Nicolaj Thomsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af white splash » 31. aug 2015, 20:56

Brent "The Kilder"
1 2 3 Jimmy er en mur!

Gamen

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Gamen » 31. aug 2015, 20:58

Brent skrev:Ifølge mine kilder er der kommet et bud mere på Thomsen, som man overvejer på Hornevej. Det er dog afgørene at Nocolaj selv vil afsted. Der er eftersigende tale om en anden fransk klub som tidligere har haft snøren ude....
Jeg venter stadigvæk på den der somaliske landsholdsspiller du lovede engang...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Provst i Brovst » 31. aug 2015, 21:06

Brent skrev:Ifølge mine kilder er der kommet et bud mere på Thomsen, som man overvejer på Hornevej. Det er dog afgørene at Nocolaj selv vil afsted. Der er eftersigende tale om en anden fransk klub som tidligere har haft snøren ude....
Jeg er fan. Som altid...
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Kristian » 31. aug 2015, 21:27

Transferen med Nantes er brudt sammen igen. De vil ikke give det AaB vil have.

Thomsen spiller i AaB resten af efteråret. Lad os håbe det kan få hans gode spil tilbage igen.
------------------
mvh Kristian

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Alexis » 31. aug 2015, 22:57

Har sagt i flere uger nu at Thomsen ikke ryger nogen steder, der er kun 1 klub seriøst interesseret og de vil åbenbart kun give halvdelen af hvad vi vil have. Men på den anden side, han spiller jo også piv hamrende elendigt. Hvornår er der sidst solgt en offensiv spiller fra suppen til over 5 mil som ikke har scoret i 50 kampe?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. aug 2015, 23:33

Alexis skrev:Har sagt i flere uger nu at Thomsen ikke ryger nogen steder, der er kun 1 klub seriøst interesseret og de vil åbenbart kun give halvdelen af hvad vi vil have. Men på den anden side, han spiller jo også piv hamrende elendigt. Hvornår er der sidst solgt en offensiv spiller fra suppen til over 5 mil som ikke har scoret i 50 kampe?
Jeg forstår ikke helt hvad agendaen er, når man vælger at tale vore egne spillere ned på den måde, og da slet ikke når det er en af vore egne nordjyske drenge og måske det største talent vi har i klubben. Iøvrigt er det løgn at Thomsen ikke har scoret i 50 kampe, men den slags detaljer ser man selvfølgelig bort fra, når man kun vil den pågældende spiller det bedste...

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Salle17 » 31. aug 2015, 23:36

Thomsen har ikke scoret i de sidste 44 (superliga) kampe, såå det er ikke helt ved siden af..

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Freddie » 31. aug 2015, 23:48

Salle17 skrev:Thomsen har ikke scoret i de sidste 44 (superliga) kampe, såå det er ikke helt ved siden af..
Men så scorede han til gengæld 2 gange mod Dynamo Kiev og mod Apoel Nicosia efter det, men han er ikke målfarlig, det står fast.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Freddie » 31. aug 2015, 23:50

Freddie skrev:
Salle17 skrev:Thomsen har ikke scoret i de sidste 44 (superliga) kampe, såå det er ikke helt ved siden af..
Men så scorede han til gengæld 2 gange mod Dynamo Kiev og mod Apoel Nicosia efter det, men han er ikke målfarlig, det står fast. Det er også derfor at jeg længe har argumenteret for, at AaB har prissat ham ud af markedet.
Jeg synes nu det er fint nok, for så har vi ham så meget længere.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. sep 2015, 00:07

Salle17 skrev:Thomsen har ikke scoret i de sidste 44 (superliga) kampe, såå det er ikke helt ved siden af..
Nååååååå SUPERLIGAKAMPE! Så forstår jeg det bedre...

Forresten scorede Thomsen sit første superliga mål ca. 1/3 inde i mesterskabssæsonen, efter 42 kampe.

http://nordjyske.dk/nyheder/thomsens-fo ... 9a/24/1547

Siden har han altså i alt scoret 8 mål for AaB iflg. aabsport.dk, hvoraf de 4 faldt i superligaen i mesterskabssæsonen. Det vil altså sige at det som man har som målestok for Thomsens pludseligt opståede og problematiske måltørke i superligaen, er en sæson hvor han har scoret 4 mål. Er der nogen som hånden på hjertet syntes det var et problem Thomsen kun scorede 4 mål i 2013/14 sæsonen? Og hvis nej, hvorfor er det så et SÅ gigantisk problem at han nu har scoret hele 4 mål mindre på lidt over en sæson?

Thomsen har aldrig været nogen målsluger - var han det var hans værdi meget højere.

Vi kan også tage en anden liste:

Assists:

2013/14: 6 (6. flest i ligaen)
2014/15: 6 (3. flest i ligaen)
2015/16: 1

Selvfølgelig savner vi nogle mål fra Thomsen, og selvfølgelig kan vi tillade os at forvente bedre spil end vi har set fra hans side på det seneste (udover OB kampen). Men derfra og til at gøre ham til røv og nøgler ved at nærmest gøre sig umage for at finde en statistik og endda få den til at lyde ekstra elendig... i dont get it.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Alexis » 1. sep 2015, 00:18

Jesper Schmidt skrev:
Alexis skrev:Har sagt i flere uger nu at Thomsen ikke ryger nogen steder, der er kun 1 klub seriøst interesseret og de vil åbenbart kun give halvdelen af hvad vi vil have. Men på den anden side, han spiller jo også piv hamrende elendigt. Hvornår er der sidst solgt en offensiv spiller fra suppen til over 5 mil som ikke har scoret i 50 kampe?
Jeg forstår ikke helt hvad agendaen er, når man vælger at tale vore egne spillere ned på den måde, og da slet ikke når det er en af vore egne nordjyske drenge og måske det største talent vi har i klubben. Iøvrigt er det løgn at Thomsen ikke har scoret i 50 kampe, men den slags detaljer ser man selvfølgelig bort fra, når man kun vil den pågældende spiller det bedste...
Hvilken agenda jeg har? Debat. Har lidt på fornemmelsen at de fleste herinde er her for at søge en debat og give meninger til kende, men det kan godt være du har en anden agenda. Alle fans herinde vil da alle AaBs spillere det bedste. Manden har spillet lige knap 100 superliga kampe for AaB og scoret 4 mål (alle i mesterskabs sæsonen). Jeg siger bare jeg godt kan forstå hvorfor der ikke er nogle klubber som vil købe ham. Men det betyder da ikke jeg har en skjult agenda om at få sat ham i dårligt lys. Hvis du tror debatsiden har så megen magt, ja så bliver det nok svært at kunne debattere så meget i fremtiden

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. sep 2015, 00:33

Hvad angår Thomsens målstatistikker og værdi på transfermarkedet, så mener jeg nu også det er lidt et problem at han ses som fløjspiller. Det mener jeg ikke Thomsen er, jeg mener han er central midtbanespiller, som i AaB spiller en smule ude af position, uden decideret at være kant. En position og rolle på banen som lidt er udviklet i takt med holdets spillestil udviklede sig, præcist som det var tilfældet med Kusks rolle hos os.

Min påstand er at Thomsens værdi ville være markant højere på transfermarkedet, hvis han i AaB havde lavet samme præstationer uge efter uge på den centrale midtbane som han har gjort på den position han har spillet. Om han havde gjort det, hvis han konsekvent var blevet brugt derinde kan man jo kun gisne om, men min påstand er at det havde han.

Hvis en udlandsk klub ser på Thomsen som decideret kantspiller, mener jeg de alt for nemt vil kunne liste ting op hvor han har mangler - det gælder f.eks. på speed, værktøjer til at udfordre modstandere 1 mod 1 og antallet og kvalitet af indlæg. Ser man derimod Thomsen som central midtbanespiller, er det svært at få øje på svage sider på papiret. Problemet er bare at den position har han aldrig "rigtigt" spillet i AaB med succes, selv om hans rolle i AaBs system ikke ligger langt fra.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. sep 2015, 01:00

Alexis skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Alexis skrev:Har sagt i flere uger nu at Thomsen ikke ryger nogen steder, der er kun 1 klub seriøst interesseret og de vil åbenbart kun give halvdelen af hvad vi vil have. Men på den anden side, han spiller jo også piv hamrende elendigt. Hvornår er der sidst solgt en offensiv spiller fra suppen til over 5 mil som ikke har scoret i 50 kampe?
Jeg forstår ikke helt hvad agendaen er, når man vælger at tale vore egne spillere ned på den måde, og da slet ikke når det er en af vore egne nordjyske drenge og måske det største talent vi har i klubben. Iøvrigt er det løgn at Thomsen ikke har scoret i 50 kampe, men den slags detaljer ser man selvfølgelig bort fra, når man kun vil den pågældende spiller det bedste...
Hvilken agenda jeg har? Debat. Har lidt på fornemmelsen at de fleste herinde er her for at søge en debat og give meninger til kende, men det kan godt være du har en anden agenda. Alle fans herinde vil da alle AaBs spillere det bedste. Manden har spillet lige knap 100 superliga kampe for AaB og scoret 4 mål (alle i mesterskabs sæsonen). Jeg siger bare jeg godt kan forstå hvorfor der ikke er nogle klubber som vil købe ham. Men det betyder da ikke jeg har en skjult agenda om at få sat ham i dårligt lys. Hvis du tror debatsiden har så megen magt, ja så bliver det nok svært at kunne debattere så meget i fremtiden
Du skriver han er pivhamrende elendig, og du og andre har haft travlt med at påpege han ikke har scoret i de der 50 kampe, på trods af at han har scoret vigtige mål for os efter det, og iøvrigt har lavet assists nok til at ligge nr.3 på assistlisten i sidste sæson, hvilket understreger hvor vigtig en spiller han er, på trods af at det ikke var hans bedste sæson. Ja undskyld mig men jeg tænker da at der må ligge et eller andet bag, hvis man føler det er nødvendigt at bringe sådan en statistik frem, og endda få den til at lyde dårligere end den er, ved ikke at nævne det drejer sig om superligakampe. Jeg forstår simpelthen ikke det skulle være nødvendigt for en debat at tale vores spillere så meget ned, og da slet ikke ved at grave den absolut mindst flatterende statistik frem man kan finde. Men eftersom jeg da godt har set lige præcist den statistik blive nævnt flere gange herinde, så kan jeg da godt se den er nem nok lige at smide på for at underbygge sin holdning, så det kan da godt ske jeg var lidt for hård overfor dig med den... jeg synes bare det er unødvendigt.

Du skriver det selv i dit nye indlæg - Thomsen har aldrig scoret særligt mange mål. Kunne man ikke forestille sig at du kunne have fået præcist det samme budskab frem ved at skrive i første omgang at du mener Thomsens værdi er lavere fordi han ikke scorer så mange mål som man kan forvente af en topspiller på hans position, uden at kalde ham pivhamrende elendig og skrive han ikke har scoret i 50 kampe... noget som ikke taget mange sekunder at regne sig frem til ikke kan passe, han har iøvrigt også scoret et par mål på U21 landsholdet siden.

Tonen mod vores spillere er efterhånden nogle gange så skinger og uhæmmet rå at man skulle tro der var tale om spillere fra en af de klubber vi bryder os mindst om. Hvis jeg har en agenda skulle det være at få lavet en smule om på det, for det bliver godt nok mere og mere udtalt. Jeg synes det er beskæmmende og unødvendigt, og det skal du bestemt ikke opfatte som være specielt rettet mod dig, for det er ikke tilfældet, og jeg kunne i virkeligheden have skrevet nogenlunde det samme som nu til så mange andre indlæg. Nu var du bare lige "heldig" at dit indlæg stod som nyeste af slagsen og blev den berømte dråbe :)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Hovedet » 1. sep 2015, 13:13

Lad os lige knytte en bemærkning til det latinske substantiv "agenda", som anvendes i fejden om Nicolaj Thomsen. "Agenda" er pluralisform af "agendum", hvilket indebærer, at der skal være mere end ét punkt på dagsordenen, for at pluralisformen "agenda" kan tages i brug. Ellers er der tale om en "agendum", hvilket må siges at være tilfældes her. I øvrigt kan man komme helt uden om sådanne sproglige irettesættelser ved at benytte det glimrende danske ord "dagsorden", der er fuldt adækvat og dækkende.

Når dét er sagt, er jeg enig i, at Thomsens spidskompetence ikke er eller har været målscoring. Det er i grunden utroligt, at man kan score så få mål efter så mange kampe på den position, men det er mindre væsentligt, såfremt han kan lægge op til en hulens masse mål. Jeg synes kun, at han har vist sit potentiale i glimt efter mesterskabet, hvilket også forklarer den manglende interesse fra udlandet. Jeg vil næsten udelukke et salg på den anden side af 10 millioner kr. nu.

Han er ikke slået igennem som en virkelig hard core - profil, og der synes at være en uheldig tendens til, at vore talenter meget hurtigt fiser noget ud (Lucas Andersen, Helenius, Kusk og nu Thomsen). Tiden er stadig med ham, og vi kan håbe, at vi i stedet for et rigtigt godt salg kan have en spiller, der vil bidrage positivt til klubben det næste halvandet års tid.

nj27
1. div
1. div
Indlæg: 380
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:49

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af nj27 » 1. sep 2015, 17:09

der er da ingen der ved deres fulde fem kunne finde på at investere i Thomsen , i så fald har man for mange penge eller lider af shop aholic

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. sep 2015, 17:54

Hovedet skrev:Lad os lige knytte en bemærkning til det latinske substantiv "agenda", som anvendes i fejden om Nicolaj Thomsen. "Agenda" er pluralisform af "agendum", hvilket indebærer, at der skal være mere end ét punkt på dagsordenen, for at pluralisformen "agenda" kan tages i brug. Ellers er der tale om en "agendum", hvilket må siges at være tilfældes her. I øvrigt kan man komme helt uden om sådanne sproglige irettesættelser ved at benytte det glimrende danske ord "dagsorden", der er fuldt adækvat og dækkende.
Og dog benyttes ordet på dansk i ental - En agenda, agendaen ;)

Ordet agendum findes mig bekendt ikke på dansk, man har blot åbenbart fordansket flertalsudgaven, så jeg nægter i dette tilfælde at tage den tidligere skolelærers irettesættelse til mig :) Du vil også få enormt svært ved at finde brug af ordet agenda på dansk, hvor det ikke bruges i ental.

Ordet er iøvrigt, hvis man skal tro denne bid fra det almægtige internet, tilføjet den danske retskrivningsordbog i 1955.
Agenda, en. flt. -er (Retskr.​(1955)). (ty. fr. eng. d.s.; egl. bøjningsform (gerundiv) af lat. agere, handle, være virksom; jf. Agende S; sj. i alm. spr.)
egl.: hvad der bør udføres; notesbog. Agenda. En Liste over Hvad man vil gjøre, over løbende Forretninger. JNHøst.​(1837). ForrO. straks efter trådte en strømlinjet, ung dame ind med en agenda i hånden. AgathaChristie.​Afgang 4.50 fra Paddington.​(overs.1959).118.
Læg også mærke til hvordan ordet forklares i denne digitale kopi af fremmedordbogen fra 1837: https://books.google.dk/books?id=5jlVAA ... og&f=false

Den betydning som ordet dagsorden skulle bruges med i mit indlæg, er iøvrigt langt nyere, og stammer fra 1986 jvf. http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=dagsorden
Jeg har lidt dårlig samvittighed over det, idet jeg .. er klar over, at jeg opererer med en skjult dagsorden, hvilket ikke er særlig pænt
I rest my case! ;)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Hovedet » 1. sep 2015, 21:30

Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:Lad os lige knytte en bemærkning til det latinske substantiv "agenda", som anvendes i fejden om Nicolaj Thomsen. "Agenda" er pluralisform af "agendum", hvilket indebærer, at der skal være mere end ét punkt på dagsordenen, for at pluralisformen "agenda" kan tages i brug. Ellers er der tale om en "agendum", hvilket må siges at være tilfældes her. I øvrigt kan man komme helt uden om sådanne sproglige irettesættelser ved at benytte det glimrende danske ord "dagsorden", der er fuldt adækvat og dækkende.
Og dog benyttes ordet på dansk i ental - En agenda, agendaen ;)

Ordet agendum findes mig bekendt ikke på dansk, man har blot åbenbart fordansket flertalsudgaven, så jeg nægter i dette tilfælde at tage den tidligere skolelærers irettesættelse til mig :) Du vil også få enormt svært ved at finde brug af ordet agenda på dansk, hvor det ikke bruges i ental.

Ordet er iøvrigt, hvis man skal tro denne bid fra det almægtige internet, tilføjet den danske retskrivningsordbog i 1955.
Agenda, en. flt. -er (Retskr.​(1955)). (ty. fr. eng. d.s.; egl. bøjningsform (gerundiv) af lat. agere, handle, være virksom; jf. Agende S; sj. i alm. spr.)
egl.: hvad der bør udføres; notesbog. Agenda. En Liste over Hvad man vil gjøre, over løbende Forretninger. JNHøst.​(1837). ForrO. straks efter trådte en strømlinjet, ung dame ind med en agenda i hånden. AgathaChristie.​Afgang 4.50 fra Paddington.​(overs.1959).118.
Læg også mærke til hvordan ordet forklares i denne digitale kopi af fremmedordbogen fra 1837: https://books.google.dk/books?id=5jlVAA ... og&f=false

Den betydning som ordet dagsorden skulle bruges med i mit indlæg, er iøvrigt langt nyere, og stammer fra 1986 jvf. http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=dagsorden
Jeg har lidt dårlig samvittighed over det, idet jeg .. er klar over, at jeg opererer med en skjult dagsorden, hvilket ikke er særlig pænt
I rest my case! ;)
Godt så, Jesper - jeg kapitulerer og tillader hermed, at ordets populære pluralisform anvendes på Debatsiden. Imponerende stykke research i øvrigt, og det er mig bekendt første gang, at Agatha Christie og togafgange fra Paddington figurerer i en transfertråd på et dansk fodboldforum. Det var så også på tide, kunne man sige hehe

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. sep 2015, 21:36

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:Lad os lige knytte en bemærkning til det latinske substantiv "agenda", som anvendes i fejden om Nicolaj Thomsen. "Agenda" er pluralisform af "agendum", hvilket indebærer, at der skal være mere end ét punkt på dagsordenen, for at pluralisformen "agenda" kan tages i brug. Ellers er der tale om en "agendum", hvilket må siges at være tilfældes her. I øvrigt kan man komme helt uden om sådanne sproglige irettesættelser ved at benytte det glimrende danske ord "dagsorden", der er fuldt adækvat og dækkende.
Og dog benyttes ordet på dansk i ental - En agenda, agendaen ;)

Ordet agendum findes mig bekendt ikke på dansk, man har blot åbenbart fordansket flertalsudgaven, så jeg nægter i dette tilfælde at tage den tidligere skolelærers irettesættelse til mig :) Du vil også få enormt svært ved at finde brug af ordet agenda på dansk, hvor det ikke bruges i ental.

Ordet er iøvrigt, hvis man skal tro denne bid fra det almægtige internet, tilføjet den danske retskrivningsordbog i 1955.
Agenda, en. flt. -er (Retskr.​(1955)). (ty. fr. eng. d.s.; egl. bøjningsform (gerundiv) af lat. agere, handle, være virksom; jf. Agende S; sj. i alm. spr.)
egl.: hvad der bør udføres; notesbog. Agenda. En Liste over Hvad man vil gjøre, over løbende Forretninger. JNHøst.​(1837). ForrO. straks efter trådte en strømlinjet, ung dame ind med en agenda i hånden. AgathaChristie.​Afgang 4.50 fra Paddington.​(overs.1959).118.
Læg også mærke til hvordan ordet forklares i denne digitale kopi af fremmedordbogen fra 1837: https://books.google.dk/books?id=5jlVAA ... og&f=false

Den betydning som ordet dagsorden skulle bruges med i mit indlæg, er iøvrigt langt nyere, og stammer fra 1986 jvf. http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=dagsorden
Jeg har lidt dårlig samvittighed over det, idet jeg .. er klar over, at jeg opererer med en skjult dagsorden, hvilket ikke er særlig pænt
I rest my case! ;)
Godt så, Jesper - jeg kapitulerer og tillader hermed, at ordets populære pluralisform anvendes på Debatsiden. Imponerende stykke research i øvrigt, og det er mig bekendt første gang, at Agatha Christie og togafgange fra Paddington figurerer i en transfertråd på et dansk fodboldforum. Det var så også på tide, kunne man sige hehe
Hehe, sorry jeg kunne simpelthen ikke dy mig. Det er ikke hver dag man ser sit snit til at få skovlen under dig når det gælder noget grammatisk ;)

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Freddie » 1. sep 2015, 22:35

Jesper Schmidt skrev:[

Vi kan også tage en anden liste:

Assists:

2013/14: 6 (6. flest i ligaen)
2014/15: 6 (3. flest i ligaen)
2015/16: 1

Selvfølgelig savner vi nogle mål fra Thomsen, og selvfølgelig kan vi tillade os at forvente bedre spil end vi har set fra hans side på det seneste (udover OB kampen). Men derfra og til at gøre ham til røv og nøgler ved at nærmest gøre sig umage for at finde en statistik og endda få den til at lyde ekstra elendig... i dont get it.
Ialt har Thomsen leveret 20 assist. Der er også nogen fra nogle pokalkampe i 2013/14. Ialt 9 mål og 20 assist

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nicolaj Thomsen

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. sep 2015, 00:44

Freddie skrev:
Jesper Schmidt skrev:[

Vi kan også tage en anden liste:

Assists:

2013/14: 6 (6. flest i ligaen)
2014/15: 6 (3. flest i ligaen)
2015/16: 1

Selvfølgelig savner vi nogle mål fra Thomsen, og selvfølgelig kan vi tillade os at forvente bedre spil end vi har set fra hans side på det seneste (udover OB kampen). Men derfra og til at gøre ham til røv og nøgler ved at nærmest gøre sig umage for at finde en statistik og endda få den til at lyde ekstra elendig... i dont get it.
Ialt har Thomsen leveret 20 assist. Der er også nogen fra nogle pokalkampe i 2013/14. Ialt 9 mål og 20 assist
Iøvrigt, og her smider jeg så igen en af mine kæpheste når det gælder fodboldstatistik, mener jeg at assist begrebet i forbold ikke nødvendigvis siger ret meget om hvor afgørende en spiller er for sit holds offensiv. En spiller som ofte sætter angrebene op med den 3. eller 4. sidste fod på bolden kan have mindst lige så stor indflydelse på antallet af mål scoret, som ham der har næstsidste eller sidste fod på. Thomsen er et eksempel på en spiller som ofte er blandet ind i de kampafgørende situationer en smule tidligere, det samme var Kusk og det samme kan siges om Ahlmann i mesterskabssæsonen.

Besvar