Truppens værdi - oplæg uduelig EB artikel

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Truppens værdi - oplæg uduelig EB artikel

Indlæg af MrRepsak » 13. maj 2014, 09:34

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 281918.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Godt nok ikke mange af de prisfastsættelser jeg er enig i, eller vil mene A. Gaarde bør sælge til. Helt væk er priserne på Nikolaj Larsen og Ahlmann. Unge spillere med mange år foran sig og begge i rivende udvikling på et mesterhold.

Dalsgaard er måske en ok pris, men kun grundet skadeshistoriken.

Wurtz og Risgaard synes jeg er ekstremt svært at vurderer, de har enorm betydning for os men er oppe i alderen og kunne sagtens se dem falde igennem i en anden klub.

PK kan ikke prissættes da han er en klubmand der dækker alle positioner. Måske den vigtigste spiller fordi han altid lukker hullerne. 1 mio er jo bare latterligt.

Hvad tænker i ? udover EB er latterlig
Kom så de RØ'E!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Truppens værdi - oplæg uduelig EB artikel

Indlæg af Søgaard » 13. maj 2014, 09:40

Tænker at du fik mig til at klikke på linket og jeg derfor er en idiot, for nu har jeg givet EB et klik.

De skriver at Jönsson er lejet i Parma. Så kan du selv drage konklusioner, ud fra hvor lang tid du tror de har brugt på den artikel.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Truppens værdi - oplæg uduelig EB artikel

Indlæg af MrRepsak » 13. maj 2014, 09:40

Nikolaj Thomsen til 15 mio + noget god videresalg 25%+ vil jeg mene er fair. Er jo kun Toyota'en fra hovedstaden der for alvor har skilt sig ud de sidste par år ift en absurd pris... Heldigvis valgte de at bruge næsten 30 millioner på at købe ham tilbage ;)

Kusk kan jeg ikke helt forholde mig til grundet alt den snak om 5 mio klausul. Eksistere den klausul ikke forstår jeg ikke hvis prisen er så lav. 5 Landskampe årets spiller i superligaen mest scorende midtbanespiller i en enkeltstående sæson i AaB osv osv
Kom så de RØ'E!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Truppens værdi - oplæg uduelig EB artikel

Indlæg af thomasjn » 13. maj 2014, 09:41

De har jo ikke en gang styr på deres research. De skriver, at Jönsson er lejet i Parma. Som altid en lorte avis

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Truppens værdi - oplæg uduelig EB artikel

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. maj 2014, 09:45

Samme avis mener at Makienok kan sælges for omkring 30 millioner. Altså ham målmaskinen fra Brøndby der har hærget superligaen de sidste mange år.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Truppens værdi - oplæg uduelig EB artikel

Indlæg af MrRepsak » 13. maj 2014, 10:09

Hvis vi ser det fra en anden vinkel hvem mener i er vores bedste salgsobjekter? Og hvilken pris mener i Gaarde bør sælge de enkelte spillere til?

Synes at :
N. Thomsen 15 mio + 25% videresalg er en fin pris.
Kusk mener hans værdi er mellem 15-20 mio problemet er vel det næsten kun er hollandske klubber der er aktuelle pt.
Ahlmann 10 mio +. Ung moderne back der er stærk defensiv og offensiv. + fået hul på målkontoen

Dalsgaard er 4 mio ok pga. skader ser dog hellere han bliver skadesfri og bygger videre på de sidste sæsoner
PK minimum 5 mio hvilket aldrig bliver aktuelt for en spiller uden spidskompetencer, så han og vi er bedst tjent med ham i AaB.

Risgaard/Wurtz/augo/kep vil grundet deres alder Næppe komme realistiske bud hvor vi kan få nok penge ift. deres betydning i AaB. Vil mene:

Augo 0 kr hvis han gerne vil. Han får høj løn og vi skylder ham det hvis han kan få spilletid et sted.
Risgaard/ wurtz 5-7 mio kr.
Kep 3 mio som vi selv gav i sin tid. Vil dog mene Chl her er den bedste løsning for begge parter

Thelander er ung og har lidt de samme træk som Hangeland havde i sin tid og mener ikke vi bør sælge under 7-8 mio kr.

Spalvis skal lige få forlænget ellers ryger han nok let for 5 mio +. Får vi forlænget uden klausuler kan han blive et kongesalg!

AK bør ikke være salgsaktuel da han lige er kommet til og ikke spillet ret mange kampe.

SF - ta' ham hvis i vil ha' ham

Så synes vi har 3 salgsobjekter der kan bringe 10 mio + ind. Både Thelander, Spalvis og Dalsgaard har også egenskaber der vil kunne gøre dem til et kongesalg. Kræver dog skadesfrihed, kontraktlængde og stabilitet over en længere periode.
Kom så de RØ'E!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Truppens værdi - oplæg uduelig EB artikel

Indlæg af Pastorius » 13. maj 2014, 10:11

Søgaard skrev:Tænker at du fik mig til at klikke på linket og jeg derfor er en idiot, for nu har jeg givet EB et klik.

De skriver at Jönsson er lejet i Parma. Så kan du selv drage konklusioner, ud fra hvor lang tid du tror de har brugt på den artikel.

/Søgaard
Jeg skrev det her, med det samme jeg så nyheden:

[tweet]https://twitter.com/robertpiil/statuses ... 9346249728[/tweet]

EDIT: hm... det virker ikke her. Direkte link: https://twitter.com/robertpiil/statuses ... 9346249728" onclick="window.open(this.href);return false;
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Truppens værdi - oplæg uduelig EB artikel

Indlæg af Forza » 13. maj 2014, 10:16

Vil også mene at det er en fuldstændig elendig artikel. Udover at Jönsson åbenbart er lejet i Parma så er mange af priserne helt hen i vejret.

Især er Nicolai Larsen (3 mio), Ahlmann (3,5 mio) og Patrick (1mio) væsentligt ved siden af.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Truppens værdi - oplæg uduelig EB artikel

Indlæg af Buzz Killington » 13. maj 2014, 10:27

Pastorius skrev:
Søgaard skrev:Tænker at du fik mig til at klikke på linket og jeg derfor er en idiot, for nu har jeg givet EB et klik.

De skriver at Jönsson er lejet i Parma. Så kan du selv drage konklusioner, ud fra hvor lang tid du tror de har brugt på den artikel.

/Søgaard
Jeg skrev det her, med det samme jeg så nyheden:

[tweet]https://twitter.com/robertpiil/statuses ... 9346249728[/tweet]

EDIT: hm... det virker ikke her. Direkte link: https://twitter.com/robertpiil/statuses ... 9346249728" onclick="window.open(this.href);return false;
Fjern det sidste "es" fra "statuses"
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Truppens værdi - oplæg uduelig EB artikel

Indlæg af Pastorius » 13. maj 2014, 10:49

MHJ skrev:Fjern det sidste "es" fra "statuses"
Tak :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Truppens værdi - oplæg uduelig EB artikel

Indlæg af Provst i Brovst » 13. maj 2014, 10:55

Pastorius skrev:
MHJ skrev:Fjern det sidste "es" fra "statuses"
Tak :-)
Det der EDB kan godt drille.
;)
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Truppens værdi - oplæg uduelig EB artikel

Indlæg af Pastorius » 13. maj 2014, 11:05

Provst i Brovst skrev: Det der EDB kan godt drille.
;)
Ja, det kan sgu godt være man skulle kigge efter i sit netværk, om der var nogle indenfor branchen så man kunne få lidt hjælp :-)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar