Nicolaj Thomsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af A_Strandfelt » 7. jul 2014, 10:16

Hvis det er rigtigt, at vi har afvist et bud på 13 mio. kr., er jeg godt nok (positivt) overrasket. Både over at vi økonomisk kan tillade os at sige nej til så mange penge, men også vores iver for at holde fast i truppen til næste sæson. Håber ikke, at Thomsen går og ærgrer sig over det, hvis det altså er sandt. Dog positivt, at han er så mange penge værd. Det troede jeg ikke, at han var endnu.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Eksil » 7. jul 2014, 10:19

Hvis man sælger ham for de knap 15 mio kr. bør man hvert fald sende nogle af dem til Birmingham i bytte for Helenius.

Måske er 4 mio euro for optimistisk, men er 2.5 mio euro ikke for lidt? Synes AaB bør kunne presse den lidt op. For en gangs skyld snakker vi en spiller vi ikke absolut skal sælge og som har 2 år tilbage (her var Lynge ude i god tid med forlængelsen)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2014, 10:24

A_Strandfelt skrev:Hvis det er rigtigt, at vi har afvist et bud på 13 mio. kr., er jeg godt nok (positivt) overrasket. Både over at vi økonomisk kan tillade os at sige nej til så mange penge, men også vores iver for at holde fast i truppen til næste sæson. Håber ikke, at Thomsen går og ærgrer sig over det, hvis det altså er sandt. Dog positivt, at han er så mange penge værd. Det troede jeg ikke, at han var endnu.
Mon ikke at Gaarde har styr på det (måske assisteret af Lynge), men hvis klubberne virkelig er interesserede så er dette kun starten af forhandlings forløbet. Er interessen reel så skal de nok finde et par ekstra millioner. Spørgsmålet er så hvad AaB gør? Det er mange penge for klubben, derudover vil Thomsen måske gerne afsted.

Hvis både Thomsen og Kusk bliver solgt vil det være en voldsom sportslig svækkelse, men det vil selvfølgelig gavne økonomien. Det vil også gøre det nemmere at hente Helenius.
Bliver begge kanter solgt så skal vi i min optik hente en ny angriber, samt en ny stærk kantspiller (Ene er ikke nok).

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Forza » 7. jul 2014, 10:28

frederikshavneren skrev:
A_Strandfelt skrev:Hvis det er rigtigt, at vi har afvist et bud på 13 mio. kr., er jeg godt nok (positivt) overrasket. Både over at vi økonomisk kan tillade os at sige nej til så mange penge, men også vores iver for at holde fast i truppen til næste sæson. Håber ikke, at Thomsen går og ærgrer sig over det, hvis det altså er sandt. Dog positivt, at han er så mange penge værd. Det troede jeg ikke, at han var endnu.
Mon ikke at Gaarde har styr på det (måske assisteret af Lynge), men hvis klubberne virkelig er interesserede så er dette kun starten af forhandlings forløbet. Er interessen reel så skal de nok finde et par ekstra millioner. Spørgsmålet er så hvad AaB gør? Det er mange penge for klubben, derudover vil Thomsen måske gerne afsted.

Hvis både Thomsen og Kusk bliver solgt vil det være en voldsom sportslig svækkelse, men det vil selvfølgelig gavne økonomien. Det vil også gøre det nemmere at hente Helenius.
Bliver begge kanter solgt så skal vi i min optik hente en ny angriber, samt en ny stærk kantspiller (Ene er ikke nok).

Præcis - og derudover så står AaB med gode kort på hånden når flere gode klubber er interesserede i Thomsen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Søgaard » 7. jul 2014, 10:37

Man kan sige, Braithwaite røg for 15 millioner - så skal vi også gerne ligge i det område. Håber man kan presse den op nær 3 mio. euro, det vil trods alt være lidt af et slag, at miste både Thomsen og Kusk dette vindue. 15-18 mio. og så en smule i videresalg, synes jeg vil være helt fornuftigt.
Aalborg BK 1885!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af hje1980 » 7. jul 2014, 10:52

KJ skrev:Bastia skulle have budt 13 mio., hvilket AaB angiveligt skulle have afvist. BT gætter på at 15 mio. vil blive accepteret af AaB. BT gætter ligeledes på, at Mainz og Hjulmand er interesserede.

http://www.bt.dk/fodbold/fransk-klub-by ... AaB-profil" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis 13 mio er afvist (nu står der så ikke noget om, at AaB har startet en forhandling i den sag), så tror jeg ikke 15 mio bliver accepteret.
Tror AaB forventer et sted mellem 17-21 mio kr...

Men spændende at økonomien er så god nu (og med tanke på de penge der venter forude i forbindelse med aktieudvidelsen), at man kan afvise sådan et tilbud.
POSITIVT...

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Forza » 7. jul 2014, 11:10

hje1980 skrev:
KJ skrev:Bastia skulle have budt 13 mio., hvilket AaB angiveligt skulle have afvist. BT gætter på at 15 mio. vil blive accepteret af AaB. BT gætter ligeledes på, at Mainz og Hjulmand er interesserede.

http://www.bt.dk/fodbold/fransk-klub-by ... AaB-profil" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis 13 mio er afvist (nu står der så ikke noget om, at AaB har startet en forhandling i den sag), så tror jeg ikke 15 mio bliver accepteret.
Tror AaB forventer et sted mellem 17-21 mio kr...

Men spændende at økonomien er så god nu (og med tanke på de penge der venter forude i forbindelse med aktieudvidelsen), at man kan afvise sådan et tilbud.
POSITIVT...
Uanset hvad så tolker jeg det også som meget postivt at vi kan afvise et bud på 13 mio. Det scenarie havde virket utænkeligt for ikke mindre end 6 måneder siden.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af 9000AaB » 7. jul 2014, 11:18

Syntes det er utrolig flot de kan sige nej til 13 mill. men når det er sagt håber jeg at de kan skrabe mere end de 15 mill ind som rygterne går på ville være acceptabelt.

Håber de kan ligge mellem 17-20 og med videresalgs klausul.

Med de penge inkl. de penge fra Kusk burde det være nok til at hente Helenius, Jónsson og Thrane og måske evt. en central/VB forsvarer.

Får vi ikke de spillere ind ser det pludseligt ikke godt ud rent offensivt.... og så bliver presset bar højere i defensiven....

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 537
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Trickster » 7. jul 2014, 11:42

Stop. AaB skal ikke acceptere noget som helst under 20 millioner, og helst gerne med et par solide klausuler. Vi har muligheden for at spille CL, og så er det for dumt at miste de måske tre vigtigste spillere overhovedet fra mesterskabssæsonen. Vi spiller pisse god fodbold, så vi har en fair chance mod samtlige modstandere vi kan trække i CL-kvalen, og det er noget vi simpelthen skal jagte. Med det talent og potentiale Thomsen besidder, så kan han altid sælges til vinter eller næste sommer for 15 millioner kr. eller lign(Jeg går ikke ud fra, at han bliver fodboldinvalid det næste års tid...).
Hair is not a right: it´s a privilege!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Forza » 7. jul 2014, 11:44

Trickster skrev:Stop. AaB skal ikke acceptere noget som helst under 20 millioner, og helst gerne med et par solide klausuler. Vi har muligheden for at spille CL, og så er det for dumt at miste de måske tre vigtigste spillere overhovedet fra mesterskabssæsonen. Vi spiller pisse god fodbold, så vi har en fair chance mod samtlige modstandere vi kan trække i CL-kvalen, og det er noget vi simpelthen skal jagte. Med det talent og potentiale Thomsen besidder, så kan han altid sælges til vinter eller næste sommer for 15 millioner kr. eller lign(Jeg går ikke ud fra, at han bliver fodboldinvalid det næste års tid...).
Jeg er uenig. Det skal ikke undervurderes hvor meget 20 mio. ville give AaB. Man kan ikke regne med/satse på at vi kommer i CL og derfor skal man tage interessen seriøst nu. Får vi et bud på 18, så synes jeg bestemt vi skal acceptere (selvom jeg elsker Thomsen!)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 537
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Trickster » 7. jul 2014, 11:57

Forza skrev:
Trickster skrev:Stop. AaB skal ikke acceptere noget som helst under 20 millioner, og helst gerne med et par solide klausuler. Vi har muligheden for at spille CL, og så er det for dumt at miste de måske tre vigtigste spillere overhovedet fra mesterskabssæsonen. Vi spiller pisse god fodbold, så vi har en fair chance mod samtlige modstandere vi kan trække i CL-kvalen, og det er noget vi simpelthen skal jagte. Med det talent og potentiale Thomsen besidder, så kan han altid sælges til vinter eller næste sommer for 15 millioner kr. eller lign(Jeg går ikke ud fra, at han bliver fodboldinvalid det næste års tid...).
Jeg er uenig. Det skal ikke undervurderes hvor meget 20 mio. ville give AaB. Man kan ikke regne med/satse på at vi kommer i CL og derfor skal man tage interessen seriøst nu. Får vi et bud på 18, så synes jeg bestemt vi skal acceptere (selvom jeg elsker Thomsen!)
Netop, derfor skriver jeg også, at 20 millioner er godkendt. Jeg ser absolut ingen grund til at sælge ham for fx 15 millioner, hvorfor kan vi ikke ligeså godt gøre det til vinter, eller måske næste sommer? Selvfølgelig kan han være uheldig og blive ramt af en korsbåndskade eller lign, men det er en chance vi må tage - en lille chance vel og mærke, med tanke på alle de kampe han spillede sidste sæson. Han er jo laver af sten. På den anden side kan han jo spille en brandsæson i Europa, og så stiger værdien.

Jeg vil heller ikke mene det ligefrem er et sats, for økonomien er jo begyndt at se fornuftig ud. En aktiemission ventes at indbringe 70(?) mio kr., man skylder dog stadig 20-25 af de lange til den meget omtalte investorgruppe, men samtidig er der en fin balance mellem indtægter og udgifter. Som jeg ser det, så har vi råd til at holde på Thomsen, i hvert fald indtil vinter. CL ville give et enormt boost til hele klubben, og her mener jeg, at vi har en rigtig god chance for at kvalificere os til CL, især hvis vi undgår Ludogorets, Salzburg og Celtic.
Hair is not a right: it´s a privilege!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af frederikshavneren » 7. jul 2014, 12:03

Trickster skrev:
Forza skrev:
Trickster skrev:Stop. AaB skal ikke acceptere noget som helst under 20 millioner, og helst gerne med et par solide klausuler. Vi har muligheden for at spille CL, og så er det for dumt at miste de måske tre vigtigste spillere overhovedet fra mesterskabssæsonen. Vi spiller pisse god fodbold, så vi har en fair chance mod samtlige modstandere vi kan trække i CL-kvalen, og det er noget vi simpelthen skal jagte. Med det talent og potentiale Thomsen besidder, så kan han altid sælges til vinter eller næste sommer for 15 millioner kr. eller lign(Jeg går ikke ud fra, at han bliver fodboldinvalid det næste års tid...).
Jeg er uenig. Det skal ikke undervurderes hvor meget 20 mio. ville give AaB. Man kan ikke regne med/satse på at vi kommer i CL og derfor skal man tage interessen seriøst nu. Får vi et bud på 18, så synes jeg bestemt vi skal acceptere (selvom jeg elsker Thomsen!)
Netop, derfor skriver jeg også, at 20 millioner er godkendt. Jeg ser absolut ingen grund til at sælge ham for fx 15 millioner, hvorfor kan vi ikke ligeså godt gøre det til vinter, eller måske næste sommer? Selvfølgelig kan han være uheldig og blive ramt af en korsbåndskade eller lign, men det er en chance vi må tage - en lille chance vel og mærke, med tanke på alle de kampe han spillede sidste sæson. Han er jo laver af sten. På den anden side kan han jo spille en brandsæson i Europa, og så stiger værdien.

Jeg vil heller ikke mene det ligefrem er et sats, for økonomien er jo begyndt at se fornuftig ud. En aktiemission ventes at indbringe 70(?) mio kr., man skylder dog stadig 20-25 af de lange til den meget omtalte investorgruppe, men samtidig er der en fin balance mellem indtægter og udgifter. Som jeg ser det, så har vi råd til at holde på Thomsen, i hvert fald indtil vinter. CL ville give et enormt boost til hele klubben, og her mener jeg, at vi har en rigtig god chance for at kvalificere os til CL, især hvis vi undgår Ludogorets, Salzburg og Celtic.
Måske stiger Thomsens værdi hvis han bliver, men det er langtfra givet. Han kan blive skadet eller pludselig begynde at spille dårligere og så er han pludselig ikke særlig meget værd på transfer markedet.

Jeg kan se gode argumenter for både det ene og andet ift. at sælge Thomsen, eller at beholde ham.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Forza » 7. jul 2014, 12:04

Trickster skrev:
Forza skrev:
Trickster skrev:Stop. AaB skal ikke acceptere noget som helst under 20 millioner, og helst gerne med et par solide klausuler. Vi har muligheden for at spille CL, og så er det for dumt at miste de måske tre vigtigste spillere overhovedet fra mesterskabssæsonen. Vi spiller pisse god fodbold, så vi har en fair chance mod samtlige modstandere vi kan trække i CL-kvalen, og det er noget vi simpelthen skal jagte. Med det talent og potentiale Thomsen besidder, så kan han altid sælges til vinter eller næste sommer for 15 millioner kr. eller lign(Jeg går ikke ud fra, at han bliver fodboldinvalid det næste års tid...).
Jeg er uenig. Det skal ikke undervurderes hvor meget 20 mio. ville give AaB. Man kan ikke regne med/satse på at vi kommer i CL og derfor skal man tage interessen seriøst nu. Får vi et bud på 18, så synes jeg bestemt vi skal acceptere (selvom jeg elsker Thomsen!)
Netop, derfor skriver jeg også, at 20 millioner er godkendt. Jeg ser absolut ingen grund til at sælge ham for fx 15 millioner, hvorfor kan vi ikke ligeså godt gøre det til vinter, eller måske næste sommer? Selvfølgelig kan han være uheldig og blive ramt af en korsbåndskade eller lign, men det er en chance vi må tage - en lille chance vel og mærke, med tanke på alle de kampe han spillede sidste sæson. Han er jo laver af sten. På den anden side kan han jo spille en brandsæson i Europa, og så stiger værdien.

Jeg vil heller ikke mene det ligefrem er et sats, for økonomien er jo begyndt at se fornuftig ud. En aktiemission ventes at indbringe 70(?) mio kr., man skylder dog stadig 20-25 af de lange til den meget omtalte investorgruppe, men samtidig er der en fin balance mellem indtægter og udgifter. Som jeg ser det, så har vi råd til at holde på Thomsen, i hvert fald indtil vinter. CL ville give et enormt boost til hele klubben, og her mener jeg, at vi har en rigtig god chance for at kvalificere os til CL, især hvis vi undgår Ludogorets, Salzburg og Celtic.
Jeg forstår dine argumenter men er stadig uenig. 20 mio. er et kæmpe beløb for en klub af AaB's størrelse. får han en formnedgang/døjer med skader kan prisen hurtigt dale.

Får vi ham samtidig ikke solgt til vinter (hvor der notorisk ikke blive købt så mange spillere) står vi næste sommer hvor han har et år tilbage af kontrakten. Så er han bestemt ikke de penge værd.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Mini-p
Superliga
Superliga
Indlæg: 736
Tilmeldt: 13. jul 2007, 11:01
Geografisk sted: NEW YORK

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Mini-p » 7. jul 2014, 12:11

Hvis vi kan få 15 mio for Thomsen, så skal han bare skydes afsted..

Uden tvivl ! Kan Thrane ikke dække den venstre midt ?
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af jonas386 » 7. jul 2014, 12:12

frederikshavneren skrev: Måske stiger Thomsens værdi hvis han bliver, men det er langtfra givet. Han kan blive skadet eller pludselig begynde at spille dårligere og så er han pludselig ikke særlig meget værd på transfer markedet.

Jeg kan se gode argumenter for både det ene og andet ift. at sælge Thomsen, eller at beholde ham.
Den synes jeg altid man læser når vi får tilbud der bare minder om gode penge. Hvis vi skulle sælge hver gang fordi man frygtede skader eller formnedgang kan man jo ligesågodt sælge alle spillere så snart der bare er noget der minder om interesse fra udlandet. Nu har Thomsen spillet godt i 2 sæsoner hvorfor det ikke virker logisk han pludselig skulle spille som en u/15 spiller, samtidig har han sagt han gerne vil blive i AaB. Giv ham en sæson mere og lad ham få noget europæisk med, også selvom det kun skulle blive EL, det kan næppe skade hans værdi. EL giver altså omkring de 20 millioner, og spillere som Thomsen er det der gør forskellen på om vi kvalificerer os til Europa eller ej.

15 mio. er ikke nok. Hvertfald ikke nu. Vent minimum til vinter, og se hvad der sker.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Yankee » 7. jul 2014, 12:16

Selvfølgelig skal Thomsen sælges for 20 millioner. Han bliver aldrig mere værd end han er lige nu. Samtidig er han potentielt alvorligt skadet og absolut til at erstatte. Det handler om at smede mens jernet er varmt, og lige nu er jernet mere rødglødende end Alex Fergusons næse!

For de penge kan vi købe Nicklas hjem samme eftermiddag og så efterfølgende præsentere Kasper Kusk for en ny 4-årig i Louay Chanko-klassen.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 537
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Trickster » 7. jul 2014, 12:20

Jeg har svært ved at se Thomsens værdi falde, nu har han jo udviklet sig kontinuerligt igennem to sæsoner. Hvis han så samtidig bliver fast mand i landsholdstruppen den kommende sæson, så kan det kun skubbe salgsprisen yderligere i vejret. Thomsen er den type spiller rigtig mange klubber leder efter, ja han er nærmest skræddersynet til den pengestærke Bundesliga, så jeg håber virkelig, at Gaarde tør afvise et beløb på 15 mio kr.

20 mio er fair. Vi må se hvad der sker.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. jul 2014, 12:21

Thomsen har i dén grad det der skal til, i mine øjne er kun Højbjerg et større talent i Danmark. Men Thomsen ER til gengæld stadig et talent - han kan sagtens stadig bygge på sit spil på et velspillende AaB hold i den næste sæson, og jeg er overbevist om at han vil blive en endnu større profil i superligaen, hvis han bliver. Jeg ser ham også som meget tæt på landsholdets startopstilling i løbet af det næste års tid, hvis han fortsat får fast spilletid. Det får han i AaB, på et hold der spiller fodbold på en måde hvor han bedst kan vise sig frem, og hvor han også bedst kan udvikle sig yderligere.

Det er for tidligt for Thomsen!

Det er også for tidligt for AaB... jeg ved godt at der er grænser for hvad AaB kan sige nej til med den uafklarede financielle situation, og at et salg vil give nogle muligheder på transfermarkedet, som man i øjeblikket tydeligvist savner. Men for mig er der ingen som helst tvivl om, at Thomsen vil være mange penge værd om et eller to transfervinduer, og jeg er helt enig med dem der skriver at han ikke bør sælges nu for under 20 mio.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af A_Strandfelt » 7. jul 2014, 12:27

Det er en svær situation. Hvad nu, hvis vi får en middelmådig/halvdårlig sæson og slutter uden for Europa-kval? Det vil nok bremse hypen om vores unge spillere og så vil Thomsen næppe være 13 mio. kr. værd længere. Thomsen stiger ikke bare ubetinget i værdi. Det kræver, at det flotte spil fra ham og resten af holdet fortsætter. Man er godt nok kold, hvis man forventer at Thomsen kan sælges for 20+ mio. om 1 år, bare fordi han er ung og har potentiale.

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1199
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Reyad » 7. jul 2014, 12:42

Jeg er meget enig i, at Nicolai Thomsen har enormt potentiale, men jeg vil ingenlunde brokke mig, hvis AaB solgte Thomsen for 20 millioner. Det er rigtig mange penge, og Thomsen er stadig for sjældent en kamp-afgørende profil. Han er rigtig dygtig, men mangler stadig det sidste i sit spil. Derfor tror jeg også, at det er en postgang for tidligt for Thomsen, men det er jo oftest transferbudene der afgør, hvornår det er den rette tid.

Falder der et bud på 20 millioner, så mener jeg, at det er den rette tid.

Besvar