Mathias Wichmann

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Wichmann

Indlæg af Corona » 28. maj 2014, 18:50

jonas386 skrev:
Corona skrev:
jonas386 skrev:
Kasper skrev:Du lyder til at være en rar mand at dele en pizza med. Taber. Hvorfor overhovedet skrive det på nettet? Er det kvinderne der ikke giver dig opmærksomhed?
Hold sgu da kæft. Det er vel rimeligt nok at man stiller spørgsmålstegn ved om spillerne er professionelle nok sålænge det ikke bliver personligt. Jeg læste på et tidspunkt at en del FCK fans var utilfredse med N'Doye i starten fordi han, udover ikke at leve op til prisen, ofte blev set på div junk restauranter og det kunne ses på hans indsats i kampene. Senere blev det så bedre, uheldigvis for alle andre, men rart for FCK. Jeg har intet forhold til Wichmann, udover jeg selvfølgelig ærger mig over han ikke har levet op til sit ellers store talent, og som fan forstår jeg da godt man irreteres hvis man konstant ser sådan en fyr i byen der blot brænder sin, sikkert helt udmærkede, løn af på sprut og junk fremfor at være seriøs omkring sin sport.
Så vi tager bare rygterne for gode varer?
Jeg vil ikke bedømme om det er sandt eller ej. Men der er vel ingen grund til at kalde en medfan for taber fordi han beretter om oplevelser med spillerne. Spillerne skal selvfølgelig ikke hænges ud herinde i bedste EB stil, men jeg synes kun det er rimeligt man sætter spørgsmålstegn ved en spillers professionalisme, hvis man vitterligt har det indtryk at spilleren ikke er sit job voksent. Så ved jeg godt man i bund og grund ikke bør bekymre sig om hvad andre folk bruger deres penge til, men med spillere i den klub man holder med er man som fan også med til at betale deres løn, og er med til at man som fodboldspiller kan leve af sin hobby.
Hvad er forskellen så på det her og det som du kalder 'bedste EB stil'?
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Wichmann

Indlæg af Provst i Brovst » 28. maj 2014, 18:56

Arendt skrev:I forhold til dig AstonVilla, så vil jeg gerne slå fast, at jeg elsker vores klub ligesom alle jer andre.
Grunden til at jeg tillader mig at skrive, at Wichmann har gået meget i byen og spist usund kost, er fordi jeg har oplevet det. Da jeg startede på Uni, var vi rigtig meget i byen i det første halve år. Jeg så Wichmann enten på Saltlageret, Zwei Grosse eller Stygge hver eneste gang, at jeg var derinde. Det skal nævnes, at jeg var der hver weekend.

Jeg har ligeledes delt en pizza-slice med Wichmann, hvor vi har snakket om alt og ingenting. Her sagde han, at det nok var på tide at tage sig sammen.
Lige siden har jeg ikke set ham, og han har taget skeen i den anden hånd. Derfor vil jeg gerne slå fast, at jeg hverken kører en smedekampagne eller vil sprede ondsindede rygter. Det har jeg selv set.
Hvem har ikke delt en slice med en offentlig person som så fortæller om at de skal tage sig sammen, bare sådan uformelt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Wichmann

Indlæg af jonas386 » 28. maj 2014, 19:09

Corona skrev:
jonas386 skrev:
Corona skrev:
jonas386 skrev:
Kasper skrev:Du lyder til at være en rar mand at dele en pizza med. Taber. Hvorfor overhovedet skrive det på nettet? Er det kvinderne der ikke giver dig opmærksomhed?
Hold sgu da kæft. Det er vel rimeligt nok at man stiller spørgsmålstegn ved om spillerne er professionelle nok sålænge det ikke bliver personligt. Jeg læste på et tidspunkt at en del FCK fans var utilfredse med N'Doye i starten fordi han, udover ikke at leve op til prisen, ofte blev set på div junk restauranter og det kunne ses på hans indsats i kampene. Senere blev det så bedre, uheldigvis for alle andre, men rart for FCK. Jeg har intet forhold til Wichmann, udover jeg selvfølgelig ærger mig over han ikke har levet op til sit ellers store talent, og som fan forstår jeg da godt man irreteres hvis man konstant ser sådan en fyr i byen der blot brænder sin, sikkert helt udmærkede, løn af på sprut og junk fremfor at være seriøs omkring sin sport.
Så vi tager bare rygterne for gode varer?
Jeg vil ikke bedømme om det er sandt eller ej. Men der er vel ingen grund til at kalde en medfan for taber fordi han beretter om oplevelser med spillerne. Spillerne skal selvfølgelig ikke hænges ud herinde i bedste EB stil, men jeg synes kun det er rimeligt man sætter spørgsmålstegn ved en spillers professionalisme, hvis man vitterligt har det indtryk at spilleren ikke er sit job voksent. Så ved jeg godt man i bund og grund ikke bør bekymre sig om hvad andre folk bruger deres penge til, men med spillere i den klub man holder med er man som fan også med til at betale deres løn, og er med til at man som fodboldspiller kan leve af sin hobby.
Hvad er forskellen så på det her og det som du kalder 'bedste EB stil'?
At der ikke er tale om decideret hetz mod Wichmann som person.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Wichmann

Indlæg af astonvilla » 28. maj 2014, 19:59

Kasper skrev:Du lyder til at være en rar mand at dele en pizza med. Taber. Hvorfor overhovedet skrive det på nettet? Er det kvinderne der ikke giver dig opmærksomhed?
Rolig nu Kasper. Jeg er enig i din holdning - men lige lidt mere filter på. Så glider debatten også lidt bedre.
Bienvenu Bassogog!

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Wichmann

Indlæg af Alexis » 29. maj 2014, 13:56

Efter flere år som gæst er det nok på tide at komme med input. Nu løber jeg i nogle af de samme kredse og har fælles venner med Wichmann. Og jeg kan bekræfte at der var en halvårlig periode for 1,5-2 år siden, hvor der blev gået rigtig meget i byen og fodbolden blev ikke taget bestemt seriøst. Men jeg vil så også lige sige at indenfor det sidste år er det en helt anden Wichmann man har oplevet. Han vil ikke med i byen mere, og vil meget hellere tage ind i Fitness end at tage på restaurant og spise og hygge. Så ja, der har været en kort periode, hvor han levede det søde liv, men han har virkelig taget skeen i den anden hånd, hvilket jeg også syntes man kan se på ham

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Wichmann

Indlæg af Arendt » 29. maj 2014, 17:59

Jeg synes, at dit indlæg er hul i hovedet, Kasper. Som gæst på denne side, før jeg fik mig taget sammen til at lave en profil på denne side, har jeg kunnet se en masse fornuftige indlæg med en ordentlig tone. Jeg kan ikke rigtig tage dit indlæg seriøst.

Der blev sat tvivl om, hvorvidt det var ondsindede rygter eller ej. Jeg berettede ganske enkelt om min historie. Jeg har ingen problemer imod Wichmann, og har tidligere rost ham i denne tråd. Det sidste indlæg ovenfor bakker også op om min historie.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Wichmann

Indlæg af Kasper » 30. maj 2014, 01:09

Din bruger er oprettet 23-05-14, og du er ikke ti indlæg henne inden du spreder historier om en meget loyal AaB dreng. Jeg er hamrende ligeglad om historien er sand eller ej, din agenda er svær at tyde.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Wichmann

Indlæg af Buzz Killington » 30. maj 2014, 01:38

Kasper skrev:Din bruger er oprettet 23-05-14, og du er ikke ti indlæg henne inden du spreder historier om en meget loyal AaB dreng. Jeg er hamrende ligeglad om historien er sand eller ej, din agenda er svær at tyde.
Jeg kan nu ikke se hvad antallet af indlaeg har med noget som helst at goere. Naar det saa er sagt skal beviserne/begrundelsen for rygtet staa maals med alvorligheden af et det rygte. Og i dette tilfaelde blev jeg sgu ogsaa en smule provokeret over hvor lemfaeldigt hans problemer med kosten blev slynget ud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Wichmann

Indlæg af Arendt » 30. maj 2014, 02:15

Jeg har ikke nogen agenda, så det er ganske enkelt.

I forhold til dette emne vedrørende Mathias Wichmann, så er der vidst sket en stor misforståelse. Hvis dette har stødet eller provokeret nogle, så beklager jeg. Hvis du kigger rundt i de forskellige tråde på dette site, så ville du kunne læse dig frem til, hvad andre skriver om ham.

Jeg vil slå fast, at jeg synes Mathias Wichmann ser bedre ud end nogen sinde og dette glæder mig. Jeg ville være tryg ved at sætte ham i startopstillingen, hvis Risgård blev skadet. Hvis han udvikler sit skud og score flere mål, samt bliver mere kampafgørende med flere assists, så bliver han en meget værdifuld spiller for vores hold :aabfan:
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wichmann

Indlæg af Forza » 30. maj 2014, 11:36

Arendt skrev:Jeg har ikke nogen agenda, så det er ganske enkelt.

I forhold til dette emne vedrørende Mathias Wichmann, så er der vidst sket en stor misforståelse. Hvis dette har stødet eller provokeret nogle, så beklager jeg. Hvis du kigger rundt i de forskellige tråde på dette site, så ville du kunne læse dig frem til, hvad andre skriver om ham.

Jeg vil slå fast, at jeg synes Mathias Wichmann ser bedre ud end nogen sinde og dette glæder mig. Jeg ville være tryg ved at sætte ham i startopstillingen, hvis Risgård blev skadet. Hvis han udvikler sit skud og score flere mål, samt bliver mere kampafgørende med flere assists, så bliver han en meget værdifuld spiller for vores hold :aabfan:
Det du siger bliver jo bekræftet fra flere sider på denne side. Dine input er mere end velkomne og en lille mopset dreng som taler nedladende til dig grundet det du skriver herinde siger vist mere om ham end det gør om dig.

Fortsæt blot din stil med at vær ærlig og komme med dine holdninger. Sådan får vi den bedste debat her på siden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Wichmann

Indlæg af Kasper » 30. maj 2014, 12:03

MEN hvorfor bringe det på banen??

P.S. Mener du stadig at han ikke er på superliganiveau og at han ikke har udviklet sig som senior? Hvad med Augo, skal han ikke også smides a h til?

- fair nok Arendt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wichmann

Indlæg af Forza » 30. maj 2014, 13:37

Kasper skrev:MEN hvorfor bringe det på banen??

P.S. Mener du stadig at han ikke er på superliganiveau og at han ikke har udviklet sig som senior? Hvad med Augo, skal han ikke også smides a h til?

- fair nok Arendt.
Fordi det en debatside og hvis det er åbenlyst for alle i "kredsen" at en spiller ikke er dedikeret til livet som fodboldspiller, så har vi med rette mulighed for at debattere det herinde. Det er netop en interessant pointe at komme ind på når man skal konkludere på hvorfor manden ikke har været en succes ud fra det potentiale han havde fra starten.

Nej, jeg mener stadig ikke han har superliganiveau, måske bunden af ligaen men ikke mere end det. Han har ikke udviklet sig i min optik. Men de sidste par kampe og forlydender indikerer at han (endelig) har taget sig sammen og det kunne tyde på at han forsøger at gøre noget for at opnå det potentiale han har. Og jeg håber da i den grad det lykkes.

Augu har heller ikke kvaliteterne længere til at starte men til gengæld har han andet at tilbyde truppen (ro, rutine, dedikation, figtermentaliteten for klubben). Han skal absolut ikke smides "a h til" men skulle han finde en ny klub er jeg sikker på AaB ikke vil stå i vejen for ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wichmann

Indlæg af jernskjorten » 30. maj 2014, 14:44

Forza skrev:Fordi det en debatside og hvis det er åbenlyst for alle i "kredsen" at en spiller ikke er dedikeret til livet som fodboldspiller, så har vi med rette mulighed for at debattere det herinde. Det er netop en interessant pointe at komme ind på når man skal konkludere på hvorfor manden ikke har været en succes ud fra det potentiale han havde fra starten....
Men nu har du selv konkret kaldt Wichmann for overvægtig. Hvad har du baseret den udtalelse på?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Wichmann

Indlæg af FlæskeFrank » 30. maj 2014, 15:14

Nu har jeg ikke fulgt hele tråden, men jeg vidste ikke at vi alle vidste, at Wichmann skulle være useriøs med sin træning. Er det ikke blot dc om igen. Hvis ikke de slår til, så må de være dovne og useriøse ?

Det kunne jo også være talentet som ikke var stort nok.
- FlæskeFrank

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Wichmann

Indlæg af Arendt » 31. maj 2014, 11:57

FlæskeFrank skrev:Nu har jeg ikke fulgt hele tråden, men jeg vidste ikke at vi alle vidste, at Wichmann skulle være useriøs med sin træning. Er det ikke blot dc om igen. Hvis ikke de slår til, så må de være dovne og useriøse ?

Det kunne jo også være talentet som ikke var stort nok.
Jeg synes ikke, at Wichmann er overvægtig. Det havde ganske enkelt været imponerende, fordi han har løbet 12 og 10 km mod Nordsjælland og AGF.

Wichmann var et kæmpe talent. Der blev skrevet kontrakt med ham som 16 årige, fordi alle var sikre på, at han ville brage igennem på 1. holdet. Alle med et kendskab til elitesport ved dog, at talent ikke er tilstrækkeligt. Det kræver hårdt arbejde på træningsbanen og de berømte 10.000 træningstimer. Wichmann skal helt sikkert nok slå igennem. Det sker sandsynligt 5 år for sent, men det er opløftende at se, at han er blevet mere moden.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Wichmann

Indlæg af FlæskeFrank » 31. maj 2014, 15:57

Det med stort talent. Der er lavet en eller anden undersøgelse om, at meget få af de U16-19 landsholdsspillere ikke når til A-landsholdet. Så det er ikke nok at være et stort talent, der er også andre ting, som skal gå op i en højere enhed.
- FlæskeFrank

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Wichmann

Indlæg af Arendt » 31. maj 2014, 17:12

FlæskeFrank skrev:Det med stort talent. Der er lavet en eller anden undersøgelse om, at meget få af de U16-19 landsholdsspillere ikke når til A-landsholdet. Så det er ikke nok at være et stort talent, der er også andre ting, som skal gå op i en højere enhed.
Fuldstændig enig. Derfor er det også dejligt at se, at Wichmann arbejder rigtig hårdt,
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

degn
1. div
1. div
Indlæg: 495
Tilmeldt: 11. dec 2007, 19:35
Geografisk sted: nordjylland

Re: Wichmann

Indlæg af degn » 31. maj 2014, 18:54

Det er dejligt og se at Wichmann har spillet godt og kæmpet bravt i de sidste 2 kampe. Men det er dog stadigt ikke nok, når han de sidste 20 - 25 kampe han har deltaget i har været mere eller mindre anonym.

Jeg mener stadig det bedste for ham ville være et salg eller udlejning.

Hobro kunne være et fint sted for ham. Eller måske Agf.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Wichmann

Indlæg af Yankee » 2. jun 2014, 16:50

FlæskeFrank skrev:Det med stort talent. Der er lavet en eller anden undersøgelse om, at meget få af de U16-19 landsholdsspillere ikke når til A-landsholdet. Så det er ikke nok at være et stort talent, der er også andre ting, som skal gå op i en højere enhed.
Det er jo logisk. Et U19-landshold dækker 1-2 årgange, mens et A-landshold dækker 15-20. Du kan også vende den om og sige, at det er utroligt få A-landsholdsspillere, der ikke har været inde over DBU-systemet som teenagere. Så hvis du ikke regnes for et talent som teenager, bliver du næppe heller det helt store.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Wichmann

Indlæg af Funky » 2. jun 2014, 17:27

Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:Det med stort talent. Der er lavet en eller anden undersøgelse om, at meget få af de U16-19 landsholdsspillere ikke når til A-landsholdet. Så det er ikke nok at være et stort talent, der er også andre ting, som skal gå op i en højere enhed.
Det er jo logisk. Et U19-landshold dækker 1-2 årgange, mens et A-landshold dækker 15-20. Du kan også vende den om og sige, at det er utroligt få A-landsholdsspillere, der ikke har været inde over DBU-systemet som teenagere. Så hvis du ikke regnes for et talent som teenager, bliver du næppe heller det helt store.
Nej, Schønberg var vel en af de få undtagelser.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar