Kasper Kusk

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk

Indlæg af AllanPedersen » 15. jul 2014, 21:50

Ligemeget hvordan den drejes kan det ikke være en succes at sælge superligaens største profil sidste sæson til 5mill..

Det er fortid nu, men jeg håber ikke det gentager sig fremad..
AaB har som klub selv gjort det klart at vi skal være en udviklings klub der tjener penge på spillersalg.
Og det sker ikke på den her måde.

Vi satser på der er lært af det og spillere som Spalvis og Thomsen samt Ahlmann har store klausuler
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Halil » 15. jul 2014, 22:14

AllanPedersen skrev:Ligemeget hvordan den drejes kan det ikke være en succes at sælge superligaens største profil sidste sæson til 5mill..

Det er fortid nu, men jeg håber ikke det gentager sig fremad..
AaB har som klub selv gjort det klart at vi skal være en udviklings klub der tjener penge på spillersalg.
Og det sker ikke på den her måde.

Vi satser på der er lært af det og spillere som Spalvis og Thomsen samt Ahlmann har store klausuler
Men det er en succes at beholde Kusk istedet for at han forsvandt på en fri transfer.

Selvfølgelig er det ikke hensigtsmæssigt for AaB at have en så lav klausul skrevet ind i kontrakten.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Pastorius » 15. jul 2014, 22:15

Halil skrev: Men det er en succes at beholde Kusk istedet for at han forsvandt på en fri transfer.

Selvfølgelig er det ikke hensigtsmæssigt for AaB at have en så lav klausul skrevet ind i kontrakten.
Ja da, han har jo stort set ikke bidraget med noget siden han forlængede!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kasper Kusk

Indlæg af budo » 15. jul 2014, 22:23

Flower skrev:
frederikshavneren skrev:
Holm-o1 skrev:Kan ikke lige se om der er nævnt en pris nogle steder? Ville være sjovt og bekræftet hvad hans klausul lød på.
Kæmpe tab at miste Kusk til Twente, men sådan er det nu engang. Kusk virker meget velovervejet i sit valg af Twente, det kommer ham forhåbentlig til gode.

Nordjyske gætter at Kusk er blevet solgt for 4,5 mill. kr.
Og BT gætter på 5,2 mio. http://www.bt.dk/fodbold/AaB-millimeter ... rne-faerre

Det er for alt alt for lidt, det er der ingen tvivl om, men det var nu engang hans betingelse for at blive, da Lynge lavede den sidste forlængelse. Dem der så mener, at Lynge fejlede med den klausul, skal måske overveje hvor meget The Double AaB havde vundet, uden Kusk på holdet? Personligt mener jeg, at det at holde på Kusk et år mere, var en af Lynges sidste store bedrifter.

Farvel og tak for alt til Kasper Kusk. Hvor har du været en fantastisk spiller at følge og hvor jeg dog håber du får tordnende succes i det hollandske.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk

Indlæg af AllanPedersen » 15. jul 2014, 22:42

Halil skrev:
AllanPedersen skrev:Ligemeget hvordan den drejes kan det ikke være en succes at sælge superligaens største profil sidste sæson til 5mill..

Det er fortid nu, men jeg håber ikke det gentager sig fremad..
AaB har som klub selv gjort det klart at vi skal være en udviklings klub der tjener penge på spillersalg.
Og det sker ikke på den her måde.

Vi satser på der er lært af det og spillere som Spalvis og Thomsen samt Ahlmann har store klausuler
Men det er en succes at beholde Kusk istedet for at han forsvandt på en fri transfer.

Selvfølgelig er det ikke hensigtsmæssigt for AaB at have en så lav klausul skrevet ind i kontrakten.

Igen en der taler som om det har været den eneste udvej altid at enten fik vi 5 for ham eller gik han fri..
Havde klubben haft nosser op til der skulle forlænges når Kusk kom med sine krav

Så havde de sagt 'ok, 5 millioner er simpelthen for lidt.. Det kan vores økonomi ikke bære, så bliver vi nød til at forsøge at sælge dig nu'

Jeg siger ikke det havde endt bedre, men er så træt af den måde man dækker over klubben på som om det eneste man kan gøre ved forhandlingsbordet det er slikke støvlen på spillerne.
De andre klubber har sku også store stjerner, men jeg ser ikke dem blive tvunget ud i den her slags klausuler..

Det kan ikke undskyldes at Kusk går for 5mill... Og det er nu sådan set også en holdning samtlige andre klubbers fans deler
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kasper Kusk

Indlæg af alithebeast » 15. jul 2014, 22:54

AllanPedersen skrev: Igen en der taler som om det har været den eneste udvej altid at enten fik vi 5 for ham eller gik han fri..
Havde klubben haft nosser op til der skulle forlænges og havde set Kusks krav..

Så havde de sagt 'ok, 5 millioner er simpelthen for lidt.. Det kan vores økonomi ikke bære, så bliver vi nød til at forsøge at sælge dig nu'

Jeg siger ikke det havde endt bedre, men er så træt af den måde man dækker over klubben på som om det eneste man kan gøre ved forhandlingsbordet det er slikke støvlen på spillerne.
De andre klubber har sku også store stjerner, men jeg ser ikke dem blive tvunget ud i den her slags klausuler..
Ja for man kunne få jo helt sikkert få mere end 5 millioner for en spiller, der havde spillet en god halvsæson nogensinde og et halvt år tilbage af kontrakten.

Måske AaB ligefrem tjente penge ved den her model? Hvis nu Kusk sagde "enten stikker i mig 5 millioner nu og 500k om måneden i 5 år, ellers skriver i et par år mere på kontrakten til lav løn med med en billig frikøbsoption", havde du så forventet at Lynge skulle sælge hele truppen for at forlænge med en spiller, som kunne ende med at blive den næste Bræmer?
Hader København!

Brugeravatar
John
2. div
2. div
Indlæg: 144
Tilmeldt: 29. okt 2008, 10:42

Re: Sv: Kasper Kusk

Indlæg af John » 15. jul 2014, 22:58

Hvorfor glemmer nogen at en spillet altid selv bestemmer om han vil blibe eller ej. Man kan ikke oresse ham til noget. At man bare kan sælge ham er også forkert. Spilleren skal stadig blive enig med den købende klub. Dermed er det udelukkende spilleren der bestemmer når alt kommer til alt. Kan man så lave en aftale gør man det. Men det er altså ikke noget man på nogen måde kan gennemtvinge.

Hvis kusk ikke ville sælges da klausulen blev forhandlet så var den muligjed der ikke
Det er der ingen her der ved om ham ville eller ej. Vi fik double og 5 mill pæus en spiller der stadig er glad for klubben skulle det gå ham skidt i udlandet. Det er meget godt forhandlet når man ser det fra en realistisk vinkel.
o.O

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kasper Kusk

Indlæg af AllanPedersen » 15. jul 2014, 23:21

alithebeast skrev:
AllanPedersen skrev: Igen en der taler som om det har været den eneste udvej altid at enten fik vi 5 for ham eller gik han fri..
Havde klubben haft nosser op til der skulle forlænges og havde set Kusks krav..

Så havde de sagt 'ok, 5 millioner er simpelthen for lidt.. Det kan vores økonomi ikke bære, så bliver vi nød til at forsøge at sælge dig nu'

Jeg siger ikke det havde endt bedre, men er så træt af den måde man dækker over klubben på som om det eneste man kan gøre ved forhandlingsbordet det er slikke støvlen på spillerne.
De andre klubber har sku også store stjerner, men jeg ser ikke dem blive tvunget ud i den her slags klausuler..
Ja for man kunne få jo helt sikkert få mere end 5 millioner for en spiller, der havde spillet en god halvsæson nogensinde og et halvt år tilbage af kontrakten.

Måske AaB ligefrem tjente penge ved den her model? Hvis nu Kusk sagde "enten stikker i mig 5 millioner nu og 500k om måneden i 5 år, ellers skriver i et par år mere på kontrakten til lav løn med med en billig frikøbsoption", havde du så forventet at Lynge skulle sælge hele truppen for at forlænge med en spiller, som kunne ende med at blive den næste Bræmer?

ja en halvgod sæson, optil kontrakten januar 2013.. ok..

lad os glemme at et allerede i april 2012, var han i mange kampe oftest banen bedste spiller
http://www.bold.dk/nyt/Kusk-vil-laase-SIF-defensiven-op" onclick="window.open(this.href);return false;

At han i maj 2012 blev udtaget til u21 landsholdet
http://www.bold.dk/nyt/Kusk-om-U21-udta ... erraskelse" onclick="window.open(this.href);return false;

behøver jeg citere sætninger som 'brandvarme kusk' 'har spillet et blændende forår', 'En af AaBs profiler'

Dengang var der meget snak om Kusk ville forlænge, men klubben skulle liiiiiiiiiiiiiiiiiige se det lidt mere an..
Så rammer vi ind i efteråret og er nu kun 3 måneder fra Kusk frit må forhandle med andre klubber
Nu reagerer AaB så og vil gerne have en kontrakt i hus, hvor Sivebæk selvfølgelig hurtigt siger
'nej tak.. vi venter til januar'

Spillerne og trænerne kaldte ham et kæmpe talent længe længe før vi fik den kontrakt skrevet under.
Enten skal vi begynde at stole på dem eller også skal vi fyre dem.

Det har intet med Simon Bræmer at gøre.. ingen bad om at vi gav Kusk en 5 årig guld kontrakt.
Men det var idiotisk med en spiller der er godt på vej til at blive holdets profil, at påbegynde en ny sæson hvor han har under et år tilbage af kontrakten.

I er så ivrige efter jeg skal kunne kalde en lort en lort når jeg selv træder i den.
Drop det dog, det kan ikke undskyldes vi sælger Kusk for 5 millioner, og den slags må ikke ske igen.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Provst i Brovst » 15. jul 2014, 23:32

AllanPedersen skrev: Igen en der taler som om det har været den eneste udvej altid at enten fik vi 5 for ham eller gik han fri..
Ja, det tænker jeg også hver gang.

Men sket er jo sket, han krævede og fik et transferloft.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kasper Kusk

Indlæg af jonas386 » 16. jul 2014, 00:33

5 millioner er da naturligvis ikke nok for Kusk, men omvendt kan man sige han har givet os oplevelser og muligheder der er meget mere end 5 millioner værd. Vi har en kommende aktie emission, og jeg er ganske overbevist om den giver betydeligt mere end hvad vi ville have fået såfremt vi ikke havde vundet the double. Plus vi har en mulighed for at komme i ChL, det er potentielt 100 millioner ekstra. Og skulle vi nu "kun" ramme EL gruppe spil så giver det altså stadig 20-30 millioner. Og så giver det pludselig rigtig fin mening økonomisk at vi ikke solgte ham for eks 15 (hvis vi kunne få det for ham) dengang.

Jeg er med på at klausulen ikke var optimal, men i det store hele er jeg ikke ligefrem utilfreds med hvordan det er gået. Skulle det være endt helt perfekt havde man dog givet Kusk en million eller 2 for at blive en halv sæson mere og lavet en gentleman aftale om at få ham solgt til vinter uden klausulen. Det havde Været den perfekte løsning, men sådan gik det desværre ikke
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kasper Kusk

Indlæg af budo » 16. jul 2014, 02:35

AllanPedersen skrev:
alithebeast skrev:
AllanPedersen skrev: Igen en der taler som om det har været den eneste udvej altid at enten fik vi 5 for ham eller gik han fri..
Havde klubben haft nosser op til der skulle forlænges og havde set Kusks krav..

Så havde de sagt 'ok, 5 millioner er simpelthen for lidt.. Det kan vores økonomi ikke bære, så bliver vi nød til at forsøge at sælge dig nu'

Jeg siger ikke det havde endt bedre, men er så træt af den måde man dækker over klubben på som om det eneste man kan gøre ved forhandlingsbordet det er slikke støvlen på spillerne.
De andre klubber har sku også store stjerner, men jeg ser ikke dem blive tvunget ud i den her slags klausuler..
Ja for man kunne få jo helt sikkert få mere end 5 millioner for en spiller, der havde spillet en god halvsæson nogensinde og et halvt år tilbage af kontrakten.

Måske AaB ligefrem tjente penge ved den her model? Hvis nu Kusk sagde "enten stikker i mig 5 millioner nu og 500k om måneden i 5 år, ellers skriver i et par år mere på kontrakten til lav løn med med en billig frikøbsoption", havde du så forventet at Lynge skulle sælge hele truppen for at forlænge med en spiller, som kunne ende med at blive den næste Bræmer?

ja en halvgod sæson, optil kontrakten januar 2013.. ok..

lad os glemme at et allerede i april 2012, var han i mange kampe oftest banen bedste spiller
http://www.bold.dk/nyt/Kusk-vil-laase-SIF-defensiven-op" onclick="window.open(this.href);return false;

At han i maj 2012 blev udtaget til u21 landsholdet
http://www.bold.dk/nyt/Kusk-om-U21-udta ... erraskelse" onclick="window.open(this.href);return false;

behøver jeg citere sætninger som 'brandvarme kusk' 'har spillet et blændende forår', 'En af AaBs profiler'

Dengang var der meget snak om Kusk ville forlænge, men klubben skulle liiiiiiiiiiiiiiiiiige se det lidt mere an..
Så rammer vi ind i efteråret og er nu kun 3 måneder fra Kusk frit må forhandle med andre klubber
Nu reagerer AaB så og vil gerne have en kontrakt i hus, hvor Sivebæk selvfølgelig hurtigt siger
'nej tak.. vi venter til januar'

Spillerne og trænerne kaldte ham et kæmpe talent længe længe før vi fik den kontrakt skrevet under.
Enten skal vi begynde at stole på dem eller også skal vi fyre dem.

Det har intet med Simon Bræmer at gøre.. ingen bad om at vi gav Kusk en 5 årig guld kontrakt.
Men det var idiotisk med en spiller der er godt på vej til at blive holdets profil, at påbegynde en ny sæson hvor han har under et år tilbage af kontrakten.

I er så ivrige efter jeg skal kunne kalde en lort en lort når jeg selv træder i den.
Drop det dog, det kan ikke undskyldes vi sælger Kusk for 5 millioner, og den slags må ikke ske igen.
Jeg synes det er nogle temmelig hårde udmeldinger du kommer med, der hverken forholder sig til det reelle forløb eller til Kusks ønsker og krav.

I sommeren 2011 fik Kusk en kontrakt frem til sommeren 2013, på dette tidspunkt var han endnu ikke fast mand på holdet og mon ikke det var til den klassiske "kontorelevløn"? Her var der vel ikke mange, der med sikkerhed kunne sige, om han ville forløse sit talent?

I foråret 2012 får Kusk sit reelle gennembrud på superligaholdet, og i efteråret begynder Lynge forhandlingerne med Kusk og Sivebæk om en kontraktforlængelse.

På dette tidspunkt havde Kusk allerede flere gange luftet ønsket om at komme afsted til udlandet, hvorfor han og Sivebæk trak forhandlingerne helt frem til vinduets afslutning i januar 2013, hvilket Lynge var noget træt af. For at få Kusk, som på dette tidspunkt var blevet valgt som efterårets profil i suppen og frit kunne forhandle med andre klubber, til at skrive under på en tre årig kontrakt, accepterede Lynge så en frikøbsklausul på et urimeligt lavt beløb.

Jeg er lige så træt af den frikøbsklausul, som alle andre AaB fans, men jeg har alligevel svært ved at se, hvad klubben/Lynge kunne have gjort anderledes? Så vidt jeg husker (ret mig gerne hvis det er forkert), så stod AaB til nytår 2013 på kanten af konkurs. Jeg mener der var tale om problemer med at betale spillerlønninger og den forbandede feriepengesag spøgte. Klubben havde altså ikke en rød reje at tilbyde Kusk og kunne reelt ikke gøre andet, end at spørge rigtig rigtig pænt, om han ikke nok ville forlænge.

Hvis jeg forstår dig ret AllanPedersen, så mener du, at AaB/Lynge skulle have forhandlet en ny kontrakt med Kusk i foråret/sommeren 2012, hvor han havde spillet fast i ca. 4 måneder, og tre fjerdedele år efter de lige havde gjort det? Eller mener du at han på en eller anden måde, skulle have tvunget Kusk og Sivebæk til forhandlingsbordet i efteråret, på trods af, at de havde en anden dagsorden? Så vidt jeg ved, kan klubben ikke sælge en spiller mod hans ønske, Kusk og Sivebæk sad vel med trumferne i den forhandling?

Klausulen er super træls, men for mig at se, er den et udslag af de frie markedskræfter. Kusk havde en vare (sig selv), som han vidste var rigtig meget værd for AaB, og derfor kunne han mere eller mindre selv fastsætte prisen. Da AaB ikke havde nogen penge, måtte de handle med noget andet, hans frihed. Tough luck.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Halil » 16. jul 2014, 08:53

AllanPedersen skrev:
Halil skrev:
AllanPedersen skrev:Ligemeget hvordan den drejes kan det ikke være en succes at sælge superligaens største profil sidste sæson til 5mill..

Det er fortid nu, men jeg håber ikke det gentager sig fremad..
AaB har som klub selv gjort det klart at vi skal være en udviklings klub der tjener penge på spillersalg.
Og det sker ikke på den her måde.

Vi satser på der er lært af det og spillere som Spalvis og Thomsen samt Ahlmann har store klausuler
Men det er en succes at beholde Kusk istedet for at han forsvandt på en fri transfer.

Selvfølgelig er det ikke hensigtsmæssigt for AaB at have en så lav klausul skrevet ind i kontrakten.

Igen en der taler som om det har været den eneste udvej altid at enten fik vi 5 for ham eller gik han fri..
Havde klubben haft nosser op til der skulle forlænges når Kusk kom med sine krav

Så havde de sagt 'ok, 5 millioner er simpelthen for lidt.. Det kan vores økonomi ikke bære, så bliver vi nød til at forsøge at sælge dig nu'

Jeg siger ikke det havde endt bedre, men er så træt af den måde man dækker over klubben på som om det eneste man kan gøre ved forhandlingsbordet det er slikke støvlen på spillerne.
De andre klubber har sku også store stjerner, men jeg ser ikke dem blive tvunget ud i den her slags klausuler..

Det kan ikke undskyldes at Kusk går for 5mill... Og det er nu sådan set også en holdning samtlige andre klubbers fans deler
Mener du seriøst, at AaB skulle have holdt fast i sine krav(dvs. ingen klausul) og hvis ikke Kusk gav efter, så skulle han sælges om vinteren(til mindre end 5 mio formentlig) eller gå på en fri transfer om sommeren?

budo har skrevet et fint indlæg, som du også kan forholde dig til. Ellers skal jeg nok komme med flere bemærkninger.
Uden Synd Ingen Frelse

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Kempes » 16. jul 2014, 10:00

Faktum omkring den forbandede frikøbsklausul, er vel også at AaBs økonomi lå i ruiner på tidspunktet for Kusk's kontraktforlængelse. Derfor kunne Lynge ikke give ham en højere i løn, og så kom der andre elementer i spil under forhandlingen.

Summa Summarum... Det er dyrt at være fattig :(

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kasper Kusk

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 16. jul 2014, 10:04

Halil skrev:
AllanPedersen skrev:
Halil skrev:
AllanPedersen skrev:Ligemeget hvordan den drejes kan det ikke være en succes at sælge superligaens største profil sidste sæson til 5mill..

Det er fortid nu, men jeg håber ikke det gentager sig fremad..
AaB har som klub selv gjort det klart at vi skal være en udviklings klub der tjener penge på spillersalg.
Og det sker ikke på den her måde.

Vi satser på der er lært af det og spillere som Spalvis og Thomsen samt Ahlmann har store klausuler
Men det er en succes at beholde Kusk istedet for at han forsvandt på en fri transfer.

Selvfølgelig er det ikke hensigtsmæssigt for AaB at have en så lav klausul skrevet ind i kontrakten.

Igen en der taler som om det har været den eneste udvej altid at enten fik vi 5 for ham eller gik han fri..
Havde klubben haft nosser op til der skulle forlænges når Kusk kom med sine krav

Så havde de sagt 'ok, 5 millioner er simpelthen for lidt.. Det kan vores økonomi ikke bære, så bliver vi nød til at forsøge at sælge dig nu'

Jeg siger ikke det havde endt bedre, men er så træt af den måde man dækker over klubben på som om det eneste man kan gøre ved forhandlingsbordet det er slikke støvlen på spillerne.
De andre klubber har sku også store stjerner, men jeg ser ikke dem blive tvunget ud i den her slags klausuler..

Det kan ikke undskyldes at Kusk går for 5mill... Og det er nu sådan set også en holdning samtlige andre klubbers fans deler
Mener du seriøst, at AaB skulle have holdt fast i sine krav og hvis ikke Kusk gav efter, så skulle han sælges om vinteren(til mindre end 5 mio formentlig) eller gå på en fri transfer?

budo har skrevet et fint indlæg, som du også kan forholde dig til. Ellers skal jeg nok komme med flere bemærkninger.
Man kan jo altid lede efter en forklaring på, hvorfor der i den enkelte situation blev handlet, som der gjorde, og den vej rundt blindt forsvare ledelsens dispositioner. Det kommer der bare ikke meget udvikling ud af.

Og set i det lidt større perspektivt virker det da oplagt, at AaB historisk set dels har været elendige til at sælge spillere til høj (eller bare rimelig) pris, dels har været langsomme til at finde erstatninger, når profiler er rejst. Hvem husker ikke de mange panik-signings og lejekontrakter fem minutter i lukketid på forskellige transfervinduer. Når et sådant billede tegner sig over lang tid, er det da rimeligt at overveje, at der er noget, der bliver gjort forkert.

I det nuværende vindue ser vi imidlertid for første gang en tendens til, at der bliver gjort op med den mentalitet. i hvert fald afvises klart budet på Thomsen, ligesom der er fundet gode erstatninger for dem, der er rejst (kunne dog godt bruge en breddespiller eller to mere, som ikke er fra laveste hylde). Men det (forhåbentlige) mentalitetsskifte skal jeg - som stor kritikker af den tidligere orden - være den første til at hilse velkomment.

Når det så er sagt, så er det år ekstra, som vi fik med Kusk, jo givet almindeligt godt ud, idet det var med til at give os alle sammen nogle af de bedste fodboldoplevelser nogensinde kulminerende med The Doubble!
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 16. jul 2014, 10:08

En stor pointe i forhold klausulen, må osse være vigtigheden af at bevare et optimalt forhold til de spillere som vi har i klubben. Har Kusk følt sig godt behandlet gennem hele dette forløb, og faktisk følt at han med klubbens hjælp har fået mulighed for at lave et skifte til en optimal klub på et optimalt tidspunkt? Utvivlsomt, og netop derfor bliver det så meget nemmere at få ham hjem igen, enten om 1-2 år når drømmen alligevel ikke lå i Twente, eller senere karrieren. Hvorfor er det, at AaB spillere der kommer "hjem" næste altid ender i AaB, på trods af at vi så langt fra er den klub der kan betale dem mest? Jeg tror 100 procent det er fordi vi har behandlet dem ordentligt og med respekt tidligere, og ikke bare betragtet dem som kvæg som vi skulle have den optimale markedsværdi ud af, ligemeget hvad kvæget selv måtte ønske.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kasper Kusk

Indlæg af limey » 16. jul 2014, 10:45

Kom nu, folkens. Det lykkedes Lynge at få Kusk, som ellers var helt klar til et økonomisk lukrativt udlandseventyr, til alligevel at blive, på trods af, at klubben stod foran den økonomiske afgrund og vi ikke kunne tilbyde meget andet end trygge rammer, gode forhold og en lav frikøbsklausul. Det var et sats som i den grad gav bonus da Kasper Kusk blev den største profil i det, der viste sig at blive klubbens hidtil største sæson nogensinde. Man kan ikke både blæse og have mel i munden.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kasper Kusk

Indlæg af NIN » 16. jul 2014, 11:06

limey skrev:Kom nu, folkens. Det lykkedes Lynge at få Kusk, som ellers var helt klar til et økonomisk lukrativt udlandseventyr, til alligevel at blive, på trods af, at klubben stod foran den økonomiske afgrund og vi ikke kunne tilbyde meget andet end trygge rammer, gode forhold og en lav frikøbsklausul. Det var et sats som i den grad gav bonus da Kasper Kusk blev den største profil i det, der viste sig at blive klubbens hidtil største sæson nogensinde. Man kan ikke både blæse og have mel i munden.
Det kan man faktisk godt. Der er bare mel ud over det hele.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kasper Kusk

Indlæg af jernskjorten » 16. jul 2014, 11:11

AaB 85 95 99 08 skrev:Man kan jo altid lede efter en forklaring på, hvorfor der i den enkelte situation blev handlet, som der gjorde, og den vej rundt blindt forsvare ledelsens dispositioner. Det kommer der bare ikke meget udvikling ud af.

Og set i det lidt større perspektivt virker det da oplagt, at AaB historisk set dels har været elendige til at sælge spillere til høj (eller bare rimelig) pris, dels har været langsomme til at finde erstatninger, når profiler er rejst. Hvem husker ikke de mange panik-signings og lejekontrakter fem minutter i lukketid på forskellige transfervinduer. Når et sådant billede tegner sig over lang tid, er det da rimeligt at overveje, at der er noget, der bliver gjort forkert.

I det nuværende vindue ser vi imidlertid for første gang en tendens til, at der bliver gjort op med den mentalitet. i hvert fald afvises klart budet på Thomsen, ligesom der er fundet gode erstatninger for dem, der er rejst (kunne dog godt bruge en breddespiller eller to mere, som ikke er fra laveste hylde). Men det (forhåbentlige) mentalitetsskifte skal jeg - som stor kritikker af den tidligere orden - være den første til at hilse velkomment.

Når det så er sagt, så er det år ekstra, som vi fik med Kusk, jo givet almindeligt godt ud, idet det var med til at give os alle sammen nogle af de bedste fodboldoplevelser nogensinde kulminerende med The Doubble!
Angående det fremhævede: det er jo ikke et særligt AaB-fænomen, men derimod den generelle "natur" for et transfervindue: spillere, der venter med at signe til allersidste øjeblik, fordi de lige vil se, om der kommer et bedre tilbud. Og klubber, der venter med at handle til sidste øjeblik, fordi de satser på at kunne hente relativt gode - og forhåbentligt desperate - spillere, der vil gå for en lavere pris blot for at komme videre i karrieren. Det er jo ikke tilfældigt, at de sidste dage i transfervinduet er hektisk - ikke kun for AaB, men for alle klubber og spillere.

Og hvad er det lige for mærkelige transfers, du tænker på, og i hvor lang tid har vi set dem? Ser man bort fra Pehrssons tid, mener jeg faktisk ikke, at det er så mystisk, hvad AaB render og laver. Slet ikke i forhold til, at vi siden 2009 har haft 5 møl og et kondom i tegnedrengen til at handle for.

Om Gaarde så har lagt stilen lidt om i forhold til Lynge i forhold til at gå tidligere ud i vinduet og handle ved jeg ikke. AaB virker jo nok mere rolige i transfervinduet, når paraloen hedder internt talentarbejde frem for at hente udefra sammenholdt med, at man ikke sidder og kan/vil fyre 5 millioner af på en enkelt spiller.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Sønderhof » 16. jul 2014, 11:39

jernskjorten skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Man kan jo altid lede efter en forklaring på, hvorfor der i den enkelte situation blev handlet, som der gjorde, og den vej rundt blindt forsvare ledelsens dispositioner. Det kommer der bare ikke meget udvikling ud af.

Og set i det lidt større perspektivt virker det da oplagt, at AaB historisk set dels har været elendige til at sælge spillere til høj (eller bare rimelig) pris, dels har været langsomme til at finde erstatninger, når profiler er rejst. Hvem husker ikke de mange panik-signings og lejekontrakter fem minutter i lukketid på forskellige transfervinduer. Når et sådant billede tegner sig over lang tid, er det da rimeligt at overveje, at der er noget, der bliver gjort forkert.

I det nuværende vindue ser vi imidlertid for første gang en tendens til, at der bliver gjort op med den mentalitet. i hvert fald afvises klart budet på Thomsen, ligesom der er fundet gode erstatninger for dem, der er rejst (kunne dog godt bruge en breddespiller eller to mere, som ikke er fra laveste hylde). Men det (forhåbentlige) mentalitetsskifte skal jeg - som stor kritikker af den tidligere orden - være den første til at hilse velkomment.

Når det så er sagt, så er det år ekstra, som vi fik med Kusk, jo givet almindeligt godt ud, idet det var med til at give os alle sammen nogle af de bedste fodboldoplevelser nogensinde kulminerende med The Doubble!
Angående det fremhævede: det er jo ikke et særligt AaB-fænomen, men derimod den generelle "natur" for et transfervindue: spillere, der venter med at signe til allersidste øjeblik, fordi de lige vil se, om der kommer et bedre tilbud. Og klubber, der venter med at handle til sidste øjeblik, fordi de satser på at kunne hente relativt gode - og forhåbentligt desperate - spillere, der vil gå for en lavere pris blot for at komme videre i karrieren. Det er jo ikke tilfældigt, at de sidste dage i transfervinduet er hektisk - ikke kun for AaB, men for alle klubber og spillere.

Og hvad er det lige for mærkelige transfers, du tænker på, og i hvor lang tid har vi set dem? Ser man bort fra Pehrssons tid, mener jeg faktisk ikke, at det er så mystisk, hvad AaB render og laver. Slet ikke i forhold til, at vi siden 2009 har haft 5 møl og et kondom i tegnedrengen til at handle for.

Om Gaarde så har lagt stilen lidt om i forhold til Lynge i forhold til at gå tidligere ud i vinduet og handle ved jeg ikke. AaB virker jo nok mere rolige i transfervinduet, når paraloen hedder internt talentarbejde frem for at hente udefra sammenholdt med, at man ikke sidder og kan/vil fyre 5 millioner af på en enkelt spiller.
Jeg er oftet lodret uening med AaB 85 95 99 08, men hans indlæg her, synes jeg er en korrekt analyse.

Ang. AaB's ageren på transfermarkedet, så mener jeg at vi i adskillige år havde en håbløs transferstartegi. Lynge var en mester i at hente skandinaver som endte med få legendestatus i AaB. Strandli, Matovac, Winsness, Ståle, Johansson, Prica, Trond og Ericsson, MJ, Curth, for bare at nævne en god håndfuld. Tilgengæld er det langt fra prangende hvad der er blevet hentet ind af mere eksotiske spillere, hvor specielt de som blev hentet i 11. time, har været hovedrystende. Milan Timko, Dickson Nwakweme, Shelton, Saganowski, Kiwomya, Beauchamp, Marshall, Vilakazi + div brassere.

I stedet for sidstnævnte gruppe spillere, burde man langt før have rettet øjnene mod det danske marked, hvor man gennem grundig scouting kunne have hentet langt bedre spillere. Lynge mente dog at danske spillere var for dyre, men heldigvis har vi de seneste år endelig fundet spillere indenrigs, hvilket har været en af grundstene til den øjeblikkelige succes.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kasper Kusk

Indlæg af Frygah » 16. jul 2014, 12:18

Sønderhof skrev:
jernskjorten skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Man kan jo altid lede efter en forklaring på, hvorfor der i den enkelte situation blev handlet, som der gjorde, og den vej rundt blindt forsvare ledelsens dispositioner. Det kommer der bare ikke meget udvikling ud af.

Og set i det lidt større perspektivt virker det da oplagt, at AaB historisk set dels har været elendige til at sælge spillere til høj (eller bare rimelig) pris, dels har været langsomme til at finde erstatninger, når profiler er rejst. Hvem husker ikke de mange panik-signings og lejekontrakter fem minutter i lukketid på forskellige transfervinduer. Når et sådant billede tegner sig over lang tid, er det da rimeligt at overveje, at der er noget, der bliver gjort forkert.

I det nuværende vindue ser vi imidlertid for første gang en tendens til, at der bliver gjort op med den mentalitet. i hvert fald afvises klart budet på Thomsen, ligesom der er fundet gode erstatninger for dem, der er rejst (kunne dog godt bruge en breddespiller eller to mere, som ikke er fra laveste hylde). Men det (forhåbentlige) mentalitetsskifte skal jeg - som stor kritikker af den tidligere orden - være den første til at hilse velkomment.

Når det så er sagt, så er det år ekstra, som vi fik med Kusk, jo givet almindeligt godt ud, idet det var med til at give os alle sammen nogle af de bedste fodboldoplevelser nogensinde kulminerende med The Doubble!
Angående det fremhævede: det er jo ikke et særligt AaB-fænomen, men derimod den generelle "natur" for et transfervindue: spillere, der venter med at signe til allersidste øjeblik, fordi de lige vil se, om der kommer et bedre tilbud. Og klubber, der venter med at handle til sidste øjeblik, fordi de satser på at kunne hente relativt gode - og forhåbentligt desperate - spillere, der vil gå for en lavere pris blot for at komme videre i karrieren. Det er jo ikke tilfældigt, at de sidste dage i transfervinduet er hektisk - ikke kun for AaB, men for alle klubber og spillere.

Og hvad er det lige for mærkelige transfers, du tænker på, og i hvor lang tid har vi set dem? Ser man bort fra Pehrssons tid, mener jeg faktisk ikke, at det er så mystisk, hvad AaB render og laver. Slet ikke i forhold til, at vi siden 2009 har haft 5 møl og et kondom i tegnedrengen til at handle for.

Om Gaarde så har lagt stilen lidt om i forhold til Lynge i forhold til at gå tidligere ud i vinduet og handle ved jeg ikke. AaB virker jo nok mere rolige i transfervinduet, når paraloen hedder internt talentarbejde frem for at hente udefra sammenholdt med, at man ikke sidder og kan/vil fyre 5 millioner af på en enkelt spiller.
Jeg er oftet lodret uening med AaB 85 95 99 08, men hans indlæg her, synes jeg er en korrekt analyse.

Ang. AaB's ageren på transfermarkedet, så mener jeg at vi i adskillige år havde en håbløs transferstartegi. Lynge var en mester i at hente skandinaver som endte med få legendestatus i AaB. Strandli, Matovac, Winsness, Ståle, Johansson, Prica, Trond og Ericsson, MJ, Curth, for bare at nævne en god håndfuld. Tilgengæld er det langt fra prangende hvad der er blevet hentet ind af mere eksotiske spillere, hvor specielt de som blev hentet i 11. time, har været hovedrystende. Milan Timko, Dickson Nwakweme, Shelton, Saganowski, Kiwomya, Beauchamp, Marshall, Vilakazi + div brassere.

I stedet for sidstnævnte gruppe spillere, burde man langt før have rettet øjnene mod det danske marked, hvor man gennem grundig scouting kunne have hentet langt bedre spillere. Lynge mente dog at danske spillere var for dyre, men heldigvis har vi de seneste år endelig fundet spillere indenrigs, hvilket har været en af grundstene til den øjeblikkelige succes.
Du kan dog næppe finde en eneste klub i Suppen der IKKE har en lang liste over elendige indkøb. Spørg Midtjylland om deres østeuropæere, FCK om dele af deres skandinavere til 15-20 mil stykket, Brøndbys indkøb som Peter Madsen eller Jan Kristiansen, eller AGF's georgiere og randoms. Alle klubber som har haft VÆSENTLIG større økonomisk råderum end AaB. Og set over de sidste 10 år, tror jeg sgu jeg vælger de indkøb + resultater vi har opnået i forhold til udgangspunktet, kontra de andre.

Jeg er med på det aldrig er optimalt at hente spillere alt for sent i transfervinduet. Men det er jo også det der har givet os de spillere det har, som har været afgørende for vores succes. Eksempelvis Greven. Det er jeg sgu ikke sikker på jeg synes er en dårlig strategi for en klub som AaB.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar