Allan Gaarde

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Allan Gaarde

Indlæg af astonvilla » 29. aug 2014, 20:29

634 skrev:
Kunji skrev:
634 skrev:Hvis Thelander sælges tror jeg på at Gilli overtager hans plads, og for os hurtigt til at glemme Thelander, men til gengæld blive glade for transferen.
Gilli er vel kantspiller, som vi forsøger at omskole til back?
Han er også prøvet i midterforsvaret, og jeg ser ham som brugbar til alle 10 pladser i marken. Hvem ved kan han også være målmand :)
Jeg ser ham i hvertfald som den mest fleksible spiller i truppen.
Godt set.
Jeg har slet ikke set ham.
Bienvenu Bassogog!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Sønderhof » 30. aug 2014, 22:36

634 skrev:
Kunji skrev:
634 skrev:Hvis Thelander sælges tror jeg på at Gilli overtager hans plads, og for os hurtigt til at glemme Thelander, men til gengæld blive glade for transferen.
Gilli er vel kantspiller, som vi forsøger at omskole til back?
Han er også prøvet i midterforsvaret, og jeg ser ham som brugbar til alle 10 pladser i marken. Hvem ved kan han også være målmand :)
Jeg ser ham i hvertfald som den mest fleksible spiller i truppen.
(Såfremt at ovenstående citat ikke er sarkastisk)

Det er det sidste scenarie vi kommer til at se. Kent har sig selv på holdkortet i midterforsvaret før Gilli.

Sælges Thelander (hvilket det ikke lyder til, han gør) vil vi utvivlsomt hente en direkte erstatning. Han vil udgøre stopper med KEP, og de vil have Kasper P. og Blåbjerg som backup. Herefter vil man overveje spillere som PK, Augo og Dalle i midterforsvaret. Hernæst evt. Würtz, Risgård og Thomsen. Er alle disse ramt af ebola, vil trænterteamet sætte Gilli til at spille stopper!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Allan Gaarde

Indlæg af 634 » 30. aug 2014, 23:25

Sønderhof skrev:
634 skrev:
Kunji skrev:
634 skrev:Hvis Thelander sælges tror jeg på at Gilli overtager hans plads, og for os hurtigt til at glemme Thelander, men til gengæld blive glade for transferen.
Gilli er vel kantspiller, som vi forsøger at omskole til back?
Han er også prøvet i midterforsvaret, og jeg ser ham som brugbar til alle 10 pladser i marken. Hvem ved kan han også være målmand :)
Jeg ser ham i hvertfald som den mest fleksible spiller i truppen.
(Såfremt at ovenstående citat ikke er sarkastisk)

Det er det sidste scenarie vi kommer til at se. Kent har sig selv på holdkortet i midterforsvaret før Gilli.

Sælges Thelander (hvilket det ikke lyder til, han gør) vil vi utvivlsomt hente en direkte erstatning. Han vil udgøre stopper med KEP, og de vil have Kasper P. og Blåbjerg som backup. Herefter vil man overveje spillere som PK, Augo og Dalle i midterforsvaret. Hernæst evt. Würtz, Risgård og Thomsen. Er alle disse ramt af ebola, vil trænterteamet sætte Gilli til at spille stopper!
Jeg læser dit indlæg som sarkastisk.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Sønderhof » 31. aug 2014, 00:05

634 skrev:
Sønderhof skrev:
634 skrev:
Kunji skrev:
634 skrev:Hvis Thelander sælges tror jeg på at Gilli overtager hans plads, og for os hurtigt til at glemme Thelander, men til gengæld blive glade for transferen.
Gilli er vel kantspiller, som vi forsøger at omskole til back?
Han er også prøvet i midterforsvaret, og jeg ser ham som brugbar til alle 10 pladser i marken. Hvem ved kan han også være målmand :)
Jeg ser ham i hvertfald som den mest fleksible spiller i truppen.
(Såfremt at ovenstående citat ikke er sarkastisk)

Det er det sidste scenarie vi kommer til at se. Kent har sig selv på holdkortet i midterforsvaret før Gilli.

Sælges Thelander (hvilket det ikke lyder til, han gør) vil vi utvivlsomt hente en direkte erstatning. Han vil udgøre stopper med KEP, og de vil have Kasper P. og Blåbjerg som backup. Herefter vil man overveje spillere som PK, Augo og Dalle i midterforsvaret. Hernæst evt. Würtz, Risgård og Thomsen. Er alle disse ramt af ebola, vil trænterteamet sætte Gilli til at spille stopper!
Jeg læser dit indlæg som sarkastisk.
Ergo var dit indlæg ikke sarkastisk? :D

Jeg tror man i samarbejde med Gilli når frem til at det er bedst for begge parter at man skilles, da han ikke har udsigt til at komme på holdet. Om det bliver inden eller efter jul er svært at spå om. Håber dog naturligvis på at dit eventyrlige scenarie.

Men vil du så ikke uddybe, hvorfor du mener at Gilli går ind og overtager efter Thelander. Det lyder i hvert fald interessant. I din begrundelsen må du bl.a. gerne forholde dig til flg., så jeg ikke behøver at spørge ind til det efterflgende:

Gilli er/var en offensiv kant da vi hentet ham. Mener du han nu ca. 1½ år senere, hvor han i ca. de 12 måneder har været skadet, er klar til at gå ind i startopstillingen?

Gilli har endnu ikke optrådt i nogen betydende kampe. Når han har været klar for reserverne, har han oftest spillet en back. Har aldrig hørt om at han skulle være benyttet i midterforsvaret. Men du mener at han lige pludselig overhaler både Kasper P. og Blåbjerg. Begge spillere der beskrives som nogen man satser på i AaB?

Gilli er ikke en spiller man bruger tid på at snakke om at man har "manglet", som man har gjort med ex. Dalle. Er det en del af en forkromet plan, hvor man uden varsel smider ham i midterforsvaret, og han tager hele fodbolddanmark med storm?

Gilli har desværre været skadet i det meste at sin tid i AaB. Men det er han ovre nu? Jeg tror desværre ikke han er sat sammen til at være fuldtids eliteudøver. Den ene skade har afløst den anden. Manden har jo ikke spillet en betydende kamp i 1½ år, men nu er han klar til at gå ind på et mesterhold og spille på den position der nærmest ligger længst væk fra en offensiv wings dna.

Glæder mig til at læse dine uddybninger.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Allan Gaarde

Indlæg af 634 » 31. aug 2014, 00:31

Sønderhof skrev:
634 skrev:
Sønderhof skrev:
634 skrev:
Kunji skrev:
634 skrev:Hvis Thelander sælges tror jeg på at Gilli overtager hans plads, og for os hurtigt til at glemme Thelander, men til gengæld blive glade for transferen.
Gilli er vel kantspiller, som vi forsøger at omskole til back?
Han er også prøvet i midterforsvaret, og jeg ser ham som brugbar til alle 10 pladser i marken. Hvem ved kan han også være målmand :)
Jeg ser ham i hvertfald som den mest fleksible spiller i truppen.
(Såfremt at ovenstående citat ikke er sarkastisk)

Det er det sidste scenarie vi kommer til at se. Kent har sig selv på holdkortet i midterforsvaret før Gilli.

Sælges Thelander (hvilket det ikke lyder til, han gør) vil vi utvivlsomt hente en direkte erstatning. Han vil udgøre stopper med KEP, og de vil have Kasper P. og Blåbjerg som backup. Herefter vil man overveje spillere som PK, Augo og Dalle i midterforsvaret. Hernæst evt. Würtz, Risgård og Thomsen. Er alle disse ramt af ebola, vil trænterteamet sætte Gilli til at spille stopper!
Jeg læser dit indlæg som sarkastisk.
Ergo var dit indlæg ikke sarkastisk? :D

Jeg tror man i samarbejde med Gilli når frem til at det er bedst for begge parter at man skilles, da han ikke har udsigt til at komme på holdet. Om det bliver inden eller efter jul er svært at spå om. Håber dog naturligvis på at dit eventyrlige scenarie.

Men vil du så ikke uddybe, hvorfor du mener at Gilli går ind og overtager efter Thelander. Det lyder i hvert fald interessant. I din begrundelsen må du bl.a. gerne forholde dig til flg., så jeg ikke behøver at spørge ind til det efterflgende:

Gilli er/var en offensiv kant da vi hentet ham. Mener du han nu ca. 1½ år senere, hvor han i ca. de 12 måneder har været skadet, er klar til at gå ind i startopstillingen?

Gilli har endnu ikke optrådt i nogen betydende kampe. Når han har været klar for reserverne, har han oftest spillet en back. Har aldrig hørt om at han skulle være benyttet i midterforsvaret. Men du mener at han lige pludselig overhaler både Kasper P. og Blåbjerg. Begge spillere der beskrives som nogen man satser på i AaB?

Gilli er ikke en spiller man bruger tid på at snakke om at man har "manglet", som man har gjort med ex. Dalle. Er det en del af en forkromet plan, hvor man uden varsel smider ham i midterforsvaret, og han tager hele fodbolddanmark med storm?

Gilli har desværre været skadet i det meste at sin tid i AaB. Men det er han ovre nu? Jeg tror desværre ikke han er sat sammen til at være fuldtids eliteudøver. Den ene skade har afløst den anden. Manden har jo ikke spillet en betydende kamp i 1½ år, men nu er han klar til at gå ind på et mesterhold og spille på den position der nærmest ligger længst væk fra en offensiv wings dna.

Glæder mig til at læse dine uddybninger.
Gilli er stærkere i hovedspillet end Kasper P og Blåbjerg, sætter man de 2 sidst-nævnte i forsvaret med KEP, vil de ofte have deres mangler i hovedspillet imod modstanderen. Som jeg lige husker det spillede Gilli i midterforsvaret i seneste reserve-kamp med nul mål til modstanderen. Ved træning når de spiller to hold mod hinanden, har han i hvertfald nogen gange blevet sat i midterforsvar. Efter Gilli kom er Mathias Thrane ankommet som Back emne uden at være midterforsvarer. Det bliver mere og mere oplagt at gøre Gilli til emne i midterforsvaret.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Buzz Killington » 31. aug 2014, 02:55

634 skrev: Gilli er stærkere i hovedspillet end Kasper P og Blåbjerg, sætter man de 2 sidst-nævnte i forsvaret med KEP, vil de ofte have deres mangler i hovedspillet imod modstanderen. Som jeg lige husker det spillede Gilli i midterforsvaret i seneste reserve-kamp med nul mål til modstanderen. Ved træning når de spiller to hold mod hinanden, har han i hvertfald nogen gange blevet sat i midterforsvar. Efter Gilli kom er Mathias Thrane ankommet som Back emne uden at være midterforsvarer. Det bliver mere og mere oplagt at gøre Gilli til emne i midterforsvaret.
Det ville da være cool at se en af klubbens hurtigste spillere tage en tørn i midterforsvaret, hvis han altså har det overblik og nærkampsstyrke den position kræver. Specielt når vi nu spiller med høj forsvarskæde, giver det noget sikkerhed mod kontra. Der er også noget lækkert Ajax'sk over at have spillere der kan spille alt fra angreb til forsvar.

Men vildt nok at høre at Gilli har fået den plads eftersom han blev hentet som angriber/wing
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1634
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Erasmus Montanus » 31. aug 2014, 09:21

Nuvel, Gilli har en unik sammensætning af fart og fysik (til trods for, at han kun er 1,78), og han har da spillet en enkelt reserveholdskamp i det centrale forsvar, men i den kamp var det altså Kasper P., som blev rost for sin sublime indsats.
I den kamp fik to u17-spillere også debut for reserverne, og en af dem (Jonathan Lyngø) er vist central forsvarsspiller, så Gilli kunne godt være blevet udskiftet under kampen til fordel for en ynglingespiller. Hverken vores gode ynglingespiller (som egentlig er nordjyde, men som spillede i Vejle sidste sæson, hvor han var en stor profil for deres u17-hold) eller Gilli kan erstatte Thelander. Jeg tvivler også stadig på Gillis defensive kvaliteter. Dalle er også et fysisk monster, en 15 cm. højere end Gilli og utrolig hurtig, men han er heller ikke i spil i det centrale forsvar. Jeg ved ikke hvad du bygger Gillis hovedstødsstyrke på, men jeg ser ham ikke stærkere på hovedet end Kasper P. og Blåbjerg (selvom det er nogen af deres svagere sider).
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Allan Gaarde

Indlæg af 634 » 31. aug 2014, 10:56

Oldager skrev:Nuvel, Gilli har en unik sammensætning af fart og fysik (til trods for, at han kun er 1,78), og han har da spillet en enkelt reserveholdskamp i det centrale forsvar, men i den kamp var det altså Kasper P., som blev rost for sin sublime indsats.
I den kamp fik to u17-spillere også debut for reserverne, og en af dem (Jonathan Lyngø) er vist central forsvarsspiller, så Gilli kunne godt være blevet udskiftet under kampen til fordel for en ynglingespiller. Hverken vores gode ynglingespiller (som egentlig er nordjyde, men som spillede i Vejle sidste sæson, hvor han var en stor profil for deres u17-hold) eller Gilli kan erstatte Thelander. Jeg tvivler også stadig på Gillis defensive kvaliteter. Dalle er også et fysisk monster, en 15 cm. højere end Gilli og utrolig hurtig, men han er heller ikke i spil i det centrale forsvar. Jeg ved ikke hvad du bygger Gillis hovedstødsstyrke på, men jeg ser ham ikke stærkere på hovedet end Kasper P. og Blåbjerg (selvom det er nogen af deres svagere sider).
Gilli blev engang skiftet ind i en Superligakamp som angriber, hvor der blev spillet efter hans hoved, og jeg synes også han kommer godt og højt op, i blandt 2 midterforsvarer synes jeg der skal være mindst 1 med stor styrke i hovedspillet.
Men hovsa, det er tråd om Allan Gaarde!
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

damp
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 28. jul 2006, 10:32

Re: Allan Gaarde

Indlæg af damp » 31. aug 2014, 14:55

Av Gaarde har travlt.
Han skal forsøge at sælge/leje Helenius, Enevoldsen, Goter ud, og skaffe noget forstærkning her sidst i vinduet.
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Allan Gaarde

Indlæg af fish » 1. sep 2014, 13:51

damp skrev:Av Gaarde har travlt.
Han skal forsøge at sælge/leje Helenius, Enevoldsen, Goter ud, og skaffe noget forstærkning her sidst i vinduet.
Glem ikke at han også skal annullere salget af Kusk :P

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 649
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Alexis » 16. sep 2014, 14:20

Gaarde forfremmet til sportsdirektør

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Allan Gaarde

Indlæg af frederikshavneren » 27. okt 2014, 18:52

Foredrag med Gaarde på hovedbiblioteket:
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... rsdag.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Allan Gaarde

Indlæg af AaB1978 » 6. dec 2016, 22:11

Allan Gaarde var I TV Nord i aften sammen med the one and only HP Rytter.

Synes ikke der er så meget nyt i det han fortæller, men synes alligevel, jeg ville gøre opmærksom på det.

http://www.tv2nord.dk/nyheder/06-12-201 ... y=1#player

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Pastorius » 6. dec 2016, 23:57

AaB1978 skrev:Allan Gaarde var I TV Nord i aften sammen med the one and only HP Rytter.

Synes ikke der er så meget nyt i det han fortæller, men synes alligevel, jeg ville gøre opmærksom på det.

http://www.tv2nord.dk/nyheder/06-12-201 ... y=1#player
Hold nu kæft hvor bliver man træt at nordjyder, når man hører dem tale vores start ned til det rene held.

Bevares, vi fik da en god start, men der var da også kampe der kunne have givet mere (bla OB på hjemmebane, kan jeg lige huske). Men jeg har da aldrig hørt en mere lam undskyldning for at være ringere end lort, at vi fik lidt flere point end fortjent i starten.

Hold nu kæft og få fyret Søndergaard og lad os komme videre mod toppen!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Buzz Killington » 7. dec 2016, 00:05

Pastorius skrev:
AaB1978 skrev:Allan Gaarde var I TV Nord i aften sammen med the one and only HP Rytter.

Synes ikke der er så meget nyt i det han fortæller, men synes alligevel, jeg ville gøre opmærksom på det.

http://www.tv2nord.dk/nyheder/06-12-201 ... y=1#player
Hold nu kæft hvor bliver man træt at nordjyder, når man hører dem tale vores start ned til det rene held.

Bevares, vi fik da en god start, men der var da også kampe der kunne have givet mere (bla OB på hjemmebane, kan jeg lige huske). Men jeg har da aldrig hørt en mere lam undskyldning for at være ringere end lort, at vi fik lidt flere point end fortjent i starten.

Hold nu kæft og få fyret Søndergaard og lad os komme videre mod toppen!
Jeg er nu mere forarget over at tv-vaerten kan slippe afsted med saa ungdommelig frisure i hans alder. Det hoerer ingen steder hjemme.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2030
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Allan Gaarde

Indlæg af 9520AaB » 7. dec 2016, 11:23

Hvad er det i vil have at Gaarde skal sige??, at spillerne er uduelige og at der skal nye ind. At LS skal skiftes ud??
Det ville da i den grad være manglende format og lederskab, hvis han mente det og ikke sagde det internt??
Er det et galehus folk ønsker??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Pastorius » 7. dec 2016, 12:02

9520AaB skrev:Hvad er det i vil have at Gaarde skal sige??, at spillerne er uduelige og at der skal nye ind. At LS skal skiftes ud??
Det ville da i den grad være manglende format og lederskab, hvis han mente det og ikke sagde det internt??
Er det et galehus folk ønsker??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Han skal i hvert fald ikke forklejne vores resultater, og undskylde vores manglende resultater med at det er en konsekvens af at vi fik lidt mere ud af det i starten - men det er nu også H.P. Rytter og LS der er de værste i at fortælle den historie.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Martino » 10. dec 2016, 23:31

Havde troet Gaarde ville fyre LS. Men det er indimellem både godt og skidt at flere af de centrale figurer i AaB er rigtig gode venner på kryds og tværs, og tag ikke fejl af at LS er en klubmand.
Han skal forstærke holdet nu, og det gør han også. Men han burde fyre LS, og der skuffer Gaarde mig sgu lidt.
Derudover tror jeg det blive farvel til Kakeeto.
Jeg savner Winsnes

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Allan Gaarde

Indlæg af De Fem » 10. dec 2016, 23:43

Hvis man fyrer LS skal der vel være en eller anden alternativ plan? Det kuhne være Kuhn, men tror ikke på det, og så er det altså frit valg mellem Ove Pedersen og Ove Christensen frem til sommer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Allan Gaarde

Indlæg af Pastorius » 11. dec 2016, 00:29

De Fem skrev:Hvis man fyrer LS skal der vel være en eller anden alternativ plan? Det kuhne være Kuhn, men tror ikke på det, og så er det altså frit valg mellem Ove Pedersen og Ove Christensen frem til sommer.
Der er da forhåbentlig nogen der i god tid har tænkt den tanke, at vi kunne komme til at mangle en ny cheftræner, så mon ikke der er nogle kandidater på blokken?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar