi komme videre med at få kørt en ny spiller ind på kanten.

Held og lykke til kusk i det hollandske :D
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Jacob » 15. jul 2014, 17:29

doukas skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... wente.aspx

Svært at tyde på om Gaarde har tænkt sig at han skal erstattes ude eller indefra
Tjahh... Jeg syntes nu at dette citat kraftigt antyder at Kusk skal erstattes indenfor den eksisterende trup
"Kaspers afgang efterlader naturligvis et tomrum, men vi har før taget afsked med en profil og kommet godt igennem det, og det er jeg overbevist om, vil ske igen. Nu er der andre, der får chancen, konstaterer Allan Gaarde. "
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Hanga » 15. jul 2014, 17:30

Æv!

Men tak for alt Kusk, vi ser dig forhåbentlig i den røde trøje igen på et tidspunkt! Held og lykke i Twente.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Holm-o1 » 15. jul 2014, 17:41

Kan ikke lige se om der er nævnt en pris nogle steder? Ville være sjovt og bekræftet hvad hans klausul lød på.
..

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk

Indlæg af frederikshavneren » 15. jul 2014, 17:46

Holm-o1 skrev:Kan ikke lige se om der er nævnt en pris nogle steder? Ville være sjovt og bekræftet hvad hans klausul lød på.
Kæmpe tab at miste Kusk til Twente, men sådan er det nu engang. Kusk virker meget velovervejet i sit valg af Twente, det kommer ham forhåbentlig til gode.

Nordjyske skriver at Kusk er blevet solgt for 4,5 mill. kr.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Flower » 15. jul 2014, 19:02

frederikshavneren skrev:
Holm-o1 skrev:Kan ikke lige se om der er nævnt en pris nogle steder? Ville være sjovt og bekræftet hvad hans klausul lød på.
Kæmpe tab at miste Kusk til Twente, men sådan er det nu engang. Kusk virker meget velovervejet i sit valg af Twente, det kommer ham forhåbentlig til gode.

Nordjyske gætter at Kusk er blevet solgt for 4,5 mill. kr.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk

Indlæg af AllanPedersen » 15. jul 2014, 19:20

Skal vi ikke bare være realistiske?


1: Kusk er nok blevet solgt til de 4.5mill som vi jo alle har hørt er hans klausul, alt andet er ønsketænkning.

2: Vi køber nok ikke en ny ind.. Enevoldsen og Thrane er 2 fløj spillere og de tilsammen er 100% tænkt som løsninger.


Mht til CHL og knockout mente jeg playoff..
Er det ikke første i playoff runden man får mulighed for europa league, synes at have læst vi ryger helt ud hvis vi taber første runde af CHL
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Søgaard » 15. jul 2014, 19:26

AllanPedersen skrev: Mht til CHL og knockout mente jeg playoff..
Er det ikke første i playoff runden man får mulighed for europa league, synes at have læst vi ryger helt ud hvis vi taber første runde af CHL
Som skrevet: nej, vi ryger ikke helt ud. Tjek eventuelt Bert Kassies uefa coefficients-hjemmesiden, han har en glimrende oversigt.

Edit: http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... l2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Du får lige linket, direkte til Europa League, der kan du under 4. kvalrunde finde AaB aller nederst under de useedede - Han fremskriver resultaterne jf. holdenes coefficienter, hvor vi som useedet i CL 3. runde forventes at tabe og gå i 4. EL-kvalrunde.

Der er nogle enkelte sjove hold fra det seedede lag, men også Inter, Lyon, Tottenham, Twente, Brugge, Dnipro, Mainz, Hull.. you name it. Flere modstandere der lyder ret uoverkommelige. Intet er self. umuligt, men kunne vi bare vinde CL 3. runde... :) Ja tak..
Aalborg BK 1885!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kasper Kusk

Indlæg af jensemand57 » 15. jul 2014, 20:01

frederikshavneren skrev:
Holm-o1 skrev:Kan ikke lige se om der er nævnt en pris nogle steder? Ville være sjovt og bekræftet hvad hans klausul lød på.
Kæmpe tab at miste Kusk til Twente, men sådan er det nu engang. Kusk virker meget velovervejet i sit valg af Twente, det kommer ham forhåbentlig til gode.

Nordjyske skriver at Kusk er blevet solgt for 4,5 mill. kr.
Det blevet også sagt om Helenius, men det gik da meget godt. :aabfan:

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Mr. Larsen » 15. jul 2014, 20:08

jensemand57 skrev:
frederikshavneren skrev:
Holm-o1 skrev:Kan ikke lige se om der er nævnt en pris nogle steder? Ville være sjovt og bekræftet hvad hans klausul lød på.
Kæmpe tab at miste Kusk til Twente, men sådan er det nu engang. Kusk virker meget velovervejet i sit valg af Twente, det kommer ham forhåbentlig til gode.

Nordjyske skriver at Kusk er blevet solgt for 4,5 mill. kr.
Det blevet også sagt om Helenius, men det gik da meget godt. :aabfan:
Der var lidt flere profiler på holdet at ta af dengang. Men Kusken er vel allerede erstattet af Enevoldsen (går næsten udfra vi henter ham permanent næste år på en fritransfer når hans kontrakt udløber). også har vi Bruhn som virker som en utrolig spændende spiller.

Faktisk ser fremtiden utrolig spændende ud, jeg lever personligt fint med at vi måske ikke topper i år, men får bygget på hele tiden. Det sidste mesterskab + pokalen har for mig personligt været det fedeste år nogensinde som AaB Supporter, vi bryder trenden i professionelt fodbold og vinder the double med kraftigt overvægt af egne spiller, og foran klubber som bruger langt flere penge end vi gør på spiller, det er sateme fedt !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Besvar