Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Gaarde6 » 7. jul 2014, 20:18

AllanPedersen skrev:Vi er ikke uenige, men vores mesterskab og vores talenter kom fordi vi lod dem blomstrer langsomt ind på holdet
Ikke fordi vi bare tog dem direkte fra vuggen og smed dem på banen.

Hvis nogen argumenterer for vi kan sælge Kusk og Thomsen og så bruge egne talenter til at dække pladserne..
så har de misset en ret vigtig del af Kents opskrift.. indfasningen.
Vi har ikke nogen der kan dække begge de pladser i start 11'eren..

Havde Andreas Bruhn fået 10 kampe i foråret, så måske.. men det har han ikke
Vi har Enevoldsen til den ene, og så skal en sprit ny u19 spiller eller Thrane dække den anden..
I champions League kvalifikation?, og et forsvarende mesterskab.

Vi behøver ikke være nær så ambitiøse som FCK, men vi behøver vel heller ikke smide os på ryggen i en sådan grad?

Der er en forskel på at bruge talenter og starte fra scratch.. og det sidste er vi ikke interesseret i.

HVIS Thomsen bliver solgt, så skal vi have en erstatning, og vi vil også have råd til det..
mon ikke vi kan finde 5mill ud af de 15 han måske kan give og finde en der er god nok.
Jeg er enig med dig i, at hvis begge ryger er vi nød til at reagere.
Ser ingen grund til at hente en, hvis "kun" Kusk ryger.

Ja det er MEGA fristende at satse i håb om at nå CHL.
Regningen SKAL bare betales selvom det skulle glippe og det er simpelthen for stor en chance!
Chancen for vi når CHL er i forvejen ikke ret stor. Og ærlig talt ville nogle klasse signings ikke gøre os til favoritter alligevel.

Vi skal aldrig smide os ned på ryggen!
Og det viste holdet i sidste sæson også at der ikke var nogen grund til.
Men vi er samtidig nød til at kigge realistisk på tingene.
FCK's budget nærmer sig vil noget der ligner 4 gange vores.
Mon ikke Brøndbys er ca 3 gange så stort.
Der ud over ligger der 4-6 hold med et højre budget end vores.
Som de kloge hoveder sagde engang vinder dem med flest penge 70-80% af gangene i det lange løb (Hvor fanden læste jeg det egentlig?)

Som JEG ser det.
Så drejer det sig om for AaB at stabilisere økonomien.
Det er alfa og omega!! Kan vi lave overskud 2-3 sæsoner i træk, kan vi måske satse lidt i perioder.
kan vi stikke hovedet frem hvert 5-6 år og snuppe et mesterskab.
Snuppe pokalen engang i mellem og kval til euro league hver 3-4 år.
Så tror jeg vi skal være lykkelige.
Og her snakker jeg selvfølgelig ud fra et økonomisk synspunkt.
Skulle der dukke penge op eks vis en investor.
Så er tingene selvfølgelig anderledes.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kasper Kusk

Indlæg af hje1980 » 7. jul 2014, 21:00

Fedt at vi en sæson kunne vinde begge titler med ligaens 4. laveste spillerbudget.

Men hvem er det der siger at de næste 2-3 sæsoner stadig har det?
Hvis den økonomiske optur fortsætter kan det jo godt tænkes at vi får et top 4-5 budget uden at det er et økonomisk sats, men en naturlig udvikling i vores økonomiske stabilitet.

Og selvfølge skal der købes ind til start 11'eren hvis Kusk eller Thomsen smutter.
Den kan jo være lejeaftaler med "store" navne hvis man vurdere at de næste i egen avl er klar til en indslusningssæson...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kasper Kusk

Indlæg af jonas386 » 7. jul 2014, 21:48

Jeg er helt enig i vi ikke bare skal købe til højre og venstre, men omvendt igen må man tænke på, ihvertfald til angrebspladserne, at selvom AK og Spalvis er gode angribere, så er de 2 alene bare ikke nok til at køre en hel sæson. Jeg ser rigtigt gerne en forstærkning her, og det skal gerne være til den position som Jönsson spillede sidste sæson. AK og Spalvis minder rigtig meget om hinanden, og de 2 sammen fungerer altså bare ikke, der kommer til at mangle for meget i opspillet. Uden at have undersøgt det så vil jeg skyde på at vi ikke scorede specielt mange mål når de 2 var i front sammen. Helenius/Jönsson i front med Spalvis må være det optimale og så med AK som backup. Der er rigeligt med kampe, og der skal nok være spilletid nok til alle. Det samme med kantpositionerne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Mogens » 7. jul 2014, 22:32

Gaarde6 skrev:
AllanPedersen skrev:Vi er ikke uenige, men vores mesterskab og vores talenter kom fordi vi lod dem blomstrer langsomt ind på holdet
Ikke fordi vi bare tog dem direkte fra vuggen og smed dem på banen.

Hvis nogen argumenterer for vi kan sælge Kusk og Thomsen og så bruge egne talenter til at dække pladserne..
så har de misset en ret vigtig del af Kents opskrift.. indfasningen.
Vi har ikke nogen der kan dække begge de pladser i start 11'eren..

Havde Andreas Bruhn fået 10 kampe i foråret, så måske.. men det har han ikke
Vi har Enevoldsen til den ene, og så skal en sprit ny u19 spiller eller Thrane dække den anden..
I champions League kvalifikation?, og et forsvarende mesterskab.

Vi behøver ikke være nær så ambitiøse som FCK, men vi behøver vel heller ikke smide os på ryggen i en sådan grad?

Der er en forskel på at bruge talenter og starte fra scratch.. og det sidste er vi ikke interesseret i.

HVIS Thomsen bliver solgt, så skal vi have en erstatning, og vi vil også have råd til det..
mon ikke vi kan finde 5mill ud af de 15 han måske kan give og finde en der er god nok.
Jeg er enig med dig i, at hvis begge ryger er vi nød til at reagere.
Ser ingen grund til at hente en, hvis "kun" Kusk ryger.

Ja det er MEGA fristende at satse i håb om at nå CHL.
Regningen SKAL bare betales selvom det skulle glippe og det er simpelthen for stor en chance!
Chancen for vi når CHL er i forvejen ikke ret stor. Og ærlig talt ville nogle klasse signings ikke gøre os til favoritter alligevel.

Vi skal aldrig smide os ned på ryggen!
Og det viste holdet i sidste sæson også at der ikke var nogen grund til.
Men vi er samtidig nød til at kigge realistisk på tingene.
FCK's budget nærmer sig vil noget der ligner 4 gange vores.
Mon ikke Brøndbys er ca 3 gange så stort.
Der ud over ligger der 4-6 hold med et højre budget end vores.
Som de kloge hoveder sagde engang vinder dem med flest penge 70-80% af gangene i det lange løb (Hvor fanden læste jeg det egentlig?)

Som JEG ser det.
Så drejer det sig om for AaB at stabilisere økonomien.
Det er alfa og omega!! Kan vi lave overskud 2-3 sæsoner i træk, kan vi måske satse lidt i perioder.
kan vi stikke hovedet frem hvert 5-6 år og snuppe et mesterskab.
Snuppe pokalen engang i mellem og kval til euro league hver 3-4 år.
Så tror jeg vi skal være lykkelige.
Og her snakker jeg selvfølgelig ud fra et økonomisk synspunkt.
Skulle der dukke penge op eks vis en investor.
Så er tingene selvfølgelig anderledes.
Med det sportslige niveau vi har pt, den økonomiske situation, som pt virker til at være stabil (efter en forhåbentlig snarlig og vellykket emission) og "løftet" om flere unge spillere med kæmpe potentiale, så bør vi IMO gå efter en top4-placering HVERT år. Fair nok, at det kikser en gang imellem, men jeg mener, at det må være udgangspunktet.

Vi har et virkelig godt mandskab med fortsat stort udviklingspotentiale. Vi skal hvert år gå efter at styrke det en lille smule, hvilket selvfølgelig skal ske inden for forsvarlige økonomiske rammer, hvilket kræver et stort stykke arbejde og en pæn portion held.

Jeg ser helst, at størstedelen af spillerne har rødder i nordjylland/AaB, men cremen må gerne hentes andetsteds. Talenterne skal nok få spilletid, for der vil uundgåeligt komme skader, karantæner eller blot behov for en lille pause, ligesom naturlige indhop i kampene også giver det fornødne hår på brystet. Samtidig vil profiler udefra også hæve niveauet til træning, hvilket igen smitter af på de unge.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk

Indlæg af frederikshavneren » 8. jul 2014, 02:33

Iflg. BTs Quereshi skal Tadic til læge undersøgelse i Soton i dag. Klarer han undersøgelsen kan Kusk transferen være meget tæt på, med mindre administratorerne også kræver, at Luc Castaignos ligeledes skal sælges før der kan spenderes.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kasper Kusk

Indlæg af hje1980 » 8. jul 2014, 08:09

jonas386 skrev:Jeg er helt enig i vi ikke bare skal købe til højre og venstre, men omvendt igen må man tænke på, ihvertfald til angrebspladserne, at selvom AK og Spalvis er gode angribere, så er de 2 alene bare ikke nok til at køre en hel sæson. Jeg ser rigtigt gerne en forstærkning her, og det skal gerne være til den position som Jönsson spillede sidste sæson. AK og Spalvis minder rigtig meget om hinanden, og de 2 sammen fungerer altså bare ikke, der kommer til at mangle for meget i opspillet. Uden at have undersøgt det så vil jeg skyde på at vi ikke scorede specielt mange mål når de 2 var i front sammen. Helenius/Jönsson i front med Spalvis må være det optimale og så med AK som backup. Der er rigeligt med kampe, og der skal nok være spilletid nok til alle. Det samme med kantpositionerne.
Fungere de ikke sammen...????

Synes da jeg mindes nogle kampe i afslutningen af sidste sæson uden Jönsson hvor det gik meget godt... Farum, PARKEN

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Søgaard » 8. jul 2014, 09:08

frederikshavneren skrev:Iflg. BTs Quereshi skal Tadic til læge undersøgelse i Soton i dag. Klarer han undersøgelsen kan Kusk transferen være meget tæt på, med mindre administratorerne også kræver, at Luc Castaignos ligeledes skal sælges før der kan spenderes.
Ved du hvor meget Twente skylder, holdt op mod hvad de formentlig får for Tadic? Jeg kan ikke rigtig finde et beløb på deres gæld nogle steder..
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Dot Bot » 8. jul 2014, 12:34

Provst i Brovst skrev:
AllanPedersen skrev: Helenius og Spalvis ligner hinanden for meget, 2 spillere der gerne vil blive inde i feltet hele kampen..
Det er simplethen ikke rigtigt. Helenius er meget bevægelig og deltager meget i spillet. Jönsson og Helenius minder om hinanden men her er Jönsson mere dybtliggende end Helenius og der er ingen problemer i at have to dygtige bevægelige angribere. Helenius er langt fra en boksangriber.

Nicklas Helenius - The Danish Superstar - All Goals from season 2012-13
Jeg vil have den mand hjem igen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk

Indlæg af frederikshavneren » 8. jul 2014, 12:44

Søgaard skrev:
frederikshavneren skrev:Iflg. BTs Quereshi skal Tadic til læge undersøgelse i Soton i dag. Klarer han undersøgelsen kan Kusk transferen være meget tæt på, med mindre administratorerne også kræver, at Luc Castaignos ligeledes skal sælges før der kan spenderes.
Ved du hvor meget Twente skylder, holdt op mod hvad de formentlig får for Tadic? Jeg kan ikke rigtig finde et beløb på deres gæld nogle steder..
Iflg. rygter betaler Soton 90 mill. kr. for Tadic, men jeg aner ikke hvordan Twentes økonomi ser ud herunder hvor meget de skylder. At de er under administration tegner dog et billede af en anstrengt økonomi. Hvis det ender med brand udsalg (Castaignos og Bjelland rygtes på væk) så øger det selvfølgelig Kusks chance for at spille sig på holdet, men på den anden side kan det også være svært at falde til hvis Twente nu skal igennem den samme økonomiske hestekur som vi har været igennem.

Jeg tror dog at Kusk har styr på situationen, han virker meget velovervejet i sit valg.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Mogens » 8. jul 2014, 13:09

frederikshavneren skrev:
Søgaard skrev:
frederikshavneren skrev:Iflg. BTs Quereshi skal Tadic til læge undersøgelse i Soton i dag. Klarer han undersøgelsen kan Kusk transferen være meget tæt på, med mindre administratorerne også kræver, at Luc Castaignos ligeledes skal sælges før der kan spenderes.
Ved du hvor meget Twente skylder, holdt op mod hvad de formentlig får for Tadic? Jeg kan ikke rigtig finde et beløb på deres gæld nogle steder..
Iflg. rygter betaler Soton 90 mill. kr. for Tadic, men jeg aner ikke hvordan Twentes økonomi ser ud herunder hvor meget de skylder. At de er under administration tegner dog et billede af en anstrengt økonomi. Hvis det ender med brand udsalg (Castaignos og Bjelland rygtes på væk) så øger det selvfølgelig Kusks chance for at spille sig på holdet, men på den anden side kan det også være svært at falde til hvis Twente nu skal igennem den samme økonomiske hestekur som vi har været igennem.

Jeg tror dog at Kusk har styr på situationen, han virker meget velovervejet i sit valg.
Hvis de skiller sig af med de 3 spillere, så kan det meget vel blive et markant svækket Twente-hold, som Kusk skifter til. Det kunne jo også spille ind, at der pludselig er udsigt til en sportslig anstrengt sæson, fremfor en sæson, hvor man har/havde udsigt til at spille med i toppen?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kasper Kusk

Indlæg af MrBangDK » 8. jul 2014, 20:14

Tadic solgt... Mon ikke det snart går stærkt med Kusk..
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk

Indlæg af frederikshavneren » 8. jul 2014, 20:19

MrBangDK skrev:Tadic solgt... Mon ikke det snart går stærkt med Kusk..
Det vil være bedst for alle parter hvis der kommer en snarlig afklaring. Trænerteamet kan lige så godt forberede holdet på, hvad de skal gøre uden Kusk.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Eksil » 8. jul 2014, 23:42

frederikshavneren skrev:
MrBangDK skrev:Tadic solgt... Mon ikke det snart går stærkt med Kusk..
Det vil være bedst for alle parter hvis der kommer en snarlig afklaring. Trænerteamet kan lige så godt forberede holdet på, hvad de skal gøre uden Kusk.
Er han med på træningslejer, for så kan det klares med en busbillet.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 537
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Trickster » 8. jul 2014, 23:47

Han er med.

PK selv skriver på twitter: "@KasperKusk tager med til Holland på træningslejr, og han tager også med hjem igen. #SlipperHamIkkeAfSyne #Håndjern #returbilletbooket"
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Brodernumsi » 9. jul 2014, 00:07

Trickster skrev:Han er med.

PK selv skriver på twitter: "@KasperKusk tager med til Holland på træningslejr, og han tager også med hjem igen. #SlipperHamIkkeAfSyne #Håndjern #returbilletbooket"
Go humor. :)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Freddie » 9. jul 2014, 08:59

Jeg kan da heller ikke forestille mig at Kent ville ha ham med på træningslejr hvis der ikke var en fantastisk god mulighed for at han ville være til rådighed til sæsonpremieren. Det er alvor nu.
Trickster skrev:Han er med.

PK selv skriver på twitter: "@KasperKusk tager med til Holland på træningslejr, og han tager også med hjem igen. #SlipperHamIkkeAfSyne #Håndjern #returbilletbooket"

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kasper Kusk

Indlæg af hje1980 » 9. jul 2014, 09:00

frederikshavneren skrev:
MrBangDK skrev:Tadic solgt... Mon ikke det snart går stærkt med Kusk..
Det vil være bedst for alle parter hvis der kommer en snarlig afklaring. Trænerteamet kan lige så godt forberede holdet på, hvad de skal gøre uden Kusk.
Vil være bedst for "alle" (AaB) hvis han først skifter efter den første kvalrunde, og vi sikre os en samlet sejr der... :thumbsup:

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Mogens » 9. jul 2014, 11:25

Freddie skrev:Jeg kan da heller ikke forestille mig at Kent ville ha ham med på træningslejr hvis der ikke var en fantastisk god mulighed for at han ville være til rådighed til sæsonpremieren. Det er alvor nu.
Trickster skrev:Han er med.

PK selv skriver på twitter: "@KasperKusk tager med til Holland på træningslejr, og han tager også med hjem igen. #SlipperHamIkkeAfSyne #Håndjern #returbilletbooket"
På den anden side, kan jeg ikke forestille mig, at han vil undlade at tage ham med, selvom skiftet er 99% sikkert. Det er jo før set, at "sikre" handler af den ene eller anden grund glipper, og så ville det da være dumt ikke at have haft ham med.

Faktum er, at han pt er AaB-spiller og derfor bør han naturligvis indgå som en sådan (selvom jeg godt kan se fornuften i at lade andre få chancen, da han formentlig snart er fortid i verdens smukkeste trøje).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kasper Kusk

Indlæg af frederikshavneren » 9. jul 2014, 11:40

Sivebæk så godt som bekræfter handlen :'(
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ku ... ejen-banet" onclick="window.open(this.href);return false;

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Frygah » 9. jul 2014, 12:59

frederikshavneren skrev:Sivebæk så godt som bekræfter handlen :'(
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ku ... ejen-banet" onclick="window.open(this.href);return false;
Er Sivebæk efterhånden ikke ved at være lidt af en idiot? Han burde vel sådan set bare holde sin kæft, som han egentlig gør i første del af samtalen, inden han så bavler om at "vejen er banet for Kusk til Twente.".

Derudover kan man også stærkt mistænke ham for at være den af de 3 der gladeligt har lækket hvad der står i den kontrakt Kusk og AaB har indgået.

Jeg er ikke fan!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar